Connect with us

ΕΛΛΑΔΑ

Κυκλοφοριακό, πεζοδρομήσεις, στάθμευση, μπήκαν στο τραπέζι

Published

on

Σύσκεψη – συνάντηση πραγματοποιήθηκε την στο Δημαρχείο του Δήμου Ναυπακτίας με θέμα το κυκλοφοριακό πριν λίγες ημέρες. Στην σύσκεψη υπό τον Δήμαρχο Ναυπακτίας Τάκη Λουκόπουλο, συμμετείχαν ο διοικητής της Τροχαίας Ναυπάκτου Πανταζής Ράμμος, η διοικητής του Λιμενικού Σταθμού Ναυπάκτου Μαρία Θωμοπούλου, ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών Κώστας Καρακώστας, ο προϊστάμενος των Τεχνικών υπηρεσιών του Δήμου Γιώργος Κέστος και ο μελετητής  για το κυκλοφοριακό της Ναυπάκτου Νίκος Βόσκογλου.

Πιο αναλυτικά, κατά την σύσκεψη αυτή τέθηκαν προς συζήτηση θέματα όπως το κυκλοφοριακό, όπου και ζητήθηκε από μέρους του Δήμου πιο  έντονη παρουσία και αστυνόμευση από τους άνδρες και τις γυναίκες τόσο της Τροχαίας όσο και του Λιμενικού, ενόψει μάλιστα τουριστικής περιόδου. Θέμα της σύσκεψης ήταν και η μελέτη για την ελεγχόμενη στάθμευση, η οποία είναι έτοιμη και αφού ακολουθηθούν οι προβλεπόμενες διαδικασίες, το αμέσως επόμενο διάστημα θα ξεκινήσει να εφαρμόζεται στους δύο κεντρικού δρόμους της Ναυπάκτου.

Σύμφωνα με τα όσα δήλωσε σε συνέντευξή του στο Nafsweek.gr ο αντιδήμαρχος Τεχνικών υπηρεσιών Κώστας Καρακώστας, την περασμένη εβδομάδα, μετά την εδώ και ενάμιση χρόνο καταγραφή και τα στατιστικά στοιχεία που υπάρχουν για τον κυκλοφοριακό φόρτο, ειδικά στους δύο κεντρικούς δρόμους της πόλης, για το ποιές ώρες σταθμεύουν αυτοκίνητα, σε διάφορες εποχιακές περιόδους, εκπονήθηκε μελέτη για την ελεγχόμενη στάθμευση στους δύο κεντρικούς οδικούς άξονες της πόλης. Η λειτουργία του συστήματος θα επιτρέπει την δωρεάν στάθμευση στις σηματοδοτημένες περιοχές (εσοχές και εκεί όπου νόμιμα επιτρέπεται η στάθμευση) για μία ώρα.

Στην επόμενη ώρα, το όχημα για να παραμείνει σταθμευμένο στον χώρο, θα πρέπει ο οδηγός του να «αγοράσει χρόνο», για μία ακόμα ώρα, μέσω του κινητού τηλεφώνου του με SMS ή με ξυστή κάρτα που θα προμηθευτεί.

Ένα ακόμα θέμα που μπήκε στο τραπέζι κατά την σύσκεψη ήταν και της πεζοδρόμησης για ορισμένα Σαββατοκύριακα μέρους της οδού Μπότσαρη στο λιμάνι. Για το θέμα καταγράφονται σε περιόδους αιχμής στοιχεία, αλλά και οι επιπτώσεις που θα υπάρχουν από την εφαρμογή του.

Σε κάθε περίπτωση, στόχευση της δημοτικής αρχής είναι να εφαρμοστεί το μέτρο από το απόγευμα Σαββάτου προς Κυριακή, μετά την εξασφάλιση των απαραίτητων αδειοδοτήσεων, το καλοκαίρι αλλά και κάποιες αργίες του χρόνου.

