Connect with us

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

7 και 8 Δεκεμβρίου Ντοστογιέφσκι με Λυδία Κονιόρδου στην Παπαχαραλάμπειο

Published

on

Λυδία-Κονιόρδου-μέγας-ιεροεξεταστής-ντοστογιέφσκι-Ναύπακτος-ίδρυμα-κακογιάννη

Ο Δήμος Ναυπακτίας με την υποστήριξη του Ιδρύματος Μιχάλης Κακογιάννης διοργανώνει δύο παραστάσεις στην Παπαχαραλάμπειο Αίθουσα Ναυπάκτου, στις 7 και 8 Δεκεμβρίου, ώρα 20:00 με είσοδο ελεύθερη.

Μέγας Ιεροεξεταστής – Δαιμονισμένοι

του Φιοντόρ Ντοστογιέφσκι

 Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνος Χατζής

 

7 Δεκεμβρίου: Μέγας Ιεροεξεταστής
Στο ρόλο του Μεγάλου Ιεροεξεταστή η Λυδία Κονιόρδου

Λυδία-Κονιόρδου-μέγας-ιεροεξεταστής-ντοστογιέφσκι-Ναύπακτος-ίδρυμα-κακογιάννη

8 Δεκεμβρίου: Δαιμονισμένοι

Με τους: Θεοχάρη Ιωαννίδη, Νίκο Μάνεση, Κωνσταντίνο Χατζή και Γιάννη Χόρτη

Λυδία-Κονιόρδου-μέγας-ιεροεξεταστής-ντοστογιέφσκι-Ναύπακτος-ίδρυμα-κακογιάννη

ΈΓΡΑΨΑΝ:

«Μ’ έναν τρόπο ευθύ και συγκλονιστικό, η Λυδία Κονιόρδου μετέδωσε ακέραια όλα όσα θίγει ο Ντοστογιέφσκι» Όλγα Σελλά, popaganda.gr

«Η Λυδία Κονιόρδου με αυτόν τον ρόλο μας θυμίζει πόσο καλοδουλεμένα είναι η φωνή και οι ανάσες της δίνοντας μια ερμηνεία με παλμό και βάθος. Δεν χάνεις λέξη από όσα ακούς, ενώ η μουσική που ακούγεται από το γυαλί ταμπούρ που παίζει ζωντανά στη σκηνή ο Ευγένιος Βούλγαρης σκεπάζει σαν ζεστή κουβέρτα την παράσταση.» Μαριάνθη Κουνιά, Παραπολιτικά

«Είναι συγκινητικό να συναντάς τον Ντοστογιέφσκι, το 2019, και να σου μιλάει σαν να έγραφε τα έργα του σήμερα. Η βαθιά πίστη του και η άπειρη αγάπη του προς τον άνθρωπο κοινωνούνται μέσα από τους χαρακτήρες που δημιούργησε και η παράσταση του Κωνσταντίνου Χατζή τους φωτίζει με ένα τρόπο μοναδικό.» Νάγια Παπαπάνου, Boem Radio

Μια παράσταση που προκάλεσε αίσθηση στη φετινή θεατρική Αθήνα, ταξιδεύει από το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης στη Ναύπακτο, στην Παπαχαραλάμπειο Αίθουσα με ελεύθερη είσοδο. Δύο σπουδαία έργα του Φιοντόρ Ντοστογιέφσκι, οι Δαιμονισμένοι και ο Μέγας Ιεροεξεταστής, παρουσιάζονται σε μία καινούργια απόδοση από τα ρωσικά, σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Χατζή. Το πρώτο μέρος της παράστασης, ο Μέγας Ιεροεξεταστής, θα παρουσιαστεί στις 7 Δεκεμβρίου, ενώ οι Μεγάλοι Αμαρτωλοί, έργο που συμπληρώνει και επεκτείνει τα ερωτήματα του Ντοστογιέφσκι, στις 8 Δεκεμβρίου.

