Connect with us

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

127 εκατ. ευρώ η  12η δόση ΚΑΠ –Το ποσό για τον Δήμο Ναυπακτίας

Published

on

δήμος-ναυπακτίας-ΚΑΠ-

Κατανέμεται στους Δήμους της χώρας, από τον λογαριασμό του Υπουργείου Εσωτερικών που τηρείται στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων με τον τίτλο «Κεντρικοί Αυτοτελείς Πόροι των Δήμων», συνολικό ποσό 145.000.000,00 €, το οποίο αποδίδεται ως δωδέκατη (ΙΒ΄) τακτική επιχορήγηση έτους 2024, προς κάλυψη λειτουργικών και λοιπών γενικών δαπανών τους και κατά προτεραιότητα δαπανών μισθοδοσίας του προσωπικού τους.

Ο Δήμος Ναυπακτίας λαμβάνει το ποσό των 478.523 ευρώ

Το αποδοτέο ποσό ύψους  τελικά 127.049.200,27€ προκύπτει λαμβάνοντας υπόψη τα εξής:

1) την παρακράτηση ποσού από τους υπόχρεους Δήμους για τον συμψηφισμό οφειλών τους προς το Ελληνικό Δημόσιο και τα Ασφαλιστικά Ταμεία.

2) την παρακράτηση ποσού από τους υπόχρεους Δήμους για τον συμψηφισμό οφειλών τους με χορηγηθείσες προκαταβολές από τους ΚΑΠ.

3) την παρακράτηση από τους υπόχρεους Δήμους του οφειλόμενου ποσού του τέλους ταφής στο πλαίσιο των διατάξεων του άρθρου 38 του νν. 4819/2021 (Α΄ 129),

4) την παρακράτηση ποσού από τους Δήμους που συσσωρεύουν ληξιπρόθεσμες οφειλές.

Τονίζεται ότι στα κατανεμηθέντα ποσά έχουν συνυπολογισθεί:

1) οι δαπάνες μισθοδοσίας του προσωπικού, των παιδικών και βρεφονηπιακών σταθμών και των χώρων άθλησης που μεταφέρθηκαν σε ΟΤΑ α΄ βαθμού, σε εφαρμογή των ν.2880/2001 και ν.3106/2003, καθώς επίσης και οι δαπάνες μισθοδοσίας των κατατασσόμενων σε θέσεις ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, εργαζομένων σε προγράμματα Βοήθεια στο Σπίτι / Κοινωνική Μέριμνα και για ΑμεΑ, σε εφαρμογή των διατάξεων του π.δ.164/2004 καθώς επίσης των άρθρων 16 του ν.3491/2006 και 27 του ν.3613/2007,

2) οι δαπάνες μισθοδοσίας του προσωπικού των ΤΥΔΚ των Κρατικών Περιφερειών, που μετατάχθηκαν σε Δήμους, δυνάμει των διατάξεων του άρθρου 258 ν.3852/2010,

3) οι δαπάνες μισθοδοσίας του προσωπικού με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, που μεταφέρθηκε από 1-1-2011 σε Δήμους, σύμφωνα με τη παρ.1α του άρθρου 18 του ν.3870/2010, για τον καθαρισμό σχολικών μονάδων χωρικής αρμοδιότητάς τους,

4) οι δαπάνες μισθοδοσίας των μεταταχθέντων υπαλλήλων σε ΟΤΑ α΄ βαθμού από τους ομίλους ΟΣΕ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΟΑΣΑ,

5) οι δαπάνες μισθοδοσίας του μονίμου προσωπικού που διορίσθηκε βάσει των προκηρύξεων 7Κ/06 (ΦΕΚ 475 ΑΣΕΠ) και 4Κ/07 (ΦΕΚ 218 ΑΣΕΠ) και απασχολείται στα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών, 6) οι δαπάνες μισθοδοσίας του μονίμου και με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου προσωπικού των τέως Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων που μετατάχθηκε σε Δήμους από την 1-1-2011 σύμφωνα με τις διατάξεις του ν.3852/2010, οι οποίες κατά το διάστημα εφαρμογής του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2012-2015, καταβάλλονταν σε βάρος του Κρατικού Προϋπολογισμού και

7) οι δαπάνες καταβολής μισθωμάτων των κτιρίων των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών, των σχολικών μονάδων, καθώς και των υπηρεσιών που μεταφέρθηκαν στους Δήμους από 1-1-2011 σύμφωνα με τις διατάξεις ν.3852/2010.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ο αγαπημένος «προορισμός» των εφήβων στο διαδίκτυο

Published

on

By

Πολλές κυβερνήσεις σε όλο τον κόσμο εξετάζουν μέτρα για να περιορίσουν τη χρήση των κοινωνικών δικτύων από τους εφήβους. Τα τελευταία στατιστικά στοιχεία της Pew Research σχετικά με τη χρήση των κοινωνικών μέσων από τους νέους έρχονται σε μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα στιγμή, καθώς εστιάζουν στο πού δίνουν προσοχή οι έφηβοι και πόσο χρόνο ξοδεύουν στις κοινωνικές εφαρμογές.