Στο συνολικό πλαίσιο του κυκλοφοριακού τέθηκαν και συζητήθηκαν οι ρυθμίσεις που αναμένονται στην κυκλοφορία, καθώς παρεμβάσεις θα έχουμε σύντομα και στην περιοχή γύρω από το ναό της Αγίας Παρασκευής, με τον χώρο και την οδό όπου ήταν τα γραφεία του ΚΤΕΛ να πεζοδρομείται.

Είναι βέβαιο ότι, για τα θέματα του κυκλοφοριακού, των πεζοδρομήσεων και της ελεγχόμενης στάθμευσης απαιτείται αστυνόμευση, μια και το παρελθόν έχει καταγράψει πως δεν μπορούν να λειτουργήσουν και να έχουν θετικά αποτελέσματα, όταν επαφίενται στο φιλότιμο των πολιτών και μόνο.

 

«Σύστημα αυστηρό γιατί αλλιώς θα αυτοαναιρείται»

Την άποψή του πρώην αντιδημάρχου, επί θητείας Θ. Παπαθανάση, πολιτικού μηχανικού, Δημήτρη Παπαναστασόπουλου για το πώς θα πρέπει να λειτουργεί το σύστημα της ελεγχόμενης στάθμευσης, τι δεν εφαρμόστηκε σωστά στην δική του θητεία – που σημειωτέον για πρώτη φορά λειτούργησε ελεγχόμενη στάθμευση στη Ναύπακτο, αλλά και τις προτάσεις του, καταγράφει το Nafsweek.gr

«Για να πάρουμε τα πράγματα με μια σειρά. Δεν γίνεται να ασχοληθεί ένας δήμος με το κυκλοφοριακό του πρόβλημα εάν δεν υπάρχει εγκατεστημένο σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης και δεν γίνεται να υπάρχει σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης χωρίς παρκόμετρα επισκεπτών και ζώνες μονίμων κατοίκων ταυτόχρονα με αυστηρό έλεγχο.

Επίσης οι διάφορες συντεχνιακές ομάδες ή ομάδες πολιτών δεν μπορούν να επιβάλλουν λύσεις υπό την πίεση της επιρροής τους γιατί το σύστημα αυτό πρέπει να είναι ουδέτερο και αποτελεσματικό. Η εγκατάσταση και εξέλιξη του συστήματος στην εφαρμογή του πρέπει να καθορίζεται από ειδικούς με μοναδικό στόχο τη βέλτιστη ρύθμιση της κυκλοφορίας.

Το σύστημα πρέπει να είναι εύχρηστο και οικονομικό και δεν μπορεί να έχει εισπρακτικό χαρακτήρα. Μπορεί και πρέπει να έχει ως στόχο μια ισορροπία μεταξύ της ποιότητας ζωής και της ανάπτυξης της αγοράς. Μπορεί για παράδειγμα να μεταφέρει χρήματα ή χρόνο εξυπηρέτησης μεταξύ διαφόρων ομάδων με αμοιβαία οφέλη για όλους.

Στο παρελθόν εφαρμόστηκε όχι πλήρως και χωρίς να δώσει τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα. Δεν είχε την έκταση που έπρεπε και δεν εφαρμόστηκε καθόλου για τους μόνιμους κατοίκους. Συνέπεια είχε να μετατοπιστεί το βάρος στα παράπλευρα στενά με στάθμευση ακόμη και σε πεζοδρόμια, εις βάρος των πεζών και των καροτσιών που αναγκάζονταν να χρησιμοποιήσουν το οδόστρωμα. Το σύστημα έπρεπε να συμπληρωθεί με μονοδρομήσεις και πεζοδρομήσεις, πολλές από τις οποίες ακόμη εκκρεμούν.

Παρόλα αυτά όμως είχε αρκετή επιτυχία που σημαίνει ότι με δεδομένο ότι υπάρχει το νομικό πλαίσιο έλεγχου πρέπει να τύχει εφαρμογής ξανά και ολοκληρωμένα. Μπορεί να περιλαμβάνει από κερματοδέκτες και κάρτες μέχρι SMS και τηλεφωνικές κλήσεις ή και συνδυασμό αυτών ώστε να είναι φιλικό σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερο αριθμό χρηστών. Πρέπει να έχει μεγάλη έκταση εφαρμογής ώστε να μη μεταβιβάζει το βάρος στις περιοχές κατοικίας και στις πλατείες. Σήμερα όλες οι σύγχρονες πόλεις ή έχουν αυστηρό σύστημα έλεγχου ή περιορισμένη χρήση του αυτοκινήτου.

