Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Αλλάζει ο «Κλεισθένης – Καταργούνται κομβικές διατάξεις του

Published

on

Η Κυβέρνηση και συγκεκριμένα το υπουργείο Εσωτερικών, καταθέτει στη Βουλή εντός των επομένων ωρών Νομοσχέδιο με τις αλλαγές του «Κλεισθένη» , προκειμένου να διασφαλιστεί η κυβερνησιμότητα των Δήμων και των Περιφερειών της Χώρας.

Το Νομοσχέδιο τροποποιεί σειρά διατάξεων του ν.3852/2010 που είχαν αντικατασταθεί από το ν.4555/2018, δηλαδή με άλλα λόγια καταργούνται κομβικές διατάξεις του Κλεισθένη.

Με στόχο λοιπόν την κυβερνησιμότητα των Δήμων, όπως καταγράφεται στα άρθρα του Νομοσχεδίου, δίνεται «απόλυτη εξουσία» στην Οικονομική Επιτροπή των Δήμων αλλά και στην Επιτροπή Ποιότητος Ζωής.

Το νομοσχέδιο περιλαμβάνει:  την διαδικασία συγκρότησης των Επιτροπών αυτών, με τον δήμαρχο να έχει σε αυτές πλειοψηφία, ακόμα και διατάξεις που ρυθμίζουν  την σύμπραξη δημοτικών και περιφερειακών παρατάξεων.

Ας δούμε το περιεχόμενο των σημαντικότερων ρυθμίσεων που εισάγει το προς ψήφιση Νομοσχέδιο:

 

Συγκρότηση – Εκλογή Οικονομικής Επιτροπής και Επιτροπής Ποιότητας Ζωής

Το όρθρο 74 του ν. 3852/2010 (Α’ 87) αντικαθίσταται ως εξής:

«Άρθρο 74 Οικονομική επιτροπή δήμων

1. Η οικονομική επιτροπή και η επιτροπή ποιότητος ζωής αποτελούνται από τον δήμαρχο ή τον οριζόμενο από αυτόν αντιδήμαρχο ως πρόεδρο, από δύο (2) ακόμη αντιδημάρχους ως μέλη οριζόμενα από το δήμαρχο και από τέσσερα (4) μέλη, αν το συμβούλιο έχει έως και είκοσι επτά (27) μέλη, (περίπτωση του Δήμου Ναυπακτίας).

Τα μη οριζόμενα μέλη των επιτροπών εκλέγονται από το δημοτικό συμβούλιο.

Από τα εκλεγόμενα μέλη των επιτροπών, τουλάχιστον ένα (1) μέλος στις επταμελείς επιτροπές προέρχονται υποχρεωτικά από την παράταξη με την οποία εξελέγη ο δήμαρχος.

 

2.Η θητεία της οικονομικής επιτροπής και της επιτροπής ποιότητας ζωής είναι διετής.

Το δημοτικό συμβούλιο, μετά την εκλογή του προεδρείου κατά τις ημερομηνίες που ορίζονται στην παράγραφο 1 του όρθρου 64 και κατά τη διάρκεια της ίδιας συνεδρίασης εκλέγει μεταξύ των μελών του με μυστική ψηφοφορία τα μέλη της οικονομικής επιτροπής και της επιτροπής ποιότητας ζωής με τη διαδικασία των επόμενων παραγράφων.

 

3.Για το υπολογισμό των μελών κάθε παράταξης στην Οικονομική Επιτροπή και στην Επιτροπή Ποιότητας Ζωής διαιρείται ο συνολικός αριθμός των μελών του δημοτικού συμβουλίου με τον αριθμό των εκλεγόμενων μελών και ο αριθμός αυτός έως δεύτερου δεκαδικού ψηφίου, αποτελεί το εκλογικό μέτρο.

