Connect with us

ΕΛΛΑΔΑ

Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας σε πιλοτική εφαρμογή μηχανισμού πολυεπίπεδης διαβούλευσης

Published

on

Διενέργεια διαβουλεύσεων με χρήση εξειδικευμένης ηλεκτρονικής πλατφόρμας – Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας συμμετέχει στην πιλοτική εφαρμογή

Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας συμμετέχει στην πιλοτική φάση εφαρμογής του έργου «Προσδιορισμός του πλαισίου λειτουργιάς – ανάπτυξη και υλοποίηση του ολοκληρωμένου μηχανισμού πολυεπίπεδης διαβούλευσης», που υλοποιεί η Οικονομική και Κοινωνική Επιτροπή Ελλάδος (Ο.Κ.Ε.), με τη συγχρηματοδότηση του Ε.Π. «Μεταρρύθμιση Δημοσίου Τομέα 2014-2020».

Στόχος του έργου είναι η ανάπτυξη ενός ολοκληρωμένου πλαισίου πολυεπίπεδης διενέργειας διαβουλεύσεων και κοινωνικού διαλόγου, στο οποίο το εθνικό επίπεδο διαβούλευσης, που εκπροσωπεί η Ο.Κ.Ε. συνεργεί και αλληλεπιδρά με το περιφερειακό και τοπικό επίπεδο διαβούλευσης, που εκπροσωπούν οι Περιφέρειες και οι Δήμοι αντίστοιχα.

Τα επιδιωκόμενα αποτελέσματα από την υλοποίηση του έργου περιλαμβάνουν, τόσο την προβολή των περιφερειακών ζητημάτων προτεραιότητας, όσο  και τη σύνδεσή τους με το τοπικό και εθνικό επίπεδο κατά τη διαδικασία λήψης αποφάσεων. Επίσης συμβάλλουν στη βελτίωση της ενημέρωσης των πολιτών, τη συμμετοχή τους στο δημόσιο διάλογο και την ενδυνάμωση της συνεισφοράς τους στις διαδικασίες διαμόρφωσης των πολιτικών.

Την Τρίτη, 23 Ιουνίου 2020 πραγματοποιήθηκε στην έδρα της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας συνάντηση του Προέδρου της Περιφερειακής Επιτροπής Διαβούλευσης της ΠΔΕ Τάκη Παπαδόπουλου με την επιστημονική συνεργάτιδα της Ο.Κ.Ε. Ελλάδας,  Μαρία Ιωαννίδου, και τους συνεργάτες της, με την παρουσία του Αντιπεριφερειάρχη Επιχειρηματικότητας, Έρευνας και Καινοτομίας Φωκίωνα Ζαϊμη και του Αντιπεριφερειάρχη Οικονομικής Πολιτικής και Διοίκησης  Παναγιώτη Σακελλαρόπουλου. Έγινε ενημέρωση για τις τεχνικές λεπτομέρειες του έργου και συμφωνήθηκε ότι στελέχη της Περιφέρειας Δυτ. Ελλάδος θα συμμετέχουν στην πιλοτική φάση του ανωτέρω έργου και θα εκπαιδευτούν ως προς την οργάνωση και τη διενέργεια διαβουλεύσεων, με χρήση εξειδικευμένης ηλεκτρονικής πλατφόρμας Διαβουλεύσεων της Ο.Κ.Ε., η οποία έχει αναπτυχθεί στο πλαίσιο του έργου.

Ο Πρόεδρος της Περιφερειακής Επιτροπής Διαβούλευσης της ΠΔΕ Τάκης Παπαδόπουλος, μετά το τέλος της συνάντησης εργασίας δήλωσε τα εξής: «Η Περιφέρεια μας με τη συμμετοχή της στον εν λόγω έργο, θα εξασφαλίσει την ενεργή παρουσία της σε ένα εθνικό δίκτυο διαβούλευσης, που χαρακτηρίζεται από την ευρεία συμμετοχή των τοπικών κοινωνικών εταίρων, αποκομίζοντας οφέλη, όπως:

  • Τεχνογνωσία για τον τρόπο οργάνωσης, διενέργειας και αξιολόγησης των διαβουλεύσεων που θα αναλαμβάνει,
  • Εξυπηρέτηση των διαβουλεύσεων από ένα ενιαίο για το σύνολο της χώρας ηλεκτρονικό εργαλείο διαβουλεύσεων, το οποίο ανήκει στην Ο.Κ.Ε. και μετέχουν οι Ο.Τ.Α.,
  • Σύνδεση των περιφερειακού κοινωνικού διαλόγου με το αντίστοιχο εθνικό επίπεδο, επηρεάζοντας τη λήψη αποφάσεων της κεντρικής διοίκησης και τη νομοθετική διαδικασία, μέσω της Ο.Κ.Ε., σε θέματα που αφορούν την τοπική και περιφερειακή κοινωνικό-οικονομική ανάπτυξη.

 Η δημόσια διαβούλευση είναι ένας θεσμός που ενισχύσει τη συμμετοχική Δημοκρατία. Στόχος μας είναι, η κοινωνία των πολιτών να θέτει τις προτεραιότητες και αδιαμεσολάβητα, να εκφράζει τις ανάγκες της».

ΕΛΛΑΔΑ

Ο ορθολογισμός στο περιθώριο

Published

on

By

Κοιτάζοντας προς το πρόσφατο παρελθόν με αυτοκριτική ματιά διαπιστώνουμε ότι ως κοινωνία πορευόμαστε με κριτήριο τον εύκολο δρόμο που μας εξασφαλίζει τον άκρατο καταναλωτισμό, αδιαφορώντας για βασικές  παραμέτρους τις συλλογικής μας υπόστασης. Βασικές έννοιες πάνω στις οποίες στηρίχθηκε και πορεύθηκε το έθνος των Ελλήνων στη μακραίωνη πορεία του μεθοδικά ευτελίζονται.

Οι δάσκαλοι όλο και λιγότερο διδάσκουν και όλο και λιγότερο εισακούονται. Τον εκπαιδευτικό ρόλο τον αναθέσαμε ως κοινωνία στα ΜΜΕ και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης! Οι σύγχρονοι εκπαιδευτές και διαμορφωτές της κοινής γνώμης προωθούν την εικόνα και έντεχνα καλλιεργούν την αποστροφή στο βιβλίο. Η κριτική θεώρηση όσων συμβαίνουν γύρω,  μας  εγκατέλειψε.

Η διαλεκτική της οποίας αυτοανακηρυσσόμαστε ως  αποκλειστικοί κληρονόμοι είναι άγνωστη έννοια. Μιλάμε χωρίς να ακούμε το συνομιλητή μας. Ως κοινωνία κινούμαστε πάνω στο κύμα και όπου μας βγάλει.

Η σημερινή  κατάσταση δεν προέκυψε ξαφνικά. Άρχισε να διαμορφώνεται από τη μεταπολίτευση και μετά με τρόπο έντεχνο και συστηματικό. Βασική ευθύνη σ’ αυτό έχουν τα κόμματα εξουσίας και η πνευματική ηγεσία της χώρας.  Τα κόμματα στην προσπάθειά τους να αναρριχηθούν στην εξουσία μπήκαν στη λογική των εκπτώσεων. Βασικός στόχος ήταν η εξασφάλιση εκλογικής πελατείας με κάθε μέσο.

Από τον πολιτικό τους λόγο αφαιρέθηκε η έννοια της υποχρέωσης και τονίσθηκε αποκλειστικά η έννοια του δικαιώματος. Όλος ο μηχανισμός του δημοσίου αξιοποιήθηκε με στόχο τη δικαίωση κάθε αδικημένου που είχε εξασφαλίσει τη θέση του στο δημόσιο τομέα μέσα από το πελατειακό σύστημα και τώρα έπρεπε να ανα-βαθμισθεί.

Με αυτό τον τρόπο τα κοινωνικά στρώματα του δημόσιου τομέα εξασφάλιζαν την εύκολη νίκη στα κόμματα  που υιοθετούσαν το λαϊκισμό. Τα μεγάλα προβλήματα της ελληνικής κοινωνίας, ο εκσυγχρονισμός του κράτους, ακόμα και τα εθνικά ζητήματα σκεπάσθηκαν για  να μην χαθεί ούτε μια κρίσιμη  ψήφος.  Ο ορθολογισμός υποχώρησε σε σημείο  εξαφάνισής του από τον  δημόσια λόγο.