Σε κάθε περίπτωση είναι επιτακτικό για μια πόλη με σημαντικό αριθμό επισκεπτών σαν τη δική μας και μεγάλη ανάγκη στήριξης εισοδημάτων να υπάρχει διευκόλυνση της αγοραστικής κίνησης. Το σύστημα πρέπει να είναι αυστηρό γιατί αλλιώς θα αυτοαναιρείται, χωρίς να είναι εις βάρος των μονίμων κατοίκων αλλά να στοχεύει βασικά στον περιορισμό της χρήσης του αυτοκινήτου. Όλα αυτά βέβαια εφόσον το νομικό πλαίσιο το επιτρέπει».

 

« Ελεγχόμενη στάθμευση με έλεγχο από υπαλλήλους του δήμου»

Την «σκυτάλη», ως αρμόδιος αντιδήμαρχος επί δημοτικής αρχής Γιάννη Μπουλέ  το 2011, παρέλαβε ο Δημήτρης Καρκατσούλης. Τι αντιμετώπισε, το αν υπήρχαν θέματα με τη λειτουργία του συστήματος  ελεγχόμενης στάθμευσης που είχε ξεκινήσει η δημοτική αρχή Παπαθανάση, αλλά και τις προτάσεις της Ανεξάρτητης Δημοτικής Κίνησης Ναυπακτίας  καταγράφουμε.

«Από  το 2011 που αναλάβαμε τη Δημοτική αρχή  ένα από τα πολλά  προβλήματα ήταν το κυκλοφοριακό. Σύμφωνα με τον κανονισμό που είχε ψηφίσει  η προηγουμένη δημοτική αρχή Παπαθανάση συστήσαμε την διαπαραταξιακή επιτροπή ελεγχόμενης στάθμευσης  η οποία αποτελείτο από εμένα, που εκπροσωπούσα τη συμπολίτευση, τον κ. Τσουκαλά από την μείζονα αντιπολίτευση και τον κ. Κόνιδα από την ελάσσονα αντιπολίτευση.  Φαίνεται ότι ως παράταξη  δεν κοιτάξαμε να έχουμε την πλειοψηφία στην επιτροπή. Μας ενδιέφερε να βοηθήσουμε ώστε να βελτιωθεί η κατάσταση στην πόλη. Το πρώτο που εξέτασε η επιτροπή ήταν  η σύμβαση που είχε αναθέσει  για τρία χρόνια η δημοτική αρχή Παπαθανάση. Διαπιστώσαμε ότι η σύμβαση αυτή ήταν σε βάρος του δήμου. Οι  δεσμεύσεις και οι ρήτρες  που είχε ο Δήμος ήταν απαράδεκτες. Εάν δείτε τα πρακτικά τόσο της επιτροπής  όσο και του Δημοτικού Συμβούλιου θα διαπιστώσετε ότι  θα πληρώναμε σε ρήτρες 400.000 έως 500.000 ευρώ. Κατορθώσαμε και λύσαμε τη σύμβαση  πληρώνοντας μόνο ένα τιμολόγιο  28.000 ευρώ. Ένα  άλλο πρόβλημα ήταν οι  πολλές ακυρώσεις κλήσεων που είχε κάνει η προηγούμενη δημοτική αρχή για ψηφοθηρικούς λογούς. Αυτό είχε ως  αποτέλεσμα τη χαλάρωση του μέτρου αφού πολλές κλήσεις της δημοτικής αστυνομίας τις έσβηναν οι αιρετοί. Επί θητείας μας δεν κάναμε  καμία παρέμβαση για ακύρωση κλήσεων. Υπεύθυνος ήταν ο Προϊστάμενος της δημοτικής αστυνομίας και τις κλήσεις τις έλεγχε η διαπαραταξιακή επιτροπή ώστε να γνωρίζει η κοινωνία ότι δεν γίνονται διακρίσεις. Θα ήθελα να πω ότι με όλα τα προβλήματα που βρήκαμε κατορθώσαμε  με  τους εργαζόμενους στη Δημοτική Αστυνομία  και την καλή συνεργασία της διαπαραταξιακής επιτροπής το κυκλοφοριακό να είναι σε ανεκτό επίπεδο κι αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να λειτουργεί ικανοποιητικά η πόλη. Έχει σημασία να τονίσω ότι η επιτροπή είχε 37 συνεδριάσεις και στις 35 από αυτές πήραμε ομόφωνες αποφάσεις.

