Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

6.000 άνεργοι πτυχιούχοι έως 39 ετών σε Επιχειρήσεις

Published

on

Ξεκίνησε στις 28 Νοεμβρίου η υποβολή αιτήσεων για τη συμμετοχή εργοδοτών στο νέο “Πρόγραμμα επιχορήγησης επιχειρήσεων για την απασχόληση 6.000 ανέργων ηλικίας έως 39 ετών, αποφοίτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, σε κλάδους έξυπνης εξειδίκευσης (Research and InnovationStrategies for Smart Specialization-RIS3) και παραγωγικής δραστηριότητας”. 

Ωφελούμενοι του Προγράμματος είναι εγγεγραμμένοι άνεργοι στο μητρώο του ΟΑΕΔ, ηλικίας έως 39 ετών, απόφοιτοι ανωτάτων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων πανεπιστημιακού και τεχνολογικού τομέα.

Οι ωφελούμενοι άνεργοι πτυχιούχοι πρέπει:

α. να διαθέτουν δελτίο ανεργίας σε ισχύ, τόσο κατά την ημερομηνία υπόδειξής τους από το αρμόδιο ΚΠΑ, όσο και κατά την πρόσληψή τους,

β. να έχουν συμπληρώσει το τυποποιημένο έντυπο εξατομικευμένης προσέγγισης και να έχουν συμφωνήσει σε ατομικό σχέδιο δράσης,

γ. να είναι Έλληνες πολίτες ή πολίτες άλλου κράτους μέλους της ΕΕ ή να είναι ομογενείς που έχουν δικαίωμα διαμονής και απασχόλησης στη Xώρα μας ή πολίτες τρίτων χωρών που έχουν άδεια διαμονής για εξαρτημένη εργασία τουλάχιστον για όσο χρονικό διάστημα διαρκεί το Πρόγραμμα και

δ. να είναι ηλικίας έως 39 ετών (να διανύουν έως και το 40ο  έτος της ηλικίας τους) κατά την ημερομηνία υπόδειξής τους από την αρμόδια Υπηρεσία.

 

Το Πρόγραμμα απευθύνεται σε ιδιωτικές επιχειρήσεις και γενικά εργοδότες του ιδιωτικού τομέα που ασκούν τακτική οικονομική δραστηριότητα και δραστηριοποιούνται στο σύνολο της Ελληνικής Επικράτειας, στους τομείς έξυπνης εξειδίκευσης (RIS3) και παραγωγικής δραστηριότητας.

Συγκεκριμένα στο Πρόγραμμα εντάσσονται:

Α. Επιχειρήσεις με κύρια δραστηριότητα στους κάτωθι τομείς:

α. Μεταποίηση-Βιομηχανία,

β. Τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών (τηλεπικοινωνίας, υπολογιστών, παροχής συμβουλών και συναφείς δραστηριότητες και δραστηριότητες υπηρεσιών πληροφορίας),

γ. Υλικά-Κατασκευές (κατασκευές) και

δ. Εφοδιαστική αλυσίδα (μεταφορά και αποθήκευση).

Β. Επιχειρήσεις, ανεξάρτητα με το αντικείμενο δραστηριότητάς τους, που θα δημιουργήσουν νέα/ες θέση/εις εργασίας ειδικοτήτων πληροφορικής. Οι επιλέξιμες επιχειρήσεις και ειδικότητες πληροφορικής περιγράφονται αναλυτικά στη Δημόσια Πρόσκληση.

 

Απαραίτητη προϋπόθεση για την ένταξη μιας επιχείρησης είναι να μην έχει προβεί σε μείωση του προσωπικού της κατά τη διάρκεια του τριμήνου πριν από την ημερομηνία υποβολής της αίτησης υπαγωγής.

 

Η διάρκεια της επιχορήγησης ορίζεται στους 15 μήνες.

Μετά τη λήξη των 15 μηνών η επιχείρηση υποχρεούται να διατηρήσει την/τις θέση/εις εργασίας για επιπλέον 3  μήνες, χωρίς επιχορήγηση.

 

Η δαπάνη για την εφαρμογή του προγράμματος θα καλυφθεί από τον προϋπολογισμό του ΟΑΕΔ.

Ως ποσό επιχορήγησης ορίζεται το 50% του μηνιαίου μισθολογικού και μη μισθολογικού κόστους του ωφελούμενου με ανώτατο όριο:

α. το ποσό των 600 ευρώ μηνιαίως για κατόχους πτυχίου τριτοβάθμιας εκπαίδευσης,

β. το ποσό των 700 ευρώ μηνιαίως για κατόχους μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών και

γ. το ποσό των 800 ευρώ μηνιαίως για κατόχους διδακτορικού τίτλου σπουδών.

