Connect with us

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Έγινε το πρώτο βήμα

Published

on

Ετοιμάζεται η μελέτη για την αποκατάσταση της Γέφυρας Μόρνου

Η  Γέφυρα του ποταμού Μόρνου αποτελεί το σύνορο και ταυτόχρονα την πιο παλαιά οδό πρόσβασης της Αιτωλοακαρνανίας με την Φωκίδα. Η τοξωτή γέφυρα που κατασκευάστηκε το 1934 έχει ήδη συμπληρώσει 80 και πλέον χρόνια ζωής, με ότι αυτό συνεπάγεται για την λειτουργικότητά της. Από την προμελέτη συντήρησής  της που εκπονήθηκε το 2011 φτάσαμε στο σήμερα, με την γέφυρα παρά τα χρονάκια της, να στέκει αποτελώντας ένα σπάνιο έργο μηχανικής, αποτελούμενο από πέντε τοξωτά ανοίγματα.  Η χρησιμότητα της γέφυρας είναι δεδομένη καθώς  και σήμερα αποτελεί την οδό πρόσβασης από την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας προς  την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας, με την συντήρησή της  και την αποκατάσταση των ζημιών του χρόνου και όχι μόνο, να είναι αναγκαία.

Τα τελευταία νέα είναι ευχάριστα, καθώς  με πρωτοβουλία του Περιφερειάρχη Κώστα Μπακογιάννη, η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας, , προχωρά στην σύνταξη μελέτης  με τσόχο την ένταξη της αποκατάστασης του έργου σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα. Τα πρώτα βήματα έχουν ήδη ξεκινήσει.

Έτσι, κλιμάκιο μηχανικών προχώρησε στην γεωμετρική και στατική αποτύπωση των δομικών μελών του φορέα, πραγματοποιήθηκαν  ερευνητικές εργασίες και εργαστηριακοί έλεγχοι προσδιορισμού της κατάστασης των υλικών κατασκευής του τεχνικού (σκυρόδεμα, χάλυβα), αποτίμηση του είδους και των διαστάσεων της θεμελίωσης, ενώ πραγματοποιήθηκαν  και δειγματοληπτικές γεωτρήσεις για τη διερεύνηση του υπεδάφους θεμελίωσης της γέφυρας.

 

Σε τέσσερις μήνες δημοπρατείται το έργο της αποκατάστασης

Για το πρώτο αυτό βήμα, αλλά και τα όσα πρόκειται να ακολουθήσουν μιλά στο Nafsweek η μελετήτρια του έργου αρχιτέκτων — μηχανικός Πέγκυ Αραβαντινού.

«Πρόκειται για μία ιστορική γέφυρα που έχει χτιστεί το 1933 και σήμερα βρισκόμαστε στη φάση της σύνταξης της Μελέτης, αφού από τότε δεν έχει γίνει κάποια επέμβαση επάνω στη γέφυρα, η οποία αντιμετωπίζει σοβαρό πρόβλημα.

Το θέμα βέβαια είναι διαδικαστικό γιατί καταλαβαίνετε η γέφυρα βρίσκεται μεταξύ δύο νομών, δύο περιφερειών και δύο αποκεντρωμένων διοικήσεων.  Την εβδομάδα αυτή θα έχουμε συνάντηση τόσο με τους πολιτικούς όσο και τους υπηρεσιακούς συναδέλφους μηχανικούς  της Δυτικής Ελλάδας.

Θα πρέπει να υπάρχει μία καλή συνεργασία, που δεν γνωρίζω αν ποτέ μπήκαν σε ένα τραπέζι για να συζητηθούν τα θέματα της γέφυρας του Μόρνου.

