Connect with us

ΕΛΛΑΔΑ

Ανακοίνωση του Συλλόγου Εργαζομένων για τα δημοτικά ΚΔΑΠ

Published

on

«15 μέρες, χωρίς λύση για τα ΚΔΑΠ», «15 μέρες, χιλιάδες παιδιά εκτός ΚΔΑΠ», «15 μέρες, απολύσεις και μειώσεις ωρών εργασίας» ξεκινάει την ανακοίνωσή του ο Σύλλογος Εργαζομένων με την οποία καταγγέλλει μεθοδευμένη πολιτική της κυβέρνησης μέσω του προγράμματος “Εναρμόνιση” για το κλείσιμο των δημοτικών ΚΔΑΠ και την ανάπτυξη των ιδιωτικών.

Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Εργαζομένων στα ΚΔΑΠ και ΚΔΑΠ-ΜΕΑ των Δήμων από την ημέρα ανακοίνωσης των οριστικών αποτελεσμάτων (20/08/2020), προσπαθεί να αναδείξει το τεράστιο πρόβλημα που προέκυψε φέτος για τα δημοτικά ΚΔΑΠ και έχει προτείνει συγκεκριμένες και απολύτως πραγματοποιήσιμες λύσεις. Όπως έγινε γνωστό από τα ΜΜΕ, αλλά και από δεκάδες ερωτήσεις Βουλευτών προς τα αρμόδια Υπουργεία, δεκάδες χιλιάδες παιδιά δεν έλαβαν voucher για ΚΔΑΠ ενώ οι μητέρες τους πληρούσαν και με το παραπάνω τα κριτήρια που τέθηκαν. Την ίδια στιγμή στις δημοτικές δομές οι εγγραφές επιδοτούμενων παιδιών ήταν συντριπτικά μειωμένες με αποτέλεσμα οι Δήμοι να αντιμετωπίζουν φέτος τεράστια προβλήματα υποχρηματοδότησης για τη λειτουργία των ΚΔΑΠ τους. Όλα αυτά έχουν άμεσο αντίκτυπο στους εργαζόμενους, οι οποίοι μετά από πολλά χρόνια συνεχούς εργασίας στα δημοτικά ΚΔΑΠ οδηγούνται από τις δημοτικές αρχές στην ανεργία ή σε μειωμένα ωράρια απασχόλησης με μισθούς πείνας.

Οι εργαζόμενοι στα Δημοτικά ΚΔΑΠ, τόσο με την 385/22.08.2020 επιστολή μας στον Πρωθυπουργό, όσο και με την 388/04. 09. 2020 επιστολή σε όλους τους αρμόδιους Υπουργούς, που κοινοποιείται και στον Πρωθυπουργό, αναδεικνύουμε το πρόβλημα και προτείνουμε συγκεκριμένες λύσεις:
Για τις χιλιάδες μητέρες που πληρούσαν τα κριτήρια και δεν έλαβαν voucher
Για τα δεκάδες χιλιάδες παιδιά που χάνουν φέτος το δικαίωμα δωρεάν συμμετοχής στα ΚΔΑΠ
Για τους Δήμους που δεν μπορούν να εξασφαλίσουν την οικονομική βιωσιμότητα των ΚΔΑΠ
Για τους εκατοντάδες συμβασιούχους εργαζόμενους που μετά από 8, 10 ακόμα και 18 χρόνια αδιάκοπης υπηρεσίας βρέθηκαν ή θα βρεθούν στην ανεργία ή στην οικονομική εξαθλίωση.

Η πρώτη επίσημη αντίδραση της Κυβέρνησης ήρθε με μεγάλη καθυστέρηση σχεδόν δύο βδομάδες μετά μέσω του Κυβερνητικού Εκπροσώπου κ.Πέτσα. Οι δηλώσεις του κ.Πέτσα, την Τετάρτη 02-09-2020, σε πρωινή ενημερωτική εκπομπή του τηλεοπτικού σταθμού OPEN, ήρθαν σε συνέχεια των δηλώσεων της Υφυπουργού Εργασίας κ.Μιχαηλίδου στον ΑΝΤ1 στις 01-09-2020, τις οποίες σχολιάζουμε από πλευράς των εργαζομένων ακολούθως.

Δήλωσε η Υφυπουργός κ.Μιχαηλίδου στον ΑΝΤ1: «..το Κράτος δεν μπορούσε να γνωρίζει ότι μέσα σε έναν χρόνο υπερδιπλασιάστηκαν οι ιδιωτικές δομές ΚΔΑΠ, οπότε αυξήθηκε και η ζήτηση… το κράτος δεν ήταν έτοιμο..». Δυστυχώς, το Κράτος και συγκεκριμένα το Υπουργείο Εργασίας, αλλά και το ΥΠΕΣ και η ΕΕΤΑΑ, γνώριζαν πολύ καλά την επικείμενη «έκρηξη» ίδρυσης νέων ιδιωτικών ΚΔΑΠ. Οι εργαζόμενοι μέσω του ΠΑΣΕΚΔΑΠ είχαν εγκαίρως και εκτενώς ενημερώσει, τόσο προφορικά, όσο και με σχετικές στατιστικές μελέτες που κατέθεσαν την ηγεσία του Υπουργείου για το τι ερχόταν, τόσο τον Οκτώβρη του 2019, αλλά και τον Δεκέμβρη και τους πρώτους μήνες του 2020 σε όλες τις συναντήσεις που είχαμε. Οι πίνακες και τα διαγράμματα που είχαμε καταθέσει και αναλύσει αποτύπωναν ξεκάθαρα το τι θα γινόταν φέτος.

Όταν παρατηρείται μία αύξηση κατά 133% (κατά μ.ο.) το έτος από το 2013 ως το 2019 στην ίδρυση ιδιωτικών ΚΔΑΠ, είναι απολύτως και στατιστικώς αναμενόμενο ένα αντίστοιχο ποσοστό να προκύψει και φέτος. Αντιστοίχως, στους πίνακες που έφτιαξε ο ΠΑΣΕΚΔΑΠ και κατέθεσε όλους τους προηγούμενους μήνες στα αρμόδια Υπουργεία αποτυπώνεται ανάγλυφα και η παράλληλη αύξηση των χρηματοδοτικών αναγκών. Μία κατακόρυφη αύξηση απαιτούμενων πόρων με κύριο αποδέκτη την ιδιωτική «επιχειρηματικότητα με κρατικούς πόρους».

