Connect with us

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Η «σχιζοφρένια» των ΑΠΕ

Published

on

Ο ενεργειακός σχεδιασμός, ΕΣΕΚ (Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα) που προέβλεπε εκτός των άλλων πόση ισχύ ΑΠΕ θα έπρεπε να εγκατασταθεί στη Χώρα από το 2020 έως το 2030 αναθεωρήθηκε τρεις φορές με υπερδιπλασιασμό κάθε φορά των εγκαταστάσεων ΑΠΕ.

Το πρώτο ΕΣΕΚ 2020-2030 κατατέθηκε από τον  ΣΥΡΙΖΑ, το 2019 και προέβλεπε εγκατάσταση GW ΑΠΕ μέχρι το 2030.

Η Κυβέρνηση της ΝΔ το 2021 το ανέβασε σε 15 GW και προσφάτως το πήγε στα 23,5 GW  υπολογίζοντας (κάτι που δεν είναι καν     ορατό) ότι το 2030 θα έχει διπλασιάσει τα δίκτυα.

Όμως και αυτά τα νούμερα έχουν ήδη ξεπεραστεί.

Σήμερα συνδεδεμένα είναι 14 GW ΑΠΕ, μαζί με όσα έχουν πάρει όρους σύνδεσης στα δίκτυα αθροίζονται 28 GW έργων ΑΠΕ.

Επιπλέον 42 GW ολοκληρωμένα ή ημιτελή περιμένουν να συνδεθούν.

Όλα αυτά, μαζί με τα φωτοβολταϊκά στη στέγη και τον προγραμματισμό για υπεράκτια αιολικά,        αθροίζουν νούμερο άνω των 70 GW, ξεπερνώντας τους εθνικούς στόχους ακόμη και του 2050!

Αντί όμως να βάλουν ένα φρένο στη σχιζοφρένεια αυτή προσθέτουν κι άλλα.

Έτσι τον Μάιο  του 2024 αδειοδοτήθηκαν 0,6 GW    και τον Ιούνιο άλλα   1,5 GW!  

Και όλα αυτά συμβαίνουν σε μια χώρα που ο μέσος όρος κατανάλωσης ρεύματος κινείται μεταξύ 3,5 και 5 GW και στην αιχμή του έφτασε φέτος στην περίοδο του καύσωνα τα 9,5 GW!

Πολλοί είναι εκείνοι  που υποστηρίζουν πως το    πρόβλημα θα λυθεί με την αποθήκευση, νέα δίκτυα και εξαγωγές ενέργειας. Λάθος τεράστιο.

Η αποθήκευση είναι τεχνολογικά στα σπάργανα, μπορεί να μεταθέσει το πρόβλημα για ελάχιστες ώρες μέσα στο 24ωρο.

Οι εξαγωγές μας είναι ελάχιστες και μόνο για τις ώρες που οι τιμές είναι μηδενικές ή αρνητικές και τον περισσότερο χρόνο κάνουμε εισαγωγές που ξεπερνάν και το 20% της συνολικής κατανάλωσης.

Ούτε τα δίκτυα, στα οποία υπολογίζουν να «επενδύσουν» πάνω από 30 δις ευρώ μπορούν να λύσουν κάποιο πρόβλημα.

Κοιτάζοντας προς τη  μεγάλη αγορά της Γερμανίας που δήθεν θα μπορούσε να απορροφήσει τη δική μας παραγωγή από ΑΠΕ, εμφανίζει  η ίδια υπερ-πληθώρα ΑΠΕ. Συνέπεια όλου αυτού είναι ότι  ρεύμα που παράγει από αυτές για να το «ξεφορτωθεί» το δίνει τζάμπα και πολλές φορές πληρώνει και από πάνω.

Δεν υπάρχουν μαγικές λύσεις.

Η εξίσωση που πρέπει να λυθεί, όπως υποστηρίζουν όλοι οι ειδικοί, είναι η παραγωγή σε σχέση με την κατανάλωση ρεύματος.