Στη συνέχεια διαιρείται ο αριθμός των δημοτικών συμβούλων κάθε παράταξης με το εκλογικό μέτρο και η κάθε παράταξη εκλέγει στις επιτροπές αριθμό μελών ίσο με το ακέραιο μέρος της διαίρεσης. Γα τη διαδικασία αυτή, τυχόν ανεξάρτητοι δημοτικοί σύμβουλοι λογίζονται αθροιστικά ως μια ενιαία παράταξη. Εφόσον το άθροισμα των μελών που έχουν εκλεγεί με το ανωτέρω εδάφιο υπολείπεται του συνόλου των αριθμού των μελών του εκλέγονται στην επιτροπή, οι παρατάξεις εκλέγουν ανά μια, ακόμα και εάν δεν έχουν εκλέξει μέλος κατά το ανωτέρω, ένα μέλος με βάση το μεγαλύτερο υπόλοιπο της ανωτέρω διαίρεσης και μέχρι συμπλήρωσης των μελών που εκλέγονται συνολικό.

Σε περίπτωση ίσου υπολοίπου προηγείται ο συνδυασμός που έχει λάβει μεγαλύτερο αριθμό ψήφων στις δημοτικές εκλογές.

Αρμοδιότητες Οικονομικής Επιτροπής δήμων

Το άρθρο 72 του ν.3852/2010 αντικαθίσταται ως εξής: «Άρθρο 72 Αρμοδιότητες οικονομικής επιτροπής δήμων.

  1.  Η οικονομική επιτροπή είναι συλλογικό όργανο, αρμόδιο για τον έλεγχο και την παρακολούθηση της οικονομικής λειτουργίας του δήμου. Ειδικότερα, έχει τις ακόλουθες αποφασιστικές, ελεγκτικές και γνωμοδοτικές αρμοδιότητες:

α) συντάσσει τον προϋπολογισμό του δήμου.

β) ελέγχει την πρόοδο υλοποίησης του προϋπολογισμού και υποβάλλει ανά τρίμηνο έκθεση προς το δημοτικό συμβούλιο, στην οποία παρουσιάζεται η κατάσταση των εσόδων και εξόδων του δήμου. Η έκθεση αυτή στην οποία καταχωρούνται και τυχόν παρατηρήσεις της μειοψηφίας, δημοσιεύεται υποχρεωτικό στην ιστοσελίδα του δήμου,

γ) προελέγχει τον απολογισμό,

δ) Αποφασίζει για τη μετακίνηση του δημάρχου, των αντιδημάρχων και των δημοτικών συμβούλων, εκτός της έδρας του Δήμου γιο εκτέλεση υπηρεσίας. Σε κατεπείγουσες περιπτώσεις επιτρέπεται να μετακινηθεί εκτός έδρας ο δήμαρχος, ο αντιδήμαρχος ή μέλος του δημοτικού συμβουλίου χωρίς προηγούμενη απόφαση της οικονομικής επιτροπής. Στις περιπτώσεις αυτές, η επιτροπή αποφασίζει χωρίς καθυστέρηση, αν η μετακίνηση ήταν επιβεβλημένη ή όχι.

ε) Συντονίζει την κατάρτιση και έχει την ευθύνη της υλοποίησης του επιχειρησιακού προγράμματος του Δήμου, το οποίο και εισηγείται στο Δημοτικό συμβούλιο.

στ) Καταρτίζει και εισηγείται στο Δημοτικό συμβούλιο τα τομεακά προγράμματα δράσης και έχει την ευθύνη της υλοποίησής τους.

ζ) Ασκεί καθήκοντα αναθέτουσας αρχής για τις συμβάσεις έργου, μελετών και υπηρεσιών, ανεξαρτήτως προϋπολογισμού πλην των περιπτώσεων που υπάγονται στην αρμοδιότητα του Δημάρχου για την απευθείας ανάθεση.

