Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Τι αλλάζει στο Λύκειο

Published

on

Το πολυνομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις» που κατατέθηκε στις 28 Μαϊου στη Βουλή προωθεί αλλαγές που θα ισχύσουν από την επόμενη σχολική χρονιά στις τρεις τάξεις του Λυκείου΄

Όπως θα δείτε παρακάτω οι διατάξεις αφορούν αλλαγές που σχετίζονται:

  • Προφορική βαθμολογία τετραμήνων στο Λύκειο
  • Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού Λυκείου
  • Αρχική Δήλωση Ομάδας Προσανατολισμού
  • Βαθμολογία και Πως υπολογίζεται
  • Πως γίνεται η πρόσβαση σε συγκεκριμένο επιστημονικό πεδίο – Τι ισχύει
  • Μέσος όρος απόλυσης – προαγωγής μαθητών στο Γενικό Λύκειο
  • Γραπτές προαγωγικές εξετάσεις
  • Δικαιολογημένες Απουσίες μαθητών από την εξέταση μαθήματος λόγω ασθενείας κ.α.
  • Γενικό Μέσο Όρο προαγωγής και τι προβλέπεται για όσους δεν επιτυγχάνουν
  • Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας

Προφορική βαθμολογία τετραμήνων στο Λύκειο (Άρθρο 6)

Τα δύο τελευταία εδάφια της παρ. 1 του άρθρου 103 του ν. 4610/2019 (Α’ 70) αντικαθίστανται ως εξής:

«Σε όλες τις τάξεις του Γενικού Λυκείου διενεργούνται στα μαθήματα όλων των Ομάδων δύο (2) υποχρεωτικές ωριαίες γραπτές δοκιμασίες, μία (1) κατά τη διάρκεια του πρώτου τετραμήνου και μία (1) κατά τη διάρκεια του δεύτερου τετραμήνου, με εξαίρεση το μάθημα  της Φυσικής Αγωγής, στο οποίο δεν διενεργείται γραπτή δοκιμασία. Αν για λόγους αντικειμενικούς, δεν πραγματοποιηθεί η ωριαία γραπτή δοκιμασία του πρώτου τετραμήνου, στο δεύτερο τετράμηνο διενεργούνται δύο (2) ωριαίες γραπτές δοκιμασίες.

Στο μάθημα της Πολιτικής Παιδείας οι μαθητές εκπονούν επιπλέον και ερευνητική εργασία στο β’ τετράμηνο, η βαθμολογία της οποίας αποτελεί το 50% του βαθμού του τετραμήνου αυτού.

Στο μάθημα των Εφαρμογών Πληροφορικής και στο μάθημα της Εισαγωγής στις Αρχές της Επιστήμης των Ηλεκτρονικών Υπολογιστών διενεργείται μία (1) ωριαία γραπτή δοκιμασία στο πρώτο τετράμηνο, ενώ στο δεύτερο τετράμηνο οι μαθητές εκπονούν μία (1) ερευνητική εργασία, η βαθμολογία της οποίας αποτελεί το 50% του βαθμού του τετραμήνου αυτού.Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού Λυκείου (άρθρο 7)

Η Α′ Τάξη Γενικού Λυκείου

1. Η παρ. 1 του άρθρου 2 του ν. 4186/2013 (Α’ 193) αντικαθίσταται ως εξής:

«1. Η Α′ Τάξη Γενικού Λυκείου αποτελεί τάξη αποκλειστικά γενικής παιδείας, στην οποία εφαρμόζεται πρόγραμμα μαθημάτων γενικής παιδείας τριάντα πέντε (35) συνολικά διδακτικών ωρών εβδομαδιαίως για τα ημερήσια λύκεια και είκοσι πέντε (25) συνολικά
διδακτικών ωρών για τα εσπερινά λύκεια.».

Β′ Τάξη Ημερησίου Γενικού Λυκείου

2. Μετά την παρ. 1 του άρθρου 2 του ν. 4186/2013, όπως αντικαθίσταται με την παρ. 1 του παρόντος, προστίθεται παρ. 2 ως εξής:

«2. Στη Β′ Τάξη Ημερησίου Γενικού Λυκείου εφαρμόζεται πρόγραμμα μαθημάτων που περιλαμβάνει μαθήματα γενικής παιδείας τριάντα (30) συνολικά διδακτικών ωρών εβδομαδιαίως και δύο (2) Ομάδες Μαθημάτων Προσανατολισμού, Ανθρωπιστικών και Θετικών Σπουδών, πέντε (5) συνολικά διδακτικών ωρών εβδομαδιαίως για κάθε ομάδα.

Β′ Τάξη Εσπερινού Γενικού Λυκείου

Στη Β′ Τάξη Εσπερινού Γενικού Λυκείου εφαρμόζεται πρόγραμμα μαθημάτων που περιλαμβάνει μαθήματα γενικής παιδείας είκοσι (20) συνολικά διδακτικών ωρών εβδομαδιαίως και δύο (2) Ομάδες Μαθημάτων Προσανατολισμού, Ανθρωπιστικών και
Θετικών Σπουδών, πέντε (5) συνολικά διδακτικών ωρών εβδομαδιαίως για κάθε ομάδα.

Οι μαθητές, εκτός από τα μαθήματα γενικής παιδείας, παρακολουθούν υποχρεωτικά και τα μαθήματα της Ομάδας Προσανατολισμού που επιλέγουν.».

