Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ισορροπημένη διατροφή και… στη νηστεία

Published

on

Η νηστεία αποτελεί ιδανική αφορμή για να κάνετε αποτοξίνωση από το κρέας, τα αβγά και το βούτυρο και να θωρακίσετε την υγεία σας περιλαμβάνοντας στο καθημερινό μενού τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε αντιοξειδωτικές ουσίες, που προστατεύουν από τα καρδιαγγειακά νοσήματα. Επιπλέον, κάνοντας έξυπνους συνδυασμούς μπορείτε να εκμεταλλευτείτε τη νηστεία για να χάσετε τα περιττά σας κιλά, αφού το τυπικό νηστίσιμο μενού αποτελεί μια βελτιωμένη εκδοχή της μεσογειακής διατροφής.

Ακολουθώντας λοιπόν ένα νηστίσιμο διαιτολόγιο κατά την διάρκεια της νηστείας μπορείτε να αδυνατίσετε χωρίς να στερηθείτε πολύτιμα θρεπτικά συστατικά. Από διατροφικής πλευράς η τήρηση της νηστείας μεταφράζεται σε περιορισμένη πρόσληψη κορεσμένων λιπών, τα οποία περιέχονται κυρίως στα ζωϊκής προέλευσης τρόφιμα και αποδεδειγμένα αυξάνουν τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιαγγειακών νοσημάτων και διαφόρων μορφών καρκίνου.                                                                                       Στην προστασία της καρδιακής λειτουργίας συμβάλλουν εκτός από το μονοακόρεστο ελαϊκό οξύ που περιέχεται στο ελαιόλαδο και τα μονοακόρεστα ή πολυακόρεστα λίπη που περιέχονται σε άλλα νηστίσιμα τρόφιμα, με πρώτα στη λίστα το ταχίνι και τον χαλβά, τους ξηρούς καρπούς και τους σπόρους και τα θαλασσινά. Υπάρχουν όμως και σημεία που πρέπει κανείς να προσέξει κατά τη διάρκεια της νηστείας. Τα σημεία προσοχής προκύπτουν και πάλι από την αποχή από τα τρόφιμα ζωικής προέλευσης. Είναι ευνόητο πως με την απουσία από το διαιτολόγιο ολόκληρης ομάδας τροφών, ελαττώνεται σημαντικά η πρόσληψη και ορισμένων χρήσιμων ουσιών. Τέτοιες είναι οι ζωικές πρωτεΐνες, που ως γνωστόν έχουν μεγαλύτερη διατροφική αξία από αυτή των φυτικών, τα ω-3 λιπαρά οξέα (ψάρια),   ο σίδηρος (καλύτερη πηγή είναι το κρέας), το ασβέστιο (με άριστη πηγή τα γαλακτοκομικά) και η βιταμίνη Β12, που υπάρχει κυρίως σε τροφές ζωικής προέλευσης.

Έτσι, κατά την περίοδο αυτή, ορισμένες διατροφικές επιλογές μπορούν να βοηθήσουν στο να μην εμφανιστούν ελλείψεις σε θρεπτικά συστατικά.