η) εισηγείται για ζητήματα διαφάνειας και ηλεκτρονικής διακυβέρνησης,

θ) εισηγείται στο δημοτικό συμβούλιο τα σχέδια κανονιστικών αποφάσεων του δήμου, με την επιφύλαξη των διατάξεων του άρθρου 73 παρ.ΙΒν) και παρακολουθεί την υλοποίησή τους,

κ) αποφασίζει για την υποβολή προσφυγών στις διοικητικές αρχές,

κα) αποφασίζει για την άσκηση ή μη όλων των ένδικων βοηθημάτων και των ένδικων μέσων, καθώς και γιο την παραίτηση από αυτό,

κβ) αποφασίζει για την πρόσληψη πληρεξουσίου δικηγόρου και για την ανάκληση της πληρεξουσιότητας του, σε όσους δήμους, είτε δεν έχουν προσληφθεί δικηγόροι με μηνιαία αντιμισθία, είτε αυτοί που έχουν προσληφθεί δεν έχουν δικαίωμα να παρίστανται σε ανώτατα δικαστήρια και καθορίζει την αμοιβή τους. Μπορεί επίσης να αναθέτει την παροχή γνωμοδοτήσεων, μόνο εφόσον δεν έχουν προσληφθεί δικηγόροι, με μηνιαία αντιμισθία. Με απόφασή της είναι δυνατή, κατ’ εξαίρεση, η ανάθεση σε δικηγόρο, εξώδικου ή δικαστικού χειρισμού, ανά υπόθεση, ζητημάτων, τα οποία έχουν ιδιαίτερη σημασία για τα συμφέροντα του δήμου και απαιτούν εξειδικευμένη γνώση ή εμπειρία. Στις περιπτώσεις αυτές, η αμοιβή του δικηγόρου ορίζεται σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 281 του ΚΔΚ.

κγ) αποφασίζει για:

Τη διαγραφή χρεών και την απαλλαγή από προσαυξήσεις κατά το όρθρο 174 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων,

Τη διευκόλυνση οφειλετών για ποσά άνω των εκατόν πενήντα χιλιάδων (150.000) ευρώ κατά το όρθρο 170 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων,

Την απ’ ευθείας ανάθεση σε νομικά πρόσωπα και δημοτικές επιχειρήσεις κατά το άρθρο 12 του ν. 4412/2016 (Α’ 147),

Τη χρηματοδότηση κοινωφελών επιχειρήσεων κατά το όρθρο 259 παρ. 1 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων,

Την παραχώρηση εγκαταστάσεων, εξοπλισμού και μέσων προς τις κοινωφελείς επιχειρήσεις κατά το όρθρο 259 παρ. 4 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων,

Την έγκριση των προϋπολογισμών των νομικών προσώπων και επιχειρήσεων του δήμου.

Η Οικονομική Επιτροπή με ειδική απόφαση που λαμβάνεται με την απόλυτη πλειοψηφία των μελών της μπορεί να παραπέμπει συγκεκριμένο θέμα της αρμοδιότητας της στο δημοτικό συμβούλιο για τη λήψη απόφασης εφόσον κρίνει ότι αυτό επιβάλλεται από την ιδιαίτερη σοβαρότητα του.

 

Σύμπραξη δημοτικών και περιφερειακών παρατάξεων

Η παράγραφος 7 του όρθρου 66 του ν. 3852/2010 (Α’ 87) αντικαθίσταται ως εξής:

 

Δύο ή περισσότερες δημοτικές παρατάξεις μπορούν να συμπράττουν, εφόσον μια από αυτές είναι η παράταξη με την οποία έχει εκλεγεί ο δήμαρχος. Το πρακτικό για τη σύμπραξη υποβάλλεται οποτεδήποτε εντός της Θητείας της δημοτικής αρχής και δεν ανακαλείται, συνυπογράφεται δε τουλάχιστον από την απόλυτη πλειοψηφία των μελών των παρατάξεων που θα συμπράξουν και κατατίθεται στον πρόεδρο του δημοτικού συμβουλίου.