Την πρακτική αυτή την είδαμε να εφαρμόζεται πιο καθαρά στην περίοδο της πρόσφατης κρίσης. Τα ίδια κόμματα για να πάρουν την εξουσία χρησιμοποίησαν το λαϊκισμό με συνθήματα που χάιδευαν αυτιά  και έκρυβαν τις πραγματικές τους προθέσεις. Έτσι μέσα σε λίγες ημέρες εφάρμοζαν πολιτικές ριζικά αντίθετες με τις διακηρύξεις τους. Αυτές οι πολιτικές έφεραν την κοινωνία σε πλήρες αδιέξοδο. Από τη μια πίστεψε στις εύκολες λύσεις και από την άλλη ήλθε αντιμέτωπη με την σκληρή πραγματικότητα. Αποτέλεσμα η πλήρης απονεύρωσή της και η πλήρης αδρανοποίησή της.

Σήμερα είμαστε αντιμέτωποι με την πανδημία του  Κορωνοϊού. Ενώ έπρεπε να πάρουμε άμεσα μέτρα σύμφωνα με τις οδηγίες των ειδικών παλινδρομούσαμε ανάμεσα στο επιστημονικά σωστό και τις μεσαιωνικές δοξασίες για την αντιμετώπιση του ιού.

Ο λαϊκισμός έχει τόσο πολύ διαποτίσει την κοινωνία που ακόμα η επίσημη πολιτεία διστάζει να πει την     καθαρή αλήθεια. Υποχωρεί και στρογγυλεύει το λόγο της για να μην έλθει σε σύγκρουση με σκοταδιστικές απόψεις που δεν διστάζουν να βάλουν σε κίνδυνο τη ζωή πολλών ανθρώπων, αρκεί να διαφυλάξουν τα δικά τους συμφέροντα.

Θεσμικοί φορείς άσχετοι με την ιατρική,  αντί να συνταχθούν με τις οδηγίες των επιστημονικών οργανισμών και των ειδικών θεωρούν ότι βρήκαν πεδίο για να εκμεταλλευθούν την άγνοια κινδύνου, και τις προκαταλήψεις κάποιων πολιτών, βάζοντας σε κίνδυνο ακόμα και τη ζωή συνανθρώπων μας. Ο ορθολογισμός και πάλι μπαίνει στο περιθώριο.

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΕΛΛΑΔΑ

Αθλητικές υποδομές σε όλη την Ναυπακτία – συντήρηση και διαχείριση

Published

on

By

Σε ανακοίνωσή της η “Ενωτική Πρωτοβουλία” κάνει αναφορά στις αθλητικές υποδομές που δημιουργήθηκαν τα τελευταία χρόνια και συγκεκριμένα στην θητεία του Τάκη Λουκόπουλου, προτείνοντας ταυτόχρονα την ανάγκη συντήρησής του αλλά και της διαχείρισης αυτών. Αναφέρει συγκεκριμένα:

“Πρόσφατα επισκέφθηκε την Ναύπακτο ο πρώην Γενικός Γραμματέας Αθλητισμού Ιούλιος Συναδινός και μαζί με τον πρώην δήμαρχο Ναυπακτίας Τάκη Λουκόπουλο και άλλους επισκέφθηκε αθλητικές υποδομές που χρηματοδότησε η ΓΓΑ στην περιοχή. Βρέθηκαν στο Παπαχαραλάμπειο στάδιο, στο 3ο Γυμνάσιο και στο γήπεδο του Λυγιά.

Είναι γνωστό σε όλους το ενδιαφέρον της ΓΓΑ για τις αθλητικές υποδομές στην περιοχή και η άριστη συνεργασία με την δημοτική αρχή του Τάκη Λουκόπουλου στην προηγούμενη δημοτική περίοδο. Μαζί όμως με την βοήθεια της ΓΓΑ, ο δήμος Ναυπακτίας υλοποίησε με δική του χρηματοδότηση ή από την Περιφέρεια Δ.Ε. και πάρα πολλές ακόμη υποδομές. Γεμίζουν τα σχολικά προαύλια κάθε απόγευμα με νέα παιδιά που αθλούνται. Γήπεδα φτιάχτηκαν σε μια σειρά τοπικές κοινότητες, άλλα υλοποιούνται σήμερα (Γαλατάς, Δάφνη κλπ), ενώ μερικά ακόμη δημοπρατήθηκαν (Β΄φάση στο γήπεδο του Λυγιά) ή ετοιμάζονται για δημοπράτηση (Γυμναστήριο στο Αντίρριο από το Leader).

