Connect with us

ΕΛΛΑΔΑ

Συνυπολογισμός των επιδόσεων σε όλο το Λύκειο για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια

Published

on

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ-αλλαγές

H Υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως σε συνέντευξή της στην εφημερίδα «Παραπολιτικά» αναφέρθηκε στις αλλαγές που θα γίνουν στις τρεις τάξεις του Λυκείου. Η υπουργός Παιδείας επεσήμανε ότι οι τροποποιήσεις στη διαδικασία των πανελλαδικών δεν αποτελούν πρώτη προτεραιότητα, καθώς έμφαση δίνεται στις αλλαγές σε ολόκληρη την εκπαιδευτική βαθμίδα.

Επίσης, κάνει λόγο για συνυπολογισμό με αυξανόμενη διαβάθμιση ανά τάξη, των επιδόσεων των τριών τάξεων του Λυκείου για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, ξεκινώντας με τους μαθητές που θα εισαχθούν στην Α’ Λυκείου, το έτος 2020-2021.

«Διαχρονικά ως Πολιτεία τείνουμε να εστιάζουμε στις πανελλαδικές εξετάσεις, ωστόσο για εμάς η αλλαγή αυτής της διαδικασίας δεν συνιστά πρώτη προτεραιότητα.

Δίνουμε έμφαση στις αλλαγές από τη βάση της εκπαιδευτικής πυραμίδας προς τα πάνω αρχής γενομένης από το νηπιαγωγείο και το δημοτικό σχολείο. Ετσι στοχεύουμε στην καθολική εφαρμογή της δίχρονης προσχολικής υποχρεωτικής εκπαίδευσης στον εμπλουτισμό του προγράμματος σπουδών στην εισαγωγή νέων θεματικών την καλλιέργεια ήπιων δεξιοτήτων», επισημαίνει η Νίκη Κεραμέως.

Οι αλλαγές στο Λύκειο

Η ίδια συνεχίζει, αναφερόμενη στις αλλαγές στο Λύκειο: «Αναφορικά με το Λύκειο σχεδιάζουμε μεταξύ άλλων την επαναφορά της τράπεζας θεμάτων στην Α’ Λυκείου, από το έτος 2020-2021 και σταδιακά τα επόμενα χρόνια στις υπόλοιπες τάξεις, την αποκατάσταση μαθημάτων γενικής παιδείας στη Γ’ Λυκείου, τον συνυπολογισμό με αυξανόμενη διαβάθμιση ανά τάξη, των επιδόσεων των τριών τάξεων του Λυκείου για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, ξεκινώντας με τους μαθητές που θα εισαχθούν στην Α Λυκείου, το έτος 2020-2021, και τούτο προκειμένου να ενισχυθεί ο αυτόνομος παιδαγωγικός ρόλος του Λυκείου και να βελτιωθεί η παρεχόμενη εκπαίδευση».

Αλλαγές σε βιβλία και θεματικές

«Με σχέδιο σταδιακά και χωρίς να αναστατώσουμε τον σχεδιασμό των μαθητών και των οικογενειών τους προχωράμε σε μεταρρυθμίσεις σε βάθος χρόνου βήμα-βήμα με τη συμβολή όλων των σχετικών φορέων και λαμβάνοντας πάντα υπόψη τις ανάγκες των μαθητών», καταλήγει η υπουργός Παιδείας.

Αλλαγές στα σχολικά εγχειρίδια προανήγγειλε η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, μιλώντας παράλληλα για τις νέες θεματικές που εισάγονται στα σχολεία από το Σεπτέμβριο.

«Τα περισσότερα σχολικά εγχειρίδια είναι ήδη σε διαδικασία επικαιροποίησης και εμπλουτισμού αντιλαμβάνεστε όμως ότι είναι μια διαδικασία που παίρνει χρόνο. Προωθούμε επιπλέον την αξιοποίηση μεθόδων, όπως το πολλαπλό βιβλίο, που προάγουν την κριτική σκέψη και άλλες ήπιες δεξιότητες των μαθητών, καθώς οι μαθητές θα καλούνται να συνδυάσουν πηγές και θα απομακρυνθούν από την πληγή της αποστήθισης».