Εάν δεν έχει εκλεγεί προεδρείο, το πρακτικό υποβάλλεται στον σύμβουλο του συνδυασμού με τον οποίο εξελέγη ο δήμαρχος και που έχει εκλεγεί με τις περισσότερες ψήφους και, σε περίπτωση ισοψηφίας, εκείνου που είναι γραμμένος πρώτος κατά σειρά στην απόφαση του δικαστηρίου. Η επικύρωση του πρακτικού συντελείται αμελλητί-από πρόεδρο του δημοτικού συμβουλίου ή σε περίπτωση που η αίτηση υποβληθεί πριν  από την εκλογή προεδρείου, από τον σύμβουλο του συνδυασμού με τον οποίο εξελέγη ο δήμαρχος και που έχει εκλεγεί με τις περισσότερες ψήφους και, σε περίπτωση ισοψηφίας, εκείνου που είναι γραμμένος πρώτος κατά σειρά στην απόφαση του δικαστηρίου.

Από την κατάθεση του πρακτικού, οι συμπράττουσες παρατάξεις αποτελούν ενιαία παράταξη που εισέρχεται σε όλα τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των συμπραττουσών παρατάξεων και λογίζεται ως η παράταξη με την οποία εξελέγη ο δήμαρχος, για την εφαρμογή των σχετικών διατάξεων.

Σε περίπτωση αναπλήρωσης δημοτικού συμβούλου, ο οποίος ανήκει σε παράταξη η οποία συνέπραξε, τη θέση του καταλαμβάνει κατά τη διαδικασία του άρθρου 55 του ν. 3852/2010, ο επόμενος κατά σειρά αναπληρωματικός δημοτικός σύμβουλος του ιδίου συνδυασμού της ίδιας εκλογικής περιφέρειας, σύμφωνα με την απόφαση επικύρωσης της εκλογής οπό το αρμόδιο πρωτοδικείο, ο οποίος και καθίσταται αυτοδικαίως μέλος της νέας παράταξης.

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Lepanto Formula Kite Europeans 2022: Ανοίγει αυλαία την Κυριακή με την τελετή Έναρξης στο λιμάνι

Published

on

By

Lepanto-kite-europian-championship-Nafpaktos

Με την τελετή Έναρξης που θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή, 25 Σεπτεμβρίου και ώρα 18:30′ στο Ενετικό Λιμάνι της Ναυπάκτου ανοίγει η αυλαία για το κορυφαίο αθλητικό γεγονός, το Lepanto Formula Kite Europeans 2022 που θα διαρκέσει έως και τις 2 Οκτωβρίου.

Lepanto-kite-europian-championship-Nafpaktos

Το  πλήρες Πρόγραμμα των Αγώνων και των παράλληλων εκδηλώσεων:

25 Sept 2022

12:00-18:00 Εγγραφές, 2022 Lepanto Europeans Venue (Γρίμποβο, δίπλα στον Ναυτικό Όμιλο)

18:30 Τελετή Έναρξης, Λιμάνι Ναυπάκτου

20:00 Ανοιχτό Πάρτι στο Λιμάνι της Ναυπάκτου, Nikos Diamantopoulos – ms Lefki – Agent Greg

 

26 Sept 2022

8:00-14:00 Επιθεώρηση Εξοπλισμού

14:00 Δοκιμαστικός αγώνας

15:00-19:00 Επιθεώρηση Εξοπλισμού

 

27 Sept 2022

Race DAY 1

12:00 Αγώνες

18:00 ολοκλήρωση ιστιοδρομιών

 

28 Sept 2022

Race DAY 2

12:00 Αγώνες

18:00 ολοκλήρωση ιστιοδρομιών

 

29 Sept 2022

Race DAY 3

12:00 Αγώνες

18:00 ολοκλήρωση ιστιοδρομιών

30 Sept 2022

Race DAY 4

12:00 Αγώνες Τελικοί

18:00 ολοκλήρωση ιστιοδρομιών

1 Oct 2022

Race DAY 5

12:00 Αγώνες Τελικοί

18:00 ολοκλήρωση ιστιοδρομιών

Oct 2022

Race DAY 6

10:30-14:30 Ημερίδα «Υγιής Αθλητισμός και Βιώσιμη Τουριστική Ανάπτυξη», κτήριο «Ναυπακτία» (1ος όροφος), Λιμάνι Ναυπάκτου

