Connect with us

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ανέξοδη διαφήμιση!!!

Published

on

Ανέξοδα εντελώς,  η Ναύπακτος κατάφερε να διαφημιστεί, αρνητικά μεν, μέσα από δύο γεγονότα. Τις εικόνες ντροπής που παρουσίασε το λιμάνι πριν λίγες ημέρες με τα απομεινάρια από κουτάκια μπύρας, καφέδων και ποτών  και από το ατύχημα, που ευτυχώς δεν έγινε δυστύχημα, με την βουτιά νεαρού από τον  φάρο  του λιμανιού.

Διαφήμιση ενόψει τουριστικής περιόδου (!!!) , με το άρθρο του  Νικόλα Σεβαστάκη που δημοσιεύτηκε στην έντυπη έκδοση της LiFO.

…μοιάζει τώρα με αναποδογυρισμένο κάδο

«ΔΥΟ «ΚΟΜΜΑΤΑ» φαίνεται πως σχηματίστηκαν αυτό τον καιρό. Όσοι πίστευαν ή, έστω, στοιχημάτιζαν σε μια εμπειρία αλλαγής μέσα από τη δοκιμασία και εκείνοι που, παραμένοντας σκεπτικιστές και κατά τεκμήριο πιο απαισιόδοξοι, έγραψαν ότι καμία κρίση δεν αλλάζει τις συνειδήσεις, παρά μόνο προσωρινά και υπό το κράτος του φόβου. Μόλις περνάει ο φόβος, λένε, η «κοινωνία ανοίγει» γλιστρώντας σε μια καθημερινότητα της αμέλειας και της πρόθυμης λήθης.

Αυτές οι δύο οπτικές έχουν πάντα ενδιαφέρον, αφού η πρώτη ψάχνει εναγωνίως ηθικά παραδείγματα από την Ιστορία –ακόμα και από μια επιδημία–, ενώ η δεύτερη οπτική, η πιο ζοφερή, μοιάζει να απολαμβάνει το γεγονός πως οι άλλοι διαψεύδονται από την αδιόρθωτη πραγματικότητα.

Αλλάζουμε, λοιπόν, ή παραμένουμε ίδιοι και απαράλλαχτοι;

Οτιδήποτε είναι μόνο σύσταση και όχι ξεκάθαρη απαγόρευση δεν λειτουργεί ή το ξεπερνά η «αυθάδης» κίνηση του κόσμου που αισθάνεται ότι δεν ζει έναν κίνδυνο αλλά ένα πολύ μακρινό και αφηρημένο ενδεχόμεν   Ομολογώ πως κρατώ κάτι και από τους δύο τρόπους να παρατηρεί κανείς τα πράγματα. Βλέπω, ας πούμε, τις κινήσεις του πλήθους, την αναδυόμενη «νέα καθημερινότητα».

Ρυάκια κόσμου και πυκνές ανθρωποσυστάδες σε φωτογραφίες που έχουν τραβηχτεί από ψηλά μπαλκόνια. Ένα πολυπρόσωπο ον με χιλιάδες κλαδιά που απλώνονται σε πλατείες με αποξηραμένα παρτέρια και ετοιμόρροπα παγκάκια που έχουν να συντηρηθούν καιρό.

Κι έπειτα, το φως του ήλιου, τα κεφάλια του νεαρόκοσμου στα πηγμένα λεωφορεία για τις παραλίες και το παιχνίδι όλης της κοινωνίας με τις μάσκες που μπαινοβγαίνουν σε μια κίνηση μισοσυμμόρφωσης.   Αυτό, όμως, που με ενοχλεί περισσότερο δεν είναι τέτοιες εικόνες, που, εξάλλου, ανταποκρίνονται στο μαζικό «άνοιγμα» μετά το «κλείσιμο».