Τα θαλασσινά (μύδια, στρείδια, γαρίδες κλπ) είναι πηγές πρωτεϊνών υψηλής αξίας, βιταμίνης Β12, ω-3 λιπαρών οξέων και σιδήρου και  μπορούν, με μέτρο, να ενταχθούν στο διαιτολόγιο, μέσα από διάφορες συνταγές και συνδυασμούς που επιτυγχάνουν την ποικιλία. Ο συνδυασμός οσπρίων με ρύζι (πχ φακές με ρύζι) δημιουργεί πρωτεΐνη υψηλής βιολογικής αξίας και είναι ένας άριστος συνδυασμός όμοιας θρεπτικότητας με του κρέατος όσον αφορά στην πρωτεΐνη. Καλές πηγές ασβεστίου αποτελούν τα αμύγδαλα και οι ξηροί καρποί (προτιμότερο να καταναλώνονται ανάλατοι άψητοι), το λάχανο, το σπανάκι, το μπρόκολο, τα φασόλια, οι μπάμιες, ο χαλβάς, το γάλα σόγιας ,τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά και το μαύρο ψωμί. Φυτικές τροφές πλούσιες σε σίδηρο είναι τα όσπρια, τα αποξηραμένα φρούτα, το σπανάκι, οι ξηροί καρποί, τα εμπλουτισμένα δημητριακά. Καλό είναι να συνδυάζονται με τρόφιμα πλούσια σε βιταμίνη C (πχ εσπεριδοειδή, χυμός πορτοκαλιού, πιπεριά, ντομάτα) ώστε να αυξάνεται η απορρόφηση του σιδήρου από τον οργανισμό. Τα προϊόντα σουσαμιού (χαλβάς, ταχίνι, παστέλι) χρησιμοποιούνται από πολλούς, στη διάρκεια των νηστειών, ως θρεπτικό συμπλήρωμα. Ιδανικότερη επιλογή αποτελεί το ταχίνι (πολτός σουσαμιού) και μπορεί να χρησιμοποιηθεί για επάλειψη στο ψωμί (μόνο του ή σε συνδυασμό με μέλι), σε σαλάτες, πίτες, σάλτσες. Παρέχει ενέργεια (θερμίδες), φυτικές πρωτεΐνες υψηλής βιολογικής αξίας, ωφέλιμα ακόρεστα λιπαρά οξέα, υδατάνθρακες και φυτικές ίνες, ασβέστιο, φώσφορο, μαγνήσιο, καθώς και ουσίες με ισχυρή αντιοξειδωτική δράση, όπως βιταμίνη Ε, σελήνιο, λιγνάνες. Έτσι υποκαθιστά με ικανοποιητικό τρόπο τις ζωικές πρωτεΐνες που λείπουν από το διαιτολόγιο την περίοδο της νηστείας και το εμπλουτίζει με ασβέστιο και σίδηρο. Επιπλέον, προστατεύει από τον καρκίνο, τις καρδιοπάθειες,  μπορεί να μειώσει τη χοληστερόλη του αίματος, βελτιώνει τη λειτουργία του εντέρου και έχει καταπραϋντικές ιδιότητες. Τα παραπάνω το καθιστούν τρόφιμο με ιδιαίτερα υψηλή διατροφική αξία και σαφώς μπορεί και καλό είναι να έχει θέση στη διατροφή μας καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου. Έχοντας στο νου τα παραπάνω και προσπαθώντας να εξασφαλίσουμε ποικιλία, μπορούμε να έχουμε μία ισορροπημένη και σωστή διατροφή τα χρονικά διαστήματα που αποφασίζουμε να νηστέψουμε.

Λένα Μελίστα – Διατροφολόγος

6943040480

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Από  Σάββατο 15 Ιουνίου  πεζόδρομοι οι  παραλιακοί δρόμοι

Published

on

By

 Από αύριο Σάββατο, 15 Ιουνίου εφαρμόζονται οι πεζοδρομήσεις των παραλιακών οδών Γριμπόβου και Ψανής.
Σύμφωνα με ενημέρωση από τον Δήμιο Ναυπακτίας  από το Σάββατο, 15 Ιουνίου 2023 τίθεται σε εφαρμογή το μέτρο της πεζοδρόμησης στις οδούς Καθόδου Δωριέων (παραλιακή οδός Γριμπόβου) και Ναυμαχίας Ναυπάκτου (παραλιακή οδός Ψανής).

Για την οδό Καθόδου Δωριέων το μέτρο θα ισχύσει έως μία εβδομάδα πριν την έναρξη του σχολικού έτους τον Σεπτέμβριο και από 26 Οκτωβρίου έως 1 Νοεμβρίου, λόγω της εμποροπανήγυρις του Αγίου Δημητρίου, σε εκτέλεση της 157/2021 απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου.
Για την οδό Ναυμαχίας Ναυπάκτου το μέτρο θα ισχύσει έως μία εβδομάδα πριν από την έναρξη του σχολικού έτους τον Σεπτέμβριο 2023.

Λόγω της εφαρμογής του μέτρου πεζοδρόμησης των παραλιακών οδών, καλούνται οι επαγγελματίες να πραγματοποιούν τις φορτοεκφορτώσεις τους τις ώρες μεταξύ 7:00’-9:00’ (πρωί).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ξεκίνησε η υπογειοποίηση του δικτύου του ΔΕΔΔΗΕ στον Δήμο Ναυπακτίας

Published

on

By

Ο Δήμος Ναυπακτίας ενημερώνει ότι, ξεκίνησε να εκτελείται το σημαντικό έργο υπογειοποίησης του εναέριου δικτύου του ΔΕΔΔΗΕ, συνολικού προϋπολογισμού 1,8 εκ ευρώ, με σκοπό την ενίσχυση της ανθεκτικότητας του δικτύου έναντι των καιρικών φαινομένων.

Το έργο εκτελείται από τον ΔΕΔΔΗΕ με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και για τον Δήμο Ναυπακτίας προβλέπει την υπογειοποίηση του δικτύου μέσης και χαμηλής τάσης μήκους 11 km περίπου.

