Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Τέσσερεις δήμαρχοι μιλούν για την αποχέτευση

Published

on

Δεκατρία  χρόνια συμπληρώνει το «σήριαλ» με το έργο της επέκτασης του αποχετευτικού  δικτύου της πόλης της Ναυπάκτου, ένα έργο ζωτικής σημασίας, άμεσα συνδεδεμένο με την ποιότητα ζωής των κατοίκων και με το περιβάλλον, το οποίο όμως μέχρι σήμερα δεν έχει παραλειφθεί!

Σχεδόν 12 εκατομμύρια ευρώ, με το μεγαλύτερο μέρος των χρημάτων να δίνεται απ’ την Ευρωπαϊκή Ένωση, στοίχισε η υποδομή αυτή,  με την διαδρομή του έργου να καταδεικνύει περίτρανα τις παθογένειες της κρατικής μηχανής αλλά και της αυτοδιοίκησης.

Το έργο υλοποιήθηκε με επίβλεψη της Νομαρχίας Αιτωλοακαρνανίας, με τον ρόλο της ΔΕΥΑΝ να περιορίζεται μόνο  στην πληρωμή του ποσού που πρόβλεπε η αρχική σύμβαση και στην καταβολή του ΦΠΑ. Πρακτικά, δεν είχε την δυνατότητα να παρέμβει όπου παρουσιάζονταν προβλήματα (τεχνικά- λειτουργικά) ή λαμβάνονταν αποφάσεις για πρόσθετες εργασίες που θα επιβάρυναν οικονομικά την επιχείρηση.                     Παθογένειες που το τελικό τους κόστος βαρύνει αναμφίβολα τον πολίτη – δημότη.

Για το θέμα μιλούν στο Nafsweek.gr τέσσερις δήμαρχοι που τα 13 αυτά χρόνια θήτευσαν στο Δήμο Ναυπακτίας, αρχής γενομένης από το Γιάννη Νταουσάνη που ξεκίνησε το έργο, τον Θανάση Παπαθανάση που αντιμετώπισε τα πρώτα προβλήματα, τον Γιάννη Μπουλέ και τον νυν δήμαρχο Ναυπακτίας Τάκη Λουκόπουλο. Καταθέτουν, όπως τους ζητήσαμε την άποψή τους για το μείζον αυτό θέμα.

 

Γ. Νταουσάνης : « Η Περιφέρεια απαίτησε να κάνει το έργο η Νομαρχία»

«Το πολύ σημαντικό έργο της αποχέτευσης Ναυπάκτου άρχισε να υλοποιείται ως εξής:    Όταν ανέλαβα τα καθήκοντά μου ως Δήμαρχος τον Ιανουάριο του 2003, βρήκα δύο πολύ σημαντικές μελέτες από τον προκάτοχό μου Κώστα Κονίδα. Μία μελέτη για τη δημιουργία ΧΥΤΑ και μία μελέτη για την επέκταση της αποχέτευσης στο Δήμο. Χωρίς να χάνω χρόνο, έκανα το αυτονόητο, αυτό που όφειλα, αυτό που είχα χρέος να κάνω. Έπρεπε να βρω τρόπο να εξασφαλίσω τις πιστώσεις . Ήταν δύο μεγάλα έργα και απαιτούσαν μεγάλα χρηματικά ποσά. Μαζί με τους συνεργάτες μου τρέξαμε αμέσως και σε συνεργασία με το Υπουργείο Οικονομικών αλλά και με τις Βρυξέλλες μετά από πολύ χρόνο, αλλά και  πολλές επισκέψεις καταφέραμε να εξασφαλίσουμε τέσσερα εκατομμύρια ευρώ για το ΧΥΤΑ και δώδεκα εκατομμύρια ευρώ για το έργο της Αποχέτευσης στο οποίο ο Δήμος είχε συμμετοχή 10%. Στη συνέχεια ξεκινήσαμε τη διαδικασία της δημοπράτησης του έργου της Αποχέτευσης, μια διαδικασία χρονοβόρα λόγω του μεγέθους του έργου. Τότε έπρεπε να πάρουμε εντολή από την Περιφέρεια για να ξεκινήσουμε τη δημοπράτηση.     Τελικά η Περιφέρεια απαίτησε να το δημοπρατήσει η Νομαρχία και εμείς το δεχτήκαμε γιατί οι ανάγκες δικτύου αποχέτευσης σε πολλές περιοχές της πόλης ήταν επιτακτικές και θέλαμε να ξεκινήσει και μάλιστα να ολοκληρωθεί γρήγορα. Είχαμε υπολογίσει ότι αν το έργο ολοκληρωνόταν σε δύο χρόνια και έχουμε δύο χιλιάδες επί πλέον συνδέσεις, η ΔΕΥΑΝ θα είχε ένα τεράστιο χρηματικό ποσό εσόδων επί πλέον το χρόνο. Έτσι δεν θα είχε κανένα οικονομικό πρόβλημα αλλά και με ένα μέρος από αυτά τα χρήματα σχεδιάζαμε να επεκτείνουμε το δίκτυο αποχέτευσης και στα μεγάλα χωριά που έχουν ανάγκη όπως η Δάφνη, το Ξηροπήγαδο, η Μαμουλάδα, η Αφροξυλιά και η Σκάλα.    Έτσι λοιπόν το έργο δημοπρατήθηκε και ξεκίνησε στις 12-7-2006 με σχεδιασμό, όπως απαιτήσαμε, να ολοκληρωθεί σε 14 μήνες. Απαιτήσαμε επίσης από τον εργολάβο, να ξεκινήσει με πολλά συνεργεία και μηχανήματα Ανατολικά και Δυτικά της πόλης και με βαρύτητα στο Συνοικισμό Καστρακίου που είχε σοβαρά προβλήματα. Παρακολουθούσα ο ίδιος σε καθημερινή βάση την πορεία του έργου που πήγαινε πολύ γρήγορα τους πρώτους μήνες, πληρώσαμε και τον πρώτο λογαριασμό αλλά όπως είναι γνωστό δεν επανεκλέχτηκα Δήμαρχος και στο τέλος του ίδιου χρόνου κάναμε την παράδοση παραλαβή στον νεοεκλεγέντα Δήμαρχο.  Στη συνέχεια η πορεία του έργου είναι γνωστή».

