Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

«Πρόσω ολοταχώς» για το έργο στη Βαρειά

Published

on

Μετά από την ομόφωνη απόφαση της Δημοτικής Κοινότητας Ναυπάκτου και της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής, το θέμα του Λιμένα Εξυπηρέτησης αλιευτικών και άλλων σκαφών στη θέση Βαρειά Ναυπάκτου ήρθε προς συζήτηση και λήψη απόφασης στο Δημοτικό συμβούλιο του Δήμου Ναυπακτίας, την Παρασκευή 25 Σεπτεμβρίου 2020.  Στην μέσω τηλεδιάσκεψης σύγκλησης του Σώματος και μετά από εισήγηση του προέδρου του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Ναυπάκτου Σπύρου Τσέλιου, κατά πλειοψηφία εγκρίθηκε από το συμβούλιο το θέμα του Προκαταρκτικού Προσδιορισμού Περιβαλλοντικών Απαιτήσεων (ΠΠΠΑ) του έργου.  Πρόκειται για την πρώτη «κίνηση» από την πλευρά του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου, ώστε να υπάρχει έρεισμα για το αίτημα της επέκτασης της χερσαίας ζώνης λιμένα που αιτείται το Ταμείο.

Να θυμίσουμε πως το έργο της κατασκευής Λιμενικών Εγκαταστάσεων Εξυπηρέτησης Σκαφών στη θέση  Βαρειά Ναυπάκτου έχει χρηματοδότηση μέσω του προγράμματος INTERRG ύψους 1,7 εκατ. ευρώ, χρήματα που αρχικά προορίζονταν για την κατασκευή του μπαστουνιού στην μαρίνα Ναυπάκτου στην θέση «Πούντος» και με απόφασή της η σημερινή δημοτική αρχή μετέφερε για την χρηματοδότηση των Λιμενικών Εγκαταστάσεων στην Βαρειά.

Κατά την διάρκεια της συζήτησης του θέματος στο Δημοτικό συμβούλιο εκφράστηκαν αντιρρήσεις από την πλευρά της αντιπολίτευσης που εστιάζονταν στις επιπτώσεις του έργου στο περιβάλλον (μόλυνση κ.α), ταυτόχρονα εμμένοντας στην χρήση της χρηματοδότησης για την κατασκευή του «μπαστουνιού» στην μαρίνα Ναυπάκτου στον «Πούντο».

Αποτέλεσμα να καταψηφίσουν την εισήγηση.

 

Βεβαίως οι αντιρρήσεις περί περιβαλλοντικών επιπτώσεων, από τον ελλιμενισμό σκαφών,  να θεωρήσουμε ότι αντίστοιχα θα αφορούσαν και το έργο της μαρίνας ή ακόμα και την αρχική κατασκευή του μπαστουνιού μπροστά από το λιμάνι της Ναυπάκτου.

Τα πράγματα με τ’ όνομά τους

 

Όσον αφορά την κατασκευή της μαρίνας στον «Πούντο», θα πρέπει να πούμε κάποια στιγμή τα πράγματα με το όνομά τους.

Η μεν μαρίνα προϋπολογισμού άνω των 20 εκατ. ευρώ είναι έργο ιδιωτικό, σύμφωνα με την κατάταξη των λιμενικών έργων από το αρμόδιο υπουργείο και ο Δήμος αυτό που έχει να κάνει είναι η μελέτη του, με επόμενο βήμα να το βγάλει σε δημοπράτηση αναζητώντας επενδυτή.

Από την άλλη οι λιμενικές εγκαταστάσεις στην Βαρειά είναι έργο δημόσιο – δημοτικό, με τον Δήμο να έχει την όλη ευθύνη της εγκατάστασης. Άρα μιλάμε για δυο διαφορετικά πράγματα, που  βεβαίως μπορεί να συνυπάρξουν.

Με δεδομένη την χωροθέτηση για την μαρίνα, αλλά και για το λιμενικό έργο στην Βαρειά (Γ.Π.Σ. (ΦΕΚ 653/Δ/12.09.1988 και ΦΕΚ 1072/Δ/22.10.1992), η εμμονή για την εμπλοκή του Δήμου στην κατασκευή μέρους της μαρίνας μικρότερης χωρητικότητας, απαιτεί υποβιβασμό του έργου σε καταφύγιο σκαφών, σε αντίθεση με την χωροθέτησή της από το κράτος ως μαρίνα Ναυπάκτου.

