Connect with us

ΕΛΛΑΔΑ

Μειωμένος ΕΝΦΙΑ έως 30% για 7,3 εκατ. ιδιοκτήτες

Published

on

Στον προσωπικό λογαριασμό που διατηρούν 7.300.000 φορολογούμενοι – ιδιοκτήτες ακινήτων στο TAXISnet θα αναρτηθούν στα τέλη Αυγούστου τα νέα εκκαθαριστικά ΕΝΦΙΑ για το 2019 με τον φόρο που αναγράφεται να είναι μεσοσταθμικά μειωμένος σε σύγκριση με πέρυσι κατά 22% ή συνολικά κατά 465 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων, «ενόψει της έναρξης των εργασιών για την εκκαθάριση του ΕΝΦΙΑ έχει κλείσει από τις 11 το πρωί της Παρασκευής 16 Αυγούστου και μέχρι τις 31 Αυγούστου η εφαρμογή για την υποβολή του Ε9 έτους 2019.

Επίσης, η εφαρμογή για την υποβολή δηλώσεων Στοιχείων Ακινήτων 2020 δεν είναι διαθέσιμη στις 16 Αυγούστου και στο διάστημα από τις 11 το πρωί ως τις 3 το μεσημέρι. Όλες οι υπόλοιπες λειτουργίες του Περιουσιολογίου (όπως το Πιστοποιητικό ΕΝΦΙΑ, υποβολές δηλώσεων Ε9 ετών 2010 – 2018) θα είναι διαθέσιμες κανονικά, καθ’ όλη τη διάρκεια των εργασιών».

Στην περίπτωση συζύγων και εφόσον ο καθένας έχει ποσοστά επί ακίνητης περιουσίας, το εκκαθαριστικό ΕΝΦΙΑ εκδίδεται χωριστά για κάθε σύζυγο. Μάλιστα αν κάποιος σύζυγος δεν έχει ακόμη κωδικούς εισαγωγής στο σύστημα ΤAXISnet θα πρέπει να ακολουθήσει τη διαδικασία έκδοσης κλειδάριθμου ώστε να μπορέσει να έχει πρόσβαση στο εκκαθαριστικό του σημείωμα και στην ταυτότητα πληρωμής του φόρου.

Ο φόρος που θα προκύψει πρέπει να πληρωθεί σε πέντε μηνιαίες δόσεις, εκτός και εάν η Εφορία προχωρήσει σε συμψηφισμό της συνολικής οφειλής ΕΝΦΙΑ με ενδεχόμενη επιστροφή φόρου που έχει ο φορολογούμενος και ακόμη δεν του έχει καταβληθεί. Αν συμβεί αυτό, ο πολίτης θα χάσει το προνόμιο να πληρώσει τον ΕΝΦΙΑ σε μηνιαίες δόσεις καθώς μέρος ή το σύνολο του φόρου θα συμψηφιστεί με την επιστροφή που έχει προκύψει κατά την εκκαθάριση της φορολογικής δήλωσής του.

Η πληρωμή της 1ης δόσης θα πρέπει να γίνει έως τις 30 Σεπτεμβρίου, η οποία μάλιστα θα συμπέσει με την καταβολή της 2ης δόσης του φόρου εισοδήματος.

Οι επόμενες δόσεις θα πρέπει καταβληθούν στα τέλη Οκτωβρίου, Νοεμβρίου, Δεκεμβρίου και Ιανουαρίου 2020. Σε περίπτωση εφάπαξ πληρωμή του φόρου δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για έκπτωση φόρου. Όσοι επιθυμούν να πληρώσουν τον φόρο σε άτοκες δόσεις θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν τα προγράμματα των τραπεζών που προωθούν μέσω των πιστωτικών καρτών.

Από την άλλη, η Εφορία δίνει τη δυνατότητα αποπληρωμής του ΕΝΦΙΑ μέσω της πάγιας ρύθμισης έως 12 έντοκες δόσεις με ετήσιο επιτόκιο 5%.

ΕΛΛΑΔΑ

Πρόσληψη 13 ατόμων από την ΚΕΔΝ – Σε αναμονή για το νέο Δ.Σ

Published

on

By

ΚΕΔΝ-ΚΠΑΠ-ΒΟΗΘΕΙΑ-ΣΤΟ-ΣΠΙΤΙ-Ναύπακτος

Ολοκληρώθηκε η διαδικασία πρόσληψης 13 ατόμων στην Κοινωφελή Επιχείρηση του Δήμου Ναυπακτίας (ΚΕΔΝ). Οι διαδικασίες έγιναν με το Διοικητικό Συμβούλιο που έχει οριστεί από την προηγούμενη δημοτική αρχή.