 

Θ. Παπαθανάσης: «Τα λάθη ξεκίνησαν  από την  πρώτη στιγμή στο έργο»

Ένα έργο αρχικού προϋπολογισμού 12 εκατ. που δημοπρατήθηκε από τη Νομαρχία επί δημοτικής αρχής Νταουσάνη, με φορέα υλοποίησης τη Νομαρχία και κύριο του έργου τη ΔΕΥΑΝ, ακόμη καρκινοβατεί και έχει γίνει αντικείμενο αντιπαραθέσεων όλα αυτά τα χρόνια. Είναι κρίμα πραγματικά που λόγω δυσλειτουργιών του κράτους αλλά και παραλείψεων όσων είχαν την ευθύνη του έργου αυτό το σημαντικό περιβαλλοντολογικό έργο να βρίσκεται ακόμη στον αέρα. Έχουν ακουστεί πολλά αλλά θεωρώ ότι τα λάθη ξεκίνησαν  από την  πρώτη στιγμή σε αυτό το έργο.  Το πρώτο και σημαντικότερο λάθος ήταν ότι το έργο αυτό έπρεπε να έχει δημοπρατηθεί και εκτελεστεί από το Δήμο μας και τη ΔΕΥΑΝ. Έτσι θα είχε αποφευχθεί και η υπέρβαση του έργου και η ανάγκη για τη  συμπληρωματική σύμβαση των  2,4 εκατ. Επί θητείας μας παρά τις πιέσεις που είχαν ασκηθεί για να υπογραφεί η συμπληρωματική σύμβαση δεν υπογράψαμε ενώ η θέση μας ήταν και παραμένει μέχρι και σήμερα η ίδια. Συγκεκριμένα:                                             1. Από τη στιγμή που το συγκεκριμένο έργο χρηματοδοτείται από το Ταμείο Συνοχής ο προϋπολογισμός είναι ανελαστικός κι έτσι δεν προβλέπεται υπέρβαση της δαπάνης και βέβαια συμπληρωματική σύμβαση.  2. Η ευθύνη της υπέρβασης βαρύνει την επιβλέπουσα αρχή δηλαδή τη Νομαρχία και στη συνέχεια την Περιφέρεια άρα για οποιαδήποτε υπέρβαση δεν έχει καμμία ευθύνη η ΔΕΥΑΝ και ο Δήμος Ναυπακτίας.  3. Η ΔΕΥΑΝ  προασπιζόμενη τα συμφέροντά της έθεσε ότι η υπέρβαση σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να πληρωθεί από την ίδια, γι’ αυτό και τέθηκε μετ’ επιτάσεως να πληρωθεί από αυτούς που είχαν την ευθύνη εκτέλεσης του έργου, δηλαδή Περιφέρεια-Κράτος (Δημόσιες Επενδύσεις).  4. Η ΔΕΥΑΝ αμφισβήτησε από την αρχή το ποσό της υπέρβασης και έθεσε ως προαπαιτούμενο για οποιαδήποτε ενέργεια την καταμέτρηση από δικούς της τεχνικούς και πραγματογνώμονες ώστε να έχει ισχυρά επιχειρήματα στη φαρέτρα της.   Δυστυχώς στη συνέχεια και στη δημοτική αρχή Μπουλέ υπογράφηκε η συμπληρωματική σύμβαση (2,4 εκατ.) και βέβαια με τη σημερινή δημοτική αρχή και παρά τους προεκλογικούς λεονταρισμούς εγγράφηκε για πρώτη φορά το ποσό της συμπληρωματικής σύμβασης στον προϋπολογισμό υποθηκεύοντας έτσι το μέλλον της επιχείρησης με φυσικό επακόλουθο τις σημερινές πολύ επιβαρυντικές εξελίξεις στα οικονομικά της επιχείρησης (δέσμευση χρημάτων  από τους  λογαριασμούς της επιχείρησης από τον εργολάβο).  Θα ήθελα επίσης να αναφέρω ότι όλα τα σημαντικά έργα περιβάλλοντος έχουν μείνει πολύ πίσω αφού με τις παραλείψεις, τις παλινωδίες και τις ιδεοληψίες της σημερινής δημοτικής αρχής χάθηκαν δύο έργα από την προηγούμενη προγραμματική περίοδο ( έργο αναβάθμισης βιολογικού και επέκταση αποχέτευσης Ναυπάκτου ποσού 4 εκατ. , βιολογικός- αποχέτευση  Άνω Χώρας ποσού 1,5 εκατ.). Έτσι επιβαρύνονται οι πολίτες με τα ποσά αυτά και χάνονται σημαντικά νέα έργα τα οποία θα μπορούσαν σήμερα να υλοποιούνται στη νέα προγραμματική περίοδο όπως η ολοκλήρωση της Αποχέτευσης του Αντιρρίου, η επέκταση της Αποχέτευσης στις  δυτικές και ανατολικές περιοχές  της πόλης της Ναυπάκτου  και βέβαια και στις Δημοτικές Ενότητες που δεν έχουν καθόλου Αποχέτευση.  Αυτή είναι δυστυχώς η ζοφερή κατάσταση όπως διαμορφώνεται σήμερα και είναι σε κάθε περίπτωση επιζήμια για τους πολίτες και επικίνδυνη για τη βιωσιμότητα της επιχείρησης».

