Connect with us

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Θ. Παπαθανάσης: «Σοβαρά προβλήματα στην εκλογική διαδικασία»

Published

on

«Να δοθεί άμεσα λύση στα θέματα της εκλογικής διαδικασίας του Κλεισθένη» δήλωσε ο Θανάσης Παπαθανάσης  τ. Δήμαρχος Ναυπάκτου και μέλος του ΔΣ της ΚΕΔΕ.

«Βρισκόμαστε λίγους μήνες πριν τις αυτοδιοικητικές εκλογές και ακόμη υπάρχουν σοβαρά προβλήματα όσον αφορά την εκλογική διαδικασία»  δήλωσε ο Θανάσης Παπαθανάσης τ. Δήμαρχος Ναυπάκτου και μέλος του ΔΣ της ΚΕΔΕ μετά την ολοκλήρωση της έκτακτης συνεδρίασης του ΔΣ της ΚΕΔΕ.

Η  ΚΕΔΕ αναμένει άμεσα από τον Υπουργό Εσωτερικών κ. Α. Χαρίτση να ορίσει συνάντηση

προκειμένου να συζητηθούν οι αλλαγές στον Κλεισθένη, τόσο σε θεσμικά ζητήματα, όσο και  σε θέματα της εκλογικής διαδικασίας στις επικείμενες αυτοδιοικητικές εκλογές,

Μεταξύ άλλων θεμάτων είναι σε εκκρεμότητα το ζήτημα που αφορά στην αύξηση του αριθμού των συμμετεχόντων στους εκλογικούς συνδυασμούς από το 30% στο 50%.

Μέχρι τώρα ο νόμος προβλέπει ότι ο αριθμός των υποψηφίων στους συνδυασμούς μπορεί να ανέρχεται στον αριθμό των μελών του δημοτικού συμβουλίου προσαυξημένο κατά 30% και όχι στο 50% που έχει ζητηθεί.

Αίτημα τροποποίησης έχει κατατεθεί και για το θέμα της εκλογής Προέδρων των Κοινοτήτων. Μεταξύ άλλων έχει προταθεί να καταργηθεί η πρόβλεψη σύμφωνα με την οποία ορίζεται επικεφαλής στα ψηφοδέλτια των Κοινοτήτων.

Κατά τη συνεδρίαση ο Πρόεδρος της ΚΕΔΕ  κ. Γ. Πατούλης αναφέρθηκε και στο ζήτημα της αλλαγής των γεωγραφικών ορίων καθώς και στις πληροφορίες που θέλουν το Υπουργείο να προχωρεί σε τέτοιες αλλαγές. Ωστόσο από τις μέχρι τώρα πληροφορίες και τη σχετική επικοινωνία με υπηρεσιακούς παράγοντές του Υπουργείου Εσωτερικών κάτι τέτοιο δεν επιβεβαιώνεται.

«Πρέπει να δοθεί άμεσα λύση από τον Υπουργό Εσωτερικών στα θέματα της εκλογικής διαδικασίας του Κλεισθένη. Οι Αυτοδιοικητικές εκλογές είναι σε λίγους μήνες και δεν μπορεί να συνεχίζεται αυτή η ιδιότυπη ομηρία» κατέληξε ο κ. Παπαθανάσης.

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Ενεργειακή φτώχεια – Ποιες περιφέρειες κρύωσαν περισσότερο

Published

on

By

Οι αυξήσεις στις τιμές των ενεργειακών προϊόντων είχαν σημαντική επίδραση στην επιβάρυνση των νοικοκυριών, ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά το κόστος θέρμανσης, σύμφωνα με τα στοιχεία της Έρευνας Εισοδήματος και Συνθηκών Διαβίωσης των Νοικοκυριών (EU-SILC) της ΕΛΣΤΑΤ.