Η Ενωτική Πρωτοβουλία παρακολουθεί με εύλογο ενδιαφέρον, την εξέλιξη των έργων σε όλες τις φάσεις τους. Γι αυτό και θεωρούμε ότι είμαστε υποχρεωμένοι να κάνουμε ορισμένες επισημάνσεις.

  1. Θεωρούμε ότι όλες αυτές οι υποδομές πρέπει να συντηρούνται κάθε χρόνο. Άρα απαιτείται να προβλεφθεί στον προϋπολογισμό του δήμου το αντίστοιχο ποσό για την συντήρηση όλων αυτών. Για παράδειγμα, στα προαύλια των σχολείων είναι ήδη αναγκαία μια πρώτη συντήρηση.
  2. Η καθημερινή διαχείριση όλων των αθλητικών υποδομών του δήμου έγινε πια σύνθετη υπόθεση. Προτείνουμε γι’ αυτό την δημιουργία Αθλητικής Επιτροπής από το δημοτικό συμβούλιο που θα αναλάβει να διεκπεραιώσει το δύσκολο έργο της καθημερινής λειτουργίας και συντήρησης των αθλητικών εγκαταστάσεων του δήμου Ναυπακτίας.

Αναμένουμε και την δημοπράτηση ενός ακόμη έργου, στην Άνω Χώρα. Μια αθλητική εγκατάσταση που κυρίως εμπλουτίζει το τουριστικό προϊόν της περιοχής και δίνει χέρι βοήθειας στις δεκάδες τουριστικές επιχειρήσεις της περιοχής. Θέλουμε να πιστεύουμε ότι κανείς δεν σκέπτεται να ακυρώσει το συγκεκριμένο έργο”.

 

Continue Reading

ΕΛΛΑΔΑ

Στις 10 Ιουλίου θα ανακοινωθούν οι βαθμολογίες των Πανελλαδικών Εξετάσεων

Published

on

By

υπουργείο-παιδείας-νέο-νομοσχέδιο
Την Παρασκευή 10 Ιουλίου 2020 θα ανακοινωθούν οι βαθμολογίες των υποψηφίων των ΓΕΛ και των ΕΠΑΛ , ημέρα κατά την οποία θα λειτουργήσουν» όλα τα ΓΕΛ και όλα τα ΕΠΑΛ.

Αυτό προβλέπει εγκύκλιος του υπουργείου Παιδείας, η οποία στάλθηκε προς όλες τις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Τα αποτελέσματα θα ανακοινωθούν  την Παρασκευή 10-7-2020, μετά τις 13.00 μ.μ. στον ιστότοπο του υπουργείου Παιδείας  https://results.it.minedu.gov.gr/.

Το υπουργείο Παιδείας έχει ζητήσει από όλα τα Βαθμολογικά Κέντρα να αναρτήσουν τις βαθμολογίες των υποψηφίων στην ειδική πλατφόρμα, προκειμένου να ακολουθήσει κεντρικά ο έλεγχος.

Οι βάσεις εισαγωγής εκτιμάται ότι θα ανακοινωθούν την τελευταία εβδομάδα του Αυγούστου.

Το υπουργείο Παιδείας θα μπορούσε να εκδώσει τις βάσεις και τα ονόματα των επιτυχόντων το αργότερο 30 Ιουλίου, αν στα αποτελέσματα αυτά δεν συμπεριλαμβάνονταν οι Στρατιωτικές Αστυνομικές Σχολές και τα  ΤΕΦΑΑ.

Πρόκειται για περίπου 20.000 υποψηφίους που διεκδικούν αυτές τις θέσεις, οι οποίοι μετά τις Πανελλαδικές κάνουν τεστ δεξιοτήτων  κλπ.