 

Απαραίτητη προϋπόθεση για την υποβολή της ηλεκτρονικής αίτησης είναι η ενδιαφερόμενη επιχείρηση να είναι πιστοποιημένος χρήστης στις Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες του ΟΑΕΔ (εφόσον έχει παραλάβει κλειδάριθμο από το ΚΠΑ της περιοχής της) και να διαθέτει κωδικούς πρόσβασης (Ονομασία Χρήστη και Συνθηματικό). Οι επιχειρήσεις που διαθέτουν κωδικούς πρόσβασης στο πληροφοριακό σύστημα του ΟΑΕΔ και επιθυμούν να ενταχθούν στο πρόγραμμα, υποβάλλουν ηλεκτρονικά αίτηση υπαγωγής-εντολή κενής θέσης-υπεύθυνη δήλωση, η οποία είναι αναρτημένη στην ιστοσελίδα του Οργανισμού (www.oaed.gr). Η επιχείρηση που ενδιαφέρεται να απασχολήσει επιχορηγούμενο προσωπικό σε υποκατάστημά της θα υποβάλλει την ηλεκτρονική αίτηση υπαγωγής στο ΚΠΑ αρμοδιότητας του υποκαταστήματος.

 

Υπενθυμίζεται ότι, πέραν της πάγιας διαδικασίας υπόδειξης υποψηφίων μέσω των εργασιακών συμβούλων του ΟΑΕΔ, ο Οργανισμός  δίνει την δυνατότητα στους εργοδότες – επιχειρήσεις να αναζητούν οι ίδιοι τους υποψήφιους για πρόσληψη ανέργους  απευθείας μέσα από τις ηλεκτρονικές του υπηρεσίες. Οι υπηρεσίες αυτές δίνουν πρόσβαση στα στοιχεία Βιογραφικού Σημειώματος των εγγεγραμμένων στα μητρώα του ανέργων µε βάση την ειδικότητά τους, την περιοχή στην οποία διαμένουν, αλλά και το επίπεδο εκπαίδευσης του ανέργου.

Οι ενδιαφερόμενοι άνεργοι καλούνται να συμπληρώσουν ή να επικαιροποιήσουν το Βιογραφικό τους Σημείωμα, είτε ως πιστοποιημένοι χρήστες µε τη χρήση κλειδαρίθμου µέσω των Ηλεκτρονικών Υπηρεσιών, είτε µε τη συνεργασία Εργασιακού Συμβούλου στα ΚΠΑ ΟΑΕ∆.

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ηλεκτροπληξία με το «τέλος ταφής»

Published

on

By

Πολύ φασαρία έγινε το τελευταίο διάστημα με το περιβόητο «τέλος ταφής» και ότι επιβαρύνονται δραματικά οι δήμοι με το υπέρογκο ποσό και μάλιστα με αναδρομική ισχύ, αν  θα αναγκαστούν οι δήμοι να αυξήσουν τα δημοτικά τέλη, με τα πιο επίσημα χείλη να δηλώνουν  πως αν υπάρξει καλή διαχείριση του πράγματος δεν θα έχουμε αυξήσεις δημοτικών τελών.

Η λύση βρέθηκε,  και με τον σκύλο χορτάτο … αφού απευθείας από τους πολίτες και τα δημοτικά τέλη που πληρώνουν μέσω των λογαριασμών παρόχων ηλεκτρικής ενέργειας θα εισπράττεται το τέλος ταφής απορριμμάτων, σύμφωνα με χθεσινή κοινή ανακοίνωση τριών υπουργείων (Περιβάλλοντος, Οικονομικών, Εσωτερικών).

Για μια ακόμα φορά, το σύνηθες υποζύγιο θα πληρώσει το «μάρμαρο» και ας μη φταίει για την ανικανότητα της πολιτείας να διαχειρίζεται τα απορρίμματα.

Αυτό που θα  προβλέπει η νομοθετική ρύθμιση που επεξεργάζεται και θα προωθήσει προς ψήφιση στη Βουλή το υπουργείο Περιβάλλοντος και, σύμφωνα πάντα με την  ανακοίνωση, «προκειμένου να διασφαλιστεί η είσπραξη του τέλους [ταφής]» απεμπλέκονται από τις σχετικές διαδικασίες οι Φορείς Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων (ΦοΔΣΑ) της χώρας και ο ΕΔΣΝΑ, όπου σε αυτούς τους φορείς θα πλήρωναν οι δήμοι της χώρας.

Σύμφωνα με το υπουργείο Περιβάλλοντος, οι πόροι που θα συλλεχθούν από το «τέλος ταφής» θα επιστρέψουν κατά 85% στην Τοπική Αυτοδιοίκηση για έργα ανακύκλωσης, που θα μειώσουν τα μεγέθη ταφής απορριμμάτων, άρα και το συνολικό κόστος του «τέλους ταφής».

