Connect with us

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Έγινε το πρώτο βήμα

Published

on

Ετοιμάζεται η μελέτη για την αποκατάσταση της Γέφυρας Μόρνου

Η  Γέφυρα του ποταμού Μόρνου αποτελεί το σύνορο και ταυτόχρονα την πιο παλαιά οδό πρόσβασης της Αιτωλοακαρνανίας με την Φωκίδα. Η τοξωτή γέφυρα που κατασκευάστηκε το 1934 έχει ήδη συμπληρώσει 80 και πλέον χρόνια ζωής, με ότι αυτό συνεπάγεται για την λειτουργικότητά της. Από την προμελέτη συντήρησής  της που εκπονήθηκε το 2011 φτάσαμε στο σήμερα, με την γέφυρα παρά τα χρονάκια της, να στέκει αποτελώντας ένα σπάνιο έργο μηχανικής, αποτελούμενο από πέντε τοξωτά ανοίγματα.  Η χρησιμότητα της γέφυρας είναι δεδομένη καθώς  και σήμερα αποτελεί την οδό πρόσβασης από την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας προς  την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας, με την συντήρησή της  και την αποκατάσταση των ζημιών του χρόνου και όχι μόνο, να είναι αναγκαία.

Τα τελευταία νέα είναι ευχάριστα, καθώς  με πρωτοβουλία του Περιφερειάρχη Κώστα Μπακογιάννη, η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας, , προχωρά στην σύνταξη μελέτης  με τσόχο την ένταξη της αποκατάστασης του έργου σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα. Τα πρώτα βήματα έχουν ήδη ξεκινήσει.

Έτσι, κλιμάκιο μηχανικών προχώρησε στην γεωμετρική και στατική αποτύπωση των δομικών μελών του φορέα, πραγματοποιήθηκαν  ερευνητικές εργασίες και εργαστηριακοί έλεγχοι προσδιορισμού της κατάστασης των υλικών κατασκευής του τεχνικού (σκυρόδεμα, χάλυβα), αποτίμηση του είδους και των διαστάσεων της θεμελίωσης, ενώ πραγματοποιήθηκαν  και δειγματοληπτικές γεωτρήσεις για τη διερεύνηση του υπεδάφους θεμελίωσης της γέφυρας.

 

Σε τέσσερις μήνες δημοπρατείται το έργο της αποκατάστασης

Για το πρώτο αυτό βήμα, αλλά και τα όσα πρόκειται να ακολουθήσουν μιλά στο Nafsweek η μελετήτρια του έργου αρχιτέκτων — μηχανικός Πέγκυ Αραβαντινού.

«Πρόκειται για μία ιστορική γέφυρα που έχει χτιστεί το 1933 και σήμερα βρισκόμαστε στη φάση της σύνταξης της Μελέτης, αφού από τότε δεν έχει γίνει κάποια επέμβαση επάνω στη γέφυρα, η οποία αντιμετωπίζει σοβαρό πρόβλημα.

Το θέμα βέβαια είναι διαδικαστικό γιατί καταλαβαίνετε η γέφυρα βρίσκεται μεταξύ δύο νομών, δύο περιφερειών και δύο αποκεντρωμένων διοικήσεων.  Την εβδομάδα αυτή θα έχουμε συνάντηση τόσο με τους πολιτικούς όσο και τους υπηρεσιακούς συναδέλφους μηχανικούς  της Δυτικής Ελλάδας.

Θα πρέπει να υπάρχει μία καλή συνεργασία, που δεν γνωρίζω αν ποτέ μπήκαν σε ένα τραπέζι για να συζητηθούν τα θέματα της γέφυρας του Μόρνου.

Αυτό που κάνουμε τώρα είναι το πρώτο βήμα το οποίο είναι η εκπόνηση της Μελέτης και από κει και πέρα θα πρέπει να βρεθεί το χρηματοδοτικό εργαλείο ώστε να ενταχθεί σε αυτό η αποκατάσταση στο  έργο.  Εξήγησα στον περιφερειάρχη Στερεάς Ελλάδας

τον κ. Μπακογιάννη το πρόβλημα, το οποίο αμέσως  το αντελήφθη και έτσι  ξεκινήσαμε τη σύνταξη της μελέτης,  με ό,τι γραφειοκρατικό υπάρχει πίσω της και φτάσαμε έτσι στο σήμερα.