Αυτό που κάνουμε τώρα είναι το πρώτο βήμα το οποίο είναι η εκπόνηση της Μελέτης και από κει και πέρα θα πρέπει να βρεθεί το χρηματοδοτικό εργαλείο ώστε να ενταχθεί σε αυτό η αποκατάσταση στο  έργο.  Εξήγησα στον περιφερειάρχη Στερεάς Ελλάδας

τον κ. Μπακογιάννη το πρόβλημα, το οποίο αμέσως  το αντελήφθη και έτσι  ξεκινήσαμε τη σύνταξη της μελέτης,  με ό,τι γραφειοκρατικό υπάρχει πίσω της και φτάσαμε έτσι στο σήμερα.

Σήμερα λοιπόν έχει γίνει το πρώτο κομμάτι, δηλαδή υπάρχουν τα γεωτεχνικά, υπάρχουν όλα αυτά τα δείγματα-  τα καρότα που πρέπει να πάρουμε για να μετρηθούν, έτσι ώστε να έχουμε εικόνα για την ακριβή παθογένεια της γέφυρας.

Όχι μόνο ως αποτύπωση αλλά και ως εργαστηριακό έλεγχο.  Τα δείγματα έχουν ληφθεί και είναι στα εργαστήρια προς εξέταση. Μετά από αυτό το βήμα προχωράμε στο πώς θα αντιμετωπιστεί το πρόβλημα και θα αποκατασταθεί.

Ήδη συζητιούνται κάποια στατικά μοντέλα που θα εφαρμοστούν,  απλά περιμένουμε τους τελικούς δείκτες.

Θεωρητικά σε τρεις-τέσσερις μήνες θα έχω τελική Μελέτη στα χέρια μου, με τεύχη δημοπράτησης. Εκεί θα πρέπει να βρούμε το χρηματοδοτικό εργαλείο,  αν θα γίνει από εμάς, αν  θα γίνει σε συνεργασία με την Περιφέρεια  Δυτικής Ελλάδας…  αυτό είναι μία άλλη συζήτηση.

Ταυτόχρονα θα τρέχει και η αδειοδότηση της Μελέτης, τα περιβαλλοντικά, τα πάντα».

Πόσο επικίνδυνη είναι σήμερα η γέφυρα του Μόρνου;

«Υπάρχει μία Μελέτη από το 2001, η οποία επικαιροποιήθηκε το 2011 που έγινε από εμάς, πάνω στο γνωστό άξονα Ε65 Θερμοπύλες – Αντίρριο, σχετικά με τις γέφυρες. Εκεί σε αυτή τη μελέτη είχε μπει το θέμα επικινδυνότητας.

Άμεσα μέτρα τότε ήταν η τοποθέτηση φαναριών και η αντικατάσταση των κιγκλιδωμάτων, γιατί από τη γέφυρα διέρχονται και  πεζοί.

Σήμερα, όπως είπε και ο κ. περιφερειάρχης ο κ. Μπακογιάννης είμαστε διατεθειμένοι να αναλάβουμε τα έξοδα των άμεσων μέτρων αλλά δεν μπορούμε να αναλάβουμε και την αδειοδότηση από τη δική σας πλευρά,  την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας.

Δεν μπορούμε για παράδειγμα να τοποθετήσουμε φανάρι από την πλευρά της Αιτωλοακαρνανίας. Αυτή λοιπόν η συζήτηση θα γίνει αυτή την εβδομάδα».

Δηλαδή έχει γίνει το πρώτο βήμα, αναμένοντας τις τεχνικές εκθέσεις για την κατάσταση της γέφυρας, με επόμενο βήμα αυτό της χρηματοδότησης;

«Αυτό είναι αλήθεια. Έχει πάρει το βηματισμό του το έργο, γιατί μέχρι πριν από ένα εξάμηνο υπήρχε πλήρης αδράνεια από όλες τις πλευρές.  Έχουν κινηθεί και ο περιφερειάρχης και περιφερειακοί σύμβουλοι από τη Δυτική Ελλάδα και μηχανικοί και προχωράμε βήμα-βήμα.

