Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Θεολογικό Τριήμερο στην Μακεδονία

Published

on

Τό τριήμερο Σάββατο 8 μέ Δευτέρα 10 Δεκεμβρίου 2018, ὁ Μητροπολίτης Ναυπάκτου καί Ἁγίου Βλασίου κ. Ἱερόθεος ἐπισκέφθηκε τήν Βέροια καί τήν Ἔδεσσα τῆς Μακεδονίας κατόπιν προσκλήσεως τῶν οἰκείων Ποιμεναρχῶν Μητροπολιτῶν Βεροίας, Ναούσης καί Καμπανίας κ. Παντελεήμονος καί Ἐδέσσης, Πέλλης καί Ἀλμωπίας κ. Ἰωήλ, προκειμένου νά κάνη μιά σειρά ὁμιλιῶν.

Εἰσήγηση στήν Ἡμερίδα «Παιδεία: παρόν και μέλλον» στήν Βέροια

Τό Σάββατο 8 Δεκεμβρίου στίς 11:00 π.μ. στόν Ἱερό Ναό Ἁγίου Ἀντωνίου πολιούχου Βεροίας πραγματοποιήθηκε ὑπό τήν αἰγίδα τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Βεροίας, Ναούσης καί Καμπανίας ἡ ἡμερίδα «Παιδεία: παρόν και μέλλον», τήν ὁποία συνδιοργάνωσαν ἡ Ἕνωση Θεολόγων Νομοῦ Ἠμαθίας, τό Σωματεῖο «Ἑνωμένη Ρωμηοσύνη» καί ἡ Κίνηση Γονέων καί Κηδεμόνων Ἠμαθίας. Ἀπηύθυναν χαιρετισμό ὁ οἰκεῖος Ποιμενάρχης Σεβ. Μητροπολίτης Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας κ. Παντελεήμων, καί οἱ ἐκπρόσωποι τῶν διοργανωτῶν κ. Εὐθύμιος Χωματᾶς καί κ. Ἰωάννης Κοτσάμπασης.

Εἰσηγήσεις ἔκαναν ὁ Μητροπολίτης Ναυπάκτου καί Ἁγίου Βλασίου κ. Ἱερόθεος, ὁ Καθηγητής τῆς Θεολογικῆς Σχολῆς τοῦ Α.Π.Θ. κ. Ἡρακλῆς Ρεράκης καί ὁ Ἐκπαιδευτικός κ. Δημήτριος Νατσιός, ἐνῶ προήδρευσε ὁ Καθηγητής Παιδαγωγικῆς Πανεπιστημίου Ἰωαννίνων κ. Ἰωάννης Φύκαρης.

Ἀκολούθησε συζήτηση κατά τήν ὁποία οἱ εἰσηγητές ἀπάντησαν στά ἐρωτήματα καί τίς ἀγωνίες τῶν ἀκροατῶν.

Ὁ Σεβασμιώτατος κ. Ἱερόθεος στήν εἰσήγησή του μέ θέμα «Ὁ συγκρητισμός στό μάθημα τῶν Θρησκευτικῶν» ἀνέφερε τά ἑξῆς:

Στήν ἐποχή μας ἐπικρατοῦν τρία θρησκειολογικά καί θεολογικά ρεύματα. Τό πρῶτον εἶναι ἡ «ἀποκλειστικότητα», ὅτι ἡ ἀποκάλυψη τοῦ Θεανθρώπου εἶναι μοναδική, δόθηκε στούς Ἀποστόλους καί διαφυλάσσεται στήν Ἐκκλησία, τό δεύτερο ἡ «ἐμπεριεκτικότητα», ὅτι ὁ Χριστός εἶναι μοναδικός, ἀλλά ἡ σωτηριώδης ἐνέργειά Του εἶναι καί ἐκτός τῆς Ἐκκλησίας, καί τό τρίτο ὁ «πλουραλισμός», ὅτι ὑπάρχει δυνατότητα πολλῶν ἀποκαλύψεων τοῦ Θεοῦ, σέ ὅλες τίς θρησκεῖες.

Ὁ συνδυασμός μεταξύ τῆς «ἐμπεριεκτικότητας» καί τοῦ «πλουραλισμοῦ» ἐκφράζεται ἀπό τόν συγκρητισμό, πού εἶναι ἡ συνένωση πολλῶν ἀκόμη καί ἀντιθέτων ἰδεολογικῶν, φιλοσοφικῶν καί θρησκευτικῶν δοξασιῶν. Αὐτό μπορεῖ νά ἀποδοθῆ μέ τόν ὅρο σχετικισμός, ὅτι ὅλα εἶναι σχετικά, καί μέ τόν σκεπτικισμό πού ξεκινᾶ ἀπό τήν ἄποψη ὅτι ἡ ἀλήθεια εἶναι ἀνέφικτη καί ἡ γνώση εἶναι ἀδύνατη, γι’ αὐτό ὁ ἄνθρωπος πάνοτε διακατέχεται ἀπό τήν ἀμφιβολία. Ἔτσι ἀμφισβητεῖται ὅτι κάποιος ἔχει τήν ἀλήθεια, καί ὑποστηρίζεται ὅτι ψήγματα τῆς ἀλήθειας ὑπάρχουν παντοῦ.