 

Γ. Μπουλές: «Οι διοικήσεις αλλάζουν το πρόβλημα παραμένει»

«Το έργο “Επέκταση Αποχετευτικού Δικτύου Λυμάτων Ναυπάκτου” είχε αρχικό προϋπολογισμό 10,5 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ. Με 18% ΦΠΑ που προβλεπόταν να πληρωθεί από τη ΔΕΥΑΝ το κόστος του έργου θα ανήρχετο σε 12,4 εκατ. ευρώ.

Το έργο περιελάμβανε δύο τμήματα.  α)  Το δίκτυο αποχέτευσης μήκους 44.080 μέτρων εντός των πυκνοδομημένων και αναπτυσσόμενων περιοχών ανατολικά και δυτικά της πόλης της Ναυπάκτου  και των οικισμών  Λυγιά, Ξηροπηγάδου, Παλαιοπαναγιά και Καστρακίου  κόστους 10 περίπου εκατ. € που ήταν επιμετρούμενο και β) την κατασκευή επτά νέων ανλιοστασίων και αναβάθμιση τριών υπαρχόντων κόστους 2,4 εκατ € που ήταν κατ’ αποκοπή. Η χρηματοδότηση του έργου προερχόταν κατά 75% από το Ταμείο Συνοχής, 8,75% από Εθνικούς πόρους και κατά 16,25% από τη ΔΕΥΑΝ. Για την υλοποίηση του έργου στις 9/8/2004 υπεγράφη Προγραμματική Σύμβαση μεταξύ α) του Ελληνικού Δημοσίου εκπροσωπούμενο από τον τότε  Γ.Γ Δυτικής Ελλάδος κ. Καβαδδά, β) τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Αιτ/νίας εκπροσωπούμενη από τον τότε Νομάρχη κ. Σταμάτη, γ) τη ΔΕΥΑΝ εκπροσωπούμενη από τον τότε πρόεδρό της και δήμαρχο Ναυπάκτου κ. Νταουσάνη, δ) το Περιφερειακό Ταμείο Ανάπτυξης και ε) Την ειδική υπηρεσία διαχείρισης της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδος. Με βάση την Προγραμματική Σύμβαση ο ρόλος της ΔΕΥΑΝ περιοριζόταν στην πληρωμή της συμμετοχής της στο έργο (16,25%) και στην κάλυψη του ΦΠΑ που δεν ήταν επιλέξιμος. Το έργο δημοπρατήθηκε στις 21-11-2005 με διεθνή διαγωνισμό στον οποίο συμμετείχαν 6 εταιρείες. Όλες οι εταιρείες προκρίθηκαν για το τμήμα του έργου που αφορά τα δίκτυα. Οι πέντε όμως από αυτές αποκλείστηκαν κατά την αξιολόγηση των προσφορών τους στο τμήμα του έργου που αφορούσε τα αντλιοστάσια. Στο διαγωνισμό έμεινε μόνο μία εταιρεία η  “Γ.Θ. ΛΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΑΤΕ” που υπέγραψε σύμβαση για έναρξη εργασιών στις 12/7/2006 και παράδοση του έργου σε 14 μήνες (12/9/2007).  Η έκπτωση που έδωσε η ανάδοχος εταιρεία ήταν 3% για το σύνολο του έργου.

Τροποποίηση αρχικής σύμβασης και Συμπληρωματική Σύμβαση Εργασιών

Με απόφαση της Διευθύνουσας Υπηρεσίας του έργου που ήταν η Τεχνική Υπηρεσία της Νομαρχίας εγκρίθηκαν τροποποιήσεις στην αρχική σύμβαση του έργου που απαιτούσαν πρόσθετη χρηματοδότηση ύψους περίπου 2.4 εκατ. €. Για την πρόσθετη αυτή χρηματοδότηση απαιτήθηκε Συμπληρωματική Σύμβαση Εργασιών (ΣΣΕ) η οποία ήταν απαραίτητη για να καλύψει αλλαγές στο έργο που ήδη είχαν γίνει και αφορούσαν : Χωματουργικές εργασίες και αλλαγές στη όδευση του δικτύου. Αντιστήριξη πρανών κατά μήκος του σκάμματος. Αντικατάσταση αγωγών βαρύτητας με αγωγούς υπό πίεση. Κατασκευή δύο νέων αντλιοστασίων . Κατάργηση αγωγών στο κεντρικό τμήμα της πόλης από ΕΑΣ μέχρι Ρέπα και ισάξια!!! προσθήκη αγωγού από Ρέπα μέχρι το αντλιοστάσιο στο αλσύλιο του Γριμπόβου. Αναβάθμιση παλαιού αντλιοστασίου Ρέπα. Αλλαγή των συμβατικών αντλιοστασίων με ισάριθμα πολυαιθυλενίου κλπ. Η πρόσθετη δαπάνη της ΣΣΕ έπρεπε να καλυφθεί από εθνικούς πόρους και από τη ΔΕΥΑΝ δεδομένου ότι το Ταμείο Συνοχής είχε αποχωρήσει από το έργο αφού  η εμπλοκή του σ’ αυτό περιοριζόταν μόνο σ’ ότι πρόβλεπε η αρχική σύμβαση. Η ΣΣΕ πριν υπογραφεί από τους συμβαλλόμενους υποβλήθηκε στο Ελεγκτικό Συνέδριο για έγκριση. Το Ελεγκτικό Συνέδριο  θεώρησε τον εαυτό του αναρμόδιο για την έγκρισή της επειδή υποβλήθηκε ενώ είχε υλοποιηθεί το μεγαλύτερο μέρος των προβλεπόμενων σ’ αυτή εργασιών. Έτσι η ΣΣΕ δεν μπορούσε να υπογραφεί νομίμως. Μέσα σ’ αυτό το πλαίσιο και ενώ είχε υλοποιηθεί το 96% του δικτύου και το 80% των αντλιοστασίων το έργο δεν μπορούσε να λειτουργήσει ούτε μπορούσαν να γίνουν νέες συνδέσεις, επειδή η υλοποίησή του δεν είχε αρχίσει από το βιολογικό προς την περιφέρεια, αλλά αντίστροφα.