Για τους αρχιτέκτονες και μηχανικούς τα έργα όπως η γέφυρα του Μόρνου αποτελούν μνημεία. Δεν είναι απλά μία γέφυρα με επικινδυνότητα που πρέπει να αποκατασταθεί.

Τέτοιες κατασκευές δεν υπάρχουν πολλές στην Ελλάδα, έχουν δηλαδή και ιστορική αξία για εμάς τους μηχανικούς. Η γέφυρα του Μόρνου  είναι πραγματικά ένα κόσμημα».

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Μάθε που ψηφίζεις

Published

on

By

Κάνοντας κλικ στην παρακάτω εικόνα, δείτε που ψηφίζετε μέσα από την εφαρμογή

Continue Reading

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Η… Γυμνή αλήθεια των Αιολικών

Published

on

By

Τις επόμενες ημέρες η Κίνηση Πολιτών για την Προστασία των Βουνών της Αιτωλοακαρνανίας θα διανέμει ενημερωτικά φυλλάδια στον νομό, σχετικά με το θέμα εγκατάστασης ανεμογεννητριών στην περιοχή μας.

………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 

ΠΟΤΕ & ΠΟΥΘΕΝΑ δεν μείωσαν την χρήση λιγνίτη και δεν αντικατέστησαν συμβατικές μονάδες παραγωγής ενέργειας.

Οι ανεμογεννήτριες όλο και πληθαίνουν, όμως καμία λιγνιτική μονάδα όλα αυτά τα χρόνια δεν σταμάτησε την λειτουργία της εξαιτίας τους.
Τρανταχτό παράδειγμα η Γερμανία, η οποία παρότι διαθέτει  μεγάλο ποσοστό Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (περίπου το 60% της εγκατεστημένης ισχύος της είναι αιολικά & φωτοβολταϊκά) εξακολουθεί να ηλεκτροδοτείται από πυρηνικά, λιγνίτη, λιθάνθρακα, φυσικό αέριο και υδροηλεκτρικά.

ΠΑΝΤΑ & ΠΑΝΤΟΥ αλλοιώνουν και υποβαθμίζουν μη αναστρέψιμα και σε μεγάλο βαθμό το φυσικό τοπίο.

Το ότι τα αιολικά παράγουν ενέργεια (απρόβλεπτα & μόνο ΌΤΑΝ φυσά άνεμος) χωρίς να εκπέμπουν άμεσα ρύπους, δεν αναιρεί την μη  αναστρέψιμη περιβαλλοντική καταστροφή που προκαλείται από την εγκατάστασή τους, η οποία απαιτεί διάνοιξη νέων δρόμων, νέα υπόγεια & εναέρια δίκτυα μεταφοράς ενέργειας, νέους υποσταθμούς, ισοπέδωση τεράστιων εκτάσεων, κτλ. μέσα σε παρθένες, δασικές και ορεινές (κυρίως) περιοχές. Τρανταχτά παραδείγματα στον νομό μας, τα Όρη Βάλτου, ο Πεταλάς, τα Ακαρνανικά, τα Όρη Ναυπακτίας…

ΥΠΟΧΡΕΩΝΟΥΝ τον πολίτη να πληρώνει επιπρόσθετο φόρο (Ε.Τ.Μ.Ε.Α.Ρ.) αυξάνοντας υπερβολικά την τιμή του ρεύματος.