Το γεγονός, λοιπόν, ότι – τελικά – γνώριζαν τι «έρχεται», σε συνδυασμό με το γεγονός ότι δεν έλαβαν καμία μέριμνα για να προλάβουν το χρηματοδοτικό πρόβλημα που θα προέκυπτε, αλλά αντιθέτως έθεσαν πλαφόν χρηματοδότησης των Δομών ΚΔΑΠ (έως 35% της συνολικής χρηματοδότησης της «Εναρμόνισης»), αποδεικνύει πως η φετινή δυσχερής για τα δημοτικά ΚΔΑΠ κατάσταση ήταν αποτέλεσμα στοχευμένης πολιτικής επιλογής και συγκεκριμένου σχεδίου συρίκνωσης του επιτυχημένου θεσμού κοινωνικής πολιτικής της τοπικής αυτοδιοίκησης.
Πέρα από τις επισημάνσεις μας, ο ΠΑΣΕΚΔΑΠ είχε καταθέσει και συγκεκριμένες προτάσεις μέσω των οποίων, με περίπου 40.000.000€:
Θα διασφαλιζόταν η βιώσιμη λειτουργία των δημοτικών ΚΔΑΠ και ΚΔΑΠ-ΜΕΑ
Θα εξασφαλιζόταν η ελεύθερη πρόσβαση των μητέρων, πάντα βάσει κοινωνικό-οικονομικών κριτηρίων, καθώς θα μπορούσε να καλυφθεί χωρίς προβλήματα το 100% των προσφερόμενων θέσεων, χωρίς voucher κλπ.
Θα εξοικονομούνταν δεκάδες εκκατομύρια ευρώ για τα δημόσια ταμεία
Θα διασφαλίζονταν οι θέσεις εργασίας του προσωπικού και θα τίθεντο μετά από τόσα χρόνια οι βάσεις για τη μονιμοποίησή του.

Αντί των παραπάνω, προτιμήθηκε από τα συναρμόδια Υπουργεία η συνέχιση του πολυδάπανου, σπάταλου και στρεβλού συστήματος χρηματοδότησης και λειτουργίας των ΚΔΑΠ και ΚΔΑΠ-ΜΕΑ με 97.000.000€ μέσω των vouchers, τα οποία τελικά, όπως δείχνουν τα στατιστικά, χρηματοδοτούν σε συντριπτικό ποσοστό τις ιδιωτικές Δομές με εθνικούς (60%) και ευρωπαϊκούς (40%) πόρους, προερχόμενοι από τους φορολογούμενους, αφήνοντας τους Δήμους χωρίς τους αναγκαίους για την λειτουργία των ΚΔΑΠ πόρους και τα οποία τελικά δεν κάλυψαν όλες τις ανάγκες των μητέρων.

Από τα στοιχεία των παραπάνω πινάκων αποδεικνύεται ξεκάθαρα πως η τοποθέτηση της Υφυπουργού αλλά και του Κυβερνητικού Εκπροσώπου ότι «..αυξήθηκε ΚΑΙ ο αριθμός των δημοτικών ΚΔΑΠ κατά 63%…», δεν είναι ακριβής, καθώς, όπως φαίνεται και στους πίνακες, τα δημοτικά ΚΔΑΠ αυξάνονται με πολύ πιο αργούς και σταθερούς ρυθμούς, οπότε σε καμία περίπτωση δεν τεκμηριώνεται το αναφερθέν από τους Υπουργούς ποσοστό. Κάτι που επαληθεύεται και από το γεγονός ότι το Μητρώο Φορέων/Δομών της ΕΕΤΑΑ για το έτος 2020-2021 δεν έχει «κλειδώσει» ακόμα, καθώς υπάρχουν Δομές που εξακολουθούν να εγγράφονται.

Σχετικά με την κοινή πρόταση της ΚΕΔΕ και του ΠΑΣΕΚΔΑΠ για αναδιανομή των ποσών που αντιστοιχούν σε voucher που θα παραμείνουν ανενεργά από παιδικούς, βρεφικούς και ΚΔΑΠ-ΜΕΑ, σε voucher για τα ΚΔΑΠ, η κ.Μιχαηλίδου απάντησε στη συνέντευξή της ότι «…ότι με την Β κατανομή θα πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί (καθώς) λόγω του κορονοϊού, πολλοί γονείς θα είναι επιφυλακτικοί στο να στείλουν τα παιδιά τους ειδικά στα ΚΔΑΠ…».
Και ρωτάμε εμείς: Οι γονείς θα προτιμήσουν, εν μέσω κορονοϊού, να στείλουν τα παιδιά στους παππούδες τους να τα κρατήσουν όσο εκείνοι εργάζονται ή θα προτιμήσουν να απασχολούνται δημιουργικά στα ΚΔΑΠ, με τήρηση όλων των κανόνων υγιεινής και ασφάλειας, προφυλάσσοντας έτσι τα μέλη της οικογένειάς τους, μεγαλύτερης ηλικίας που κινδυνεύουν περισσότερο από όλους μας από τον ιό; Μήπως ΚΑΙ για αυτό αυξήθηκε τόσο πολύ η ζήτηση των γονέων για μία επιδοτούμενη θέση σε ΚΔΑΠ;;; Και δεν μιλάμε για Δομές που εξυπηρετούν μόνο δύο γενιές-ηλικίες παιδιών, όπως οι παιδικοί και οι βρεφικοί, αλλά προσφέρουν παιδαγωγικές υπηρεσίες δημιουργικής απασχόλησης παιδιών σε επτά (7) γενιές-ηλικίες παιδιών, ήτοι από 5 έως 12 χρονών. Μήπως ΚΑΙ για αυτό είναι αυξημένη η ζήτηση των γονέων για μία επιδοτούμενη θέση σε ΚΔΑΠ, εφόσον αφορά αισθητά πολύ μεγαλύτερο παιδικό πληθυσμό;;;