Ποια είναι η θέση της Ανεξάρτητης Δημοτικής Κίνησης Ναυπακτίας για την ελεγχόμενη στάθμευση,  με δεδομένο ότι το κυκλοφοριακό είναι ένα σημαντικό πρόβλημα που βασανίζει την πόλη της Ναυπάκτου;

Η απόφαση που είχε πάρει το δημοτικό συμβούλιο επί θητείας μας για την ελεγχόμενη στάθμευση δεν έχει  καταργηθεί, Θα μπορούσε να λειτουργήσει αν η δημοτική αρχή Λουκόπουλου είχε αναθέσει παράλληλα καθήκοντα σε κάποιους υπαλλήλους, όπως είχε δεσμευτεί στο δημοτικό συμβούλιο. Υπάρχουν όλα τα απαιτούμενα: κάρτες, μπλοκ  καθώς και πινακίδες σε πολλά σημεία  της πόλης. Η κατάργηση τις Δημοτικής Αστυνομίας από τη σημερινή δημοτική αρχή θεωρώ ότι ήταν λάθος. Η παράταξη μας  στο Δημοτικό Συμβούλιο ήταν η μόνη που υποστήριξε την επανασύσταση της δημοτικής αστυνομίας. Σήμερα βλέπουμε τις συνέπειες από αυτή την απόφαση της δημοτικής αρχής. Η πόλη δεν μπορεί να λειτουργήσει.

Ποιες είναι οι προτάσεις σας;

Η πρότασή μας  είναι  να λειτουργήσει άμεσα η ελεγχόμενη στάθμευση με έλεγχο από υπαλλήλους του δήμου στους οποίους ο δήμαρχος με απόφασή του θα δώσει παράλληλα καθήκοντα. Για το μέτρο αυτό είχε δεσμευθεί ο δήμαρχος στο δημοτικό συμβούλιο όταν πρότεινε την κατάργηση της δημοτικής αστυνομίας, δυστυχώς όμως δεν εφάρμοσε μέχρι σήμερα τη δέσμευσή του και η πόλη ταλαιπωρείται αφάνταστα από το κυκλοφοριακό χάος. Δεν έχουμε δει  ακόμα την εισήγηση της δημοτικής αρχής  αλλά ότι και να αποφασιστεί θα πρέπει να είναι λειτουργικό και όχι να το κάνουμε για να πούμε ότι κάτι  κάναμε. Θα πρέπει  η δημοτική αρχή να επανεξετάσει τη θέση της για την κατάργηση της δημοτικής αστυνομίας και να υποβάλλει αίτημα για την επανασύστασή της εφόσον το θέμα μπορεί να αντιμετωπισθεί νομικά. Μια τουριστική πόλη όπως η Ναύπακτος έχει ανάγκη από την υπηρεσία αυτή».

ΕΛΛΑΔΑ

Μηνύματα Τραμπ στην Ευρώπη -Απρέπειες Βανς

Published

on

By

Ψυχρολουσία στην Ευρώπη προκαλεί η πρώτη δημόσια τοποθέτηση επί ευρωπαϊκού εδάφους, του αντιπρόεδρο των ΗΠΑ, Τζέι Ντι Βανς.