Τι λένε για το θέμα

ΙΕΝΕ (Ινστιτούτο Ενέργειας Νοτιοανατολικής Ευρώπης): «Η σχεδόν απότομη αλλαγή από την κατανάλωση  εγχώριων ορυκτών καυσίμων σε άλλες εισαγόμενες πηγές ενέργειας προκαλεί κρίσιμα ζητήματα ενεργειακής ασφάλειας». «Επιπλέον οι ολοένα και μεγαλύτεροι στόχοι για ανάπτυξη ΑΠΕ έχουν φέρει το δίκτυο στα όρια του ενώ η αποθήκευση ενέργειας (…) ίσως δημιουργήσει μεγαλύτερα προβλήματα από αυτά που θα έχει ήδη λύσει».

Αντώνης Κοντολέων: πρόεδρος της ΕΒΙΚΕΝ (Ένωση Βιομηχανικών καταναλωτών Ενέργειας): «Αδιέξοδη η ανάπτυξη των ΑΠΕ χωρίς αύξηση της ζήτησης»… «Δεν είναι το πρόβλημα στα δίκτυα αλλά στην αλόγιστη αύξηση της Ανανεώσιμης Ενέργειας» και πρόσθεσε «αν είχαμε άπειρα δίκτυα και άπειρες ΑΠΕ τι θα τα κάναμε; Που είναι η ζήτηση για να απορροφήσει τις ΑΠΕ;».. «Οι ΑΠΕ και κυρίως τα Φωτοβολταϊκά έχουν φθάσει στα όριά τους»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

«Έφυγε» ο Μίμης Πλέσσας

Published

on

By

Έφυγε από τη ζωή, μόλις μία εβδομάδα πριν συμπληρώσει τα 100 χρόνια ζωής, ένας από τους σημαντικότερους συνθέτες της Ελλάδας, αναγνωρισμένος παγκοσμίως με παρακαταθήκη που έχει μεγαλώσει ολάκερες γενιές μέσα σε ένα κράμα διαχρονικής και σύγχρονης μελωδίας.

Ο Μίμης Πλέσσας έχει γράψει μουσική για 104 ταινίες και 70 θεατρικές παραστάσεις, για τις οποίες έλαβε πολυάριθμες ελληνικές και διεθνείς διακρίσεις. Έχει διευθύνει με έργα του τις μεγαλύτερες ορχήστρες σε όλο τον κόσμο, ενώ συνθέσεις του έχουν ηχογραφηθεί στις ΗΠΑ, τη Μ. Βρετανία, τη Γαλλία, την Ολλανδία και την Ισπανία.

Ήταν παντρεμένος με την Λουκίλα Καρρέρ, με την οποία απέκτησε μια κόρη το 1998. Γιος του από προηγούμενο γάμο, είναι ο μουσικοσυνθέτης Αντώνης Πλέσσας.

Aπό τις 10 Οκτωβρίου είχε ετοιμαστεί στο «Παλλάς» ένα μεγάλο αφιέρωμα για τον Μίμη Πλέσσα, με αφορμή τη συμπλήρωση των εκατό χρόνων ζωής του.

Τον Ιούνιο σε μία ειδική τελετή στο Προεδρικό Μέγαρο η Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαροπούλου είχε απονείμει το παράσημο του Ανώτερου Ταξιάρχη του Τάγματος της Τιμής μετά θάνατον στον συνθέτη Γιάννη Μαρκόπουλο, στον στιχουργό και συγγραφέα Λευτέρη Παπαδόπουλο αλλά και στον συνθέτη Μίμη Πλέσσα, οι οποίοι είχαν δώσει το παρών στην τελετή.

Ο Μίμης Πλέσσας γεννήθηκε στην Αθήνα στις 12 Οκτωβρίου του 1924. Φοίτησε στο Λεόντειο Λύκειο και στη συνέχεια σπούδασε Χημεία στη Φυσικομαθηματική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών. Πήγε στις ΗΠΑ για συνέχιση των σπουδών του. Σε μικρή ηλικία έγινε ο πρώτος σολίστ πιάνου στο Εθνικό Ίδρυμα Ραδιοφωνίας. Το 1952, σε ηλικία 28 ετών, τιμήθηκε με το πρώτο βραβείο μουσικής του Πανεπιστημίου της Μινεσότα και την επόμενη χρονιά κατετάγη πέμπτος πιανίστας στις ΗΠΑ. Το 1952 άρχισε την ενασχόληση του με τη σύνθεση και από το 1956 ως μαέστρος και συνθέτης.