«Η εντονότερη καλλιέργεια ήπιων δεξιοτήτων είναι κατά τη γνώμη μας απαραίτητη. Εκτός από τη σφαιρική προσέγγιση και την εμβάθυνση σε γνωστικά αντικείμενα πρέπει να παρέχονται στους νέους επιπλέον εφόδια που θα τους επιτρέπουν να αναλύουν και να αξιοποιούν καλύτερα την παρεχόμενη γνώση και να προσαρμόζονται ευέλικτα σε ένα ραγδαία μεταβαλλόμενο περιβάλλον», επισημαίνει επιπλέον η υπουργός Παιδείας.

«Ο εμπλουτισμός αυτός δρομολογείται άμεσα με την προσθήκη νέων θεματικών στο σχολικό πρόγραμμα σπουδών όπως ο εθελοντισμός η επιχειρηματικότητα η σεξουαλική αγωγή η καταπολέμηση των εξαρτήσεων με την αναμόρφωση των υφιστάμενων σχολικών προγραμμάτων και εγχειριδίων και τον εμπλουτισμό των μεθόδων διδασκαλίας», αναφέρει ακόμα.

Οι νέες θεματικές από το Σεπτέμβριο

Παράλληλα, η Νίκη Κεραμέως αναφέρθηκε και στις νέες θεματικές που εισάγονται στα σχολεία από το Σεπτέμβριο. «Να πούμε εισαγωγικά πως οι νέες θεματικές θα διδάσκονται οργανωμένα και συστηματικά στο πλαίσιο του υποχρεωτικού ωρολόγιου προγράμματος, δεν θα είναι με την αποσπασματική μορφή της θεματικής εβδομάδας όπως ίσχυε έως τώρα».

«Τις επόμενες ημέρες οι ενδιαφερόμενοι φορείς συμπεριλαμβανομένων ενδεικτικά εκείνων που υλοποιούν ήδη επιτυχημένα προγράμματα που αφορούν για παράδειγμα τον εθελοντισμό, την οδική ασφάλεια, την πρόληψη από εξαρτήσεις, τη ρομποτική, τη σεξουαλική αγωγή, θα κληθούν από το υπουργείο από κοινού με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής να καταθέσουν προτάσεις και προτεινόμενο σχετικό υλικό ανά θεματική». «Ταυτόχρονα με ολοκληρωμένο σχεδιασμό προχωράμε στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών που θα τις διδάξουν. Ως προς τις ώρες διδασκαλίας θα ληφθεί μέριμνα για την ισορροπία και για την πληρότητα για τη μικρότερη διαταραχή του προγράμματος», κατέληξε η υπουργός Παιδείας.

ΕΛΛΑΔΑ

Ψυχής συναπάντημα    (γράφει η Ειρήνη Κατσάμπα)

Published

on

By

Τη συνάντησα τυχαία σε μια εκδήλωση στο λιμάνι Μεσολογγίου. Καθόταν μόνη της και κοίταζε αυτούς που χόρευαν.

Στο μελαγχολικό της βλέμμα έβλεπες ξεκάθαρα την ψυχή της να κάνει τσαλίμια και να αιμορραγεί συγχρόνως.

Λίγο πιο κει καθόταν η ξαδέρφη μου. Τη φωτογράφισα.

Πλησίασα δειλά να ρωτήσω την ηλικιωμένη κυρία αν μου επιτρέπει να φωτογραφίσω κι εκείνη. Με πρόλαβε όμως. -Θα με βγάλεις κι εμένα μια φωτογραφία; Με ρώτησε.

-Ναι, ευχαρίστως. Αλλά πού θα σας βρω να σας τη δώσω; Δεν είμαι από δω.

-Από πού είσαι;

-Από τη Ναύπακτο. Αλλά έρχομαι συχνά εδώ.

-Πότε θα ξανάρθεις; Σε μια βδομάδα; Δέκα μέρες; Με ρώτησε με αγωνία.

-Δεν ξέρω. Πείτε μου πού να την αφήσω.

-Να μου τη δώσεις τώρα απάντησε-πίστευε πως μπορούσα να την εκτυπώσω εκείνη τη στιγμή.

-«Γιαγιά», της είπα κρατώντας της το χέρι, «δεν γίνεται τώρα». Πρέπει να πάω σε κατάστημα να την εκτυπώσω, προσπάθησα να της εξηγήσω ενώ ήμουν σχεδόν σίγουρη ότι δεν άκουσε τίποτα. Το ηχείο ήταν πάνω από το κεφάλι της. Μπορεί ακόμα και να μην καταλάβαινε τί της έλεγα.