Ἕνα χαρακτηριστικό παράδειγμα τοῦ θεολογικοῦ συγκρητισμοῦ παρατηρεῖται στίς ἀπόψεις τοῦ Ὀλιβιέρ Κλεμάν, ὁ ὁποῖος ἐπηρέασε πολλούς συγχρόνους θεολόγους. Ὁ Κλεμάν ὑποστήριζε ὅτι ὅποιος δέχεται ὅτι κατέχει τήν ἀλήθεια, εἶναι φανατικός, καί ὅτι σήμερα πρέπει νά εἴμαστε ἀνοικτοί σέ ὅλα καί μάλιστα μποροῦν νά βρεθοῦν κοινά σημεῖα μεταξύ τῶν ὀρθοδόξων καί ἄλλων Χριστιανῶν, καί μεταξύ Χριστιανισμοῦ καί ἄλλων Θρησκειῶν, ὅπως τοῦ Ἰουδαϊσμοῦ, τοῦ Ἰσλαμισμοῦ καί τοῦ Ἰνδουϊσμοῦ-Βουδισμοῦ.

Τό Νέο Πρόγραμμα Σπουδῶν στά θρησκευτικά γιά τά Σχολεῖα διαποτίζεται ἀπό αὐτές τίς ἀπόψεις. Καί τά ἀποσπάσματα πού χρησιμοποιοῦνται προέρχονται ἀπό συγχρόνους θεολόγους πού ἐκφράζουν αὐτό τό «σύγχρονο» πνεῦμα μέ τούς λεγομένους ἀνοικτούς ὁρίζοντες σκέψεως, τήν «ἐμπεριεκτικότητα» καί τόν «πλουραλισμό», καί κατηγοροῦν τήν παράδοση καί τήν «ἀποκλειστικότητα». Στό σημεῖο αὐτό βρίσκεται ἡ οὐσία τοῦ προβλήματος τοῦ Νέου Προγράμματος Σπουδῶν στά Θρησκευτικά.

Ὁ Σεβασμιώτατος κ. Ἱερόθεος ὑπογράμμισε καί τήν ἀγωνία καί τόν ἀγώνα τοῦ οἰκείου Ποιμενάρχου κ. Παντελεήμονος νά ἐνημερώση καί νά καθοδηγήση τό Ποίμνιό του γιά τό σοβαρό θέμα τοῦ μαθήματος τῶν Θρησκευτικῶν στά Σχολεῖα.

Σειρά ὁμιλιῶν στήν Ἔδεσσα

Στήν Ἔδεσσα ὁ Σεβασμιώτατος κ. Ἱερόθεος ἔκανε τέσσερεις ὁμιλίες.

Στήν Σύναξη τῶν Νέων

Τό βράδυ τοῦ Σαββάτου μίλησε στήν ἑβδομαδιαία Σύναξη Νέων τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως, παρόντος τοῦ οἰκείου Ποιμενάρχη καί Κληρικῶν τῆς Μητροπόλεως.

Ὁ Σεβ. Μητροπολίτης κ. Ἱερόθεος ἀνέπτυξε τό πρωτότυπο θέμα πῶς μπορεῖ μιά φυλακή νά μετατραπῆ σέ μιά Μονή, γενικά σέ χῶρο ἐκκλησιαστικῆς ζωῆς.

Ἡ ἀνάπτυξη τοῦ θέματος ἀπό τόν Σεβασμιώτατο ἦταν «ἐποπτική», ἄμεση, ἀφοῦ ἔγινε διά τῆς ἀναγνώσεως τῆς ἀλληλογραφίας του μέ μιά ὀρθόδοξη ἱεραποστολική ὁμάδα πού ἐργάζεται σέ φυλακές ὑψίστης ἀσφαλείας στήν Ἀμερική, πού διοργανώθηκαν σέ μιά μοναχική κοινότητα πού προσεύχεται, ζῆ μυστηριακή ζωή καί διαβάζει τά βιβλία τοῦ Σεβασμιωτάτου, καί τῆς ἀλληλογραφίας του μέ ἕναν καταδικασμένο σέ θάνατο πού περιμένει τήν ἡμέρα τῆς ἐκτελέσεώς του ἐπίσης στήν Ἀμερική, καί ὁ ὁποῖος ζητᾶ ἀπό τόν Σεβασμιώτατο νά τόν βοηθήση νά μετανοήση καί νά ἀποκτήση προσευχή στήν καρδιά, ὥστε ὅταν ἐκτελεστῆ, νά συναντήση τόν Χριστό.

