Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Διάβρωση της ακτογραμμής Αντιρρίου-Ρίζας  συνέχεια….

Published

on

Σε επιστολή ενημέρωσης,  η Επιτροπή για την διάβρωση της ακτογραμμής του παραλιακού μετώπου του Δήμου Ναυπακτίας, και σε αναμονή  απαντήσεων από τους αρμόδιους φορείς – Υπουργείο, Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας και Δήμο Ναυπακτίας, αναφέρει τα ακόλουθα:

“Μετά τη συνάντηση της 16ης Νοεμβρίου 2023 στο Κτήριο Ναυπακτία, βρισκόμαστε σήμερα, τέλος Μαρτίου 2024, αντιμέτωποι με την επιδείνωση της διάβρωσης.

Με εικόνες όπως αυτή της Δυτικής Προβλήτας του Αντιρρίου. Εικόνες ντροπής και θλίψης. Από τη μία το στολίδι μας, το κάστρο του Αντιρρίου, που και η χερσαία ζώνη γύρω από αυτό κάθε χρόνο διαβρώνεται, και δίπλα του η βυθισμένη δυτική προβλήτα.

Υποκλινόμαστε με σεβασμό στα πληρώματα των ferry boats που με μαεστρία και υπευθυνότητα καταφέρνουν να δένουν στα ερείπια της προβλήτας και να επιβιβάζουν και αποβιβάζουν οχήματα και επιβάτες με καθοδήγηση και τη μέγιστη δυνατή ασφάλεια. Όμως, αλήθεια, η κατάσταση πλέον είναι απερίγραπτη. Δεν υπάρχουν λόγια.

Στην από 14-11-2023 απάντηση του Υπουργείου Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής στην υπ’ αρ. 1280/23-10-2023 Ερώτηση του βουλευτή κ. Φλώρου, αναγραφόταν:

«Επί των διαλαμβανομένων στην εν θέματι Ερώτηση σας γνωρίζουμε ότι οι απαραίτητες διαδικασίες για την προστασία των ακτογραμμών από διάβρωση έχουν οριστεί στον ν. 2971/2001 (Α΄285) και συγκεκριμένα στο άρθρο 12 περί προστατευτικών έργων και στο άρθρο 14 περί παραχώρησης αιγιαλού και παραλίας για την κατασκευή έργων.

Όσον αφορά στα θέματα αρμοδιότητος του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής (Υ.ΝΑ.Ν.Π.) και συγκεκριμένα στις φθορές των υφιστάμενων κρηπιδωμάτων εντός των ορίων της Χερσαίας Ζώνης Λιμένα (Χ.Ζ.Λ.) Αντιρρίου, σας γνωρίζουμε ότι το Α΄ Λιμενικό Τμήμα Ρίου επανειλημμένως απέστειλε σχετικά έγγραφα στον αρμόδιο φορέα διαχείρισης, το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο (Δ.Λ.Τ.) Ναυπάκτου, στα οποία επισημαίνονται οι φθορές των υφιστάμενων κρηπιδωμάτων εντός των ορίων της Χ.Ζ.Λ. και ειδικότερα σε χώρους που κινούνται οχήματα και επιβάτες στον δυτικό προβλήτα Αντιρρίου καθώς και η αναγκαιότητα άμεσης αποκατάστασης τους για την αποφυγή ατυχημάτων. Επίσης, η αρμόδια Υπηρεσία της Γενικής Γραμματείας Ναυτιλίας και Λιμένων του Υ.ΝΑ.Ν.Π., για λόγους ασφάλειας των χρηστών της εγκατάστασης, σε συνέχεια των ως άνω εγγράφων της αρμόδιας Λιμενικής Αρχής, απέστειλε στις 10-10-2023 στο Δ.Λ.Τ. Ναυπάκτου σχετικό έγγραφο, για την άμεση αποκατάσταση των διαπιστωθέντων από την Λιμενική Αρχή προβλημάτων των λιμενικών υποδομών.