– Να την αφήσω στο ζαχαροπλαστείο του κυρίου Πέτρου στην πλατεία;

Κούνησε το κεφάλι καταφατικά. Κρατούσε στα χέρια της ένα ματσάκι λουλούδια.

Τα λατρεύει σκέφτηκα. Το ίδιο κάνω κι εγώ σε κάθε μου απόδραση μαζεύω λουλούδια. Ντυμένη όμορφα με καθαρά ρούχα, καλοχτενισμένη, κι ένα φουλάρι στο λαιμό που πρόσθετε μια ιδιαίτερη πινελιά στο ντύσιμό της και την προστάτευε συνάμα από το κρύο. Μια φιγούρα που δεν περνούσε απαρατήρητη!

Θαυμάζω τους ανθρώπους της τρίτης ηλικίας που κυκλοφορούν πάντα περιποιημένοι. Δείχνουν πόσο αγαπούν τη ζωή!

Έμεινα να κοιτάζω μια τους πολύχρωμους χαρταετούς στον ουρανό, μια τα μικρά παιδιά που έτρεχαν και γελούσαν και μια εκείνη που είχε χαθεί στις σκέψεις της.

Στο βάθος οι βάρκες και τα ψαροκάικα δεμένα στο λιμάνι.

Πόσες διαφορετικές εικόνες στον καμβά της ζωής!

Πόσες φουρτούνες να πέρασε κι εκείνη ψάχνοντας το λιμάνι της.

Το βρήκε άραγε ή ακόμα θαλασσοδέρνεται;

Διάφορα ερωτήματα βομβάρδιζαν το μυαλό μου και το κεφάλι μου άρχισε να βαραίνει λες και είχα πιει ένα βαρέλι κρασί.

Πάμε να χορέψουμε, πρότεινε η ξαδέρφη μου και την ακολούθησα αφήνοντας ένα μουδιασμένο χαμόγελο να σκάσει σαν πυροτέχνημα στα χείλη μου.

Την άφησα και μπήκα στο χορό αλλά η ματιά μου ήταν συνεχώς πάνω της.

Αναρωτιόμουν δεν έχει κανέναν αυτή η γυναίκα; Οικογένεια, φίλους, κάποιον τέλος πάντων να της κάνει παρέα μια τέτοια μέρα.

Μπήκα στη θέση της. Πόσο επώδυνη είναι η μοναξιά τέτοιες ώρες;

Ένιωθα πως είχα μερίδιο ευθύνης για τον πόνο της.

Πώς μπορούσα εγώ να χορεύω, όταν εκείνη καθόταν ακίνητη σε μια καρέκλα τελείως μόνη; Κάποια κυρία με έσπρωξε και με έβαλε χωρίς να με ρωτήσει να σύρω το χορό.

Ωστόσο εγώ έχανα τα βήματά μου γιατί πονούσα. Εκείνη τη στιγμή τη βλέπω να σηκώνεται με σκυμμένο το κεφάλι και αργόσυρτα βήματα και να φεύγει. Δεν έχασα χρόνο.

Έτρεξα προς το μέρος της, την πήρα από το χέρι και την έβαλα να σύρει το χορό.

Αν κάποιον έπρεπε να καμαρώσουμε ήταν εκείνη και μόνο εκείνη!

Στα πρώτα της κιόλας βήματα ξεχύθηκε στο πρόσωπό της όλος ο πόνος και η πίκρα που της έδωσε η ζωή.

Έσκυψε και πετούσε λίγα – λίγα τα λουλούδια που κρατούσε, με τέτοια ευλάβεια, λες κι εκείνη την ώρα κάποιον άγιο προσκυνούσε. Ίσως πάλι να φαντασιωνόταν κάποια στιγμή από τα νιάτα της που της πετούσαν λουλούδια όταν χόρευε. Μπορεί πάλι να μην το έκανε ποτέ κανένας για κείνη και της έμεινε ανεκπλήρωτη επιθυμία, παράπονο κρυφό και τώρα τα πρόσφερε στον εαυτό της. Μόνο εκείνη ξέρει.