Ὁ Σεβασμιώτατος ὑπογράμμισε κυρίως τίς ἀναζητήσεις τῶν ἀνθρώπων αὐτῶν, πού βρίσκουν ἀπάντηση στήν νηπτική πατερική παράδοση τῆς Ἐκκλησίας μας.

Οἱ ἐπιστολές πού ἀνέγνωσε ὁ Σεβασμιώτατος, ἀποτελοῦν μέρος τῶν πολλῶν ἐπιστολῶν πού λαμβάνει ἀπό ὅλο τόν κόσμο, λόγῳ τῆς κυκλοφορίας τῶν βιβλίων του σέ πολλές ξένες γλῶσσες.

Στήν Ἀρχιερατική θεία Λειτουργία στόν Καθεδρικό Ναό τῆς Ἁγίας Σκέπης

Τήν Κυριακή 9 Δεκεμβρίου, μνήμη τῆς Ἁγίας Ἄννης μητρός τῆς Θεοτόκου καί τῆς Προφήτιδος Ἄννης μητρός τοῦ Προφήτου Σαμουήλ, ὁ Σεβασμιώτατος κ. Ἱερόθεος λειτούργησε στόν καθεδρικό Ναό τῆς Ἁγίας Σκέπης.

Στό κήρυγμά του πρόβαλε ὡς πρότυπα μητέρων τίς ἑορτάζουσες Ἁγίες, οἱ ὁποῖες ὄχι μόνον συνέβαλαν στήν μετάδοση τῆς βιολογικῆς ζωῆς ἀλλά κυρίως καί στήν μετάδοση τῆς ἀληθινῆς ζωῆς, τῆς πίστεως καί τῆς παραδόσεως μέσῳ τοῦ προσωπικοῦ ἁγιασμοῦ τους, τῆς μητρικῆς γλώσσας καί τῶν προσευχῶν τους.

Ἑσπερινή ὁμιλία στόν Καθεδρικό Ναό

Κατά τίς καθιερωμένες ἑσπερινές ὁμιλίες στόν Καθεδρικό Ναό τῆς Ἐδέσσης, ὁ Σεβασμιώτατος κ. Ἱερόθεος ἀνέπτυξε τό θέμα «Ἡ θεολογική καταιγίδα στό βιβλίο τοῦ Ἰώβ».

Ἀνέφερε εἰσαγωγικά ὁρισμένα στοιχεῖα γιά τόν Ἰώβ, γιά τίς ἀπόψεις πού διατυπώθηκαν γιά τόν συγγραφέα τοῦ βιβλίου, γιά τήν διάρθρωση τοῦ περιεχομένου του σέ ἑνότητες, γιά τά σημαντικά θέματα πού διαπραγραμματεύεται καί γιά τά σημαντικότερα μηνύματα πού μεταδίδει.

Στήν συνέχεια παρουσίασε τά τέσσερα εἴδη θεολογίας πού ἐκφράσθηκαν κατά τήν συνταρακτιική συζήτηση τοῦ Ἰώβ μέ τούς τρεῖς φίλους του βασιλεῖς, τόν Ἐλιούζ, καί τελικά ἀπό τήν Ἄσαρκο Θεό Λόγο, ὁ Ὁποῖος καί λύνει τά δραματικά ἐρωτήματα τῶν συνομιλητῶν. Οἱ θεολογίες αὐτές εἶναι ἡ θεολογία τοῦ πόνου τοῦ Ἰώβ, ἡ διανοητική θεολογία τῶν τριῶν φίλων, ἡ ἐλεγκτική θεολογία τοῦ Ἐλιούζ καί τελικά ἡ ἀποκαλυπτική θεολογία μέ τήν ἐμφάνιση τοῦ Θεοῦ, πού ἔδωσε τήν λύση τοῦ προβλήματος πού ἀντιμετώπιζε ὁ Ἰώβ.

Ὁ Σεβασμιώτατος κατέληξε ὅτι ἡ ἱστορία τοῦ Ἰώβ εἶναι πολύ δυνατή, ἀλλά παρόμοιες ἱστορίες πόνου περνᾶμε ὅλοι μας στήν ζωή μας, σέ μικρότερο βαθμό, καί πρέπει  νά ἔχουμε ἀπόλυτη ἐμπιστοσύνη στήν Πρόνοια τοῦ Θεοῦ.

Παρότρυνε δέ τούς ἀκροατές νά διαβάσουν μέ προσοχή τό βιβλίο τοῦ Ἰώβ.

