Connect with us

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Αντιμέτωποι με τα funds χιλιάδες δανειολήπτες

Published

on

Δάνεια-ξένα-funds-τράπεζες

Ενυπόθηκα στεγαστικά και επιχειρηματικά δάνεια ύψους 70 δισ. ευρώ θα έχουν μεταφερθεί σε funds έως τα τέλη του χρόνου, αλλάζοντας ριζικά τους κανόνες της συζήτησης για την προστασία της πρώτης κατοικίας των φυσικών προσώπων, αλλά και δεκάδων χιλιάδων επαγγελματιών ή επιχειρηματιών που έχουν δανειστεί προσημειώνοντας την κύρια κατοικία τους.

Οι τράπεζες, που δέχθηκαν επί σειράν ετών την κριτική για την αποτελεσματικότητά τους στις ρυθμίσεις κόκκινων δανείων, αποσύρονται οριστικά από το πεδίο αυτό, αφήνοντας την αγορά αυτή στους ειδικούς, δηλαδή στις εταιρείες διαχείρισης που λειτουργούν όχι ως εντολοδόχοι των τραπεζών όπως συνέβαινε π.χ. με τις εισπρακτικές εταιρείες, αλλά ως εντολοδόχοι των ξένων επενδυτικών κεφαλαίων. Αυτοί θα είναι πλέον οι νέοι ιδιοκτήτες των δανείων με πλήρη δικαιώματα στις εξασφαλίσεις, δηλαδή τα ακίνητα, που έχουν αυτά τα δάνεια.

Η αγορά των πλειστηριασμών ακινήτων, που για πολλά χρόνια είχε «παγώσει» και μόλις τα δύο τελευταία χρόνια άρχισε να επαναλειτουργεί με την ενεργοποίηση της πλατφόρμας eauction, επανακάμπτει δριμύτερη. Οι πλειστηριασμοί κατοικιών είτε πρόκειται για πρώτη κατοικία είτε όχι, δεν θα επιστρατεύονται πλέον ως φόβητρο για όσους δεν συναινούν στη ρύθμιση του δανείου τους. Αποτελούν ήδη βασικό εργαλείο στα χέρια των funds, καθώς εδραιώνουν την παρουσία τους στην αγορά των μη εξυπηρετούμενων δανείων, που μέσα στο 2020 θα έχει περάσει στον πλήρη έλεγχό τους μέσω των τιτλοποιήσεων που δρομολογούν οι τράπεζες, ύψους 33 δισ. ευρώ και των πωλήσεων χαρτοφυλακίων ύψους 40 δισ. ευρώ που έχουν γίνει μέχρι σήμερα. Ηδη, σύμφωνα με τα στοιχεία της «Κ», οι πλειστηριασμοί ακινήτων επανέρχονται σταδιακά στα προ κρίσης επίπεδα (το 2019 ανήλθαν σε 29.000) και η καθοριστική ημερομηνία για την πλήρη απελευθέρωσή τους θα είναι η 31η Απριλίου, η ημερομηνία δηλαδή που εκπνέει η προθεσμία για την υποβολή αίτησης στην ηλεκτρονική πλατφόρμα που έχει δημιουργηθεί στην Ειδική Γραμματεία Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους.

Οι γενικευμένοι πλειστηριασμοί που προεξοφλούνται για την προσεχή τριετία, δεν αποτελεί κινδυνολογία, αφού οι νομικές υπηρεσίες των τραπεζών έχουν στα συρτάρια τους τριπλάσιο αριθμό υποθέσεων που έχουν ωριμάσει και είναι ένα βήμα πριν από την κατάσχεση. Οι υποθέσεις των καταγγελμένων δανείων περνούν πλέον στα χέρια των funds, που με βάση τα πρώτα δείγματα γραφής τους στην ελληνική αγορά, κάθε άλλο παρά ελαστικότερες πρακτικές έχουν σε σχέση με αυτές των τραπεζών, που μπορούσαν να ρυθμίσουν μια οφειλή με ορίζοντα 20, 30 ή ακόμα και 40 ετών.

