Connect with us

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Β. Γκίζας: “Οι Πρόεδροι των Κοινοτήτων πολύτιμοι συνεργάτες του Δήμου”

Published

on

Ο Δήμαρχος Ναυπακτίας κ. Βασίλης Γκίζας γνωστοποιεί την απόφασή του να πραγματοποιεί κατά τακτά χρονικά διαστήματα συναντήσεις εργασίας με τους Προέδρους των Τοπικών Κοινοτήτων.

Σύμφωνα με αυτή, τρεις φορές το χρόνο και σε κάθε μία Δημοτική Ενότητα ξεχωριστά, θα λαμβάνει χώρα μία σύσκεψη με το σύνολο των εκπροσώπων των Κοινοτήτων όπου θα καταγράφονται τα προβλήματά τους, θα συζητείται από κοινού ο τρόπος επίλυσής τους, ενώ ταυτόχρονα θα γίνεται και έλεγχος της πορείας του έργου της δημοτικής αρχής.

Στόχος του Δημάρχου Ναυπακτίας, όπως έχει τονιστεί επανειλημμένως, είναι οι Πρόεδροι να αποκτήσουν σημαντικό και ουσιαστικό ρόλο στα όσα συμβαίνουν στο χώρο αρμοδιότητάς τους. Έτσι, θα γίνει πράξη και μία από τις σημαντικότερες προεκλογικές δεσμεύσεις του κ. Βασίλη Γκίζα, σύμφωνα με την οποία η ανάπτυξη της Ναυπακτίας περνά μέσα από την αξιοποίηση όλων των διαθέσιμων δυνάμεων του τόπου. Οι συναντήσεις θα πραγματοποιούνται παρουσία του Δημάρχου, συνεργατών του, καθώς και υπηρεσιακών παραγόντων.

Ο κ. Βασίλης Γκίζας για τη συγκεκριμένη απόφαση δήλωσε: «Η ένωση όσο το δυνατόν περισσότερων δυνάμεων, αποτελεί για την Ναυπακτία μας εγγύηση προόδου. Στη νέα δημοτική θητεία που τώρα ξεκινά, φιλοδοξούμε να έχουμε στο πλευρό μας, ως πολύτιμους συνεργάτες, τους ανθρώπους που οι τοπικές κοινωνίες επέλεξαν να τους εκπροσωπήσουν. Με ειλικρινή διάθεση απέναντί τους και με πνεύμα συνεργασίας, στόχος μας είναι να επιλύσουμε τα περισσότερα από τα προβλήματα που απασχολούν κάθε σημείο του Δήμου μας, ακούγοντας καταρχάς εκείνους που έχουν άμεση επαφή μαζί τους. Για εμάς, ως νέα διοίκηση, από την 1η Σεπτεμβρίου του 2019, δεν υπάρχουν «δικοί μας και δικοί σας πρόεδροι». Είναι όλοι ισότιμοι συνομιλητές μας, που μαζί θα εργαστούμε για την ανάπτυξη του τόπου μας. Σε αυτό τον αγώνα δεν περισσεύει κανείς».  

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ένα έτος διορία στους Δήμους για ασφαλείς αθλητικές εγκαταστάσεις

Published

on

By

Προθεσμία ενός έτους προκειμένου οι αθλητικές εγκαταστάσεις όλης της χώρας, από τα μεγάλα στάδια έως τις μπασκέτες της γειτονιάς, που εποπτεύονται από τη γενική γραμματεία Αθλητισμού και από την τοπική αυτοδιοίκηση να εναρμονιστούν με τις προδιαγραφές ασφαλείας και να λάβουν νόμιμη άδεια δίνεται με Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ).

Το ζήτημα αφορά σχεδόν το 95% των γηπέδων της χώρας, που χρησιμοποιούνται είτε για αγωνιστικό αθλητισμό είτε για να ασκούνται οι πολίτες.

Οι δήμοι ειδικότερα έχουν στη διάθεσή τους χρηματοδότηση συνολικού ύψους 100 εκατ. ευρώ, μέσω του προγράμματος «ΦιλόΔημος», ώστε να προβούν στις απαιτούμενες παρεμβάσεις προκειμένου οι χώροι άθλησης να είναι απόλυτα ασφαλείς και να μην συμβούν ξανά δυσάρεστα περιστατικά όπως αυτό με τον έφηβο στη Χίο που βρήκε τραγικό θάνατο όταν καταπλακώθηκε από μπασκέτα.

