Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Έρχεται η ελεγχόμενη στάθμευση στους δρόμους της Ναυπάκτου

Published

on

ελεγχόμενη-σταθμευση-ναύπακτος-2019-δήμος-ναυπακτίας

Ξεκινά το επόμενο διάστημα η εφαρμογή του Συστήματος Ελεγχόμενης Στάθμευσης (ΣΕΣ) στους δρόμους της Ναυπάκτου. Αφού έχει πάρει όλες τις εγκρίσεις και έχει λάβει και ΦΕΚ  η ελεγχόμενη στάθμευση θα εφαρμοστεί σε όσα σημεία προβλέπονται από την εγκεκριμένη μελέτη, εκτός από το ιστορικό κέντρο της Ναυπάκτου που θα ξεκινήσει το επόμενο διάστημα το έργο της Ανάπλασης.

Με το πρόβλημα της στάθμευσης στο κέντρο της Ναυπάκτου να κάνει την εμφάνισή του στην αρχή της δεκαετίας του 1990 και σταδιακά να επεκτείνεται και στην ευρύτερη περιοχή του κέντρου αλλά και στα παραλιακά μέτωπα, Ψανής και Γριμπόβου, μέχρι σήμερα σε επίπεδο μελετών είχαμε: Εκπονήθηκε το 2007 μελέτη με τίτλο «Μελέτη Κυκλοφοριακών Παρεμβάσεων σε Συγκεκριμένα Σημεία του Δήμου – Παρεμβάσεις στην Κεντρική Περιοχή της Ναυπάκτου». Νέα μελέτη το 2008 με τίτλο «Μελέτη Εφαρμογής Συστήματος Ελεγχόμενης Στάθμευσης στην Κεντρική Περιοχή της Ναυπάκτου».

Άλλη μια  μελέτη εκπονήθηκε το 2013 με τίτλο «Κυκλοφοριακή Μελέτη για το Κεντρικό Τμήμα της Ναυπάκτου». Το 2013 είχαμε και την ανάπλαση του κύριου οδικού δικτύου μεταξύ του Κεφαλόβρυσου και της Πλ. Φαρμάκη, η οποία και υλοποιήθηκε. Ακολούθησαν το 2016  Μετρήσεις χαρακτηριστικών ζήτησης στάθμευσης στον πυρήνα της κεντρικής περιοχής, αλλά και μετρήσεις χαρακτηριστικών ζήτησης στάθμευσης στις εσοχές στάθμευσης, ενώ δημιουργήθηκαν την ίδια χρονιά δέκα δημοτικοί χώροι στάθμευσης.

 Χωροθέτηση των θέσεων στάθμευσης

ελεγχόμενη-σταθμευση-ναύπακτος-2019-δήμος-ναυπακτίας

Η χωροθέτηση των θέσεων στάθμευσης προκύπτει από μελέτη που εκπονήθηκε για λογαριασμό του Δήμου στα πλαίσια αρχικών οδηγιών του Δήμου προς τη μελετητική ομάδα του Ν. Βόσκογλου και με διαβουλεύσεις κατά την εκπόνηση της μελέτης.

Από  την ίδια μελέτη και μετά από απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου προσδιορίζονται και οι ημέρες και ώρες που θα λειτουργεί το ΣΕΣ καθώς και η τιμολογιακή πολιτική, τα τιμολόγια στάθμευσης, και ο τρόπος είσπραξης των τελών στάθμευσης.

Με βάση τις αποφάσεις αυτές του Δημοτικού Συμβουλίου εκτιμώνται πιθανά έσοδα και δαπάνες για την εγκατάσταση και λειτουργία του ΣΕΣ,  τόσο σε περίπτωση που ο Δήμος θα λειτουργεί το ΣΕΣ όσο και στην περίπτωση που θα ανατεθεί σε κάποια ιδιωτική εταιρεία.

 Αγκάθι η αστυνόμευση

ελεγχόμενη-σταθμευση-ναύπακτος-2019-δήμος-ναυπακτίας

Η αστυνόμευση της λειτουργίας του ΣΕΣ θα γίνεται από Δημοτικούς Υπαλλήλους εντεταλμένους με σχετική απόφαση του Δημάρχου.

Εδώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις ενώ οι Δημοτικοί Αστυνομικοί μπορούν να βεβαιώνουν παραβάσεις στάθμευσης, οι εντεταλμένοι δημοτικοί υπάλληλοι μπορούν να βεβαιώνουν παραβάσεις μόνο σε θέσεις ελεγχόμενης στάθμευσης και όχι παραβάσεις του ΚΟΚ όπως στάθμευση σε γωνίες, διπλοσταθμεύσεις, στάθμευση σε πεζοδρόμια κλπ.

Αυτό έχει ως συνέπεια σοβαρή δυσλειτουργία της ελεγχόμενης στάθμευσης καθώς π.χ. για να μη πληρώσει κάποιος το τέλος της ελεγχόμενης στάθμευσης σταθμεύει πάνω στο   πεζοδρόμιο ή ακόμη χειρότερη είναι η περίπτωση να διπλοσταθμεύσει κάποιος κλείνοντας κάποιον που είναι νόμιμα σταθμευμένος σε θέση ελεγχόμενης στάθμευσης ο οποίος, ο νόμιμος, δεν είναι σε θέση να φύγει και όταν λήξει η χρόνος στάθμευσής του υπόκειται σε βεβαίωση κλήσης.

Που θα λειτουργεί η Ελεγχόμενη Στάθμευση

ελεγχόμενη-σταθμευση-ναύπακτος-2019-δήμος-ναυπακτίας

Το πλαίσιο που προσδιορίσθηκε έχει ως βάση τα παρακάτω: Το ΣΕΣ δεν θα είναι ένα εισπρακτικό μέτρο αλλά ένα μέτρο που θα βοηθήσει ουσιαστικά την κυκλοφοριακή λειτουργία στον πυρήνα της κεντρικής περιοχής. Η περιοχή εφαρμογής ΣΕΣ περιλαμβάνει τις οδούς Αθηνών από το Κεφαλόβρυσο μέχρι την Ιλάρχου Τζαβέλλα.

Στο τμήμα της Ιλάρχου Τζαβέλλα μέχρι τη στροφή προς την Πλατεία Λιμένα δεν θα εφαρμοστεί η Ελεγχόμενη στάθμευση λόγω των έργων της Ανάπλασης που προαναφέραμε.

Στην οδό Ψαρού το τμήμα της οδού Αρβανίτη από Αθηνών μέχρι Θ. Νόβα, την Θ. Νόβα, την Πλ. Πιά και το τμήμα της Π .Ρήγα από την Πλ. Πιά μέχρι την Αθηνών. Το ΣΕΣ μπορεί να εφαρμόζεται κατά τις ώρες λειτουργίας των καταστημάτων ήτοι: Δευτέρα έως Παρασκευή, το Σάββατο και κατά τις ώρες 09:00π.μ. έως 14:00μ.μ. και 17:30μ.μ. έως 20:30μ.μ.

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, η διάταξη των χώρων ελεγχόμενης στάθμευσης καθιστά βολική την αστυνόμευση καθώς, ο ένας δημοτικός υπάλληλος αστυνόμευσης θα ξεκινά από το Κεφαλόβρυσο στην οδό Αθηνών μέχρι τη Μανασή, πίσω μέχρι την Αρβανίτη, θα συνεχίζει στην Αρβανίτη μετά στην Θ. Νόβα μέχρι την Πλ. Πιά συνέχεια στην Πλ. Πιά και τέλος στην Π. Ρήγα μέχρι το Κεφαλόβρυσο. Ο δεύτερος θα καλύπτει την διαδρομή από τη στροφή στην Πλ. Λιμένα, συνέχεια Ιλάρχου Τζαβέλλα, Ψαρού μέχρι Ιντζέ, πίσω Ψαρού, οδό Αθηνών μέχρι Μανασή και επιστροφή.

Το κόστος στάθμευσης – Έσοδα

ελεγχόμενη-σταθμευση-ναύπακτος-2019-δήμος-ναυπακτίας

Καθώς τα συστήματα της δωρεάν στάθμευσης έχουν αποτύχει γιατί οι χρήστες τα υποτιμούν αλλά και γιατί είναι πολύ δύσκολο να ελεγχθούν με αποτέλεσμα να υπάρχουν προστριβές, τσακωμοί κλπ.

