Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Διάβρωση της ακτογραμμής Αντιρρίου-Ρίζας  συνέχεια….

Published

on

Σε επιστολή ενημέρωσης,  η Επιτροπή για την διάβρωση της ακτογραμμής του παραλιακού μετώπου του Δήμου Ναυπακτίας, και σε αναμονή  απαντήσεων από τους αρμόδιους φορείς – Υπουργείο, Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας και Δήμο Ναυπακτίας, αναφέρει τα ακόλουθα:

“Μετά τη συνάντηση της 16ης Νοεμβρίου 2023 στο Κτήριο Ναυπακτία, βρισκόμαστε σήμερα, τέλος Μαρτίου 2024, αντιμέτωποι με την επιδείνωση της διάβρωσης.

Με εικόνες όπως αυτή της Δυτικής Προβλήτας του Αντιρρίου. Εικόνες ντροπής και θλίψης. Από τη μία το στολίδι μας, το κάστρο του Αντιρρίου, που και η χερσαία ζώνη γύρω από αυτό κάθε χρόνο διαβρώνεται, και δίπλα του η βυθισμένη δυτική προβλήτα.

Υποκλινόμαστε με σεβασμό στα πληρώματα των ferry boats που με μαεστρία και υπευθυνότητα καταφέρνουν να δένουν στα ερείπια της προβλήτας και να επιβιβάζουν και αποβιβάζουν οχήματα και επιβάτες με καθοδήγηση και τη μέγιστη δυνατή ασφάλεια. Όμως, αλήθεια, η κατάσταση πλέον είναι απερίγραπτη. Δεν υπάρχουν λόγια.

Στην από 14-11-2023 απάντηση του Υπουργείου Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής στην υπ’ αρ. 1280/23-10-2023 Ερώτηση του βουλευτή κ. Φλώρου, αναγραφόταν:

«Επί των διαλαμβανομένων στην εν θέματι Ερώτηση σας γνωρίζουμε ότι οι απαραίτητες διαδικασίες για την προστασία των ακτογραμμών από διάβρωση έχουν οριστεί στον ν. 2971/2001 (Α΄285) και συγκεκριμένα στο άρθρο 12 περί προστατευτικών έργων και στο άρθρο 14 περί παραχώρησης αιγιαλού και παραλίας για την κατασκευή έργων.

Όσον αφορά στα θέματα αρμοδιότητος του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής (Υ.ΝΑ.Ν.Π.) και συγκεκριμένα στις φθορές των υφιστάμενων κρηπιδωμάτων εντός των ορίων της Χερσαίας Ζώνης Λιμένα (Χ.Ζ.Λ.) Αντιρρίου, σας γνωρίζουμε ότι το Α΄ Λιμενικό Τμήμα Ρίου επανειλημμένως απέστειλε σχετικά έγγραφα στον αρμόδιο φορέα διαχείρισης, το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο (Δ.Λ.Τ.) Ναυπάκτου, στα οποία επισημαίνονται οι φθορές των υφιστάμενων κρηπιδωμάτων εντός των ορίων της Χ.Ζ.Λ. και ειδικότερα σε χώρους που κινούνται οχήματα και επιβάτες στον δυτικό προβλήτα Αντιρρίου καθώς και η αναγκαιότητα άμεσης αποκατάστασης τους για την αποφυγή ατυχημάτων. Επίσης, η αρμόδια Υπηρεσία της Γενικής Γραμματείας Ναυτιλίας και Λιμένων του Υ.ΝΑ.Ν.Π., για λόγους ασφάλειας των χρηστών της εγκατάστασης, σε συνέχεια των ως άνω εγγράφων της αρμόδιας Λιμενικής Αρχής, απέστειλε στις 10-10-2023 στο Δ.Λ.Τ. Ναυπάκτου σχετικό έγγραφο, για την άμεση αποκατάσταση των διαπιστωθέντων από την Λιμενική Αρχή προβλημάτων των λιμενικών υποδομών.

