Ένα σημαντικό θέμα ήρθε προς συζήτηση και λήψη απόφασης στο Συμβούλιο της Δημοτικής Κοινότητας Ναυπάκτου, κατά την συνεδρίαση του την Πέμπτη 18 Ιουνίου. Παρών στην συζήτηση ήταν και ο Δήμαρχος Ναυπακτίας Βασίλης Γκίζας.
Το θέμα αφορά τις διανοίξεις δρόμων και την εφαρμογή του ρυμοτομικού σχεδίου στην Ναύπακτο.
Στην εισήγησή του, που εγκρίθηκε ομόφωνα από το Σώμα, ο σύμβουλος της ΑΔΚΝ Γιώργος Υφαντής ανέφερε:
Η εφαρμογή του σχεδίου πόλεως και η διαδικασία απαλλοτρίωσης τμημάτων των οικοπέδων που ρυμοτομούνται με την εφαρμογή του ισχύοντος ρυμοτομικού σχεδίου, το οποίο εγκρίθηκε με τις διατάξεις του Ν.∆./17-7-1923 στη Ναύπακτο, πραγματοποιείται με την διαδικασία σύνταξης πράξης αναλογισμού και τακτοποίησης των οικοπέδων αυτού.
Για την απαλλοτρίωση των ακινήτων προς εφαρμογή των εγκεκριμένων σχεδίων των πόλεων, κωμών κ.λ.π. και εξασφάλιση της κανονικής αυτών αναπτύξεως και επεκτάσεως των, συντάσσεται με επίσπευση των ενδιαφερομένων ή του αρμόδιου φορέα η σχετική πράξη αναλογισμού αποζημιώσεως λόγω ρυμοτομίας και τακτοποίησης των οικοπέδων, όπου περιλαμβάνεται εκτός των άλλων και κτηματολογικό διάγραμμα στο οποίο αποτυπώνονται και αναγράφονται τα προς απαλλοτρίωση ακίνητα, ως και ο αναλογισμός της αποζημίωσης μεταξύ των υπόχρεων και όπως αυτά προβλέπονται στις γενικές διατάξεις που καθορίζουν την πιο πάνω αναφερόμενη διαδικασία πλην ειδικών.
Της πράξεως αναλογισμού πρέπει γενικά να προηγείται η σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία τακτοποίηση των οικοπέδων, εκτός αν λόγοι εξαιρετικοί δικαιολογούν την σύνταξη της πράξεως πριν την τακτοποίηση αυτών.
Κατά συνέπεια για οποιαδήποτε διάνοιξη, πρέπει να συντάσσεται η σχετική πράξη αναλογισμού αποζημιώσεως λόγω ρυμοτομίας ή η σχετική πράξη εφαρμογής, για να συντελεστεί η απαλλοτρίωση των ρυμοτομούμενων ιδιοκτησιών.
Πιο αναλυτικά, με την πιο πάνω προβλεπόμενη διαδικασία θα πρέπει αρχικά, σε πρώτη φάση να δρομολογηθούν οι παρακάτω διανοίξεις, που εκτιμώ ότι θα εξυπηρετήσουν και θα συμβάλουν, σε μια επί μέρους επίλυση του κυκλοφοριακού της πόλης της Ναυπάκτου.
Συγκεκριμένα:
1)Διάνοιξη του προβλεπομένου περιμετρικού δρόμου του σχεδίου, στην δυτική επέκταση του σχεδίου πόλεως Ναυπάκτου (ΦΕΚ 153 Δ΄/78), ανατολικά του χειμάρρου Βαρειάς και δυτικά των Ο.Τ. 259, 260, 268, 269, 271, 274, 278 με παράλληλη σύνδεση της οδού Σωτ. Λαουρδέκη με την οδό Γεωρ. Αθαν. Νόβα (πρώην Μεσολογγίου).
2)Διάνοιξη-διαπλάτυνση τμημάτων προβλεπομένης οδού στην δυτική επέκταση του σχεδίου πόλεως Ναυπάκτου (ΦΕΚ 153 Δ΄/78) επί της οδού Σωτ. Λαουρδέκη και σύνδεση με την προς διαμόρφωση-διανοιξη οδό στον χείμαρρο Βαρειάς, (βλέπε την πιο πάνω πρόταση).