Την ίδια στιγμή, η εξέλιξη του αριθμού των αιτήσεων που έχουν υποβληθεί στην ηλεκτρονική πλατφόρμα για την προστασία πρώτης κατοικίας, δεν αφήνει περιθώρια αισιοδοξίας, αφού παρά τις πρωτοβουλίες απλοποίησης της διαδικασίας που έχουν ληφθεί από το υπουργείο Οικονομικών, τα αιτήματα δεν ξεπερνούν τις 2.000. Ακόμα και με βάση τις πιο αισιόδοξες εκτιμήσεις, αυτές που τελικώς θα υποβληθούν δεν θα ξεπεράσουν τις 10.000 έναντι αρχικών εκτιμήσεων για 100.000. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία από τους 63.500 υποψήφιους ενδιαφερόμενους που εγγράφηκαν στην πλατφόρμα, πάνω από 20.000 δεν δέχθηκαν την άρση του τραπεζικού και φορολογικού τους απορρήτου και μοιραία θα βρεθούν την επομένη στο στόχαστρο του ελέγχου. Αυτοί που ξεκίνησαν τη διαδικασία προετοιμασίας της αίτησής τους φθάνουν τις 42.100, αλλά ακόμα και αν τελικώς ολοκληρώσουν τη συμπλήρωσή της, οι μισοί περίπου εικάζεται ότι θα βρεθούν εκτός την κρίσιμη ώρα, δηλαδή τη στιγμή υποβολής της αίτησης. Αυτό προκύπτει από την ανάλυση των στοιχείων με βάση τα οποία εκτός από τις 2.000 αιτήσεις που έχουν υποβληθεί μέχρι σήμερα, άλλες τόσες απορρίφθηκαν κατά το στάδιο δηλαδή υποβολής της αίτησης, στον βαθμό που η λειτουργία της πλατφόρμας δεν επιτρέπει τον προέλεγχο των κριτηρίων (ύψος οφειλής, αντικειμενική αξία περιουσίας κ.λπ.), ο οποίος γίνεται εκ των υστέρων και αφού ο ενδιαφερόμενος συμπληρώσει την αίτησή του. Η αυστηρότητα των κριτηρίων και της διαδικασίας, αλλά και το γεγονός ότι μέσω της πλατφόρμας μπορεί κάποιος να διευθετήσει μόνο την ενυπόθηκη οφειλή επί της πρώτης κατοικίας, ερμηνεύει και την απροθυμία όσων οφειλετών έχουν καταφύγει στον νόμο Κατσέλη, να εγκαταλείψουν τη δικαστική προστασία και να επιλέξουν τη ρύθμιση της οφειλής τους μέσω της πλατφόρμας.

Οι εκκρεμείς υποθέσεις του νόμου Κατσέλη προσεγγίζουν τις 80.000, αλλά παρά την ασυλία που δίνει ο νόμος σε όσους έχουν κάνει αίτηση μέχρι την εκδίκαση της υπόθεσής τους, η προστασία της πρώτης κατοικίας δεν είναι δεδομένη. Αξιοποιώντας τη δεκαετή εμπειρία από την εφαρμογή του νόμου που ανέδειξε και τις αδυναμίες του ως καταφύγιου και στρατηγικών κακοπληρωτών, τα αρμόδια Ειρηνοδικεία έχουν αυστηροποιήσει τη στάση τους, απορρίπτοντας πλέον πάνω από τις μισές υποθέσεις. Οπως, μάλιστα, διαμηνύουν οι τράπεζες, στις περιπτώσεις αυτές θα εξαντλήσουν την αυστηρότητά τους την επόμενη μέρα, προκρίνοντας τον πλειστηριασμό της ακίνητης περιουσίας τους χωρίς δεύτερη ευκαιρία για ρύθμιση.