Στα πλαίσια των αρχών που τέθηκαν αξιολογήθηκαν δύο εναλλακτικά σενάρια λειτουργίας, με διαφορετικό κόστος στην κάρτα χρόνου.

Δηλαδή: Ελεύθερη στάθμευση χωρίς τέλος στάθμευσης για μία (1) ώρα και ακολούθως ο χρήστης να αγοράζει χρόνο στάθμευσης για μια (1) ακόμα ώρα με κάρτα ξυστή ή μέσω μηνύματος SMS.  Μετά την παρέλευση αυτής της μιας ώρας η στάθμευση να θεωρείται παράνομη και να βεβαιώνεται κλήση.

Η εκτίμηση εσόδων έγινε για δύο (2) τιμές τέλους στάθμευσης (για τη δεύτερη ώρα στάθμευσης): με κάρτες του 1,0 ευρώ και των 2,0 ευρώ.

Οι βασικές παραδοχές που χρησιμοποιήθηκαν για τις εκτιμήσεις είναι οι εξής:

Η κατάληψη των προσφερόμενων ωρο – θέσεων στάθμευσης θα είναι 75%. Με την παραδοχή αυτή προκύπτουν 888 σταθμεύσεις ημερησίως ήτοι η κάθε μία από τις 157 θέσεις ελεγχόμενης στάθμευσης θα εξυπηρετεί κατά το ωράριο λειτουργίας της ελεγχόμενης στάθμευσης 5,66 σταθμεύσεις.

Από το σύνολο των 888 ημερήσιων σταθμεύσεων έγινε η παραδοχή ότι το 60% θα είναι σταθμεύσεις διάρκειας μέχρι μία (1) ώρα (δωρεάν), το 30% θα είναι σταθμεύσεις μέχρι δύο (2) ώρες και το υπόλοιπο 10% σταθμεύσεις με διάρκειας μεγαλύτερη από δύο ώρες που συνεπάγεται παράβαση. Στο 90% περίπου των παράνομων σταθμεύσεων θα δίδεται κλήση με πρόστιμο 20 ευρώ.

Από τις κλήσεις που εκδίδονται θα πληρώνεται το 50%. Με βάση τις παραπάνω παραδοχές, προκύπτουν ημερήσια έσοδα 875 ευρώ, όταν το τέλος στάθμευσης είναι 1,0 ευρώ και 1.128 ευρώ όταν το τέλος στάθμευσης είναι 2,0 ευρώ. Σε ετήσια βάση τα αντίστοιχα μεγέθη είναι 263.375 ευρώ και 339.528 ευρώ.

Να σημειώσουμε, πως τα έσοδα που αναφέρονται πιο πάνω, αντιστοιχούν στην εφαρμογή του συνολικού σχεδίου της ελεγχόμενης στάθμευσης και όχι αυτής που τελικά θα εφαρμοστεί λόγω των έργων της Ανάπλασης του ιστορικού κέντρου της Ναυπάκτου.

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Lepanto formula kite Europeans: Η κατάταξη των Ελλήνων την πρώτη αγωνιστική ημέρα

Published

on

By

Lepanto-Formula-Kite-Europeans-Nafpaktos-2022

Η πρώτη αγωνιστική ημέρα του Lepanto Formula Kite Europeans που πραγματοποιείται στη Ναύπακτο έως και τις 2 Οκτωβρίου, ολοκληρώθηκε με δύο κούρσες να πραγματοποιούνται για κάθε στόλο ανδρών και τους Έλληνες αθλητές να βρίσκονται στη μέση της βαθμολογίας.

