Connect with us

ΕΛΛΑΔΑ

56 εκατ. ευρώ για αστικές αναπλάσεις σε όλους τους Δήμους από το «Πράσινο Ταμείο»

Published

on

Πράσινο-Ταμείο-έργα-αναπλάσεις-δήμοι

Από το Γραφείο Τύπου του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας εκδόθηκε η ακόλουθη ανακοίνωση:

«Χρηματοδοτικό πρόγραμμα 55 εκ. ευρώ για όλους τους Δήμους της χώρας αποφάσισε το Πράσινο Ταμείο. Το Ταμείο εκδίδει πρόσκληση στους Δήμους όλης της Επικράτειας για την υποβολή προτάσεων προς ένταξη, ώριμων έργων αστικών αναπλάσεων όπως:

  • Αναβαθμίσεις, παρεμβάσεις κοινοχρήστων χώρων με πάρκα –πλατείες – πεζοδρόμους – παιδικές χαρές
  • Έργα ποδηλατοδρόμων
  • Παρεμβάσεις διευκόλυνσης της πρόσβασης εμποδιζόμενων ατόμων,
  • Ενεργειακή αναβάθμιση σχολικών κτιρίων
  • Χώροι στάθμευσης
  • Ανακαίνιση ή αποκατάσταση όψης κτιρίων ιδιοκτησίας ΟΤΑ
  • Απομάκρυνση αμιάντου κλπ.

Το χρονικό περιθώριο υποβολής αιτημάτων ένταξης είναι από 2 Δεκεμβρίου 2019 έως τις 8 Μαΐου 2020. Σημειωτέον ότι σε ορισμένες περιπτώσεις η χρηματοδότηση δύναται να φθάσει το 100% των έργων.

Να σημειωθεί ότι η απόφαση της πρόσκλησης ένταξης των προαναφερόμενων έργων, ύψους 55 εκατ ευρώ, ελήφθη κατά τη χθεσινή συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Πράσινου Ταμείου, μέσα σε λιγότερο από έναν μήνα από τη συγκρότησή του.

Η δεύτερη πρόσκληση αφορά στο πρόγραμμα Καινοτόμων Δράσεων με τους Πολίτες, με δικαιούχους ΜΚΟ, ΑΜΚΕ, ΚΟΙΝΣΕΠ, Κοινωφελή Ιδρύματα ή συμπράξεις τους με Ο.Τ.Α., Πανεπιστήμια κλπ. Ο συνολικός προϋπολογισμός του εν λόγω Προγράμματος είναι 1 εκατ. ευρώ και η καταληκτική ημερομηνία υποβολής αιτημάτων ένταξης είναι η 14η Φεβρουαρίου 2020.

Σε αυτό το Πρόγραμμα θα εντάσσονται ολοκληρωμένες προτάσεις ανάπτυξης δράσεων για την:

  • Κλιματική αλλαγή
  • Απόσυρση πλαστικών μιας χρήσης
  • Κυκλική οικονομία
  • Ηλεκτροκίνηση
  • Αναβάθμιση οικιστικού περιβάλλοντος
  • Προστασία φυσικού περιβάλλοντος
  • Προστασία και διατήρηση βιοποικιλότητας κλπ.

 

Βόρειος Ποδηλατικός Άξονας – Διαδρομές Eurovelo

Το Πράσινο Ταμείο αποφάσισε τη δέσμευση ποσού έως 10 εκ. ευρώ για την εκπόνηση επικαιροποιημένης μελέτης, καθώς και την εκτέλεση του έργου του Βόρειου Ποδηλατικού Άξονα «Γκάζι – Κηφισιά», που θα ολοκληρώσει τον ενιαίο – πλέον – ποδηλατόδρομο «Φαληρικός Όρμος – Κηφισιά».

Το βόρειο τμήμα θα έχει μήκος 16,5 χιλιόμετρα και η υφιστάμενη μελέτη προβλέπει τη διέλευσή του από τους σταθμούς ΗΣΑΠ Μοναστηράκι, Ομόνοια, Βικτώρια (μέσω των οδών Αθηνάς και Γ΄ Σεπτεμβρίου), Περισσός, Πευκάκια, Ν. Ιωνία, Ηράκλειο, Ειρήνη, Μαρούσι, ΚΑΤ, Κηφισιά.

Η εκτέλεσή του έργου είχε ανασταλεί εδώ και αρκετά χρόνια και με την απόφαση αυτή το Πράσινο Ταμείο εξασφαλίζει οριστικά τη χρηματοδότησή του.

Στην ίδια συνεδρίαση συζητήθηκαν διεξοδικά κατατεθειμένες προτάσεις για την ανάπτυξη νέων δικτύων ποδηλατοδρόμων στη χώρα, που αποτελούν μια από τις βασικές προτεραιότητες της περιβαλλοντικής πολιτικής του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

Ειδικότερα, αποφασίσθηκε η εξασφάλιση χρηματοδοτικού εργαλείου μελετών για 2 Διαδρομές στην Ελλάδα που θα διέρχονται από 7 Περιφέρειες της χώρας:

Διαδρομή 1η : θα διέρχεται από την περιφέρεια Ηπείρου, Δυτικής Ελλάδας, Πελοποννήσου (βόρεια) και θα καταλήγει στην Αθήνα.