Πηγή:Καθημερινη

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Νέο Εξοικονομώ: Χρονοδιάγραμμα αιτήσεων ανά Περιφέρεια • Επιδότηση έως 85%

Published

on

By

Επιδότηση μέχρι 85% του κόστους των επενδύσεων για εξοικονόμηση ενέργειας σε κατοικίες και μέχρι 50.000 ευρώ ανά σπίτι προβλέπει το νέο πρόγραμμα “Εξοικονομώ- Αυτονομώ” που ανακοίνωσε  ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κωστής Χατζηδάκης. Πρόκειται για πρόγραμμα συνολικού προϋπολογισμού 850 εκατ. ευρώ στο οποίο μπορούν να ενταχθούν μονοκατοικίες και πολυκατοικίες, με απλοποιημένο σύστημα. Οι αιτήσεις ανά περιφέρεια θα υποβάλλονται σταδιακά από 2 Νοεμβρίου ενώ θα ακολουθήσουν  για επιχειρήσεις και κτίρια του Δημοσίου.

Για πρώτη φορά εκτός από τις παρεμβάσεις για μόνωση, αναβάθμιση του συστήματος θέρμανσης-ψύξης κλπ, το πρόγραμμα θα ενισχύει και επενδύσεις για ενεργειακή αυτονόμηση του κτιρίου (συστήματα ΑΠΕ, αποθήκευση ενέργειας), υποδομές φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, συστήματα έξυπνου φωτισμού και απομακρυσμένου ελέγχου του συστήματος θέρμανσης/ψύξης, αναβάθμιση του ανελκυστήρα.

Αλλάζει επίσης το σύστημα διαχείρισης του προγράμματος καθώς η πλατφόρμα υποβολής αιτήσεων θα είναι διαρκώς ανοιχτή από το 2021 ή θα υπάρχουν τακτικοί κύκλοι ανά τρίμηνο, γνωστοί εκ προτέρων, προς αποφυγή αιφνιδιασμού της αγοράς καθώς και φαινομένων “συνωστισμού”.

Οι αιτήσεις ανά Περιφέρεια θα υποβάλλονται με το εξής πρόγραμμα:

  • Κρήτης, Β. Αιγαίου, Ν. Αιγαίου: 02.11.2020
  • Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης: 04.11.2020
  • Δυτικής Μακεδονίας: 09.11.2020
  • Κεντρικής Μακεδονίας: 11.11.2020
  • Θεσσαλίας: 16.11.2020
  • Ηπείρου, Ιονίων Νήσων: 18.11.2020
  • Αττικής: 23.11.2020
  • Στερεάς Ελλάδας, Πελοποννήσου: 26.11.2020
  • Δυτικής Ελλάδας: 30.11.2020
  • Πολυκατοικίες: 03.12.2020

Τα βασικά χαρακτηριστικά του προγράμματος

Δικαιούχοι είναι φυσικά πρόσωπα με εμπράγματο δικαίωμα (πλήρους κυριότητας/επικαρπίας/ψιλής κυριότητας) σε επιλέξιμη κατοικία και εφόσον πληρούν τα εισοδηματικά κριτήρια ενίσχυσης. Για νοικοκυριά χαμηλού εισοδήματος (ατομικό εισόδημα ως 10.000 ευρώ ή οικογενειακό ως 20.000 ευρώ) το βασικό ποσοστό επιχορήγησης είναι 65%, στο οποίο προστίθεται 10% ως “ρήτρα κορονοϊού” για τη διετία 2020-2021 και επιπλέον 10% για κτίρια χαμηλής ενεργειακής κατάταξης (Ζ/Η). Για τις λιγνιτικές περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας και της Μεγαλόπολης προστίθεται επιπλέον 10% οπότε στις περιοχές αυτές η επιχορήγηση φθάνει μέχρι 95%.

Το νέο πρόγραμμα προβλέπει υψηλότερα ποσοστά επιδότησης των δαπανών ενώ παράλληλα έχουν διευρυνθεί και τα όρια για τα εισοδήματα περιλαμβάνοντας ακόμη και ατομικά εισοδήματα έως 90 χιλ. ευρώ και οικογενειακά έως 120 χιλιάδες ευρώ. Πιο αναλυτικά:

  • Για ατομικό εισόδημα έως 10 χιλιάδες και οικογενειακό έως 20 χιλιάδες το βασικό ποσοστό είναι 65%
  • Για ατομικό εισόδημα έως 20 χιλιάδες και οικογενειακό έως 30 χιλιάδες το βασικό ποσοστό είναι 55%
  • Για ατομικό εισόδημα έως 30 χιλιάδες και οικογενειακό έως 40 χιλιάδες το βασικό ποσοστό είναι 50%
  • Για ατομικό εισόδημα έως 50 χιλιάδες και οικογενειακό έως 70 χιλιάδες το βασικό ποσοστό είναι 45%
  • Για ατομικό εισόδημα έως 90 χιλιάδες και οικογενειακό έως 120 χιλιάδες το βασικό ποσοστό είναι 35%