Με βάση έρευνα, που είδε το φως της δημοσιότητας πριν λίγες ημέρες, το YouTube αποτελεί τον αγαπημένο προορισμό των περισσότερων εφήβων. Η έρευνα έγινε σε 1.391 εφήβους ηλικίας 13 έως 17 ετών, καθώς και στους γονείς τους και δίνει μια ευκρινή εικόνα για το ποια κοινωνικά δίκτυα αιχμαλωτίζουν περισσότερο την προσοχή των εφήβων, καθώς και το πόσο χρόνο σπαταλούν σε αυτές.

Όπως προκύπτει από την έρευνα η χρήση του YouTube έχει μειωθεί ελαφρώς, αν και εξακολουθεί να δηλώνεται από το 90% των συμμετεχόντων ως η εφαρμογή που χρησιμοποιούν τακτικά.

Καθημερινή χρήση

Πιο συγκεκριμένα το 73% των εφήβων δηλώνει ότι μπαίνει καθημερινά στο YouTube, καθιστώντας το YouTube την πιο ευρέως χρησιμοποιούμενη και επισκέψιμη πλατφόρμα. Το ποσοστό αυτό περιλαμβάνει το 15% που περιγράφει τη χρήση του ως «σχεδόν συνεχή».

Μετά το YouTube το κοινωνικό δίκτυο που προτιμούν οι νέοι είναι το TikTok, με περίπου έξι στους δέκα ερωτηθέντες (63%) να δηλώνουν ότι το επισκέπτονται καθημερινά το TikTok. Το 16% από αυτούς δηλώνει ότι ότι βρίσκονται σε αυτό το δίκτυο «σχεδόν συνεχώς».

Στις επόμενες θέσεις προτίμησης των νέων κατατάσσονται το Instagram (61%) και το Snapchat (55%), τα οποία όμως φαίνεται να αιχμαλωτίζουν σε μεγαλύτερο βαθμό την προσοχή των εφήβων, που δηλώνουν ότι περνούν περισσότερο χρόνο σε αυτά απ’ ότι σε άλλες εφαρμογές.

Να σημειωθεί ότι διάφορες έρευνες αναφέρουν ότι ιδιαίτερα το Instagram έχει αρνητική επίδραση στην ψυχική υγεία των νεαρών κοριτσιών.

Σε πτώση Facebook και X

Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνα, έχει μειωθεί εκ μέρους των εφήβων η χρήση του Facebook, αλλά και του X (πρώην Twitter). Τόσο το Facebook όσο και το X έχουν επικεντρωθεί περισσότερο στους χρήστες μεγαλύτερης ηλικίας και έχουν χάσει σε σημαντικό βαθμό τη νεανική τους απήχηση.

Σήμερα, το 32% των εφήβων δηλώνει ότι χρησιμοποιεί το Facebook.  Το 17% των εφήβων δηλώνει ότι χρησιμοποιεί το X (πρώην Twitter).

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Τι ισχύει με τον νέο ΚΟΚ

Published

on

By

Σημαντικές αλλαγές φέρνει ο νέος ΚΟΚ (Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας) όσον αφορά τις ποινές προς τους παραβάτες. Η πιο σημαντική ίσως είναι η κατάργηση του μέτρου της αφαίρεσης των πινακίδων και της άδειας κυκλοφορίας του οχήματος.

Ποινές στον οδηγό, όχι στο όχημα

Η αλλαγή αυτή εντάσσεται στη νέα φιλοσοφία του ΚΟΚ που πλέον δεν θα τιμωρεί το όχημα με ακινητοποίηση αλλά τον παραβάτη οδηγό. Κατ’ αυτόν τον τρόπο το όχημα θα μπορεί να κινείται με άλλον οδηγό, πολύ σημαντικό για οικογένειες που έχουν ένα αυτοκίνητο.

Πιο αυστηρές ποινές

Οι ποινές είναι ανάλογες των παραβάσεων και κατατάσσονται ως προς την επικινδυνότητά τους σε:

– αυτές που μπορεί να προκαλέσουν σοβαρό ατύχημα (π.χ. η παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, η υπερβολική ταχύτητα ή η αντικανονική προσπέραση, η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ).

