Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Αλλάζει ο «Κλεισθένης – Καταργούνται κομβικές διατάξεις του

Published

on

Η Κυβέρνηση και συγκεκριμένα το υπουργείο Εσωτερικών, καταθέτει στη Βουλή εντός των επομένων ωρών Νομοσχέδιο με τις αλλαγές του «Κλεισθένη» , προκειμένου να διασφαλιστεί η κυβερνησιμότητα των Δήμων και των Περιφερειών της Χώρας.

Το Νομοσχέδιο τροποποιεί σειρά διατάξεων του ν.3852/2010 που είχαν αντικατασταθεί από το ν.4555/2018, δηλαδή με άλλα λόγια καταργούνται κομβικές διατάξεις του Κλεισθένη.

Με στόχο λοιπόν την κυβερνησιμότητα των Δήμων, όπως καταγράφεται στα άρθρα του Νομοσχεδίου, δίνεται «απόλυτη εξουσία» στην Οικονομική Επιτροπή των Δήμων αλλά και στην Επιτροπή Ποιότητος Ζωής.

Το νομοσχέδιο περιλαμβάνει:  την διαδικασία συγκρότησης των Επιτροπών αυτών, με τον δήμαρχο να έχει σε αυτές πλειοψηφία, ακόμα και διατάξεις που ρυθμίζουν  την σύμπραξη δημοτικών και περιφερειακών παρατάξεων.

Ας δούμε το περιεχόμενο των σημαντικότερων ρυθμίσεων που εισάγει το προς ψήφιση Νομοσχέδιο:

 

Συγκρότηση – Εκλογή Οικονομικής Επιτροπής και Επιτροπής Ποιότητας Ζωής

Το όρθρο 74 του ν. 3852/2010 (Α’ 87) αντικαθίσταται ως εξής:

«Άρθρο 74 Οικονομική επιτροπή δήμων

1. Η οικονομική επιτροπή και η επιτροπή ποιότητος ζωής αποτελούνται από τον δήμαρχο ή τον οριζόμενο από αυτόν αντιδήμαρχο ως πρόεδρο, από δύο (2) ακόμη αντιδημάρχους ως μέλη οριζόμενα από το δήμαρχο και από τέσσερα (4) μέλη, αν το συμβούλιο έχει έως και είκοσι επτά (27) μέλη, (περίπτωση του Δήμου Ναυπακτίας).

Τα μη οριζόμενα μέλη των επιτροπών εκλέγονται από το δημοτικό συμβούλιο.

Από τα εκλεγόμενα μέλη των επιτροπών, τουλάχιστον ένα (1) μέλος στις επταμελείς επιτροπές προέρχονται υποχρεωτικά από την παράταξη με την οποία εξελέγη ο δήμαρχος.

 

2.Η θητεία της οικονομικής επιτροπής και της επιτροπής ποιότητας ζωής είναι διετής.

Το δημοτικό συμβούλιο, μετά την εκλογή του προεδρείου κατά τις ημερομηνίες που ορίζονται στην παράγραφο 1 του όρθρου 64 και κατά τη διάρκεια της ίδιας συνεδρίασης εκλέγει μεταξύ των μελών του με μυστική ψηφοφορία τα μέλη της οικονομικής επιτροπής και της επιτροπής ποιότητας ζωής με τη διαδικασία των επόμενων παραγράφων.

 

3.Για το υπολογισμό των μελών κάθε παράταξης στην Οικονομική Επιτροπή και στην Επιτροπή Ποιότητας Ζωής διαιρείται ο συνολικός αριθμός των μελών του δημοτικού συμβουλίου με τον αριθμό των εκλεγόμενων μελών και ο αριθμός αυτός έως δεύτερου δεκαδικού ψηφίου, αποτελεί το εκλογικό μέτρο.