Γ’ Τάξη Γενικού Λυκείου

3. Η παρ. 3 του άρθρου 2 του ν. 4186/2013 αντικαθίσταται ως εξής:

«3. Στη Γ’ Τάξη Γενικού Λυκείου εφαρμόζεται πρόγραμμα μαθημάτων που περιλαμβάνει μαθήματα γενικής παιδείας και προσανατολισμού τριάντα δύο (32) συνολικά διδακτικών ωρών εβδομαδιαίως για τα ημερήσια λύκεια και είκοσι πέντε (25) συνολικά διδακτικών ωρών εβδομαδιαίως για τα εσπερινά λύκεια. Τα μαθήματα προσανατολισμού χωρίζονται σε τρεις (3) Ομάδες Μαθημάτων Προσανατολισμού, ως εξής:

α) Ανθρωπιστικών Σπουδών.
β) Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας.
γ) Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής.

Οι μαθητές, εκτός από τα μαθήματα γενικής παιδείας, παρακολουθούν υποχρεωτικά και τα μαθήματα της Ομάδας Προσανατολισμού που επιλέγουν. Ειδικά οι μαθητές που επιλέγουν την Ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας επιλέγουν και
παρακολουθούν υποχρεωτικά είτε το μάθημα των Μαθηματικών είτε το μάθημα της Βιολογίας.».

Αρχική Δήλωση Ομάδας Προσανατολισμού

4. Η παρ. 3 του άρθρου 4 του ν. 4186/2013 αντικαθίσταται ως εξής:

«Οι μαθητές της Γ` Τάξης Ημερήσιου και Εσπερινού ΓΕ.Λ. με την έναρξη του σχολικού έτους και όχι αργότερα της 20ης Σεπτεμβρίου επιβεβαιώνουν οριστικά την Αρχική Δήλωση Ομάδας Προσανατολισμού, που έχουν υποβάλει στη σχολική τους μονάδα, προ της λήξης του προηγούμενου διδακτικού έτους. Κάθε μαθητής επιλέγει υποχρεωτικά μία (1) Ομάδα Μαθημάτων Προσανατολισμού και ένα (1) Επιστημονικό Πεδίο. Ειδικά οι μαθητές που επιλέγουν την Ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας επιλέγουν επιπλέον είτε το μάθημα των Μαθηματικών είτε το μάθημα της Βιολογίας.».

Βαθμολογία – Πως υπολογίζεται

Οι Ομάδες Προσανατολισμού επιτρέπουν την πρόσβαση σε συγκεκριμένα Επιστημονικά Πεδία σύμφωνα με το άρθρο 4Α. Κάθε υποψήφιος επιλέγει ένα μόνο Επιστημονικό Πεδίο.».

5. Η περ. α’ της παρ. 5 του άρθρου 4 του ν. 4186/2013 αντικαθίσταται ως εξής: «α) λαμβάνεται υπόψη το σύνολο των μορίων που συγκεντρώνει ο υποψήφιος στα τέσσερα (4) πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα του οικείου Επιστημονικού Πεδίου, σύμφωνα με
το άρθρο 4Α. Για τον προσδιορισμό του συνόλου των μορίων κάθε υποψηφίου υπολογίζονται τα μαθήματα και οι συντελεστές βαρύτητας που προβλέπονται για το αντίστοιχο Επιστημονικό Πεδίο. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, η οποία εκδίδεται το αργότερο μέχρι τη λήξη εκάστου σχολικού έτους και ισχύει για τις πανελλαδικές εξετάσεις του επόμενου σχολικού έτους, ορίζονται οι συντελεστές βαρύτητας σε δύο (2) μαθήματα ανά Επιστημονικό Πεδίο.».

Πως γίνεται η πρόσβαση σε συγκεκριμένο επιστημονικό πεδίο – Τι ισχύει

6. Η περ. β’ του άρθρου 4Α του ν. 4186/2013 αντικαθίσταται ως εξής: «β) Η πρόσβαση σε συγκεκριμένο επιστημονικό πεδίο γίνεται ανάλογα με την Ομάδα Προσανατολισμού που έχει επιλέξει ο κάθε μαθητής ως εξής:

βα) Οι υποψήφιοι της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών έχουν πρόσβαση στις Σχολές και στα Τμήματα του πρώτου Επιστημονικού Πεδίου και τα μαθήματα, στα οποία εξετάζονται υποχρεωτικά, είναι η Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία, τα Αρχαία Ελληνικά, η Ιστορία και τα Λατινικά.

ββ) Οι υποψήφιοι της Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας έχουν πρόσβαση στις Σχολές και στα Τμήματα είτε του δεύτερου είτε του τρίτου Επιστημονικού Πεδίου, ανάλογα με το ποιο από τα δύο αυτά Επιστημονικά Πεδία έχουν επιλέξει, ως εξής:

i) οι υποψήφιοι που έχουν επιλέξει το δεύτερο Επιστημονικό πεδίο εξετάζονται υποχρεωτικά στα μαθήματα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας, της Φυσικής, της Χημείας και των Μαθηματικών και

ii) οι υποψήφιοι που έχουν επιλέξει το τρίτο Επιστημονικό Πεδίο εξετάζονται υποχρεωτικά στα μαθήματα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας, της Φυσικής, της Χημείας και της Βιολογίας.

βγ) Οι υποψήφιοι της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής έχουν πρόσβαση στις Σχολές και στα Τμήματα του τέταρτου Επιστημονικού Πεδίου και τα μαθήματα, στα οποία εξετάζονται υποχρεωτικά, είναι η Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία, τα Μαθηματικά, η Πληροφορική και η Οικονομία.». Άρθρο 8

Μέσος όρος απόλυσης – προαγωγής μαθητών στο Γενικό Λύκειο

1. Το πρώτο εδάφιο της παρ. 1 του άρθρου 104 του ν. 4610/2019 αντικαθίσταται και η παρ.
1 διαμορφώνεται ως εξής:
«1. Η βαθμολογική κλίμακα, με βάση την οποία υπολογίζονται οι βαθμοί επίδοσης των μαθητών σε όλα τα μαθήματα, κυμαίνεται από μηδέν (0) έως είκοσι (20) και προσδιορίζεται ως εξής:

pinakas

Η βαθμολόγηση των γραπτών δοκιμίων των προαγωγικών και απολυτηρίων εξετάσεων γίνεται στην κλίμακα από μηδέν (0) έως εκατό (100), με ακέραιους μόνο αριθμούς, και ο τελικός βαθμός του γραπτού δοκιμίου ανάγεται στην κλίμακα από (0) έως είκοσι (20) και διατυπώνεται ως δεκαδικός με προσέγγιση δεκάτου, όπου απαιτείται.».

