Connect with us

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

“Ράμπο” για ελέγχους στους ΟΤΑ

Published

on

Αυτοδιοίκηση και νέα Εθνική Αρχή Διαφάνειας: Πως διαμορφώνονται οι έλεγχοι στους ΟΤΑ μετά την σύσταση της νέας Ανεξάρτητης Αρχής, της “Εθνικής Αρχής Διαφάνειας” (Ε.Α.Δ)  που προχωρά η Κυβέρνηση με τα άρθρα 82 έως και 103 του νόμου περί επιτελικού Κράτους;

Η Αρχή θα ασκεί τις αρμοδιότητές της στο σύνολο των Φορέων και Υπηρεσιών της Γενικής Κυβέρνησης,

« περιλαμβανομένων των Ο.Τ.Α. Πρώτου και Δεύτερου βαθμού, των Επιχειρήσεών τους και των εποπτευόμενων από αυτούς Ν.Π.Δ.Δ. και Ν.Π.Ι.Δ. »,  όπως ρητά ορίζεται στην παρ.1 του αρ.83.

Στην ιδρυόμενη Αρχή μεταφέρεται το σύνολο των αρμοδιοτήτων, δικαιωμάτων και υποχρεώσεων των κάτωθι Φορέων, οι οποίοι καταργούνται:

– Γενική Γραμματεία για την Καταπολέμηση της Διαφθοράς (ΓΕ.Γ.ΚΑΔ.),

– Σώμα Ελεγκτών-Επιθεωρητών Δημόσιας Διοίκησης (Σ.Ε.Ε.Δ.Δ.),

– Γραφείο του Γενικού Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης (Γ.Ε.Δ.Δ.),

– Σώμα Επιθεωρητών Υπηρεσιών Υγείας και Πρόνοιας (Σ.Ε.Υ.Υ.Π.),

– Σώμα Επιθεωρητών Δημοσίων Έργων (Σ.Ε.Δ.Ε),

– Σώμα Επιθεωρητών-Ελεγκτών Μεταφορών (Σ.Ε.Ε.ΜΕ.).

Να σημειωθεί πως Ιδιαίτερα Σώματα και Υπηρεσίες Επιθεώρησης & Ελέγχου, μεταξύ άλλων, της Τοπικής Αυτοδιοίκησης που εξακολουθούν να λειτουργούν χωρίς να εντάσσονται στην Αρχή, υποχρεούνται να της κοινοποιούν

α) τα πορίσματα και τις εκθέσεις τους αμέσως μετά την ολοκλήρωση των σχετικών επιθεωρήσεων και ελέγχων,

β) τους ετήσιους προγραμματισμούς της δράσης τους το αργότερο μέχρι το τέλος Δεκεμβρίου του κάθε έτους (παρ.6 αρ.100).

Εντύπωση προκαλεί ο τρόπος ορισμός του Διοικητή της Αρχής για τα πρώτα 5 χρόνια.  Κατ’ εξαίρεση (παρ.5 αρ.117), κατά την πρώτη λειτουργία της Αρχής, ο Διοικητής  προτείνεται από τον πρωθυπουργό για τριετή θητεία και διορίζεται με απόφαση του ίδιου, ύστερα από έγκριση της Επιτροπής Θεσμών & Διαφάνειας της Βουλής.

Η θητεία αυτή δύναται να ανανεωθεί για 2 ακόμη έτη, με μόνη Απόφαση του Συμβουλίου Διοίκησης της Αρχής.

Επιπλέον, προβληματισμός γεννάται από το γεγονός ότι δεν εντοπίζεται στο Ν/Σ κάποια αντικειμενική και αδιάβλητη διαδικασία, με συγκεκριμένα προκαθορισμένα κριτήρια, για την επιλογή των Επιθεωρητών-Ελεγκτών.

Και αυτό παρά το ότι εξοπλίζονται με μείζονος σημασίας αρμοδιότητες, καθήκοντα και δυνατότητες.