Στη συνέχεια διαιρείται ο αριθμός των δημοτικών συμβούλων κάθε παράταξης με το εκλογικό μέτρο και η κάθε παράταξη εκλέγει στις επιτροπές αριθμό μελών ίσο με το ακέραιο μέρος της διαίρεσης. Γα τη διαδικασία αυτή, τυχόν ανεξάρτητοι δημοτικοί σύμβουλοι λογίζονται αθροιστικά ως μια ενιαία παράταξη. Εφόσον το άθροισμα των μελών που έχουν εκλεγεί με το ανωτέρω εδάφιο υπολείπεται του συνόλου των αριθμού των μελών του εκλέγονται στην επιτροπή, οι παρατάξεις εκλέγουν ανά μια, ακόμα και εάν δεν έχουν εκλέξει μέλος κατά το ανωτέρω, ένα μέλος με βάση το μεγαλύτερο υπόλοιπο της ανωτέρω διαίρεσης και μέχρι συμπλήρωσης των μελών που εκλέγονται συνολικό.

Σε περίπτωση ίσου υπολοίπου προηγείται ο συνδυασμός που έχει λάβει μεγαλύτερο αριθμό ψήφων στις δημοτικές εκλογές.

Αρμοδιότητες Οικονομικής Επιτροπής δήμων

Το άρθρο 72 του ν.3852/2010 αντικαθίσταται ως εξής: «Άρθρο 72 Αρμοδιότητες οικονομικής επιτροπής δήμων.

  1.  Η οικονομική επιτροπή είναι συλλογικό όργανο, αρμόδιο για τον έλεγχο και την παρακολούθηση της οικονομικής λειτουργίας του δήμου. Ειδικότερα, έχει τις ακόλουθες αποφασιστικές, ελεγκτικές και γνωμοδοτικές αρμοδιότητες:

α) συντάσσει τον προϋπολογισμό του δήμου.

β) ελέγχει την πρόοδο υλοποίησης του προϋπολογισμού και υποβάλλει ανά τρίμηνο έκθεση προς το δημοτικό συμβούλιο, στην οποία παρουσιάζεται η κατάσταση των εσόδων και εξόδων του δήμου. Η έκθεση αυτή στην οποία καταχωρούνται και τυχόν παρατηρήσεις της μειοψηφίας, δημοσιεύεται υποχρεωτικό στην ιστοσελίδα του δήμου,

γ) προελέγχει τον απολογισμό,

δ) Αποφασίζει για τη μετακίνηση του δημάρχου, των αντιδημάρχων και των δημοτικών συμβούλων, εκτός της έδρας του Δήμου γιο εκτέλεση υπηρεσίας. Σε κατεπείγουσες περιπτώσεις επιτρέπεται να μετακινηθεί εκτός έδρας ο δήμαρχος, ο αντιδήμαρχος ή μέλος του δημοτικού συμβουλίου χωρίς προηγούμενη απόφαση της οικονομικής επιτροπής. Στις περιπτώσεις αυτές, η επιτροπή αποφασίζει χωρίς καθυστέρηση, αν η μετακίνηση ήταν επιβεβλημένη ή όχι.

ε) Συντονίζει την κατάρτιση και έχει την ευθύνη της υλοποίησης του επιχειρησιακού προγράμματος του Δήμου, το οποίο και εισηγείται στο Δημοτικό συμβούλιο.

στ) Καταρτίζει και εισηγείται στο Δημοτικό συμβούλιο τα τομεακά προγράμματα δράσης και έχει την ευθύνη της υλοποίησής τους.

ζ) Ασκεί καθήκοντα αναθέτουσας αρχής για τις συμβάσεις έργου, μελετών και υπηρεσιών, ανεξαρτήτως προϋπολογισμού πλην των περιπτώσεων που υπάγονται στην αρμοδιότητα του Δημάρχου για την απευθείας ανάθεση.

η) εισηγείται για ζητήματα διαφάνειας και ηλεκτρονικής διακυβέρνησης,

θ) εισηγείται στο δημοτικό συμβούλιο τα σχέδια κανονιστικών αποφάσεων του δήμου, με την επιφύλαξη των διατάξεων του άρθρου 73 παρ.ΙΒν) και παρακολουθεί την υλοποίησή τους,

κ) αποφασίζει για την υποβολή προσφυγών στις διοικητικές αρχές,

κα) αποφασίζει για την άσκηση ή μη όλων των ένδικων βοηθημάτων και των ένδικων μέσων, καθώς και γιο την παραίτηση από αυτό,