Με αφορμή το γεγονός ότι έχουν αρχίσει οι εκτιμήσεις   για το πώς θα κυμανθούν οι φετινές βάσεις εισαγωγής στα ΑΕΙ, το esos επισημαίνει τα εξής:

Α. Τέτοιες εκτιμήσεις είναι πρώιμες και βεβιασμένες, διότι δεν υπάρχουν επίσημα στατιστικά για το πώς έχουν κυμανθεί οι βαθμολογίες, ενώ δεν έχει καν ολοκληρωθεί η βαθμολόγηση των μαθητικών γραπτών.

Β. Επομένως, οι όποιες εκτιμήσεις βασίζονται σε μια διάχυτη -ίσως και υποκειμενική- αίσθηση περί ευκολίας -δυσκολίας των θεμάτων και σε απουσία πραγματικών στοιχείων, οπότε ενδέχεται να αποδειχθούν λανθασμένες, διότι:

α) έχουμε ένα νέο σύστημα, χωρίς συντελεστές βαρύτητας σε μαθήματα

β) έχει αλλάξει ριζικά η εξέταση στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας

γ) οι υποψήφιοι του 1ου επιστημονικού πεδίου έχουν εξεταστεί στην Κοινωνιολογία και όχι στα Λατινικά

δ) υπάρχει άλλη ύλη στα υπόλοιπα μαθήματα

Η  απουσία συντελεστών

Ειδικότερα, η εκτίμηση ότι η απουσία συντελεστών θα ανεβάσει τις βάσεις, διότι θα μειωθεί η βαρύτητα των δύσκολων μαθημάτων τα οποία είχαν τον συντελεστή, δεν είναι ούτε ορθή ούτε λανθασμένη.

Στην πραγματικότητα, δεν μπορεί να είναι αληθής για όλες τις κλίμακες βαθμολογίας. Γιατί:

α) Στο παρελθόν συντελεστές βαρύτητας είχαν διάφορα μαθήματα και ο συντελεστής όντως επηρέαζε τη βαθμολογία.

β) Κάθε ένα «εκατοστό» [μία μονάδα σε 100-βαθμη κλίμακα] της γραπτής βαθμολογίας σε ΕΝΑ ΜΟΝΟ ΜΑΘΗΜΑ έδινε στο σύνολο των 20000 μορίων το εξής:

Σήμερα  με το νέο σύστημα που διαγωνίστηκαν για πρώτη φορά  οι φετινοί υποψήφιοι  και τα 4 μαθήματα συμμετέχουν ισότιμα.

Αυτό σημαίνει ότι 1  μόριο στα 100 = 50 μόρια στα 20000

Η  απουσία συντελεστών μπορεί να ανεβάσει τις βάσεις σε χαμηλόβαθμες σχολές

Επομένως  η απουσία συντελεστών μπορεί να ανεβάσει τις βάσεις σε χαμηλόβαθμες σχολές, όπου παραδοσιακά οι μαθητές δεν έγραφαν πολύ καλά στα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας.

Βάσεις στις υψηλόβαθμες σχολές

Ταυτόχρονα μπορεί να συγκρατήσει τις βάσεις στις υψηλόβαθμες σχολές (όσες απαιτούσαν πάνω από 18000 μόρια για την επιτυχία) όπου παραδοσιακά οι μαθητές έγραφαν καλύτερα στα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας, συγκριτικά με το μάθημα, π.χ. της γλώσσας.

Επομένως η μόνη εικασία που επιτρέπεται είναι ο ρυθμιστικός ρόλος του γλωσσικού μαθήματος, όπως και του δεύτερου που δεν είχε συντελεστή (βλ. παραπάνω πίνακα) εφόσον από 40 μόρια / στα 20000, ανεβαίνουν στα 50/20000. Αυτή η αλλαγή θα επηρεάσει διαφορετικά τις υψηλόβαθμες, διαφορετικά τις μεσαίας βαθμολογίας και διαφορετικά τις χαμηλόβαθμες σχολές.

Σε κάθε περίπτωση οι υποψήφιοι/ ες οφείλουν να συμπληρώσουν το μηχανογραφικό τους με βάση τις πραγματικές επιθυμίες τους, σαν να είχαν γράψει 20000 μόρια.

Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να πάρουν υπόψη τους πρώιμες εκτιμήσεις και προβλέψεις. Πόσο μάλλον στη τωρινή εξαιρετικά πρώιμη φάση.

πηγή:esos

 

Continue Reading

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

δερματινεσ-τσαντεσ-musitsa

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