Σήμερα λοιπόν έχει γίνει το πρώτο κομμάτι, δηλαδή υπάρχουν τα γεωτεχνικά, υπάρχουν όλα αυτά τα δείγματα-  τα καρότα που πρέπει να πάρουμε για να μετρηθούν, έτσι ώστε να έχουμε εικόνα για την ακριβή παθογένεια της γέφυρας.

Όχι μόνο ως αποτύπωση αλλά και ως εργαστηριακό έλεγχο.  Τα δείγματα έχουν ληφθεί και είναι στα εργαστήρια προς εξέταση. Μετά από αυτό το βήμα προχωράμε στο πώς θα αντιμετωπιστεί το πρόβλημα και θα αποκατασταθεί.

Ήδη συζητιούνται κάποια στατικά μοντέλα που θα εφαρμοστούν,  απλά περιμένουμε τους τελικούς δείκτες.

Θεωρητικά σε τρεις-τέσσερις μήνες θα έχω τελική Μελέτη στα χέρια μου, με τεύχη δημοπράτησης. Εκεί θα πρέπει να βρούμε το χρηματοδοτικό εργαλείο,  αν θα γίνει από εμάς, αν  θα γίνει σε συνεργασία με την Περιφέρεια  Δυτικής Ελλάδας…  αυτό είναι μία άλλη συζήτηση.

Ταυτόχρονα θα τρέχει και η αδειοδότηση της Μελέτης, τα περιβαλλοντικά, τα πάντα».

Πόσο επικίνδυνη είναι σήμερα η γέφυρα του Μόρνου;

«Υπάρχει μία Μελέτη από το 2001, η οποία επικαιροποιήθηκε το 2011 που έγινε από εμάς, πάνω στο γνωστό άξονα Ε65 Θερμοπύλες – Αντίρριο, σχετικά με τις γέφυρες. Εκεί σε αυτή τη μελέτη είχε μπει το θέμα επικινδυνότητας.

Άμεσα μέτρα τότε ήταν η τοποθέτηση φαναριών και η αντικατάσταση των κιγκλιδωμάτων, γιατί από τη γέφυρα διέρχονται και  πεζοί.

Σήμερα, όπως είπε και ο κ. περιφερειάρχης ο κ. Μπακογιάννης είμαστε διατεθειμένοι να αναλάβουμε τα έξοδα των άμεσων μέτρων αλλά δεν μπορούμε να αναλάβουμε και την αδειοδότηση από τη δική σας πλευρά,  την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας.

Δεν μπορούμε για παράδειγμα να τοποθετήσουμε φανάρι από την πλευρά της Αιτωλοακαρνανίας. Αυτή λοιπόν η συζήτηση θα γίνει αυτή την εβδομάδα».

Δηλαδή έχει γίνει το πρώτο βήμα, αναμένοντας τις τεχνικές εκθέσεις για την κατάσταση της γέφυρας, με επόμενο βήμα αυτό της χρηματοδότησης;

«Αυτό είναι αλήθεια. Έχει πάρει το βηματισμό του το έργο, γιατί μέχρι πριν από ένα εξάμηνο υπήρχε πλήρης αδράνεια από όλες τις πλευρές.  Έχουν κινηθεί και ο περιφερειάρχης και περιφερειακοί σύμβουλοι από τη Δυτική Ελλάδα και μηχανικοί και προχωράμε βήμα-βήμα.

Για τους αρχιτέκτονες και μηχανικούς τα έργα όπως η γέφυρα του Μόρνου αποτελούν μνημεία. Δεν είναι απλά μία γέφυρα με επικινδυνότητα που πρέπει να αποκατασταθεί.

Τέτοιες κατασκευές δεν υπάρχουν πολλές στην Ελλάδα, έχουν δηλαδή και ιστορική αξία για εμάς τους μηχανικούς. Η γέφυρα του Μόρνου  είναι πραγματικά ένα κόσμημα».

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Mystery Event ιστορικών αυτοκινήτων στην Ναύπακτο!

Published

on

By

Σαράντα εντυπωσιακά ιστορικά αυτοκίνητα με πληρώματα από την Ελλάδα και το εξωτερικό, συμμετείχαν στο φετινό Mystery Event που είχε ως τερματισμό την Ναύπακτο, μετά από περιήγηση στην ευρύτερη περιοχή.