Διαδρομή 2η: θα εισέρχεται από την Κεντρική Μακεδονία και θα διέρχεται από Θεσσαλία, Στερεά Ελλάδα με κατάληξη πάλι την Αθήνα.

Η συγκεκριμένη απόφαση για τις 2 διαδρομές, συνδέεται με το ολοκληρωμένο ποδηλατικό δίκτυο που διατρέχει την Ευρώπη, το Eurovelo. Περιλαμβάνει 15 διαδρομές φιλικές στο ποδήλατο, συνολικού μήκους 70.000 χλμ. Από αυτό έχουν ήδη κατασκευαστεί περί τα 45.000 χλμ.

Μελέτη ανάδειξης Κλασσικής Μαραθώνιας Διαδρομής

Τέλος, από το Πράσινο Ταμείο αποφασίσθηκε η χρηματοδότηση της μελέτης ανάδειξης της Κλασσικής Μαραθώνιας Διαδρομής. Στόχος του τελικού έργου θα είναι η εξασφάλιση της άρτιας διεξαγωγής του Μαραθωνίου και παράλληλα της ομαλής, οδικής λειτουργίας του άξονα. Γνώμονας, η ανάδειξη του ισχυρού συμβολισμού της διαδρομής του Κλασσικού Μαραθωνίου και η παροχή ιστορικής και πολιτιστικής ενημέρωσης στους επισκέπτες του χώρου κατά μήκος της.

ΕΛΛΑΔΑ

Το Seatrac θα τοποθετηθεί φέτος νωρίτερα στην παραλία Ψανής

Published

on

By

Σε ενημέρωση του Δήμου Ναυπακτίας και του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Ναυπάκτου σχετικά με την τοποθέτηση του ειδικού βοηθητικού εξοπλισμού Seatrac,στην παραλία Ψανής, αναφέρεται:

 

“Ο Δήμος Ναυπακτίας και το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Ναυπάκτου ενημερώνουν ότι ο ειδικός βοηθητικός εξοπλισμός Seatrac φέτος θα τοποθετηθεί στην παραλία Ψανής νωρίτερα από κάθε άλλη χρονιά.

Προς ενημέρωση όλων, ο συγκεκριμένος ειδικός βοηθητικός εξοπλισμός, που χρησιμοποιείται από άτομα με κινητική αναπηρία και περιορισμένη κινητικότητα διευκολύνοντας την πρόσβασή τους στη θάλασσα, το 2019 τοποθετήθηκε στις 22 Ιουνίου (!)  Ως εκ τούτου, προκαλεί εύλογη απορία το γεγονός ότι η αντιπολίτευση και συγκεκριμένα η παράταξη της «Ενωτικής Πρωτοβουλίας» του κ.Τάκη Λουκόπουλου κάνει λόγο για …καθυστερήσεις.

Η δημοτική αρχή και η σημερινή διοίκηση του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου έχουν θέσει στην κορυφή των προτεραιοτήτων τους την εγκατάσταση του εξοπλισμού, καθώς έχουν αντιληφθεί τη σημαντικότητά του για τους συνανθρώπους μας με κινητικά προβλήματα, εξασφαλίζοντάς τους αυτονόητα δικαιώματα, αλλά και το ότι καθιστά την Ναύπακτο πόλη φιλική και φιλόξενη προς όλους”.

Γίνε συνδρομητής στην εφημερίδα μας ΕΔΩ,  με 20 ευρώ τον χρόνο.

Κάθε Παρασκευή φτάνει στα email των συνδρομητών μας

 

 

Continue Reading

ΕΛΛΑΔΑ

Αίγιο- Άγιος Νικόλαος: Μέσα στο καλοκαίρι θα επαναλειτουργήσει η πορθμειακή  γραμμή

Published

on

By

Θετικές είναι οι εξελίξεις με την επιχειρούμενη επαναλειτουργία της Πορθμειακής Γραμμής Αιγίου -Αγίου Νικολάου Φωκίδας. Μετά από αναμονή 4 μηνών, το υπουργείο Ναυτιλίας ενέταξε τελικά στις «Αγονες Γραμμές» της χώρας την παλιά ακτοπλοϊκή σύνδεση του Κορινθιακού, συμπεριλαμβάνοντας ως ενδιάμεσο σταθμό του δρομολογίου το νησί «Τριζόνια». Στην απόφαση αυτή του ΥΕΝ μέτρησε πάρα πολύ η πιο κοντινή υγειονομική κάλυψη των κατοίκων του νησιού από το Νοσοκομείο Αιγίου, έναντι της Αμφισσας, του Μεσολογγίου ή ακόμα και του Αγρινίου.

