Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Μεγαλώνει η «προίκα» για την πινακοθήκη Ναυπάκτου

Published

on

Την ανακοίνωση της προσφοράς είκοσι δημιουργημάτων, του παγκόσμιας φήμης εικαστικού και πολιτικού, με σημείο αναφοράς την οικολογία, Wassili Lepanto στη Ναύπακτο, ανακοίνωσε σε συνέντευξη τύπου ο πρώην αντιδήμαρχος Πολιτισμού Γιάννης Ράπτης.  Στον πολυχώρο πολιτισμού «Art Lepanto» στο λιμάνι, όπου και εκτίθενται τα έργα, έγινε η παρουσίασή τους, αλλά και η ανάγνωση της επιστολής του καλλιτέχνη που τα παραχωρεί στον Δήμο Ναυπακτίας. Για μια ακόμα φορά ο κ. Ράπτης επανέλαβε την ανάγκη για την δημιουργία δημοτικής πινακοθήκης στη Ναύπακτο, ώστε να φιλοξενηθούν τόσο τα έργα του Wassili Lepanto, όσο και του Πιερράκου, του Φασιανού, του Σταθόπουλου αλλά και άλλων μεγάλων εικαστικών καλλιτεχνών που μέχρι σήμερα έχουν προχωρήσει σε δωρεές προς τον Δήμο για τον σκοπό αυτό. Για τον  Wassili Lepanto, μίλησε και ο Διευθυντής της Παπαχαραλαμπείου Δημόσιας Κεντρικής Βιβλιοθήκης Ναυπάκτου Γιάννης Χαλάτσης και οι γνωστοί Ναυπάκτιοι εικαστικοί Γιάννης Αρτινόπουλος και Νίκος Καλατζής, τονίζοντας και αυτοί από την πλευρά τους την ανάγκη για την ύπαρξη δημοτικής πινακοθήκης στην πόλη της Ναυπάκτου, κάτι που θα πρέπει οι δημοτικοί άρχοντες να σχεδιάσουν και να υλοποιήσουν.

 

Από την Περδικόβρυση στα πέρατα της γης!

Ο Wassili Lepanto γεννήθηκε το 1940 στη Ναύπακτο, και συγκεκριμένα στην Περδικόβρυση Ναυπακτίας. Ο Βασίλειος Λουκόπουλος, αποκτά το όνομα Wassili Lepanto, στη Χαϊδελβέργη όπου ζει από το 1964 και γίνεται παγκόσμια γνωστός.  Σπούδασε γερμανική γλώσσα και λογοτεχνία, ιστορία, εκπαίδευση και ιστορία της τέχνης στα πανεπιστήμια της Χαϊδελβέργης και του Μανχάιμ, ενώ έντονη ήταν η εμπλοκή του με το φοιτητικό κίνημα. Σημείο καμπής της ζωής του ήταν μια διαμονή στο Μέλανα Δρυμό. Η συνάντηση με την μεγαλοπρέπεια της φύσης τον συγκλόνισε. Η έκθεση του Club of Rome σχετικά με το θάνατο των δασών, τη ρύπανση των θαλασσών και των ποταμών, τον Ψυχρό Πόλεμο και τα πυρηνικά όπλα στην Ανατολή και τη Δύση τον πολιτικοποίησε.

Το 1979-81 έθεσε τα θεμέλια για το εικαστικό κομμάτι του, το οποίο στα επόμενα χρόνια ξεδιπλώθηκε σε τρεις βασικές περιόδους – κίτρινο-καφέ, πράσινο και λευκό . Το παραγωγικό καλλιτεχνικό έργο συνοδεύτηκε ταυτόχρονα από μια έντονη εκθεσιακή δραστηριότητα, η οποία τον οδήγησε από το Παρίσι, στη Βιέννη, στο Ελσίνκι, στο Μονπελιέ, στην Αθήνα, στη Νέα Υόρκη, στη Γενεύη, στη Φλωρεντία και στην Κίνα. Όχι μόνο με καταλόγους εκθέσεων, αλλά και με εκτυπώσεις τέχνης, καρτ-ποστάλ και ημερολόγια

Η τέχνη του Lepanto έγινε γνωστή σε ένα ευρύτερο κοινό. Το 1983 εκδόθηκε το βασικό προγραμματικό Μανιφέστο για τις Τέχνες, για την Οικολογική Τέχνη . Έδωσε επίσης διαλέξεις θεωρίας της τέχνης για τη διάδοση της οικολογικής αισθητικής του.

