Connect with us

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Κέντρο Υγείας Ναυπάκτου: Μαθήματα μητρότητας – μητρικού θηλασμού

Published

on

Συνεχίζονται από τις μαίες του Κ.Υ. τα μαθήματα μητρότητας – μητρικού θηλασμού – ψυχοπρο-φυλακτικής, όπως και μαθήματα για την περιποίηση και την ασφάλεια των νεογνών, τα οποία μπορούν να παρακολουθούν οι σύζυγοι και οι γιαγιάδες.

Τα μαθήματα γίνονται τις απογευματινές ώρες κατόπιν ραντεβού με τις μαίες του Κ.Υ. Ναυπάκτου.

Η παρακολούθηση των μαθημάτων κρίνεται απαραίτητη για τη σωστή ενημέρωση των εγκύων, για να είναι προετοιμασμένες ως λεχωιδες κατά την παραμονή τους στο νοσοκομείο, αλλά και κατά την επιστροφή τους στο σπίτι, ώστε να υπάρχει κλίμα ασφάλειας και περισσότερης ηρεμίας, καθώς ανοίγει ένα καινούργιο κεφάλαιο στη ζωή του νέου ζευγαριού.

#     Συνεχίζονται τα τεστ ΠΑΠ για ασφαλισμένες και ανασφάλιστες γυναίκες (έχοντας πάντα μαζί το ΑΜΚΑ τους) από το Κ.Υ. Ναυπάκτου τις πρωινές ώρες λειτουργίας του. Το Κ.Υ. ενημερώνει ότι θα γίνονται, για τις εργαζόμενες γυναίκες, τεστ ΠΑΠ και τις απογευματινές ώρες, κατόπιν ραντεβού στο τηλέφωνο 26343 – 60018 από 12:00 έως 14:00 και από Δευτέρα έως Παρασκευή.

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Παρουσιάστηκε στο 3ο Γυμνάσιο Ναυπάκτου το SOL INVICTUS

Published

on

By

Μια ξεχωριστή παράσταση έδωσαν οι μαθητές του 3ου Γυμνασίου Ναυπάκτου, το απόγευμα της Κυριακής 2 Δεκεμβρίου 2018.

Το SOL INVICTUS αποτελεί μέρος του heylepanto! vol.2, site-sensitive πολιτιστικού σχεδίου, που πραγματοποιείται στη Ναύπακτο, από τις 28 Ιουλίου ως τις 3 Δεκεμβρίου 2018 και στόχο έχει ν ‘ανοίξει το διάλογο ανάμεσα στη σύγχρονη τέχνη και την αποκεντρωμένη Ελλάδα.

Μύθος: Διανύουμε μια μαύρη τρύπα και κατά την έξοδο πέφτουμε σ’ έναν κόσμο σε κρίση. Ο ήλιος εξαφανίζεται σιγά – σιγά, καθώς έχει ξεσπάσει πόλεμος ανάμεσα στους κυβερνήτες τυράννους για την κατοχή του. Όποιος τον κατακτήσει θα κυριαρχήσει.

Ο λαός, παρατημένος στο σκοτάδι, ανησυχεί για τον κίνδυνο αφανισμού του.

Στα πρόθυρα μιας κατάστασης εξαίρεσης κάποια όντα μάχονται ενάντια στο καθεστώς. Μοιάζουν με πυγολαμπίδες, όντα φωτοβόλα, περιπλανώμενα, άπιαστα, χορευτές και τελευταίους αντιστεκόμενους σ’ έναν κόσμο υποταγμένο.

Άραγε θα καταφέρουν να κλέψουν τον ήλιο και να τον χαρίσουν στους έλκοντες δικαίωμα;

 

Σύλληψη / δραματουργία: Magda Cirillo

Συντονισμός: Ελένη Αδαμοπούλου

Με τα μαγικά χέρια της Γεωργίας Τσιάρα

 

Συμμετείχαν οι μαθητές:

 

Μαριάννα Αλεξανδρή: Αναξαγόρας

Κωνσταντίνα Αργυροπούλου: Ερινύα/ Ευμενίδα

Ελένη Λούρου: Προμηθέας

Γεωργία Καρασμάίλη: Πηνελόπη

Μαρία Κατσάμπα: Ερμής

Αλεξάνδρα Κυριακάκη: Ήφαιστος

Κέλυ Κοκκίνου: Θησέας

Γεωργία Λέτσα: Ιφιγένεια

Πάρης Μητροπαρασκευάς: Σίσυφος

Ξένια Μηνοπούλου: Εκατόγχειρας

Κρίστυ Μπακούλα: Κέρβερος

Σοφία Πασσάκου: Κόδρος

Ηλίας Σκούρας: Απόλλων

Κωνσταντίνος Τηλιγάδας: Τάνταλος

Νικολέτα Τσώτα: Κύκλωπας

Νικολίνα Σταυρογιαννοπούλου: Ύπνος

Σπυριδούλα Φούντα: Άρης

 