Ο Αμερικανός αξιωματούχος φρόντισε με το «καλημέρα» να δείξει το «αφεντικό», στην σκακιέρα της γεωπολιτικής, και αναφερόμενος στην εκλογή του Ντόναλντ Τραμπ τόνισε πως «υπάρχει ένας νέος σερίφης στην πόλη».

Ο Αμερικανός αξιωματούχος, σε υψηλούς και άκρως επικριτικούς τόνους κατά των Ευρωπαίων, από το βήμα της Διάσκεψης Ασφαλείας του Μονάχου, έψεξε τους ηγέτες της Γηραιάς Ηπείρου τόσο για θέματα όπως η ελευθερία του λόγου, όσο και για θέματα όπως το μεταναστευτικό!!!.

«Καρφιά» Βανς

Ο αντιπρόεδρος των ΗΠΑ, αναφερόμενος  στις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η Ευρώπη τονίζει από το βήμα της διάσκεψης:  «Η απειλή για την οποία ανησυχώ περισσότερο απέναντι στην Ευρώπη δεν είναι η Ρωσία, δεν είναι η Κίνα, δεν είναι κανένας άλλος εξωτερικός παράγοντας, αυτό για το οποίο ανησυχώ είναι η απειλή εκ των έσω, η υποχώρηση της Ευρώπης από ορισμένες θεμελιώδεις αξίες της, αξίες που μοιράζεται με τις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής»!!! .

Ασκεί ευθεία κριτική στους διοργανωτές της διάσκεψης του Μονάχου επειδή εμπόδισαν τα λαϊκιστικά κόμματα να συμμετάσχουν στην εκδήλωση, λέγοντας ότι «δεν χρειάζεται να συμφωνούμε… αλλά είναι υποχρέωσή μας να συμμετέχουμε τουλάχιστον σε διάλογο μαζί τους».

Ο Τζέι Ντι Βανς παροτρύνει τους Ευρωπαίους ηγέτες να «αγκαλιάσουν αυτό που λέει ο λαός σας ακόμη και όταν δεν συμφωνείτε». Αυτό, είναι «η μαγεία της Δημοκρατίας (…)»!!!.

Σκεπτικισμός από την ομιλία Βανς

Το μόνο πράγμα που μπορεί να ειπωθεί για την ομιλία του αντιπροέδρου των ΗΠΑ Τζέι Ντι Βανς είναι «η πλήρης ταπείνωση όλων των Ευρωπαίων ηγετών.

Οι άνθρωποι στην αίθουσα ήταν σοκαρισμένοι.

Στο μεγαλύτερο μέρος της ομιλίας του Βανς, οι Ευρωπαίοι ηγέτες και οι γραφειοκράτες κοιτάζονταν μεταξύ τους και δεν ακούστηκε σχεδόν κανένα χειροκρότημα.

Εν τω μεταξύ, η επικεφαλής της ευρωπαϊκής διπλωματίας, Κάγια Κάλλας, δήλωσε ότι ακούγοντας την ομιλία του αντιπροέδρου των ΗΠΑ Τζέι Ντι Βανς στη Διάσκεψη του Μονάχου για την Ασφάλεια, είχε την αίσθηση ότι η Ουάσινγκτον «προσπαθούσε να ξεκινήσει καυγά» με την Ευρώπη.

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΕΛΛΑΔΑ

Φωνές διαμαρτυρίας για τις δημεύσεις περιουσιών στην Ναυπακτία

Published

on

By

Το τελευταίο διάστημα στην περιοχή του Δήμου Ναυπακτίας, συντελείται μια κατάφορη αδικία σε βάρος εκατοντάδων ιδιοκτητών αγροκτημάτων, που είτε κληρονομήθηκαν από γενιά σε γενιά, είτε αποκτήθηκαν με στερήσεις και θυσίες αρκετών ετών, καταβάλλοντας για δεκαετίες τους προβλεπόμενους φόρους και που η αδιάκοπη δημιουργική απασχόληση για τη φροντίδα και προστασία τους, πέρα από τους κόπους και τις αγωνίες, πληρώθηκε και με ανεπανόρθωτη βλάβη της υγείας και σωματικής ακεραιότητας των ιδιοκτητών, ακόμη και με την ίδια τους τη ζωή.