Έγραψε επίσης τη μουσική και τα τραγούδια για την τηλεοπτική σειρά «Τα παιδιά της Νιόβης». Έχει διευθύνει πολλές από τις μεγαλύτερες ορχήστρες στον κόσμο, σε έργα του και διακρίθηκε αφενός για τη θεατρική του προσφορά στο Παρίσι το 1958, και για την κινηματογραφική του στο Εδιμβούργο και τις ΗΠΑ το 1964 και 1965 αντίστοιχα. Αυτών ακολούθησαν πάμπολλες διακρίσεις ελληνικές και ξένες.

Το 2010 αναγορεύθηκε επίτιμος διδάκτωρ του Τμήματος Χημείας του Πανεπιστημίου Πατρών ενώ είναι διδάκτωρ Χημείας του Πανεπιστημίου Κορνέλ των ΗΠΑ.

Το 2016 ο Μίμης Πλέσσας, με αφορμή την επέτειο 50 χρόνων από την εμφάνισή του στην δισκογραφία με τον δίσκο Ραντεβού στον αέρα για την ομώνυμη ταινία του Γιάννη Δαλιανίδη, παρουσίασε το τελευταίο πλήρες έργο του Διάφανος σταυρός με ερμηνευτή τον Θάνο Ολύμπιο. Ο δίσκος τους έγινε πλατινένιος.

Οι τιμητικές διακρίσεις

Ο Μίμης Πλέσσας έχει τιμηθεί επανειλημμένα τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό. Συνολικά έχει λάβει έξι διακρίσεις στην Ελλάδα (Αθήνα και Θεσσαλονίκη 1959, 1963, 1964 και 1967) και επτά διεθνείς διακρίσεις (Βαρκελώνη το 1960, Βαρσοβία το 1962, Βέλγιο το 1963, Ιταλία (Άλτο Μόντε) 1964, ΗΠΑ το 1965, Παρίσι το 1968 και Τόκιο το 1970). Έχει λάβει, επίσης, τόσο χρυσούς όσο και πλατινένιους δίσκους. Ενδεικτικά αναφέρονται:

  • 1951: Λαμβάνει το πρώτο βραβείο μουσικής του πανεπιστημίου της Μινεσότα.
  • 1952: Ανακηρύσσεται πέμπτος πιανίστας στις ΗΠΑ.
  • 2000: Τιμάται για την πενηντάχρονη προσφορά του στην ελληνική μουσική και τον πολιτισμό από το Δήμο της Αθήνας με την απονομή του “Χρυσού Μεταλλίου της πόλης” σε μια μεγάλη συμφωνική συναυλία στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
  • 2001: Απονομή του Χρυσού Σταυρού του Τάγματος του Φοίνικα για την προσφορά του στον πολιτισμό, από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας.
  • 2002: Τιμάται για τα 50 χρόνια του στην Ελληνική μουσική σκηνή στο Ωδείο Ηρώδου του Αττικού από το Υπουργείου Πολιτισμού.
  • 2004: Τιμάται ως ο «Άνθρωπος της Χρονιάς» από τον υπουργό πολιτισμού στην τελετή των προσωπικοτήτων για την προσφορά του στον παγκόσμιο πολιτισμό.
  • 2006: Βραβεύεται από την Ακαδημία Προσωπικοτήτων για τη συνολική προσφορά του στον πολιτισμό.