Συντονισμός παραγωγής: Γιώργος Μιχαλόπουλος AMI, Ζέττα Αποστολοπούλου ΧΟΑ Τεχνική υποστήριξη: Γιάννης Τσίλιος, Γιάννης Γλαβίνος, Studio Kourmousi Παραγωγή: heyheyparis !, AMI, Χρυσός Όμιλος Αντισφαίρισης

Οι μαθητές συνέλαβαν κοστούμια και αξεσουάρ, σχεδίασαν, δημιούργησαν, γνωρίστηκαν, έπαιξαν και γέλασαν.

 

Continue Reading

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Παρουσίαση του φωτογραφικού λευκώματος «Ναυπάκτου όψεις»

Published

on

By

Στο Αναγνωστήριο της Παπαχαραλαμπείου Δημόσιας Κεντρικής Βιβλιοθήκης Ναυπάκτου (Κοζώνη 7, Ναύπακτος) έγινε την Τετάρτη 28 Νοεμβρίου η παρουσίαση του φωτογραφικού λευκώματος της Φωτογραφικής Ομάδας Ναυπάκτου, με τίτλο «Ναυπάκτου όψεις».

Πρόκειται για πενήντα τέσσερεις φωτογραφίες μέσα από το φακό τριάντα ενός νέων φωτογράφων που ξεδιπλώνουν όψεις της μορφής και της ζωής της σημερινής πόλης της Ναυπάκτου.
Η Φωτογραφική ομάδα ξεκινήσαμε τα πρώτα μας βήματα τον Απρίλιο του 2012 με πρωτοβουλία του Δήμου Ναυπακτίας.

Τα τελευταία 3 έτη τα μαθήματα γίνονται στο φιλόξενο χώρο της Παπαχαραλαμπείου Δημόσιας Βιβλιοθήκης.
Το λεύκωμα που εξέδωσε η Παπαχαραλάμπειος Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Ναυπάκτου επιμελήθηκε ο φωτογράφος κ. Δημήτριος Δημητρίου ο οποίος έκανε την παρουσίαση. Αναφέρθηκε στον τρόπο με τον οποίο οργανώθηκε και μεθοδεύτηκε η επιλογή του υλικού. Προβλήθηκε όλο το φωτογραφικό υλικό και ακολούθησε συζήτησε με το κοινό.

Ήταν μια απλή, ευχάριστη και ανθρώπινη εκδήλωση που την παρακολούθησαν 80 άτομα.
Το λεύκωμα διατίθεται στη συμβολική τιμή των δύο ευρώ με σκοπό να συγκεντρωθούν τα έξοδα αποστολής του σε όλες τις ενεργές Βιβλιοθήκες της Χώρας μας.
Του Γιάννη Χαλάτση

Οι φωτογραφίες της εκδήλωσης είναι του Αντώνη Αλεξάκη

Continue Reading

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Παρέμβαση Ιερόθεου σε εκπομπή της ΕΡΤ-1 για τις σχέσεις Εκκλησίας-Πολιτείας

Published

on

By

Παρέμβαση στήν ἐκπομπή τῆς ΕΡΤ1 γιά τίς σχέσεις Ἐκκλησίας-Πολιτείας έκανε την Πέμπτη 22 Νοεμβρίου 2018 ο Μητροπολίτης Ναυπάκτου καί Ἁγίου Βλασίου Ἱερόθεος στην εκπομπή της ΕΡΤ-1 στην εκπομπή «Πολιτική Επικαιρότητα», μέ τον Δημοσιογράφο Γιάννη Δάρα καί μέ καλεσμένους τόν Ὑπουργό Παιδείας καί Θρησκευμάτων Κώστα Γαβρόγλου καί τόν Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Νέας Ἰωνίας καί Φιλαδελφείας Γαβριήλ.

