Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Μεγαλώνει η «προίκα» για την πινακοθήκη Ναυπάκτου

Published

on

Την ανακοίνωση της προσφοράς είκοσι δημιουργημάτων, του παγκόσμιας φήμης εικαστικού και πολιτικού, με σημείο αναφοράς την οικολογία, Wassili Lepanto στη Ναύπακτο, ανακοίνωσε σε συνέντευξη τύπου ο πρώην αντιδήμαρχος Πολιτισμού Γιάννης Ράπτης.  Στον πολυχώρο πολιτισμού «Art Lepanto» στο λιμάνι, όπου και εκτίθενται τα έργα, έγινε η παρουσίασή τους, αλλά και η ανάγνωση της επιστολής του καλλιτέχνη που τα παραχωρεί στον Δήμο Ναυπακτίας. Για μια ακόμα φορά ο κ. Ράπτης επανέλαβε την ανάγκη για την δημιουργία δημοτικής πινακοθήκης στη Ναύπακτο, ώστε να φιλοξενηθούν τόσο τα έργα του Wassili Lepanto, όσο και του Πιερράκου, του Φασιανού, του Σταθόπουλου αλλά και άλλων μεγάλων εικαστικών καλλιτεχνών που μέχρι σήμερα έχουν προχωρήσει σε δωρεές προς τον Δήμο για τον σκοπό αυτό. Για τον  Wassili Lepanto, μίλησε και ο Διευθυντής της Παπαχαραλαμπείου Δημόσιας Κεντρικής Βιβλιοθήκης Ναυπάκτου Γιάννης Χαλάτσης και οι γνωστοί Ναυπάκτιοι εικαστικοί Γιάννης Αρτινόπουλος και Νίκος Καλατζής, τονίζοντας και αυτοί από την πλευρά τους την ανάγκη για την ύπαρξη δημοτικής πινακοθήκης στην πόλη της Ναυπάκτου, κάτι που θα πρέπει οι δημοτικοί άρχοντες να σχεδιάσουν και να υλοποιήσουν.

 

Από την Περδικόβρυση στα πέρατα της γης!

Ο Wassili Lepanto γεννήθηκε το 1940 στη Ναύπακτο, και συγκεκριμένα στην Περδικόβρυση Ναυπακτίας. Ο Βασίλειος Λουκόπουλος, αποκτά το όνομα Wassili Lepanto, στη Χαϊδελβέργη όπου ζει από το 1964 και γίνεται παγκόσμια γνωστός.  Σπούδασε γερμανική γλώσσα και λογοτεχνία, ιστορία, εκπαίδευση και ιστορία της τέχνης στα πανεπιστήμια της Χαϊδελβέργης και του Μανχάιμ, ενώ έντονη ήταν η εμπλοκή του με το φοιτητικό κίνημα. Σημείο καμπής της ζωής του ήταν μια διαμονή στο Μέλανα Δρυμό. Η συνάντηση με την μεγαλοπρέπεια της φύσης τον συγκλόνισε. Η έκθεση του Club of Rome σχετικά με το θάνατο των δασών, τη ρύπανση των θαλασσών και των ποταμών, τον Ψυχρό Πόλεμο και τα πυρηνικά όπλα στην Ανατολή και τη Δύση τον πολιτικοποίησε.

Το 1979-81 έθεσε τα θεμέλια για το εικαστικό κομμάτι του, το οποίο στα επόμενα χρόνια ξεδιπλώθηκε σε τρεις βασικές περιόδους – κίτρινο-καφέ, πράσινο και λευκό . Το παραγωγικό καλλιτεχνικό έργο συνοδεύτηκε ταυτόχρονα από μια έντονη εκθεσιακή δραστηριότητα, η οποία τον οδήγησε από το Παρίσι, στη Βιέννη, στο Ελσίνκι, στο Μονπελιέ, στην Αθήνα, στη Νέα Υόρκη, στη Γενεύη, στη Φλωρεντία και στην Κίνα. Όχι μόνο με καταλόγους εκθέσεων, αλλά και με εκτυπώσεις τέχνης, καρτ-ποστάλ και ημερολόγια

Η τέχνη του Lepanto έγινε γνωστή σε ένα ευρύτερο κοινό. Το 1983 εκδόθηκε το βασικό προγραμματικό Μανιφέστο για τις Τέχνες, για την Οικολογική Τέχνη . Έδωσε επίσης διαλέξεις θεωρίας της τέχνης για τη διάδοση της οικολογικής αισθητικής του.