Σύμφωνα με σχετική ενημέρωση από το Δ.Λ.Τ. Ναυπάκτου, τόσο η Δημοτική Αρχή όσο και το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Ναυπάκτου έχουν προβεί σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για αναζήτηση χρηματοδότησης για την αποκατάσταση των φθορών των υφιστάμενων κρηπιδωμάτων εντός των ορίων της Χ.Ζ.Λ., καθώς το κόστος του εν λόγω έργου δεν μπορεί να καλυφθεί από τα έσοδα του Δ.Λ.Τ.

Επισημαίνεται ότι στις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής δεν έχουν περιέλθει αιτήματα χρηματοδότησης για σχετικές μελέτες ή έργα ούτε μέσω του Τομεακού Προγράμματος Ανάπτυξης του Υ.ΝΑ.Ν.Π. ούτε μέσω του Προγράμματος Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας ούτε μέσω προγραμμάτων ΕΣΠΑ 2021-2027.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων του Υ.ΝΑ.Ν.Π. έτους 2017 εντάχθηκε το έργο με τίτλο «Λιμένας Αντιρρίου – Αποκατάσταση Παραλιακών Υφιστάμενων Κρηπιδωμάτων Τ.Κ. Αντιρρίου Δ.Ε. Αντιρρίου (Δ.Λ.Τ. Ναυπάκτου)» προϋπολογισμού 124.000,00 ευρώ. Από τα τηρούμενα στοιχεία στην αρμόδια Υπηρεσία του Υ.ΝΑ.Ν.Π. προκύπτει ότι έχει καταβληθεί στον λογαριασμό του Δ.Λ.Τ. Ναυπάκτου στην Τράπεζα της Ελλάδος το σύνολο του ποσού για το συγκεκριμένο έργο, εκ των οποίων έχουν πραγματοποιηθεί πληρωμές ύψους 55.587,59 ευρώ.»

Διερωτάται λοιπόν κανείς, πώς έχουν προβεί σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για αναζήτηση χρηματοδότησης, χωρίς να έχει υποβληθεί αίτημα χρηματοδότησης για σχετικές μελέτες ή έργα ούτε μέσω του Τομεακού Προγράμματος Ανάπτυξης του Υ.ΝΑ.Ν.Π. ούτε μέσω του Προγράμματος Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας ούτε μέσω προγραμμάτων ΕΣΠΑ 2021-2027;

Επίσης, σε ποιο στάδιο βρίσκεται το έργο «Λιμένας Αντιρρίου – Αποκατάσταση Παραλιακών Υφιστάμενων Κρηπιδωμάτων Τ.Κ. Αντιρρίου Δ.Ε. Αντιρρίου (Δ.Λ.Τ. Ναυπάκτου)», ποια ήταν τα παραδοτέα των 55.587,59 ευρώ των πραγματοποιηθέντων πληρωμών και τι αφορά το υπόλοιπο των 68.412,41 ευρώ που έχει καταβληθεί στον λογαριασμό του Δ.Λ.Τ. Ναυπάκτου στην Τράπεζα της Ελλάδος;

Θυμόμαστε όλοι τα στοιβαγμένα υλικά στη Δυτική προβλήτα που παρέμεναν για καιρό στοιβαγμένα, μέχρι που η κακοκαιρία του Νοεμβρίου του 2021 μετέτρεψε τα στοιβαγμένα χώματα σε λάσπη που έδωσαν μάχη τα συνεργεία του Δήμου να καθαρίσουν από το πλημμυρισμένο Αντίρριο.

Σήμερα, όχι μόνο δεν έχει γίνει καμία αποκατάσταση, αλλά η εμφανώς ακόμα και με το μάτι τουλάχιστον από το 2015 ταλαιπωρημένη δυτική προβλήτα έχει βυθιστεί στο μεγαλύτερο τμήμα της και ότι δεν έχει ακόμα βυθιστεί, συνεχίζει να διαβρώνεται με μεγάλο κίνδυνο να βυθιστεί ανά πάσα στιγμή με ανυπολόγιστες ζημιές και κίνδυνο για απώλεια ανθρώπινης ζωής.

Η διάβρωση σε ολόκληρη την ακτογραμμή συνεχίζεται, ανεμπόδιστη, με γεωμετρικούς ρυθμούς. Ακόμα και με μικρής έντασης φαινόμενα, εξαφανίζεται τόσο η παραλία της ακτογραμμής, όσο και δρόμοι και το νερό καταστρέφει περιουσίες.