Στον ξεχωριστό αυτό αγώνα, η διαδρομή παραμένει άγνωστη έως και την τελευταία στιγμή, καθώς οι συμμετέχοντες ενημερώνονται για το σημείο εκκίνησης από τους διοργανωτές μέσω sms τα ξημερώματα της ίδιας ημέρας.  Εκεί, παραλαμβάνουν έναν κλειστό φάκελο με οδηγίες για τη διαδρομή.

Η αφετηρία για το φετινό Mystery Event ορίστηκε στο Αντίρριο, με τη διαδρομή να περιλαμβάνει το Αιτωλικό, το Θέρμο, τη Γέφυρα Μπανιά και τον τερματισμό να είναι στην ιστορική πόλη της Ναυπάκτου.

Οι συμμετέχοντες εξέφρασαν τον ενθουσιασμό και την ικανοποίησή τους για τη διοργάνωση, την εξαιρετική διαδρομή και το φυσικό τοπίο της περιοχής.  Σημειώνεται ότι, το παλαιότερο αυτοκίνητο που συμμετείχε ήταν ένα προπολεμικό MG και το νεότερο ένα μοντέλο του 1981.

Β. Γκίζας: «Ένας αγώνας προπομπός για ακόμη μεγαλύτερες διοργανώσεις»

Σε δήλωσή του ο Δήμαρχος Ναυπακτίας κ. Βασίλης Γκίζας σημείωσε:

«Ο συγκεκριμένος αγώνας αποτελεί προπομπό επόμενων αντίστοιχων και ακόμη μεγαλύτερων διοργανώσεων αποδεικνύοντας στην πράξη ότι ο Δήμος μας παραμένει ανοικτός σε σημαντικά και ποιοτικά γεγονότα που αναδεικνύουν τα συγκριτικά μας πλεονεκτήματα».   Ενώ, δεν παρέλειψε να ευχαριστήσει για τη συνεργασία τους διοργανωτές κ Γιάννη Καράμπελα και κ. Νίκο Τζελέπη, τους συνεργάτες τους και το σύνολο των συμμετεχόντων.

ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΚΑΙ VIDEO

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

L’ Étape Greece by Tour de France: Αντίστροφη μέτρηση για το μεγαλύτερο ποδηλατικό γεγονός (VIDEO)

Published

on

By

Με αφορμή τη διεξαγωγή του εμβληματικού ποδηλατικού αγώνα  L‘ Etape Greece by Tour de France presented by SKODA, ο οποίος διοργανώνεται τον Απρίλιο για δεύτερη συνεχή χρονιά στην Αρχαία Ολυμπία από την ΕΥ ΖΗΝ Greece και την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, πραγματοποιήθηκε  στο Ολυμπιακό Μουσείο Αθήνας, εκδήλωση και ανοιχτή συζήτηση για την αστική και τουριστική ποδηλασία και τις προοπτικές περαιτέρω ανάπτυξης που υπάρχουν στη χώρα μας. 

Ο δημοφιλέστερος και πιο απαιτητικός αγώνας ποδηλασίας στον κόσμο, επιστρέφει στην Αρχαία Ολυμπία, τη γενέτειρα των Ολυμπιακών αγώνων, στις 6 Απριλίου 2024, με ένα ειδικά σχεδιασμένο σύνολο διαδρομών και σταδίων. Οι φίλοι της ποδηλασίας, επαγγελματίες αλλά και ερασιτέχνες, θα έχουν την ευκαιρία να διανύσουν 3 απολαυστικές διαδρομές στα μοναδικής ομορφιάς φυσικά τοπία της Δυτικής Πελοποννήσου. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο νικητής ή η νικήτρια του φετινού αγώνα θα έχει την ευκαιρία να συμμετάσχει   στην Ολυμπιακή Λαμπαδηδρομία «Παρίσι 2024»!

Την εκδήλωση στο Ολυμπιακό Μουσείο Αθήνας χαιρέτησαν ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας, Νεκτάριος Φαρμάκης, ο Αντιπεριφερειάρχης Αθλητισμού Περιφέρειας Δυτικής  Ελλάδας, Παναγιώτης Αντωνόπουλος, η Διευθύνουσα Σύμβουλος της ΕΥ ΖΗΝ Greece, Βάσια Μπιρλιράκηο Βλαδίμηρος Πέτσας, Race Director του L‘ Étape Greece by Tour de France presented by SKODA και η Βίκυ Καραδήμου, Corporate Affairs and Communication Professional της Kosmocar– Skoda, ονομαστικού χορηγού της διοργάνωσης.