Ο ανάδοχος του έργου προχώρησε σε διακοπή εργασιών στις 31/3/2009 επειδή δεν του είχε καταβληθεί από τη ΔΕΥΑΝ  ΦΠΑ της αρχικής σύμβασης που ανερχόταν σε 594.000€.

Ο ρόλος του Δήμου Ναυπάκτου και της ΔΕΥΑΝ στην υλοποίηση του έργου

Το συγκεκριμένο έργο υλοποιήθηκε με επίβλεψη της Νομαρχίας Αιτ/νίας. Ο ρόλος της ΔΕΥΑΝ περιορίσθηκε αποκλειστικά και μόνο  στην πληρωμή του ποσού που πρόβλεπε η αρχική σύμβαση και στην καταβολή του ΦΠΑ. Άρα σύμφωνα με το πλαίσιο που είχε διαμορφωθεί τυπικά η ΔΕΥΑΝ δεν είχε ρόλο στην παρακολούθηση της υλοποίησης του έργου και κυρίως δεν μπορούσε να παρέμβει εκεί όπου παρουσιάζονταν προβλήματα τεχνικά-λειτουργικά ή παίρνονταν αποφάσεις για πρόσθετες εργασίες που θα επιβάρυναν οικονομικά την επιχείρηση.

Λόγω  διακοπής των εργασιών και αδυναμίας της ΔΕΥΑΝ να καταβάλει τον προβλεπόμενο ΦΠΑ το έργο δεν μπορούσε να ολοκληρωθεί. Το αρμόδιο υπουργείο με έγγραφό του από 25/9/2009 προειδοποίησε τους εμπλεκόμενους ότι  το Ταμείο Συνοχής θα απαιτήσει την επιστροφή των χρημάτων που είχε διαθέσει αν το έργο δεν ολοκληρωθεί και δεν λειτουργήσει άμεσα.

Κάτω από την πίεση αυτή το ΔΣ της ΔΕΥΑΝ με την 31/19-7-2010 απόφασή του ενέκρινε τη χρηματοδότηση της ΣΣΕ και του υπολοίπου της αρχικής σύμβασης

Μετά από δέκα ημέρες το Δημοτικό Συμβούλιο του δήμου Ναυπακτίας με την απόφασή του 190/29-7-2010 ενέκρινε ότι είχε αποφασίσει το ΔΣ της ΔΕΥΑΝ.