3)Διάνοιξη τμήματος του προβλεπομένου δρόμου της δυτικής επέκτασης του σχεδίου πόλεως Ναυπάκτου (ΦΕΚ 153 Δ΄/78), μεταξύ των Ο.Τ. 263 και 264 και σύνδεση με την διανοιγμένη οδό που καταλήγει στην οδό Σωτ. Λαουρδέκη.
4)Διάνοιξη τμήματος του προβλεπομένου δρόμου της δυτικής επέκτασης του σχεδίου πόλεως Ναυπάκτου (ΦΕΚ 153 Δ΄/78), μεταξύ των Ο.Τ. 273 (χώρος σταδίου) και 279, 284, 289, 290 και σύνδεση με την διανοιγμένη οδό που καταλήγει στην οδό Γεωρ. Αθαν. Νόβα (πρώην Μεσολογγίου).
5) Διάνοιξη τμήματος του προβλεπομένου δρόμου της δυτικής επέκτασης του σχεδίου πόλεως Ναυπάκτου (ΦΕΚ 153 Δ΄/78), μεταξύ των Ο.Τ. 264 και 265, σύνδεση με την οδό Σωτ. Λαουρδέκη και την οδό Αγίας Σοφίας που καταλήγει στην οδό Γεωρ. Αθαν. Νόβα (πρώην Μεσολογγίου).
6)Διάνοιξη τμήματος του προβλεπομένου δρόμου της δυτικής επέκτασης του σχεδίου πόλεως Ναυπάκτου (ΦΕΚ 153 Δ΄/78), μεταξύ των Ο.Τ. 281 και 286 και σύνδεση με την διανοιγμένη οδό που καταλήγει στην οδό Εθν. Αντιστάσεως.
7)Διάνοιξη τμήματος του προβλεπομένου δρόμου της δυτικής επέκτασης του σχεδίου πόλεως Ναυπάκτου (ΦΕΚ 153 Δ΄/78), μεταξύ των Ο.Τ. 288 και 300 κατ΄ επέκταση δυτικά της οδού Πραντούνα.
8)Διάνοιξη τμήματος του προβλεπομένου δρόμου της δυτικής επέκτασης του σχεδίου πόλεως Ναυπάκτου (ΦΕΚ 153 Δ΄/78), μεταξύ των Ο.Τ. 300 και 301 κατ επέκταση δυτικά της οδού Πορφύρη.
9)Διάνοιξη τμήματος του προβλεπομένου δρόμου της δυτικής επέκτασης του σχεδίου πόλεως Ναυπάκτου (ΦΕΚ 153 Δ΄/78), μεταξύ των Ο.Τ. 301 και 302 κατ επέκταση δυτικά της οδού Καλυδώνος.
10)Διάνοιξη τμήματος του προβλεπομένου δρόμου της δυτικής επέκτασης του σχεδίου πόλεως Ναυπάκτου (ΦΕΚ 153 Δ΄/78), μεταξύ των: α)Ο.Τ. 287 και 288, β)Ο.Τ. 298 και 300, γ)Ο.Τ. 299 και 301, κατ΄ επέκταση της ήδη διανοιγμένης μεταξύ των Ο.Τ. 299 και 302 και σύνδεση με την διανοιγμένη οδό που καταλήγει στην οδό Γεωρ. Αθαν. Νόβα (πρώην Μεσολογγίου).
11)Διάνοιξη τμήματος του προβλεπομένου δρόμου σχεδίου πόλεως Ναυπάκτου του 1937, μεταξύ των Ο.Τ. 14 και 21 και σύνδεση με την οδό Γεωρ. Αθαν. Νόβα (πρώην Μεσολογγίου) και Εθν. Συμφιλίωσης.
12)Διάνοιξη τμήματος του προβλεπομένου δρόμου σχεδίου πόλεως Ναυπάκτου του 1937, μεταξύ των Ο.Τ. 15 και 20 και σύνδεση με την οδό Γεωρ. Αθαν. Νόβα (πρώην Μεσολογγίου).
13)Διάνοιξη τμήματος του προβλεπομένου δρόμου σχεδίου πόλεως Ναυπάκτου του 1937, μεταξύ των Ο.Τ. 36 και 40 και σύνδεση με την οδό Θέρμου.
14)Διάνοιξη τμήματος του προβλεπομένου δρόμου σχεδίου πόλεως Ναυπάκτου του 1937, μεταξύ των Ο.Τ. 121 και 122 και σύνδεση με την οδό Πλαστήρα.