Τα προσωρινά μέτρα επιχωμάτωσης μπροστά στα παραλιακά σπίτια του Αντιρρίου στην προέκταση της Δυτικής Προβλήτας δεν είναι ικανά να σταματήσουν τη διάβρωση και τον κίνδυνο της κατάρρευσης των σπιτιών.

Παραλιακές επιχειρήσεις κατά μήκος της ακτογραμμής Αντιρρίου-Ρίζας προσπαθούν με ίδια μέσα να συντηρήσουν και να διατηρήσουν όσο το δυνατό μεγαλύτερο τμήμα της παραλιακής οδού ώστε να είναι δυνατή η πρόσβαση σε αυτές.

Ακούσαμε στη συνάντηση που είχαμε ότι τα στοιχεία μας είναι φωτογραφίες και βίντεο και δεν αποτελούν επιστημονικές μετρήσεις, άρα ουσιαστικά αμφισβητήθηκε ότι υπάρχει πραγματικά διάβρωση. Όμως η αρμόδια επιτροπή της Κτηματικής Υπηρεσίας δεν έχει προβεί ακόμα σε αυτοψία.

Η διάβρωση για τους κατοίκους της περιοχής είναι ορατή και υπαρκτή. Οι φωτογραφίες μπορεί να μην είναι επιστημονικές μετρήσεις αλλά είναι πραγματικές αποτυπώσεις της πρότερης και της σημερινής κατάστασης. Όταν η διάβρωση είναι ορατή και μετρήσιμη ακόμα και σε φωτογραφίες της τελευταίας πενταετίας από το Google Earth δεν μπορεί κανείς να την αμφισβητήσει.

Στη συνάντηση της 16ης Νοεμβρίου 2023 ακόμα ειπώθηκε ότι θα καλέσουν την επιτροπή μας σε συνάντηση με τις αρμόδιες υπηρεσίες της Περιφέρειας που έχουν και τα επιστημονικά στοιχεία και τη τεχνογνωσία. Μέχρι σήμερα δεν έχουμε δεχθεί κάποια πρόσκληση.

Καλούνται για άλλη μία φορά οι αρμόδιες υπηρεσίες να προβούν στις απαραίτητες ενέργειες για τη διαπίστωση και την αντιμετώπιση της διάβρωσης καθώς και για την αποκατάσταση της ακτογραμμής Αντιρρίου-Ρίζας.

Αντίπαλός μας είναι ο χρόνος και τα καιρικά φαινόμενα.

Ζητάμε, προσδοκούμε και ελπίζουμε στη συνεργασία όλων ώστε να υπάρξει άμεση ενεργοποίηση για έναρξη των διαδικασιών που απαιτούνται για την αντιμετώπιση του προβλήματος.

Παρακαλούμε ενημερώστε μας για τις ενέργειές σας.”

Με εκτίμηση,

Αλεξάνδρα Τσιαμτσιούρη

Κωνσταντίνος Ντούνης

 

 

 

 

 

 

 

 

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Πρωτοβουλία εργαζόμενων για τη μείωση των διοδίων της γέφυρας

Published

on

By

Εδώ και χρόνια, έχουν γίνει προτάσεις/παραινέσεις/προτροπές/πορείες/διαμαρτυρίες προς αρμοδίους και μη, με στόχο την μείωση της τιμής των διοδίων στην Γέφυρα «Χαρίλαος Τρικούπης» – Ρίου –Αντιρρίου. Πανό αναρτήθηκαν, δημοτικά συμβούλια έλαβαν αποφάσεις, δήμαρχοι συναντήθηκαν και… φωτογραφήθηκαν, διόδια αποκλείστηκαν, με αποτέλεσμα ΟΥΔΕΝ!

Κράτος, εταιρεία και ταγοί ..σφυρίζουν προκλητικά αδιάφορα με την τιμή της διέλευσης από την γέφυρα να κοστίζει  σήμερα μισό μεροκάματο!!!