Lepanto-Formula-Kite-Europeans-Nafpaktos-2022

Πιο αναλυτικά η κατάταξη των Ελλήνων:

Cameron Maraoffic 27ος

George Argiriadis 30ος

Dimitri Maramerides 52ος

Billy Livas 61ος

Lepanto-Formula-Kite-Europeans-Nafpaktos-2022

Τα αποτελέσματα των ανδρών και γυναικών της πρώτης αγωνιστικής Ημέρας του Lepanto Formula Kite Europeans:

Results Men
1    GER    Jannis Maus             5p
2    ITA      Riccardo Pianosi      5p
3    FRA    Nico Parlier                6p

Results Women
1    FRA     Poema Newland       5p
2    FRA     Jessie Kampman     6p
3    FRA     Alexia Fancelli          7p

Lepanto-Formula-Kite-Europeans-Nafpaktos-2022 Lepanto-Formula-Kite-Europeans-Nafpaktos-2022 Lepanto-Formula-Kite-Europeans-Nafpaktos-2022 Lepanto-Formula-Kite-Europeans-Nafpaktos-2022

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ξεκίνησαν οι εργασίες στην πλατεία Κεφαλοβρύσου –  Η ανατολική πλευρά της Ναυπάκτου αλλάζει

Published

on

By

Ξεκίνησαν οι εργασίες ανάπλασης-ανάδειξης του Κοινόχρηστου Χώρου Κεφαλοβρύσου στο Ανατολικό Τμήμα της Ναυπάκτου.  Το έργο με προϋπολογισμό μελέτης 198.000,00 ευρώ (με Φ.Π.Α.) χρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα «Αλιείας και Θάλασσας» με συγχρηματοδότηση από Κοινοτικούς και Εθνικούς Πόρους.

Το συγκεκριμένο έργο αποτελεί μέρος της συνολικής ανάπλασης του ανατολικού τμήματος της Ναυπάκτου που έχει δρομολογήσει, μελετήσει, συμβασιοποιήσει και πλέον ξεκίνησε να εκτελεί η δημοτική αρχή.

Στην πλατεία Κεφαλοβρύσου προβλέπονται διαμορφώσεις και επιστρώσεις του κοινόχρηστου χώρου, συντηρήσεις και ανάδειξη της ιδιαίτερης φύτευσης της περιοχής και κατασκευή, προμήθεια και τοποθέτηση του απαραίτητου αστικού εξοπλισμού.

Το σημείο εκτέλεσης των εργασιών επισκέφθηκαν σήμερα ο Δήμαρχος Ναυπακτίας κ. Βασίλης Γκίζας και ο Αντιδήμαρχος Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών κ. Γιάννης Παπαϊωαννίδης.

Όπως σημείωσε χαρακτηριστικά ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος:

«Στόχος μας είναι να αλλάξουμε τη φυσιογνωμία της ευρύτερης περιοχής που αποτελεί την ανατολική είσοδο της Ναυπάκτου και ταυτόχρονα να βελτιώσουμε την καθημερινότητα και την ποιότητα ζωής των κατοίκων.  Ζητούμε την κατανόηση του κόσμου για την προσωρινή αναστάτωση, θα ήθελα, όμως, να έχουν κατά νου ότι πολύ σύντομα η περιοχή θα αλλάξει προς το καλύτερο. 

Τις ημέρες αυτές ξεκίνησαν και αναμένεται να ξεκινήσουν να εκτελούνται και άλλα έργα που θα αναμορφώσουν την πόλη μας και θα την μετατρέψουν σε μία πόλη που πρώτα εμείς οι ίδιοι, ως κάτοικοί της, θα χαιρόμαστε να ζούμε σε αυτή».

 

 

 

 

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Δημοτική Αστυνομία: Σωσίβιο για τη δημοτική αρχή Γκίζα

Published

on

By

Μπουλές-ναυπακτος-ΑΔΚΝ

Σε ανακοίνωσή της μετά τα όσα ειπώθηκαν και ψηφίστηκαν κατά την διάρκεια της πρόσφατης συνεδρίασης του Δημοτικού συμβουλίου του Δήμου Ναυπακτίας, με θέμα την έγκριση του Οργανισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας (ΟΕΥ) του Δήμου, η «Ανεξάρτητη Δημοτική Κίνηση Ναυπακτίας» – ΑΔΚΝ  του Γιάννη Μπουλέ εξέδωσε την ακόλουθη ανακοίνωση:

«Με σωσίβιο τη δημοτική αστυνομία ο δήμαρχος κ. Γκίζας πέρασε το σκόπελο του Οργανισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας (ΟΕΥ) του δήμου, που έχει οδηγήσει σε διάλυση τις Υπηρεσίες του.