Θα μπορούσε να σκεφτεί κανείς πως οι κοινωνίες ‒και όχι μόνο η δική μας‒ δυσκολεύονται να καταλάβουν τι ακριβώς σημαίνει στην πράξη η ενδιάμεση κλίμακα ανάμεσα στους ανελαστικούς κανόνες και στην απουσία κανόνων. Αν υποθέσουμε ότι τώρα ζούμε ένα μεσαίο στάδιο ή δοκιμάζουμε ένα είδος «μετάβασης», δεν μπορούμε προφανώς να ρυθμίσουμε τις κινήσεις μας στο σωστό μέτρο.   Προς στιγμήν, νιώθουμε πως βρισκόμαστε σε παφλασμό, σε έναν μεγάλο κυματισμό που συμπαρασύρει τις νουθεσίες και τα πρωτόκολλα, διατηρώντας μόνο «ό,τι προβλέπεται ρητώς».

Οτιδήποτε είναι μόνο σύσταση και όχι ξεκάθαρη απαγόρευση δεν λειτουργεί ή το ξεπερνά η «αυθάδης» κίνηση του κόσμου που αισθάνεται ότι δεν ζει έναν κίνδυνο αλλά ένα πολύ μακρινό και αφηρημένο ενδεχόμενο.

Δηλαδή, εδώ ισχύει το γνωστό πως, ό,τι δεν απαγορεύεται, επιτρέπεται, πράγμα που αντιλαμβανόμαστε πως δεν δίνει απάντηση στα άπειρα πρακτικά και ηθικά διλήμματα της καθημερινότητας.

Οι βραδινές παρέες δεν είναι συμμορίες Όμως δεν είναι αυτό το πιο εντυπωσιακό σημάδι των ημερών. Για μένα, η πιο ανησυχητική εικόνα είναι αυτή των σκουπιδιών.

Της κυριαρχίας τους, της παντοκρατορίας τους. Το πρωινό φως αποκαλύπτει μικρές και μεγάλες σκουπιδονησίδες κατά μήκος των σημείων εξόδου και των νυχτερινών συγκεντρώσεων.

Η πόλη –δεν θέλω να πω, γενικεύοντας, η χώρα, γιατί προφανώς δεν ισχύει– μοιάζει τώρα με αναποδογυρισμένο κάδο. Και αυτό δεν είναι η αναγεννητική αταξία που ακολουθεί την τεχνητή τάξη του εγκλεισμού, δεν είναι η ζωή που παίρνει τάχα εκδίκηση από τους «κανόνες» και τα μέτρα: είναι η παλιά, γνωστή περιφρόνηση για τον χώρο μας, για τον κοινό υλικό κόσμο.

Ως προς αυτό, νομίζω πως ισχύει η εκδοχή της χειροτέρευσης των συμπεριφορών: η προϋπάρχουσα περιφρόνηση πολλαπλασιάστηκε και γιγαντώθηκε, επειδή για δύο μήνες ζήσαμε περιορισμένα. Κινούμαστε πάλι στην κόψη ανάμεσα σε απαγόρευση και αυθαιρεσία, στα πρόστιμα και στην αδιαφορία.

Σαν να μην μπορούμε πάντα να φανταστούμε τρόπους δημόσιας ζωής πέρα από την «καγκουριά», την αμοιβαία παρενόχληση και τα επινοητικά σαμποτάζ στον κοινό χώρο.

Γι’ αυτό σκέφτομαι πως χρειαζόμαστε έναν κώδικα προστασίας των κοινόχρηστων αγαθών. Για να μπορούμε να διεκδικούμε πολιτικά το ένα ή το άλλο από την κυβέρνηση, απ’ όλες τις οργανωμένες εξουσίες και τα «μεγάλα συμφέροντα», δεν μπορούμε να κολακεύουμε τις όποιες συλλογικές επιτυχίες.

Διότι υπάρχει μια αδιάψευστη συλλογική αποτυχία που είναι πως αφηνόμαστε στην ασχήμια και στην επέκταση της κακής χρήσης και της ασέβειας προς τον άλλον.

Αν, λοιπόν, η δημιουργία μια νέας συλλογικής συνείδησης μοιάζει με ιδεαλιστικό ευχολόγιο σε σχέση με μια αφόρητα πεζή πραγματικότητα, αυτό δεν σημαίνει πως πρέπει να αφεθούμε παθητικά στο «έτσι είναι τα πράγματα».

Γιατί, αν πράγματι ο Άνθρωπος δεν αλλάζει –πόσο μάλλον από μια πανδημία, όταν δεν έχει «αλλάξει» από πολέμους και γενοκτονίες–, κάποιες συγκεκριμένες πρακτικές και στάσεις μπορεί να αλλάζουν. Ή, τουλάχιστον, να πιστεύουμε στη δυνατότητα αυτή.