Στις 16-9-2010 υπογράφηκε από τη ΔΕΥΑΝ συμφωνητικό με τον εργολάβο βάσει του οποίου η ΔΕΥΑΝ αναλάμβανε να πληρώσει το 65% της ΣΣΕ και του υπολοίπου της αρχικής και αν οι δαπάνες κριθούν μη επιλέξιμες το 100% αυτών.  Η ΔΕΥΑΝ με το 852/28-9-2010 έγγραφό της ενημέρωσε τη Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών της Νομαρχίας  ότι έχει εξασφαλίσει την πίστωση για τη χρηματοδότηση του συνόλου του έργου (αρχική και ΣΣΕ). Από τα παραπάνω προκύπτει ότι τόσο η ΔΕΥΑΝ όσο και ο Δήμος Ναυπάκτου είχαν δεσμευθεί στο τέλος του 2010 (παραμονές εκλογών για τη νέα διοίκηση του Καλλικρατικού Δήμου Ναυπακτίας) ότι θα πλήρωναν όλες τις απαιτήσεις του εργολάβου σχετικά με το έργο. Είχαν δε εκχωρήσει στον εργολάβο τις εισπράξεις της ΔΕΥΑΝ από τις νέες συνδέσεις και είχαν δεσμευθεί ότι για την πληρωμή των υποχρεώσεών της η ΔΕΥΑΝ θα έπαιρνε δάνειο τόσο από το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων όσο και από τράπεζα.  Ενώ όμως είχαν υπογράψει δεσμευτικές συμβάσεις για το σύνολο των απαιτήσεων του εργολάβου η ΔΕΥΑΝ δεν μπορούσε να πληρώσει το ποσό των 594.000 για το ΦΠΑ και το έργο είχε σταματήσει με κίνδυνο να απενταχθεί. Η Διεύθυνση Περιφερειακής ανάπτυξης της Ευρωπαϊκής Ένωσης με έγγραφό της στις 24-02-2011 ανέφερε ότι «προτίθεται να ξεκινήσει τη διαδικασία Δημοσιονομικής διόρθωσης» για το έργο αυτό. Ως δημοτική αρχή του δήμου Ναυπακτίας που αναλάβαμε την 1/1/2011 κληρονομήσαμε το πρόβλημα και αμέσως πήραμε πρωτοβουλίες: Με δάνειο 600.000 € από την Τράπεζα Πειραιώς πληρώσαμε τον οφειλόμενο από τη ΔΕΥΑΝ  ΦΠΑ και ο εργολάβος συνέχισε το έργο.  Αντιμετωπίσαμε το πρόστιμο των 513.000€ που επέβαλε στη ΔΕΥΑΝ η Επιτροπή Δημοσιονομικού Ελέγχου. Προσβάλαμε την επιβολή του προστίμου στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Η ένστασή μας εκδικάστηκε το 2013 και η ΔΕΥΑΝ απαλλάχθηκε για το ποσό των 440.000 €. Μελετήσαμε σε βάθος την Προγραμματική Σύμβαση και με βάσει την πρόβλεψη του άρθρου 8.1.3 επιμείναμε στην Επιτροπή Παρακολούθησης του έργου το επιπλέον ποσό της ΣΣΕ να το επιβαρυνθεί το Δημόσιο και όχι η ΔΕΥΑΝ ή ο δήμος Ναυπακτίας. Αρνηθήκαμε δηλαδή όλα όσα είχαν προηγηθεί από την προηγούμενη δημοτική αρχή και είχαν δεσμεύσει την ΔΕΥΑΝ. Πιέσαμε να αποκατασταθούν οι αστοχίες του έργου σε πολλά σημεία του δικτύου και των αντλιοστασίων, να αρχίσουν οι συνδέσεις και η λειτουργία του ώστε να αποφευχθεί ο κίνδυνος της απένταξής του. Πιέσαμε ώστε η Επιβλέπουσα Υπηρεσία να εξασφαλίσει τη λειτουργία του έργου μέχρι τον Ιούνιου του 2011. Μέχρι την ολοκλήρωση της θητείας μας δεν πληρώσαμε ούτε ένα ευρώ για εργασίες τις ΣΣΕ επειδή πιστεύουμε ότι οι εργασίες αυτές με βάση το άρθρο 8.1.3 της ΠΣ πρέπει να πληρωθούν από το Δημόσιο. Διεκδικήσαμε στην Κοινή Επιτροπή στις 5-11-2013 την εξεύρεση πηγών χρηματοδότησης τόσο για το υπόλοιπο της αρχικής όσο και της ΣΣΕ. Μέχρι σήμερα η δημοτική αρχή Λουκόπουλου αξιοποιεί κάθε μέσο για να διαστρεβλώσει την αλήθεια και να φορτώσει την ευθύνη για τις υποχρεώσεις που ανέλαβε η ΔΕΥΑΝ στη δική μας δημοτική αρχή. Επαναλαμβάνει συνεχώς για το πανωπροίκι που δήθεν δώσαμε στον εργολάβο χωρίς κανένα επιχείρημα. Στελέχη της δημοτικής αρχής Λουκόπουλου και στο παρελθόν αλλά και σήμερα επιδίδονται σε άκρατο λαϊκισμό για να συσκοτίσουν την αλήθεια και να παραπλανήσουν όσους δεν γνωρίζουν τι έχει συμβεί με το συγκεκριμένο έργο.  Παραβλέπουν ακόμα και την γνωμοδότηση του νομικού γραφείου του κ. Παπακωνσταντίνου στο οποίο οι ίδιοι προσέφυγαν πληρώνοντας αδρά από το ταμείο της ΔΕΥΑΝ και την οποία έχει αποδεχθεί και το Δημοτικό Συμβούλιο στις 9-12-2015 (απόφαση 561/2015), επειδή αυτά που αναφέρει η γνωμοδότηση δεν εξυπηρετούν τη μικροπολιτική τους. Ο κ. Παπακωνσταντίνου σχετικά με την πρωτοβουλία του τότε προέδρου της ΔΕΥΑΝ κ. Σταυρόπουλου να συναινέσει η Κοινή Επιτροπή στην υπογραφή της ΣΣΕ, που προέβλεπε την πληρωμή των πρόσθετων εργασιών από το δημόσιο και όχι από τη ΔΕΥΑΝ, αναφέρει: «Συνεπώς , η τροποποιητική σύμβαση όχι μόνον δεν καταργεί τη σχετική υποχρέωση του Δημοσίου να καλύψει την πρόσθετη δαπάνη που προέκυψε από την 1η ΣΣΕ και την αύξηση του ΦΠΑ, αλλά αντιθέτως επιβεβαιώνει και επιτείνει την εν λόγω υποχρέωσή της μέσω της κατά τα ανωτέρω, εξειδίκευσής της στην ως άνω τροποποιητική σύμβαση…»  Σήμερα η ΔΕΥΑΝ παραπαίει. Η εταιρεία λειτουργεί χωρίς στρατηγική, χωρίς δημοκρατικές διαδικασίες αποκρύπτοντας ακόμα και από τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της βασικά στοιχεία, με σκέπασμα των προβλημάτων της, χωρίς αποτελεσματική διοίκηση, μακριά από τους εργαζόμενους σ’ αυτή και τους δημότες. Με διχασμένη πολιτική ηγεσία κινείται ανάμεσα στη διάλυση και  την κακοδιαχείριση. Το λογαριασμό βέβαια θα τον πληρώσουν οι δημότες. Το έργο της αποχέτευσης (μελέτη- κατασκευή) αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα του τρόπου με τον οποίο υλοποιούνται τα δημόσια έργα στη χώρα μας. Η ουσία χάνεται στους διαδρόμους της γραφειοκρατίας, το κόστος των έργων ο χρόνος υλοποίησης πολλαπλασιάζεται και τελικά ο φουσκωμένος λογαριασμός μετά από πολλά χρόνια αντιπαραθέσεων ή και δικαστικών διενέξεων, καταλήγει στους δημότες. Οι διοικήσεις αλλάζουν αλλά το πρόβλημα παραμένει. Αυτός ο τρόπος υλοποίησης των μεγάλων έργων αντί να γίνεται πεδίο αντιπαράθεσης πρέπει  να ενώσει όλες τις δημοτικές παρατάξεις στη διεκδίκηση ενός άλλου θεσμικού πλαισίου για την υλοποίηση των δημοσίων έργων προς όφελος της κοινωνίας ».