Συγκεκριμένα ανέφερε επί του θέματος:

 

«Τήν 16η Νοεμβρίου συνῆλθε ἡ Ἱεραρχία τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος πού εἶναι τό ἀνώτατο Συνοδικό Ὄργανο προκειμένου νά ἀντιμετωπίση τό θέμα τό ὁποῖο προέκυψε ἀπό τήν συμφωνία μεταξύ τοῦ Ἀρχιεπισκόπου καί τοῦ Πρωθυπουργοῦ, βεβαίως ὅπως λέγεται πρόθεση γιά ἱστορική συμφωνία καί σύμφωνα μέ τίς δηλώσεις τίς ὁποῖες ἔκανε ὁ κ. Πρωθυπουργός, ἔπρεπε αὐτό νά ἐγκριθῆ ἀπό τήν Ἱεραρχία τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος καί φυσικά, ὅπως εἶπε, καί ἀπό τό Ὑπουργικό Συμβούλιο. Ὁπότε ὁ Ἀρχιεπίσκοπος τό ἔφερε στήν Ἱεραρχία πρός συζήτηση.

Πρέπει νά γίνη γνωστό ὅτι τό σύστημα μέ τό ὁποῖο λειτουργεῖ ἡ Ἐκκλησία εἶναι συνοδικό. Ὅταν λέμε συνοδικό σύστημα σημαίνει ὅτι ὁ Ἀρχιεπίσκοπος εἶναι πρῶτος μεταξύ ἴσων, εἶναι αὐτό πού λένε «primus inter pares». Δηλαδή, ἡ Ἱεραρχία τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος πού εἶναι τό ἀνώτατο Συνοδικό Ὄργανο δέν λειτουργεῖ ὅπως ἡ Βουλή τῶν Ἑλλήνων, πού ἡ Βουλή τῶν Ἑλλήνων λειτουργεῖ βάσει τοῦ Συντάγματος. Ἐμεῖς ἔχουμε τό συνοδικό σύστημα, δηλαδή δέν ὑπάρχει συμπολίτευση καί δέν ὑπάρχει ἀντιπολίτευση. Με αὐτήν τήν ἔννοια λέω ὅτι οἱ Ἀρχιερεῖς εἶναι ἄνθρωποι οἱ ὁποῖοι λένε τίς ἀπόψεις τους, δέν συγκροτοῦν ἰδιαίτερες ὁμάδες, δέν εἶναι συμπολιτευόμενοι ἤ ἀντιπολιτευόμενοι στόν Ἀρχιεπίσκοπο. Γίνεται μία διεξοδική συζήτηση.

Ὁ Ἀρχιεπίσκοπος στήν συγκεκριμένη Ἱεραρχία δέν ἔκανε εἰσήγηση, ὅπως ὁ ἴδιος εἶπε τό ὀνόμασε ἐνημέρωση. Ἐνημέρωσε τήν Ἱεραρχία γιά ὅλο αὐτό τό ὁποῖο προηγήθηκε. Καί κυρίως ἐκεῖνο πού ἐμένα ἔκανε ἐντύπωση εἶναι ὅτι μᾶς παρουσίασε τήν ἀφορμή γιά τήν ἀρχή τῆς συζητήσεως μέ τόν Πρωθυπουργό γιά τά θέματα αὐτά, πῶς δηλαδή ἄρχισε νά γίνεται ἡ συζήτηση καί φυσικά πῶς κατέληξε αὐτή ἡ συζήτηση. Ἀνέφερε ὅλο τό ἱστορικό σχετικά μέ τήν περιουσία τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, ἡ ὁποία δεσμεύτηκε ἀναγκαστικά, ἀπαλλοτριώθηκε ἀπό τήν Πολιτεία, χωρίς νά ἀποζημιωθῆ ἡ Ἐκκλησία. Τό 96% τῆς ἐκκλησιαστικῆς περιουσίας, χρησιμοποιήθηκε γιά ἄλλους σκοπούς καί παρέμεινε τό 4%, ἐκ τῶν ὁποίων μόνο τό 1% εἶναι ἀξιοποιήσιμο, τό ἄλλο 3% δέν μπορεῖ νά ἀξιοποιηθῆ. Εἶναι ἕνα πρόβλημα τεράστιο πού ἀπασχολεῖ τήν Ἐκκλησία γιά νά μπορέση νά κάνη τό κοινωνικό ἔργο.