Μία κατοικία, προκειμένου να κριθεί επιλέξιμη, πρέπει να:

  • Χρησιμοποιείται ως κύρια κατοικία, όπως προκύπτει από το Ε1
  • Υφίσταται νόμιμα.
  • Έχει καταταχθεί βάσει του Πιστοποιητικού Ενεργειακής Απόδοσης (ΠΕΑ), το οποίο έχει εκδοθεί μετά την 26/11/2017 σε κατηγορία χαμηλότερη ή ίση της Γ (αντί για Δ στο προηγούμενο πρόγραμμα).
  • Δεν έχει κριθεί κατεδαφιστέα.
  • Οι παρεμβάσεις σύμφωνα με τα ΠΕΑ που θα εκδοθούν πριν και μετά την υλοποίησή τους θα πρέπει να οδηγούν στην βελτίωση της κατάταξης κατά 3 τουλάχιστον βαθμίδες.

Για πολυκατοικίες διακρίνονται δύο περιπτώσεις:

Για παρεμβάσεις και στα διαμερίσματα ή μόνο στους κοινόχρηστους χώρους:

Αίτηση Τύπου Α:

Υποβάλλεται από τον εκπρόσωπο της πολυκατοικίας, και συνδέεται με επιμέρους αιτήσεις μεμονωμένων διαμερισμάτων που περιλαμβάνουν μη κοινόχρηστες ενεργειακές παρεμβάσεις αναβάθμισης αυτών.

  • Η πολυκατοικία πρέπει να έχει εκδώσει αριθμό φορολογικού μητρώου (ΑΦΜ) και να έχει αριθμό τραπεζικού λογαριασμού.
  • Απόφαση Γενικής Συνέλευσης, υποβολή αίτησης από εκπρόσωπο καθώς και επιμέρους αιτήσεις από τους ιδιοκτήτες των διαμερισμάτων
  • Πιστοποιητικό Ενεργειακής Απόδοσης που αφορά συνολικά στο τμήμα του κτηρίου που χρησιμοποιείται ως κατοικία.

Αίτηση Τύπου Β :

Υποβάλλεται από τον εκπρόσωπο και περιλαμβάνει μόνο αυτοτελείς παρεμβάσεις αναβάθμισης των κοινόχρηστων χώρων πολυκατοικίας, χωρίς, δηλαδή, να συμπεριλαμβάνονται παρεμβάσεις στα διαμερίσματα.

  • Η πολυκατοικία πρέπει να έχει εκδώσει αριθμό φορολογικού μητρώου (ΑΦΜ) και να έχει αριθμό τραπεζικού λογαριασμού.
  • Απαιτείται απόφαση Γενικής Συνέλευσης και υποβολή αίτησης από εκπρόσωπο
  • Πιστοποιητικό Ενεργειακής Απόδοσης που αφορά συνολικά στο τμήμα του κτηρίου που χρησιμοποιείται ως κατοικία.
  • Αφορά μόνο κοινόχρηστες παρεμβάσεις ενεργειακής αναβάθμισης και αυτονόμησης

Για τις παρεμβάσεις στους κοινόχρηστους χώρους και ανελκυστήρες θα παρέχεται ενιαίο ποσοστό ενίσχυσης 60% ανεξαρτήτως εισοδήματος (συν 10% σαν “ρήτρα κορονοϊού” και 10% για τις λιγνιτικές περιοχές) προκειμένου να διευκολυνθεί η υποβολή αιτήσεων.