Ένα άλλο θέμα στο οποίο εστιάζει η Υφυπουργός στη συνέντευξή της, είναι η άποψη πως «…η Α βάρδια λειτουργίας των ΚΔΑΠ (2μμ με 6μμ) είναι «περιττή», καθώς οι μητέρες δουλεύουν το πρωί, μετά σταματούν το μεσημέρι (!!!) (οπότε εννοεί ότι μπορούν να έχουν τα παιδιά στο σπίτι) και μετά ξαναδουλεύουν 6μμ με 10μμ. Επίσης, τα παιδιά απασχολούνται στο ολοήμερο σχολείο την ώρα της Α βάρδιας των ΚΔΑΠ…». Με λίγα λόγια η Υφυπουργός προαναγγέλλει τον περιορισμό της λειτουργίας των ΚΔΑΠ κατά 4 ώρες, κρίνοντας πως οι μητέρες χρειάζονται τα ΚΔΑΠ μόνο 6μμ με 10μμ. Η απάντησή μας, όπως έχει δοθεί και στην προηγούμενη ηγεσία του Υφυπουργείου Κοινωνικής Αλληλεγγύης που είχε εκφράσει την ίδια άποψη, είναι πως:
Από πού προκύπτει ότι ΟΛΕΣ οι μητέρες εργάζονται το πρωί, σταματούν το μεσημέρι και μετά πιάνουν πάλι δουλειά στις 6μμ; Ποιος είναι αυτός που γνωρίζει καλύτερα και μιλάει εκ μέρους των αναγκών της κάθε οικογένειας ξεχωριστά και αποφασίζει πότε χρειάζεται και πότε όχι κάθε οικογένεια τις υπηρεσίες των ΚΔΑΠ;;;
Γνωρίζετε ότι αν καταργήσετε την Α βάρδια θα «πετάξετε έξω» από τα ΚΔΑΠ ακριβώς τα μισά παιδιά από αυτά που μπορούν να εξυπηρετηθούν σήμερα;;; Όπως είναι γνωστό, άλλα παιδιά εγγράφονται και συμμετέχουν στην Α βάρδια και άλλα στη Β βάρδια. Οπότε, τα παιδιά της Α βάρδιας;; Σπίτι τους;;; Εκτός αν αυτός είναι ο σκοπός σας…
Από πού προκύπτει ότι ΟΛΑ τα παιδιά 2μμ με 6μμ πηγαίνουν στο ολοήμερο σχολείο;;; Κατ’αρχάς το ολοήμερο είναι σε κάποια σχολεία μέχρι τις 3μμ και στα υπόλοιπα μέχρι τις 4μμ. Δεύτερον, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του Υπουργείου Παιδείας, λιγότερο από το 33% του μαθητικού πληθυσμού εγγράφεται και παρακολουθεί το πρόγραμμα του ολοήμερου σχολείου. Γιατί, λοιπόν το υπόλοιπο +67% των παιδιών να χάσει το δικαίωμα να έρχεται στα ΚΔΑΠ 2μμ με 6μμ αν αυτό το ωράριο εξυπηρετεί τα ίδια (ειδικά στις μικρές ηλικίες 5-7 ετών) και τις οικογένειές τους;;;
Κατάργηση της Α βάρδιας λειτουργίας και λειτουργία σε μόνο μία τετράωρη βάρδια, 6μμ με 10μμ, σημαίνει εκατοντάδες απολύσεις εργαζομένων στα δημοτικά ΚΔΑΠ και μετατροπή των συμβάσεων του συνόλου των ΥΠΟΛΟΙΠΩΝ εργαζομένων στα ΚΔΑΠ από πλήρους απασχόλησης σε μερικής. Αυτός είναι τελικά ο στόχος της Κυβέρνησης για τους επιστήμονες εκπαιδευτικούς των δημοτικών ΚΔΑΠ;;; Η ανεργία και η καθολική επιβολή ελαστικών σχέσεων εργασίας με μισθούς πείνας;;; Αυτό είναι το πλάνο σας για τα ΚΔΑΠ;;;

Στον αντίποδα όλων αυτών, ο κ.Πέτσας, εκπροσωπώντας απευθείας τον Πρωθυπουργό, έβαλε (ευτυχώς) τα πράγματα στη θέση τους, μιλώντας την επόμενη μέρα σε τηλεοπτική εκπομπή. Ο κ.Πέτσας, εκπροσωπώντας την Κυβέρνηση εξέφρασε την άποψη πως τα ΚΔΑΠ είναι ένας πετυχημένος θεσμός, ο οποίος πρέπει να περιφρουρηθεί και όχι να απαξιωθεί. Παραδέχτηκε πως το πρόβλημα προέκυψε φέτος λόγω της ίδρυσης πολλών νέων ΚΔΑΠ, χωρίς παράλληλα να προβλεφθεί η αντίστοιχη αύξηση των κονδυλίων, ενώ, μάλλον λόγω κακής ενημέρωσης, είπε πως η αύξηση αυτή παρατηρήθηκε εξίσου σε δημοτικές και ιδιωτικές Δομές. Όπως, αναφέραμε και παραπάνω κάτι τέτοιο δεν ισχύει καθώς από τα στατιστικά στοιχεία προκύπτει πως οι νέες δημοτικές δομές ΚΔΑΠ δεν ακολουθούν τους ίδιους ραγδαίους ρυθμούς ίδρυσης με εκείνους των ιδιωτικών ΚΔΑΠ. Επίσης, σχολιάζει θετικά την ίδρυση νέων ΚΔΑΠ, αναγνωρίζοντας το πόσο σημαντικές είναι οι υπηρεσίες αυτές, τόσο για την πνευματική και σωματική ανάπτυξη των παιδιών, όσο για τις οικογένειες γιατί απελευθερώνεται ο δεύτερος εργαζόμενος στο σπίτι για να αναζητήσει εργασία αυξάνοντας και το οικογενειακό εισόδημα και το ΑΕΠ της χώρας. Εδώ θα συμφωνήσουμε με τον κ.Πέτσα συμπληρώνοντας κάτι που λέμε εδώ και πολλά χρόνια: οι κοινωνικές αυτές υπηρεσίες πρέπει να παρέχονται από το Κράτος, από τους Δήμους, σε όλες τις μητέρες, σε κάθε Δήμο της χώρας μας. Θα πρέπει λοιπόν η Πολιτεία να δημιουργήσει τις κατάλληλες συνθήκες και προϋποθέσεις (χρηματοδοτικές και θεσμικές) ώστε σε κάθε Δήμο να υπάρχει τουλάχιστον ένα ΚΔΑΠ και ένα ΚΔΑΠ-ΜΕΑ. Μέχρι τότε, όμως, είναι κρίσιμο και αποτελεί προτεραιότητα να στηριχτούν οι ήδη υπάρχουσες δημοτικές Δομές και να μην υποχρηματοδοτούνται και απαξιώνονται από την Πολιτεία, όπως έγινε φέτος.

Μεγάλη και ευχάριστη έκπληξη για τους εργαζόμενους των ΚΔΑΠ και ΚΔΑΠ-ΜΕΑ ήταν η υιοθέτηση εκ μέρους του Κυβερνητικού Εκπροσώπου όσων λέμε και «φωνάζουμε» τόσα χρόνια σε όλες τις Κυβερνήσεις. Ο κ.Πέτσας πολύ σωστά αναφέρθηκε σε:

  • Σωστή προετοιμασία και αξιολόγηση χρηματοδοτικών αναγκών
  • Να μην δίνονται voucher σε περιοχές που δεν υπάρχουν προσφερόμενες θέσεις
  • Να γίνει εξορθολογισμός των δαπανών και να μη βάζουμε χρήματα σε έναν προϋπολογισμό χωρίς να εξετάζουμε όλες τις προϋποθέσεις
  • ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ δείχνουμε το δέοντα σεβασμό στα χρήματα των φορολογουμένων