Γραπτές προαγωγικές εξετάσεις

2. Η παρ. 1 του άρθρου 105 του ν. 4610/2019 αντικαθίσταται ως εξής:

« 1. Οι γραπτές προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις διεξάγονται μετά τη λήξη των μαθημάτων του Β’ Τετραμήνου. Προβλέπονται επίσης δύο ειδικές εξεταστικές περίοδοι, μία κατά το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Ιουνίου, για τις περιπτώσεις που περιγράφονται στο
άρθρο 108 και για την περ. α’ της παραγράφου 3 του άρθρου 112, στην οποία δύνανται να συμμετέχουν μόνο οι μαθητές της Γ’ τάξης του Λυκείου, και μία στις αρχές του Σεπτεμβρίου, για τις περιπτώσεις που περιγράφονται στο άρθρο 108, στην παρ. 2 του
άρθρου 112 και για την περ. β’ της παρ. 3 του άρθρου 112, στην οποία δύνανται να συμμετέχουν οι μαθητές των Α’, Β’ και Γ’ τάξεων του Λυκείου. Στις εξετάσεις αυτές αξιολογούνται συνολικά οι γνώσεις και οι δεξιότητες που απέκτησαν οι μαθητές κατά τη
διάρκεια του αντίστοιχου σχολικού έτους.».

Δικαιολογημένες Απουσίες μαθητών από την εξέταση μαθήματος λόγω ασθενείας κ.α.

3. Η παρ. 2 του άρθρου 108 του ν. 4610/2019 αντικαθίσταται ως εξής:

« α) Κατ’ εξαίρεση, μαθητές που απουσιάζουν δικαιολογημένα από την εξέταση μαθήματος λόγω ασθενείας ή άλλου αποχρώντος λόγου, εξετάζονται άλλη ημέρα εντός της συγκεκριμένης κάθε φορά εξεταστικής περιόδου, την οποία ορίζει με απόφασή του ο
Σύλλογος των διδασκόντων, έπειτα από αίτηση του κηδεμόνα ή των μαθητών, εφόσον είναι ενήλικοι. Η ασθένεια βεβαιώνεται από ιατρική γνωμάτευση ή με υπεύθυνη δήλωση των κηδεμόνων των μαθητών ή των ιδίων των μαθητών, εφόσον είναι ενήλικοι. Οι διατάξεις των δύο προηγούμενων εδαφίων εφαρμόζονται και για τους μαθητές που αποχωρούν μετά την ανακοίνωση των θεμάτων της εξέτασης λόγω αιφνίδιας και εμφανούς ασθένειας, η οποία βεβαιώνεται από ιατρική γνωμάτευση ή με υπεύθυνη δήλωση των κηδεμόνων των μαθητών ή των ιδίων των μαθητών, εφόσον είναι ενήλικοι. Οι μαθητές που απουσιάζουν δικαιολογημένα από την εξέταση μαθήματος λόγω ασθενείας ή άλλου αποχρώντος λόγου ή που αποχωρούν μετά την ανακοίνωση των θεμάτων της εξέτασης λόγω αιφνίδιας και εμφανούς ασθένειας, αν δεν προσέλθουν σε εξετάσεις μέχρι το τέλος της πρώτης εξεταστικής περιόδου λόγω σοβαρών προβλημάτων υγείας ή σοβαρού κωλύματος που συνιστά ανωτέρα βία, έχουν τη δυνατότητα, εφόσον είναι μαθητές της Γ’ τάξεως του Λυκείου, να προσέλθουν για όσα μαθήματα δεν εξετάστηκαν στην ειδική εξεταστική περίοδο του δεύτερου δεκαπενθημέρου του Ιουνίου ή, εφόσον το σοβαρό πρόβλημα υγείας διαρκεί καθ` όλον τον μήνα Ιούνιο, στην ειδική εξεταστική περίοδο του Σεπτεμβρίου.