κβ) αποφασίζει για την πρόσληψη πληρεξουσίου δικηγόρου και για την ανάκληση της πληρεξουσιότητας του, σε όσους δήμους, είτε δεν έχουν προσληφθεί δικηγόροι με μηνιαία αντιμισθία, είτε αυτοί που έχουν προσληφθεί δεν έχουν δικαίωμα να παρίστανται σε ανώτατα δικαστήρια και καθορίζει την αμοιβή τους. Μπορεί επίσης να αναθέτει την παροχή γνωμοδοτήσεων, μόνο εφόσον δεν έχουν προσληφθεί δικηγόροι, με μηνιαία αντιμισθία. Με απόφασή της είναι δυνατή, κατ’ εξαίρεση, η ανάθεση σε δικηγόρο, εξώδικου ή δικαστικού χειρισμού, ανά υπόθεση, ζητημάτων, τα οποία έχουν ιδιαίτερη σημασία για τα συμφέροντα του δήμου και απαιτούν εξειδικευμένη γνώση ή εμπειρία. Στις περιπτώσεις αυτές, η αμοιβή του δικηγόρου ορίζεται σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 281 του ΚΔΚ.

κγ) αποφασίζει για:

Τη διαγραφή χρεών και την απαλλαγή από προσαυξήσεις κατά το όρθρο 174 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων,

Τη διευκόλυνση οφειλετών για ποσά άνω των εκατόν πενήντα χιλιάδων (150.000) ευρώ κατά το όρθρο 170 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων,

Την απ’ ευθείας ανάθεση σε νομικά πρόσωπα και δημοτικές επιχειρήσεις κατά το άρθρο 12 του ν. 4412/2016 (Α’ 147),

Τη χρηματοδότηση κοινωφελών επιχειρήσεων κατά το όρθρο 259 παρ. 1 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων,

Την παραχώρηση εγκαταστάσεων, εξοπλισμού και μέσων προς τις κοινωφελείς επιχειρήσεις κατά το όρθρο 259 παρ. 4 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων,

Την έγκριση των προϋπολογισμών των νομικών προσώπων και επιχειρήσεων του δήμου.

Η Οικονομική Επιτροπή με ειδική απόφαση που λαμβάνεται με την απόλυτη πλειοψηφία των μελών της μπορεί να παραπέμπει συγκεκριμένο θέμα της αρμοδιότητας της στο δημοτικό συμβούλιο για τη λήψη απόφασης εφόσον κρίνει ότι αυτό επιβάλλεται από την ιδιαίτερη σοβαρότητα του.

 

Σύμπραξη δημοτικών και περιφερειακών παρατάξεων

Η παράγραφος 7 του όρθρου 66 του ν. 3852/2010 (Α’ 87) αντικαθίσταται ως εξής:

 

Δύο ή περισσότερες δημοτικές παρατάξεις μπορούν να συμπράττουν, εφόσον μια από αυτές είναι η παράταξη με την οποία έχει εκλεγεί ο δήμαρχος. Το πρακτικό για τη σύμπραξη υποβάλλεται οποτεδήποτε εντός της Θητείας της δημοτικής αρχής και δεν ανακαλείται, συνυπογράφεται δε τουλάχιστον από την απόλυτη πλειοψηφία των μελών των παρατάξεων που θα συμπράξουν και κατατίθεται στον πρόεδρο του δημοτικού συμβουλίου.

Εάν δεν έχει εκλεγεί προεδρείο, το πρακτικό υποβάλλεται στον σύμβουλο του συνδυασμού με τον οποίο εξελέγη ο δήμαρχος και που έχει εκλεγεί με τις περισσότερες ψήφους και, σε περίπτωση ισοψηφίας, εκείνου που είναι γραμμένος πρώτος κατά σειρά στην απόφαση του δικαστηρίου. Η επικύρωση του πρακτικού συντελείται αμελλητί-από πρόεδρο του δημοτικού συμβουλίου ή σε περίπτωση που η αίτηση υποβληθεί πριν  από την εκλογή προεδρείου, από τον σύμβουλο του συνδυασμού με τον οποίο εξελέγη ο δήμαρχος και που έχει εκλεγεί με τις περισσότερες ψήφους και, σε περίπτωση ισοψηφίας, εκείνου που είναι γραμμένος πρώτος κατά σειρά στην απόφαση του δικαστηρίου.