Επιτέλους, έστω μέσω της φετινής κρίσης στα ΚΔΑΠ, η Κυβέρνηση δείχνει να αντιλαμβάνεται όσα τόσο καιρό παρουσιάζουμε και αιτούμαστε, μέσα από πλήρως κοστολογημένες μελέτες και λογικά τεκμηριωμένες προτάσεις, τις οποίες έχουμε καταθέσει επανειλημμένως στα συναρμόδια Υπουργεία, στην ΕΕΤΑΑ και στην ΚΕΔΕ και κανείς μέχρι σήμερα δεν τις έκανε αποδεκτές. Επαναλαμβάνουμε συνοπτικά πως με περίπου 40.000.000€ ετησίως:
Θα διασφαλιζόταν η βιώσιμη λειτουργία των δημοτικών ΚΔΑΠ και ΚΔΑΠ-ΜΕΑ
Θα εξασφαλιζόταν η ελεύθερη πρόσβαση των μητέρων, πάντα βάσει κοινωνικό-οικονομικών κριτηρίων, καθώς θα μπορούσε να καλυφθεί χωρίς προβλήματα το 100% των προσφερόμενων θέσεων
Θα εξοικονομούνταν δεκάδες εκκατομύρια ευρώ για τα δημόσια ταμεία
Θα διασφαλίζονταν οι θέσεις εργασίας του προσωπικού και θα τίθεντο μετά από τόσα χρόνια οι βάσεις για τη μονιμοποίησή του.

Θα κλείσουμε το αναλυτικό Δελτίο Τύπου μας με τη δέσμευση του Κυβερνητικού Εκπροσώπου για αύξηση του προϋπολογισμού για φέτος για τα ΚΔΑΠ, θεωρώντας μεν θετική τη παραπάνω δέσμευση, αλλά κάνοντας το εξής σχόλιο:
Δεν θα χρειαστεί καμία αύξηση του προϋπολογισμού αν γίνει απλά ανακατανομή των αδιάθετων πόρων που θα προκύψουν από τα voucher άλλων κατηγοριών (βρεφικών, ΚΔΑΠ-ΜΕΑ κλπ) που δεν θα ενεργοποιηθούν λόγω έλλειψης διαθέσιμων θέσεων στις αντίστοιχες κατηγορίες. Επίσης, ο,τι γίνει, θα πρέπει να γίνει ΤΑΧΙΣΤΑ καθώς, αφενός δεκάδες χιλιάδες παιδιά αυτή τη στιγμή παραμένουν εκτός δωρεάν δημιουργικής απασχόλησης, χιλιάδες μητέρες αντιμετωπίζουν τεράστιο πρόβλημα με αυτό, οι δημοτικές δομές δεν καλύπτουν τα λειτουργικά τους έξοδα έχοντας τεράστια χρηματοδοτικά κενά και εκατοντάδες συμβασιούχοι εργαζόμενοι στα Δημοτικά ΚΔΑΠ ήδη απολύονται ή θα απολυθούν τις επόμενες μέρες ή (στο πιο «αισιόδοξο» σενάριο) θα αναγκαστούν από τις δημοτικές αρχές να εργαστούν ως ημιαπασχολούμενοι, με μισθούς πείνας.

Και αφού δοθεί το συντομότερο δυνατόν λύση στην φετινή πρωτόγνωρη κατάσταση που προέκυψε για παιδιά, γονείς, αυτοδιοικητικούς και εργαζόμενους, θα πρέπει το φετινό «πάθημα» να γίνει «μάθημα» στους εμπλεκόμενους φορείς (Υπουργεία, ΚΕΔΕ, ΕΕΤΑΑ) και από την αρχή τις χρονιάς να συσταθεί επιτέλους μία Ομάδα Εργασίας, η οποία θα επεξεργαστεί ενδελεχώς και με υπευθυνότητα τις διαχρονικές προτάσεις του ΠΑΣΕΚΔΑΠ για μόνιμες δομές ΚΔΑΠ και ΚΔΑΠ-ΜΕΑ στους Δήμους, με εξασφαλισμένη και επαρκή Κρατική Χρηματοδότηση και μονιμοποίηση του υπηρετούντος προσωπικού. Μία ολοκληρωμένη πρόταση που εκτός των άλλων αποτελεί την επιτομή του σεβασμού των χρημάτων των φορολογουμένων, όπως σωστά υπογράμμισε ο κ.Πέτσας.

ΕΛΛΑΔΑ

Μήπως ήρθε η ώρα;

Published

on

By

Είχε ξεκινήσει να κατασκευάζεται στο πλαίσιο των έργων που γίνονταν στη χώρα ενόψει των Ολυμπιακών αγώνων 2004. Στο έργο τοποθετήθηκε ο απαραίτητος μηχανολογικός εξοπλισμός, κατασκευάστηκε η κολυμβητική δεξαμενή, όμως παρέμεινε ημιτελές. Στα επόμενα χρόνια, με ανασταλτικούς παράγοντες το κόστος αποπεράτωσής του (περίπου 800.000 ευρώ) αλλά και τα υπέρογκα κόστη για την λειτουργία του και την συντήρησή του οδήγησαν το κολυμβητήριο της Ναυπάκτου να γίνει ένα ακόμα αθλητικό  κουφάρι.

Μετά από 14 χρόνια ο πρώην δήμαρχος Ναυπακτίας Τάκης Λουκόπουλος, με απόφαση του δημοτικού συμβουλίου υπογράφει μνημόνιο συνεργασίας με την Γ.Γ.Α για την παραχώρηση όλου του  εξοπλισμού, που οδηγείται στην ανά την       Ελλάδα  κολυμβητήρια.  Αντιστάθμισμα της  παραχώρησης, η κατασκευή του προαυλίου του 3ου Γυμνασίου Ναυπάκτου, η οποία και ολοκληρώθηκε και η κατασκευή του ελαστικού τάπητα(ταρτάν) στο εθνικό Παπαχαραλάμπειο Στάδιο, έργο που και αυτό βρίσκεται στο στάδιο της εκτέλεσης.

… λίγη ιστορία…

Το πολυδιαφημισμένο και δαπανηρό πρόγραμμα «Ελλάδα 2004» την περίοδο των παχιών αγελάδων στη χώρα μας άφησε πίσω του δεκάδες αθλητικά κουφάρια. Το πρόγραμμα, δηλαδή τα έργα, οι δράσεις και οι παρεμβάσεις με προϋπολογισμό 1,27 δισ. ευρώ (432 δισ. δρχ.) συνδέονταν με την ολυμπιακή προετοιμασία.     Αποτελούνταν από 12 υποπρογράμματα που αφορούν, μεταξύ άλλων, τα έργα υποδομής στις ολυμπιακές  πόλεις, την ανάπλαση των πυλών εισόδου της χώρας, το δίκτυο των νέων αθλητικών υποδομών, τα προολυμπιακά προπονητήρια και την Πολιτιστική Ολυμπιάδα στην περιφέρεια.