Στήν Ἱερατική Σύναξη τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Ἐδέσσης, Πέλλης καί Ἀλμωπίας

Τήν Δευτέρα τό πρωί πραγματοποιήθηκε ἡ 8η Ἱερατική Σύναξη τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως στό Πνευματικό Κέντρο της. Προσκεκλημένος ὁμιλητής ἦταν ὁ Σεβασμιώτατος κ. Ἱερόθεος, ὁ ὁποῖος ἀνέπτυξε τό θέμα: «Τά δύο ἄκρα τῆς ὀρθοδόξου θεολογίας».

Ὁ Σεβασμιώτατος τόνισε ὅτι στήν ἐποχή μας ἀκούγονται πολλά εἴδη θεολογιῶν πού ἀπομακρύνονται ἀπό τήν Ὀρθόδοξη θεολογία, ὅπως ἐκφράσθηκε ἀπό τούς Προφήτας, Ἀποστόλους καί Πατέρας τῆς Ἐκκλησίας καί ὅπως διατυπώθηκε στίς ἀποφάσεις τῶν Οἰκουμενικῶν καί Τοπικῶν Συνόδων. Γι’ αὐτό χρειάζετα νά γνωρίζουμε καλύτερα τήν ὀρθόδοξη θεολογία, ὤστε ἔτσι ἐξασκεῖται ἡ ὀρθόδοξη ποιμαντική.

Εἶναι πολύ σπουδαῖο νά δοῦμε τά δύο σημαντικά ἄκρα τῆς ὀρθόδοξης  θεολογίας.

Τό πρῶτο ἀναφέρεται στήν φυσική κατάσταση τοῦ ἀνθρώπου μετά τήν δημιουργία του καί πρίν τήν πτώση του. Αὐτό παρουσιάζεται στήν διδασκαλία τοῦ ἁγίου Εἰρηναίου, Ἐπισκόπου Λουγδούνου. Γράφει ὅτι ὁ ἄνθρωπος μετά τήν δημιουργία του ἦταν νήπιος καί ἔπρεπε νά ὁλοκληρωθῆ πνευματικά καί νά φτάση στήν θέωση. Ὁ ἄνθρωπος μέ τήν πτώση του ἀπέτυχε νά ὁλοκληρωθῆ καί αὐτό ἔγινε μέ τήν ἐνανθρώπηση τοῦ Χριστοῦ. Ὁπότε ἡ δόξα τοῦ Θεοῦ φαίνεται στον ζωντανό ἄνθρωπο καί ἡ ζωή τοῦ ἀνθρώπου εἶναι ἡ ὅραση τοῦ Θεοῦ.

Τό δεύτερο ἄκρο τῆς ὀρθόδοξης θεολογίας ἀναφέρεται στό ποιά θά εἶναι ἡ ζωή τοῦ ἀνθρώπου μετά τήν Δευτέρα Παρουσία τοῦ Χριστοῦ. Κατά τόν ἅγιο Μάξιμο τόν Ὁμολογητή, ὁ Θεός πού εἶναι ὁ ἥλιος τῆς δικαιοσύνης, θά φανῆ σέ ὅλους τούς ἀνθρώπους. Ὅμως οἱ ψυχές τῶν ἀνθρώπων ἤ θά εἶναι φιλόθεες, ὅπως τό κερί πού λιώνει, ἤ θά εἶναι φιλόϋλες, ὅπως ὁ πηλός πού σκληραίνεται ἀπό τόν ἥλιο. Ἔτσι  ἐξηγεῖται ὁ Παράδεισος καί ἡ Κόλαση ἐξ ἐπόψεως τοῦ ἀνθρώπου.

Αὐτά εἶναι τά σταθερά θεμέλια τῶν δύο ἄκρων τῆς ὀρθοδόξου θεολογίας. Στό μέσο αὐτῶν τῶν δύο ἄκρων, τῆς πρό τῆς πτώσεως κατάστασης καί τῆς μετά τήν Δευτέρα Παρουσία τοῦ Χριστοῦ ἀσκεῖται τό ἔργο καί ἡ ποιμαντική της Ἐκκλησίας. Ἡ Ἐκκλησία μέ τήν μυστηριακή, ἀσκητική ζωή της καί τήν ποιμαντική ἀποστολή της ἀποβλέπει νά ἐπανέλθη  ὁ ἄνθρωπος στήν φυσική κατάστασή του καί ἐν Χριστῷ νά δέχεται φωτιστικά καί θεοπτικά τίς ἐνέργειες τοῦ Θεοῦ καί αὐτό νά γίνη Βασιλεία τοῦ Θεοῦ, Παράδεισος.

Μιά θεολογία πού δέν ἀναφέρεται σέ αὐτά τά δύο ἄκρα τῆς θεολογίας δέν εἶναι ὀρθόδοξη.