Το L‘Étape Greece by Tour de France 2024 presented by SKODA αναμένεται να προσελκύσει στην ευρύτερη περιοχή της Αρχαίας Ολυμπίας πάνω από 3.000 αθλητές, θεατές και επισκέπτες από 20 χώρες του κόσμου, αποδεικνύοντας πως η Ελλάδα και θέλει και έχει τη δυνατότητα να φιλοξενεί τις μεγαλύτερες και πιο φημισμένες διοργανώσεις παγκοσμίως με επιτυχία.

Οι εγγραφές για τον φετινό αγώνα θα παραμείνουν ανοιχτές μέχρι τις 23 Μαρτίου 2024: https://greece.letapebytourdefrance.com/registration

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Κυκλοφορεί το 304 ο φύλλο

Published

on

By

Με άποψη για τα όσα συμβαίνουν, ρεπορτάζ, συνεντεύξεις, παρουσιάσεις, αποκλειστικές ειδήσεις, κυκλοφορεί  το 304ο φύλλο της ηλεκτρονικής  εφημερίδας  Nafsweek.gr ,  κάθε Παρασκευή.

Διαβάστε σε αυτό το φύλλο:

#  Ένα χρόνο σε αναμονή!  :

Εδώ και έναν περίπου χρόνο, από τον Απρίλιο 2023,  κλειστή παραμένει η τοξωτή  Γέφυρα του Μόρνου ποταμού για λόγους ασφάλειας με την απαγόρευση διέλευσης…

#   «Μπλόκο» στη Γέφυρα- Συνεχίζουν οι αγρότες τις κινητοποιήσεις :

Μαζί με τους αγρότες και τους κτηνοτρόφους στην διαμαρτυρία συμμετέχουν οι μελισσοκόμοι, αλλά και σύλλογοι παραγωγών και εμπόρων των Λαϊκών Αγορών…

#   Τι παίρνει η Ναυπακτία από τα αιολικά   :

Συνολικά  από τις 36 κοινότητες οι κάτοικοι των οποίων θα λάβουν έκπτωση στους λογαριασμούς ρεύματος στον νομό Αιτωλοακαρνανίας,  οι  19 από αυτές τις κοινότητες βρίσκονται στην περιοχή της ορεινής Ναυπακτίας, όπου έχουν εγκατασταθεί αρκετά αιολικά πάρκα…

#   Μια Ελλάδα που αργοπεθαίνει    ( ΚΥΡΙΟ ΑΡΘΡΟ ) :                                              

Πολλά χωριά της Ελλάδας, παράδειγμα η ορεινή Ναυπακτία, βλέπουν τον πληθυσμό τους να μειώνεται ολοένα περισσότερο ή και να εξαφανίζεται.  Η περιφέρεια συρρικνώνεται…

#  Ειδικό Σχολείο Ναυπάκτου, πλέον πραγματικότητα :

Ένα όνειρο χρόνων έγινε πραγματικότητα καθώς  εγκαινιάστηκε το Σάββατο 10 Φεβρουαρίου 2024 το Ειδικό Σχολείο Ναυπάκτου. Μετά από σχεδόν είκοσι χρόνια προσπαθειών…

#  «Αγκάθι»  η Διαχείριση απορριμμάτων   : 

Στον τομέα της διαχείρισης απορριμμάτων επιδιώκεται η μετάβαση από τις μεγάλες    εγκαταστάσεις μηχανικής διαλογής (όπου καταλήγουν σύμμικτα τα απόβλητα) σε μικρότερες εγκαταστάσεις…

#   Τράπεζες, πόσο μας χρεώνουν :

Οι τράπεζες χρεώνουν κάθε ενέργεια που κάνουμε,    καθώς έχουν επιλέξει την λύση των «προμηθειών».  Την στιγμή που εδώ και μήνες…

……………………………………………………………………………………………………….

Εάν επιθυμείτε να λαμβάνετε την ηλεκτρονική εφημερίδα μας στο email σας επικοινωνήστε μαζί μας  στο  info@nafsweek.gr

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