Το 2009, ο καλλιτέχνης ίδρυσε την πολιτιστική πρωτοβουλία Heidelberg Nursing and Preservation, και ο ίδιος εκλέχθηκε στο δημοτικό συμβούλιο της Χαϊδελβέργης.

Στο Heidelberger Palais Bunsen , ένα πανεπιστημιακό ινστιτούτο, κρέμεται ο μεγαλύτερος πίνακας του Lepanto, ο δυτικός κύκλος (1992-1995). Πρόκειται για πολυτυπία αποτελούμενη από έξι πίνακες (300 × 580 εκ.), που παρουσιάζουν δύο σκηνές από το τοπίο ( Δελφούς και Ναυπλία ) και τέσσερις σκηνές από την ελληνική μυθολογία. Έργα του έχει εκθέσει και στη Ναύπακτο, με αφορμή τους εορτασμούς για την Ναυμαχία της Ναυπάκτου, το 2017.

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Υπό έλεγχο η φωτιά στο Μολύκρειο Ναυπακτίας

Published

on

By

Υπό έλεγχο τέθηκε και ακολούθως κατασβήστηκε τις πρώτες πρωινές ώρες η φωτιά που ξέσπασε στην περιοχή μεταξύ Μακύνειας και Μολυκρείου της ΔΕ Αντιρρίου.

Από την πρώτη στιγμή στην περιοχή επιχειρούσαν ισχυρές πυροσβεστικές δυνάμεις με οχήματα και πεζοπόρα τμήματα. Παρά το μεγάλο μέτωπο της φωτιάς, με συντονισμένες προσπάθειες οι δυνάμεις της πυροσβεστικής την περιόρισαν και τελικά την έθεσα υπό έλεγχο και την κατέσβησαν.

Στην διάρκεια της κατάσβεσης, στις 01:30, ήχησε το 112 με προειδοποίηση για ετοιμότητα εκκένωσης της  περιοχής από τους κατοίκους.

Στο έργο των πυροσβεστών συνέδραμαν η Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας και ο Δήμος Ναυπακτίας, με υδροφόρες και μηχανήματα έργου.

Από την πρώτη στιγμή στην περιοχή βρέθηκαν ο Δήμαρχος Ναυπακτίας Βασίλης  Γκίζας , ο αντιπεριφερειάρχης Θανάσης  Μαυρομμάτης , οι αντιδήμαρχοι Θωμάς  Κοτρωνιάς, Μπάμπης Καραδήμας,  Νίκος Ραυτόπουλος, καθώς και ο βουλευτής Θανάσης Παπαθανάσης.

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Η ατιμωρησία του χθες, νομιμοποιεί τη διαφθορά του σήμερα…

Published

on

By

Για όλα φταίνε οι προηγούμενοι. Κι έτσι δικαιολογείται το κάθε νέο φαγοπότι ως… θεσμική ανάγκη.

Τα σκάνδαλα που αποκαλύπτονται, καταγγέλλονται μετά βδελυγμίας. Όσα, βέβαια, αφορούν την προηγούμενη κυβέρνηση. Τα δικά τους σκάνδαλα είτε είναι «προσωπικές υποθέσεις», είτε «fake news», είτε  «θα τα δούμε όταν έρθει η ώρα». Που ποτέ δεν έρχεται.

Και κάπως έτσι λειτουργεί η περίφημη «πολιτική συνέχεια» στην Ελλάδα: η ατιμωρησία του χθες να νομιμοποιεί τη διαφθορά του σήμερα. Οι παλιοί συγχωρούνται μέσω της βρώμικης δράσης των καινούργιων. Ένας διαρκής φαύλος κύκλος, με τους πολίτες πάντα στον ρόλο του θεατή – ή του επόμενου θύματος.