 

Ας δούμε μερικά σημεία από όσα θα λαμβάνουν χώρα, μεταξύ άλλων Φορέων, και στους ΟΤΑ.  Κατά τα ειδικότερα οριζόμενα στο Ν/Σ, οι Επιθεωρητές-Ελεγκτές της Αρχής:

– μπορούν να επισκέπτονται, χωρίς ή με προειδοποίηση, τους Φορείς, να μελετούν επί τόπου την εξεταζόμενη υπόθεση, να ενεργούν αυτοψίες και να εξετάζουν πρόσωπα,

– μπορούν να εξετάζουν οποιοδήποτε πρόσωπο μπορεί να εισφέρει στοιχεία στον διενεργούμενο έλεγχο, να ζητούν πληροφορίες και στοιχεία από τους αρμόδιους που εμπλέκονται με την εξεταζόμενη υπόθεση,

– έχουν δικαίωμα πρόσβασης στους φακέλους συμπεριλαμβανομένων και των απορρήτων, εκτός εάν πρόκειται για ζητήματα που ανάγονται στην άσκηση εξωτερικής πολιτικής, την εθνική άμυνα και την κρατική ασφάλεια,

–  μπορούν να ζητούν με έγγραφό τους πληροφορίες σχετικά με την υπό διερεύνηση υπόθεση. Εκείνοι, στους οποίους απευθύνεται το έγγραφο υποχρεούνται σε άμεση, πλήρη και ακριβή παροχή των πληροφοριών που ζητούνται.

– να ελέγχουν κάθε είδους και κατηγορίας βιβλία, στοιχεία και λοιπά έγγραφα καθώς και την ηλεκτρονική εμπορική αλληλογραφία των επιχειρηματιών, διοικητών, διευθυνόντων συμβούλων, διαχειριστών και γενικά εντεταλμένων στη διοίκηση ή διαχείριση προσώπων, καθώς και του προσωπικού ανεξαρτήτως της μορφής αποθήκευσής τους, και οπουδήποτε και εάν αυτά φυλάσσονται και να λαμβάνουν αντίγραφα ή αποσπάσματά τους,

–  να προβαίνουν σε κατασχέσεις βιβλίων, εγγράφων και άλλων στοιχείων, καθώς και ηλεκτρονικών μέσων αποθήκευσης και μεταφοράς δεδομένων, τα οποία αποτελούν επαγγελματικές πληροφορίες,

–  να ελέγχουν και να συλλέγουν πληροφορίες και δεδομένα κινητών τερματικών, φορητών συσκευών, καθώς και των εξυπηρετητών τους σε συνεργασία με τις αρμόδιες κατά περίπτωση αρχές, που βρίσκονται μέσα ή έξω από τις κτιριακές εγκαταστάσεις των ελεγχόμενων φορέων,

– να ενεργούν έρευνες στα γραφεία και τους λοιπούς χώρους και τα μεταφορικά μέσα των ελεγχόμενων φορέων,

– να σφραγίζουν οποιονδήποτε επαγγελματικό χώρο, βιβλία ή έγγραφα, κατά την περίοδο που διενεργείται ο έλεγχος και στο μέτρο των αναγκών αυτού,

– να ενεργούν έρευνες στις κατοικίες των επιχειρηματιών, διοικητών, διευθυνόντων συμβούλων, διαχειριστών και γενικά εντεταλμένων τη διοίκηση ή διαχείριση προσώπων, καθώς και του προσωπικού των ελεγχόμενων φορέων, εφόσον υπάρχουν εύλογες υπόνοιες, ότι φυλάσσονται εκεί βιβλία ή άλλα έγγραφα που συνδέονται με τον ελεγχόμενο φορέα και το αντικείμενο του ελέγχου,

– να λαμβάνουν, κατά την κρίση τους, ένορκες ή ανωμοτί καταθέσεις, με την επιφύλαξη των διατάξεων του άρθρου 212 του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας, και να ζητούν από κάθε αντιπρόσωπο ή μέλος του προσωπικού των ελεγχόμενων φορέων, επεξηγήσεις για τα γεγονότα ή τα έγγραφα που σχετίζονται με το αντικείμενο και το σκοπό του ελέγχου και να καταγράφουν τις σχετικές απαντήσεις.