Ο υποβιβασμός αυτός αποκλείει ταυτόχρονα την εγκατάσταση χερσαίων δραστηριοτήτων (ξενοδοχείο, αγορά, συντηρήσεις σκαφών και χώρους αναψυχής).

Να απεμπολήσουμε δηλαδή την δυνατότητα να αποκτήσει κάποια στιγμή στο μέλλον η Ναύπακτος μαρίνα και να πάμε σε κάτι μικρότερο; Αυτό είναι το ζητούμενο;

Τα βασικά στοιχεία του Έργου

Το υπό μελέτη λιμενικό έργο προτείνεται να κατασκευασθεί στη θέση Βαρειά Ναυπάκτου, σε απόσταση περίπου 1,4km από τον παλαιό λιμένα Ναυπάκτου και περί τα 75m από τις εκβολές του χειμάρρου Βαρειάς.

Στη εν λόγω θέση προβλέπεται ήδη από το ισχύον Γ.Π.Σ. (ΦΕΚ 653/Δ/12.09.1988 και ΦΕΚ 1072/Δ/22.10.1992)         η   δημιουργία  λιμανιού – Σκάλας,  με παράλληλα αξιοποίηση του όμορου Δημοτικού Κτήματος. Η υλοποίηση του έργου αποσκοπεί κυρίως στη δημιουργία θέσεων ασφαλούς ελλιμενισμού για τα επαγγελματικά αλιευτικά και λοιπά σκάφη που δραστηριοποιούνται στη Ναύπακτο.

Η λειτουργία του εξετάζεται και προτείνεται να πραγματοποιηθεί υπό το πρίσμα της πλήρους αξιοποίησης των δυνατοτήτων του παραλιακού μετώπου της πόλης, καθώς ο νέος λιμένας μικτής χρήσης θα δρα σε συνέργεια και συμπληρωματικά με τον παλαιό λιμένα Ναυπάκτου και  τον ήδη χωροθετημένο τουριστικό λιμένα στο       Γρίμποβο (ΦΕΚ 432/Δ/24.06.1998), αξιοποιώντας τη θέση του έργου, που βρίσκεται στο ρου των σκαφών αναψυχής που διέρχονται από τον Κορινθιακό.

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό του έργου, η υπό μελέτη λιμενική εγκατάσταση προβλέπεται καμπύλου σχήματος, διαθέτει συνολικό μήκος περί τα 157m (μετρούμενο στην εξωτερική πλευρά του έργου) και αποτελείται από δύο διακριτά τμήματα, ήτοι το γεφύρωμα πρόσβασης και τον προσήνεμο μώλο.

Πιο συγκεκριμένα, το πρώτο τμήμα του έργου (γεφύρωμα πρόσβασης) διαθέτει μήκος περί τα 62m και πλάτος 5m και καταλήγει στο προσήνεμο μώλο (δεύτερο τμήμα έργου), ο οποίος καμπυλώνεται επί μήκος 25m περίπου, οδεύει παράλληλα στην ακτογραμμή για 45m και καταλήγει στο, καμπύλου σχήματος, διευρυμένο ακρομώλιο, μήκους περίπου 25m.

Ο προσήνεμος μώλος το διαθέτει πλάτος 5m, το δε     ακρομώλιο διευρύνεται στο μέτωπο στα 10m περίπου.

Η υπό μελέτη λιμενική εγκατάσταση σχεδιάστηκε ώστε να καλύπτει την εξυπηρέτηση σκαφών μήκους 10.00m έως 15.00m και να διαθέτει ενδεικτική δυναμικότητα δεκαεπτά (17) σκαφών.

Η χωρητικότητα της εγκατάστασης δύναται να αυξάνεται, κυρίως κατά τους θερινούς μήνες (και όταν το επιτρέπουν οι καιρικές συνθήκες).

Παρέχεται η δυνατότητα πρόσδεσης στην εξωτερική πλευρά των έργων ημερόπλοιων και λοιπών σκαφών (θαλάσσια ταξί, υδροπλάνα κ.α.).