Μετά τήν ἐνημέρωση τήν ὁποία ἔκανε στήν Ἱεραρχία ὁ Ἀρχιεπίσκοπος, ἀκολούθησε ἐνδιαφέρουσα συζήτηση. Οἱ Ἀρχιερεῖς ἔθεσαν τά θέματα, καί ἐπειδή ἔγινε ἀντιληπτό καί τό γνωρίζαμε ὅτι τά θέματα ἦταν δύο βασικά, δέν ἦταν μόνο ἡ οἰκονομική ἀνάπτυξη καί ἡ μισθοδοσία τοῦ Κλήρου, ἦταν δύο τά θέματα: Τό πρῶτον ἦταν ἡ ἀναθεώρηση τοῦ Συντάγματος στό ἄρθρο 3, καί τό δεύτερον ἦταν ἡ ἀξιοποίηση τῆς ἐκκλησιαστικῆς περιουσίας προκειμένου νά γίνη τό μισθολόγιο τῶν Κληρικῶν, νά πληρώνονται οἱ Κληρικοί καί κατά κάποιον τρόπο νά εἶναι ἐλεύθερη ἡ Ἐκκλησία νά ρυθμίζη τά τοῦ οἴκου της. Ἑπομένως οἱ τοποθετήσεις τῶν Ἀρχιερέων ἦταν καί στά δύο αὐτά ζητήματα.

Βεβαίως ἔγινε γνωστό ὅτι σέ μερικά σημεῖα ἔγινε συζήτηση μέ ὑψηλότατους τόνους ὄχι ὅπως τά παρουσίασαν τά Μέσα Μαζικῆς Ἐνημέρωσης. Δέν ἐλέχθησαν ἐκφράσεις οἱ ὁποῖες βγῆκαν, καί δέν ξέρω μέ ποιόν τρόπο βγῆκαν ἔξω ἀπό τήν Ἱεραρχία καί παρουσιάστηκαν. Ἐν πάσῃ περιπτώσει ἔγινε ἐνδιαφέρουσα συζήτηση.

Ἐκεῖνο πού ἔχει μεγάλη σημασία εἶναι ὅτι ἡ τελική ἀπόφαση, ἡ ὁποία ἦταν ἀποτέλεσμα μιᾶς μεγάλης διεργασίας, ἀπέβλεπε στό νά διατηρηθῆ ἡ ἑνότητα τῆς Ἐκκλησίας καί νά μή διασπασθῆ ἡ Ἐκκλησία. Αὐτό εἶναι τό πιό σημαντικό. Δηλαδή ἡ ἀπόφαση ἦταν ὁμόφωνη. Ὅταν λέμε ὁμόφωνη, ἦταν ὅλων τῶν Ἀρχιερέων, γιατί ἐκεῖ ἀκούστηκαν πολλές ἀπόψεις καί φυσικά καί τοῦ Ἀρχιεπισκόπου. Ἦταν μία ὁμόφωνη ἀπόφαση ἡ ὁποία εἶχε τρία σκέλη.

Γιά νά δοῦμε καθαρά τί ἦταν αὐτή ἡ ἀπόφαση, πρέπει νά ἐντοπίσουμε τά ρήματα τά ὁποῖα χρησιμοποιήθηκαν στήν ἀπόφαση αὐτή. Καί ἐπειδή ἤμουν ἕνας ἀπό τούς συντάκτες αὐτῆς τῆς ἀποφάσεως, θέλω νά πῶ νά προσέξη κανείς τά ρήματα.

Τό πρῶτο ρῆμα εἶναι νά συνεχιστῆ ὁ διάλογος σέ θέματα κοινοῦ ἐνδιαφέροντος. Νά συνεχιστῆ ὄχι νά ἀρχίση, νά συνεχιστῆ, διότι ἤδη ἔχει ἀρχίσει μέ τήν συζήτηση πού ἔγινε μεταξύ τοῦ Ἀρχιεπισκόπου καί τοῦ Πρωθυπουργοῦ. Ἄρα νά συνεχιστῆ τό πρῶτο. Τό δεύτερο ρῆμα νά ἀναθέση ἡ Ἱεραρχία στήν Διαρκῆ Ἱερά Σύνοδο, προκειμένου νά καθορίση τά πρόσωπα τά ὁποῖα θά συμμετάσχουν ἐκ μέρους τῆς Ἐκκλησίας στόν διάλογο αὐτόν. Καί τό τρίτο εἶναι νά ἐμμείνη ἡ Ἱεραρχία στό σημερινό καθεστώς μισθοδοσίας τῶν Κληρικῶν. Ἐάν κανείς ἐρευνήση διεξοδικά καί μέ πολλή προσοχή τά τρία αὐτά ρήματα, τότε θά καταλάβη ὅλο τό πνεῦμα τῆς Ἱεραρχίας, πού ἦταν ὁμόφωνο, ἐπαναλαμβάνω.