*

Κατά τόν χρόνο τῆς παραμονῆς του στήν Ἔδεσσα –τόπο πρώτων ἱεραποστολικῶν δραστηριοτήτων του καί εἰσαγωγῆς του στόν Κλῆρο– ὁ Σεβασμιώτατος κ. Ἱερόθεος δέχθηκε τήν ἀβρααμιαία καί ἀδελφική φιλοξενία τοῦ οἰκείου Ἱεράρχη κ. Ἰωήλ καί τῶν συνεργατῶν του.

*

Μετά τήν Ἱερατική Σύναξη στήν Ἔδεσσα, ὁ Σεβασμιώτατος ταξίδευσε κατευθείαν γιά τήν Ναύπακτο, καί ὅταν ἔφθασε στήν Ναύπακτο, πραγματοποιήσε τήν καθιερωμένη ὁμιλία τῆς Δευτέρας στό Ποίμνιό του. Τό θέμα του ἦταν τά μαρτύρια τῶν πρώτων Χριστιανῶν.

Ἀπό τό Γραφεῖο Τύπου τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Το υπόμνημα- θέση του δημάρχου για το Πρωτοδικείο στην Ναύπακτο

Published

on

By

Την Μ. Τετάρτη αναμένεται να ψηφισθεί στην Ολομέλεια της Βουλής το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Δικαιοσύνης για το νέο δικαστικό χάρτη της χώρας, το οποίο συζητείται στην Διαρκή Επιτροπή Δημόσιας Διοίκησης, Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης.

Το θέμα που έχει δημιουργήσει μεγάλες αντιδράσεις και εντάσεις είναι αυτό των Πρωτοδικείων καθώς το Σχέδιο προβλέπει πως το κεντρικό Πρωτοδικείο της Αιτωλοακαρνανίας θα εδρεύει στο Αγρίνιο, με παράλληλη έδρα του στο Μεσολόγγι και Περιφερειακό στη Ναύπακτο.

Αναφορικά με τον Δήμο Ναυπακτίας, ο ορισμός του υφιστάμενου Ειρηνοδικείου σε Περιφερειακή έδρα Πρωτοδικείου αποτελεί αδιαμφισβήτητα αναβάθμιση, με την θέση αυτή να καταγράφεται   και σε υπόμνημα που κατατέθηκε στον πρόεδρο της Επιτροπής από τον δήμαρχο Ναυπακτίας Βασίλη Γκίζα.

Πιο συγκεκριμένα αναφέρει το υπόμνημα του δημάρχου Ναυπακτίας:

«κ. Πρόεδρε

Παρακαλώ να αναγνωσθεί στην επιτροπή που προεδρεύετε το παρακάτω υπόμνημά μου.

Ο Δήμος Ναυπακτίας εκφράζει την ικανοποίησή του για τον ορισμό του Δικαστικού σχηματισμού (Ειρηνοδικείο) σε Περιφερειακή έδρα Πρωτοδικείου.

Η απόφαση αυτή είναι απολύτως σωστή και τούτο εδράζεται στους παρακάτω λόγους:

  1. Η διατήρηση της Δικαστικής υπηρεσίας στην πόλη της Ναυπάκτου αποτελεί ομόφωνη απόφαση του Δημοτικού συμβουλίου Ναυπακτίας. Με την απόφαση αυτή συντάσσονται και οι Δήμοι Ι.Π. Μεσολογγίου και Ξηρομέρου συμπαρατάσσονται και οι Δήμαρχοι Μεσολογγίου και Ξηρομέρου, καθώς και

Το Περιφερειακό Συμβούλιο της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδος, με αντίστοιχες ομόφωνες αποφάσεις τους.