Το 2009, ο καλλιτέχνης ίδρυσε την πολιτιστική πρωτοβουλία Heidelberg Nursing and Preservation, και ο ίδιος εκλέχθηκε στο δημοτικό συμβούλιο της Χαϊδελβέργης.

Στο Heidelberger Palais Bunsen , ένα πανεπιστημιακό ινστιτούτο, κρέμεται ο μεγαλύτερος πίνακας του Lepanto, ο δυτικός κύκλος (1992-1995). Πρόκειται για πολυτυπία αποτελούμενη από έξι πίνακες (300 × 580 εκ.), που παρουσιάζουν δύο σκηνές από το τοπίο ( Δελφούς και Ναυπλία ) και τέσσερις σκηνές από την ελληνική μυθολογία. Έργα του έχει εκθέσει και στη Ναύπακτο, με αφορμή τους εορτασμούς για την Ναυμαχία της Ναυπάκτου, το 2017.

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Μη οικοδομήσιμα τα κάτω από 2 στρέμματα ακίνητα σε οικισμούς

Published

on

By

Υπογράφηκε και βγαίνει σε ΦΕΚ το νέο Προεδρικό Διάταγμα του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, σύμφωνα με τις κατευθύνσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας, για την εκ νέου οριοθέτηση των οικισμών της χώρας.

Με το νέο ΠΔ τα ακίνητα σε οικισμούς, κάτω από 2 στρέμματα, γίνονται μη οικοδομήσιμα.

Το Υπουργείο προχώρησε σε μια μεθοδολογία που κρίθηκε νόμιμη από το ΣτΕ για τις 3 ζώνες από τις οποίες θα γίνει η οριοθέτηση των οικισμών.

Α Ζώνη: είναι το εσώτερο – συνεκτικό τμήμα του οικισμού, που είχε δημιουργηθεί προ του 1923 (ιστορικός πυρήνας).

Β Ζώνη: είναι το συνεκτικό τμήμα που έχει δημιουργηθεί μεταξύ των ετών 1923 και του 1983.

Β1 Ζώνη: είναι το διάσπαρτο τμήμα του οικισμού που έχει δημιουργηθεί μεταξύ του 1923 και του 1983.

Η Ζώνη Γ που αναφερόταν στο προηγούμενο σχέδιο του Π.Δ. και θα περιλάμβανε τις περιοχές του οικισμού μετά τη Β1 Ζώνη μέχρι και το καθορισμένο όριο του οικισμού, αφαιρέθηκε έπειτα από παρατήρηση του Σ.τ.Ε.

– Δεν προβλέπεται επίσης οριοθέτηση σε μη οριοθετημένους οικισμούς.

Πρακτικά, ιδιοκτησίες που είναι αυτή τη στιγμή εντός ορίων οικισμών, με τη δημοσίευσή του νέου ΠΔ του ΥΠΕΝ, που προβλέπει μείωση των ορίων οικισμών σε χωριά και σε οικισμούς έως και 2.000 κατοίκων θα  μετατραπούν σε ιδιοκτησίες εκτός ορίων οικισμών και συνεπώς άνευ οικοδομησιμότητας με αποτέλεσμα την πλήρη απαξίωση της περιουσίας τους.

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Στην «Προκρούστεια κλίνη» η οριοθέτηση οικισμών κάτω των 2.000 κατοίκων

Published

on

By

Η διαδικασία οριοθέτησης, σύμφωνα με το νέο Προεδρικό Διάταγμα, αγνοεί τον κρίσιμο ρόλο της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και περιορίζει τις δυνατότητες δόμησης σε περιοχές που θα μπορούσαν να ενισχύσουν την τοπική οικονομία και την κοινωνία, ενώ αντί να αντιμετωπίσει την στεγαστική κρίση, πρόκειται να την επιδεινώσει, πλήττοντας τη μικρομεσαία ιδιοκτησία.