Έτσι, στη Ναύπακτο και στο κτίριο ΚΔΑΠ ΜΕΑ την Παρασκευή 8 Νοεμβρίου 2019 το μεσημέρι, συνήλθε σε τακτική συνεδρίαση το Διοικητικό Συμβούλιο της Κοινωφελούς Επιχείρησης Δήμου Ναυπακτίας, μετά από πρόσκληση του Προέδρου, για την εξέταση και λήψη αποφάσεως με θέμα : Επικύρωση οριστικού Πίνακα προσληφθέντων (Ανακοίνωση υπ΄αριθ. 144 / 2019 Για τη σύναψη Σύμβαση Εργασίας Ι.Δ.Ο.Χ. για την υλοποίηση Ευρωπαϊκών προγραμμάτων από νομικά πρόσωπα ΟΤΑ-δράση «Εναρμόνιση Οικογενειακής και Επαγγελματικής Ζωής» του ΕΣΠΑ 2014-2020, για τα Κ.Δ.Α.Π. και Κ.Δ.Α.Π. – Μ.Ε.Α. της K.E.Δ.N.)  Στην συνεδρίαση και στο  σύνολο εννέα συμβούλων παρόντα ήταν πέντε μέλη.

Μετά και την εξέταση των υποβληθέντων ενστάσεων ολοκληρώθηκε πλέον η διαδικασία με 13 άτομα και με ειδικότητες  Παιδαγωγός Ειδικής Αγωγής, Γυμναστής Εδικής Αγωγής, Κοινωνικός Φροντιστής, Εικαστικός, Θεατρολόγος κ.α, να βρίσκονται στο δυναμικό της ΚΕΔΝ.

Ωστόσο η Κοινωφελής Επιχείρηση βρίσκεται σε αναμονή του νέου Διοικητικού Συμβουλίου, που σύμφωνα με το νόμο πρέπει μέχρι το τέλος Νοεμβρίου να οριστεί από τη νέα δημοτική αρχή.

Continue Reading

ΕΛΛΑΔΑ

Πρόσκληση για τη χρηματοδότηση Δήμων προς ίδρυση νέων παιδικών σταθμών

Published

on

By

δημιουργία-νέων-παιδικών-σταθμών-πρόσκληση-ΕΕΤΑΑ

Δημοσιεύθηκε την 5η Νοεμβρίου από την Ελληνική Εταιρία Τοπικής Ανάπτυξης & Αυτοδιοίκησης (ΕΕΤΑΑ) Α.Ε. η 2η τροποποίηση της Πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τη συμμετοχή Δήμων και Νομικών Προσώπων αυτών, στο Πρόγραμμα χρηματοδότησης με σκοπό την ίδρυση νέων τμημάτων βρεφικής, παιδικής και βρεφονηπιακής φροντίδας.

Ως καταληκτική ημερομηνία για την υποβολή των προτάσεων ένταξης στο χρηματοδοτικό Πρόγραμμα ορίστηκε η 31η Δεκεμβρίου 2019.

 

Υπενθυμίζεται πως πρόκειται για Πρόσκληση που καλεί:

(1)τους Δήμους οι οποίοι ήδη λειτουργούν σταθμούς με τμήματα βρεφικής, παιδικής και βρεφονηπιακής φροντίδας,

 (2) τα Νομικά Πρόσωπα των Δήμων που ήδη λειτουργούν σταθμούς με τμήματα βρεφικής, παιδικής και βρεφονηπιακής φροντίδας, να υποβάλουν πρόταση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τη συμμετοχή στο Πρόγραμμα χρηματοδότησης από πόρους του Υπουργείου Εργασίας&Κοινωνικών Υποθέσεων, με σκοπό την ίδρυση και λειτουργία έως δύο νέων τμημάτων βρεφικής, παιδικής και βρεφονηπιακής φροντίδας.

Τα νέα τμήματα δύναται να ενταχθούν σε ήδη λειτουργούντες σταθμούς, εφόσον σε αυτούς υπάρχει ελεύθερος χώρος ικανός να διαμορφωθεί ώστε να τα στεγάσει, ή να αποτελέσουν τμήματα νέου/νέων σταθμού/σταθμών που θα συστήσει ο Δήμος.