Ωστόσο η πεποίθηση πως η χρηστικότητα της γραμμής θα είναι  μεγάλη για τους εκατέρωθεν τοπικούς πληθυσμούς, έκανε τους δύο δήμους να το παλέψουν πολύ επίμονα.

Αν μάλιστα, κάποια ακτοπλοϊκή εταιρεία εναντιωθεί δικαστικά στο «άγονο» της γραμμής, τότε υποχρεούται αυτή να εκτελέσει δρομολόγια για 2 χρόνια αυτοτελώς. Κάτι τέτοιο ωστόσο δεν έχει διαφανεί.

Σε αυτή τη φάση, η επαναλειτουργία τοποθετείται χρονικά μέσα στο καλοκαίρι, δεν μπορεί όμως να αποκλειστεί το γεγονός να μην προλάβει τη θερινή περίοδο το Φ/Β «Παναγία Τρυπητή», που βρίσκεται στην τελευταία φάση επισκευών για ναυσιπλοΐα, αλλά την επόμενη περίοδο θα πρέπει να θεωρείται κάτι το δεδομένο.

Πηγή:dete.gr

Γίνε συνδρομητής στην εφημερίδα μας ΕΔΩ,  με 20 ευρώ τον χρόνο.

Κάθε Παρασκευή φτάνει στα email των συνδρομητών μας

Continue Reading

ΕΛΛΑΔΑ

Σε 4 μήνες με ταρτάν το Παπαχαραλάμπειο Στάδιο

Published

on

By

Ξεκίνησαν σήμερα Δευτέρα 25 Μαΐου 2020 οι εργασίες για την κατασκευή του ταρτάν στο Εθνικό Παπαχαράμπειο Στάδιο Ναυπάκτου. Ένα από τα πλέον σημαντικά έργα αθλητικών υποδομών για την περιοχή γίνεται πραγματικότητα, ικανοποιώντας ένα χρόνιο αίτημα της περιοχής.

Το έργο, προϋπολογισμού 640.000 ευρώ, το οποίο χρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού, αναμένεται βάσει του χρονοδιαγράμματος να αποδοθεί  προς χρήση μετά από τέσσερις μήνες. Μεταξύ άλλων, το φυσικό αντικείμενο του έργου προβλέπει την κατασκευή-επίστρωση ελαστικού συνθετικού τάπητα 400 μέτρων 6 διαδρόμων, καθώς και την κατασκευή μίας σειράς υποδομών για αγωνίσματα κλασικού αθλητισμού όπως είναι ο ακοντισμός, η σφαιροβολία, η δισκοβολία, το άλμα εις ύψος, το άλμα επί κοντό,  το άλμα εις μήκος, το τριπλούν, καθώς και τα φυσικά εμπόδια (στίπλ) για το αντίστοιχο αγώνισμα.

Το Εθνικό Παπαχαραλάμπειο Στάδιο Ναυπάκτου, με την ολοκλήρωση του έργου, θα έχει κάνει ένας αποφασιστικής σημασίας βήμα ώστε και τις ανάγκες της περιοχής να ικανοποιήσει, ως προς τον κλασικό αθλητισμό, αλλά και να θεωρείται πλέον ένα Στάδιο πλήρες με όλες τις απαραίτητες υποδομές άθλησης.

Γ. Μίχος: «Ολοκληρώνουμε ότι παραλάβαμε και σχεδιάζουμε την επόμενη μέρα»

Ο Πρόεδρος της Επιτροπής Διοίκησης, κ. Γεώργιος Μίχος, σε δήλωσή του ευχαρίστησε καταρχάς όλους εκείνους που κατά το παρελθόν εργάστηκαν ώστε να δρομολογηθεί το εν λόγω έργο, και κυρίως τους προκατόχους του στην Επιτροπή, κ. Γεώργιο Αλεξόπουλο και λοιπά μέλη της. Αντιστοίχως ευχαρίστησε τον πρώην Γενικό Γραμματέας Αθλητισμού, κ. Ιούλιο Συναδινό, επί ημερών του οποίου εξασφαλίστηκε η χρηματοδότηση, αλλά και δημοπρατήθηκε το έργο, καθώς και τον νυν, κ. Λευτέρη Αυγενάκη, επί θητείας του οποίους έγινε η συμβασιοποίησή του. «Ένα αίτημα πολλών ετών γίνεται πραγματικότητα για την περιοχή μας. Χρέος μας ήταν να ολοκληρώσουμε ότι αναλάβαμε δρομολογημένο, αλλά και να χαράξουμε νέες σημαντικές παρεμβάσεις για το Στάδιο κοιτάζοντας με εμγαλύτερη αισιοδοξία την επόμενη ημέρα του αθλητισμού στη Ναυπακτία. Αυτό κάνουμε ήδη, εργαζόμενοι καθημερινά σε παράλληλους δρόμους…», σημείωσε καταλήγοντας ο κ. Μίχος.

Continue Reading

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

δερματινεσ-τσαντεσ-musitsa

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