Οι μαθητές των Α’ και Β’ τάξεων του Λυκείου, αν δεν προσέλθουν σε εξετάσεις μέχρι το τέλος της πρώτης εξεταστικής περιόδου λόγω σοβαρών προβλημάτων υγείας ή σοβαρού κωλύματος που συνιστά ανωτέρα βία, έχουν τη δυνατότητα να εξετασθούν στα μαθήματα
αυτά άλλη ημέρα, την οποία ορίζει με απόφασή του ο Σύλλογος Διδασκόντων μέχρι την 30η Ιουνίου, ή, εφόσον το σοβαρό πρόβλημα υγείας διαρκεί καθ` όλον τον μήνα Ιούνιο, στην ειδική εξεταστική περίοδο του Σεπτεμβρίου. Το παραπάνω σοβαρό πρόβλημα υγείας βεβαιώνεται με δικαιολογητικά ασθενείας από κρατικό ή ιδιωτικό νοσοκομείο ή άλλο δημόσιο ή ιδιωτικό φορέα υγειονομικής περίθαλψης. Για τους μαθητές αυτούς, ο Σύλλογος  Διδασκόντων δεν προβαίνει σε έκδοση αποτελέσματος μετά την πρώτη εξεταστική περίοδο για τους μαθητές των Α’, Β’ και Γ’ τάξεων του Λυκείου, καθώς και μετά την ειδική εξεταστική περίοδο του Ιουνίου για τους μαθητές της Γ’ τάξης του Λυκείου, εφόσον το πρόβλημα διαρκεί. Όσοι από τους μαθητές της Γ’ τάξης του Λυκείου, εκτός από τα μαθήματα στα οποία δικαιολογημένα απουσίασαν, έχουν συγκεντρώσει σε ένα ή περισσότερα μαθήματα που έχουν εξετασθεί βαθμό ετήσιας επίδοσης μικρότερο του δέκα (10), μπορούν να προσέλθουν στις εξετάσεις της ειδικής εξεταστικής περιόδου του δεύτερου δεκαπενθημέρου του Ιουνίου ή, εφόσον το σοβαρό πρόβλημα υγείας διαρκεί καθ` όλον τον
μήνα Ιούνιο, μπορούν να προσέλθουν στις εξετάσεις της ειδικής εξεταστικής περιόδου Σεπτεμβρίου για να εξετασθούν στα μαθήματα αυτά. Όσοι από τους μαθητές των Α’ και Β’ τάξεων του Λυκείου, εκτός από τα μαθήματα στα οποία δικαιολογημένα απουσίασαν,
έχουν συγκεντρώσει σε ένα ή περισσότερα μαθήματα που έχουν ήδη εξετασθεί βαθμό  ετήσιας επίδοσης μικρότερο του δέκα (10) μπορούν, εφόσον το σοβαρό πρόβλημα υγείας διαρκεί καθ` όλον τον μήνα Ιούνιο, να προσέλθουν στις εξετάσεις της ειδικής εξεταστικής περιόδου Σεπτεμβρίου για να εξετασθούν στα μαθήματα αυτά. Στην περίπτωση αυτή, πρέπει οι μαθητές, αν είναι ενήλικοι, ή οι κηδεμόνες τους, να καταθέσουν υπεύθυνη δήλωση στον Διευθυντή του οικείου Λυκείου εντός τριών (3) ημερών από την έκδοση των αποτελεσμάτων.

Υπεύθυνη δήλωση

β) Στην υπεύθυνη δήλωση αναγράφεται ρητά η ειδική εξεταστική περίοδος του Ιουνίου ή του Σεπτεμβρίου στην οποία εξετάζεται ο μαθητής. Οι μαθητές εξετάζονται στα μαθήματα της Ομάδας Α’ που δικαιολογημένα απουσίασαν, στα μαθήματα της Ομάδας Α’ που
εξετάστηκαν και συγκέντρωσαν βαθμό ετήσιας επίδοσης μικρότερο του δέκα (10), καθώς και στα μαθήματα της Ομάδας Β` που συγκέντρωσαν βαθμό ετήσιας επίδοσης μικρότερο του δέκα (10). Οι μαθητές που απουσιάζουν αδικαιολόγητα ή προσέρχονται μετά την ανακοίνωση των θεμάτων στις ανωτέρω εξετάσεις ή στην ειδική εξεταστική περίοδο του Ιουνίου ή του Σεπτεμβρίου δεν γίνονται δεκτοί σε αυτές ή αυτήν και βαθμολογούνται από το Σύλλογο Διδασκόντων με τον κατώτερο βαθμό μηδέν (0).

γ) Όσον αφορά το βαθμό ετήσιας επίδοσης των μαθητών της παρούσης ισχύουν τα εξής:

γα) Ο βαθμός ετήσιας επίδοσης για μάθημα της Ομάδας Α’ που δεν έχει εξεταστεί σε προηγούμενη εξεταστική περίοδο ή σε προηγούμενες εξεταστικές περιόδους προκύπτει σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 109 και ο βαθμός ετήσιας επίδοσης για μάθημα της Ομάδας Α΄ που έχει εξεταστεί σε προηγούμενη εξεταστική περίοδο είναι ο βαθμός ετήσιας επίδοσης του μαθήματος.

γβ) Ο βαθμός ετήσιας επίδοσης μαθήματος της Ομάδας Β’ είναι ο βαθμός της εξέτασης αυτής, σε όποια εξεταστική περίοδο και αν το μάθημα εξεταστεί.

δ) Στις διατάξεις των περ. α’, β’ και γ’ υπάγονται και μαθητές στρατεύσιμοι, κατ’ ιδίαν διδαχθέντες, καθώς και οι συμμετέχοντες σε διεθνείς αθλητικές διοργανώσεις.».

4. Η παρ. 6 του άρθρου 109 του ν. 4610/2019 αντικαθίσταται ως εξής:

«Για τους μαθητές των Α’ και Β’ τάξεων του Λυκείου που δεν επιτυγχάνουν τον Γενικό Μέσο Όρο προαγωγής, σύμφωνα με τα άρθρα 110 και 112, και εξετάζονται στην ειδική εξεταστική περίοδο του Σεπτεμβρίου γραπτά ή προφορικά, βαθμός ετήσιας επίδοσης είναι ο βαθμός της εξέτασης αυτής. Για τους μαθητές της Γ’ τάξης του Λυκείου που δεν επιτυγχάνουν τον Γενικό Μέσο Όρο απόλυσης, σύμφωνα με τα άρθρα 110 και 112, και εξετάζονται στην ειδική εξεταστική περίοδο Ιουνίου γραπτά ή προφορικά, βαθμός ετήσιας επίδοσης είναι ο βαθμός της εξέτασης αυτής. Το ίδιο ισχύει και για την ειδική εξεταστική περίοδο τουΣεπτεμβρίου για τους μαθητές της Γ` τάξης του Γενικού Λυκείου που κατά την ειδική εξεταστική περίοδο του Ιουνίου δεν επιτυγχάνουν τον Γενικό Μέσο Όρο απόλυσης.».