 

 

Π. Λουκόπουλος: «Υπάρχουν σοβαρά τεχνικά προβλήματα στο έργο» 

«Το έργο εντάχτηκε το 2003 για χρηματοδότηση από το Ταμείο Συνοχής και εγκρίθηκε η συνδρομή του ταμείου στη ΔΕΥΑ Ναυπάκτου για την υλοποίησή του. Ο συνολικός Προϋπολογισμός του έργου ήταν 10.500.000€, πλέον ΦΠΑ. Η τότε Δημοτική Αρχή του Δήμου Ναυπάκτου συμφώνησε ότι η υλοποίηση  του έργο έπρεπε να ανατεθεί στη Νομαρχία Αιτωλοακαρνανίας. Έτσι το 2004 συνάφθηκε προγραμματική σύμβαση μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου, της τέως Νομαρχιακής αυτοδιοίκησης, της ΔΕΥΑΝ, του Περιφερειακού Ταμείου Ανάπτυξης της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας και της ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης  Ε.Π. Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας όπου συμφωνήθηκε ότι η χρηματοδότηση του έργου θα γίνει κατά ποσοστό 75% με κοινοτική συμμετοχή, 8,75% εθνική συμμετοχή και 16,25% από τη ΔΕΥΑΝ η οποία αναλάμβανε και την κάλυψη του ΦΠΑ. Επί πλέον συμφωνήθηκε ότι την οικονομική διαχείριση αναλαμβάνει το Περιφερειακό Ταμείο, με φορέα κατασκευής  και επίβλεψης την Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Αιτωλοακαρνανίας. Αξίζει να σημειωθεί ότι με την άνω προγραμματική σύμβαση η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας (τότε αποκεντρωμένη Διοίκηση), ανέλαβε την υποχρέωση, μεταξύ των άλλων, να χρηματοδοτήσει αν καταστεί αναγκαίο την υλοποίηση της σύμβασης. Ακολούθησε ανοικτός διαγωνισμός, και την 12/7/2006 υπεγράφη σύμβαση μεταξύ του αναδόχου (Γ. Θ. ΛΑΔΟΠΟΥΛΟΣ Α.Τ.Ε.)(ΕΚΠΤΩΣΗ 3%) και της Νομαρχίας, με διάρκεια υλοποίησης δεκατέσσερις μήνες (υλοποίηση έως 12-9-2007). Κατόπιν όμως και εδώ ξεκάνει το πρόβλημα, αφού καταναλωθήκαν όλα τα κονδύλια και τα απρόβλεπτα του έργου,  η Νομαρχία Αιτωλοακαρνανίας ξαφνικά έκρινε σκόπιμο με ενημερωτικό σημείωμα τις 3/5/2010 ότι πρέπει να γίνει συμπληρωματική σύμβαση ύψους 2.330.020€ για την ολοκλήρωση του έργου και παρότι η ΔΕΥΑΝ είχε εκφράσει την δυσκολία στην καταβολή του ΦΠΑ της αρχικής σύμβασης. Το ΔΣ της ΔΕΥΑΝ και με σκοπό τη συνέχιση των εργασιών, έλαβε την απόφαση(31/2010)  να εκχωρήσει τα έσοδα από τις συνδέσεις στο δίκτυο αποχέτευσης-η οποία επικυρώθηκε από το Δημοτικό Συμβούλιο (απόφ. 190/2010)- για την κάλυψη του ποσού της συμπληρωματικής σύμβασης. Μετά από αυτά η ΔΕΥΑΝ ενημέρωσε τη Ν.Α. Αιτωλοακαρνανίας ότι εξασφαλίστηκε η πίστωση για τη συμπληρωματική σύμβαση και το Σεπτέμβριο του 2010 υπεγράφη σύμβαση  μεταξύ ΔΕΥΑΝ και Αναδόχου του έργου. Η σύμβαση προέβλεπε την εξασφάλιση του ποσού για την κάλυψη του 65% της συμπληρωματικής σύμβασης με τα παραπάνω έσοδα και με δανεισμό από το ΤΠΔ. Στη συνέχεια και παρά την απόφαση 10/17-1-2011 του Ελεγκτικού Συνεδρίου που αναφέρει ότι είναι αναρμόδιο να επιληφθεί της 1ης Σ.Σ.Ε. καθόσον αφορά εργασίες που έχουν ήδη αρχίσει, η κοινή επιτροπή παρακολούθησης, στην οποία μετείχε και ο Πρόεδρος της ΔΕΥΑΝ, αποφάσισε με το από 7-4-2011 πρακτικό της να συναινέσει στην υπογραφή της 1ης Συμπληρωματικής σύμβασης, με καταληκτική ημερομηνία τον Ιούνιο του 2011. Περεταίρω την 25-4-2011 υπεγράφη τροποποιητική προγραμματική Σύμβαση η οποία μεταξύ των άλλων αναφέρει ότι η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Πελοποννήσου-Δυτικής Ελλάδας-Ιουνίου να μεριμνήσει για την καταχώρηση και αναγραφή των αναγκαίων πιστώσεων για τη σύναψη συμπληρωματικής σύμβασης.                                                Αξίζει να σημειωθεί ότι με την ως άνω τροποποιητική σύμβαση δεν περιλαμβάνεται η υποχρέωση της Αποκεντρωμένης Διοίκησης να χρηματοδοτήσει, εάν αυτό καταστεί αναγκαίο, την υλοποίηση της σύμβασης όπως προβλεπόταν στη αρχική προγραμματική σύμβαση.