Ἐγώ ὅταν ἔφυγα ἀπό τήν Ἱεραρχία, ἐνημέρωσα τούς δημοσιογράφους, ἐπειδή ἤμουν ὑπεύθυνος ἐκπρόσωπος τύπου τῆς Ἱεραρχίας. Ἐνημέρωσα τούς δημοσιογράφους, προσπάθησα νά παρουσιάσω ὅλο αὐτό τό συνεκτικό ἀποτέλεσμα τῆς Ἱεραρχίας, ὅτι πηγαίνουμε σέ διάλογο. Φυσικά ἔχουμε καί τίς ἀπόψεις μας καί τίς κόκκινες γραμμές, καί ἐν πάσῃ περιπτώσει στόν διάλογο θά λεχθοῦν ὅλα τά ζητήματα.

Φεύγοντας ὅμως ἀπό ἐκεῖ προσπάθησα νά δῶ τί ἀποκομίζω καί τί ἀποκόμισα ἀπό ὅλη αὐτήν τήν Ἱεραρχία. Νομίζω εἶναι 3-4 σημεῖα πού εἶναι πολύ σημαντικά.

Τό πρῶτο ὅτι ἡ Ἐκκλησία εἶναι ἕνας εὐαίσθητος ὀργανισμός, εἶναι βασικά τό Σῶμα τοῦ Χριστοῦ, ὅταν μιλᾶμε θεολογικά. Εἶναι εὐαίσθητος ὀργανισμός. Αὐτό σημαίνει ὅτι δέν μπορεῖ νά κομματικοποιηθῆ, δέν μπορεῖ νά ἐκμεταλλευθῆ καί νά χειραγωγηθῆ κομματικά. Ὅποιος ἐπεμβαίνει μέ τέτοιους τρόπους, μέ διαφορετικούς τρόπους –καί δέν ἀπευθύνομαι σέ ἕνα κόμμα– γενικότερα ὅσοι ἔχουν τέτοιες τάσεις νά κομματικοποιήσουν τήν Ἐκκλησία θά κάνουν πολύ μεγάλο λάθος. Γιατί ἡ Ἐκκλησία εἶναι ἡ μάνα ὅλου τοῦ λαοῦ, εἶναι ἡ ἀγκαλιά, ἡ μεγάλη ἀγκαλιά πού δέχεται τούς πάντες. Αὐτό εἶναι τό πρῶτο.

Τό δεύτερο ὅτι οἱ Κληρικοί παντός βαθμοῦ, οἱ Ἐπίσκοποι καί οἱ ἄλλοι Κληρικοί, οἱ ἁπλοί Ἱερεῖς δέν εἶναι οἱ φεουδάρχες, ὅπως μερικοί τό γνωρίζουν καί τό ἔχουν ἀκούσει ἀπό τήν Δύση ἤ τέλος πάντων μερικοί ἔχουν ὑπόψη τους τήν Ρωσία, τήν ἀτμόσφαιρα τῆς Ρωσίας τοῦ δέκατου ἐνάτου αἰώνα. Δέν εἶναι φεουδάρχες, ἀλλά ἀγκαλιάζουν τόν λαό, μπαίνουν μέσα στόν λαό, ἔχουν ζυμωθῆ μέ τόν λαό, μέσα στά σπίτια, στίς χαρές, στόν πόνο, στίς δυσκολίες, στά προβλήματα καί γι’ αὐτόν τόν λόγο οἱ Κληρικοί δέν εἶναι δημόσιοι ὑπάλληλοι, εἶναι εὐεργέτες. Μία ἐφημερίδα τό εἶχε τονίσει αὐτό παλαιότερα ὅτι εἶναι εὐεργέτες, ὄχι μόνο διότι διέθεσε ἡ Ἐκκλησία τήν περιουσία, ἀλλά καί διότι ἐξακολουθεῖ σήμερα ἡ Ἐκκλησία νά προσφέρη.

Καί ἕνα τρίτο, τό ὁποῖο θεωρῶ ὅτι εἶναι σημαντικό καί μᾶς ἐνδιαφέρει, ὅτι τό ἄρθρο 3 τοῦ Συντάγματος πού προτίθεται νά γίνη ἀλλαγή γιά «θρησκευτική οὐδετερότητα», εἶναι λάθος, γιατί τό Ἔθνος τό δικό μας 3.000 χρόνια, ἀπό τόν Ὅμηρο μέχρι σήμερα, ὅπως ὁ Ἡρόδοτος ἔχει πεῖ, ἔχει τρία στοιχεῖα: τό ὅμαιμον, τό ὁμόγλωσσον καί τό ὁμόθρησκον.

Τελικά ὅλη αὐτή ἡ συζήτηση πού πρέπει νά γίνη νομίζω πρέπει νά γίνη μέ ψυχραιμία, μέ νηφαλιότητα, μέ θέσεις γιά τό καλό πάντοτε τοῦ λαοῦ».

Continue Reading

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

musitsa-rouxa-axesouar-kosmimata

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