Ο Μέγας Ιεροεξεταστής είναι ένα από τα γνωστότερα και δυνατότερα αποσπάσματα από τους Αδελφούς Καραμάζοφ, όπου ο Ντοστογιέφσκι εκφράζει τα αγωνιώδη ερωτήματα που τον τυραννούν, πάνω στην ανθρώπινη ελευθερία, την πίστη και τη διαφθορά. Πρόκειται για έναν συγκλονιστικό μονόλογο ενός διεφθαρμένου ανθρώπου της εκκλησίας που συναντά τον ίδιο το Χριστό, μονόλογο που ερμηνεύει μοναδικά η Λυδία Κονιόρδου. Μαζί της επί σκηνής ο μουσικός Ευγένιος Βούλγαρης, που παίζει ζωντανά επί σκηνής γυαλί ταμπούρ, σε έναν διάλογο με το εμβληματικό κείμενο του Ντοστογιέφσκι.

Στους Δαιμονισμένους ο Κωνσταντίνος Χατζής επιλέγει να εστιάσει στον τετραμελή πυρήνα των επαναστατών, που αναστατώνουν την επαρχιακή κοινωνία όπου ζουν. Ένας ένας όμως, οδηγούνται σταδιακά στην καταστροφή. Στην παράσταση αποτυπώνεται με συγκλονιστικό τρόπο η στιγμή της πτώσης του κάθε χαρακτήρα. Στους Δαιμονισμένους πρωταγωνιστεί μία ομάδα ταλαντούχων νέων ηθοποιών, που έχουν ήδη ξεχωρίσει στην ελληνική θεατρική σκηνή: Θεοχάρης Ιωαννίδης, Νίκος Μάνεσης, Κωνσταντίνος Χατζής και Γιάννης Χόρτης.

Το επόμενο διάστημα, η παράσταση θα ταξιδέψει σε Ρωσία, Πολωνία και Ιταλία.

Σημειώνεται ότι στην παράσταση υπάρχουν δυνατοί ήχοι και έντονο σκοτάδι.

Μετά από κάθε παράσταση ακολουθεί συζήτηση με θέματα:

 Η σχέση του Μέγα Ιεροεξεταστή με το Αρχαίο Δράμα με την Λυδία Κονιόρδου.

&

Η Πίστη στο έργο του Φιοντόρ Ντοστογιέφσκι με τον Κωνσταντίνο Χατζή και τον Θεοχάρη Ιωαννίδη.

 

Συντελεστές παραστάσεων:

Μέγα Ιεροεξεταστής

Διασκευή-Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνος Χατζής

Απόδοση από τα ρωσικά: Βιολέτα Ιωαννίδου, Λυδία Κονιόρδου, Κωνσταντίνος Χατζης

Σκηνική Εγκατάσταση: Λία Ασβεστά – Κωνσταντίνος Χατζής

Βοηθός σκηνοθέτη: Ηλέκτρα Καρτάνου

Κίνηση: Άγγελος Παπαδόπουλος

Γυαλί Ταμπούρ: Ευγένιος Βούλγαρης

Μέγας Ιεροεξεταστής: Λυδία Κονιόρδου

 

Δαιμονισμένοι

Διασκευή-Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνος Χατζής

Απόδοση από τα ρωσικά: Βιολέτα Ιωαννίδου, Λυδία Κονιόρδου, Κωνσταντίνος Χατζης

Διεύθυνση Παραγωγής: Κωνσταντίνα Αγγελέτου

Σκηνική Εγκατάσταση: Λία Ασβεστά – Κωνσταντίνος Χατζής

Πρωτότυπη μουσική σύνθεση: Αλέξανδρος Μέντης

Κίνηση: Άγγελος Παπαδόπουλος

Βοηθός Σκηνοθέτη: Μαρίλια Μητρούση – Ηλέκτρα Καρτάνου

Ειδικό μακιγιάζ: Λιλά Μαρή

Κοστούμια: Miranda Dempsey

Φωτογραφίες: Alex.Kat.

Παίζουν: Θεοχάρης Ιωαννίδης, Νίκος Μάνεσης, Κωνσταντίνος Χατζής και Γιάννης Χόρτης

Λυδία-Κονιόρδου-μέγας-ιεροεξεταστής-ντοστογιέφσκι-Ναύπακτος-ίδρυμα-κακογιάννη

Διοργάνωση: Δήμος Ναυπακτίας

Με την υποστήριξη του Ιδρύματος Μιχάλης Κακογιάννης

Δείτε τη σελίδα της παράστασης στο facebook: https://www.facebook.com/daimonismenoi/

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

195 χρόνια από την απελευθέρωση της Ναυπάκτου

Published

on

By

Μόνο με στενή πολιορκία και αποκοπή του ανεφοδιασμού ήταν δυνατόν να πέσει το κάστρο του Έπαχτου.