Σε αυτό το πρόγραμμα η ΓΓΑ είχε εντάξει και την κατασκευή ανοιχτού κολυμβητηρίου στην    περιοχή του ΣΚΑ στη Ναύπακτο, προϋπολογισμού  1,3 εκατ. ευρώ. Το κολυμβητήριο ξεκίνησε να κατασκευάζεται το 2003, ωστόσο δεν ολοκληρώθηκε ποτέ.

Στο σήμερα…

Το θέμα του κολυμβητηρίου επανήλθε με την δημοτική αρχή του δημάρχου Ναυπακτίας Βασίλη Γκίζα να συντάσσεται με την απόφαση της προηγούμενης δημοτικής αρχής. Μάλιστα τις προηγούμενες ημέρες παραδόθηκε από τις Τεχνικές υπηρεσίες του Δήμου ο εξοπλισμός του κολυμβητηρίου, (καυστήρες, αντλίες, φίλτρα, κολεκτέρ κ.α. ) που με κόστος του ΕΑΚΚ οδηγήθηκε στο   Εθνικό Αθλητικό Κέντρο Κέρκυρας.

Με την χρήση του χώρου σήμερα από τον Δήμο Ναυπακτίας, μετά από αίτημα που υπήρξε τα προηγούμενα χρόνια προς την πρώην Κτηματική του Δημοσίου, αλλά και την μεταφορά του εξοπλισμού του κολυμβητηρίου, που για αρκετό διάστημα η σημερινή δημοτική αρχή βρισκόταν σε συνεννοήσεις με τους παραλήπτες του στο ΕΑΚ Κέρκυρας και με τα πρωτόκολλα παράδοσης να έχουν αποσταλεί στην ΓΓΑ, έχουν πλέον αλλάξει οι προοπτικές και το τοπίο.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Nafsweek, στις προθέσεις και στους στόχους της δημοτικής αρχής του Βασίλη Γκίζα είναι να περιέλθει ο χώρος στον Δήμο  Ναυπακτίας. Αυτό προϋποθέτει να γίνουν συγκεκριμένα βήματα, που δεν έγιναν όλα τα προηγούμενα χρόνια.

Αρχικά θα πρέπει να ξεκαθαρίσει το ιδιοκτησιακό καθεστώς ώστε νομίμως το ακίνητο να περιέλθει ως δημοτικό ακίνητο στον Δήμο.  Στην συνέχεια να ακολουθήσει η σύνταξη μελέτης για την κατασκευή – επέκταση —αξιοποίηση και εκμετάλλευση των χώρων και των υπαρχουσών εγκαταστάσεων ώστε να αποκτήσει ο Δήμος ένα χρηστικό κτήριο που θα μπορέσει να χρησιμοποιήσει ως διοικητήριο ή να στεγάσει τις διάσπαρτες υπηρεσίες του. Τέλος, αφού ολοκληρωθούν τα δυο πρώτα βήματα να αναζητηθεί χρηματοδοτικό πρόγραμμα που θα ενταχθεί το έργο.

Μπορεί όλα τα παραπάνω να φαντάζουν χρονοβόρα και μακρινά, όμως αν ακολουθήσουμε αυτό το σκεπτικό θα αναρωτιόμαστε και πάλι γιατί καμία απολύτως δημοτική αρχή δεν κατάφερε να σχεδιάσει, να κατασκευάσει  και να παραδώσει στην Ναύπακτο ένα δημοτικό κτήριο εδώ και μισό  αιώνα.

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΕΛΛΑΔΑ

Κουρά νέου Μοναχοῦ στήν Ἱερά Μονή Ἀμπελακιωτίσσης Ναυπακτίας

Published

on

By

Τήν Δευτέρα 21 Σεπτεμβρίου στόν ἑσπερινό ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ναυπάκτου καί Ἁγίου Βλασίου κ. Ἱερόθεος τέλεσε τήν κουρά νέου Μοναχοῦ γιά τήν Ἱερά Μονή Κοιμήσεως Θεοτόκου Ἀμπελακιωτίσσης.

Ὁ νέος Μοναχός, μέ τό κοσμικό ὄνομα Παναγιώτης Τζιωτάκης, διετέλεσε δόκιμος στήν Ἱερά Μονή ἐπί τρία ἔτη, καί σήμερα ἔλαβε τό μοναχικό ὄνομα Ἰάκωβος, πρός τιμήν τοῦ νέου Ἁγίου τῆς Ἐκκλησίας μας, Ἰακώβου Τσαλίκη, τόν ὁποῖο καί ὁ ἴδιος τιμᾶ καί ἀγαπᾶ ὅπως καί ὁ Ἡγούμενος τῆς Μονῆς π. Πολύκαρπος, ὁ ὁποῖος μάλιστα συνέθεσε ὡς λαϊκός ἀκόμη τήν πρώτη Ἀκολουθία πού ἐγράφη γιά τόν ἅγιο Ἰάκωβο ἤδη ἀπό τό ἔτος 1992-93.

Ὁ Σεβασμιώτατος κ. Ἱερόθεος στήν προσφώνησή του στόν νέο Μοναχό Ἰάκωβο, τόνισε τρία σημεῖα.

Μίλησε γιά τό θαυμαστό γεγονός τῆς ἀνάπτυξης τῆς Ἱερᾶς Μονῆς Ἀμπελακιωτίσσης μέσα σέ πολύ δύσκολες συνθῆκες. Ἡ Ἱερά Μονή, ἐκτός τοῦ ἀνακαινίσθηκε κτηριακά τά τελευταῖα 25 χρόνια, τό κυριότερο εἶναι ὅτι ἔχει ἤδη ἐγεγγραμμένους 14 μοναχούς, ἐκ τῶν ὁποίων οἱ 5 ἐγκαταβιοῦν μονίμως σέ αὐτήν, προσευχόμενοι ὑπέρ τῆς Ἐπαρχίας καί ὅλου τοῦ κόσμου, καί οἱ 9 διακονοῦν μέ τήν εὐλογία τοῦ Μητροπολίτου σέ διάφορες θέσεις τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως.

Ἔπειτα ἀναφέρθηκε στήν ἀκολουθία τῆς ρασοφορίας καί στό ὅτι σύμφωνα μέ τήν παράδοσή μας ὁ ρασοφόρος εἶναι μοναχός καί ἀναμένει νά λάβη στόν κατάλληλο καιρό τό μεγάλο σχῆμα.

Τέλος προέτρεψε τόν νέο μοναχό νά τηρήση τίς τρεῖς μοναχικές ἀρετές, τῆς παρθενίας-σωφροσύνης, τῆς ἀκτημοσύνης καί τῆς ὑπακοῆς, μέ τήν δύναμη τῆς ἀδιάλειπτης προσευχῆς, τήν ὁποία πρέπει νά καλλιεργήση.