Ως ουτοπία εμφανίζεται η πρωτοβουλία εκατοντάδων πολιτών ,  που κατοικούν στη μία πλευρά και εργάζονται στην άλλη της γέφυρας,  η συλλογή υπογραφών, ώστε να αποδειχθεί ότι πρόκειται για σημαντικό αίτημα που μέχρι σήμερα αρμόδιοι και μη δεν έχουν προσπαθήσει να δώσουν λύση.

Αναλυτικά σε ανακοίνωσή του το Κίνημα Πολιτών Δυτικής Ελλάδας αναφέρει:

«Με το «καλημέρα» της καινούριας χρονιάς, ανακοινώθηκαν οι αυξήσεις των διοδίων σε όλη τη χώρα και φυσικά και της γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου. Έτσι, από 14,70 ευρώ η διέλευση θα κοστίζει πλέον 15,40 ευρώ!! Θα πει κάποιος: «…70 λεπτά παραπάνω είναι αμελητέο ποσό…». Για εμάς που χρησιμοποιούμε τη γέφυρα καθημερινά για να πάμε στην εργασία μας είναι σχεδόν 30 ευρώ το μήνα επιπλέον!! (44 διελεύσεις το μήνα δηλ, 44χ0,7=30,8 ευρώ). Ήδη το μηνιαίο κόστος ήταν δυσβάσταχτο (240 ευρώ το μήνα με το ergasia pass) και ψάχναμε να βρούμε συνοδοιπόρους για να φτιάχνουμε «γκρουπάκια» με ό,τι δυσκολίες αυτό συνεπάγεται.

Πριν δυο χρόνια, ξεκινήσαμε μια προσπάθεια 4 εργαζόμενοι – ένας εκπαιδευτικός, μια νοσηλεύτρια, μια ιδιωτική υπάλληλος και ένας ελεύθερος επαγγελματίας – και αναδείξαμε το πρόβλημα αυτό στα τοπικά μέσα ενημέρωσης. Εκείνο το διάστημα – Γενάρης και Φλεβάρης του 2023 – πραγματοποιήσαμε συναντήσεις με τους Δημάρχους Πατρέων και Ναυπακτίας, το ΔΣ της Γέφυρας Α.Ε., την τότε υφυπουργό κα Αλεξοπούλου και τον Αντιπεριφερειάρχη Αχαΐας κο Μπονάνο!

Όλοι μας ακούσανε, όλοι αντιλήφθηκαν πως υπάρχει σοβαρό πρόβλημα για τους εργαζομένους, όμως όλοι επικαλούνταν τη «σκληρή σύμβαση». Εμείς το μόνο που ζητάγαμε και ζητάμε και σήμερα είναι να πηγαίνουμε στην εργασία μας και να μην δίνουμε το ¼ του μισθού μας στη γέφυρα. Ζητάμε την επιδότηση της κάθε διέλευσης από την Πολιτεία, ώστε η τελική μας  επιβάρυνση να είναι στα 3 ευρώ ανά διέλευση για τους εργαζόμενους που διαμένουν στους όμορους νομούς Αχαΐας και Αιτωλοακαρνανίας και τους όμορους δήμους Ναυπακτίας και Πάτρας. Δηλαδή αυτούς που μετακινούνται εντός της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας.

Για το λόγο αυτό, δημιουργήσαμε μια φόρμα στο google, ώστε οι άμεσα ενδιαφερόμενοι να δηλώσουν τα στοιχεία τους και να αποδείξουμε πως είμαστε πολλοί, εκατοντάδες, οι εργαζόμενοι που απαιτούμε πια την φθηνή και αξιοπρεπής μετακίνησή μας προς το χώρο εργασίας μας, χωρίς προϋποθέσεις και περιορισμούς!!!

Το όραμα του Χαρίλαου Τρικούπη ήταν να ενώσει τις δυο πλευρές, Πελοπόννησο και Στερεά Ελλάδα, προς όφελος των πολιτών. Δυστυχώς στις μέρες μας κάποιοι καπηλεύονται το όραμα του για όφελος ιδιωτών!”