Αναλυτικότερα, θα πραγματοποιηθούν οι εξής παρεμβάσεις:

  • Υπογειοποίηση του Δικτύου Μέσης και Χαμηλής Τάσης στην περιοχή του Κάστρου Ναυπάκτου, μήκους 0,5 km
  • Υπογειοποίηση του Δικτύου Μέσης και Χαμηλής Τάσης στην οδό Αθ.Νόβα και των κάθετων οδών προς τη θάλασσα, μήκους 5 km
  • Υπογειοποίηση του Δικτύου Μέσης Τάσης από την Περιμετρική Ναυπάκτου Βομβοκού έως Αγροτικές Αποθήκες, μήκους 3,5 km.
  • Υπογειοποίηση του Δικτύου Μέσης Τάσης από Δάφνη έως Παλαιοχωράκι, μήκους 2,2 km

Το σημείο όπου ξεκίνησε η εκτέλεση του έργου στην Δάφνη, επισκέφθηκαν ο Δήμαρχος Ναυπακτίας κ. Βασίλης Γκίζας, ο Αντιδήμαρχος κ. Ντίνος Τσουκαλάς, ο Διευθυντής ΔΕΔΔΗΕ Αγρινίου κ. Λάζαρος Λαζαρίδης, η Προϊσταμένη ΔΕΔΔΗΕ Πρακτορείου Ναυπάκτου κ. Μαριάννα Κοτρώτσου και ο Υπεύθυνος Μελετών ΔΕΔΔΗΕ Πρακτορείου Ναυπάκτου κ .Κώστας Αγγελόπουλος.

Όπως σημείωσε ο Δήμαρχος κ. Γκίζας «Πρόκειται για μία σημαντική παρέμβαση και θα πρέπει να επισημάνουμε ότι το έργο του ΔΕΔΔΗΕ πέρα από το ότι ενισχύει την ανθεκτικότητα του δικτύου, ταυτόχρονα εκσυγχρονίζει και αναβαθμίζει σε επίπεδο ασφάλειας και αισθητικής τον Δήμο μας».

Σημειώνεται ότι, τις ημέρες αυτές ολοκληρώθηκε η πρώτη φάση για την υπογειοποίηση του δικτύου στις οδούς Δημοκρατίας και Ελευθερίας στην περιοχή της Ψανής, με τις εργασίες στην περιοχή να συνεχίζονται από τον Σεπτέμβριο.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Μέχρι 38 βαθμούς Κελσίου, Τετάρτη & Πέμπτη στην Ναύπακτο

Published

on

By

Νέο έκτακτο δελτίο καιρού εξέδωσε η Εθνική Μετεωρολογική Υπηρεσία σχετικά με τις επόμενες ημέρες όπου αναμένεται στη χώρα εκτεταμένος καύσωνας.

Οι πολύ θερμές αέριες μάζες από τις ακτές της Αφρικής και την κεντρική Μεσόγειο επεκτείνονται ανατολικότερα και θα προκαλέσουν στη χώρα μας πολύ υψηλές θερμοκρασίες έως και την Παρασκευή 14 Ιουνίου 2024.

Οι υψηλότερες θερμοκρασίες θα σημειωθούν στο εσωτερικό της ηπειρωτικής Ελλάδας, κυρίως στα κεντρικά και τα νότια, σε περιοχές που δεν επηρεάζονται από τη θαλάσσια αύρα.

Συγκεκριμένα:

Σήμερα Τρίτη (11/6) η θερμοκρασία θα φθάσει:

Στη δυτική Στερεά και τη δυτική Πελοπόννησο τους 36 με 38 βαθμούς Κελσίου.

Την Τετάρτη (12/6/2024) και την Πέμπτη (13/6/2024) οι θερμοκρασίες θα κορυφωθούν και ως προς τις μέγιστες, αλλά και ως προς τις ελάχιστες τιμές τους.

Στη δυτική Στερεά και τη δυτική Πελοπόννησο η μέγιστη τιμή της θερμοκρασίας θα φθάσει τους 38 με 40 βαθμούς.

Την Παρασκευή (14/6/2024) η θερμοκρασία θα σημειώσει πτώση στα δυτικά, τα κεντρικά και τα βόρεια, αλλά στις υπόλοιπες περιοχές θα διατηρηθεί σε πολύ υψηλά επίπεδα.

Τις απογευματινές ώρες αναμένεται μεταβολή του καιρού στη βόρεια Ελλάδα με καταιγίδες που θα συνοδεύονται από ισχυρούς ανέμους.

Το Σαββατοκύριακο σε όλη τη χώρα, η θερμοκρασία θα υποχωρήσει κατά 6 με 8 βαθμούς και θα επανέλθει σε κανονικά για την εποχή επίπεδα. Παράλληλα θα επικρατήσουν ενισχυμένοι βόρειοι άνεμοι.

Στην περιοχή της Ναυπάκτου η θερμοκρασία δεν θα ξεπεράσει τους 38 βαθμούς Κελσίου

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