Ο Μίμης Πλέσσας στη μακρόχρονη διαδρομή του ανακάλυψε ή καθιέρωσε με τα τραγούδια του πολλούς γνωστούς τραγουδιστές και ηθοποιούς, όπως τη Ζωή Κουρούκλη, τη Νανά Μούσχουρη, την Τζένη Βάνου, τη Γιοβάννα, τη Μαρινέλλα, τη Ρένα Κουμιώτη, τον Γιάννη Βογιατζή, τον Φώτη Δήμα, τον Γιάννη Πουλόπουλο, τον Τόλη Βοσκόπουλο, τον Στράτο Διονυσίου κ.ά.

Ν. Κοκκινόπουλος

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

«1η Πανελλήνια Ποιητική Συνάντηση Ναυπάκτου»

Published

on

By

31 διακεκριμένοι και βραβευμένοι ποιητές και ποιήτριες, από όλη την Ελλάδα, συμμετείχαν πριν από λίγες ημέρες σε ένα 48ωρο γεμάτο ποιητικές δράσεις, εργαστήρια ποιητικής γραφής στα Γυμνάσια και τα Λύκεια της πόλης μας, απαγγελίες ποιημάτων, ανταλλαγή απόψεων πάνω στην ποίηση, αλλά και τη διδασκαλία αυτής.
Ο Δήμος Ναυπακτίας σε συνεργασία με την Παπαχαραλάμπειο Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Ναυπάκτου, τη Διεύθυνση Β/θμιας Εκπαίδευσης Αιτωλοακαρνανίας και την Α’ Ε.Λ.Μ.Ε. Αιτωλοακαρνανίας διοργάνωσαν με εξαιρετική επιτυχία την «1η Πανελλήνια Ποιητική Συνάντηση Ναυπάκτου»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ναύπακτος παντού !

Published

on

By

Μια εταιρεία με έδρα την Ναύπακτο, με μετοχικό κεφάλαιο μόλις 162 χιλ. ευρώ και τζίρο 1,1 εκατ. ευρώ καθυστερεί την προμήθεια ενός από τους μεγαλύτερους υπολογιστές στην Ελλάδα.

Πρόκειται για μια εταιρεία  η οποία με τις προσφυγές της μεταφέρει συνεχώς προς τα πίσω την ολοκλήρωση του υπερυπολογιστή ΔΑΙΔΑΛΟΥ, ένα έργο ύψους δεκάδων εκατ. ευρώ.

Η προμήθεια του υπερυπολογιστή ΔΑΙΔΑΛΟΣ γίνεται στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας EuroHPC-JU (European High Performance Computing Joint Undertaking) και η οποία στόχο έχει να προωθήσει τη χρήση και την αξιοποίηση των υπερυπολογιστών από την ερευνητική, ακαδημαϊκή και βιομηχανική κοινότητα σε πανευρωπαϊκό επίπεδο. H προμήθεια επομένως και η εγκατάσταση του υπερυπολογιστή ΔΑΙΔΑΛΟΣ είναι πανευρωπαϊκού ενδιαφέροντος, αφού ο ελληνικός υπερυπολογιστής θα αποτελέσει μέρος του δικτύου υπερυπολογιστών της Ε.Ε.

Προφανώς ο ΔΑΙΔΑΛΟΣ θα αξιοποιηθεί και από το σύνολο της εγχώριας ερευνητικής και ακαδημαϊκής κοινότητας, όπως επίσης και από εγχώρια ιδιωτικά ερευνητικά κέντρα κι επιχειρήσεις. Για τους λόγους αυτούς η χρηματοδότηση του έργου, συνολικού ύψους 50 εκατ. ευρώ, θα γίνει τόσο με κοινοτικούς πόρους (ΕΣΠΑ, Ταμείο Ανάκαμψης), όσο και με εθνικούς πόρους.

Ο διαγωνισμός μέχρι σήμερα έχει λάβει δύο παρατάσεις λόγω των νομικών προσφυγών της εταιρεία από την Ναύπακτο.

Η αρχική προσφυγή κατά των αποφάσεων της αναθέτουσας αρχής, συζητήθηκε στην Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ) και απορρίφθηκε την περασμένη εβδομάδα. Ωστόσο όλα δείχνουν ότι η εταιρεία ετοιμάζεται να προσφύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