Πέρα από τους ηθικούς πανικούς και τον φόβο της μόλυνσης, το ερώτημα είναι αν θα μπορέσουμε να συμφιλιωθούμε με μια κουλτούρα των ορίων που δεν θα τη βλέπουμε ως τιμωρία και ασφυξία.

Όσο σκεπτικιστής και αν είναι κανείς απέναντι σε τέτοια ηθικά ερωτήματα, είναι αδύνατο να πάψει να τα σκέπτεται ως επείγοντα».

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΠΟΛΙΤΩΝ : «Η επιλογή Λουκοπούλου να καταργήσει τη Δημοτική Αστυνομία και η εκ των υστέρων απολογία του»

Published

on

By

ναυπακτος-γκιζας-συνεργασία-πολιτών

Απάντηση στα όσα ειπώθηκαν τόσο στο πρόσφατο δημοτικό συμβούλιο, όσο και στην ανακοίνωση της δημοτικής παράταξης «Ενωτική πρωτοβουλία» του Τάκη Λουκόπουλου, δίνει με ανακοίνωσή της η δημοτική παράταξη «Συνεργασία πολιτών» του Βασίλη Γκίζα.

Αναφέρει η ανακοίνωση:

«Με μία έστω και καθυστερημένη για  6 χρόνια ανακοίνωση ο κ.Λουκόπουλος και η “Ενωτική Πρωτοβουλία” απολογούνται για την επιλογή τους να καταργήσουν  οριστικά  τη Δημοτική Αστυνομία του δήμου μας προσπαθώντας να δικαιολογήσουν τα αδικαιολόγητα.

Είναι θετικό, πάντως, το γεγονός ότι αναγνωρίζουν ξεκάθαρα, έστω και μετά από τόσα χρόνια,  ότι ενώ ο νόμος 4325/ 2015 έδωσε τη δυνατότητα στους δήμους να επανασυστήσουν  τις δημοτικές αστυνομίες τους που είχαν καταργηθεί με το νόμο 4172/2013, ο κ.Λουκόπουλος  και η «Ενωτική Πρωτοβουλία» με την υπ’ αριθμ. 266/2015  απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του δήμου Ναυπακτίας επέλεξαν να  την καταργήσουν οριστικά και να  μην την επανασυστήσουν. Με την απόφαση αυτή, ο Δήμος Ναυπακτίας και ιδίως η πόλη της Ναυπάκτου στερήθηκαν  επί σειρά ετών ένα πολύτιμο όργανο, του οποίου οι αρμοδιότητες δεν είναι μόνο η αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος που χρόνο με το χρόνο διογκώνεται αλλά εκτείνονται σε 27 διαφορετικά αντικείμενα, όπως στην επιτήρηση των λαϊκών αγορών, στην αντιμετώπιση της ρύπανσης και της ανεξέλεγκτης αφισοκόλλησης, στην επιτήρηση των κοινόχρηστων χώρων, στην αντιμετώπιση του ζητήματος των ακαθάριστων οικοπέδων και σε πολλά άλλα.

Και ενώ η δημοτική αρχή Λουκόπουλου επέλεξε να καταργήσει οριστικά τη δημοτική αστυνομία με τη φθηνή δικαιολογία ότι είναι «όργανο καταστολής», όπως χαρακτηριστικά δήλωσε ο τότε πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου κ. Γεώργιος Σαμαντάς στη σχετική συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο, η πλειοψηφία πολλών σοβαρών δήμων επέλεξε το ακριβώς αντίθετο.

Σε κάθε περίπτωση η θετική ψήφος της «Ενωτικής Πρωτοβουλίας» στο πρόσφατο Δημοτικό Συμβούλιο υπέρ της σύστασης της δημοτικής αστυνομίας αλλά και η ουσία της ανακοίνωσης τους συνιστούν έμπρακτη αυτοκριτική, την οποία οφείλουμε να αναγνωρίσουμε και να χαιρετίσουμε.