  1. Η ΠΕ Αιτωλοακαρνανίας είναι η μεγαλύτερη περιφέρεια της χώρας με έκταση 5.500 τ.χιλ. και ως εκ τούτου είναι επιβεβλημένη η λειτουργία τρίτου δικαστικού σχηματισμού στην τρίτη σε πληθυσμό πόλη, δοθέντος ότι σε μικρότερες ΠΕ (Κορινθία, Σέρρες) θα λειτουργούν τρεις Δικαστικοί Σχηματισμοί πρώτου βαθμού.
  2. Ο Δήμος Ναυπακτίας είναι μια διαρκώς αναπτυσσόμενη περιοχή είκοσι πέντε (25.000) μονίμων κατοίκων, οι οποίοι γίνονται πολλαπλάσιοι, αν ληφθεί υπόψη ότι μεγάλος αριθμός Ναυπακτίων εγκαταβιούν σε άλλες περιοχές (Πάτρα, Αθήνα κα), οι οποίοι διαθέτουν περιουσιακά στοιχεία στην περιοχή και ως εκ τούτου δοσοδικούν στην Δικαστική Υπηρεσία της Ναυπάκτου. Αξίζει να σημειωθεί ότι στην πόλη της Ναυπάκτου έχουν τις επαγγελματικές τους έδρες τριάντα ένας (31) δικηγόροι, και στην υπηρεσία του Ειρηνοδικείου υπηρετούν έντεκα (11) Δικαστικοί Υπάλληλοι.
  3. Διαθέτει ιδιόκτητο σύγχρονο κτήριο, που κατασκευάστηκε το έτος 1980, στο οποίο σήμερα γίνονται εργασίες υποστύλωσης, λόγω της βλάβης που υπέστη από σεισμό. Οι εργασίες αυτές βρίσκονται στο τελικό στάδιο και σύμφωνα με τις αρμόδιες υπηρεσίες θα ολοκληρωθούν μέσα στο καλοκαίρι. Με την ευκαιρία των εργασιών κατασκευάστηκαν τέσσερεις (4) νέοι χώροι γραφείων που υπερκαλύπτουν τις ανάγκες της υπηρεσίας. Σε περίπτωση, όμως, που κριθεί απαραίτητο, ο Δήμος δεσμεύεται ότι, θα διαθέσει αίθουσα σε παρακείμενο Δημοτικό κτήριο για την ενίσχυση της κτηριακής υποδομής.
  4. Η Δικαστική υπηρεσία της Ναυπάκτου εξυπηρετεί, όπως προαναφέρθηκε, πληθυσμό είκοσι πέντε (25.000) χιλιάδων μονίμων κατοίκων εκ των οποίων ένα μέρος κατοικεί σε σαράντα και πλέον ορεινές κοινότητες με δύσκολη πρόσβαση, ορισμένες εκ των οποίων απέχουν 80 και πλέον χιλιόμετρα, χωρίς σταθερή και ασφαλή συγκοινωνία. Ο δε πληθυσμός της περιοχής υπερδιπλασιάζεται λόγω της τουριστικής επισκεψημότητας, η οποία τα τελευταία χρόνια έχει αυξηθεί ραγδαία.
  5. Η παραμονή της Δικαστικής υπηρεσίας της Ναυπάκτου δεν θα προκαλέσει «βλάβη» σε καμία άλλη υπηρεσία, αφού η Δικαστηριακή ύλη της χωρικής αρμοδιότητάς της θα αποτελεί αντικείμενο του Δικηγορικού Συλλόγου Μεσολογγίου στον οποίο είναι εγγεγραμμένοι οι τριάντα ένας (31) δικηγόροι που δραστηριοποιούνται στην περιοχή. Τουναντίον θα εισφέρει στην επιτάχυνση της απονομής της Δικαιοσύνης που είναι και ζητούμενο του νομοσχεδίου.

Κατά τα ως άνω, εμμένουμε στο ομόφωνο ψήφισμα του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Ναυπακτίας,το οποίο ως και τα λοιπά υπ αριθμ. 5/2024 ψηφίσματα του Περιφερειακού Συμβουλίου Δυτικής Ελλάδας, το υπ άριθμ. 1/2024 του Δήμου Μεσολογγίου και το υπ αριθμ. 114/2023 του Δήμου Ξηρομέρου, παραμένουν σε ισχύ, ως και στις σχετικές αποφάσεις του Δικηγορικού Συλλόγου Μεσολογγίου».

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ενημέρωση για τα δεσποζόμενα ζώα συντροφιάς από τον Δήμο

Published

on

By

Ο Δήμος Ναυπακτίας και συγκεκριμένα η Διεύθυνση περιβάλλοντος- Τμήμα Αγροτικής ανάπτυξης και πρασίνου σε ενημέρωση προς τους προέδρους των Τοπικών Κοινοτήτων σχετικά με τα ισχύοντα για τα δεσποζόμενα ζώα συντροφιάς και προς ενημέρωση των κατοίκων αναφέρει:

«Σας γνωρίζουμε ότι το τελευταίο χρονικό διάστημα παρατηρείται αύξηση του αριθμού των εγκαταλελειμμένων ενήλικων σκυλιών και κουταβιών τόσο στην Δημοτική Κοινότητα Ναυπάκτου όσο και στις λοιπές Δημοτικές Κοινότητες του Δήμου, τα οποία ο Δήμος προσπαθεί να διαχειριστεί (στείρωση, εμβολιασμός, σήμανση, σίτιση, κλπ.).

Για την αντιμετώπιση και αποφυγή περαιτέρω γεννών από τα ζώα αυτά και πιθανής εκδήλωσης επιθετικής συμπεριφοράς, παρακαλείστε να ενημερώσετε τους κατοίκους της κοινότητας σας, ότι σύμφωνα με τον Νόμο 4830/21 οφείλουν να προβούν σε εμβολιασμό, ηλεκτρονική σήμανση (τσιπάρισμα), στείρωση ή αποστολή γενετικού υλικού και αποπαρασίτωση των δεσποζόμενων ζώων τους.

Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης επιβάλλεται πρόστιμο ύψους 300 ευρώ για παράλειψη σήμανσης και 1000 ευρώ για παράλειψη στείρωσης ή αποστολής γενετικού υλικού για κάθε ζώο.