Εδώ να σημειώσουμε ότι μετά  τον έλεγχο του υπουργείου Οικονομικών αποφ(130/2011), επέβαλε σε βάρος της ΔΕΥΑΝ δημοσιονομική διόρθωση ύψους πεντακοσίων δέκα πέντε χιλιάδων ευρώ περίπου, από τις οποίες οι τετρακόσιες πενήντα,  με    ενέργειες της διοίκησης της επιχείρησης, ακυρώθηκαν. Έκτοτε και ως σήμερα το έργο βρίσκεται σε διαδικασία παραλαβής και δεν έχει παραληφθεί  ακόμα λόγω σοβαρών τεχνικών προβλημάτων. Στο οικονομικό μέρος τώρα για να καταστούν δυνατές οι αποπληρωμές της αρχικής προγραμματικής σύμβασης η επιχείρηση προέβει κατά καιρούς σε δανεισμούς και συγκεκριμένα το 2007 συνάφθηκε  δάνειο 1.587.000€(Τ.Π.Δ.) και το 2011 ποσό 600.000€(Τρ. Πειραιώς). Έκτοτε και έως σήμερα δεν ελήφθη κανένα επί πλέον δάνειο για το έργο.  Η σημερινή Δημοτική Αρχή το 2015, λόγω της σωρείας προβλημάτων, διαδικασιών και καθυστερήσεων, αλλά και την ετεροβαρή και άδικη οικονομική επιβάρυνση της ΔΕΥΑΝ, απέστειλε το φάκελο του έργου στον Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης και βρίσκεται στους Ελεγκτές Δημόσιας Διοίκησης  από που δεν εξεδόθη ακόμα το σχετικό πόρισμα. Παράλληλα η ΔΕΥΑΝ ανέθεσε σε ειδικευμένο τεχνικό γραφείο την αναλυτική επιμέτρηση του έργου, στη έκθεση του οποίου διαπιστώνεται  ότι το πραγματικό  κόστος  είναι πολύ μικρότερο. Τέλος ανέθεσε σε εξειδικευμένους νομικούς την εξέταση του συνόλου των συμβάσεων του έργου από όπου διαπιστώνονται μεταξύ των άλλων και οι ευθύνες τις Περιφέρειας που προκύπτουν και κατά την άποψη της Επιχείρησης. Σήμερα η Επιχείρηση είναι σε θέση και ανταποκρίνεται σε όλες τις υποχρεώσεις της. Σχετικά με το υπολειπόμενο ποσό εκατόν είκοσι περίπου χιλιάδων ευρώ πλέον τόκων στην επιχείρηση ΛΑΔΟΠΟΥΛΟΣ Α.Τ.Ε.,  από το σύνολο δώδεκα εκατομμυρίων ευρώ, δεν είχε εξοφληθεί λόγω μη παραλαβής του έργου. Μετά τις δικαστικές αποφάσεις και τα σχετικά έγγραφα  κλήθηκε να εξοφληθεί το εναπομείναν ποσό  των εκατόν είκοσι χιλιάδων ευρώ» .

Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Προειδοποίηση για Καθαρισμό Οικοπέδων και Ακάλυπτων Χώρων

Published

on

By

Ενόψει της αντιπυρικής περιόδου 2024 (από 1/5/2024 έως 31/10/2024) σύμφωνα με την Πυροσβεστική Διάταξη 20/2023 (Αριθμ. 18851 οικ. Φ.700.20/ ΦΕΚ 2549 Β’/19.4.2023) ιδιοκτήτες, νομείς και επικαρπωτές οικοπεδικών και λοιπών ακάλυπτων χώρων που βρίσκονται εντός πόλεων, κωμοπόλεων, οικισμών και σε απόσταση μέχρι 100 μ. από τα όριά αυτών καθώς και των εκτός σχεδίου οικοπέδων με κτίσμα, να προχωρήσουν πριν από την έναρξη της αντιπυρικής περιόδου και έως 30/4/2024 σε:
  • Υλοτομία και απομάκρυνση των ξερών και σπασμένων δέντρων και κλαδιών, καθώς και των κλαδιών που βρίσκονται σε άμεση επαφή με κτίσμα.
  • Απομάκρυνση της καύσιμης φυτικής ύλης που βρίσκεται στην επιφάνεια του εδάφους, όπως ενδεικτικά το φυλλόστρωμα, τα ξερά χόρτα και τα κατακείμενα ξερά κλαδιά.
  • Αποκλάδωση της βάσης της κόμης των δέντρων και αύξηση του ύψους έναρξής της από την επιφάνεια του εδάφους ανάλογα με την ηλικία και το είδος του δέντρου.
  • Αραίωση της θαμνώδους βλάστησης ως προς την κάλυψη του εδάφους.
  • Απομάκρυνση τυχόν άλλων εγκαταλελειμμένων καυστών, αναφλέξιμων, εκρήξιμων υλικών ή εύφλεκτων υλικών, αντικειμένων και απορριμμάτων.
  • Οι υπόχρεοι οφείλουν να μεριμνούν για την ασφαλή συλλογή και μεταφορά όλων των υπολειμμάτων καθαρισμού. Απαγορεύεται η εγκατάλειψη, η απόρριψη ή η ανεξέλεγκτη διαχείρισή τους.

Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης των υπόχρεων στην εκπλήρωση της υποχρέωσης καθαρισμού, καθώς και σε περίπτωση αυτεπάγγελτου καθαρισμού από τον Δήμο, θα επιβάλλεται στους υπόχρεους το διοικητικό πρόστιμο της περ. 26 της υποπαρ. β’ της παρ. Ι του άρθρου 75 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων (ν.3463/2006, Α’ 114), σύμφωνα και με την παρ.1 του αρ.94, περ. 26 εδάφ. Β΄ του Ν.3852/2010 (Α΄87) και του άρθρου 5 της υπ’ αριθμ. 20/2023 Πυροσβεστικής Διάταξης.

Κατόπιν των ανωτέρω, παρακαλούμε για τον άμεσο καθαρισμό των οικοπεδικών χώρων και την άμεση απομάκρυνση των υπολειμμάτων με ίδια μέσα.

Τέλος, σας ενημερώνουμε ότι ο καθαρισμός των οικοπεδικών και λοιπών ακάλυπτων χώρων καθώς και η συντήρηση αυτών, αποτελεί πάγια υποχρέωση των ιδιοκτητών, νομέων και επικαρπωτών βάσει του αρ. 94, παρ. 26 του Ν.3852/2010 και θα πρέπει να διατηρούνται καθαροί άνευ προηγούμενης ειδοποίησης από την υπηρεσία μας, ιδιαίτερα καθ’ όλη την διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου.

ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ από 1 Μάϊου έως 31 Οκτωβρίου κάθε έτους, κάθε εργασία που μπορεί να προκαλέσει πυρκαγιά, ιδιαίτερα σε ημέρες που ο δείκτης επικινδυνότητας σύμφωνα με τον Χάρτη Πρόβλεψης Κινδύνου Πυρκαγιάς της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας είναι 4 (πολύ υψηλός κίνδυνος) και 5 (κατάσταση συναγερμού), αλλά και όταν ο δείκτης είναι χαμηλότερος σε κρίσιμες περιοχές και ευαίσθητα δασικά οικοσυστήματα.

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Από 8:00 έως 20:00 το ωράριο λειτουργίας στο Κάστρο της Ναυπάκτου

Published

on

By

Ο Δήμος Ναυπακτίας ενημερώνει ότι, για 5η συνεχή χρονιά, ο αρχαιολογικός χώρος του Κάστρου της Ναυπάκτου λειτουργεί με το διευρυμένο θερινό ωράριο: 8:00′-20:00‘.

Το συγκεκριμένο ωράριο τέθηκε σε ισχύ για πρώτη φορά το 2020, έπειτα από κοινές προσπάθειες του Δήμου Ναυπακτίας και της Εφορείας Αρχαιοτήτων Αιτωλοακαρνανίας και Λευκάδος.

Σύμφωνα με το Υπουργείο Πολιτισμού, το διευρυμένο ωράριο λειτουργίας που ισχύει για επιλεγμένους αρχαιολογικούς χώρους εφαρμόζεται έως και την 31η Οκτωβρίου 2024.  Ενώ, λόγω της σταδιακής μείωσης της διάρκειας της ημέρας, το φθινόπωρο διαμορφώνεται ως εξής:

1-15 Σεπτεμβρίου: 8:00′-19:30′

16-30 Σεπτεμβρίου: 8:00′-19:00′

1-15 Οκτωβρίου: 8:00′-18:30′

16-31 Οκτωβρίου: 8:00′-18:00′

Σημειώνεται ότι, για το Κάστρο Αντιρρίου ισχύει το ωράριο λειτουργίας: 8:30′-15:30‘ και το Φετιχιέ Τζαμί (Λιμάνι Ναυπάκτου) είναι επισκέψιμο μετά από επικοινωνία με την Εφορεία Αρχαιοτήτων Αιτωλοακαρνανίας και Λευκάδος.

Η προσέλευση των επισκεπτών στους αρχαιολογικούς χώρους επιτρέπεται έως και 20′ λεπτά πριν τη λήξη του ωραρίου. Οι αρχαιολογικοί χώροι παραμένουν ανοικτοί καθημερινά πλην Τρίτης.

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

ΔΕΥΑΝ: Ανακοίνωση για ληξιπρόθεσμες οφειλές και λογαριασμούς θανόντων

Published

on

By

Με ανακοίνωσή της η Δ.Ε.Υ.Α.Ν. ενημερώνει τους καταναλωτές ότι οι ληξιπρόθεσμες οφειλές άνω των 150 ευρώ θα βεβαιώνονται στο εξής στις αρμόδιες Δ.Ο.Υ.

Επιπλέον, καλούνται οι πολίτες που έχουν λογαριασμούς με όνομα θανόντος να προβαίνουν σε ενημέρωση των σχετικών στοιχείων στα γραφεία της Δ.Ε.Υ.Α.Ν.

Οι οφειλέτες που δεν έχουν προβεί ακόμη σε ρύθμιση ή εξόφληση των λογαριασμών τους υπόκεινται, με βάση τον κανονισμό της ΔΕΥΑΝ, σε διακοπή των παροχών τους, διαδικασία που ήδη βρίσκεται σε εφαρμογή.

Οι ανωτέρω ενέργειες εντάσσονται στο πλαίσιο της ακολουθούμενης πολιτικής της Δ.Ε.Υ.Α.Ν. για τον περιορισμό των ληξιπρόθεσμων και συσσωρευμένων οφειλών.

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