Το ζήτημα του Τουριστικού καταφυγίου σκαφών στον “πούντο” απασχόλησε το πρόσφατο Δημοτικό συμβούλιο, με την κατά πλειοψηφία απόφασή του να αλλάξει “ρότα” στον σχεδιασμό αυτό, με το σκεπτικό οτι δεν υπάρχει επαρκής χρηματοδότηση για να είναι λειτουργικό το έργο, που ταυτόχρονα διαγράφει την πιθανότητα κατασκευής μαρίνας στη Ναύπακτο.
Σε αποκλειστική του δήλωση στο Nafsweek, ο πρώην αντιδήμαρχος αρμόδιος για θέματα τουρισμού Γιάννης Σύψας αφήνει άμεσες αιχμές κατά του πρώην περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας Απόστολου Κατσιφάρα αλλά και κατά του πρώην πρόεδρου του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Ναυπάκτου Αντώνη Φράγκου για παραπλάνηση του Δημοτικού συμβουλίου και της τοπικής κοινωνίας ως προς τη δημιουργία τουριστικού καταφυγίου σκαφών στην περιοχή «πούντος» στο Γρίμποβο.
Αναφέρει στη δήλωσή του ο Γ.Σύψας:
«Παρακολουθώντας προχθές το Δημοτικό συμβούλιο, ουσιαστικά στο πρώτο πολιτικό θέμα που τέθηκε, για να αποφασίσει σχετικά για το τουριστικό καταφύγιο, είδα με μεγάλη προσοχή και ενδιαφέρον τη συνεδρίαση και έβγαλα σημαντικά συμπεράσματα.
Το πρώτο πολιτικό συμπέρασμα είναι ότι ορθώς ψήφισε το Δημοτικό συμβούλιο για το ποσό του 1,8 εκατομμυρίων ευρώ να μετατεθεί σε ένα άλλο λιμενικό έργο, καθότι δεν επαρκούσε αυτό το ποσό να ολοκληρωθεί το τουριστικό καταφύγιο, το οποίο είχε σχεδιαστεί από την προηγούμενη δημοτική αρχή.
Με την απόφαση αυτή από το Δημοτικό συμβούλιο σώζεται ουσιαστικά η ιδέα δημιουργίας μαρίνας στην Ναύπακτο, που έχει χωροθετηθεί στην περιοχή του Γριμπόβου από το 1998.
Ένα δεύτερο πολιτικό ζήτημα, που κατά την άποψή μου θα έπρεπε να σηκωθεί πιο ψηλά είναι ότι ενώ υπήρχε ομόφωνη απόφαση για τουριστικό καταφύγιο και από την προηγούμενη διοίκηση στον Δήμο αλλά και την διοίκηση του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου, δεν είχε εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση των 10 εκατομμυρίων ευρώ περίπου για το έργο, παρά μόνο το 1,8 εκατομμύρια και αυτό υπό προϋποθέσεις. Δηλαδή, ότι αυτό που θα κατασκευαζόταν θα ήταν λειτουργικό, όπως ορίζεται για τις χρηματοδοτήσεις του προγράμματος Interreg.
Η μόνη μου “διαφωνία μου”, είναι ότι το αγκυροβόλιο που αποφασίστηκε να δημιουργηθεί στη θέση της Bαριάς είναι παρακινδυνευμένο έργο γιατί δεν γνωρίζουμε αν τα ασφυκτικά χρονικά περιθώρια θα επιτρέψουν στη νέα διοίκηση του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου – πρακτικά στο Δήμο να γίνουν οι αναγκαίες μελέτες και να υπάρξουν οι απαραίτητες αδειοδοτήσεις και κατά δεύτερο λόγο, εάν τελικά το αγκυροβόλιο είναι κάτι χρήσιμο για τη Ναύπακτο ως λιμενικό έργο, ανεξάρτητα αν είναι χωροθετημένο στην βαριά από τον Γενικό Πολεοδομικό Σχεδιασμό του 1998.
Θεωρώ ότι πιο σωστή κίνηση είναι το αγκυροβόλιο να πάει σε κάποια άλλη Δημοτική Ενότητα που θα ήταν χρήσιμο, για παράδειγμα στη δημοτική ενότητα Γαλατά στο Κρυονέρι, ως μέρος ενός ευρύτερου στρατηγικού σχεδιασμού.
Ήμουν από αυτούς που ψήφισαν θετικά, όπως ομόφωνα ψήφισε τότε όλο το δημοτικό συμβούλιο για την δημιουργία του τουριστικού καταφυγίου, με αποτέλεσμα σήμερα να εγείρονται ερωτηματικά αν παραπλανήθηκε το Δημοτικό συμβούλιο, με την έννοια ότι υπήρχε εξασφαλισμένη χρηματοδότηση για το τουριστικό καταφύγιο.
Παραπλανήθηκε επίσης και όλη η τοπική κοινωνία η οποία πίστεψε ότι κάποια στιγμή και σύντομα θα δημοπρατηθεί στη Ναύπακτο το τουριστικό καταφύγιο σκαφών.
Θα μπορούσε τότε, μέσα από τα 1,8 εκατομμύρια του προγράμματος Interreg να καλύψουμε μία άλλη μέγιστη ανάγκη, όπως για παράδειγμα την αποκατάσταση των σπηλαιώσεων στο λιμάνι της Ναυπάκτου.
Όμως, λόγω προεκλογικών τερτιπιών του πρώην περιφερειάρχη κ. Κατσιφάρα αποφασίστηκε να κάνουμε ένα έργο μακέτας, χωρίς ουσιαστικά να υπάρχει η χρηματοδότηση και διαγράφοντας πρακτικά την δημιουργία μαρίνας, ζητούμενο και όνειρο δεκαετιών για τη Ναύπακτο.
Να αναφέρω, ότι η χρηματοδότηση αυτή τη στιγμή αρκείται μόνο στο διακρατικό πρόγραμμα Interreg, θέμα το οποίο ανέφερε και στο πρόσφατο δημοτικό συμβούλιο και ο δημοτικός σύμβουλος κ. Γούλας και συμφωνώ απόλυτα μαζί του, καθώς δεν έχει ανακατευτεί η περιφέρεια δεν έχει ανακατευτεί το κράτος.
Θεωρώ από δω και πέρα ότι οι κινήσεις της διοίκησης του Δήμου Ναυπακτίας θα πρέπει να είναι τέτοιες ώστε να εξασφαλιστούν οι χρηματοδοτήσεις για την μαρίνα Ναυπάκτου, πιέζοντας προς όλες τις κατευθύνσεις και περιφέρεια και κεντρικό κράτος, έχοντας ως προοπτική μόνο αυτή της Μαρίνας, ένα έργο που θα δώσει αναπτυξιακή τροχιά στην περιοχή μας».