Η φάση λειτουργίας

Η πρόσβαση στις εγκαταστάσεις θα γίνεται  μέσω δρόμπου που θα χαραχτεί στην δυτική πλευρά του πάρκου κυκλοφοριακής αγωγής και παράλληλα με την  ανατολική όχθη του χειμάρρου Βαρειά.

Κατά τη λειτουργία της λιμενικής εγκατάστασης θα απαιτηθούν πρόσθετες ποσότητες νερού και ηλεκτρικής   ενέργειας για τις ανάγκες των σκαφών και των χρηστών.

Σε κάθε περίπτωση, εκτιμάται ότι οι πρόσθετες αυτές ποσότητες μπορούν να καλυφθούν, μέσω της σύνδεσης του έργου με τις υφιστάμενες υποδομές (υφιστάμενο δίκτυο της Δ.Ε.Υ.Α Ναυπάκτου και ηλεκτροδοτικό δίκτυο της πόλης).

Συγκεκριμένα οι ανάγκες σε νερό αφορούν κατά κύριο λόγο στις απαιτήσεις σε νερό των ελλιμενιζόμενων σκαφών.

Η μεταφορά των απορριμμάτων θα γίνεται με μέριμνα και εξοπλισμό του Δήμου Ναυπάκτου με ευθύνη του φορέα διαχείρισης λιμένα.

Τα ανακυκλώσιμα υλικά θα συλλέγονται σε κάδο ανακύκλωσης συσκευασιών, ενώ τα λοιπά αστικά απορρίμματα των χρηστών/επισκεπτών θα συλλέγονται σε κάδους απορριμμάτων και η μεταφορά τους θα γίνεται προς σταθμό μεταφόρτωσης (ΣΜΑ).

Το υπό μελέτη έργο αποτελεί μία ήπια παρέμβαση, περιορισμένου μεγέθους και μικρής δυναμικότητας, το οποίο εντάσσεται αρμονικά (λόγω μεγέθους και σχήματος) στην ευρύτερη γεωμορφολογία της περιοχής.

Η λειτουργία του λιμένα μικτής χρήσης στη Βαρειά, η παράλληλη αποφόρτιση του Παλαιού Λιμένα Ναυπάκτου, αλλά και η υλοποίηση του ήδη χωροθετημένου τουριστικού λιμένα ανατολικά της Ναυπάκτου, στη θέση Γρίμποβο (ΦΕΚ 432/Δ/24.06.1998), αναμένεται να επιφέρει   πολλαπλά θετικές επιδράσεις.

Το έργο, αναμένεται να επιφέρει θετικές επιπτώσεις στον πρωτογενή τομέα, καθώς θα δημιουργηθούν νέες, σύγχρονες και ασφαλείς θέσεις ελλιμενισμού αλιευτικών σκαφών.

Η λειτουργία του έργου αναμένεται να επιφέρει, άμεσα ή έμμεσα, θετικές επιπτώσεις στον τριτογενή τομέα,       καθώς θα παρέχεται η δυνατότητα ελλιμενισμού σε διερχόμενα σκάφη που πλέουν στον ευρύτερο Κορινθιακό Κόλπο, καθιστώντας έτσι τη Ναύπακτο πόλο έλξης επισκεπτών και αυξάνοντας το τουριστικό προϊόν της.

Ορίζοντας λειτουργίας  του έργου

Με ορίζοντα ολοκλήρωσης του έργου τον Ιούνιο του 2022, η πλήρης ανάπτυξη του λιμένα περιλαμβάνει την υλοποίηση των κάτωθι υπολειπόμενων φάσεων κατασκευής και μελετών, τα οποία παρουσιάζονται με την θεώρηση ότι θα διαδέχονται η μια την άλλη ή θα συντρέχουν με τέτοιο τρόπο ώστε η κατασκευή του Έργου να θεωρείται μια συνεχόμενη διεργασία.

1)  Σύνταξη Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων:         1 μήνας (δεν περιλαμβάνεται ο χρόνος εγκρίσεων), εκτιμώμενος χρόνος εγκρίσεων 6 έως 9 μήνες.

2)     Σύνταξη οριστικής μελέτης λιμενικών έργων και Η/Μ εγκαταστάσεων, καθώς και τευχών δημοπράτησης για την κατασκευή του έργου: 3 μήνες (δεν περιλαμβάνεται  ο χρόνος εγκρίσεων), εκτιμώμενος χρόνος εγκρίσεων 3 έως 5 μήνες.