Το θέμα της ασφάλειας των αθλητικών εγκαταστάσεων αποτέλεσε αντικείμενο της συνάντησης του υπουργού Εσωτερικών Τάκη Θεοδωρικάκου και του υφυπουργού  Πολιτισμού, αρμοδίου για θέματα Αθλητισμού Λευτέρη    Αυγενάκη.

Εκτός από την ασφάλεια, οι διαχειριστές των αθλητικών χώρων θα πρέπει να μεριμνήσουν και για την προσβασιμότητα των ΑμεΑ, τον φωτισμό, την περίφραξη.

Ο κ. Θεοδωρικάκος ανέφερε ότι έχει καλέσει τους δημάρχους να διεξάγουν τους σχετικούς ελέγχους και εργασίες προκειμένου οι εγκαταστάσεις τους να έλθουν σε αυτό το επίπεδο, ενώ ξεκαθάρισε ότι «δεν υπάρχει κανένα άλλο χρονικό περιθώριο από αυτό το συγκεκριμένο που δίνουμε σήμερα».

 

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

«Βοήθεια στο Σπίτι»: Παραμονή των εργαζόμενων -Προσλήψεις μέσω ΑΣΕΠ και επέκταση

Published

on

By

Για το πρόγραμμα «Βοήθεια στο Σπίτι» ο υπουργός Εσωτερικών, Τάκης Θεοδωρικάκος, ξεκαθάρισε ότι  θα συνεχιστεί και μάλιστα θα ενισχυθεί.  «Οι εργαζόμενοι θα μείνουν στις θέσεις τους μέχρι να έρθουν και οι επόμενοι», οι προσλήψεις θα γίνονται από το ΑΣΕΠ και θα είναι μόνιμοι εργαζόμενοι, ανάφερε ο Υπουργός Εσωτερικών.

Μέχρι τη διεξαγωγή του διαγωνισμού και την πρόσληψη των περίπου 3.000 εργαζομένων που θα στελεχώνουν το πρόγραμμα, οι σημερινοί εργαζόμενοι θα παραμείνουν στις θέσεις τους. Για την αναβάθμιση και επέκταση του προγράμματος, όπως εξήγησε ο υπουργός, υπάρχει συνεργασία με τους 270 Δήμους που συμμετέχουν σε αυτό, ώστε να υπάρξει βελτίωσή του προς όφελος συμπολιτών μας που αντιμετωπίζουν προβλήματα (τρίτη ηλικία, ΑΜΕΑ).

Για την συνέχιση του προγράμματος έχουν εξασφαλισθεί στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους  62,5 εκατομμύρια ευρώ.

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Πάγια Προκαταβολή: Τι ποσό παίρνουν οι Κοινότητες

Published

on

By

Δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (Φ.Ε.Κ. Β’ 3440/11.9.2019) Απόφαση του Υφυπουργού Εσωτερικών, Θ. Λιβάνιου, που ρυθμίζει τη σύσταση πάγιας προκαταβολής στις Κοινότητες.

Το προσχέδιο της Υ.Α. είχε σταλεί στην ΚΕΔΕ για την παροχή γνώμης και εξετάστηκε από το Διοικητικό Συμβούλιο αυτής στη συνεδρίαση της 29ης Αυγούστου.

Σύμφωνα με την Υπουργική Απόφαση λοιπόν, το ύψος της πάγιας προκαταβολής για κάθε Κοινότητα, ανάλογα με τον πληθυσμό της, ανέρχεται στο ποσό των:

α)1.000 ευρώ για τις Κοινότητες με μόνιμο πληθυσμό έως και 300 κατοίκους,

β) 2.000 ευρώ για τις Κοινότητες με μόνιμο πληθυσμό από 301 έως και 2.000 κατοίκους,

γ) 4.000 ευρώ για τις Κοινότητες με μόνιμο πληθυσμό από 2.001 έως και 10.000 κατοίκους,

δ) 6.000 ευρώ για τις Κοινότητες με μόνιμο πληθυσμό από 10.001 έως και 50.000 κατοίκους,

ε) 8.000 ευρώ για τις Κοινότητες με μόνιμο πληθυσμό άνω των 50.000 κατοίκων.