– λιγότερο επικίνδυνες παραβάσεις (π.χ. παράνομη στάθμευση και διοικητικές παραβάσεις, όπως η οδήγηση χωρίς ο οδηγός να φέρει μαζί του τα νόμιμα έγγραφα).

Επιπλέον, προβλέπεται κλιμάκωση των ποινών για τους οδηγούς που υποπίπτουν συχνά σε παραβάσεις, φτάνοντας στην αφαίρεση διπλώματος ακόμα και για 7 έτη.

Πιο αυστηρές γίνονται οι ποινές και για όσους οδηγούς υπό την επήρεια αλκοόλ ή άλλων ουσιών. Μεταξύ άλλων προβλέπεται φυλάκιση τουλάχιστον 2 μηνών, διοικητικό πρόστιμο 1.200 ευρώ και αφαίρεση, επιτόπου, της άδειας οδήγησης για 180 ημέρες.

Οι βασικές αλλαγές

Συνοπτικά, τα βασικά σημεία στο Σχέδιο Νόμου «Νέο Κυρωτικό Πλαίσιο του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και Λοιπές Διατάξεις για την Ασφαλή Κινητικότητα», συνοψίζονται στα εξής:

. Ο εξορθολογισμός των ποινών και η κατηγοριοποίηση των παραβάσεων ανάλογα με την επικινδυνότητα, καθώς και η επιβολή κυρώσεων που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες απαιτήσεις και ενισχύουν τον αποτρεπτικό χαρακτήρα τους.

  • Η κατηγοριοποίηση των παραβάσεων σε τρεις βασικές κατηγορίες καθιστά το κυρωτικό πλαίσιο ρεαλιστικότερο και ευκολότερα εφαρμόσιμο από τα όργανα ελέγχου και πιο κατανοητό από τους πολίτες.
  • Για τις σοβαρότερες παραβάσεις που αυξάνουν σημαντικά την πιθανότητα πρόκλησης τροχαίων ατυχημάτων τίθενται αποτρεπτικές κυρώσεις (πρόστιμα και διοικητικά μέτρα) προκειμένου να περιοριστούν δραστικά.
  • Η θέσπιση της υποτροπιάζουσας παραβατικής και αντικοινωνικής οδικής συμπεριφοράς και η αυστηροποίηση – κλιμάκωση του κυρωτικού πλαισίου για την αποτροπή τους αποσκοπεί στη βελτίωση της ασφαλούς οδικής συμπεριφοράς.
  • Η απενοχοποίηση του οχήματος (δεν αφαιρούνται τα στοιχεία του οχήματος) για παραβάσεις που αφορούν σε επικίνδυνες οδηγικές συμπεριφορές για τις οποίες πλέον τιμωρείται μόνο ο παραβάτης οδηγός (χρηματικό πρόστιμο, αφαίρεση άδειας οδήγησης, βαθμοί ποινής ΣΕΣΟ).
  • Η μείωση της ανώτατης ταχύτητας κίνησης εντός του αστικού ιστού και σε οδούς γειτονιάς στα 30 χλμ/ώρα, υπό τις ειδικές προϋποθέσεις που προβλέπονται κατά περίπτωση.
  • Η διαμόρφωση συνθηκών βιώσιμης αστικής κινητικότητας μέσω της μείωσης της ταχύτητας ενισχύεται με την παραχώρηση ζωτικού χώρου σε οχήματα μικροκινητικότητας και μηχανοκίνητα δίκυκλα στην κυκλοφορία και τη στάθμευση (κανόνες για υπό όρους διήθηση, χώρος αναμονής στις διασταυρώσεις, πρόβλεψη χώρων στάθμευσης).
  • Συνδυαστικά με το ανωτέρω, αυστηροποιείται το κυρωτικό πλαίσιο για τα οχήματα μικροκινητικότητας και τα μηχανοκίνητα δίκυκλα, καθώς η χρήση του κράνους και η τήρηση των ορίων ταχύτητας είναι αδιαπραγμάτευτα και τιμωρούνται αυστηρά.
  • Αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου για τη διεύρυνση της δυνατότητας αξιοποίησης τεχνικών ή ηλεκτρονικών μέσων για τη διαπίστωση των παραβάσεων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (κάμερες στα λεωφορεία).

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Wi-Fi: Πώς να συνδέσουμε το κινητό μας χωρίς να γνωρίζουμε τον κωδικό πρόσβασης

Published

on

By

Γράφει ο Βασίλης Μαθιουδάκης

Πολλές φορές έχει χρειαστεί να ζητήσουμε τον κωδικό του Wi -Fi που διαθέτει ο χώρους όπου βρισκόμαστε, προκειμένου να συνδεθούμε, είτε γιατί το σήμα μας δεν είναι καλό, είτε γιατί ξεμείναμε από δεδομένα. Πώς όμως μπορούμε να συνδεθούμε σε ένα δίκτυο Wi-Fi εάν δεν γνωρίζουμε τον κωδικό πρόσβασης ή δεν υπάρχει κάποιος που να μπορεί να μας τον «μαρτυρήσει»; Παρακάτω θα παρουσιάσουμε τρεις τρόπους.