12:00 Αγώνες Μεταλλίων

19:30 Απονομή Μεταλλίων και Τελετή Λήξης, 2022 Lepanto Europeans Venue (Γρίμποβο, δίπλα στον Ναυτικό Όμιλο)

Συναυλία: “Les SkartOi

Lepanto-kite-europian-championship-Nafpaktos

Το 2022 Lepanto Formula Kite Europeans που πραγματοποιείται σε συνδιοργάνωση του Δήμου Ναυπακτίας, της Περιφέρειας Δυτικής Ελλλάδας, της ΙΚΑ (International Kiteboarding Association) και του Ιστιοπλοϊκού Ομίλου Ρίου ΙΑΣΩΝ, διεξάγεται σε συνεργασία με τον Ναυτικό Όμιλο Ναυπάκτου και με την υποστήριξη του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Ναυπακτίας.

 

Η Διοργάνωση τελεί υπό την αιγίδα της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού (ΓΓΑ), του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού (ΕΟΤ), της Παγκόσμιας Ιστιοπλοϊκής Ομοσπονδίας (World Sailing), της Ελληνικής Ιστιοπλοϊκής Ομοσπονδίας (ΕΙΟ) και του Ελληνικού Συνδέσμου Αετοσανίδας (ΗΚΑ).

Lepanto-kite-europian-championship-Nafpaktos

Lepanto-kite-europian-championship-Nafpaktos

 

 

 

 

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Επανασύσταση της Δημοτικής αστυνομίας στην Ναύπακτο

Published

on

By

Με εισήγηση του δημάρχου Ναυπακτίας Βασίλη Γκίζα και την έγκριση της  τροποποίησης του Οργανισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας (ΟΕΥ) του Δήμου Ναυπακτίας, στο πρόσφατο Δημοτικό συμβούλιο, της Τετάρτης  21-09-2022, ανοίγει ο δρόμος για την επανασύσταση της Δημοτικής αστυνομίας.

Η τροποποίηση αυτή – σύμφωνα με το άρθρο 9 του Ν.4795/2021, παρέχει τη δυνατότητα στον Δήμο να προχωρήσει σε πρόσληψη συγκεκριμένου προσωπικού, καθώς η κυβέρνηση ανοίγει το θέμα πρόσληψης  νέου προσωπικού για την στελέχωση της Δημοτικής   Αστυνομίας.

Η δημοτική αρχή αλλά και όλες οι δημοτικές παρατάξεις έχουν εκφράσει δημόσια την ανάγκη ύπαρξης και λειτουργίας Δημοτικής Αστυνομίας στον Δήμο Ναυπακτίας, που θα εμπλέκεται δίνοντας λύσεις σε προβλήματα καθημερινότητας, όπως για παράδειγμα αυτό του κυκλοφοριακού και όχι μόνο.

Έτσι με την τροποποίηση του ΟΕΥ η υπηρεσία αυτή θα περιλαμβάνεται πλέον ως αυτοτελές τμήμα στο οργανόγραμμα του  Δήμου Ναυπακτίας.

Να θυμίσουμε ότι η Δημοτική Αστυνομία καταργήθηκε από την κυβέρνηση το 2013 (με το άρθρο 81 του Ν.4172/2013) και δόθηκε η δυνατότητα σε όσους υπηρετούσαν σε αυτή της επιλογής της παραμονής τους στην υπηρεσία – με αμφιλεγόμενες αρμοδιότητες και πολλά ερωτηματικά για την άσκησή τους , της μετάταξης σε οργανισμό μέσω κινητικότητας ή της ενσωμάτωσης τους στο διοικητικό προσωπικό του Δήμου Ναυπακτίας.