Ποια οικόπεδα χάνουν το δικαίωμα δόμησης από το νέο ΠΔ για τα όρια οικισμών

Να σημειωθεί ότι τα όρια των Οικισμών καθορίσθηκαν κατά 99% σε όλη την Ελλάδα το έτος 1985 με Αποφάσεις των τότε Κρατικών Νομαρχών. Έκτοτε, και επί 40 χρόνια (1985-2025) οι οικισμοί αναπτύσσονται εντός των ορίων τους, με ελάχιστες περιπτώσεις Πολεοδόμησης τους ή Πολεοδομικής Επέκτασης τους (κυρίως λόγω της μακροχρόνιας – άνω της 10ετίας – απαιτητικής διαδικασίας).

Το ΥΠΕΝ προωθεί μέσω Προεδρικού Διατάγματος την επανοριοθέτηση των Οικισμών μέσα από τα υπό εκπόνηση Τοπικά και Ειδικά Πολεοδομικά Σχέδια (ΤΠΣ & ΕΠΣ), μετά από απαίτηση του Σ.τ.Ε.: επειδή οι τότε κρατικοί Νομάρχες δεν ήταν εξουσιοδοτημένοι αρμοδίως για το θέμα, (κατά το Σ.τ.Ε.).

Τα κριτήρια όμως που τίθενται αφορούν το παρελθόν και λιγότερο το παρόν χωρίς να λαμβάνεται υπόψη το αύριο και το μέλλον και η αναπτυξιακή προοπτική κάθε οικισμού.

Συγκεκριμένα, με τα κριτήρια που τίθενται στο νέο Π.Δ. τα σημερινά όρια των οικισμών μειώνονται δραστικά και οριζόντια και περιλαμβάνουν ότι έχει οικοδομηθεί μέχρι το 1983 και περιοχές που έχουν οικοδομηθεί έως σήμερα, με προϋποθέσεις.

Για επέκταση ούτε λόγος, ακόμη και εκεί που υπάρχει πιεστική ανάγκη, ούτε λόγος, ούτε τρόπος.

Η απάντηση του ΥΠΕΝ για την κάλυψη των αναγκών με πολεοδόμηση, είναι μια ανέφικτη λύση με παραπομπή στις καλένδες, αφού:

Η Πολεοδομική Επέκταση με Πολεοδομική Μελέτη και Πράξη Εφαρμογής, σημαίνει χρόνο άνω των 10 ετών και κόστος  άνω του 1 εκ ανά οικισμό, ενώ ταυτόχρονα οι περισσότεροι Δήμοι δεν διαθέτουν ΥΔΟΜ και έμπειρους μηχανικούς (τοπογράφους και πολεοδόμους), ενώ είναι αδύνατον με τα γνωστά δεδομένα να χρηματοδοτήσει η πολιτεία αυτό το τεράστιο πρόσθετο έργο.

Οι συνέπειες…

Το νέο Π.Δ. που προωθεί το Υ.Π.ΕΝ. είναι Προκρούστεια κλίνη αφού με τα κριτήρια του προβλέπει με οριζόντιο τρόπο σε όλη την Ελλάδα τη δραστική συρρίκνωση των ορίων των οικισμών κάτω από 2.000 κατοίκους με βάση το παρελθόν, χωρίς να λαμβάνεται υπόψη το παρών και πολύ περισσότερο η προοπτική ανάπτυξης του κάθε οικισμού και του κάθε τόπου.

♦ Τα Τοπικά και Ειδικά Πολεοδομικά Σχέδια μέσα από τα οποία υποτίθεται ότι προσδιορίζεται η προοπτική του κάθε τόπου και στον οικιστικό τομέα  απλά θα επικυρώσουν την αυταρχική χωρίς πολιτική και θεσμική «νομιμοποίηση» εμμονή για την κατάργηση κάθε δυνατότητας δόμησης εκτός πόλεων και μεγαλουπόλεων.