Γενικό Μέσο Όρο προαγωγής

5. Οι παρ. 1 και 2 του άρθρου 112 του ν. 4610/2019 (Α’ 70) αντικαθίστανται ως εξής:

«1. Για την προαγωγή και την απόλυση των μαθητών στο Γενικό Λύκειο απαιτείται Γ.Μ.Ο. τουλάχιστον δέκα (10), ο οποίος προκύπτει από τον μέσο όρο των βαθμών ετήσιας επίδοσης του μαθητή όλων των γραπτώς και μη γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων, με
εξαίρεση το μάθημα της Φυσικής Αγωγής.

Τι ισχύει για τους μαθητές Α′ και Β′ τάξεων του Γενικού Λυκείου, που δεν επιτυγχάνουν τον Γ.Μ.Ο. της παρ. 1,

2. Οι μαθητές των Α′ και Β′ τάξεων του Γενικού Λυκείου, που δεν επιτυγχάνουν τον Γ.Μ.Ο. της παρ. 1, παραπέμπονται το πρώτο δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου, πριν την έναρξη του επόμενου σχολικού έτους, σε ειδική εξεταστική περίοδο, για να εξεταστούν στα μαθήματα στα οποία ο βαθμός επίδοσης είναι μικρότερος από δέκα (10). Για τα μαθήματα της Ομάδας Α′, οι εξετάσεις είναι γραπτές και διεξάγονται σύμφωνα με τη διαδικασία των προαγωγικών εξετάσεων. Ο βαθμός της εξέτασης αυτής είναι ο ετήσιος βαθμός του μαθητή στο εξεταζόμενο μάθημα. Για τα μαθήματα της Ομάδας Β′, οι εξετάσεις είναι προφορικές.

Οι μαθητές δεν αξιολογούνται στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής.

Η προφορική εξέταση διενεργείται από τριμελή επιτροπή, η οποία συγκροτείται από τον Διευθυντή του σχολείου. Στην επιτροπή συμμετέχουν ο Διευθυντής, ως πρόεδρος, και δύο (2) καθηγητές της ίδιας ειδικότητας ή που έχουν σε ανάθεση το αντίστοιχο μάθημα.

Ο μέσος όρος των βαθμών των δύο (2) καθηγητών είναι ο ετήσιος βαθμός του μαθητή στο εξεταζόμενο μάθημα.
Οι μαθητές, που κατά την ειδική εξεταστική περίοδο του Σεπτεμβρίου δεν επιτυγχάνουν τον Γ.Μ.Ο. προαγωγής, επαναλαμβάνουν τη φοίτηση.».

6. Το πρώτο εδάφιο της περ. α’ της παρ. 3 του άρθρου 112 του ν. 4610/2019 αντικαθίσταται και η περ. α’ διαμορφώνεται ως εξής:

«α) Οι μαθητές της Γ` τάξης του Γενικού Λυκείου, που δεν επιτυγχάνουν τον Γ.Μ.Ο. της παρ.

1, παραπέμπονται το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Ιουνίου του ίδιου έτους σε ειδική εξεταστική περίοδο για να εξεταστούν στα μαθήματα στα οποία ο βαθμός επίδοσης είναι μικρότερος από δέκα (10). Για τα μαθήματα της Ομάδας Α’ οι εξετάσεις είναι γραπτές και διεξάγονται σύμφωνα με τη διαδικασία των απολυτηρίων εξετάσεων. Ο βαθμός της εξέτασης αυτής είναι ο ετήσιος βαθμός του μαθητή στο εξεταζόμενο μάθημα. Για τα μαθήματα της Ομάδας Β’ οι εξετάσεις είναι προφορικές. Οι μαθητές της Γ’ τάξης του ΓΕΛ δεν αξιολογούνται στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής. Η προφορική εξέταση διενεργείται από τριμελή επιτροπή, η οποία συγκροτείται από τον Διευθυντή του σχολείου. Στην επιτροπή συμμετέχουν ο Διευθυντής, ως πρόεδρος, και δύο (2) καθηγητές της ίδιας
ειδικότητας ή που έχουν σε ανάθεση το αντίστοιχο μάθημα. Ο μέσος όρος των βαθμών των δύο (2) καθηγητών είναι ο ετήσιος βαθμός του μαθητή στο εξεταζόμενο μάθημα.».

7. Το πρώτο εδάφιο της περ. β’ της παρ. 3 του άρθρου 112 του ν. 4610/2019 αντικαθίσταται και η περ. β’ διαμορφώνεται ως εξής:

«β) Οι μαθητές της Γ` τάξης του Γενικού Λυκείου, που κατά την ειδική εξεταστική περίοδο του Ιουνίου δεν επιτυγχάνουν τον Γ.Μ.Ο. της παραγράφου 1, παραπέμπονται στην ειδική εξεταστική περίοδο του Σεπτεμβρίου, σύμφωνα με τη διαδικασία που περιγράφεται στην περίπτωση α της παραγράφου αυτής, για να εξεταστούν στα μαθήματα στα οποία ο βαθμός επίδοσής τους είναι μικρότερος από δέκα (10). Οι μαθητές, που κατά την εξεταστική περίοδο του Σεπτεμβρίου δεν επιτυγχάνουν τον Γ.Μ.Ο. απόλυσης μπορούν: αα) να επαναλάβουν τη φοίτηση στη Γ’ τάξη Γενικού Λυκείου,

ββ) να προσέλθουν στις απολυτήριες εξετάσεις της τελευταίας τάξης το αμέσως επόμενο ή οποιοδήποτε άλλο σχολικό έτος, χωρίς να φοιτήσουν στην αντίστοιχη τάξη. Οι μαθητές αυτοί εξετάζονται σε όλα τα γραπτώς και μη γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα, με εξαίρεση το μάθημα «Φυσική Αγωγή».