Για τον καλύτερο συντονισμό ο κυβερνήτης (Δ/γμα 23 .01. 1829) διορίζει πληρεξούσιο τοποτηρητή Στερεάς Ελλάδας και του Στρατοπέδου τον αδερφό του Αυγουστίνο Καποδίστρια, ο οποίος στις 10 Μαρτίου 1829  αφικνείται και ο ίδιος στη Ναύπακτο.

Τα ελληνικά στρατεύματα με εντολή του Αυγουστίνου Καποδίστρια καταφτάνουν από τις 8 Μαρτίου 1829 και πολιορκούν τα κάστρα Αντιρρίου και Ναυπάκτου από την ξηρά, ενώ ο στόλος υπό τον Ανδρέα Μιαούλη   αποκλείει και τις θαλάσσιες διόδους.

Στις 13 Μαρτίου παραδίδεται το Αντίρριο ύστερα από ψευτοπόλεμο.

Στις 16 Μαρτίου ο κλοιός περί το κάστρο της Ναυπάκτου γίνεται στενότερος.

Η Α’ Χιλιαρχία, με Χιλίαρχό τον Κίτσο Τζαβέλα, η 500αρχία του Νικόλα Τζαβέλα και τα Σώματα του Β. Μαστραπά, Γιάννη Μακρυγιάννη – Κραβαρίτη καταλαμβάνουν τις θέσεις από τον Αϊ-Γιώργη, τη μεγάλη Βάρναράχη μέχρι απέναντι από την Ακρόπολη του  Ίτς Καλέ.

Ο Χατζηχρήστος με ιππικό και πεζικό και το σώμα του Βέρη κλείνει την δυτική πλευρά από τη θάλασσα μέχρι το Ιτς Καλέ και ο συνταγματάρχης Πιερρής, αρχηγός του τακτικού στρατού, καταλαμβάνει τους λόφους   πίσω από το κάστρο με το πυροβολικό.

Η τανάλια είχε πλέον σφίξει.  Οι τούρκοι που ήταν στην μικρή Βάρναράχη υποχωρούν και εισέρχονται στο κάστρο.  Ο λόφος αυτός περιέρχεται στο στα ελληνικά χέρια.

Οι  αλλεπάλληλες επιθέσεις των ελληνικών στρατευμάτων δεν έφεραν αποτέλεσμα.

Οι Τούρκοι δεν μπορούν να ανεφοδιαστούν και αναγκάζονται να συνθηκολογήσουν.

Στις 8 Απριλίου ο κυβερνήτης Ιωάννης Καποδίστριας φτάνει στη Ναύπακτο.

Στις  11 Απριλίου 1829 υπογράφεται η συνθήκη και σταματούν οι εχθροπραξίες.

Στις 12 Απριλίου αποχωρεί ο κυβερνήτης.

Στις 17 προς 18 Απριλίου ο τακτικός στρατός υπό τον συνταγματάρχη Πιερρή εισέρχεται στην Ακρόπολη.

Στις 22 Απριλίου αποχωρεί ολόκληρη η τουρκική φρουρά και τα ελληνικά στρατεύματα      εισέρχονται σε όλο το  κάστρο.

Στις  28 Απριλίου 1829 ο Αυγουστίνος Καποδίστριας διοικητής διακηρύσσει:

«Κυματίζει τέλος πάντων η ελληνική σημαία εις την Ακρόπολιν της Ναυπάκτου και το σεμνόν του Σταυρού σημείον,  μετά παρέλευση ήδη 140 ετών ανυψώθει πάλιν εις τα υψηλά ταύτα τείχη».

Τον Ιανουάριο του 1830 έγινε στην πόλη ο πρώτος εορτασμός της απελευθέρωσής της και το  πρωί της ημέρας εκείνης εσήμαναν «ο ήχος των κωδώνων και ο βόμβος των πυροβόλων», με την ελληνική σημαία να κυματίζει στην Ακρόπολη της Ναυπάκτου.