Αποτέλεσμα όλου αυτού να διαλυθεί η δημοτική αστυνομία στον Δήμο Ναυπακτίας καθώς από την δύναμή της ελάχιστοι υπάλληλοι απέμειναν που δεν επέλεξαν την «έξοδο».

Έρχεται λοιπόν σήμερα η πολιτεία και γνωστοποιεί πως μέσω ΑΣΕΠ θα προχωρήσει σε προσλήψεις 1200 έως 1500 ατόμων στην Δημοτική Αστυνομία, γεγονός που αλλάζει άρδην το τοπίο.

Αναμένεται λοιπόν η διαδικασία κατανομής των θέσεων, μετά τα αιτήματα των Δήμων, από το υπουργείο Εσωτερικών, ώστε να ετοιμάσει την προκήρυξη.

Είναι σαφές πως στον διαγωνισμό θα υπάρχουν συγκεκριμένα κριτήρια, με πιο σημαντικό αυτό της ηλικίας, αλλά και του επιπέδου μόρφωσης, με την προεκλογική περίοδο βέβαια που διανύουμε να αφήνει αρκετά περιθώρια στο κομμάτι της συνέντευξης.

Όσον αφορά τις αρμοδιότητες που θα έχει η Δημοτική Αστυνομία, πέραν του ελέγχου της παράνομης στάθμευσης, της καθαριότητας  και της λειτουργίας των καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος, αναμένεται να εμπλουτιστούν αυτές οι αρμοδιότητες, κάτι που άμεσα θα συζητηθεί στο κοινοβούλιο, μαζί με νομικά θέματα ως προς την επιβολή προστίμων και διοικητικών ποινών από τους Δημοτικούς Αστυνομικούς.

Σε αναμονή λοιπόν των εξελίξεων, με την πόλη της Ναυπάκτου να είναι ξεκάθαρο πως έχει την ανάγκη λειτουργίας Δημοτικής Αστυνομίας και ταυτόχρονα μεγαλύτερη ανάγκη αλλαγής νοοτροπίας.

Όσους «χωροφύλακες» και να διαθέτει ο Δήμος δεν θα είναι ποτέ αρκετοί για να έχει ο καθένας από έναν πάνω από το κεφάλι του, ώστε να είναι νόμιμος, εφαρμόζοντας τα αυτονόητα.

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ανακοίνωση/απάντηση της παράταξης «ΑΝΑΝΕΩΣΗ-ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ» του Συλλόγου Εργαζομένων ΟΤΑ Ναυπακτίας και Δωρίδος

Published

on

By

Σύλλογος-εργαζόμενων-ΟΤΑ-Ναυπακτίας -Δωρίδας

Μετά από την παραίτηση δυο μελών του ΔΣ του Συλλόγου Εργαζομένων ΟΤΑ Ναυπακτίας και Δωρίδας  και τα όσα ανέφεραν στην ανακοίνωση τους, τα μέλη του ΔΣ και μέλη της παράταξης  «ΑΝΑΝΕΩΣΗ-ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ» έβγαλαν την ακόλουθη ανακοίνωση – απάντηση.  Αναφέρει η ανακοίνωση:

“ΠΡΟΣ

ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΟΤΑ ΝΑΥΠΑΚΤΙΑΣ ΚΑΙ ΔΩΡΙΔΟΣ

Με την από 15-9-2022 επιστολή τους τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του  Συλλόγου Εργαζομένων ΟΤΑ Ναυπακτίας και Δωρίδος, Κυρίτση Άννα-Μαρία και Παπαγεωργακόπουλος Νίκος, υπέβαλλαν την παραίτησή τους από μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου.

Η παραίτησή τους αποδόθηκε  από τους ίδιους στην συμπεριφορά του Προεδρείου του Δ.Σ  και μας κατηγόρησαν για περιφρόνηση των αρχών της συνέπειας, της καλής πίστης και της εντιμότητας, δήλωσαν την απογοήτευσή τους από την «ανοίκια» συμπεριφορά μας και ότι βιώσανε παραταξιακές στάσεις και πολιτικές συμπεριφορές με πνεύμα αλαζονείας!!!