Για τα μαθήματα της Ομάδας Α’ οι εξετάσεις είναι προφορικές και γραπτές.».

8. Η παρ. 2 του άρθρου 113 του ν. 4610/2019 αντικαθίσταται ως εξής:

«2. Οι μαθητές των κατηγοριών της παρ. 1 του παρόντος των Α` και Β` τάξεων Γενικού Λυκείου που δεν επιτυγχάνουν τον Γ.Μ.Ο. της παρ. 1 του άρθρου 112, παραπέμπονται το πρώτο δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου, πριν την έναρξη του επόμενου σχολικού έτους, σε ειδική εξεταστική περίοδο, σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 112.».

Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας (Άρθρο 9)

1. Για τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα στις προαγωγικές εξετάσεις της Α′ και Β′ τάξης κάθε τύπου Λυκείου και στις απολυτήριες εξετάσεις της Γ′ τάξης κάθε τύπου Λυκείου, τα θέματα των εξετάσεων ορίζονται κατά ποσοστό πενήντα τοις εκατό (50%) με τυχαία επιλογή από Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας (Τ.Θ.Δ.Δ.) και κατά ποσοστό πενήντα τοις εκατό (50%) από τον διδάσκοντα ή τους διδάσκοντες το αντίστοιχο μάθημα κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους. Η εξεταστέα ύλη των μαθημάτων του προηγούμενου εδαφίου καθορίζεται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, που εκδίδεται μετά από εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής το αργότερο ως τα τέλη Σεπτεμβρίου κάθε έτους.

2. Η Τ.Θ.Δ.Δ συστήνεται και λειτουργεί στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.). Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, η οποία εκδίδεται ύστερα από εισήγηση του Ι.Ε.Π., ρυθμίζεται η οργάνωση και λειτουργία της Τ.Θ.Δ.Δ., ο τρόπος υποβολής, αξιολόγησης, επιλογής και εισαγωγής θεμάτων σε αυτήν, ο τρόπος πρόσβασης σε αυτήν, η διαδικασία τυχαίας επιλογής θεμάτων την ημέρα διεξαγωγής των προαγωγικών ή απολυτήριων εξετάσεων, καθώς και κάθε άλλο ειδικότερο ζήτημα για την εφαρμογή του παρόντος. πηγή: alfavita

Γίνε συνδρομητής στην εφημερίδα μας ΕΔΩ,  με 20 ευρώ τον χρόνο.

Κάθε Παρασκευή φτάνει στα email των συνδρομητών μας

 

 

 

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Εκδήλωση Νομικής Πληροφόρησης :  «Νέο Εργασιακό & Αλλαγές στην Ασφαλιστική Νομοθεσία»

Published

on

By

Την Τετάρτη 27 Μαρτίου2024 στην αίθουσα του ΕΚΝΔ, πραγματοποιήθηκε με επιτυχία εκδήλωση νομικής πληροφόρησης με θέμα «Νέο Εργασιακό & Αλλαγές στην Ασφαλιστική Νομοθεσία» σε συνεργασία με τον Ινστιτούτο Εργασίας / ΓΣΕΕ.

Την ημερίδα άνοιξε με χαιρετισμό ο Πρόεδρος του Ε.Κ.Ν.Δ., συνάδελφος Αριστομένης Χάρος.

Στο πλαίσιο της εκδήλωσης ο Γενικός Διευθυντής του ΙΝΕ/ΓΣΕΕ  Χρήστος Γούλας ανέπτυξε τις θέσεις των συνδικάτων για την ακρίβεια και τον κατώτατο μισθό για την αγορά εργασίας στην Ελλάδα.

Στη συνέχεια νομικοί συνεργάτες του ΙΝΕ/ΓΣΕΕ παρουσίασαν τις εξελίξεις στα εργασιακά, όπως η ψηφιακή κάρτα εργασίας, το ξεπάγωμα των τριετιών, η 13ωρη ημερήσια εργασία και άλλα, αλλά και στο ασφαλιστικό με ζητήματα όπως η απασχόληση των συνταξιούχων, η απονομή επικουρικών συντάξεων και άλλα.

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης σύμβουλοι απασχόλησης δέχτηκαν ερωτήματα σε θέματα εργασιακά και ασφαλιστικά προκειμένου να απαντηθούν από τη Νομική Υπηρεσία του ΙΝΕ/ΓΣΕΕ.

Μετά το πέρας των ομιλιών ακολούθησε συζήτηση μεταξύ των παρευρισκομένων.

Στα συμπεράσματα της εκδήλωσης επισημάνθηκε το γεγονός ότι η ακρίβεια απειλεί άμεσα το βιοτικό επίπεδο των εργαζομένων, των ανέργων και των συνταξιούχων. Επίσης, τονίστηκε το δίκαιο αίτημα των εργαζομένων για την επαναφορά του δικαιώματος διαπραγματεύσεων για τις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας.

Τέλος, το ΕΚΝΔ κάλεσε σε καθολική συμμετοχή στην Πανελλαδική Γενική Απεργία της 17ης Απρίλη 2024.