O πληθυσμός που βρισκόταν σε κίνδυνο φτώχειας ή κοινωνικό αποκλεισμό το 2022, που αποτελεί το έτος αναφοράς, ανήλθε στο 26,1% του πληθυσμού της χώρας, με το κατώφλι της φτώχειας να ανέρχεται στο ποσό των 6.030 ευρώ ετησίως για μονοπρόσωπο νοικοκυριό και σε 12.663 ευρώ για νοικοκυριά με δύο ενήλικες και δύο εξαρτώμενα παιδιά, ηλικίας κάτω των 14 ετών (ΕΛΣΤΑΤ, 2024).

Οι περιφέρειες που κρύωσαν

Για το 2022, τελευταίο έτος που έχουμε διαθέσιμα στοιχεία, στο σύνολο των νοικοκυριών, η περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας παρουσιάζει το υψηλότερο ποσοστό νοικοκυριών με οικονομική αδυναμία για ικανοποιητική θέρμανση τον χειμώνα (30,3%), που είναι κατά 11,2 ποσοστιαίες μονάδες περισσότερο από το σύνολο της χώρας.

Η αδυναμία επαρκούς θέρμανσης είναι ένας από τους βασικούς δείκτες με τους οποίους μετριέται η ενεργειακή φτώχεια.

Ακολουθούν οι περιφέρειες Πελοποννήσου με 21,5% και Αττικής με 20,9% των νοικοκυριών.

Στον αντίποδα βρίσκεται η περιφέρεια Ηπείρου με μόνον 9,5% των  νοικοκυριών να παρουσιάζουν αδυναμία θέρμανσης τον χειμώνα (χαμηλότερη κατά 9,5% από το σύνολο της χώρας), ακολουθούμενη από τις περιφέρειες Θεσσαλίας και Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης με 12,6% των νοικοκυριών.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Ορισμός άμισθου ειδικού Συμβούλου Δημάρχου Δήμου Ναυπακτίας

Published

on

By

Ο Δήμαρχος Ναυπακτίας με την υπ’ Αριθ. Απόφαση 9 /2025 της 15/1/25

Αναθέτει στον  Παπαναστασόπουλο Δημήτριο του Νικολάου, ΠΕ Πολιτικό Μηχανικό, καθήκοντα άμισθου ειδικού συμβούλου για την επικουρία του Δημάρχου για την άσκηση των  καθηκόντων του.

Η παρούσα απόφαση  δεν προκαλεί δαπάνη σε βάρος του προϋπολογισμού του Δήμου, δεδομένου ότι ο άμισθος ειδικός σύμβουλος θα εκτελέσει το έργο του εθελοντικά και δεν θα λαμβάνει μισθό ή αποζημίωση, πλην των εξόδων εκτός έδρας κίνησης.

Οι αρμοδιότητες

Ειδικότερα, θα έχει ως αρμοδιότητες, την παροχή συμβουλών και την  διατύπωση στο Δήμαρχο εξειδικευμένων γνωμών  και εισηγήσεων, γραπτά ή προφορικά, σε  θέματα που αφορούν το Δήμο και ειδικότερα σε θέματα της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών του  Δήμου, την εκπόνηση μελετών, σύνταξη εκθέσεων υποβολή προτάσεων ή εισηγήσεων,  επεξεργασία και παρουσίαση στοιχείων απαραίτητων για την πραγμάτωση των σκοπών του  Δήμου, συστηματική παρακολούθηση στον τομέα της δραστηριότητάς του και κάθε άλλη εργασία  που του ανατίθεται από το Δήμαρχο.

Ο ανωτέρω θα ασκεί καθήκοντα αμιγώς συμβουλευτικά χωρίς αποφασιστικές  αρμοδιότητες οποιασδήποτε μορφής, θα υπάγεται ειδικά και αποκλειστικά στην υπηρεσιακή δικαιοδοσία του Δημάρχου και θα συνεργάζεται όπου απαιτείται με τους Αντιδημάρχους, τους καθ’ ύλην αρμόδιους υπηρεσιακούς παράγοντες καθώς και με φορείς του Δημοσίου και δεν θα ασκεί αποφασιστικές αρμοδιότητες οποιασδήποτε μορφής.