Πολλοί νομίζουν ότι τα αιολικά παράγουν δωρεάν (ή φτηνό) ρεύμα. Στην πραγματικότητα, όχι μόνο δεν παράγουν δωρεάν ρεύμα, αλλά το ακριβαίνουν! Οι τιμές της ηλεκτρικής ενέργειας στην χώρα μας την περίοδο 2005-2016 αυξήθηκαν κατά περίπου 150% (εφημερίδα «ΤΟ ΒΗΜΑ», 7/8/2018), όσο αυξάνονταν και η διείσδυση των Α.Π.Ε. στην ηλεκτροδότηση. Ο φόρος υπέρ των Α.Π.Ε. ονομάζεται «Ειδικό Τέλος Μείωσης Εκπομπών Αέριων Ρύπων», και συμπεριλαμβάνεται υποχρεωτικά στον λογαριασμό της ΔΕΗ. Δεν είναι καθόλου τυχαίο το γεγονός ότι χώρες με πολλά αιολικά (π.χ. Γερμανία, Δανία, Αυστρία, Ολλανδία, Ισπανία), έχουν και το ακριβότερο ρεύμα παγκοσμίως.

ΠΛΗΤΤΟΥΝ τον τουρισμό. Προσφέρουν ελάχιστες θέσεις εργασίας στην χώρα μας, ενώ αυξάνουν την ζήτηση εργασίας στο εξωτερικό.

Ως επακόλουθο της ανεπανόρθωτης περιβαλλοντικής καταστροφής & αλλοίωσης του φυσικού τοπίου, έχει αποδειχθεί παγκοσμίως ότι τα αιολικά πλήττουν σοβαρά τον τουρισμό, ενώ οι θέσεις εργασίας σε έναν αιολικό σταθμό κατά την λειτουργία του, είναι ΤΟ ΠΟΛΥ μία-δύο. Αντίθετα, ευνοούνται υπερβολικά & ποικιλοτρόπως, οι χώρες που κατασκευάζουν και εξάγουν ανεμογεννήτριες (π.χ. Ισπανία, Γερμανία, Δανία, Κίνα). Επίσης ευνοούνται οι εργολάβοι και οι βιομηχανίες σκυροδέματος, όμως μόνο κατά την διάρκεια των έργων κατασκευής αιολικών σταθμών.

ΚΑΝΟΥΝ ΠΛΟΥΣΙΕΣ τις εταιρίες που τα εγκαθιστούν…

…μέσω των υπέρογκων κρατικών & ευρωπαϊκών χρηματοδοτήσεων που λαμβάνουν βάσει νόμου, τόσο για την κατασκευή των αιολικών σταθμών, όσο και κατά την λειτουργία αυτών, επειδή υποτίθεται πως «σώζουν το περιβάλλον» με «καθαρή» ενέργεια. Επίσης, οι ενεργειακές εταιρίες μέσω των αιολικών σταθμών τους, έχουν την ευκαιρία να δραστηριοποιούνται σε ένα πανάκριβο εμπόριο ηλεκτρικού ρεύματος, το οποίο φυσικά πληρώνουμε όλοι εμείς υποχρεωτικά, χωρίς κάποιο όφελος. Στο εμπόριο αυτό επιτρέπεται πλέον να συμμετέχουν και μικροί συνεταιρισμοί, όπως για παράδειγμα η «Ένωση Αγρινίου» στον νομό μας. Έτσι, το ηλεκτρικό ρεύμα, από ένα δημόσιο αγαθό μετατρέπεται σε πανάκριβο εμπόρευμα, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τον πολίτη.

ΥΠΟΘΗΚΕΥΟΥΝ δημόσια γη, εξυπηρετούν ξένα συμφέροντα & στην ουσία δεν λύνουν κανένα πρόβλημα.

Όλες οι περιοχές και τα βουνά που παραχωρούνται για την τοποθέτηση αιολικών σταθμών, δεσμεύονται μια για πάντα από ιδιώτες και πολυεθνικές εταιρίες. Τα αιολικά αποτελούν βιτρίνα για χώρες που εξάγουν ανεμογεννήτριες, και εξυπηρετούν συμφέροντα (εγχώρια ή μη) με μόνο σκοπό το χρήμα. Υπάρχουν μόνο με & για επιδοτήσεις. Δεν σώζουν τον πλανήτη, δεν ωφελούν τον πολίτη και  προστίθενται (κοστοβόρα & προβληματικά) στο σύστημα ηλεκτροδότησης χωρίς να υποκαθιστούν λιγνίτη, πετρέλαιο, φυσικό αέριο ή οποιοδήποτε άλλο ορυκτό καύσιμο και επομένως δεν μειώνουν ούτε ρύπους.