Για τους ιδιοκτήτες δε των σκυλιών που το εισόδημα τους είναι κάτω των 12.000 ευρώ, ο δήμος δίνει τη δυνατότητα κατά προτεραιότητα δωρεάν στείρωσης, και ηλεκτρονικής σήμανσης».

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ζωντανά η συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου – Τετάρτη 24/04 -18:00

Published

on

By

Δήμος-Ναυπακτίας-δημοτικό-συμβούλιο-συνεδρίαση

Συνεδριάζει σήμερα  Τετάρτη 24-04-2024 και ώρα 18:00 το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Ναυπακτίας, στο Δημοτικό κτήριο της Αιτωλικής Αναπτυξιακής με τα εξής θέματα ημερήσιας διάταξης:

  1. Έγκριση α) Στρατηγικού Σχεδίου Ολοκληρωμένης Χωρικής Επένδυσης με τίτλο «Διαδρομή Φύσης και Πολιτισμού της Αιτωλοακαρνανίας» β) Παροχή εξουσιοδότησης στο Δήμο Αγρινίου για την υποβολή της ανωτέρω Στρατηγικής σύμφωνα με την υπ. αριθμ.3533/26-08-2023 Πρόσκληση της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης του προγράμματος «Δυτική Ελλάδα». (εισηγητής κ. Σιμάκης)
  2. Έγκριση επικαιροποιημένου σχεδίου Προγραμματικής Σύμβασης μεταξύ του Δήμου Ναυπακτίας και του Πανεπιστημίου Πατρών / ΕΛΚΕ για την υλοποίηση του υποέργου «ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ ΑΝΑΔΕΙΞΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΓΕΩΤΕΜΑΧΙΟΥ «ΚΤΗΜΑ ΚΟΖΩΝΗ» ΣΤΗΝ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΤΑΦΡΟ ΤΩΝ ΟΧΥΡΩΣΕΩΝ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΤΗΣ ΝΑΥΠΑΚΤΟΥ». (εισηγητής κ. Παπαϊωαννίδης).
  3. Έγκριση σχεδίου Προγραμματικής Σύμβασης μεταξύ του Δήμου Ναυπακτίας και του και του Κοινωφελούς Ιδρύματος «Δημητρίου και Βασιλικής Παπαχαραλάμπους» για την υλοποίηση του έργου «ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ ΜΕΛΕΤΗΣ ΣΤΑΤΙΚΗΣ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ ΠΑΠΑΧΑΡΑΛΑΜΠΕΙΟΥ ΑΙΘΟΥΣΑΣ». (εισηγητής κ. Παπαϊωαννίδης).
  4. Έγκριση 4ου πρωτοκόλλου διοικητικής παραλαβής για χρήση τμήματος του έργου «Βελτίωση, εκσυγχρονισμός και κατασκευή αθλητικών εγκαταστάσεων Δήμου Ναυπακτίας». (εισηγητής κ. Παπαϊωαννίδης).
  5. Έγκριση 4ης παράτασης προθεσμίας περαιώσεως του Έργου: «ΟΔΟΠΟΙΪΑ ΑΝΑΠΛΑΣΕΙΣ Δ.Ε. ΑΝΤΙΡΡΙΟΥ». (εισηγητής κ. Παπαϊωαννίδης).
  6. Συγκρότηση πενταμελούς επιτροπής για την οριστική παραλαβή του έργου «Βελτίωση και συντήρηση οδικού δικτύου ΔΚ Ναυπάκτου». (εισηγητής κ. Παπαϊωαννίδης).
  7. Συγκρότηση πενταμελούς επιτροπής για την οριστική παραλαβή του έργου «Επισκευή – Συντήρηση πεζοδρομίων ΔΚ Ναυπάκτου» (εισηγητής κ. Παπαϊωαννίδης).
  8. Συγκρότηση πενταμελούς επιτροπής για την οριστική παραλαβή του έργου «Σηματοδότηση και Βελτίωση Υφιστάμενων Αναρριχητικών Μοναπατιών». (εισηγητής κ. Παπαϊωαννίδης).
  9. Συγκρότηση πενταμελούς επιτροπής για την οριστική παραλαβή του έργου «Εκσυγχρονισμός, Κατασκευή και Επισκευή αθλητικών Εγκαταστάσεων Δ.Ε. Αποδοτίας, Δήμου Ναυπακτίας». (εισηγητής κ. Παπαϊωαννίδης).
  10. Αναγκαιότητα ονομασίας οδού δίπλα από το πρατήριο καυσίμων – κάθετη στην Π.Ε.Ο. Αντιρρίου – Ιωαννίνων». (εισηγητής κ. Παπαϊωαννίδης).