15)Διάνοιξη τμήματος του προβλεπομένου δρόμου σχεδίου πόλεως Ναυπάκτου του 1937, μεταξύ των Ο.Τ. 121 και 124 (πλατεία Παπαχαραλάμπους) και σύνδεση με την οδό Πλαστήρα και Καρακουλάκη.
16)Διάνοιξη τμήματος του προβλεπομένου δρόμου σχεδίου πόλεως Ναυπάκτου του 1937, μεταξύ των Ο.Τ. 124 (πλατεία Παπαχαραλάμπους) και 125 και σύνδεση με την οδό Πλαστήρα και Καρακουλάκη.
17)Διάνοιξη τιμημάτων του προβλεπομένου δρόμου σχεδίου πόλεως Ναυπάκτου του 1937, μεταξύ των Ο.Τ. 113 και Ο.Τ. 115, 130 και σύνδεση με την οδό Κοζώνη και με την με οδό Δον Ζουάν Αυστριακού.
18)Διάνοιξη τιμημάτων του προβλεπομένου δρόμου σχεδίου πόλεως Ναυπάκτου του 1937, μεταξύ των Ο.Τ. 106, 107, 110 και Ο.Τ. 111, 113, 130 και διαπλάτυνση της οδού Λοκρών και τμήματος της οδού Κοζώνη.
19)Διάνοιξη τμήματος του προβλεπομένου δρόμου σχεδίου πόλεως Ναυπάκτου του 1937, μεταξύ των Ο.Τ. 203 και 204, Ο.Τ. 227 και 226, Ο.Τ. 228 και 223, Ο.Τ. 229 και 224, Ο.Τ. 230 και 226 και σύνδεση της διανοιγμένης οδού Φιλικής Εταιρείας, (πρώτης παράλληλης της παραλιακής οδού Καθόδου Δωριέων στο Γρίμποβο), με την οδό Αθάνα στο δυτικό ανάχωμα του χειμάρρου Σκα.
20) Διάνοιξη τμήματος του προβλεπομένου δρόμου σχεδίου πόλεως Ναυπάκτου του 1937, μεταξύ των Ο.Τ. 216, 217 και Ο.Τ. 218, 219 και σύνδεση της διανοιγμένης οδού Ηφαίστου με την οδό Αθάνα στο δυτικό ανάχωμα του χειμάρρου Σκα.
21)Διάνοιξη του προβλεπομένου περιμετρικού δρόμου του σχεδίου πόλεως Ναυπάκτου του 1937, ανατολικά των Ο.Τ. 212, 213, 214, 215, 217, 218, 221, 226, 230, 231 δυτικά του χειμάρρου Σκα και σύνδεση με την Λεωφόρο Αθηνών και το Δημόσιο κτήμα στο Γρίμποβο (χώρος παζαριών).
22)Διάνοιξη τμήματος του προβλεπομένου περιμετρικού δρόμου της ανατολικής επέκτασης του σχεδίου πόλεως Ναυπάκτου (ΦΕΚ 153 Δ΄/78), μεταξύ των Ο.Τ. 361 και 364 και σύνδεση με την οδο Κ. Σαθά και πλατεία Στάικου.
23)Διάνοιξη τμήματος του προβλεπομένου περιμετρικού δρόμου της ανατολικής επέκτασης του σχεδίου πόλεως Ναυπάκτου (ΦΕΚ 153 Δ΄/78), ανατολικά του Ο.Τ. 359 και σύνδεση με την εθνική οδό Ναυπάκτου – Άμφισσας.
Με τις πιο πάνω προτάσεις και με την δρομολόγηση των επιλεγμένων πράξεων αναλογισμού, που αποτελούν εργαλείο και μέρος της διαδικασίας απαλλοτρίωσης των τμημάτων οικοπέδων, που ρυμοτομούνται με την εφαρμογή του ισχύοντος ρυμοτομικού σχεδίου, που εγκρίθηκε με τις διατάξεις του Ν.∆./17-7-1923, αναμένεται να υπάρξει αλλαγή της κυκλοφοριακής φυσιογνωμίας της πόλης της Ναυπάκτου και επιπλέον να πραγματοποιηθεί μια στροφή στην αναβάθμισή του περιβάλλοντος, αλλά και στην ποιότητα της ζωής των πολιτών.