Ὁ Σεβασμιώτατος συνεχάρη τόν νέο μοναχό, καί, κυρίως, συνεχάρη καί εὐχαρίστησε τόν Ἡγούμενο τῆς Μονῆς π. Πολύκαρπο, γιά τόν ἀγώνα του γιά τήν Ἱερά Μονή καί τήν πιστότητά του στήν μοναστική παράδοση.

 

Στήν Ἀκολουθία τοῦ Ἑσπερινοῦ καί τῆς Ρασοευχῆς παρέστησαν, ἐκτός ἀπό τόν Ἡγούμενο τῆς Μονῆς π. Πολύκαρπο Παστρωμᾶ καί τούς ἐγκαταβιοῦντες σέ αὐτή μοναχούς, ὁ Πρωτοσύγκελλος π. Καλλίνικος Γεωργᾶτος, ὁ Ἱεροκήρυκας π. Εἰρηναῖος Κουτσογιάννης, οἱ Ἀρχιμανδρίτες π. Πολύκαρπος Θεοφάνης καί π. Γαβριήλ Πλάκας μέλη τοῦ Ἠγουμενοσυμβουλίου, ὁ Πρεσβύτερος π. Ἰωάννης Πολύζος, ὁ Ἱεροδιάκονος π. Παΐσιος Παρασκευᾶς. Ἔψαλε ὁ καθηγητής Βυζαντινῆς Μουσικῆς κ. Γιάννης Ἀθανασίου μέ μαθητές του καί μέ ἀδελφούς τῆς Μονῆς.

Μετά τό πέρας τῆς κουρᾶς τοῦ μοναχοῦ Ἰακώβου, προσφέρθηκε κέρασμα στό ἀρχονταρίκι τῆς Ἱερᾶς Μονῆς, ὅπου μεταξύ τῶν ἄλλων οἱ παριστάμενοι εἶχαν τήν εὐκαιρία νά ἀκούσουν ἀπό ἠχογραφημένο ἀρχεῖο τήν μοναχική κουρά τοῦ Σεβασμιωτάτου κ. Ἱεροθέου (τό ἔτος 1971), ἀπό τόν Γέροντά του ἅγιο Καλλίνικο Μητροπολίτη Ἐδέσσης, καί τήν προσφώνηση τοῦ Ἁγίου.

Ἀπό τό Γραφεῖο Τύπου τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως

 

Continue Reading

ΕΛΛΑΔΑ

Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας στηρίζει τις μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις, καθώς και τους επαγγελματίες που επλήγησαν από την κρίση

Published

on

By

ΕΝΤΟΣ ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ ΟΙ ΑΙΤΗΣΕΙΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΧΟΡΗΓΗΣΗΣ ΚΕΦΑΛΑΙΩΝ ΚΙΝΗΣΗΣ

Εντός Οκτωβρίου θα μπορούν να υποβάλλουν αιτήσεις συμμετοχής στο πρόγραμμα «Στήριξη Επιχειρήσεων που επλήγησαν από την Covid-19 στην Δυτική Ελλάδα» οι ενδιαφερόμενοι επιχειρηματίες και ελεύθεροι επαγγελματίες.

Η δράση αφορά σε ενίσχυση των μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων που επλήγησαν από την πανδημία με τη μορφή μη επιστρεπτέας επιχορήγησης (κεφάλαιο κίνησης), με συνολικό προϋπολογισμό 30 εκατομμύρια ευρώ, εντασσόμενη στο Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Δυτική Ελλάδα 2014-2020». Στόχος είναι η στήριξη των επιχειρήσεων που αντιμετωπίζουν ανεπάρκεια ρευστότητας και υφίστανται σημαντικές ζημίες λόγω των επιπτώσεων από τα μέτρα για τον περιορισμό της έξαρσης της νόσου COVID-19. Ο εξαιρετικός χαρακτήρας της έξαρσης της νόσου COVID-19 σημαίνει ότι οι εν λόγω ζημίες δεν θα μπορούσαν να είχαν προβλεφθεί, είναι σημαντικής κλίμακας και ως εκ τούτου, δημιουργούν για τις επιχειρήσεις συνθήκες που διαφέρουν σημαντικά από τις συνθήκες της αγοράς στις οποίες λειτουργούν κανονικά. Ακόμη και υγιείς επιχειρήσεις, οι οποίες είναι καλά προετοιμασμένες για τους εγγενείς κινδύνους της συνήθους επιχειρηματικής δραστηριότητας, αντιμετωπίζουν δυσκολίες οι οποίες θέτουν σε κίνδυνο την  βιωσιμότητά τους. Πρωταρχικός στόχος της παρούσας δράσης είναι να παρασχεθεί στοχευμένα, δημόσια στήριξη προκειμένου να διασφαλιστεί ότι στην αγορά θα υπάρξει επαρκής ρευστότητα για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της νόσου COVID-19.

ΟΙ ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ

Δικαιούχοι της δράσης, μπορούν να είναι υφιστάμενες, μικρές και πολύ μικρές Επιχειρήσεις που νομίμως λειτουργούν στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, με την μορφή Ανώνυμης Εταιρίας, Εταιρίας Περιορισμένης Ευθύνης, Ομόρρυθμης Εταιρίας, Ετερόρρυθμης Εταιρίας, Ι.Κ.Ε, Ατομικής Επιχείρησης, Ν.Ε.Π.Α., Κοινωνικής Συνεταιριστικής Επιχείρησης του Ν. 4430/2016 ως ισχύει, Συνεταιρισμού, Δικηγορικής Εταιρίας του άρθρου 49 επ. του Ν. 4194/2013 και Κοινωνίας Αστικού Δικαίου.

Οι βασικές προϋποθέσεις συμμετοχής επιχειρήσεων και ελεύθερων επαγγελματιών, είναι οι εξής:

  • Να δραστηριοποιούνται στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας.
  • Να έχουν κάνει έναρξη πριν την 1/1/2019.
  • Να έχουν ως κύριο κωδικό δραστηριότητας ή δραστηριότητα με τα μεγαλύτερα έσοδα έναν από τους επιλέξιμους ΚΑΔ του Παραρτήματος Ι και στον οποίο να δραστηριοποιούνται αδιαλείπτως τουλάχιστον από 31/1/2020 και έως την ημέρα υποβολής της πρότασης.
  • Κατά το 2019 να απασχολούσαν λιγότερους από 50 εργαζομένους.
  • Το άθροισμα των εξόδων που προκύπτουν από τις κάτωθι κατηγορίες να ισούται ή να είναι μεγαλύτερο των 10.000 ευρώ. Οι κατηγορίες είναι:

1.Αγορές Εμπορευμάτων Χρήσης

2.Αγορές Α’ Υλών και Υλικών Χρήσης

3.Το σύνολο των Δαπανών για Παροχή Υπηρεσιών

4.Το σύνολο των Ενοικίων που καταβλήθηκαν στην χρήση από την επιχείρηση

  1. Το σύνολο των Παροχών σε εργαζομένους (πλην αυτών που απασχολήθηκαν σε Αγροτικές-Βιολογικές δραστηριότητες)
  2. Διάφορα Λειτουργικά Έξοδα

Επίσης, οι επιχειρήσεις πρέπει να τηρούν απλογραφικά ή διπλογραφικά βιβλία του ν.4308/2014, να μην συντρέχουν λόγοι αποκλεισμού της παραγράφου 1 του άρθρου 40 του ν. 4488/2017 (Α΄137) και να μην ήταν προβληματικές την 31η Δεκεμβρίου 2019ή εφόσον ήταν προβληματικές 31/12/2019 να έχουν κάνει τις απαραίτητες ενέργειες ώστε να μην είναι προβληματικές κατά την υποβολή της σχετικής αίτησης χρηματοδότησης.

Σημειώνεται ότι κατά παρέκκλιση μπορούν να χορηγηθούν ενισχύσεις σε πολύ μικρές ή μικρές επιχειρήσεις (κατά την έννοια του παραρτήματος I του Καν. ΕΕ 651/2014) που ήταν ήδη προβληματικές στις 31 Δεκεμβρίου 2019 υπό την προϋπόθεση να μην υπάγονται σε συλλογική διαδικασία αφερεγγυότητας βάσει του εθνικού δικαίου και να μην έχουν λάβει ενίσχυση διάσωσης  (ή εφόσον έχουν λάβει ενίσχυση διάσωσης να έχουν αποπληρώσει το δάνειο ή λύσει τη σύμβαση εγγύησης κατά τη χορήγηση της ενίσχυσης βάσει της παρούσας πρόσκλησης) ή ενίσχυση αναδιάρθρωσης (ή έχουν λάβει ενίσχυση αναδιάρθρωσης αλλά δεν υπόκεινται πλέον σε σχέδιο αναδιάρθρωσης κατά τη χορήγηση της ενίσχυσης βάσει της παρούσας πρόσκλησης).

Ακόμα, επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στη μεταποίηση και την εμπορία γεωργικών προϊόντων, να δεσμευτούν για τη μη μετακύλιση της λαμβανόμενης ενίσχυσης εν μέρει ή εξ ολοκλήρου σε πρωτογενείς παραγωγούς και για την υποχρέωση ότι η εν λόγω ενίσχυση δεν μπορεί να καθορίζεται με βάση την τιμή ή την ποσότητα των προϊόντων που αγοράζονται από τους πρωτογενείς παραγωγούς ή που διατίθενται στην αγορά από τις ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις.

Τέλος, δεν πρέπει να εκκρεμεί σε βάρος τους εντολή ανάκτησης  προηγούμενης παράνομης και ασύμβατης κρατικής ενίσχυσης βάση απόφασης ΕΕ ή ΔΕΕ ενώ το συνολικό ποσό της δημόσιας χρηματοδότησης που θα λάβει η δικαιούχος επιχείρηση (σε επίπεδο “δεδομένης επιχείρησης” όπως αυτή ορίζεται από την Κοινοτική νομοθεσία και νομολογία) από τη συγκεκριμένη δράση, συναθροιζόμενη με κάθε άλλη ενίσχυση που θα έχει λάβει δυνάμει της  με αρ. 19.3.2020/C(2020) 1863Ανακοίνωσης, και η οποία μπορεί να έχει χορηγηθεί με τη μορφή άμεσων επιχορηγήσεων, φορολογικών πλεονεκτημάτων και πλεονεκτημάτων πληρωμών ή άλλες μορφές όπως επιστρεπτέες προκαταβολές, εγγυήσεις, δάνεια και ίδια κεφάλαια, με την προϋπόθεση ότι δεν δύναται σε συνολική ονομαστική αξία να υπερβαίνει το συνολικό ανώτατο όριο των 800.000 ευρώ. Όλα τα αριθμητικά στοιχεία που χρησιμοποιούνται είναι ακαθάριστα, δηλαδή προ της αφαίρεσης φόρων ή άλλης επιβάρυνσης.

Υπογραμμίζεται πως δεν έχουν δικαίωμα υποβολής αίτησης χρηματοδότησης οι χρηματοπιστωτικοί οργανισμοί, οι εξωχώριες εταιρείες, τα Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου οι δημόσιες επιχειρήσεις, οι δημόσιοι φορείς ή δημόσιοι οργανισμοί ή/και οι θυγατρικές τους, καθώς και επιχειρήσεις που εξομοιώνονται με αυτές.

Κάθε επιχείρηση (ΑΦΜ) έχει δικαίωμα υποβολής μιας και μόνο πρότασης χρηματοδότησης στο πρόγραμμα «Στήριξη Επιχειρήσεων που επλήγησαν από την Covid-19 στην Δυτική Ελλάδα». Σε περίπτωση που διαπιστωθεί ότι έχουν υποβληθεί περισσότερες από μία (1) αιτήσεις χρηματοδότησης απορρίπτονται όλες οι αιτήσεις.

ΟΙ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΔΙΚΑΙΟΥΧΩΝ ΚΑΙ ΤΑ ΠΟΣΑ ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣΗΣ

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει τρεις μεγάλες κατηγορίες ωφελούμενων: α) εμπόριο και υπηρεσίες, β) μεταποίηση και γ) εστίαση και τουρισμός. Ο συνολικός προϋπολογισμός της δράσης χωρίζεται σύμφωνα με τις οριζόμενες κατηγορίες δικαιούχων και στο Παράρτημα Ι της παρούσας ως εξής:

  • Δικαιούχοι κατηγορίας Α: 30% του συνολικού προϋπολογισμού δημόσια δαπάνης
  • Δικαιούχοι κατηγορίας Β: 30% του συνολικού προϋπολογισμού δημόσια δαπάνης
  • Δικαιούχοι κατηγορίας Γ: 40% του συνολικού προϋπολογισμού δημόσια δαπάνης

Εφόσον για μία κατηγορία δικαιούχων δεν εξαντληθεί ο διαθέσιμος προϋπολογισμός, το υπόλοιπο θα κατανεμηθεί αναλογικά στις υπόλοιπες κατηγορίες δικαιούχων.

Το ύψος της επιχορήγησης που θα καταβληθεί, ισούται με το 50% των εξόδων της επιχείρησης κατά το έτος 2019, με ελάχιστο ποσό επιχορήγησης τα 5.000 ευρώ και μέγιστο τα 50.000 ευρώ.