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Συνεδριάζει σήμερα 27-03-2024 το Δημοτικό συμβούλιο (Ζωντανά 18:05)

Published

on

By

Δήμος-Ναυπακτίας-δημοτικό-συμβούλιο-συνεδρίαση

Συνεδριάζει την Τετάρτη  27-03-2024 και ώρα 18:05 σε Τακτική συνεδρίαση το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Ναυπακτίας, στο Δημοτικό κτήριο της Αιτωλικής Αναπτυξιακής,  με τα εξής θέματα ημερήσιας διάταξης:

  1. Συζήτηση και λήψη απόφασης σχετικά με την παραμονή ή όχι του Δήμου Ναυπακτίας, στο σύνδεσμο «Σύνδεσμο Προστασίας και Ορθολογικής Ανάπτυξης Κορινθιακού Κόλπου «ΣΠΟΑΚ Ο ΑΡΙΩΝ» για την δημοτική περίοδο 2024-2028. (εισηγητής κ. Δήμαρχος)
  2. Συζήτηση και λήψη απόφασης σχετικά με την παραμονή ή όχι του Δήμου Ναυπακτίας, στον Σύνδεσμο Δήμων Ιαματικών Πηγών Ελλάδας (ΣΔΙΠΕ) για την δημοτική περίοδο 2024-2028. (εισηγητής κ. Δήμαρχος)
  3. Συζήτηση και λήψη απόφασης σχετικά με την παραμονή ή όχι του Δήμου Ναυπακτίας,  στο Δίκτυο Πόλεων με Λίμνες. (εισηγητής κ. Δήμαρχος)
  4. Ορισμός εκπροσώπων στο Διοικητικό Συμβούλιο του Νέου Ενιαίου Φορέα Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων (ΣΥ.ΔΙ.Σ.Α.) Π.Ε. Αιτωλοακαρνανίας.   (εισηγητής κ. Δήμαρχος)
  5. Συζήτηση – Έκφραση γνώμης μετά από αίτημα κατοίκων της δημοτικής κοινότητας Δάφνης, σχετικά με την λειτουργία εγκατάστασης κτηνοτροφικής εκμετάλλευσης στην περιοχή. (εισηγητής κ. Δήμαρχος)
  6. Έκδοση ψηφίσματος  καθολικής αποδοχής αιτημάτων και αλληλεγγύης προς τον αγώνα των μισθωτών ιδιωτικού τομέα ενόψει της 24ωρης Απεργίας της ΓΣΕΕ την 17-04-2024. (εισηγητής κ. Δήμαρχος)
  7. Αντικατάσταση αιρετών εκπροσώπων του Δήμου Ναυπακτίας για την ανασυγκρότηση της Επιτροπής Παρακολούθησης της προγραμματικής σύμβασης μεταξύ του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας και του Δήμου Ναυπακτίας της πράξης / του έργου «Καθαρισμός και σήμανση μονοπατιών όρους Βαράσοβας». (εισηγητής κ. Παπαϊωαννίδης)
  8. Αντικατάσταση αιρετών εκπροσώπων του Δήμου Ναυπακτίας για την ανασυγκρότηση της Επιτροπής Παρακολούθησης της προγραμματικής σύμβασης μεταξύ της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδας & Ιουνίου και του Δήμου Ναυπακτίας της πράξης / του έργου «Βελτίωση και καθαρισμός μονοπατιών επιλεγμένων πεζοπορικών διαδρομών και σήμανση στην περιοχή του Δήμου Ναυπακτίας». (εισηγητής κ. Παπαϊωαννίδης)
  9. Σύσταση Επιτροπής Παραλαβής του έργου «ΑΝΑΠΛΑΣΗ – ΑΝΑΔΕΙΞΗ ΤΗΣ ΠΛΑΤΕΙΑΣ ΤΖΑΒΕΛΛΑΙΩΝ ΣΤΟ ΑΝΑΤΟΛΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΤΗΣ ΝΑΥΠΑΚΤΟΥ» σύμφωνα με το Άρθρο 172 του Ν.4412/2016. (εισηγητής κ. Παπαϊωαννίδης)
  10. Έγκριση 1ου Π.Κ.Τ.Μ.Ν.Ε., 3ου Ανακεφαλαιωτικού Πίνακα & 1ης Σ.Σ. του Έργου: «ΟΔΟΠΟΙΪΑ ΚΑΙ ΑΝΑΠΛΑΣΕΙΣ Δ.Ε. ΑΝΤΙΡΡΙΟΥ». (εισηγητής κ. Παπαϊωαννίδης)
  11. Έγκριση 4ου πρωτοκόλλου διοικητικής παραλαβής για χρήση τμήματος του έργου «Βελτίωση, εκσυγχρονισμός και κατασκευή αθλητικών εγκαταστάσεων Δήμου Ναυπακτίας». (εισηγητής κ. Παπαϊωαννίδης)
  12. Έγκριση 5ου πρωτοκόλλου διοικητικής παραλαβής για χρήση τμήματος του έργου «Βελτίωση, εκσυγχρονισμός και κατασκευή αθλητικών εγκαταστάσεων Δήμου Ναυπακτίας». (εισηγητής κ. Παπαϊωαννίδης)
  13. Παράτασης της προθεσμίας περαίωσης του έργου «ΟΔΟΠΟΙΙΑ & ΑΝΑΠΛΑΣΕΙΣ ΔΕ ΧΑΛΚΕΙΑΣ» (εισηγητής κ. Παπαϊωαννίδης)
  14. Αναμόρφωση προϋπολογισμού και τροποποίηση τεχνικού προγράμματος έτους 2024. (εισηγητής κ. Παπαβασιλείου)
  15. Τροποποίηση Ολοκληρωμένου Πλαισίου Δράσης (Ο.Π.Δ.) Δήμου Ναυπακτίας έτους 2024.  (εισηγητής κ. Παπαβασιλείου)
  16. Καταβολή της παροχής μέσων ατομικής προστασίας (ΜΑΠ) έτους 2023, σε χρήμα στους δικαιούχους εργαζόμενους του Δήμου μας (ΦΕΚ 197/Α’/12.10.2020). (εισηγητής κ. Παπαβασιλείου)
  17. Δωρεάν παραχώρηση της χρήσης δημοτικού κτιρίου (Πρώην Συνεδριακό κέντρο) της Κοινότητας Αγίου Δημητρίου του Δήμου Ναυπακτίας στον Περιβαλλοντικό – Πολιτιστικό Σύλλογο Ευηνολίμνης Αγίου Δημητρίου ορεινής Ναυπακτίας. (εισηγητής κ. Παπαβασιλείου)
  18. Δωρεάν παραχώρηση της χρήσης αίθουσας δημοτικού κτιρίου  της Κοινότητας Ανθόφυτου του Δήμου Ναυπακτίας στον Εξωραϊστικό- Πολιτιστικό Σύλλογο  Ανθοφυταίων ¨Η Γρανίτσα¨. (εισηγητής κ. Παπαβασιλείου)
  19. Έγκριση συμφωνητικού συνεργασίας Δήμου Ναυπακτίας και  «COHESION NETWORK 2 GETHER AΜKE». (εισηγήτρια κ. Ρισβά-Πατακοπούλου)
  20. Διαγραφές παιδιών από τους Δημοτικούς Παιδικούς – Βρεφονηπιακούς Σταθμούς. ( εισηγητής κ. Ρισβά-Πατακοπούλου)
  21. Άρση ρυμοτομίας και  τροποποίηση σχεδίου Πόλεως στο Ο.Τ. 307 A, Δυτικών Επεκτάσεων 1978, κατόπιν αιτήσεως ιδιοκτησίας «ΑΝΑΔΟΜΗΣΗΣ ΑΚΙΝΗΤΑ ΜΟΝ ΙΚΕ». (εισηγητής κ. Ραυτόπουλος)
  22. Αποδοχή – Κατανομή ποσού 75.060,00€ από τους Κεντρικούς Αυτοτελείς Πόρους, (Α’ κατανομή έτους 2024) για κάλυψη λειτουργικών δαπανών των σχολείων Πρωτ/θμιας & Δευτ/θμιας Εκπαίδευσης του Δήμου Ναυπακτίας. (εισηγητής κ. Ραυτόπουλος)
  23. Παράταση της συνολικής προθεσμίας περαίωσης του υποέργου Α/Α 1 της πράξης 5003291, με τίτλο «Εγκατάσταση Επεξεργασίας Λυμάτων (Βιολογικός Καθαρισμός) Άνω Χώρας».  (εισηγητής κ. Κοτρωνιάς)
  24. Ορισμό αιρετού μέλους από τις παρατάξεις της μειοψηφίας για την πολιτική προστασία.  (εισηγητής κ. Κοτρωνιάς)
  25. Τοποθέτηση δύο φωτιστικών στην δημοτική κοινότητα Λυγιά. (εισηγητής κ. Κοτρωνιάς)
  26. Έγκριση Απολογισμού Σχολικής Επιτροπής Α/θμιας Εκπαίδευσης  Δήμου Ναυπακτίας για το οικονομικό έτος 2022. (εισηγητής κ. Τσουκαλάς)
  27. Έγκριση Απολογισμού Σχολικής Επιτροπής Β/θμιας Εκπαίδευσης  Δήμου Ναυπακτίας για το οικονομικό έτος 2022. (εισηγητής κ. Τσουκαλάς)
  28. Έγκριση ετήσιου προγράμματος τουριστικής προβολής και ανάπτυξης του Δήμου Ναυπακτίας. ( εισηγητής κ. Τσουκαλάς)
  29. Επιχορήγηση αθλητικών συλλόγων. ( εισηγητής κ. Τσουκαλάς)

Ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου

Άγγελος Σταυρόπουλος

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Η Ναύπακτος γιόρτασε την Επέτειο της 25ης Μαρτίου (φωτο)

Published

on

By

Ο Δήμος Ναυπακτίας τίμησε  την Εθνική Επέτειο της 25ης Μαρτίου με εκδηλώσεις και γενικό σημαιοστολισμό των Δημοσίων, Δημοτικών καταστημάτων τόσο στην Ναύπακτο όσο και στο Αντίρριο.

Το πρωί της 25ης Μαρτίου τελέστηκε Δοξολογία  στον Μητροπολιτικό ναό του Αγίου Δημητρίου, χοροστατούντος του Σεβ. Μητροπολίτη Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου, κ.κ. Ιερόθεου, παρουσία του δημάρχου Ναυπακτίας Βασίλη Γκίζα,  των  βουλευτών Θανάση Παπαθανάση και Κώστα Καραγκούνη, του προέδρου του Περιφερειακού συμβουλίου Δυτικής Ελλάδας  Χρήστου Παίσιου, του προέδρου του Δημοτικού συμβουλίου δήμου Ναυπακτίας Άγγελου Σταυρόπουλου, αντιδημάρχων  δημοτικών συμβούλων, της πολιτειακής ηγεσίας και πλήθους  κόσμου.

Με το πέρας της Δοξολογίας κλήρος και λαός έφτασαν στο μνημείο του Άγνωστου Στρατιώτη, στην πλατεία Φαρμάκη, όπου και αναπέμφθηκε Επιμνημόσυνη Δέηση για την ανάπαυση των ψυχών των αγωνιστών για την Ελευθερία  της Πατρίδας και έγινε κατάθεση στεφάνων από τις Πολιτικές Αρχές, τους εκπροσώπους των Δημοσίων Αρχών, εκπροσώπους της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και τοπικών συλλόγων και φορέων.

Ακολούθησε η  εκφώνηση του Πανηγυρικού της Ημέρας από την Ανδριάνα Μαντζαβά, Φιλόλογο 2ου Γενικού Λυκείου Ναυπάκτου και η παρέλαση τμημάτων σχολείων φορέων και συλλόγων υπό τους ήχους της Παπαχαραλάμπειου Δημοτικής Φιλαρμονικής.

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΥΛΙΚΟ

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