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΕΚΝΔ: Οι εργαζόμενοι έστειλαν το μήνυμα

Published

on

By

Με προσυγκέντρωση των συνδικάτων στο κτήριο του Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου Ναυπακτίας και Δωρίδας ΕΚΝΔ, και πορεία προς την κεντρική πλατεία Φαρμάκη το ΕΚΝΔ   συμμετείχε  στην  24ωρη Γενική Απεργία της 17ης  Απριλίου που προκήρυξε η ΓΣΕΕ.

Στην συγκέντρωση όπου χαιρέτησαν ο πρόεδρος του ΕΚΝΔ Αριστομένης Χάρος και εκπρόσωποι συνδικάτων, οι εργαζόμενοι έστειλαν το μήνυμα πως δεν μπορούν να πορευθούν με μισθούς στα τάρταρα και με την ακρίβεια στα ύψη.

Δήλωσαν την αντίθεσή τους στις  αυξήσεις της κυβέρνησης που σε καμία περίπτωση δε διασφαλίζουν συνθήκες στις οποίες ένας εργαζόμενος που αμείβεται με τον κατώτατο μισθό, δε θα βρίσκεται κάτω από το κατώφλι της φτώχειας και θα έχει ένα αξιοπρεπές βιοτικό επίπεδο.

«Δεν ζητάμε ενίσχυση από τον κρατικό προϋπολογισμό, ζητάμε αυξήσεις από τους εργοδότες μας για την αντιμετώπιση της ακρίβειας. Ζητάμε πίσω τα εργαλεία συλλογικής διαπραγμάτευσης μέσω της επαναφοράς του θεσμικού πλαισίου των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας» φώναξαν στην συγκέντρωση οι εργαζόμενοι.

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Το ΕΚΝΔ συμμετέχει στην  24ωρη Γενική Απεργία της 17ης Απριλίου

Published

on

By

Σε ανακοίνωσή του για την 24ωρη Γενική Απεργία της  Τετάρτης 17ης Απριλίου,  το Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο Ναυπακτίας και Δωρίδας αναφέρει: 

“Την ώρα που η ακρίβεια έχει γίνει θηλιά στο λαιμό των εργαζομένων, με τον πληθωρισμό να έχει εξαντλήσει τα εισοδήματά τους και την αγοραστική τους δύναμη να βρίσκεται στα τάρταρα, την ώρα που η ΓΣΕΕ έχει τεκμηριωμένα καταθέσει πρόταση για αύξηση στο 60% του διάμεσου μισθού που είναι το κατώφλι της φτώχειας συν την αύξηση της παραγωγικότητας και τον εκτιμώμενο πληθωρισμό, την ώρα που η Ελλάδα είναι πρώτη στη συμμετοχή των επιχειρηματικών κερδών στο εθνικό εισόδημα αλλά προτελευταία στους μισθούς των εργαζομένων του ιδιωτικού τομέα, η Κυβέρνηση ανακοινώνει κατώτατο μισθό αναντίστοιχο των αναγκών των εργαζομένων.

Αυξήσεις που σε καμία περίπτωση δε διασφαλίζουν συνθήκες στις οποίες ένας εργαζόμενος που αμείβεται με τον κατώτατο μισθό, δε θα βρίσκεται κάτω από το κατώφλι της φτώχειας και θα έχει ένα αξιοπρεπές βιοτικό επίπεδο.

Εμείς δε ζητάμε ενίσχυση από τον κρατικό προϋπολογισμό, ζητάμε αυξήσεις από τους εργοδότες μας για την αντιμετώπιση της ακρίβειας. Ζητάμε πίσω τα εργαλεία συλλογικής διαπραγμάτευσης μέσω της επαναφοράς του θεσμικού πλαισίου των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας.

Απαιτούμε μείωση των διοδίων της Γέφυρας Ρίου –Αντιρρίου.

Το ΕΚΝΔ   έχει λάβει απόφαση και συμμετέχει στην  24ωρη Γενική Απεργία για τις 17 Απριλίου.

Οι εργαζόμενοι και αυτό το μήνυμα είναι σαφές, δε μπορούν να πορευθούν με μισθούς στα τάρταρα και με την ακρίβεια στα ύψη.

ΠΡΟΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΣΥΝΔΙΚΑΤΩΝ

ΤΕΤΑΡΤΗ   17   ΑΠΡΙΛΗ

ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΟ ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ

ΩΡΑ 9:30″

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