 

Υπόλογος για τη διαχείριση της πάγιας προκαταβολής, στο όνομα του οποίου θα εκδοθεί το σχετικό χρηματικό ένταλμα και ο οποίος θα ενεργεί τις πληρωμές σε βάρος αυτής, είναι

– ο Πρόεδρος της Κοινότητας (αρ.82 παρ.2 περ.ια΄ ν.3852/2010), όταν αυτή έχει μόνιμο πληθυσμό έως και 300 κατοίκους και

– ο Πρόεδρος του Συμβουλίου της Κοινότητας όταν αυτή έχει μόνιμο πληθυσμό από301 κατοίκους και άνω (αρ.81 περ.δ΄ ν.3852/2010).

Ο υπόλογος διενεργεί τις πληρωμές, χωρίς να απαιτούνται έγγραφες εντολές τουΔημάρχου.

Τα ποσά της πάγιας προκαταβολής κατατίθενται σε Πιστωτικά Ιδρύματα που εποπτεύει η Τράπεζα της Ελλάδος, σε λογαριασμούς ειδικού σκοπού που ανήκουν στον οικείο Δήμο για κάθε Κοινότητα ξεχωριστά, μετά από πρόταση των υπόλογων διαχειριστών και Απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου.

Υπεύθυνοι κίνησης των λογαριασμών είναι ο υπόλογος Πρόεδρος της Κοινότητας ή ο Πρόεδρος του Συμβουλίου της Κοινότητας ή οι αναπληρωτές αυτών που είναι υπάλληλος ή υπάλληλοι του οικείου Δήμου. Οι ανωτέρω ορίζονται με Απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου.

 

Ποιες δαπάνες πληρώνονται

Από την πάγια προκαταβολή μπορεί να πληρώνεται οποιαδήποτε δαπάνη σχετίζεται με τις αρμοδιότητες που απονέμει ο νόμος στις Κοινότητες ή μεταβιβάζει σε αυτές το Δημοτικό Συμβούλιο, όπως:

α) η δαπάνη για την άμεση αποκατάσταση των ζημιών επείγοντος χαρακτήρα στο δίκτυο ύδρευσης και αποχέτευσης (ν.3852/2010 αρ.82 περ.γ΄),

β) η δαπάνη για την επείγουσα αποκατάσταση βλαβών στο δημοτικό δίκτυο ηλεκτροφωτισμού (ως άνω περ.δ΄),

γ) η δαπάνη για επείγουσες εργασίες επισκευής των οργάνων και γενικά των εγκαταστάσεων των παιδικών χαρών, όταν πρόκειται για βλάβες που μπορούν να θέσουν σε κίνδυνο την ασφάλεια των παιδιών (ως άνω περ.ε΄),

δ)  η δαπάνη για επείγουσες εργασίες καθαρισμού οδών, πλατειών, αλσών και κοινόχρηστων γενικά δημοτικών χώρων (ν.3852/2010 αρ.83 παρ.2 περ.δ΄).

 

Κατά τα λοιπά, για τη διαχείριση της πάγιας προκαταβολής, τη διαδικασία αποκατάστασης και απόδοσης (επιστροφής) του ποσού, τις υποχρεώσεις και τις ευθύνες των υπολόγων, εφαρμόζονται οι διατάξεις των άρθρων 173 του ν.3463/2006, 35 του β.δ. της 17.5-15.6.1959, 152 του ν.4270/2014, καθώς και αυτές του ν.4129/2013.

Επισημαίνουμε ότι από την εφαρμογή των διατάξεων της νέας Υ.Α., δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του Κρατικού Προϋπολογισμού ενώ, σε βάρος του Προϋπολογισμού του συνόλου των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης Α’ βαθμού, προκαλείται επιπλέον δαπάνη σε σχέση με την προκαλούμενη από την προϊσχύουσα όμοια Υ.Α., που εκτιμάται στο ποσό των 3.899.000 ευρώ περίπου ετησίως.

Continue Reading

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

musitsa-slider

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