Να θυμίσουμε ότι ανάλογες δεσμεύσεις περί επιστροφής εισπραττόμενων τελών πίσω στην Αυτοδιοίκηση έχουν διατυπωθεί και στο παρελθόν, χωρίς να υπάρχουν απτά αποτελέσματα ως προς την υλοποίηση έργων διαχείρισης απορριμμάτων που θα αποτρέπουν ουσιαστικά την ταφή.

Σύμφωνα με πληροφορίες, στόχος είναι το προτεινόμενο μοντέλο να εφαρμοστεί από 1/4/2025.

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Αλλαγές σε προμήθειες & Τραπεζικές χρεώσεις

Published

on

By

Οι αλλαγές στις τραπεζικές χρεώσεις θα “φανούν” σταδιακά εντός της εβδομάδας αφού ο νόμος 5167 που τις υιοθέτησε, τίθεται σε εφαρμογή στις 20 Ιανουαρίου 2025

Συνεπώς θα έχουμε αλλαγή του “τοπίου” στις συναλλαγές.

Εν αρχή, εφαρμόζεται  η μείωση της χρέωσης για αποστολή και λήψη χρημάτων έως 5.000 ευρώ. Η προμήθεια γι’ αυτή τη συναλλαγή ήταν από 2,5 έως 5 ευρώ και πλέον, θα χρεώνεται με 0,50 ευρώ.

Γενικότερα, οι πολίτες θα μπορούν να στέλνουν διατραπεζικά εμβάσματα, μεταφέροντας ποσά από IBAN σε IBAN, από τη μία τράπεζα στην άλλη, σε χρόνο λιγότερο των 10 δευτερολέπτων και με κόστος μιας απλής μεταφοράς.

Ήδη οι τράπεζες έχουν ολοκληρώσει τις σχετικές διαδικασίες και είναι έτοιμες για την εναρμόνιση των μέτρων για να ανταποκριθούν χωρίς προβλήματα στις συναλλαγές.

Τι αλλάζει στο IRIS

Όσον  αφορά στις συναλλαγές μέσω IRIS προβλέπεται καθιέρωση διακριτών ορίων: 500 ευρώ μεταξύ πολιτών και 500 ευρώ για πληρωμές σε ελεύθερους επαγγελματίες (από 500 ευρώ συνολικά σήμερα). Οι πολίτες δεν έχουν προμήθειες στις συναλλαγές τους και οι ελεύθεροι επαγγελματίες έχουν πολύ χαμηλότερες προμήθειες σε σχέση µε τα POS.

Η ενεργοποίηση των νέων ορίων εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί εντός 3 – 6 μηνών από σήμερα.

Αναλυτικά τα μέτρα για τις τράπεζες:

  • Μηδενική χρέωση για πληρωμή λογαριασμών και οφειλών προς το δημόσιο, ασφαλιστικά ταμεία, ΟΤΑ, εταιρίες ενέργειας, ύδρευσης, τηλεπικοινωνιών και ασφαλιστικές εταιρίες, μέσω ψηφιακών δικτύων (web-banking/mobile-banking) (από 0,6 ευρώ που κοστίζει σήμερα στις περισσότερες περιπτώσεις).
  • Δραστική μείωση των προμηθειών μεταφοράς χρημάτων μεταξύ τραπεζών: Μέγιστο ύψος χρέωσης 0,5 ευρώ για αποστολή χρημάτων (εξερχόμενο έμβασμα) και 0,5 ευρώ για λήψη χρημάτων (εισερχόμενο έμβασμα), για ποσά έως 5.000€ ανά έμβασμα, για φυσικά πρόσωπα και ελεύθερους επαγγελματίες, μεταξύ τραπεζών. Αφορά τόσο απλά εμβάσματα, όσο και άμεσες μεταφορές πίστωσης (SEPA). Αυτό αντιστοιχεί σε μείωση του κόστους για τις εν λόγω προμήθειες από 50% έως και 80% αναλόγως την τράπεζα και το είδος εμβάσματος (από 1 έως 2,5 ευρώ που κοστίζει σήμερα).
  • Μηδενική χρέωση για ανάληψη μετρητών από ΑΤΜ άλλης τράπεζας από αυτή που τηρείται ο λογαριασμός σε απομακρυσμένες και νησιωτικές περιοχές όπου υπάρχει ATM μόνο μίας τράπεζας. Επιπλέον πανελλαδικά, μηδενική χρέωση για ερώτηση υπολοίπου λογαριασμού ή καρτών σε ATM άλλων Τραπεζών (από περίπου 0,2 ευρώ που ισχύει σήμερα).
  • Μειωμένο κόστος συναλλαγών κατά 50% με κάρτες για αγορές μικρής λιανικής έως 20 ευρώ (από 10 ευρώ που θεσμοθετήθηκε πρόσφατα).
  • Μηδενική χρέωση για φόρτιση προπληρωμένων καρτών για ποσό φόρτισης έως 100 ευρώ (από περίπου 1 ευρώ που ισχύει σήμερα).