Η παρούσα Απόφαση δεν συνιστά πρόσληψη ή διορισμό και δε γεννά υπηρεσιακή, υπαλληλική ή άλλου είδους εργασιακή σχέση του οριζόμενου συμβούλου με το Δήμο.

Η παρούσα ισχύει από την υπογραφή της και μέχρι τη λήξη της Δημοτικής περιόδου, πλην της περιπτώσεως τροποποίησης της ή ανάκλησής της, χωρίς ο ορισθείς ειδικός σύμβουλος να δικαιούται αποζημίωση από την άσκηση αυτών των αρμοδιοτήτων, πλην των εξόδων εκτός έδρας κίνησης.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

 Στον πάτο της ΕΕ η αγοραστική δύναμη των Ελλήνων

Published

on

By

Το ότι η Ελλάδα είναι δεύτερη από το τέλος, μετά την Βουλγαρία, σε ό,τι αφορά την αγοραστική δύναμη των νοικοκυριών είναι γνωστό.

Αυτό όμως που είναι λιγότερο γνωστό είναι ότι η αγοραστική δύναμη του μισθού είναι χαμηλότερη από ό,τι στη Βουλγαρία, τοποθετώντας την  Ελλάδα κυριολεκτικά στον πάτο.

Ποιος είναι όμως ο λόγος που η Εurostat μας κατατάσσει πρώτους…  από το τέλος σε ό,τι αφορά την αγοραστική δύναμη του μισθού και από πού προκύπτει αυτή η αξιολόγηση;

Το σχετικό πινακάκι, που εμφανίζει την Ελλάδα πίσω από τη Βουλγαρία, αφορά τον μέσο ετήσιο προσαρμοσμένο μισθό πλήρους απασχόλησης, όπως μετριέται σε Ισοτιμίες  Αγοραστικής Δύναμης (Purchasing Power Standards).  Αν το κατά κεφαλήν ΑΕΠ σε Ισοτιμίες Αγοραστικής Δύναμης (PPS) είναι μόλις το 68% του μέσου όρου της ΕΕ, ο μέσος μισθός πλήρους απασχόλησης σε PPS  είναι ακόμα χαμηλότερα, στο 54% της ΕΕ.

 

Η μεθοδολογία της Eurostat

Ο δείκτης του «μέσου ετήσιου  προσαρμοσμένου μισθού πλήρους απασχόλησης ανά εργαζόμενο», ξεκίνησε να υπολογίζεται από τη Εurostat μετά το 2021, με την υιοθέτηση της οδηγίας για την Μπλε Κάρτα. Λειτουργεί ως ένα «κατώφλι εισόδου» για να χορηγεί η κάθε χώρα άδειες εργασίας σε υψηλά ειδικευμένους εργαζόμενους τρίτων χωρών και σύμφωνα με τη Εurostat αντιπροσωπεύει «ένα μισθό επαρκή για αξιοπρεπή διαβίωση σε κάθε κράτος μέλος».

O «προσαρμοσμένος» μισθός προκύπτει από συνδυαστικά στοιχεία, για το ύψος των αμοιβών και τις ώρες απασχόλησης σε κάθε χώρα, μετατρέποντας τους μισθούς μερικής απασχόλησης σε «ακαθάριστα ισοδύναμα πλήρους απασχόλησης».

Ένας από τους λόγους για τον νέο τρόπο υπολογισμού, είναι ότι όσο η μερική απασχόληση κερδίζει έδαφος στην ΕΕ, αναζητιέται ένας δείκτης που να είναι πιο αντιπροσωπευτικός από ό,τι ο μέσος όρος των αμοιβών.

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