  11. Τροποποίηση σχεδίου Πόλεως στο Ο.Τ. 307 A, Δυτικών Επεκτάσεων 1978, κατόπιν αιτήσεως ιδιοκτησίας «ΑΝΑΔΟΜΗΣΗΣ ΑΚΙΝΗΤΑ ΜΟΝ ΙΚΕ». (εισηγητής κ. Ραυτόπουλος).
  12. Λήψη γνωμοδοτικής απόφασης περί απόφασης θεώρησης Τμηματικής Οριοθέτησης ποταμού Ευήνου στην περιοχή της νέας Γέφυρας Π.Ε.Ο. Χ.Θ. 27+500 (Π.Χ.Θ. 23+200) του Αυτοκινητοδρόμου Ιονίας Οδού. (εισηγητής κ. Ραυτόπουλος).
  13. Αναμόρφωση προϋπολογισμού και τροποποίηση τεχνικού προγράμματος έτους 2024. (εισηγητής κ. Παπαβασιλείου).
  14. Τροποποίηση κανονισμού οργάνωσης & λειτουργίας της παραδοσιακής εμποροπανήγυρης Ναυπάκτου. (εισηγητής κ. Παπαβασιλείου).
  15. Ανάκληση της αρ.101/2006 απόφασης Δήμου Πλατάνου (Δωρεάν παραχώρηση κτιρίου πρώην Δημοτικού Σχολείου) (εισηγητής κ. Παπαβασιλείου).
  16. Δωρεάν παραχώρηση της χρήσης, στην Ελληνοαμερικανική Ομάδα Έρευνας Διάσωσης μίας αίθουσας είκοσι (20) τετραγωνικών μέτρων Κοινοτικού κτιρίου της Κοινότητας Μαμουλάδας. (εισηγητής κ. Παπαβασιλείου).
  17. Αίτημα Πολιτιστικού – Περιβαλλοντικού Συλλόγου Ασπριωτών και Φίλων για Δωρεάν παραχώρηση της χρήσης του ισογείου από διώροφο Δημοτικό κτίριο της Κοινότητας Ασπριά του Δήμου Ναυπακτίας. (εισηγητής κ. Παπαβασιλείου).
  18. Συμπλήρωση της υπ’ αριθ. 85/2024 απόφασης Δημοτικού Συμβουλίου για καταβολή της παροχής μέσων ατομικής προστασίας (ΜΑΠ) έτους 2023, σε χρήμα στους δικαιούχους εργαζόμενους του Δήμου μας (ΦΕΚ 197/Α’/12.10.2020). (εισηγητής κ. Παπαβασιλείου).
  19. Ηλεκτροδότηση του έργου : Ανάδειξη διαδρομής προς Κάστρο Ναυπάκτου. (εισηγητής κ. Κοτρωνιάς).
  20. Ορισμός μελών ενός τακτικού και ενός αναπληρωματικού σε γνωμοδοτική επιτροπή για θέματα ανέλκυσης – απομάκρυνσης – εξουδετέρωσης ναυαγίων στη θαλάσσια περιοχή δικαιοδοσίας του Κ.Λ. Πατρών, για το έτος 2024. (εισηγητής κ. Κοτρωνιάς).
  21. Μηνιαία καταβολή Τροφείων στους Παιδικούς – Βρεφονηπιακούς Σταθμούς Δήμου Ναυπακτίας για την σχολική περίοδο 2024-2025. (εισηγήτρια κ. Πατακοπούλου).
  22. Εξειδίκευση των κοινωνικοοικονομικών κριτηρίων και την μοριοποίησή τους για την επιλογή των νηπίων – βρεφών στους Παιδικούς – Βρεφονηπιακούς Σταθμούς Δήμου Ναυπακτίας για την σχολική περίοδο 2024-2025. (εισηγήτρια κ. Πατακοπούλου).
  23. Έκθεση Παροχής Γνώμης Επιτροπής Παρ.6 άρθ. 199 Ν.3463/06. (εισηγήτρια κ. Πατακοπούλου).
  24. Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις για τον εορτασμό της Μεγάλης Παρασκευής. (εισηγητής κ. Τσουκαλάς).
  25. Μεταφορά ημερομηνίας εορτασμού της 195ης Επετείου της Απελευθέρωσης της Ναυπάκτου. (εισηγητής κ. Τσουκαλάς).
  26. Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις για τον εορτασμό της 195ης Επετείου της Απελευθέρωσης της Ναυπάκτου. (εισηγητής κ. Τσουκαλάς).
  27. Έγκριση αιτήματος «Αθλητικού Ομίλου Φίδαρης» συνδιοργάνωσης Πρωταθλήματος ορεινής ποδηλασίας στο αγώνισμα μαραθωνίου στις 24-25-26 Μαΐου 2024. – Έγκριση δαπάνης – ψήφιση πίστωσης. (εισηγητής κ. Τσουκαλάς)

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