3)    Δημοπράτηση του έργου, εκτιμώμενος χρόνος 5 έως 8 μήνες.

4)     Κατασκευή των λιμενικών έργων. Η κατασκευή του συνόλου των λιμενικών έργων εκτιμάται στη φάση αυτή ότι θα διαρκέσει 12 μήνες περίπου.

Το συνολικό κόστος κατασκευής της προτεινόμενης λύσης, εκτιμάται σε 1.700.000 ευρώ.

Την Τρίτη 29 Σεπτεμβρίου η μελέτη  Προκαταρκτικού Προσδιορισμού Περιβαλλοντικών Απαιτήσεων (ΠΠΠΑ) του έργου. έλαβε την έγκριση από την αρμόδια αρχή της   Περιφέρειας.

 

 

 

 

 

 

 

 

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Προειδοποίηση για Καθαρισμό Οικοπέδων και Ακάλυπτων Χώρων

Published

on

By

Ενόψει της αντιπυρικής περιόδου 2024 (από 1/5/2024 έως 31/10/2024) σύμφωνα με την Πυροσβεστική Διάταξη 20/2023 (Αριθμ. 18851 οικ. Φ.700.20/ ΦΕΚ 2549 Β’/19.4.2023) ιδιοκτήτες, νομείς και επικαρπωτές οικοπεδικών και λοιπών ακάλυπτων χώρων που βρίσκονται εντός πόλεων, κωμοπόλεων, οικισμών και σε απόσταση μέχρι 100 μ. από τα όριά αυτών καθώς και των εκτός σχεδίου οικοπέδων με κτίσμα, να προχωρήσουν πριν από την έναρξη της αντιπυρικής περιόδου και έως 30/4/2024 σε:
  • Υλοτομία και απομάκρυνση των ξερών και σπασμένων δέντρων και κλαδιών, καθώς και των κλαδιών που βρίσκονται σε άμεση επαφή με κτίσμα.
  • Απομάκρυνση της καύσιμης φυτικής ύλης που βρίσκεται στην επιφάνεια του εδάφους, όπως ενδεικτικά το φυλλόστρωμα, τα ξερά χόρτα και τα κατακείμενα ξερά κλαδιά.
  • Αποκλάδωση της βάσης της κόμης των δέντρων και αύξηση του ύψους έναρξής της από την επιφάνεια του εδάφους ανάλογα με την ηλικία και το είδος του δέντρου.
  • Αραίωση της θαμνώδους βλάστησης ως προς την κάλυψη του εδάφους.
  • Απομάκρυνση τυχόν άλλων εγκαταλελειμμένων καυστών, αναφλέξιμων, εκρήξιμων υλικών ή εύφλεκτων υλικών, αντικειμένων και απορριμμάτων.
  • Οι υπόχρεοι οφείλουν να μεριμνούν για την ασφαλή συλλογή και μεταφορά όλων των υπολειμμάτων καθαρισμού. Απαγορεύεται η εγκατάλειψη, η απόρριψη ή η ανεξέλεγκτη διαχείρισή τους.

Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης των υπόχρεων στην εκπλήρωση της υποχρέωσης καθαρισμού, καθώς και σε περίπτωση αυτεπάγγελτου καθαρισμού από τον Δήμο, θα επιβάλλεται στους υπόχρεους το διοικητικό πρόστιμο της περ. 26 της υποπαρ. β’ της παρ. Ι του άρθρου 75 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων (ν.3463/2006, Α’ 114), σύμφωνα και με την παρ.1 του αρ.94, περ. 26 εδάφ. Β΄ του Ν.3852/2010 (Α΄87) και του άρθρου 5 της υπ’ αριθμ. 20/2023 Πυροσβεστικής Διάταξης.

Κατόπιν των ανωτέρω, παρακαλούμε για τον άμεσο καθαρισμό των οικοπεδικών χώρων και την άμεση απομάκρυνση των υπολειμμάτων με ίδια μέσα.

Τέλος, σας ενημερώνουμε ότι ο καθαρισμός των οικοπεδικών και λοιπών ακάλυπτων χώρων καθώς και η συντήρηση αυτών, αποτελεί πάγια υποχρέωση των ιδιοκτητών, νομέων και επικαρπωτών βάσει του αρ. 94, παρ. 26 του Ν.3852/2010 και θα πρέπει να διατηρούνται καθαροί άνευ προηγούμενης ειδοποίησης από την υπηρεσία μας, ιδιαίτερα καθ’ όλη την διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου.

ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ από 1 Μάϊου έως 31 Οκτωβρίου κάθε έτους, κάθε εργασία που μπορεί να προκαλέσει πυρκαγιά, ιδιαίτερα σε ημέρες που ο δείκτης επικινδυνότητας σύμφωνα με τον Χάρτη Πρόβλεψης Κινδύνου Πυρκαγιάς της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας είναι 4 (πολύ υψηλός κίνδυνος) και 5 (κατάσταση συναγερμού), αλλά και όταν ο δείκτης είναι χαμηλότερος σε κρίσιμες περιοχές και ευαίσθητα δασικά οικοσυστήματα.

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Από 8:00 έως 20:00 το ωράριο λειτουργίας στο Κάστρο της Ναυπάκτου

Published

on

By

Ο Δήμος Ναυπακτίας ενημερώνει ότι, για 5η συνεχή χρονιά, ο αρχαιολογικός χώρος του Κάστρου της Ναυπάκτου λειτουργεί με το διευρυμένο θερινό ωράριο: 8:00′-20:00‘.

Το συγκεκριμένο ωράριο τέθηκε σε ισχύ για πρώτη φορά το 2020, έπειτα από κοινές προσπάθειες του Δήμου Ναυπακτίας και της Εφορείας Αρχαιοτήτων Αιτωλοακαρνανίας και Λευκάδος.

Σύμφωνα με το Υπουργείο Πολιτισμού, το διευρυμένο ωράριο λειτουργίας που ισχύει για επιλεγμένους αρχαιολογικούς χώρους εφαρμόζεται έως και την 31η Οκτωβρίου 2024.  Ενώ, λόγω της σταδιακής μείωσης της διάρκειας της ημέρας, το φθινόπωρο διαμορφώνεται ως εξής:

1-15 Σεπτεμβρίου: 8:00′-19:30′

16-30 Σεπτεμβρίου: 8:00′-19:00′

1-15 Οκτωβρίου: 8:00′-18:30′

16-31 Οκτωβρίου: 8:00′-18:00′

Σημειώνεται ότι, για το Κάστρο Αντιρρίου ισχύει το ωράριο λειτουργίας: 8:30′-15:30‘ και το Φετιχιέ Τζαμί (Λιμάνι Ναυπάκτου) είναι επισκέψιμο μετά από επικοινωνία με την Εφορεία Αρχαιοτήτων Αιτωλοακαρνανίας και Λευκάδος.

Η προσέλευση των επισκεπτών στους αρχαιολογικούς χώρους επιτρέπεται έως και 20′ λεπτά πριν τη λήξη του ωραρίου. Οι αρχαιολογικοί χώροι παραμένουν ανοικτοί καθημερινά πλην Τρίτης.

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

ΔΕΥΑΝ: Ανακοίνωση για ληξιπρόθεσμες οφειλές και λογαριασμούς θανόντων

Published

on

By

Με ανακοίνωσή της η Δ.Ε.Υ.Α.Ν. ενημερώνει τους καταναλωτές ότι οι ληξιπρόθεσμες οφειλές άνω των 150 ευρώ θα βεβαιώνονται στο εξής στις αρμόδιες Δ.Ο.Υ.

Επιπλέον, καλούνται οι πολίτες που έχουν λογαριασμούς με όνομα θανόντος να προβαίνουν σε ενημέρωση των σχετικών στοιχείων στα γραφεία της Δ.Ε.Υ.Α.Ν.

Οι οφειλέτες που δεν έχουν προβεί ακόμη σε ρύθμιση ή εξόφληση των λογαριασμών τους υπόκεινται, με βάση τον κανονισμό της ΔΕΥΑΝ, σε διακοπή των παροχών τους, διαδικασία που ήδη βρίσκεται σε εφαρμογή.

Οι ανωτέρω ενέργειες εντάσσονται στο πλαίσιο της ακολουθούμενης πολιτικής της Δ.Ε.Υ.Α.Ν. για τον περιορισμό των ληξιπρόθεσμων και συσσωρευμένων οφειλών.

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