Wi-Fi στο κινητό – Πώς να συνδεθούμε με κωδικό QR

Σχεδόν όλα τα μόντεμ και οι δρομολογητές σήμερα διαθέτουν κωδικό QR που περιλαμβάνει τόσο το όνομα του ασύρματου δικτύου, όσο και τον κωδικό πρόσβασής του. Η εικόνα QR μπορεί να είναι εκτυπωμένη στο μπροστινό μέρος της συσκευής ή να βρίσκεται στο κάτω μέρος που είναι και το πιο συνηθισμένο.

Κατά την ανάγνωση του κωδικού QR με την κάμερα του κινητού τηλεφώνου, το σύστημα θα ρωτήσει τον χρήστη εάν θέλει να κάνει τη σύνδεση στο δίκτυο. Το μόνο που έχουμε να κάνουμε είναι να αποδεχτούμε και στη συνέχεια θα μπορούμε να σερφάρουμε στο διαδίκτυο. Θα πρέπει να αναφέρουμε ότι αυτή η μέθοδος δεν λειτουργεί εάν ο κάτοχος του δρομολογητή αποφάσισε να αλλάξει το όνομα το δικτύου Wi-Fi και τον κωδικό πρόσβασης, ορίζοντας κάποια δικά του και δεν εκτύπωσε νέο κωδικό QR.

Γρήγορο Wi-Fi με τη βοήθεια ενός άλλου κινητού

Σε περίπτωση που ένα άλλο άτομο είναι ήδη συνδεδεμένο στο δίκτυο Wi-Fi στο οποίο θέλουμε να έχουμε πρόσβαση,  αρκεί να μοιραστεί μαζί μας έναν κωδικό QR που υπάρχει στο κινητό του. Με την ανάγνωση του κωδικού QR με την κάμερα του κινητού μας, θα αποκτήσουμε κι εμείς πρόσβαση στο δίκτυο.

Για να γίνει αυτό, πρέπει να μεταβεί, το άλλο άτομο, στις «Ρυθμίσεις» του κινητού του τηλεφώνου Android και στη συνέχεια, στην ενότητα «Wi-Fi». Σε αυτό το σημείο μπορεί να επιλέξει το δίκτυο στο οποίο είναι συνδεδεμένος. Στη συνέχεια, εμφανίζεται μια οθόνη με τις λεπτομέρειες σύνδεσης. Εκεί θα δει ένα κουμπί που λέγεται «Κοινή χρήση». Το μόνο που έχει να κάνει τώρα, είναι να το πατήσει για να εμφανιστεί ο κωδικός QR που θα μας επιτρέψει να συνδεθούμε γρήγορα στο δίκτυο.

Wi-Fi χωρίς κωδικό πρόσβασης, χάρη στο WPS

Οι περισσότεροι δρομολογητές που κυκλοφόρησαν μετά το 2007, ενσωματώνουν ένα κουμπί που ονομάζεται WPS (Wi-Fi Protected Setup). Το κουμπί αυτό μας επιτρέπει να δημιουργήσουμε μια σύνδεση με το router, χωρίς να χρειάζεται να χρησιμοποιήσουμε κωδικό πρόσβασης.

Για να επωφεληθούμε από αυτή την τεχνολογία, πρέπει να ανοίξουμε τις ρυθμίσεις «Δίκτυα και Internet» του κινητού τηλεφώνου. Εκεί, αναζητούμε την επιλογή «Wi-Fi» και στη συνέχεια μπαίνουμε στις «Ρυθμίσεις για προχωρημένους», όπου μπορούμε να κάνουμε κλικ στο «κουμπί WPS». Αφού εκτελέσουμε την παραπάνω ενέργεια στο τηλέφωνό μας, πρέπει να κατευθυνθούμε στον δρομολογητή και να πατήσουμε το φυσικό κουμπί WPS (μερικές φορές, απαιτείται να το κρατήσουμε πατημένο για λίγα δευτερόλεπτα). Με αυτόν τον τρόπο, οι συσκευές θα συνδεθούν χωρίς καθυστέρηση και θα δημιουργηθεί η σύνδεση.

Δοκιμάστε αυτούς τους τρόπους σύνδεσης Wi-Fi! Είναι πραγματικά πολύ πρακτικοί και μπορούν να μας λύσουν τα χέρια!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