Ο ανώτατος επιλέξιμος προϋπολογισμός συνολικών παρεμβάσεων (ενεργειακής εξοικονόμησης, έξυπνων συστημάτων και ενεργειακής αυτονόμησης) είναι 50.000 ευρώ ανά επιλέξιμη κατοικία ή 100.000 ευρώ ανά ΑΦΜ Ωφελούμενου Δικαιούχου (για περισσότερες κατοικίες) και 80.000 ευρώ για παρεμβάσεις σε κοινόχρηστους χώρους πολυκατοικιών. Μόνο για τις παρεμβάσεις εξοικονόμησης ενέργειας το όριο του προϋπολογισμού είναι 1,2 ευρώ ανά εξοικονομούμενη κιλοβατώρα.

Οι επιλέξιμες παρεμβάσεις για εξοικονόμηση ενέργειας είναι:

  1. Αντικατάσταση Κουφωμάτων με υποχρεωτική ανακύκλωση των παλιών και δυνατότητα αντικατάστασης υαλοπινάκων σε κτίρια προστατευόμενα ή ιστορικής αξίας ή ιδιαίτερης αρχιτεκτονικής
  2. Τοποθέτηση/αντικατάσταση θερμοκάλυψης κελύφους: Επιλέξιμες παρεμβάσεις θεωρούνται και οι τυχόν εργασίες μικρής κλίμακας για την υποστήριξη της θερμομόνωσης (ρηγματώσεις, στεγανοποιήσεις).
  3. Αναβάθμιση συστήματος θέρμανσης- ψύξης
    • Επιλέξιμη παρέμβαση θεωρείται και η αποξήλωση καυστήρων πετρελαίου και των σχετικών δεξαμενών
    • Καταργείται η επιλεξιμότητα για καυστήρες πετρελαίου
    • Καταργείται η επιλεξιμότητα για ενεργειακά τζάκια σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
  4. Σύστημα Ζεστού Νερού Χρήσης με χρήση ΑΠΕ: Υποχρεωτική εγκατάσταση για τις περιπτώσεις που δεν υπάρχει.

Για ενεργειακή αυτονόμηση οι επιδοτούμενες παρεμβάσεις περιλαμβάνουν:

  1. Συστήματα ηλεκτροπαραγωγής από ΑΠΕ : Είναι επιλέξιμα μόνο εφόσον η κατοικία αναβαθμίζεται, με τις κύριες παρεμβάσεις εξοικονόμησης ενέργειας, σε ενεργειακή κατηγορία τουλάχιστον Β+.
    Επιλέξιμη παρέμβαση αποτελεί η εγκατάσταση φωτοβολταϊκού μόνο για την κάλυψη της ζήτησης (net metering)
  2. Συστήματα αποθήκευσης: Επιλέξιμη μόνο ως συμπληρωματική παρέμβαση στην εγκατάσταση νέου Φωτοβολταϊκού σταθμού
  3. Υποδομές φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων: επιλέξιμες μόνο οι συσκευές που είναι κατάλληλες, βάσει προτύπων ΕΛΟΤ, και προορίζονται για φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων σε οικιακό περιβάλλον

Οι επιλέξιμες παρεμβάσεις Έξυπνων Συστημάτων (Smart Home) είναι:

Ψηφιακά συστήματα και τεχνολογίες που συμβάλουν στην εξοικονόμησης ενέργειας

  1. Έξυπνου φωτισμού (π.χ. έξυπνες πρίζες, φωτισμός χαμηλής κατανάλωσης LED)
  2. Έξυπνης διαχείρισης του συστήματος θέρμανσης/ψύξης (π.χ. έξυπνοι θερμοστάτες)
  3. Απομακρυσμένου Ελέγχου (π.χ. έξυπνοι αισθητήρες διαρροής, υγρασίας κλπ)

Επιλέξιμες είναι μόνο οι παρεμβάσεις που:

  • προσαρμόζουν και διατηρούν την κατανάλωση ενέργειας (συσκευές, φωτισμός, θέρμανση, ζεστό νερό κλπ) στα επίπεδα που επιλέγουν οι χρήστες με στόχο την εξοικονόμηση ενέργειας ή/και
  • καταγράφουν και επεξεργάζονται στοιχεία κατανάλωσης ενέργειας ή/και
  • προσαρμόζουν και διατηρούν τα επίπεδα σκίασης

Οι λοιπές επιλέξιμες κοινόχρηστες παρεμβάσεις για πολυκατοικίες περιλαμβάνουν:

1.Αναβάθμιση ανελκυστήρα

Επιλέξιμες μόνο οι παρεμβάσεις που απαιτούνται για την πιστοποίηση ανελκυστήρων και η υποχρεωτική εγκατάσταση inverter στους ανελκυστήρες προκειμένου να επιτυγχάνεται μείωση του ενεργειακού τους αποτυπώματος δίχως να επηρεάζεται η ασφάλεια και η λειτουργικότητά τους

2. Αναβάθμιση συστήματος φωτισμού:

  • Αντικατάσταση λαμπτήρων με χαμηλής κατανάλωσης (π.χ. LED)
  • Αντικατάσταση του συστήματος χρονισμού με έξυπνο σύστημα διαχείρισης, αναλόγως χρονικής στιγμής (ημέρα/νύχτα), φωτεινότητας, σημείο εισόδου/εξόδου κ.α.
  • Αντικατάσταση του κυκλώματος ενεργοποίησης με αυτοματισμό με αισθητήρες κίνησης. πηγή:B2green

 

 

 

Continue Reading

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Αναθεωρούνται τα Δημοτικά και Περιφερειακά Σχέδια Διαχείρισης Αποβλήτων

Published

on

By

Το Υπουργείο Περιβάλλοντος & Ενέργειας και συγκεκριμένα ο Γενικός Γραμματέας Συντονισμού Διαχείρισης Αποβλήτων, κ. Μ.Γραφάκος, έθεσε από χθες  6 Αυγούστου σε δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση το “Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Αποβλήτων” (ΕΣΔΑ).  Το ΕΣΔΑ καθορίζει τη στρατηγική, τις πολιτικές και τους στόχους για τη διαχείριση των αποβλήτων σε εθνικό επίπεδο, και η σύνταξή του αποτελεί υποχρέωση της Χώρας μας που προκύπτει από την Οδηγία 2008/98/ ΕΚ.

Εκπονείται από το Υπουργείο Περιβάλλοντος & Ενέργειας και εγκρίνεται με Πράξη Υπουργικού Συμβουλίου, μετά από δημόσια διαβούλευση.

Μετά την έγκριση του ΕΣΔΑ, θα αναθεωρηθούν τα Περιφερειακά Σχέδια Διαχείρισης Αποβλήτων των 13 Περιφερειών, καθώς και τα Τοπικά Σχέδια όλων των Δήμων.

Το ΕΣΔΑ αφορά την περίοδο 2020 – 2030 και μπορεί να αναθεωρείται κάθε πέντε έτη.  Προδιαγράφει τις πολιτικές, καθώς και  τα μέτρα και τις δράσεις που πρέπει να υλοποιηθούν στη Χώρα για τη διαχείριση του συνόλου των αποβλήτων, τα οποία προβλέπεται ότι θα ανέλθουν στα επίπεδα των 30 – 32 εκατ. τόνων ετησίως την περίοδο 2020 – 2030.

Σε ότι αφορά στη διαχείριση των αστικών στερεών αποβλήτων προβλέπει:

α) ανακύκλωση σε ποσοστό 55% κατά βάρος των αστικών αποβλήτων το 2025 και αντίστοιχα 60% το 2030

β) παραγωγή ενέργειας σε ποσοστό 10% το 2025 και άνω του 25% το 2030

γ) ποσοστό ταφής 10% κατά βάρος των αστικών αποβλήτων το 2030, δηλαδή πέντε έτη νωρίτερα από το έτος στόχο της  οδηγίας της ΕΕ.

Περιλαμβάνει: δράσεις για πρόληψη παραγωγής αποβλήτων / κίνητρα επαναχρησιμοποίησης / πρόγραμμα και δράσεις για διαλογή στην πηγή / οργάνωση δικτύων χωριστής συλλογής – ανακύκλωσης (βιοαπόβλητα και ανακυκλώσιμα υλικά) / δημιουργία μονάδων επεξεργασίας αποβλήτων και μονάδων επεξεργασίας βιοαποβλήτων / δημιουργία μονάδων παραγωγής ενέργειας.

