Connect with us

ΕΛΛΑΔΑ

Ανδρ. Καλλιγάς: “Άνθρακες ο θησαυρός του δωρεάν χρήματος σε επιχειρήσεις”

Published

on

Διαψεύδονται οι προσδοκίες δεκάδων χιλιάδων μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων, για μια ουσιαστική οικονομική ενίσχυση με δωρεάν χρήμα από το πρόγραμμα του ΕΣΠΑ , καθώς όλα δείχνουν ότι λίγες θα λάβουν ένα αξιόλογο ποσό επιδότησης.

Οι ανάγκες της αγοράς είναι τεράστιες για πρόσθετη ρευστότητα, με την εκτίμηση του οικονομολόγου Ανδρέα Καλλίγα , να κάνουν λόγο για ένα κενό ρευστότητας της τάξεως των 16 δισ. ευρώ στις επιχειρήσεις.

Ο Μεγαλύτερες ανάγκες εντοπίζονται, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Εθνικής Τράπεζας, στους τομείς της εστίασης και του λιανικού εμπορίου, που δεν έχουν ικανοποιητική πρόσβαση σε κρατικά προγράμματα και στο τραπεζικό σύστημα, με αποτέλεσμα να εκφράζονται φόβοι ότι οι ακάλυπτες ανάγκες κεφαλαίου κίνησης θα οδηγήσουν σε μαζικά «λουκέτα». Είναι χαρακτηριστικό ότι στην εστίαση το έλλειμμα ρευστότητας υπολογίζεται σε 55% του τζίρου.

Αρκετές επιχειρήσεις δεν φθάνουν καν… στην πηγή για να πιούν νερό, καθώς, ακόμη και αν έχουν μεγάλη μείωση τζίρου κατά το β’ τρίμηνο, κόβονται εξαρχής από το κριτήριο του προγράμματος, σύμφωνα με το οποίο πρέπει να έχουν διατηρήσει σταθερό την απασχόληση τον Οκτώβριο 2020, σε σχέση με τον Οκτώβριο του 2019. Οποιαδήποτε μείωση απασχολούμενων σε αυτή την περίοδο είναι αρκετή για να κοπεί μια επιχείρηση.

Ένας άλλος σημαντικός «κόφτης», όμως, βρίσκεται κρυμμένος στο κριτήριο της μείωσης του τζίρου το δεύτερο τρίμηνο του 2020, δηλαδή την περίοδο του πρώτου lockdown, το οποίο αποτελεί βασικό οδηγό για να βαθμολογηθεί μια επιχείρηση στο πλαίσιο του προγράμματος, οι πολύ χαμηλές βαθμολογίες που συγκεντρώνουν δεν ευνοούν την ένταξη ενός μεγάλου αριθμού μικρών επιχειρήσεων στο πρόγραμμα.

Προβάδισμα με μείωση τζίρου 90%!

Ουσιαστικά, το πρόβλημα που εντοπίζουν οι επιχειρήσεις είναι ότι έχει διαμορφωθεί με στρεβλό τρόπο η κλίμακα υπολογισμού της βαθμολογίας με βάση τη μείωση τζίρου, καθώς για να πιάσει μια επιχείρηση την υψηλότερη βαθμολογία (60) πρέπει να έχει μείωση τζίρου από 90%, ενώ για μικρότερο ποσοστό οι βαθμοί που λαμβάνει πέφτουν πολύ απότομα, στους 30 και προοδευτικά μειώνονται σε μόλις 12, για μια επιχείρηση που έχει χάσει το μισό τζίρο της.