Όπως είναι γνωστό οι δύο συνάδελφοι συμμετείχαν στις αρχαιρεσίες που πραγματοποιήθηκαν στις 17/12/2022 για την ανάδειξη διοικητικού συμβουλίου του συλλόγου μας με την παράταξη της Δημοκρατικής Αγωνιστικής Συνεργασίας (ΔΑΣ) που πρόσκειται  στο ΚΚΕ. Εκπροσωπώντας την ΔΑΣ εκλέχτηκαν στο Δ.Σ, ενώ η παράταξή μας που δεν έχει συγκεκριμένο πολιτικό προσανατολισμό και δεν ελέγχεται από κανένα κόμμα εξέλεξε πέντε μέλη.

Η πρώτη και μοναδική ενέργεια των δύο νέων συνδικαλιστών ήταν στην πρώτη συνεδρίαση που αφορούσε την εκλογή προεδρείου να προσπαθήσουν με πραξικοπηματικό τρόπο να επηρεάσουν άτομα που εξελέγησαν με το δικό μας ψηφοδέλτιο, ώστε να καταλάβουν τις θέσεις του Προεδρείου. Κατάφεραν να δελεάσουν ένα συνάδελφο, αλλά δεν πέτυχαν το σκοπό τους. Το θέμα αυτό είχε καταγγελθεί από εμάς τότε. Έκτοτε, ως παράταξη δεν ασχολήθηκε με κανένα από τα θέματα που απασχολούν τους συναδέλφους μας, δεν επισκέφτηκαν κανένα εργασιακό χώρο και δεν έφεραν κανένα θέμα στις συνεδριάσεις του Δ.Σ.

Στην τελευταία συνεδρίαση του Δ.Σ εξέφρασαν με έντονο τρόπο την διαφωνία τους για την απόφαση που έλαβε το Δ.Σ σε προηγούμενη συνεδρίαση, κατά την οποία ήταν απόντες,  να καταγγείλει τον δήμαρχο Ναυπακτίας για την ανάθεση της υπηρεσίας του Εσωτερικού Ελέγχου του δήμου σε ιδιώτη. Συγκεκριμένα ανέφεραν «διαφωνούν με το μέρος που αφορά τον Εσωτερικό Έλεγχο και συγκεκριμένα σε ότι αφορά την ανάθεση από την δημοτική αρχή σε ιδιώτη, γιατί σαν νέα μέλη του Δ.Σ δεν έχουμε φέρει το αίτημα στο δήμο». Δηλαδή με λίγα λόγια καλώς ανέθεσε ο δήμαρχος Ναυπακτίας σε ιδιώτη την υπηρεσία του Εσωτερικού Ελέγχου και κακώς το καταγγείλαμε!!! Η στάση τους αυτή ξενίζει γιατί η παράταξη που εκπροσωπούν , η ΔΑΣ (ΚΚΕ) έχει σταθερή  και ξεκάθαρη στάση για το θέμα των ιδιωτικοποιήσεων στο Δημόσιο τομέα και θα έπρεπε να πρωτοστατούν σε θέματα που άπτονται βασικών αρχών των συνδικαλιστικών οργανώσεων του ΚΚΕ και να αντιπαλεύουν τέτοιες πολιτικές και πρακτικές. Επίσης το Γενικό Συμβούλιο της ΠΟΕ-ΟΤΑ ομόφωνα έχει λάβει απόφαση ΚΑΤΑ των αναθέσεων της υπηρεσίας εσωτερικού ελέγχου από δημάρχους σε ιδιώτες.