Με την εφαρμογή του νόμου λαιμητόμου 998/79 και τους δασικούς χάρτες με τις στατικές αποτυπώσεις των αεροφωτογραφιών κύρια του 1945, καρατομούνται τα δικαιώματά μας, πετώντας μας έξω από τα αγροκτήματά μας.

Οι κυβερνώντες, με πρόσχημα την προστασία των δασών, εφαρμόζοντας τον άδικο και καταχρηστικό αυτό νόμο μας τα δημεύουν, χαρακτηρίζοντας τα ως δασικές εκτάσεις, που πέραν των ανεδαφικών και αμφιλεγόμενων κριτηρίων που περιλαμβάνει, εξισώνει αφάνες, ασφάκες, βάτα, καλαμίδες κλπ, που τα συναντάμε σε κάθε γωνιά της περιοχή μας, με έλατα, πεύκα, βελανιδιές, πλατάνια κλπ των γύρω βουνών καθώς και τις διάσπαρτες γκορτσιές, σφαλάχτια και σπάρτα κλπ., που στην πλειονότητα των περιπτώσεων συμβάλουν αποτελεσματικά στην προστασία των επικλινών εδαφών από τις διαβρώσεις και τις επικίνδυνες σε αρκετές περιπτώσεις  κατολισθήσεις, με τα δάση στις ζούγκλες.

Η Επιτροπή Εξέτασης Αντιρρήσεων που συστάθηκε από τους κυβερνώντες, λειτούργησε ως το μακρύ τους χέρι για την αρπαγή των αγροκτημάτων μας. Με τις αβασάνιστες, αδιάλλακτες και ανεξέλεγκτες στην ουσία αποφάσεις της, απέρριψε τη συντριπτική πλειοψηφία των αιτήσεων για τον αποχαρακτηρισμό τους, μακριά από την αντικειμενική πραγματικότητα που βιώνουν οι ιδιοκτήτες για πολλές δεκαετίες και χωρίς να αξιολογηθούν με την αρμόζουσα υπευθυνότητα υπαρκτά στοιχεία, ικανά για τη διαμόρφωση μιας ολοκληρωμένης εικόνας, όπως βεβαιώσεις του Δασαρχείου Ναυπάκτου, συμβόλαια, εισηγήσεις δασολόγων, καθώς επίσης η μορφολογία του εδάφους, οι διαχρονικές μεταβολές και αλλοιώσεις του, η σύσταση της βλάστησης, η εξελικτική πορεία που διαμόρφωσε τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά κάθε ιδιοκτησίας κλπ, οδηγώντας μας σε αδιέξοδα και απόγνωση, με δικαιολογημένα τα αισθήματα οργής και αγανάκτησης.

Για να μην καταντήσουμε, έρμαιοι των ληστρικών επιλογών των εκάστοτε κυβερνώντων, απόκληροι στον ίδιο μας τον τόπο, ζήτουλες του δίκιου μας από αυτούς που απροκάλυπτα μας το στερούν και δέσμιοι των μακροχρόνιων ψυχοφθόρων και ιδιαίτερα δαπανηρών δικαστικών διαδικασιών του Συμβουλίου της Επικρατείας, που αναπόφευκτα οδηγούμαστε με τις αδιανόητες νομοθετικές ρυθμίσεις και αποφάσεις των Επιτροπών Αντιρρήσεων, στους δύσκολους καιρούς που ζούμε και στους δυσκολότερους που έρχονται για μας και τα παιδιά μας,

Η  ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ ΚΑΤΟΙΚΩΝ ΝΑΥΠΑΚΤΙΑΣ  ΚΑΛΕΙ:

Όλους όσων οι αιτήσεις αποχαρακτηρισμού των αγροκτημάτων τους απορρίφθηκαν καθώς και αυτών που εκκρεμούν και που με βάση τα μέχρι σήμερα αρνητικά αποτελέσματα των αποφάσεων της Επιτροπής Εξέτασης Αντιρρήσεων, σε μεγάλο βαθμό θεωρείται βέβαιο ότι θα απορριφθούν, σε συγκέντρωση που θα γίνει την Κυριακή 16 Φεβρουαρίου και ώρα 11.00 το πρωί στην Καφετέρια ΚΟΝΔΥΛΗ στον Κάτω Πλατανίτη, για να ενώσουμε τις δυνάμεις μας και να συντονίσουμε τις προσπάθειές μας υψώνοντας φωνή διαμαρτυρίας και αντίστασης, διεκδικώντας αποφασιστικά να ακυρωθούν άμεσα, όλες οι δημεύσεις των αγροκτημάτων μας.

Κανένας μόνος του. Καμία ανοχή. Καμία αναμονή. Κανένας εφησυχασμός.

Όλοι μαζί με την πίστη στο δίκιο μας, να ανατρέψουμε τους σχεδιασμούς αυτών που επιβουλεύονται να μας ξεριζώσουν από τη γη μας.                                                                                Το οφείλουμε στα παιδιά μας και τα παιδιά των παιδιών μας.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΕΛΛΑΔΑ

Τσερνόμπιλ: Έκρηξη στη νέα σαρκοφάγο που προστατεύει τον 4o αντιδραστήρα

Published

on

By

Έκρηξη σημειώθηκε στη νέα σαρκοφάγο που προστατεύει ό,τι έχει απομείνει από τον τέταρτο αντιδραστήρα του πυρηνικού σταθμού του Τσερνόμπιλ, σύμφωνα με το Διεθνή Οργανισμό Ατομικής Ενέργειας (ΔΟΑΕ- ΙΑΕΑ).

Σύμφωνα με την ίδια πηγή, η έκρηξη προκάλεσε πυρκαγιά, όμως τα επίπεδα ραδιενέργειας στο εσωτερικό και το εξωτερικό του Τσερνόμπιλ παραμένουν σε σταθερά και κανονικά επίπεδα. Δεν έχουν αναφερθεί θύματα, τόνισε η ΙΑΕΑ.

Σε ανάρτησή του, ο Ζελένσκι κατηγόρησε τους Ρώσους για την έκρηξη στο Τσερνόμπιλ, λέγοντας πως προήλθε από drone που έφερε κεφαλή με ισχυρά εκρηκτικά. Ο Ουκρανός πρόεδρος έκανε λόγο για σημαντικές ζημιές στη σαρκοφάγο.

Τί είναι η σαρκοφάγος

Πρόκειται για προστατευτικό κέλυφος που εγκαταστάθηκε το 2016 θεωρείται επίτευγμα της μηχανικής, έχει ύψος 100 μέτρα και θα μπορούσε να χωρέσει ακόμα και τη Νοτρ Νταμ των Παρισίων ή τον ναό του Αγίου Πέτρου στη Ρώμη, σύμφωνα με την DW. Ζυγίζει συνολικά 36.000 τόνους. Η κατασκευή του στον χώρο του αντιδραστήρα είχε κριθεί επικίνδυνη λόγω υψηλών τιμών ραδιενέργειας, γι αυτό η ατσάλινη «σαρκοφάγος» κατασκευάστηκε σε μικρή απόσταση, για να μεταφερθεί πάνω σε ράγες στον τελικό της προορισμό.

Οι εμπνευστές του εγχειρήματος ήλπιζα ότι το ατσάλινο κέλυφος θα αποτρέψει διαρροές ραδιενέργειας στα επόμενα 100 χρόνια, ενώ παράλληλα θα προστατεύει τον χώρο του αντιδραστήρα από την υγρασία και τα ακραία καιρικά φαινόμενα.

Ήδη μετά την πυρηνική καταστροφή, τον Απρίλιο του 1986, οι σοβιετικές αρχές είχαν κατασκευάσει ένα πρόχειρο τσιμεντένιο περίβλημα, το οποίο όμως παρουσίασε επικίνδυνες ρωγμές πριν από λίγα χρόνια. Γι αυτό κρίθηκε αναγκαία η νέα «σαρκοφάγος του Τσερνομπίλ».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