Στις 19 και 20 Νοεμβρίου του 1988
η ΟΣΥΝ διοργάνωσε στη Ναύπακτο το πρώτο αναπτυξιακό συνέδριο για τη Ναυπακτία.
Ήταν μια πρώτη προσπάθεια της Ομοσπονδίας να καταγράψει την υφιστάμενη τότε
κατάσταση και να αποτυπώσει τις αγωνίες κα τα οράματα των Ναυπακτίων για τον
τόπο τους.
Το συνέδριο έγινε σε μια περίοδο
που το πολιτικό διακύβευμα της εποχής ήταν η ανάπτυξη με επίκεντρο τις υποδομές,
που είχε ανάγκη η χώρα και ιδιαίτερα η ξεχασμένη επαρχία Ναυπακτίας. Ήταν η
εποχή που ο πληθυσμός της επαρχίας είχε περιορισθεί σημαντικά και περνούσε στην
περιοχή της γήρανσης. Ήταν η εποχή που η
Ελλάδα είχε οριστικά αποφασίσει την είσοδό της στην Ευρωπαϊκή Ένωση και
αναζητούσε με αγωνία πόρους για να δημιουργήσει υποδομές και να συγκλίνει με
τις υπόλοιπες 10 χώρες τότε της Ε.Ε. Οι πρώτες χρηματοδοτήσεις με τη μορφή
προγραμμάτων, όπως τα ΜΟΠ, κινητοποιούσαν ανθρώπους και φορείς προκειμένου να
εξασφαλίσουν πόρους για τις υποδομές των πόλεων και της υπαίθρου.
Για να γίνει κατανοητό το πλαίσιο
μέσα στο οποίο πραγματοποιήθηκε το πρώτο συνέδριο καλό είναι να δούμε με λίγα
παραδείγματα πως ήταν η Ναυπακτία το 1988 σε σχέση με αυτό που είναι σήμερα.
Η τότε επαρχία Ναυπακτίας
αποτελείτο από το δήμο της πόλης της Ναυπάκτου με πληθυσμό 10 χιλ. κατοίκους
και 66 κοινότητες οι οποίες μαζί με τους καταγεγραμμένους οικισμούς έφταναν τις
110. Η στελέχωση του δήμου ήταν υποτυπώδης, των δε κοινοτήτων στην καλύτερη των
περιπτώσεων αποτελείτο από ένα γραμματέα απόφοιτου του δημοτικού σχολείου και
σε κάποιες περιπτώσεις απόφοιτο του γυμνασίου.
Το επαρχιακό οδικό δίκτυο ήταν σε
απελπιστική κατάσταση και μαζί με τα
προβλήματα ύδρευσης και αποχέτευσης της Ναυπάκτου αποτελούσαν τα βασικά
αιτήματα των ΟΤΑ της περιόδου.
Σήμερα η κατάσταση έχει αλλάξει ριζικά.
Η αυτοδιοίκηση μέσα από αλλεπάλληλες αλλαγές έχει μετεξελιχθεί σε ενιαίο δήμο
με αρκετό τεχνικό εξοπλισμό και εντελώς διαφορετική στελέχωση. Η ζεύξη Ρίου –Αντιρρίου με την λειτουργία της
γέφυρας, οι οδικοί άξονες που ολοκληρώθηκαν, η περιμετρική που, έστω και με
κατασκευαστικά προβλήματα, ολοκληρώθηκε έχουν αλλάξει ριζικά τα δεδομένα. Σε μεγάλο βαθμό έχουν αντιμετωπισθεί τα
προβλήματα ύδρευσης των κοινοτήτων. Η Ευηνολίμνη στη δυτική Ναυπακτία έχει
δημιουργήσει νέα δεδομένα που απαιτούν ειδική διαχείριση. Η ανάπτυξη ξενοδοχειακών
μονάδων στο ανατολικό τμήμα της ορεινής Ναυπακτίας και αλλού έχουν καταστήσει
την περιοχή ορεινό τουριστικό προορισμό.