Σύμφωνα με σχετική ενημέρωση από το Δ.Λ.Τ. Ναυπάκτου, τόσο η Δημοτική Αρχή όσο και το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Ναυπάκτου έχουν προβεί σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για αναζήτηση χρηματοδότησης για την αποκατάσταση των φθορών των υφιστάμενων κρηπιδωμάτων εντός των ορίων της Χ.Ζ.Λ., καθώς το κόστος του εν λόγω έργου δεν μπορεί να καλυφθεί από τα έσοδα του Δ.Λ.Τ.

Επισημαίνεται ότι στις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής δεν έχουν περιέλθει αιτήματα χρηματοδότησης για σχετικές μελέτες ή έργα ούτε μέσω του Τομεακού Προγράμματος Ανάπτυξης του Υ.ΝΑ.Ν.Π. ούτε μέσω του Προγράμματος Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας ούτε μέσω προγραμμάτων ΕΣΠΑ 2021-2027.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων του Υ.ΝΑ.Ν.Π. έτους 2017 εντάχθηκε το έργο με τίτλο «Λιμένας Αντιρρίου – Αποκατάσταση Παραλιακών Υφιστάμενων Κρηπιδωμάτων Τ.Κ. Αντιρρίου Δ.Ε. Αντιρρίου (Δ.Λ.Τ. Ναυπάκτου)» προϋπολογισμού 124.000,00 ευρώ. Από τα τηρούμενα στοιχεία στην αρμόδια Υπηρεσία του Υ.ΝΑ.Ν.Π. προκύπτει ότι έχει καταβληθεί στον λογαριασμό του Δ.Λ.Τ. Ναυπάκτου στην Τράπεζα της Ελλάδος το σύνολο του ποσού για το συγκεκριμένο έργο, εκ των οποίων έχουν πραγματοποιηθεί πληρωμές ύψους 55.587,59 ευρώ.»

Διερωτάται λοιπόν κανείς, πώς έχουν προβεί σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για αναζήτηση χρηματοδότησης, χωρίς να έχει υποβληθεί αίτημα χρηματοδότησης για σχετικές μελέτες ή έργα ούτε μέσω του Τομεακού Προγράμματος Ανάπτυξης του Υ.ΝΑ.Ν.Π. ούτε μέσω του Προγράμματος Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας ούτε μέσω προγραμμάτων ΕΣΠΑ 2021-2027;

Επίσης, σε ποιο στάδιο βρίσκεται το έργο «Λιμένας Αντιρρίου – Αποκατάσταση Παραλιακών Υφιστάμενων Κρηπιδωμάτων Τ.Κ. Αντιρρίου Δ.Ε. Αντιρρίου (Δ.Λ.Τ. Ναυπάκτου)», ποια ήταν τα παραδοτέα των 55.587,59 ευρώ των πραγματοποιηθέντων πληρωμών και τι αφορά το υπόλοιπο των 68.412,41 ευρώ που έχει καταβληθεί στον λογαριασμό του Δ.Λ.Τ. Ναυπάκτου στην Τράπεζα της Ελλάδος;

Θυμόμαστε όλοι τα στοιβαγμένα υλικά στη Δυτική προβλήτα που παρέμεναν για καιρό στοιβαγμένα, μέχρι που η κακοκαιρία του Νοεμβρίου του 2021 μετέτρεψε τα στοιβαγμένα χώματα σε λάσπη που έδωσαν μάχη τα συνεργεία του Δήμου να καθαρίσουν από το πλημμυρισμένο Αντίρριο.