Κάλιο αργά παρά ποτέ!!! »

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εργαστήριο της Τάφρου του Κορινθιακού Κόλπου: Ενδιαφέρουσες ομιλίες στο κτήριο «Ναυπακτία» το Σάββατο 24/9

Published

on

By

Πανελλήνιοι-αγώνες-Τοξοβολίας-Ναύπακτος-Παπαχαραλάμπειο-στάδιο

Το Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών (ΕΑΑ), το Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών και το Πανεπιστήμιο Πατρών συνδιοργανώνουν υπό την Αιγίδα του Δήμου Ναυπακτίας, σειρά ομιλιών στο πλαίσιο του Θερινού Σχολείου του Εργαστηρίου της Τάφρου του Κορινθιακού Κόλπου.

Αναλυτικότερα, αυτό το Σάββατο, 24 Σεπτεμβρίου 2022 και ώρα 18:00’ θα πραγματοποιηθούν στο κτήριο «Ναυπακτία» (1ος όροφος) δύο εξόχως ενδιαφέρουσες ομιλίες στα ελληνικά με θέμα «Ελλάδα και Σεισμοί» από τον Αναπληρωτή Καθηγητή Σεισμολογίας-Σεισμικής Ανισοτροπίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών καθ. Γεώργιο Καβύρη και «Η Τάφρος του Κορινθιακού Κόλπου: Ένα γεωφυσικό Εργαστήριο» από τον εντεταλμένο Ερευνητή του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών Δρ.Παναγιώτη Ηλία.

Θα ακολουθήσει ανοιχτή συζήτηση.

Προλογίζει ο Αντιπεριφερειάρχης Επιχειρηματικότητας, Έρευνας και Καινοτομίας της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας κ. Φωκίων Ζαΐμης.

Από το 2016 στην περιοχή του Κορινθιακού Κόλπου διενεργείται το λεγόμενο «Σχολείο του παρατηρητηρίου της τάφρου του Κορινθιακού Κόλπου» (https://nfo.crlab.eu/crl-school) το οποίο και αποτελεί την εκπαιδευτική συνιστώσα του εν λόγω παρατηρητηρίου. Ο κύριος σκοπός του σχολείου είναι να εκπαιδεύσει μεταπτυχιακούς φοιτητές και καθηγητές μέσης εκπαίδευσης από όλη την Ευρώπη. Στο Σχολείο έχουν συμμετάσχει 58 πανεπιστημιακοί καθηγητές και ερευνητές από την Ελλάδα και άλλες Ευρωπαϊκές χώρες ως εισηγητές, καθώς και 63 καθηγητές μέσης Εκπαίδευσης και 86 υποψήφιοι διδάκτορες και μεταπτυχιακοί φοιτητές πανεπιστημίων ως εκπαιδευόμενοι. Στο πλαίσιο του θερινού σχολείου του εργαστηρίου του Κορινθιακού Κόλπου (Corinth Rift Observatory) 2022, μεταξύ άλλων, θα διενεργηθούν επιδείξεις λειτουργίας εκπαιδευτικού σεισμογράφου σε μαθητές σε Γυμνάσιο της Ναυπάκτου, εκπαιδευτικές δραστηριότητες στην ύπαιθρο και  παρουσιάσεις/διαλέξεις από 23 διακεκριμένους επιστήμονες της ημεδαπής και αλλοδαπής σε περίπου 17 φοιτητές και 14 καθηγητές μέσης εκπαίδευσης  που έχουν επιλεχθεί, καθώς και στο ευρύ κοινό.

Σημειώνεται ότι, η υλοποίηση του εκπαιδευτικού προγράμματος του εν λόγω Σχολείου, έχει αναγνωριστεί από τη Διεύθυνση Υποστήριξης Προγραμμάτων και Εκπαίδευσης για την Αειφορία του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για τα ακαδημαϊκά έτη 2020-2021 και 2021-2022 (Υ.ΠΑΙ.Θ., Διεύθυνση Υποστήριξης Προγραμμάτων και Εκπαίδευσης για την Αειφορία, τμήμα Α΄, αρ. πρωτ. Φ1/ΝΔ/8978/38161/Δ7/04-04-2022).