Το Οικονομικό Επιμελητήριο έχει τονίσει ότι «πρέπει να γίνει αναθεώρηση του κριτηρίου του τρόπου βαθμολόγησης με βάση το κριτήριο μείωσης του τζίρου, ούτως ώστε να λαμβάνουν περισσότερη ενίσχυση και οι επιχειρήσεις που έχουν σημαντική απώλεια τζίρου περίπου από 20% έως 80%. Παρατηρούμε ότι υπάρχει μεγάλη διαφορά στη βαθμολόγηση των επιχειρήσεων: Για παράδειγμα, μια επιχείρηση με απώλεια εσόδων λόγω πανδημίας 90% βαθμολογείται με το μέγιστο του τρίτου κριτηρίου δηλαδή 60 βαθμούς, ενώ μια επιχείρηση με 80% απώλεια εσόδων βαθμολογείται μόνο με 30 από τους 60, δηλαδή για 10 μονάδες μικρότερη ποσοστιαία πτώση έχει απολέσει τη μισή βαθμολόγηση του κριτηρίου. Επιπλέον επιχείρηση με 60% πτώση τζίρου η οποία θεωρείται υψηλή, βαθμολογείται με μόλις 15 βαθμούς από τους 60, δηλαδή χάνει το 75% των βαθμών του κριτηρίου. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχει υψηλή συγκέντρωση ως προς την επιλογή των επιχειρήσεων που βρίσκονται στην ανώτερη κλίμακα απωλειών εισοδήματος, ενώ οι επιχειρήσεις που είχαν εξίσου σημαντική μείωση υστερούν στην βαθμολόγηση και άρα στη σειρά αξιολόγησης».

Επιπλέον, το Οικονομικό Επιμελητήριο έχει προτείνει να μειωθεί το ανώτατο όριο ενίσχυσης των 50 χιλ. ευρώ, ώστε να ενταχθούν στην ενίσχυση ακόμα περισσότερες επιχειρήσεις, ούτως ώστε να υπάρχει διασπορά ρευστότητας που θα καλύψει μεγαλύτερο γεωγραφικό εύρος και πλήθος δραστηριοτήτων και επιχειρήσεων. Ενδεικτικά το όριο αυτό θα μπορούσε να ανέλθει ως κατώτατο ποσό στις 3 χιλ. και ανώτατο ποσό στις 25 χιλ. ευρώ.

Ένα άλλοι πρόβλημα που επισημαίνεται είναι ότι λαμβάνονται υπόψη μόνο οι απώλειες του β’ τριμήνου, όχι όμως και γ’ τριμήνου, στο οποίο υπήρξαν σημαντικές απώλειες που δεν έχουν ανακτηθεί. Για παράδειγμα, σημειώνει το Οικονομικό Επιμελητήριο, «ορισμένες επιχειρήσεις παρουσίασαν σημαντική δραστηριότητα μόνο για λίγες μέρες ή εβδομάδες μετά το άνοιγμα και στην συνέχεια παρατηρήθηκε στασιμότητα στην κίνηση όλο το επόμενο διάστημα (πχ τα κομμωτήρια, κάποια εμπορικά καταστήματα). Το πρόβλημα των επιχειρήσεων συνεχίστηκε και κατά τη διάρκεια της καλοκαιρινής περιόδου (Γ’ τρίμηνο). Αντίθετα τα εμπορικά καταστήματα, πλην της πρώτης εβδομάδας, παρουσίασαν στάση στην κίνηση των πωλήσεων, τόσο μετά την άρση των μέτρων όσο και όλο το επόμενο διάστημα».
Καλλιγάς Κ. Ανδρέας

 οικονομολόγος

ΕΛΛΑΔΑ

Ξεκινά η αποξήλωση του αμιάντου από το Κέντρο Υγείας Ναυπάκτου

Published

on

By

Η στενή συνεργασία του τελευταίου διαστήματος μεταξύ Περιφέρειας και 6ης Υγειονομικής Περιφέρειας απέδωσε καρπούς, και ξεκινάει εντός των ημερών η ασφαλής αποξήλωση και διαχείριση του δαπέδου αμιάντου, που δημιουργούσε κινδύνους για την υγεία ασθενών και προσωπικού. Ένα χρόνιο πρόβλημα του Κέντρου Υγείας Ναυπάκτου επιλύεται.
Περίπου 1.000 τετραγωνικά επικίνδυνου υλικού, συνολικού βάρους 2.8 τόνων θα απομακρυνθούν  και θα αντικατασταθούν από λειτουργικό δάπεδο που θα παρέχει υγειονομική ασφάλεια σε ασθενείς και προσωπικό.
“Η συνεργασία όλων επιφέρει υγιεινή και ασφάλεια σε κάθε δομή υγείας, τις κρίσιμες αυτές ημέρες στηρίζουμε με έργα!” αναφέρει  ο Αντιπεριφερειάρχης  Λάμπρος Δημητρογιάννης.  πηγή:

Continue Reading

ΕΛΛΑΔΑ

Βουλή:  Ομιλία του Δημήτρη Κωνσταντόπουλου για το χωροταξικό νομοσχέδιο

Published

on

By

Ο Δημήτρης  Κωνσταντόπουλος κατά την ομιλία του στην Ολομέλεια της Βουλής στη συζήτηση για το χωροταξικό νομοσχέδιο, τόνισε ότι παρά το γεγονός ότι αυτό επηρεάζει ένα μεγάλο τμήμα της ελληνικής κοινωνίας, τους ιδιοκτήτες ακινήτων, δεν προηγήθηκε ουσιαστική διαβούλευση. Με το ΤΕΕ να δηλώνει ότι το Νομοσχέδιο ανατρέπει την περιουσιακή κατάσταση χιλιάδων μικροϊδιοκτητών σε περιοχές εκτός σχεδίου. Χωρίς διαβούλευση και σύνθεση απόψεων με τις τοπικές κοινωνίες, για τον χωροταξικό και πολεοδομικό σχεδιασμό.

Όσον αφορά στην εκτός σχεδίου δόμηση και στις αλλαγές που γίνονται στους συντελεστές δόμησης στις εκτός σχεδίου περιοχές, ανέφερε ότι φέρνουν τους μικροϊδιοκτήτες με οικόπεδα κάτω των 750 τμ, ή των 1.200 τμ ή των 2.000 τμ προ τετελεσμένων. Όπως σημείωσε: «Δημιουργούνται σοβαρά προβλήματα με την αποτίμηση της περιουσίας των μικροϊδιοκτητών. Ακίνητα που λογίζονταν ως άρτια και οικοδομήσιμα με την αντίστοιχη αποτίμηση και έχουν παρασχεθεί ως εγγυήσεις για δανειοδοτήσεις αλλάζουν χαρακτηρισμό Ανοίγει η ψαλίδα μεταξύ μικρών και μεγάλων ιδιοκτητών, ιδιαίτερα όταν υπάρχει γειτνίαση. Έτσι, θα αναγκαστούν πολλοί μικροϊδιοκτήτες να εκποιήσουν τη γη τους σε εξαιρετικά μειωμένες τιμές προς όφελος των μεγάλων ιδιοκτησιών με τις οποίες γειτνιάζουν». Υπογράμμισε, δε, ότι θα έπρεπε να υπάρχει διάκριση μεταξύ ηπειρωτικού και νησιωτικού χώρου, διότι στα μικρά νησιά οι ιδιοκτησίες δεν ξεπερνούν τα 4 στρέμματα, κι έτσι το νομοσχέδιο τα θέτει πρακτικά εκτός δόμησης. Στο πλαίσιο αυτό, όπως συμπλήρωσε, το Κίνημα Αλλαγής ζητά να έρθει προς συζήτηση ένα αυτοτελές νομοσχέδιο για την εκτός σχεδίου δόμηση.

Όσον αφορά στα Τοπικά Πολεοδομικά Σχέδια, ανέφερε ότι χρειάζεται να δοθεί προτεραιότητα σε περιοχές που παρατηρούνται τα τελευταία χρόνια φυσικές καταστροφές όπως Αιτωλοακαρνανία, Σάμος, Καρδίτσα, Μάνδρα και άλλες περιοχές. Όπως, επίσης, και να τεθούν σαφείς δεσμεύσεις για αύξηση του δείκτη πρασίνου ανά κάτοικο στις ελληνικές πόλεις προσεγγίζοντας τον ευρωπαϊκό μέσο όρο.