Το χειρότερο, όμως, δεν είναι η διαφθορά στην κορυφή. Είναι η ηθική διάβρωση που εξαπλώνεται προς τα κάτω. Όταν ο πολίτης βλέπει ότι για να διοριστείς πρέπει να έχεις γνωριμία και όχι βιογραφικό, όταν βλέπει πως κανείς δεν τιμωρείται για τίποτα, το μήνυμα είναι σαφές: «Κλέψε κι εσύ, μπορείς».

Κι έτσι η ελληνική κοινωνία μαθαίνει να προσαρμόζεται. Η διαφθορά γίνεται καθημερινότητα. Το ρουσφέτι, δικαίωμα. Το ψέμα, τακτική. Και η ελπίδα, ανέκδοτο.

Όσοι διαμαρτύρονται αντιμετωπίζονται ως γραφικοί. Όσοι προσπαθούν να τηρήσουν αρχές, μένουν απ’ έξω. Το σύστημα έχει φροντίσει να τους θεωρεί «περίεργους» ή – χειρότερα – «ανίκανους να παίξουν το παιχνίδι».

Αυτή η κατάσταση δεν είναι απλώς πολιτική. Είναι πολιτισμική. Και όσο η κοινωνία παραμένει απαθής ή συμβιβασμένη, τόσο η ανακύκλωση της φαυλότητας θα συνεχίζεται. Όχι γιατί δεν υπάρχουν έντιμοι άνθρωποι – αλλά γιατί κανείς δεν τους επιτρέπει να φτάσουν ψηλά χωρίς να λερωθούν.

Η αλλαγή ξεκινά από τη βάση. Από τους πολίτες που θα πάψουν να αποδέχονται την παρακμή ως κανονικότητα. Από αυτούς που δεν θα ζητούν ρουσφέτι αλλά δικαιοσύνη. Και κυρίως, από εκείνους που θα καταλάβουν πως η αδιαφορία τους είναι το ισχυρότερο καύσιμο για τη μηχανή της διαφθοράς.

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Απαγορεύεται η αφισοκόλληση – Πρόστιμα στους παραβάτες

Published

on

By

Ο Δήμος Ναυπακτίας υπενθυμίζει εκ νέου σε φορείς, πολιτιστικούς συλλόγους και ιδιώτες ότι, η αυθαίρετη αφισοκόλληση σε κοινόχρηστους χώρους απαγορεύεται και συνεπάγεται την επιβολή διοικητικών προστίμων, όπως προβλέπεται από τη σχετική νομοθεσία.

Παρά τη βελτίωση που έχει σημειωθεί, εξακολουθούν να εντοπίζονται φαινόμενα ρύπανσης που επιβαρύνουν και υποβαθμίζουν τους κοινόχρηστους χώρους.

Οι αρμόδιες υπηρεσίες του Δήμου, στο πλαίσιο της διαρκούς προσπάθειας για την προστασία και αναβάθμιση του περιβάλλοντος, διατηρούν σταθερή τη στάση μηδενικής ανοχής απέναντι σε φαινόμενα ρύπανσης.

Είναι σημαντικό να γίνει αντιληπτό ότι η παράνομη αφισοκόλληση επιβαρύνει όχι μόνο αισθητικά, αλλά και περιβαλλοντικά τον δημόσιο χώρο. Η ενημέρωση του κοινού μπορεί να πραγματοποιείται με εναλλακτικά μέσα, με σεβασμό στο περιβάλλον.

Υπενθυμίζεται ότι, η τοποθέτηση ενημερωτικού υλικού επιτρέπεται μόνο στους ειδικά διαμορφωμένους πίνακες ανακοινώσεων, οι οποίοι βρίσκονται σε κεντρικά σημεία της πόλης, με αυστηρή τήρηση του Κανονισμού Καθαριότητας του Δήμου Ναυπακτίας.

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