Για οκτώ περίπου χρόνια η ελληνική οικονομία βρίσκεται σε κατάσταση κρίσης και συρρίκνωσης του ΑΕΠ. Αφορμή γι’ αυτό στάθηκε η αδυναμία της χώρας να εξυπηρετεί το δημόσιο χρέος γεγονός που έδωσε την ευκαιρία στους δανειστές να καθορίσουν την οικονομική μας πολιτική προκειμένου να εξασφαλίσουν την εξυπηρέτηση των δανείων τους.
Οι δεσμεύσεις για την εξυπηρέτηση του χρέους φθάνουν μέχρι το 2060. Αυτό σημαίνει ότι η χώρα είναι υποχρεωμένη για τα επόμενα 40 χρόνια να έχει συγκεκριμένα πλεονάσματα που θα εξασφαλίζουν τους δανειστές, αλλά ταυτόχρονα θα αποτελούν εμπόδιο στην διάθεση πόρων για την ανάπτυξη της Ελληνικής οικονομίας.
Στο ζοφερό αυτό τοπίο που έχει δημιουργηθεί και πριν ακόμα η χώρα μπει σε τροχιά ανάκαμψης ζούμε τα αποτελέσματα του κορωνοϊού (covid-19) τόσο με την απώλεια συνανθρώπων μας, όσο και με τις επιπτώσεις που θα υπάρξουν στην οικονομία μας.
Οι κρατικές δαπάνες που πραγματοποιήθηκαν για την ενίσχυση όσων επλήγησαν από τον περιορισμό της οικονομικής δραστηριότητας λόγω covid-19 θα επιβαρύνουν το δημόσιο χρέος και θα επιβραδύνουν ακόμα περισσότερο την έξοδο από την κρίση.
Τα αποτελέσματα αυτά ταλανίζουν και την τοπική μας οικονομία η οποία δυστυχώς στηρίζεται αποκλειστικά στον τουρισμό. Παρά τις ευχές και τις ελπίδες που καλλιεργούνται από τους αρμόδιους τόσο σε κεντρικό όσο και σε τοπικό επίπεδο η πραγματικότητα παραμένει σκληρή για τo μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού. Η τουριστική κίνηση είναι περιορισμένη και σε καμιά περίπτωση δεν μπορεί να καλύψει τα κενά που δημιούργησαν τα μνημόνια και ο covid-19.
Στο αρνητικό οικονομικό και κοινωνικό περιβάλλον που έχει δημιουργηθεί, αυτό που με ενδιαφέρον παρατηρείται είναι η αυξημένη κίνηση του Σαββατοκύριακου κατά μήκος της ακτογραμμής από το δήμο Δωρίδας μέχρι και το Κρυονέρι – Καβουρότρυπα του δήμου Ναυπακτίας.
Η κύρια αιτία της αυξημένης κίνησης του ΣΚ είναι η δυνατότητα που δίνει η “ΓΕΦΥΡΑ ΑΕ” με την κάρτα «ΜΑΖΙ» Σαββατοκύριακο.
Η κάρτα μετ’ επιστροφής «ΜΑΖΙ» δίνει τη δυνατότητα να περνάει κάποιος με το ΙΧ αυτοκίνητό του κάθε Σαββατοκύριακο του καλοκαιριού τη Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου στην τιμή των 13,60€ και να επιστρέψει μέσα σε 10 ώρες, χωρίς καμία επιπλέον επιβάρυνση.
Αποτέλεσμα αυτής της πολιτικής είναι να βλέπουμε το Σαββατοκύριακο γεμάτες τις παραλίες της Δωρίδας και της Ναυπακτίας γεγονός που επιδρά σημαντικά στην ψυχολογία αλλά και στην οικονομία της περιοχής.
Δυστυχώς το πρόγραμμα αυτό της ΓΕΦΥΡΑΣ ΑΕ ισχύει για την περίοδο του καλοκαιριού, από τα μέσα Ιουνίου μέχρι τα μέσα Σεπτεμβρίου κάθε χρόνο.
Δεδομένου ότι το πρόγραμμα αυτό άρχισε το 2012 και συνεχίζει μέχρι σήμερα αποδεικνύει ότι είναι προς όφελος και για τη ΓΕΦΥΡΑ ΑΕ η οποία αυξάνει τα έσοδά της από πελάτες της, που δεν θα χρησιμοποιούσαν τη γέφυρα αν δεν υπήρχε το ειδικό αυτό κίνητρο.
Το ερώτημα λοιπόν που πρέπει να απαντηθεί είναι, γιατί δεν επεκτείνεται το συγκεκριμένο πρόγραμμα σε όλα τα Σαββατοκύριακα του χρόνου;
Είναι προφανές ότι αυτό θα συνέβαλε αποφασιστικά
Στην οικονομική και κοινωνική ενοποίηση της περιοχής Αχαΐας – Ναυπακτίας
Στην αύξηση της κινητικότητας μεταξύ των δύο δήμων που συνδέει η γέφυρα
Στην αύξηση των εσόδων της εταιρείας ΓΕΦΥΡΑ ΑΕ
Η πραγματικότητα μας δείχνει τι πρέπει να κάνουμε για να τονώσουμε την τοπική μας οικονομία. Ας αναλάβει ο καθένας την ευθύνη που του αναλογεί.
Στο Δήμο Ναυπακτίας αναλογεί ο πρώτος ρόλος.