Όσον αφορά στη Θαλάσσια Χωροταξία, είπε ότι το Κίνημα Αλλαγής προτείνει: Α.να διατηρηθούν οι παράκτιες ζώνες στο πεδίο εφαρμογής του ν. 4546/2018. Β. Να καθοριστούν στον ίδιο νόμο, συγκριμένες πρόνοιες για το ζήτημα αλληλεπίδρασης ξηράς – θάλασσας, με γνώμονα την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος και τη βιώσιμη ανάπτυξη. Με συμμετοχή των παράκτιων και νησιωτικών Δήμων και Περιφερειών της χώρας.

Όσον αφορά στο άρθρο 38 υπογράμμισε ότι δεν έχουν τεθεί περιβαλλοντικά κριτήρια που να συνδέουν την κατάταξη των τουριστικών καταλυμάτων με την προστασία του περιβάλλοντος, όπως ανακύκλωση απορριμμάτων και λυμάτων, ενεργειακή αυτονομία, προγράμματα εξοικονόμησης ενέργειας.

Ο κ. Κωνσταντόπουλος ανέφερε, επίσης, ότι το Κίνημα Αλλαγής θεωρεί απαραίτητο με το παρόν νομοσχέδιο, να περιέλθουν τα αδήλωτα και τα αγνώστου ιδιοκτήτη ακίνητα στους Δήμους της χώρας, και όχι στο Δημόσιο, κατά τροποποίηση του Ν. 2664/1998 και να αξιοποιηθούν από τους Δήμους για δημιουργία «κοινωνικής κατοικίας». Τα δε αγροτεμάχια να στηρίξουν οι ακτήμονες αγρότες της περιοχής. Στην ίδια λογική να θεσμοθετηθεί εισφορά στον Εθνικό Λογαριασμό Κοινωνικής Αλληλεγγύης Γενεών από τις παραχωρήσεις θαλασσιών περιοχών για ενεργειακά έργα ΑΠΕ (Αιολικά Πάρκα, Κυματική Ενέργεια κλπ), σε αντιστοιχία με τον  ν.4162/2013, μια από τις προτάσεις νόμου του ΠΑΣΟΚ που υπερψηφίστηκαν και έγιναν νόμος. Αλλά και, όπως συμπλήρωσε, να διευκολυνθεί η επιβεβαίωση της αγροτικής ιδιότητας στα αγροτικά φωτοβολταϊκά και να υπάρξουν ρυθμίσεις για αποκατάσταση αδικιών του έτους 2013!

Ολοκληρώνοντας την τοποθέτησή του, ο κ. Κωνσταντόπουλος μίλησε για την τροπολογία που έχει καταθέσει το Κίνημα Αλλαγής για τα μη οριοθετημένα ρέματα που έχουν ωστόσο διευθετηθεί. Με τον τρόπο αυτό, όπως είπε, ξεπερνιέται το πρόβλημα οριοθέτησης των ρεμάτων αυτών, αφού ουσιαστικά λόγω της διευθέτησης με τεχνικά έργα, τα ρέματα δεν υφίστανται πια.

 

 

Continue Reading

ΕΛΛΑΔΑ

Στηρίζουμε το έργο της Ανακύκλωσης (Video)

Published

on

By

Ο Σύνδεσμος Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων 1ης ΓΕΝ. Αιτωλοακαρνανίας καλεί τους δημότες και τους επισκέπτες της Ναυπακτίας να στηρίξουν το έργο της ανακύκλωσης. Σε πρώτο πλάνο οι μικροί πρωταγωνιστές που μιλούν για τον τόπο τους και την ανακύκλωση ζητώντας από όλους να είναι προσεκτικοί με τα απορρίμματά τους.

Ο Δήμος Ναυπακτίας είναι ένας από τους καλύτερους δήμους της χώρας σε θέματα ανακύκλωσης. Ωστόσο, με την προσπάθεια όλων μας μπορούμε να γίνουμε ακόμη καλύτεροι!

 

 

Continue Reading

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

slider-nafsweek-lucky-charms

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