Σήμερα, όχι μόνο δεν έχει γίνει καμία αποκατάσταση, αλλά η εμφανώς ακόμα και με το μάτι τουλάχιστον από το 2015 ταλαιπωρημένη δυτική προβλήτα έχει βυθιστεί στο μεγαλύτερο τμήμα της και ότι δεν έχει ακόμα βυθιστεί, συνεχίζει να διαβρώνεται με μεγάλο κίνδυνο να βυθιστεί ανά πάσα στιγμή με ανυπολόγιστες ζημιές και κίνδυνο για απώλεια ανθρώπινης ζωής.

Η διάβρωση σε ολόκληρη την ακτογραμμή συνεχίζεται, ανεμπόδιστη, με γεωμετρικούς ρυθμούς. Ακόμα και με μικρής έντασης φαινόμενα, εξαφανίζεται τόσο η παραλία της ακτογραμμής, όσο και δρόμοι και το νερό καταστρέφει περιουσίες.

Τα προσωρινά μέτρα επιχωμάτωσης μπροστά στα παραλιακά σπίτια του Αντιρρίου στην προέκταση της Δυτικής Προβλήτας δεν είναι ικανά να σταματήσουν τη διάβρωση και τον κίνδυνο της κατάρρευσης των σπιτιών.

Παραλιακές επιχειρήσεις κατά μήκος της ακτογραμμής Αντιρρίου-Ρίζας προσπαθούν με ίδια μέσα να συντηρήσουν και να διατηρήσουν όσο το δυνατό μεγαλύτερο τμήμα της παραλιακής οδού ώστε να είναι δυνατή η πρόσβαση σε αυτές.

Ακούσαμε στη συνάντηση που είχαμε ότι τα στοιχεία μας είναι φωτογραφίες και βίντεο και δεν αποτελούν επιστημονικές μετρήσεις, άρα ουσιαστικά αμφισβητήθηκε ότι υπάρχει πραγματικά διάβρωση. Όμως η αρμόδια επιτροπή της Κτηματικής Υπηρεσίας δεν έχει προβεί ακόμα σε αυτοψία.

Η διάβρωση για τους κατοίκους της περιοχής είναι ορατή και υπαρκτή. Οι φωτογραφίες μπορεί να μην είναι επιστημονικές μετρήσεις αλλά είναι πραγματικές αποτυπώσεις της πρότερης και της σημερινής κατάστασης. Όταν η διάβρωση είναι ορατή και μετρήσιμη ακόμα και σε φωτογραφίες της τελευταίας πενταετίας από το Google Earth δεν μπορεί κανείς να την αμφισβητήσει.

Στη συνάντηση της 16ης Νοεμβρίου 2023 ακόμα ειπώθηκε ότι θα καλέσουν την επιτροπή μας σε συνάντηση με τις αρμόδιες υπηρεσίες της Περιφέρειας που έχουν και τα επιστημονικά στοιχεία και τη τεχνογνωσία. Μέχρι σήμερα δεν έχουμε δεχθεί κάποια πρόσκληση.

Καλούνται για άλλη μία φορά οι αρμόδιες υπηρεσίες να προβούν στις απαραίτητες ενέργειες για τη διαπίστωση και την αντιμετώπιση της διάβρωσης καθώς και για την αποκατάσταση της ακτογραμμής Αντιρρίου-Ρίζας.

Αντίπαλός μας είναι ο χρόνος και τα καιρικά φαινόμενα.

Ζητάμε, προσδοκούμε και ελπίζουμε στη συνεργασία όλων ώστε να υπάρξει άμεση ενεργοποίηση για έναρξη των διαδικασιών που απαιτούνται για την αντιμετώπιση του προβλήματος.

Παρακαλούμε ενημερώστε μας για τις ενέργειές σας.”

Με εκτίμηση,

Αλεξάνδρα Τσιαμτσιούρη

Κωνσταντίνος Ντούνης

 

 

 

 

 

 

 

 

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ο συντελεστής δόμησης θα ορίζει το επιπλέον ύψος στα κτίρια

Published

on

By

O συντελεστής δόμησης ανά περιοχή θα επιβάλλει το τελικό ύψος των οικοδομών και των κτιρίων σύμφωνα με τροπολογία στο πολυνομοσχέδιο και πολεοδομικές και ενεργειακές διατάξεις που κατατέθηκε από το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας και ψηφίστηκε στη Βουλή.