Τα προβλήματα και οι αναπτυξιακές προτεραιότητες της πόλης της Ναυπάκτου σε μεγάλο βαθμό έχουν
εντοπισθεί και αναζητούνται λύσεις.
Το δεύτερο αναπτυξιακό συνέδριο που οργανώνει η ΟΣΥΝ στις 1 και 2 Μαρτίου 2019 στη Ναύπακτο είναι μια χρυσή ευκαιρία να δούμε τι έγινε στα 30 χρόνια που πέρασαν από το 1988. Ποιοι στόχοι επιτεύχθηκαν, που έγιναν λάθη και τι πρέπει να γίνει στο μέλλον. Η Ναυπακτία παρά τα προβλήματα που υπάρχουν τα τελευταία 30 χρόνια έχει κάνει μεγάλα βήματα. Απομένουν ακόμα να γίνουν πολλά κυρίως στον τομέα των σύγχρονων τεχνικών υποδομών και της παραγωγικής ανασυγκρότησης. Με νέες ιδέες, καλή οργάνωση και συμμετοχή όλων η Ναυπακτία μπορεί να προσβλέπει σε ένα καλύτερο μέλλον.
Η εκλογή δημάρχου από την πρώτη Κυριακή και με το σύστημα των πολλαπλών επιλογών είναι οριστικό και θα ισχύσει από τις επόμενες εκλογές του 2027.
Αυτό άφησε να εννοηθεί ο υπουργός Εσωτερικών Θ. Λιβάνιος, αν και όπως είπε αυτή αποτελεί πρόταση του υπουργείου Εσωτερικών. Μάλιστα επικαλέστηκε την κοινή συνεδρίαση των ΔΣ ΚΕΔΕ και ΕΝΠΕ την ερχόμενη Δευτέρα, όπου αναμένεται να τεθεί και να συζητηθεί το νέο σύστημα εκλογής.
Ο κ. Λιβάνιος εξήγησε ότι σε κάθε ψηφοδέλτιο εκτός από το όνομα του υποψήφιου δημάρχου και των υποψήφιων δημοτικών συμβούλων μιας παράταξης θα υπάρχουν και τα ονόματα όλων των άλλων παρατάξεων και ο ψηφοφόρος θα έχει τη δυνατότητα εκτός από την πρώτη του επιλογή να κάνει και μια δεύτερη, η οποία θα προσμετράται αν η παράταξή του δεν προκριθεί στην πρώτη ή στη δεύτερη θέση.
Επίσης είπε ότι το κατώφλι για την εκλογή δημάρχου από την πρώτη κατανομή θα παραμείνει περίπου στο 43%. Δικαιολογώντας την απόφαση για την αλλαγή του εκλογικού συστήματος ο κ. Λιβάνιος επικαλέστηκε τα υψηλά ποσοστά αποχής που παρουσιάζονται στον δεύτερο γύρο και την ανούσια, όπως είπε, ταλαιπωρία των πολιτών.
Ανέφερε επίσης ότι μέχρι το 2028 υπάρχει επαρκής χρόνος έτσι ώστε οι ψηφοφόροι να κατανοήσουν το νέο εκλογικό σύστημα.
Στο πλαίσιο της συνεχούς και υποδειγματικής συντήρησης της Γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου «Χαρίλαος Τρικούπης» εξειδικευμένο προσωπικό της Παραχωρησιούχου εταιρείας και της γερμανικής εταιρείας Maurer Söhne που έχει κατασκευάσει τους μεγαλύτερους σε παγκόσμιο επίπεδο αρμούς συστολο- διαστολών της Γέφυρας, θα ξεκινήσει την Τετάρτη 23/04/2025 την 2η φάση των εργασιών βαριάς συντήρησης, στον αρμό Τ0 (νότιος αρμός, Ρίο) του κυρίως καταστρώματος της Γέφυρας.
Υπενθυμίζεται ότι οι 2 αρμοί είναι σχεδιασμένοι για να παραλάβουν και μετακινήσεις για τον σεισμό σχεδιασμού.