Πληροφορίες για το εργαστήριο του Κορινθιακού Κόλπου καθώς και το πλήρες πρόγραμμα και υλικό για το φετινό αλλά και τα περασμένα θερινά σχολεία μπορείτε να βρείτε στο σύνδεσμο http://crlab.eu. Το πλήρες πρόγραμμα του σχολείου καθώς και σχετικές πληροφορίες (υπό διαρκή ενημέρωση) βρίσκεται στο https://nfo.crlab.eu/crl-school-2022 .

Το σχολείο είναι δωρεάν για όλους τους συμμετέχοντες, με επιχορήγηση των φοιτητών και των καθηγητών μέσης εκπαίδευσης και  υποστηρίζεται από την Ευρωπαϊκή Ένωση Γεωφυσικής (European Geosciences Union). Χορηγός του Σχολείου είναι η Uni-systems. Ο Δήμος Ναυπακτίας παρέχει το χώρο διεξαγωγής και πούλμαν για τις μετακινήσεις των εκπαιδευομένων στο πεδίο.

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

H’ Θεολογικό Συνέδριο Ιεράς Μητροπόλεως Ναυπάκτου

Published

on

By

Θεολογικό-συνεδριο-2022-μητροπολη-ναυπακτου

 «Ἐκκλησιαστικὴ Παράδοση καὶ Πολιτισμὸς τῆς Μικρᾶς Ἀσίας»

Τό Σάββατο 1 Ὀκτωβρίου 2022, στό Πνευματικό της Κέντρο ἡ Ἱερά Μητρόπολη Ναυπάκτου καί Ἁγίου Βλασίου διοργανώνει τό Η΄ Θεολογικό Συνέδριο, μέ τήν εὐκαιρία τῆς ἑορτῆς τοῦ ἁγίου Ἱεροθέου Α΄ Ἐπισκόπου Ἀθηνῶν μέ γενικό θέμα: «Ἐκκλησιαστική παράδοση καί πολιτισμός τῆς Μικρᾶς Ἀσίας»

Τό Συνέδριο θά μεταδοθεῖ καί διαδικτυακά ζωντανά στήν διεύθυνση: https://parembasis.gr.

Τήν Κυριακή 2 Ὀκτωβρίου 2022 θά τελεσθῆ θεία Λειτουργία στόν Ἱερό Μητροπολιτικό Ναό Ἁγίου Δημητρίου Ναυπάκτου.

Το πρόγραμμα του Συνεδρίου

09.00 Χαιρετισμοί
09.30 Χρῆστος Τερέζης, Ὁμότιμος Καθηγητής Φιλοσοφίας Παν. Πατρῶν: «Ἡ ἀναζήτηση τοῦ Θεοῦ στούς Ἴωνες φιλοσόφους»
09:50 Κωνσταντῖνος Μπελέζος, Καθηγητής Θεολογικῆς Σχ. Ε.Κ.Π.Α.:  «Οἱ Ἐκκλησίες τῆς Ἀποκαλύψεως»
10:10 Ἐμμανουήλ Καραγεωργούδης, Καθηγητής Θεολογικῆς Σχ. Ε.Κ.Π.Α: « Προδρομικά στοιχεῖα τῶν ἡσυχαστῶν στήν διδασκαλία τῶν Ἀποστολικῶν Πατέρων»
10.30 – 11.30 Συζήτηση – Διάλειμμα.
11.30 Μητρ. Ναυπάκτου καί Ἁγίου Βλασίου Ἱερόθεος: «Οἱ Καππαδόκες Πατέρες κατά τόν Καππαδόκη π. Ἰωάννη Ρωμανίδη»
11:50 Σωτήριος Ἰ. Μπαλατσούκας, Δρ. Καθηγητής Ἁγιολογίας: « Σύγχρονοι Μικρασιᾶτες Ἅγιοι»
12:10 Renée Hirschon, Καθηγήτρια Κοινωνικῆς Ἀνθρωπολογίας, St. Peter’s College, Oxford Univ.: «Κληρονόμοι τῆς Μικρασιατικῆς Καταστροφῆς»
12.30 – 01.30 Συζήτηση – Λήξη.

 

Θεολογικό-συνεδριο-2022-μητροπολη-ναυπακτου

Θεολογικό-συνεδριο-2022-μητροπολη-ναυπακτου

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