Πέρασαν τρία  χρόνια της δημοτικής θητείας Γκίζα και ο δήμαρχος απέφυγε σκόπιμα  να φέρει στο δημοτικό συμβούλιο τις αλλαγές που έπρεπε  να είχε κάνει από τον πρώτο μήνα της θητείας του, ώστε οι Υπηρεσίες του δήμου να μπορούν να λειτουργήσουν αποτελεσματικά.

Είναι γνωστό ότι στο δήμο Ναυπακτίας υπάρχουν τμήματα που έχουν μόνο προϊστάμενο και υπάλληλοι με παράλληλα καθήκοντα σε διαφορετικά τμήματα. Είναι επίσης γνωστό ότι υπάρχει μείωση του προσωπικού λόγω αποχωρήσεων. Η κατάσταση αυτή δημιουργεί  δυσλειτουργίες  και έπρεπε να αντιμετωπισθεί από την πρώτη στιγμή της θητείας Γκίζα.

Παρά την επιμονή της ΑΔΚΝ (στη διάρκεια της συνεργασίας μας ) να υπάρξει αλλαγή του Οργανισμού του δήμου ώστε να διορθωθούν τα κακώς κείμενα ο δήμαρχος σκόπιμα απέφυγε να φέρει στο Δημοτικό Συμβούλιο το σχέδιο του ΟΕΥ που είχε προετοιμάσει ο αντιδήμαρχος κ. Παπαβασιλείου. Ο δήμαρχος προτίμησε να κάνει μετακινήσεις υπαλλήλων με δική του  αποκλειστικά ευθύνη. Οι μετακινήσεις αυτές έχουν οδηγήσει την Υπηρεσία του δήμου στη σημερινή διάλυση.

Έτσι για μία ακόμα φορά καταρρίπτεται ο ισχυρισμός του δημάρχου ότι η αποχώρηση της ΑΔΚΝ από τη συνεργασία ήταν προσχηματική. Η ΑΔΚΝ αποχώρησε αφού διαπίστωσε ότι η δημοτική αρχή Γκίζα λόγω ανικανότητας και σκοπιμότητας δεν ενδιαφέρεται για τα ουσιαστικά θέματα του δήμου παρά μόνο για τη νίκη στις δημοτικές εκλογές του 2023.

Ακόμη και τη δημιουργία δύο τμημάτων (Εσωτερικού Ελέγχου και Πολιτικής Προστασίας) που επέβαλε ο νόμος από το 2020, ο κ. Γκιζας αναγκάστηκε να τη φέρει στο ΔΣ μετά την καταγγελία του σωματείου των εργαζομένων στο δήμο και τη σχετική καταγγελία της ΠΟΕ ΟΤΑ. Τα τμήματα αυτά που τα επιβάλλει ο νόμος  προβλέφτηκαν ως αλλαγή στον Οργανισμό αφού πρώτα δόθηκε με ανάθεση σε ιδιώτες το αντικείμενο του Εσωτερικού Ελέγχου.

Το τμήμα της δημοτικής αστυνομίας που επίσης προβλέφθηκε στον Οργανισμό ήταν καθολική κοινωνική απαίτηση αφού η ανάγκη επανασύστασης της δημοτικής αστυνομίας δεν αμφισβητείται πλέον από κανένα. Σημειώνουμε ότι η ΑΔΚΝ ήταν η μοναδική δημοτική παράταξη η οποία στην προηγούμενη δημοτική περίοδο ψήφισε  υπέρ της επανασύσαστης της δημοτικής αστυνομίας.

Για να αποφύγει λοιπόν ο δήμαρχος τη συζήτηση για τα πολύ σοβαρά ζητήματα του Οργανισμού εστίασε τη συζήτηση στο θέμα της δημοτικής αστυνομίας ανταλλάσοντας κατηγορίες με την προηγούμενη δημοτική αρχή του κ. Λουκόπουλου.

Χωρίς διαβούλευση και χωρίς όραμα ο δήμαρχος  οδήγησε το δημοτικό συβούλιο  να συζητά για το δένδρο (δημοτική αστυνομία)  αφήνοντας σε πλήρη εγκατάλειψη το δάσος (Οργανισμός Εσωτερικής Υπηρεσίας ), την αποτελεσματική δηλαδή λειτουργία του δήμου».

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