Από την κατάθεση του πρακτικού, οι συμπράττουσες παρατάξεις αποτελούν ενιαία παράταξη που εισέρχεται σε όλα τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των συμπραττουσών παρατάξεων και λογίζεται ως η παράταξη με την οποία εξελέγη ο δήμαρχος, για την εφαρμογή των σχετικών διατάξεων.

Σε περίπτωση αναπλήρωσης δημοτικού συμβούλου, ο οποίος ανήκει σε παράταξη η οποία συνέπραξε, τη θέση του καταλαμβάνει κατά τη διαδικασία του άρθρου 55 του ν. 3852/2010, ο επόμενος κατά σειρά αναπληρωματικός δημοτικός σύμβουλος του ιδίου συνδυασμού της ίδιας εκλογικής περιφέρειας, σύμφωνα με την απόφαση επικύρωσης της εκλογής οπό το αρμόδιο πρωτοδικείο, ο οποίος και καθίσταται αυτοδικαίως μέλος της νέας παράταξης.

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

«Άστεγο» το Δημοτικό Συμβούλιο Ναυπακτίας

Published

on

By

δημοτικο-συμβούλιο-δημος-ναυπακτίας-2019

Το θέμα της στέγασης του Δημοτικού συμβουλίου θα απασχολήσει το Σώμα στην συνεδρίασή του που θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 18 Δεκεμβρίου 2019.

Καθώς οι εργασίες για την αποκατάσταση και αναβάθμιση του κτιρίου του Ξενία ξεκινούν και πάλι, «άστεγο» μένει το Δημοτικό Συμβούλιο με την ανάγκη εύρεσης άμεσης και λειτουργικής λύσης.

Με το έργο στο Ξενία να υλοποιείται σε δυο περίπου χρόνια, αλλά και η επόμενη χρήση του να μην επιτρέπει την στέγαση του Δημοτικού συμβουλίου, η πρόταση που αναμένεται να τεθεί στην συνεδρίαση της Τετάρτης εκτιμάται ως προσωρινή και μόνο λύση.

Ως πιο πρόσφορη λύση που, σύμφωνα με πληροφορίες, θα μπει προς συζήτηση και λήψη απόφασης από όλες τις δημοτικές παρατάξεις, εμφανίζεται η μεταφορά των συνεδριάσεων στην αίθουσα της Αιτωλικής Αναπτυξιακής στον Πλατανίτη.

Για μια ακόμα φορά καταγράφεται η ανάγκη ύπαρξης κτιριακών υποδομών στον Δήμο, κάτι για το οποίο όλα αυτά τα χρόνια δεν φρόντισαν οι εκάστοτε δημοτικές αρχές του τόπου να αποκτήσει ο Δήμος Ναυπακτίας.

Κτιριακές εγκαταστάσεις ιδιόκτητες που και το Δημοτικό Συμβούλιο θα στεγάζουν, θα αποσυμφορήσουν τις υπηρεσίες του Δήμου και ταυτόχρονα δεν θα απαιτούνται χιλιάδες ευρώ για ενοικιάσεις χώρων, που ο Δήμος καταβάλει ετησίως.

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Συνεδριάζει σήμερα στις 18:00 η Τοπική Κοινότητα Ναυπάκτου

Published

on

By

Τοπική-κοινότητα-ναυπακτου-συνεδρίαση

Συνεδριάζει σήμερα Παρασκευή 13 Δεκεμβρίου 2019 και ώρα 18:00 στο Δημοτικό Κτίριο του Ξενοδοχείου Ξενία, σε Τακτική συνεδρίαση το Συμβούλιο της Κοινότητας Ναυπάκτου, με τα εξής θέματα ημερήσιας διάταξης:

  1. Χορήγηση παράτασης ωραρίου λειτουργίας μουσικής στο Κ.Υ.Ε. με τον διακριτικό τίτλο “Καφεδρόμιο”, ιδιοκτησίας της κ. ΡΑΙΚΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΣ, που βρίσκεται στην οδό Αθηνών αριθ. 81 στην Ναύπακτο του Δήμου Ναυπακτίας.
  2. Έκφραση γνώμης επί της από 9-12-2019 εισήγηση του αυτοτελούς τμήματος αδειοδοτήσεων σχετικά με την υπόδειξη της νέας θέσης του υπό μετατόπιση περιπτέρου της αδειούχου θύματος πολέμου Ράϊκου Φωτεινής χας Κων/νου, που βρίσκεται στην κοινότητα Ναυπάκτου του Δ. Ναυπακτίας επί της οδού Τζαβέλλα 25.
  3. Έκφραση γνώμης επί της αρ.πρ.19549/6-11-2019 εισήγηση της Δ/νσης ΤΥ περί ονομασίας οδού στην περιοχή Λαγκαδούλα.
  4. Έκφραση γνώμης επί της αρ.πρ.19797/1-11-2019 εισήγηση της Δ/νσης ΤΥ για την τοποθέτηση καθρέπτη ασφάλειας οδικής κυκλοφορίας.
  5. Έκφραση γνώμης επί της αρ.πρ.22051/3-12-2019 εισήγηση της Δ/νσης ΤΥ περί παραχώρησης κατάληψης κοινοχρήστου χώρου στο Στενοπάζαρο για την πραγματοποίηση παιδικής εκδήλωσης την 24-12-2019.
  6. Διατύπωση γνώμης για την επέκταση των πεζοδρομίων στην Παλαιοπαναγιά.
  7. Διατύπωση γνώμης για την τοποθέτηση πινακίδων ονομασίας οδών σύμφωνα με τις εγκεκριμένες αποφάσεις.

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Τόπο στα νιάτα !!!

Published

on

By

Βουλή-νομοσχεδιο-πολιτική

Ψηφίστηκε χθες Τρίτη στο πολυνομοσχέδιο-σκούπα, ως άρθρο 16ο. ρύθμιση όπου περιγράφονται τα μηνιαία επιδόματα των προϊσταμένων διοίκησης. Συγκεκριμένα προστέθηκε το εδάφιο «αθ) Περιφερειακοί Συντονιστές Πολιτικής Προστασίας, τετρακόσια πενήντα (450) ευρώ»…

Πιο αναλυτικά:

Κάθε Περιφερειάρχης, σύμφωνα με το αρ.93 του ν.4623/2019, μπορεί να προσλαμβάνει έναν Περιφερειακό Συντονιστή Πολιτικής Προστασίας, μία ακόμα θέση για κάθε Περιφέρεια, “για την υποβοήθηση του Περιφερειάρχη σε θέματα πολιτικής προστασίας”.

Το πρόσωπο, διορίζεται και απολύεται με Απόφαση του Περιφερειάρχη, με σύμβαση ορισμένου χρόνου που δεν μπορεί να υπερβαίνει τη θητεία του Περιφερειάρχη,  ενώ μάλιστα απολύεται αυτοδικαίως αμέσως μόλις ο Περιφερειάρχης που τον προσέλαβε, παύσει να ασκείται καθήκοντά του. Ο Περιφερειάρχης μεταβιβάζει στο Συντονιστή αποφασιστικού χαρακτήρα αρμοδιότητές του και ο Συντονιστής αναφέρεται αποκλειστικά στον Περιφερειάρχη.

Δηλαδή στην ουσία οι 13 περιφερειάρχες προσλαμβάνουν έναν ακόμα Συνεργάτη, μετά από αυτούς  των Ειδικών Συμβούλων, Ειδικών Συνεργατών και Επιστημονικών Συνεργατών των Περιφερειών.

Ταυτοχρόνως, συμπεριλήφθηκε ειδική μέριμνα για την περίπτωση που ο Περιφερειάρχης επιλέξει συνταξιούχο για τη συγκεκριμένη θέση!  Το Ν/Σ προβλέπει ότι το επίδομα θα καταβάλλεται ακόμη και στην περίπτωση που στη θέση διορίζεται συνταξιούχος του Δημοσίου, καθώς και όλων των φορέων, ταμείων, κλάδων ή λογαριασμών που εντάσσονται στον Ε.Φ.Κ.Α. και θα καταβάλλεται συγχρόνως με την καταβολή του συνόλου της κύριας και επικουρικής σύνταξής του.

Την στιγμή που η ανεργία μαστίζει τους νέους οι κυβερνώντες φροντίζουν για τους συνταξιούχους…

 

Continue Reading

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

δερματινεσ-τσαντεσ-musitsa

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