ΣΥΜΜΕΤΕΧΩ ΚΑΙ ΔΙΕΚΔΙΚΩ

Συμπληρώστε τη φόρμα στο: https://forms.gle/vts2a6cwaT5Jxe1M7

***ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η συμπλήρωση της φόρμας γίνεται καθαρά για στατιστικούς λόγους, ώστε να γνωρίζουμε πόσοι είμαστε, ενώ τα στοιχεία επικοινωνίας τα ζητάμε για να σας ενημερώνουμε για οποιαδήποτε εξέλιξη ή συνάντηση προγραμματιστεί και εννοείται πως δεν πρόκειται να δημοσιευθούν”.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

«Πράσινο φως» για την 25η επαρχιακή οδό στην ορεινή Ναυπακτία

Published

on

By

Το θέμα της κακής κατάστασης του οδικού δικτύου στην Ορεινή Ναυπακτία έχει τεθεί επανειλημμένως προς κάθε αρμόδιο. Το οδικό δίκτυο λόγω της ορεινότητας της περιοχής αντιμετωπίζει κάθε χρόνο αρκετά προβλήματα, ωστόσο είναι γνωστό ότι επί πολλά χρόνια το επαρχιακό οδικό δίκτυο δεν συντηρούνταν όπως θα έπρεπε, ενώ ακόμη και σήμερα πολλοί οικισμοί της Ορεινής Ναυπακτίας εξυπηρετούνται από χωμάτινους δρόμους.

Η κατάσταση των δρόμων επιδεινώθηκε ακόμη περισσότερα από τα φυσικά φαινόμενα που έπληξαν την περιοχή το 2021.

Μετά από τόσα χρόνια, ξεπεράστηκαν «τυπικά»  προβλήματα στη διαγωνιστική διαδικασία

στο ελεγκτικό συνέδριο, με  αποτέλεσμα να δοθεί το «πράσινο φως» του οργάνου, για τη διαδικασία υπογραφής της σύμβασης με την ανάδοχο εταιρεία, για τη βελτίωση της 25ης επαρχιακής οδού στα ακόλουθα τμήματα:

Από Γραμμένη Οξυά έως όρια με ΠΕ Φθιώτιδας

Λεύκας-Μανδρινής

Καλλονής -Κυδωνιάς

Το έργο είναι προϋπολογισμού 2.419.354 ευρώ  και έχει ορίζοντα υλοποίησης τους 18 μήνες.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

«Στρίβειν» στις έξυπνες διαβάσεις δια «έξυπνων» απαντήσεων;

Published

on

By

Σε ανακοίνωση για το θέμα των “έξυπνων διαβάσεων” η Ανεξάρτητη Δημοτική Κίνηση Ναυπακτίας -ΑΔΚΝ αναφέρει :

“Πολλάκις, στα πέντε χρόνια της δημοτικής θητείας του, ο δήμαρχος κ. Γκίζας και η δημοτική αρχή αντιδρούν σε οποιαδήποτε κριτική τους γίνεται με συγκεκριμένο τρόπο, διαστρεβλώνοντας δηλαδή την πραγματικότητα επιλέγοντας  συνειδητά την απόκρυψη όλων των στοιχείων επικαλούμενοι κάθε φορά τις κατά τα άλλα νόμιμες διαδικασίες. Πίσω από το γνωστό ξύλινο δικολαβικό λόγο που στηρίζεται στις έννοιες του λαϊκισμού και της νομιμοφάνειας χάνεται η ουσία μετατρέποντας την πολιτική σε παιχνίδι εντυπωσιασμού.