Για μας, για την Ομοσπονδία μας  ο εσωτερικός έλεγχος είναι μια διαδικασία, η οποία οφείλει να ασκείται από το ελληνικό δημόσιο και μόνο.  Η παραίτησή τους λοιπόν μάλλον έγινε γιατί «θίξαμε» τον Δήμαρχο και δεν υιοθετήσαμε τις απόψεις τους για το θέμα  της ανάθεσης σε ιδιώτη, εκτός αν τους « παραίτησαν» λόγω μη συμμόρφωσης τους με τις βασικές αρχές της ΔΑΣ!!!

Οι συνάδελφοι συνδικαλιστές δεν έχουν καταλάβει ότι εξελέγησαν ως παράταξη  -ποτέ  δεν ήθελε η Συνδικαλιστική τους Οργάνωση ενιαίο ψηφοδέλτιο-και οι συνάδελφοι τους όρισαν στη θέση της μειοψηφίας του Δ.Σ.

Ξενίζει το γεγονός να μην  αποδέχονται ότι στα δημοκρατικά εκλεγμένα όργανα  εκφράζονται διαφορετικές απόψεις- πλειοψηφικές και μειοψηφικές -και ενίοτε λαμβάνονται αποφάσεις από τις πλειοψηφίες.  Τα καθήκοντά τους είναι γνωστά και αυτά θα πρέπει να ασκούν.  Δεν έχουν κατανοήσει επίσης ότι κάθε μέλος του Προεδρείου -Πρόεδρος, Αντιπρόεδρος , Γραμματέας και Ταμίας- έχει τις δικές του αρμοδιότητες και ευθύνες όπως και το Δ.Σ στο σύνολό του. Για όλες τις δράσεις του, έχει ενημερωθεί το Διοικητικό Συμβούλιο και έχουν ληφθεί από το Δ.Σ αποφάσεις για τα θέματα  που διαχειριστήκαμε. Οι εκλεγμένοι εκπρόσωποι των εργαζομένων δεν παραιτούνται με την πρώτη ευκαιρία με έωλες δικαιολογίες, αλλά ασκούν τα καθήκοντά τους ανεπηρέαστοι, για την επίλυση των προβλημάτων των εργαζομένων και στηλιτεύουν την συμπεριφορά και στάση  των οργάνων της κεντρικής διοίκησης, των Δημάρχων ακόμη και των άλλων παρατάξεων που αντιστρατεύονται των συμφερόντων των εργαζομένων.

Οι δύο συνάδελφοι μας αποδίδουν χαρακτηρισμούς βαρείς χωρίς βάση. Το προεδρείο του Συλλόγου αποτελείται από συγκεκριμένα άτομα, με μακρά συνδικαλιστική και υπηρεσιακή πορεία, έχουν ονοματεπώνυμο, είναι πάντα δίπλα στους συναδέλφους και τα προβλήματά τους και όλοι είμαστε γνωστοί στην μικρή τοπική κοινωνία της Ναυπάκτου. Έχουμε κριθεί για την συνδικαλιστική και κοινωνική μας δράση όπως και για τις χαρακτηρολογικές μας ιδιότητες και καθημερινά κρινόμαστε.

Τώρα αν τους θίξαμε το δήμαρχο ή αν δεν τους ρωτήσαμε, ενώ απουσίαζαν από τη σχετική συνεδρίαση του Δ.Σ, για την απόφασή μας να καταδικάσουμε την ανάθεση σε ιδιώτη μιας αρμοδιότητας που πρέπει να ασκείται από κρατικούς φορείς!!! …λυπούμαστε!!! ”

ΤΑ ΜΕΛΗ  ΤΟΥ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ

ΚΑΙ ΜΕΛΗ ΤΗΣ ΠΑΡΑΤΑΞΗΣ «ΑΝΑΝΕΩΣΗ- ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ»

  1. Νταουσάνη Βασιλική, Πρόεδρος
  2. Μπίμπας Βασίλειος, Αντιπρόεδρος
  3. Παπακωστόπουλος Δημήτριος, Γεν. Γραμματέας
  4. Γιαννόπουλος Δημήτριος, Ταμίας

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