Για την υλοποίηση αυτών των εργασιών και την ασφάλεια των διερχομένων οχημάτων και του προσωπικού, απαιτείται η εφαρμογή κυκλοφοριακών ρυθμίσεων μακράς διαρκείας, όπως έγινε σε όλη την διάρκεια του 2024 που πραγματοποιήθηκαν εργασίες βαριάς συντήρησης στον αρμό Τ5 (Αντίρριο).
Από την Τετάρτη 23/4/2025 και για χρονικό διάστημα περίπου 8 εβδομάδων θα εφαρμοστούν οι εξής κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, για την 2η φάση των εργασιών.
Τοπικός αποκλεισμός αριστερής λωρίδας και στις δύο κατευθύνσεις-
Ταυτόχρονος αποκλεισμός των αριστερών λωρίδων και των δυο ρευμάτων κυκλοφορίας:
Στην κατεύθυνση από Αντίρριο προς Ρίο, κλείνει η αριστερή λωρίδα κυκλοφορίας από την Χ.Θ. 2+540Ρ έως την Χ.Θ. 1+820Ρ
Στην κατεύθυνση από Ρίο προς Αντίρριο, κλείνει η αριστερή λωρίδα κυκλοφορίας από Χ.Θ. 1+670Α έως την Χ.Θ. 2+070Α
Καθώς η εκτέλεση των συγκεκριμένων εργασιών εξαρτάται και από τις καιρικές συνθήκες δύναται να μεταβληθούν οι ανωτέρω χρονικές περίοδοι εκτέλεσής τους. Για οποιαδήποτε μεταβολή θα υπάρξει έγκαιρη ενημέρωση.
ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Καθ’ όλη τη διάρκεια των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων, θα ισχύουν περιορισμοί για την διέλευση υπερμεγεθών οχημάτων ολικού πλάτους άνω των 3,25μ. Σε κάθε περίπτωση για τα υπερμεγέθη οχήματα και για την αποφυγή ταλαιπωρίας θα πρέπει να ενημερώνεται εγκαίρως το Τμήμα Εξυπηρέτησης Πελατών μέσω της συμπλήρωσης της ειδικής φόρμας https://www.gefyra.gr/security/Megala-fortia-Eidika-fortia/για τη χορήγηση της απαιτούμενης άδειας διέλευσης.
Τα πεζοδρόμια της Γέφυρας θα κλείνουν για την εκτέλεση των εργασιών και για την προστασία των πεζών. Σε κάθε περίπτωση ένα από τα δύο πεζοδρόμια της Γέφυρας θα παραμένει πάντα ανοικτό.
Δεν επιτρέπεται η διέλευση πεζών και μη εξουσιοδοτημένων χρηστών (π.χ. ποδηλάτων) από τον χώρο εργοταξίου ή τις ενεργές λωρίδες κυκλοφορίας. (Υπενθυμίζεται ότι στην Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου η κυκλοφορία ποδηλάτων απαγορεύεται με βάση την ΚΟΚ)
Παρακαλούνται οι οδηγοί να συμμορφώνονται με την οδική σήμανση και να προσεγγίζουν το σημείο με ελαττωμένη ταχύτητα.
Η Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου θα ενημερώνει εγκαίρως εάν και εφόσον υπάρξουν τροποποιήσεις στο πρόγραμμα των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων.
Μετατίθεται για την Κυριακή 27 Απριλίου και ώρα 20:30 η προγραμματισμένη εκδήλωση «Χοροί και τραγούδια της Πασχαλιάς» που θα γινόταν την Δευτέρα του Πάσχα 21 Απριλίου στο λιμάνι της Ναυπάκτου.
Μετά από ανακοίνωση των διοργανωτών και συμμετέχοντας στο πένθος για τον χαμό της 27χρονης Μαρίας Δροσοπούλου, η εκδήλωση μετατίθεται την προαναφερθείσα ημερομηνία και ώρα.