Αφού τέλειωσε το χορό και έλαβε το θερμό χειροκρότημα όλων των παρευρισκόμενων, ένας ολόλαμπρος ήλιος ήρθε και θρονιάστηκε μέσα της.

Όρθωσε τους ώμους της, αποτίναξε προς στιγμή το φορτίο που κουβαλούσε και με μια αέρινη σβελτάδα πήγε και ξανακάθισε στη θέση της. Το σκοτάδι στο βλέμμα της είχε χαθεί.  Ξαναμάζεψε λουλούδια κι έμεινε εκεί ως το τέλος της εκδήλωσης να μας παρακολουθεί.

Σε λίγο τα ηχεία έκλεισαν. Μπορούσαμε πια να συνεννοηθούμε.

Με μια παιδιάστικη αφέλεια, μου έδωσε το τηλέφωνό της, χωρίς να το ζητήσω, μου είπε το όνομά της και πού είναι το σπίτι της.

Ήθελα να τη ρωτήσω γιατί ήταν μόνη της αλλά δίστασα. Φοβήθηκα μήπως τις ξύσω πληγές. Ας γύριζε στη γωνίτσα της ανάλαφρη έστω για μια μέρα. Της άξιζε και το δικαιούταν -όπως ο καθένας μας άλλωστε.[1]

Υποσχέθηκα πως θα της τηλεφωνήσω να συναντηθούμε να της δώσω τη φωτογραφία.

Η κυρία Ελένη. Μια αρχόντισσα 90 χρονών μόνη! Μια αξιοπρεπέστατη κυρία -όπως και τόσες άλλες στην ηλικία της-που κρύβει περίτεχνα τον πόνο της και υπομένει καρτερικά τη μοναξιά της κοιτώντας μας στα μάτια.

Κι εμείς;

Τί κάνουμε γι’ αυτούς τους ανθρώπους εμείς;

Πού κοιτάμε;

 

Continue Reading

ΕΛΛΑΔΑ

Φρακάραμε…

Published

on

By

Χρόνιο το πρόβλημα και όπως φαίνεται θα συνεχίσει να υπάρχει αν δεν βρεθεί χώρος να σταθμεύουν τα τουριστικά λεωφορεία που φτάνουν στη Ναύπακτο.

Συμπτωματικά έφτασαν και σταμάτησαν για να κατεβάσουν κόσμο στο λιμάνι δυο λεωφορεία και η πόλη έπαθε κυκλοφοριακό έμφραγμα.

Τουριστικός προορισμός δεν γίνεσαι αν φρακάρεις με δυο λεωφορεία!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΕΛΛΑΔΑ

“H ΩΡΑ ΤΗΣ ΓΗΣ 2024” – εμείς συμμετέχουμε!

Published

on

By

Νέα έκθεση του Παγκόσμιου Μετεωρολογικού Οργανισμού, υπηρεσίας του ΟΗΕ, χαρακτηρίζει την περσινή χρονιά ως τη θερμότερη παγκοσμίως και μάλιστα σε ορισμένες περιπτώσεις οι δείκτες εκτοξεύθηκαν, όσον αφορά τα επίπεδα αερίων του θερμοκηπίου, τις θερμοκρασίες της επιφάνειας της γης με 1,45°C, την άνοδο της στάθμης της θάλασσας και την περαιτέρω υποχώρηση των παγετώνων.

Παράλληλα εκφράζονται φόβοι ότι υπάρχει “μεγάλη πιθανότητα” το 2024 να παρουσιάσει με τη σειρά του πολύ υψηλές θερμοκρασίες, ωθώντας τον πλανήτη “στο χείλος της καταστροφής”.

   Το δάσος είναι ένα φυσικό αγαθό, με πολύπλευρη σημασία και ανυπολόγιστη αξία για τη ζωή, για τον άνθρωπο. Ένας ανανεώσιμος φυσικός πόρος με τεράστιες ανεξάντλητες δυνατότητες για την οικονομική, περιβαλλοντική, κοινωνική και πολιτιστική ανάπτυξη του τόπου, για τη δημιουργία καλύτερων συνθηκών ζωής.

   Η αξία της προστασίας του, γίνεται πιο επιτακτική από ποτέ.

   Ας αναδείξουμε με τη συμμετοχή μας στην φετινή «Ώρα της Γης» την αξία του δάσους και τη σημασία της προστασίας του!

   Εμείς συμμετέχουμε!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