Στον τομέα της διαχείρισης των αποβλήτων το ΕΣΔΑ, είναι δεσμευτικόΌλες οι πολιτικές, δράσεις και έργα στον τομέα αυτό που θα υλοποιηθούν τα επόμενα 10 χρόνια στη Χώρα, πρέπει να συμβαδίζουν με αυτό.

Η διαβούλευση θα διαρκέσει μέχρι τις 21 Αυγούστου, ημέρα Παρασκευή και ώρα 12.00 μ.μ. πηγή:airetos

 

 

 

Continue Reading

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Κυκλοφορεί το 131ο φύλλο

Published

on

By

Με άποψη για τα όσα συμβαίνουν, ρεπορτάζ, συνεντεύξεις, παρουσιάσεις  κυκλοφορεί  το 131ο φύλλο της ηλεκτρονικής συνδρομητικής εφημερίδας  Nafsweek.gr , που κάθε Παρασκευή φθάνει στα e- mail των συνδρομητών μας.

Διαβάστε σε αυτό το φύλλο:

#   Εξελίξεις για την εξέδρα:

Πριν ακριβώς δύο χρόνια, τον Αύγουστο του 2018, ολοκληρώθηκαν οι διαδικασίες για τοποθέτηση πλωτής εξέδρας έξω από το Λιμάνι Ναυπάκτου. Για τις τελευταίες εξελίξεις, μιλά στο Nafsweek ο πρόεδρος του Δημοτικού  Λιμενικού Ταμείου,  Σπύρος Τσέλιος…

#   Πανίσχυρη η Οικονομική Επιτροπή. Ποιος ο ρόλος του Δημοτικού Συμβουλίου;

Kαι η αρμοδιότητα σύναψης Προγραμματικών Συμβάσεων περνάει από το Δημοτικό Συμβούλιο στην Οικονομική Επιτροπή «προς χάρις της αποτελεσματικότητας και της απλούστευσης»…

Τοπικά  Πολεοδομικά Σχέδια :

Ανάμεσα στους δήμους της χώρας που ανταποκρίθηκαν άμεσα στην πρόσκληση για το Πρόγραμμα εκπόνησης Τοπικών Πολεοδομικών Σχεδίων (ΤΠΣ) του Υπουργείου Περιβάλλοντος & Ενέργειας, ήταν και ο Δήμος Ναυπακτίας…

#  Αποκατάσταση αρχαίων θεάτρων της Αιτωλοακαρνανίας από την Περιφέρεια  :

Xρηματοδοτούνται με το συνολικό ποσό των 3,2 εκατ. ευρώ, καθώς με απόφαση του Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας, Νεκτάριου Φαρμάκη, εντάχθηκαν στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Δυτική Ελλάδα 2014-2020»…

#  Σε e – λειτουργία με τηλε και κεκλεισμένων θυρών αποφάσεις  (Άρθρο) :

Έχουμε περάσει στην εποχή των τηλεσυνεδριάσεων του δημοτικού συμβουλίου  τις οποίες  ελάχιστοι παρακολουθούν όχι μόνο γιατί δεν είναι εξοικειωμένοι αλλά γιατί είναι και ιδιαίτερα κουραστικές…

Συνάντηση  Δήμου με Ινστιτούτο Μεσογειακών Δασικών Οικοσυστημάτων:

Βασικοί στόχοι των εμπλεκόμενων φορέων είναι να θωρακισθεί αποτελεσματικά η περιοχή σε περίπτωση πυρκαγιάς, να περιοριστούν οι κίνδυνοι πτώσεων δέντρων και κλαδιών και ταυτόχρονα να επιλεγεί η κοπή δέντρων, ώστε να συνάδει με το τοπίο και την ανάδειξη των τειχών της πόλης…

 

 Γίνε συνδρομητής στο Nafsweek:     (ΕΤΗΣΙΑ Συνδρομή 20 ευρώ)

1)    Επικοινωνώντας μαζί μας στο τηλ:  6978 500 005

2)    Μέσα από την ιστοσελίδα μας στο πεδίο ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ, όπου υπάρχουν οδηγίες.

3)   Στο e-mail:    info@nafsweek.gr

 

 

Continue Reading

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

www.musitsa.com

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