Σημειώνεται πως το καταβληθέν κεφάλαιο κίνησης θα πρέπει να έχει αναλωθεί εντός του 2021. Τούτο θα αποδεικνύεται από το έντυπο Ε3 του έτους 2021 στο οποίο θα πρέπει να έχουν δηλωθεί στα αντίστοιχα πεδία, βάσει των οποίων έγινε ο υπολογισμός του καταβληθέντος κεφαλαίου κίνησης, ποσά τα οποία αθροιστικά δεν θα υπολείπονται του καταβληθέντος κεφαλαίου κίνησης. Σε περίπτωση που κατά τον έλεγχο που θα διενεργηθεί το 2022 και αφού έχουν υποβληθεί οι φορολογικές δηλώσεις των επιχειρήσεων, διαπιστωθεί το αντίθετο,  η διαφορά μεταξύ καταβληθέντος ποσού και αθροίσματος δηλωθέντων ποσών, θα αναζητείται ως αχρεωστήτως καταβληθέν ποσό. Ωστόσο το συνολικό αίτημα ελέγχου υποβάλλεται κατ’ επιλογή των δικαιούχων στο διάστημα από 01/01/2021 έως 31/03/2021.

ΤΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ

Τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, είναι τα εξής:

  • Έντυπο υποβολής. (Αρκεί μόνο η ηλεκτρονική υποβολή της αίτησης στο ΠΣΚΕ. ΠΡΟΣΟΧΗ θα πρέπει να έχει γίνει οριστικοποίηση)
  • Εκτύπωση Προσωποποιημένης Πληροφόρησης από το TaxisNet (μέσω της ιστοσελίδας gsis.gr) στην οποία θα εμφανίζεται η Ημερομηνία Έναρξης, οι Δραστηριότητες της Επιχείρησης (ΚΑΔ) καθώς και τα Αναλυτικά Στοιχεία Εγκαταστάσεων Εσωτερικού για έδρα/υποκαταστήματα εντός ΠΔΕ (με εμφανή την ημερομηνία εκτύπωσης η οποία θα είναι μεταγενέστερη από την ημ/νία δημοσίευσης της πρόσκλησης).
  • Υπεύθυνη Δήλωση ΜΜΕ
  • Υπεύθυνες δηλώσεις Ν. 1599/86 σύμφωνα με τα υποδείγματα στο ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ V της Αναλυτικής Πρόσκλησης.
  • 1. Πιστοποιητικό περί μη κήρυξης σε πτώχευση ή περί μη θέσης σε αναγκαστική διαχείριση ή σε εξυγίανση ή σε άλλη διαδικασία συλλογικής διαδικασίας ικανοποίησης των πιστωτών
  1. Πιστοποιητικό περί μη κατάθεσης αίτησης για κήρυξη σε πτώχευση, ή θέση σε αναγκαστική διαχείριση, ή θέση σε εξυγίανση ή σε παύση πληρωμών ή σε άλλη διαδικασία συλλογικής ικανοποίησης των πιστωτών.

Η χορήγηση των ανωτέρω εγγράφων μπορεί να γίνεται, κατά περίπτωση, είτε από το Γ.Ε.ΜΗ. είτε από τα κατά τόπον αρμόδια πρωτοδικεία.

  • Συγκεντρωτική Κατάσταση Μισθοδοσίας έτους, σφραγισμένη και υπογεγραμμένη από τον νόμιμο εκπρόσωπο ή/και τον λογιστή της επιχείρησης, στην οποία θα αποτυπώνεται αναλυτικά ο κάθε εργαζόμενος με τον αριθμό των ημερών που απασχολήθηκε για την διαχειριστική χρήση του έτους 2019) .
  • Οικονομικά στοιχεία – Έντυπο Ε3με αριθμό Δήλωσης (ηλεκτρονική υποβολή) για την διαχειριστική χρήση του έτους 2019 που προηγείται του έτους υποβολής της αίτησης χρηματοδότησης.
  • Περιοδική Δήλωση Φ.Π.Α.(τόσο του 2019, όσο και του 2020και συγκεκριμένα τα αναγραφόμενα στο πεδίο 312)

Α. Επιχειρήσεις με τήρηση απλογραφικών βιβλίων: Το έντυπο της δήλωσης για το τρίμηνο Απρίλιου-Μαΐου-Ιουνίου με αριθμό Δήλωσης (ηλεκτρονική υποβολή)

Β. Επιχειρήσεις με τήρηση διπλογραφικών βιβλίων: Τα έντυπα των δηλώσεων για τους μήνες Απρίλιο, Μάιο, Ιούνιο με αριθμό Δήλωσης (ηλεκτρονική υποβολή)

Για επιχειρήσεις οι οποίες δεν υποβάλλουν δηλώσεις ΦΠΑ (απαλλάσσονται), ο κύκλος εργασιών του τριμήνου Απρίλιου-Μαΐου-Ιουνίου (τόσο του 2019, όσο και του 2020) θα δηλώνεται σε Υπ. Δήλωση.

  • Φορολογική Ενημερότητα ή Βεβαίωση Οφειλών της επιχείρησης από την οποία να προκύπτει ότι δεν είναι υπόχρεη σε ανάκτηση παράνομης κρατικής ενίσχυσης κατόπιν προηγούμενης αποφάσεως της Επιτροπής

ΠΟΥ ΥΠΟΒΑΛΛΟΝΤΑΙ ΟΙ ΑΙΤΗΣΕΙΣ

Η αίτηση χρηματοδότησης υποβάλλεται ηλεκτρονικά στο Πληροφοριακό Σύστημα Κρατικών Ενισχύσεων (ΠΣΚΕ) που παρέχει το Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων στην διεύθυνση www.ependyseis.gr με την ένδειξη: «Ενίσχυση μικρών και πολύ μικρών Επιχειρήσεων που επλήγησαν από την Covid-19 στην Δυτική Ελλάδα».

Η Προδημοσίευση και η Πρόσκληση του Προγράμματος (με το σύνολο των εγγράφων που την συνοδεύουν), έχουν αναρτηθεί στις ιστοσελίδες της ΕΥΔΕΠ Δυτικής Ελλάδας www.dytikiellada.gr, της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας www.pde.gov.gr/ependyseis,της Διαχειριστικής Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων Δυτικής Ελλάδος – Πελοποννήσου – Ηπείρου & Ιονίων Νήσων www.diaxeiristiki.grκαι του ΕΣΠΑ www.espa.gr.

Περισσότερες πληροφορίες από τη Διαχειριστική Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων Δυτικής Ελλάδος – Πελοποννήσου – Ηπείρου & Ιονίων Νήσων (Μαιζώνος 122 & Γούναρη 26222 Πάτρα,  Τηλέφωνο: 2610622711), E-mail επικοινωνίας: efd@diaxeiristiki.gr

Continue Reading

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

www.musitsa.com

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