Διευρύνεται η χρήση του IRIS με την καθιέρωση διακριτών ορίων ώστε να υπάρχει δυνατότητα για άμεσες και δωρεάν μεταφορές χρημάτων μεταξύ φυσικών προσώπων έως 500 ευρώ ημερησίως, πέραν των 500 ημερησίως για άμεσες πληρωμές σε ελεύθερους επαγγελματίες/ατομικές επιχειρήσεις.

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Σε ισχύ ο νέος κανονισμός λειτουργίας Δημοτικών Συμβουλίων -Πώς θα παρεμβαίνουν οι δημότες

Published

on

By

Σε ισχύ (!!!) –χωρίς όμως να έχει δημοσιευτεί στο ΦΕΚ–   είναι πλέον ο νέος «Πρότυπος Κανονισμός Λειτουργίας Δημοτικού Συμβουλίου» που ρυθμίζει ολοκληρωμένα τον τρόπο αποτελεσματικής και ουσιαστικής λειτουργίας των Συμβουλίων, ενσωματώνοντας όλες τις αλλαγές που έχουν προκύψει από τις τελευταίες νομοθετικές παρεμβάσεις, σύμφωνα με απόφαση του υπουργείου Εσωτερικών (17/1/2025)  και  όπως αναφέρει η ανακοίνωση,  με σύμφωνη γνώμη της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ).

Το νέο πλαίσιο λειτουργίας των Δημοτικών Συμβουλίων στα πρότυπα του Κοινοβουλευτικού Ελέγχου,  παρέχει τη δυνατότητα σε δημότες και κατοίκους με συγκεκριμένες διαδικασίες να υποβάλουν στο Δημοτικό Συμβούλιο αναφορές, ερωτήσεις και αιτήσεις, εισάγοντας παρεμφερείς διαδικασίες διαφάνειας και λογοδοσίας αντίστοιχες με εκείνες της Βουλής των Ελλήνων, εμπλουτίζεται η πρόσφατα θεσμοθετημένη ειδική συνεδρίαση λογοδοσίας, ενώ παράλληλα ενισχύεται ο ρόλος των δημοσιογράφων των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης παρέχοντας την δυνατότητα ραδιοφωνικής και τηλεοπτικής κάλυψης των συνεδριάσεων των Δημοτικών Συμβουλίων.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα, η δυνατότητα των κατοίκων να ερωτούν και να ελέγχουν την Δημοτική Αρχή για ζητήματα που τους απασχολούν και έχουν να κάνουν με την καθαριότητα, τον ευπρεπισμό των δημοτικών χώρων, τον φωτισμό ή ακόμη και ζητήματα ασφάλειας.

Μεταξύ άλλων προβλέπονται:

Η δυνατότητα διεξαγωγής των συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου: α) είτε δια ζώσης στο κατάστημα της έδρας του Δήμου, β) είτε με τηλεδιάσκεψη, με κάθε πρόσφορο μέσο ηλεκτρονικών επικοινωνιών, γ) είτε με μικτό τρόπο, διά ζώσης και με τηλεδιάσκεψη.

Η τήρηση της νομοθεσίας για την προστασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα.

Επιτρέπεται η ραδιοφωνική και τηλεοπτική κάλυψη των συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου.

Δίνεται έμφαση στην ενημέρωση των πολιτών: Το Δημοτικό Συμβούλιο συζητά υποχρεωτικά προτάσεις που κατατίθενται σε αυτό από τουλάχιστον είκοσι πέντε (25) άτομα για την επίλυση ζητημάτων αρμοδιότητάς του.

Η δυνατότητα σε δημότες και κατοίκους με συγκεκριμένες διαδικασίες να υποβάλουν στο Δημοτικό Συμβούλιο αναφορές, ερωτήσεις και αιτήσεις, τις οποίες απαντά ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου ή ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος εντός προθεσμίας τριάντα (30) ημερών από την κατάθεσή τους. Στόχος είναι ο ενεργός πολίτης, ο ενημερωμένος πολίτης.

Διατάξεις που αφορούν στην τακτική διμηνιαία ειδική συνεδρίαση λογοδοσίας της δημοτικής Αρχής, για τον έλεγχο των πεπραγμένων της και ρυθμίζεται αναλυτικά η διαδικασία διεξαγωγής της ειδικής συνεδρίασης λογοδοσίας της δημοτικής αρχής καθώς και οι χρόνοι των ομιλητών.

Ειδική συνεδρίαση απολογισμού των πεπραγμένων κάθε Δημοτικής Αρχής μέχρι τέλος Ιουνίου για κάθε έτος.

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