Στην αιτιολογική έκθεση αναφέρεται πως «η τροποποίηση του πλαισίου κρίνεται αναγκαία καθώς υφίσταται κατεπείγουσα ανάγκη παροχής κατευθύνσεων προκειμένου να αποφευχθούν τυχόν μεταβολές του ύψους, οι οποίες, παρόλο που ως όρος συνιστά καθ’ εαυτόν δυσμενή μεταβολή των συνθηκών, δύναται να υποστηριχθεί ότι οδηγούν σε αλλοίωση της φυσιογνωμίας μιας περιοχής και κατ’ επέκταση σε τρωτότητα των επικείμενων οικοδομικών αδειών».

Αυτές οι διατάξεις είναι μεταβατικού χαρακτήρα μέχρι να εγκριθούν τα Τοπικά Πολεοδομικά Σχέδια και να περιοριστούν τα κίνητρα α) να μην δημιουργηθούν εφεξής τετελεσμένα ως προς επιρροή αυτών στην φυσιογνωμία των περιοχών, και β) να αποφευχθεί τρωτότητα των οικοδομικών αδειών για λόγους εφαρμογής των κινήτρων του ΝΟΚ.

Η ρύθμιση αυτή είναι σε ισχύ για το διάστημα 1.5.2024 έως και το τέλος του 2025.

Τα βασικά σημεία

Όπως ορίζεται στην τροπολογία θα υπάρχει σταδιακή διάρθρωση σε συντελεστές 0,8 και το έξτρα κτιριακό ύψος δεν θα μπορεί να ξεπερνά τα 2 μέτρα. Αυτό εξασφαλίζει πως θα μπορεί να προστίθεται άλλος όροφος. Για συντελεστές μέχρι 1,6 το μάξιμουμ έξτρα ύψος δεν θα μπορεί να είναι πάνω από 2,5 μέτρα. Για συντελεστές δόμησης άνω του 1,6 το μέγιστο επιπλέον ύψος θα μπορεί να είναι μέχρι 3 μέτρα.

Για οικοδομικές άδειες κτηρίων μηδενικής κατανάλωσης ενέργειας, καθώς και δημιουργίας φυτεμένων επιφανειών, πέραν των προβλεπόμενων ελέγχων διενεργείται και επαναληπτικός έλεγχος ανά 5 έτη από διαφορετικούς κάθε φορά Ελεγκτές Δόμησης.

Για τα δώματα αναφέρεται πως «το περιεχόμενο του φακέλου των δικαιολογητικών και οι επιμέρους προδιαγραφές σχεδίων και τεχνικής έκθεσης, που υποβάλλονται στην αρμόδια υπηρεσία για κατασκευή Φυτεμένης Επιφάνειας, ο τρόπος διενέργειας και η περιοδικότητα των ελέγχων τήρησης των όρων του παρόντος, το ύψος των προστίμων υπέρ του Πράσινου Ταμείου σε περίπτωση μη υλοποίησης ως άνω τεχνικής έκθεσης, καθώς και κάθε άλλο συναφές ζήτημα προσδιορίζονται απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας».

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ακολουθία Αναστάσεως – Ι.Ν Αγ. Δημητρίου Ναυπάκτου (Ζωντανά 23:00)

Published

on

By

 

 

Τεχνική υποστήριξη –ζωντανή μετάδοση

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Μ. Παρασκευή: Ακολουθία του Επιταφίου – Ι.Ν Αγ. Δημητρίου Ναυπάκτου (Ζωντανά 19:00)

Published

on

By

 

Τεχνική υποστήριξη –ζωντανή μετάδοση

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