  • Συγκεκριμένα στην τελευταία ανάρτηση για τις έξυπνες διαβάσεις η δημοτική αρχή κατηγορηματικά αναφέρει ότι «Εντύπωση ωστόσο προκαλεί το γεγονός ότι δύο χρόνια τώρα, που βρίσκεται σε εξέλιξη η όλη διαδικασία, δεν υπήρξε η παραμικρή ένσταση ή διαφωνία για το συγκεκριμένο έργο[…] Κανένα μέλος της αντιπολίτευσης, και της προηγούμενης και της παρούσης δημοτικής θητείας, δεν εκφράστηκε αρνητικά όλο αυτό το διάστημα» αποκρύπτοντας συνειδητά από την κοινή γνώμη τα εξής:
  1. Η εισήγηση για την έγκριση της μέλετης των έξυπνων διαβάσεων δόθηκε στους δημοτικούς συμβούλους τελευταία στιγμή με αποτέλεσμα να μην υπάρχει ο αναγκαίος χρόνος ουσιαστικής ενημέρωσης και προετοιμασίας των συμβούλων της αντιπολίτευσης, ειδικότερα εκείνων που δεν συμμετέχουν στη δημοτική επιτροπή. Παρόλα αυτά στο συμβούλιο της  30/1/2023 υπήρξε εμπεριστατωμένη κριτική από στελέχη της αντιπολίτευσης (Γιώργου Γούλα και Νίκου Δημητρόπουλου) για τον τρόπο που διαχειρίστηκε το συγκεκριμένο πρόγραμμα η δημοτική αρχή αναδεικνύοντας ταυτόχρονα την αδυναμία της να αξιοποιήσει μελέτες για την αντιμετώπιση των πραγματικά  σοβαρών προβλημάτων του δήμου με αποτέλεσμα να εξαναγκάζεται το δημοτικό συμβούλιο να ψηφίσει ομόφωνα τη συγκεκριμένη μελέτη για να μην χαθεί έστω κι αυτή χρηματοδότηση.
  2. Εμπεριστατωμένη κριτική ασκήθηκε κι από τον πρώην Δήμαρχο Ναυπακτίας Γιάννη Μπουλέ για το ίδιο θέμα στο δημοτικό συμβούλιο στις 11/12/2023 που συζητήθηκε το Τεχνικό Πρόγραμμα του δήμου Ναυπακτίας για το 2024. Επίσης δημόσια αναφορά και κριτική στο θέμα αυτό έκανε ο κ. Μπουλές  και στην ομιλία του κατά τη διάρκεια της τιμητικής εκδήλωσης που διοργάνωσε η παράταξή μας στις 15/12/2023. Και στις δυο περιπτώσεις ο κ. Μπουλές ανέδειξε ότι η αδυναμία της δημοτικής αρχής να εντάξει έργα σε προγράμματα την οδηγεί στο να αποδέχεται ό,τι της προτείνει η κεντρική διοίκηση χωρίς αυτό να εξυπηρετεί τα συμφέροντα και τις προτεραιότητες του δήμου μας.

Αυτό ακριβώς συνέβη με τις έξυπνες διαβάσεις για τις οποίες θα πληρωθεί ένα υπέρογκο ποσό (2,8εκατ.ευρώ) με το οποίο θα μπορούσε να αναπλασθεί η οδός Θέρμου, στην οποία έχουμε θρηνήσει πολλά θύματα μέχρι σήμερα, και για την οποία η δημοτική αρχή Μπουλέ έχει εκπονήσει μελέτη οδοποιίας από το 2014.

Ο δήμαρχος εγκαλεί την αντιπολίτευση ότι δεν άφησε έτοιμες μελέτες για να τις εντάξει σε προγράμματα με προφανή σκοπό να φορτώσει και στην αντιπολίτευση την ευθύνη για το έργο των έξυπνων διαβάσεων. Όμως ο δήμαρχος με δικολαβικές μεθόδους κάνει πως αγνοεί ότι όλοι οι προηγούμενοι δήμαρχοι είχαν μια τετραετή θητεία και άφησαν σημαντικά έργα και μελέτες, ενώ ο ίδιος διανύει το δεύτερο χρόνο της δεύτερης θητείας του και σε κάθε κριτική που ασκείται για πράξεις ή παραλείψεις του συνεχώς  εγκαλεί τους προηγούμενους.

Συνειδητά λοιπόν η δημοτική αρχή αποκρύπτει την αντίδραση της αντιπολίτευσης κατά την προηγούμενη δημοτική περίοδο και συνειδητά προσπαθεί να την παρουσιάσει ως «συνένοχη» επικαλούμενη την ομοφωνία κατά την ψηφοφορία. Η παρούσα δημοτική αρχή οικειοποιείται με μεγάλη ευκολία τα καλά των άλλων και μεταθέτει με εξίσου μεγάλη ευκολία σε άλλους εκείνες τις ευθύνες που της ανήκουν εξολοκλήρου.