♦ Δεν λαμβάνεται υπόψη, δεν τους ενδιαφέρει;; η πραγματική προοπτική του κάθε τόπου και θα μπορούσε να ενισχυθεί και κανονικοποιηθεί με τα Π.Δ. των Ε.Π.Σ. ή Τ.Π.Σ.

♦ Ο  ρόλος της Τ.Α. και κάθε Δήμου στην διαδικασία οριοθέτησης των οικισμών μηδενικός και ανύπαρκτος.

Η Κ.Ε.Δ.Ε. θα πρέπει να αντιδράσει συνολικά για να μην δημοσιευθεί το εν λόγω Προεδρικό Διάταγμα, με στόχο να ξεκινήσει διαβούλευση για καθορισμό ζωνών κλιμακούμενής δόμησης στα υπάρχοντα όρια των οικισμών, αλλιώς, χιλιάδες μικροϊδιοκτήτες θα κοιμηθούν έχοντας οικοδομήσιμα οικόπεδα και θα ξυπνήσουν έχοντας πλέον χωραφάκια!!!

 

 

 

 

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

«Τροχονόμοι» οι δήμοι για την αναβάθμιση και επισκευή σχολικών μονάδων

Published

on

By

Σοβαρές αντιδράσεις και βαθύς προβληματισμός εκφράστηκαν στο πρόσφατο Διοικητικό Συμβούλιο της ΚΕΔΕ σχετικά με την εφαρμογή του προγράμματος «Μαριέτα Γιαννάκου», το οποίο αφορά την αναβάθμιση και επισκευή σχολικών μονάδων ανά την επικράτεια. Δήμαρχοι και αιρετοί όλων των βαθμίδων έθεσαν ζήτημα ουσιαστικού αποκλεισμού των δήμων από τη διαδικασία σχεδιασμού και υλοποίησης του προγράμματος, ενώ ασκήθηκε σφοδρή κριτική τόσο στην ΚΤΥΠ («Κτιριακές υποδομές ΑΕ»), που βρίσκεται υπό την εποπτεία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών όσο και στο Υπουργείο Παιδείας.

Το μεγάλο πρόβλημα είναι ότι η διαδικασία που ακολουθείται με αποκλεισμένους του δήμους, οδηγεί σε επισκευές δευτερεύουσας σημασίας την ίδια ώρα όπου σχολεία αντιμετωπίζουν τεράστια προβλήματα λειτουργικότητας.

Έντονος είναι ο προβληματισμός και για τα κριτήρια με τα οποία γίνεται η κατανομή μεταξύ των δήμων.

Να σημειωθεί πως η ΚΤΥΠ έχει προσλάβει μηχανικούς που επισκέπτονται τα σχολεία και συνεννοούνται με τους διευθυντές, χωρίς να ενημερώνεται κανείς από τον δήμο.

Το πρόγραμμα εκτελείται χωρίς κανέναν έλεγχο ή συμμετοχή του δήμου.

Ο Β’ Αντιπρόεδρος της ΚΕΔΕ και Δήμαρχος Αγρινίου Γιώργος Παπαναστασίου, επισήμανε ότι η ανάθεση του προγράμματος στην ΚΤΥΠ και όχι στο Υπουργείο Εσωτερικών αποτελεί θεσμικό λάθος, σημειώνοντας:

«Το Υπουργείο Εσωτερικών όφειλε να ηγείται του προγράμματος. Η ΚΤΥΠ υπάγεται στο Υπουργείο Υποδομών. Ποια είναι η λογική πίσω από αυτή την επιλογή; Δεν μπορεί οι διευθυντές, χωρίς τεχνικές γνώσεις, να καθορίζουν την επικινδυνότητα των κτιρίων. Πρέπει να επιστρέψει η ευθύνη στους δήμους ή να φύγει εντελώς από εμάς και να την αναλάβει εξ ολοκλήρου η ΚΤΥΠ.»

Ο κ. Παπαναστασίου μάλιστα επεσήμανε και «το κόλπο» των διευθυντών να επικαλούνται λόγους επικινδυνότητας για επισκευές πολυτελείας.

 

 

 

 

 

Continue Reading
musitsa-leatherbags-new

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