– Με απόφαση του Συμβουλίου Διοίκησης της Αρχής, κατόπιν εισήγησης του Διοικητή, επιβάλλεται στους ελεγχόμενους Φορείς ή σε αυτούς που κατά οποιονδήποτε τρόπο παρεμποδίζουν ή δυσχεραίνουν τις έρευνες, καθώς και στους Φορείς ή σε αυτούς που αρνούνται να υποβληθούν στις εν λόγω έρευνες, να επιδείξουν τα αιτούμενα βιβλία, στοιχεία και λοιπά έγγραφα και να χορηγήσουν αντίγραφα ή αποσπάσματα τους, πρόστιμο κατ’ ελάχιστον 10.000 ευρώ και μέχρι 100.000 ευρώ στο καθένα από τα πρόσωπα και για κάθε παράβαση. Κατά την επιμέτρηση του προστίμου λαμβάνονται ιδίως υπόψη η σοβαρότητα της εξεταζόμενης υπόθεσης, η απαξία των πράξεων και η επίπτωσή τους στην έκβαση της έρευνας.

– Σε περίπτωση άρνησης ή παρεμπόδισης με οποιονδήποτε τρόπο των εντεταλμένων υπαλλήλων της Αρχής στην άσκηση των καθηκόντων τους, αυτοί μπορούν να ζητούν τη συνδρομή των εισαγγελικών αρχών και κάθε άλλης αρμόδιας αρχής. Η συνδρομή αυτή μπορεί να ζητηθεί και προληπτικά.

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Κυκλοφορεί το 313 ο φύλλο

Published

on

By

Με άποψη για τα όσα συμβαίνουν, ρεπορτάζ, συνεντεύξεις, παρουσιάσεις, αποκλειστικές ειδήσεις, κυκλοφορεί  το 313ο φύλλο της ηλεκτρονικής  εφημερίδας  Nafsweek.gr ,  κάθε Παρασκευή.

Διαβάστε σε αυτό το φύλλο:

#  ΝΕΡΟ: Αυξήσεις και φόβοι ιδιωτικοποίησης:

Την κατάργηση δεκάδων Δημοτικών Επιχειρήσεων Ύδρευσης και Αποχέτευσης (ΔΕΥΑ) δια της μεθόδου της συγχώνευσης περιλαμβάνει το κυβερνητικό σχέδιο για το νερό, το οποίο έχει φέρει κύμα αντιδράσεων πριν καν…

#   Αντέχουν τα πλατάνια της Ναυπάκτου :

Πρασίνισαν πλέον τα πλατάνια, σήμα κατατεθέν της Ναυπάκτου, ωστόσο το φυλλοβόλο δέντρο που ομορφαίνει και σκιάζει πλατείες και παραλίες στην πόλη έχει πέσει θύμα…

#  Έτοιμη το Πάσχα η γέφυρα στον Εύηνο : 

Μέσα στη Μεγάλη Εβδομάδα αναμένεται να  ολοκληρωθεί και να παραδοθεί στην κυκλοφορία η νέα οδική γέφυρα του Εύηνου ποταμού…

#  Σε τι σχολείο ζουν και μαθαίνουν τα παιδιά μας :

Η ασφάλεια στο σχολικό περιβάλλον δεν περιορίζεται στη στατική επάρκεια του κτηρίου. Αποτελεί ευρύτερο θέμα που σχετίζεται με την αναγκαιότητα…

#  Η ιστορία των λαθών…    ( ΚΥΡΙΟ ΑΡΘΡΟ)  : 

Είναι σημαντικό να γνωρίζουμε την ιστορία των λαθών του παρελθόντος, ιδιαίτερα οι πολιτικοί σε κάθε επίπεδο, για να τα αποφύγουμε. Σε επιστημονικό δε επίπεδο…