 

Continue Reading

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Ανακοίνωση του Γιάννη Νταουσάνη για την αντιμισθία του Δημάρχου Ναυπακτίας Τάκη Λουκόπουλου

Published

on

By

Σε ανακοίνωση του υποψήφιου δημάρχου Ναυπακτίας με τον συνδυασμό «Νέα Πορεία» Γιάννη Νταουσάνη σχετικά με την αντιμισθία του Δημάρχου Ναυπακτίας Τάκη Λουκόπουλου, αναφέρονται τα ακόλουθα:

«Χρησιμοποιώντας τη μέθοδο της προπαγάνδας, ο δήμαρχος Λουκόπουλος Τάκης, κατασκευάζοντας «ειδήσεις», λίγες μέρες πριν τις εκλογές,  προσπαθεί να παραπλανήσει τους συνδημότες μας, με στόχο την υφαρπαγή της ψήφους τους και την διατήρηση της θέσης του στην εξουσία.

Επειδή φοβάται, ότι σε λίγες μέρες θα είναι ο απερχόμενος δήμαρχος, προσπαθεί με νύχια και με δόντια να κρατηθεί σ’ αυτήν.

Ενημερώνουμε τους συνδημότες μας, ότι σύμφωνα με το Ν. 3852/2010, οι δήμαρχοι, εφόσον έχουν την ιδιότητα του συνταξιούχου, έχουν το δικαίωμα να επιλέξουν,  είτε την αντιμισθία που προβλέπεται για τη θέση αυτή και καταβάλλεται από το δήμο, είτε να παραιτηθούν αυτής.

Και εσείς κ. δήμαρχε, είστε συνταξιούχος. Μην  υποτιμάτε λοιπόν την νοημοσύνη των συμπολιτών μας.

Ο επικεφαλής της παράταξής μας,  Γιάννης Νταουσάνης,  από  το 1983 που ασχολείται  με την τοπική αυτοδιοίκηση, είτε από την θέση του προέδρου της κοινότητας, είτε από τη θέση του δημάρχου,  έχει διαθέσει τις περισσότερες αντιμισθίες ,  πληρώνοντας εργάτες για να κάνουν διάφορες εργασίες στην τότε κοινότητα Σκάλας και στο δήμο. Έχει προσφέρει προσωπική εργασία.   Έχει φυτέψει δεκάδες πλατάνια, έχει τοποθετήσει μόνος του το δίκτυο άρδευσης,   τα φροντίζει μόνος του εδώ και χρόνια. Έχει… έχει… έχει.  Δεν βγήκε όμως  να το βροντοφωνάξει. Το έκανε απλά και ταπεινά. Και όλα αυτά τα έκανε επί σειρά ετών. Μόνο 5 χρόνια ασχολείστε κ. δήμαρχε με τα κοινά, τα προηγούμενα χρόνια ήσασταν σπίτι σας.

Λυπούμαστε  κ. δήμαρχε, για τις μεθόδους που χρησιμοποιείτε για την χειραγώγηση των συμπολιτών μας.

Οι συμπολίτες μας όμως δεν καθοδηγούνται, δεν είναι άβολα πλάσματα. Είμαστε αισιόδοξοι ότι  στις 26 Μάη θα αποφασίσουν μια ΝΕΑ ΠΟΡΕΙΑ για το δήμο Ναυπακτίας.

Η κοινωνία πλέον γνωρίζει, μπορεί να κρίνει , να συγκρίνει και να αποφασίσει.»

 

 

Continue Reading

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

musitsa-rouxa-axesouar-kosmimata

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