  • Ο δήμαρχος αναφέρει επίσης στην ανακοίνωσή του ότι «τα Προγράμματα που χρηματοδοτούνται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και βρίσκονται στη διάθεση των Δήμων είναι πολύ συγκεκριμένα και αποφασίζονται κεντρικά. Ως εκ τούτου, ο κάθε Δήμος επιλέγει εάν θα συμμετέχει ή όχι»

Η αλήθεια είναι διαφορετική. Με τα προγράμματα αυτά μπορούσαν να χρηματοδοτηθούν διάφορα έργα ( χώροι στάθμευσης, βελτίωση δρόμων κλπ)  όπως έκαναν οι 225 δήμοι της χώρας που είχαν έτοιμες μελέτες. Βέβαια ο κ. Γκίζας αναφέρεται στους 107 δήμους οι οποίοι μαζί με άλλα έργα έκαναν και έξυπνες διαβάσεις. Η περίπτωση να χρησιμοποιηθεί το ποσό των 2,8 εκατ. ευρώ στο σύνολό του μόνο για έξυπνες διαβάσεις αφορά πολύ λίγους δήμους και μεταξύ αυτών τον δήμο Ναυπακτίας.

  • Ο δήμαρχος αναφέρει ακόμα στην ανακοίνωσή του ότι «τόσο η μελέτη και η πλήρης κοστολόγηση όσο και η εν γένει υλοποίηση του έργου σε όλα του τα στάδια φέρουν την έγκριση και την προσυπογραφή των στελεχών της αρμόδιας Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου Ναυπακτίας και της μέχρι πρότινος αναπληρώτριας Διευθύντριας»

Ο κ. δήμαρχος μας λέει κάτι που αφορά την τυπική διαδικασία έγκρισης μιας μελέτης. Αυτό που έχει αξία στην προκειμένη περίπτωση είναι αν η συγκεκριμένη μελέτη συντάχθηκε από την τεχνική υπηρεσία του δήμου Ναυπακτίας. Στο θέμα αυτό θέλουμε την ξεκάθαρη τοποθέτηση του δημάρχου για να μην υπάρχουν ερωτηματικά και   απορίες σχετικά με τους λόγους που δεν επέτρεψαν σε άλλους εργολάβους να λάβουν μέρος στη δημοπρασία, παρά το μέγεθος του έργου (2,8 εκατ ευρώ) με αποτέλεσμα να υπάρξει ένας μόνο εργολάβος με τόσο μικρό ποσοστό έκπτωσης (1,8%.)

Σημειώνουμε ότι για το ίδιο έργο (έξυπνες διαβάσεις) στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος ύψους 17,8 εκατ. ευρώ είχαμε το ίδιο αποτέλεσμα. Συμμετείχε μόνο η ίδια εταιρεία που υλοποιεί το έργο στη Ναύπακτο με μηδενικό ποσοστό έκπτωσης.

Το συγκεκριμένο έργο των έξυπνων διαβάσεων είναι καθαρά επιλογή της δημοτκής αρχής. Αντί λοιπόν να επιτίθεται ο δήμαρχος, ας απαντήσει γιατί η  «Μελέτη αστικής οδοποιίας για την ανάπλαση Οδού Θέρµου από διασταύρωση Αθ. Νόβα έως Κόµβο Περιµετρικής» που έγινε επί δημαρχίας Μπουλέ (2011-2014) παραμένει αναξιοποίητη μέχρι και σήμερα ενώ η Θέρμου εξακολουθεί να είναι ένας από τους πιο επικίνδυνους δρόμους στην πόλης μας.

Η δημοτική αρχή λοιπόν με την ανάρτηση που έκανε  επέλεξε να επιρρίψει ευθύνες στην αντιπολίτευση αγνοώντας βέβαια επιλεκτικά κι όλες τις αντιδράσεις της κοινωνίας για το παρόν έργο. Η αντίδραση της κοινωνίας είναι αυθόρμητη κι όχι υποκινούμενη. Η κοινή γνώμη βλέπει τον παραλογισμό αξιολογεί και αντιδρά.

Ναύπακτος 13/2/2025

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