#   Από 8:00 έως 20:00 το ωράριο λειτουργίας στο Κάστρο της Ναυπάκτου:

Για 5η συνεχή χρονιά, ο αρχαιολογικός χώρος του Κάστρου της Ναυπάκτου λειτουργεί με το διευρυμένο θερινό ωράριο: 8:00’-20:00’.  Το συγκεκριμένο ωράριο…

#   Στην Εφορία θα πληρώνουν οι γονείς τις φθορές που προκαλούν τα παιδιά στο σχολείο:

Τα πρόστιμα αφορούν περιπτώσεις που δεν έχουν να κάνουν με τη συνήθη φθορά που προκαλείται σε ένα σχολείο, αλλά…

#  Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας προετοιμάζεται για την άρτια διεξαγωγή των    ευρωεκλογών:

Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας εκτελεί μία σειρά ενεργειών και συντονισμού των διαδικασιών των εκλογών σε συνεργασία με το Υπουργείο Εσωτερικών και τους Δήμους…

……………………………………………………………………………………………………………………………….Εάν επιθυμείτε να λαμβάνετε την ηλεκτρονική εφημερίδα μας στο email σας επικοινωνήστε μαζί μας  στο  info@nafsweek.gr

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Η γελοιογραφία της εβδομάδας

Published

on

By

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Τα ΚΕΠ δεν θα εξυπηρετούν την αρμοδιότητα ΑΜΚΑ

Published

on

By

Οι υπάλληλοι των ΚΕΠ Δήμου Ναυπακτίας από το Σάββατο 13 Απριλίου 2024 δεν εξυπηρετούν  την αρμοδιότητα ΑΜΚΑ,  συντασσόμενοι με την απόφαση της ΠΟΣΕ ΚΕΠ.
Όπως επισημαίνουν με ανακοίνωσή τους:

“Οι  υπάλληλοι των ΚΕΠ Δήμου Ναυπακτίας συντασσόμενοι με την απόφαση της ΠΟΣΕ ΚΕΠ για αποχή από την αρμοδιότητα ΑΜΚΑ , διαδικασίες έκδοσης, ενεργοποίησης – απενεργοποίησης , μετάπτωσης και επικαιροποίησης δεν θα εξυπηρετούν την παραπάνω αρμοδιότητα από το Σάββατο 13-04-2024 και μέχρι νεωτέρας.

Απαιτούνται εξειδικευμένες γνώσεις που μόνο οι υπάλληλοι ΕΦΚΑ γνωρίζουν και όχι οι υπάλληλοι των ΚΕΠ, υποβαθμίζοντας έτσι την ποιοτική και έγκυρη εξυπηρέτηση των πολιτών.

Έως και σήμερα, δεν υπήρξε πολίτης στα 21 χρόνια λειτουργίας των ΚΕΠ Ναυπακτίας που να μην έχει εξυπηρετηθεί από την  υπηρεσία μας. Λόγω της ελλειπούς ενημέρωσης και προς αποφυγήν  επερχόμενων προβλημάτων οι εργαζόμενοι θα απέχουν από το Σάββατο 13-04-24 μόνο από τη συγκεκριμένη διαδικασία ζητώντας από το Υπουργείο να διασφαλίσει συνθήκες επαρκούς εκπαίδευσης και εξοικείωσης του προσωπικού  καθώς και του εξορθολογισμού των υπηρεσιών των ΚΕΠ.

Δυστυχώς δεν είναι αρκετό το φιλότιμο και ο ζήλος που επιδεικνύουν οι υπάλληλοι των ΚΕΠ προκειμένου να αντιμετωπιστούν τα γενικευμένα προβλήματα του κλάδου.

Το προσωπικό των ΚΕΠ Δήμου Ναυπακτίας”

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