Η συνολική χρηματοδότηση για τους δικαιούχους των κατηγοριών (1) και (2) δεν μπορεί να ξεπερνά το ποσό των 50.000,00 ευρώ για(α)ένα τμήμα δυναμικότητας έως 12 βρεφών, ή (β) ένα τμήμα δυναμικότητας έως 25 νηπίων

 

Η χρηματοδότηση καλύπτει τη δαπάνη των δικαιούχων για:

(i)Εργασίες ανακαίνισης – επισκευής και διαμόρφωσης υφιστάμενων κενών και ελεύθερων κτιριακών χώρων, οι οποίοι ανήκουν κατά πλήρη κυριότητα, χρήση και νομή στους Δήμους ή τα Νομικά τους Πρόσωπα, ή είναι παραχωρημένοι σ’ αυτούς κατά χρήση ή μισθωμένοι από αυτούς ή σε χώρους σε ήδη λειτουργούντες σταθμούς, εφόσον σε αυτούς υπάρχει ελεύθερος χώρος ικανός να διαμορφωθεί ώστε να τα στεγάσει

 (ii) Το κόστος προμήθειας του απαραίτητου εξοπλισμού για τη λειτουργία των νέων τμημάτων βρεφικής, παιδικής και βρεφονηπιακής φροντίδας, την εκπόνηση της μελέτης ή των μελετών για τις παραπάνω εργασίες ,την παροχή υπηρεσιών υποστήριξης για την υλοποίηση του συγκεκριμένου έργου.

Πηγή:

Continue Reading

ΕΛΛΑΔΑ

Ράβε – Ξήλωνε …στο λαβύρινθο των δημοσίων έργων

Published

on

By

ΑΣΠΡΟ-ΜΑΥΡΟ-δημόσια-έργα-δήμος-ναυπακτίας

Η εκτέλεση των δημοσίων και των δημοτικών έργων στη χώρα μας έχει τη δική της αξιοπρόσεκτη διαδρομή. Μια διαδρομή δαιδαλώδη που για να την ακολουθήσει κανείς χρειάζεται το μίτο της Αριάδνης για να μη χαθεί στο λαβύρινθο της    ελληνικής γραφειοκρατίας.

Ένα πλέγμα νόμων, προεδρικών διαταγμάτων και υπουργικών αποφάσεων ορίζουν τις διαδικασίες που πρέπει να ακολουθήσει η διοίκηση προκειμένου να ολοκληρώσει ένα έργο δημοσίου χαρακτήρα. Οι διαδικασίες αυτές σε πάρα πολλές περιπτώσεις είναι αντικρουόμενες και οι υπάλληλοι που     καλούνται να βάλουν την υπογραφή τους ακροβατούν ανάμεσα στη νομιμότητα και την παρανομία, με ό τι αυτό συνεπάγεται.

Αυτό πέρα από τις καθυστερήσεις που δημιουργεί στην υλοποίηση ενός έργου έχει συμβάλει και στη διαμόρφωση μιας αντίληψης στην κοινή γνώμη ότι για όλα φταίνε οι υπάλληλοι. Η κοινωνία δηλαδή βλέποντας τα αποτελέσματα αυτής της πολιτικής εύκολα ρίχνει την ευθύνη στον τελευταίο τροχό της αμάξης, εύκολα βλέπει το δένδρο και χάνει το δάσος.

Για την υλοποίηση ενός δημοσίου έργου πρέπει να υπάρχουν οι προβλεπόμενες από τη νομοθεσία μελέτες.

Οι μελέτες ανάλογα με τη φύση του έργου πρέπει να υποβληθούν σε μια σειρά από δημόσιες υπηρεσίες για να λάβουν τη σχετική έγκριση. Στη συνέχεια ακολουθεί ο δημόσιος μειοδοτικός διαγωνισμός, η υπογραφή των σχετικών συμβάσεων και η εκτέλεση του έργου με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα.

Όταν πρόκειται για έργα που χρηματοδοτούνται από το ΕΣΠΑ έχουν εξασφαλισθεί όλες οι προβλεπόμενες αδειοδοτήσεις, υπάρχει η χρηματοδότηση και το έργο υλοποιείται απρόσκοπτα. Αυτό που πρέπει να εξασφαλίσει ο κύριος του έργου είναι η αυστηρή επίβλεψη ώστε το έργο να κατασκευασθεί όπως προβλέπεται στη μελέτη.

Ας δούμε τώρα ορισμένες από τις παθογένειες που τα δημόσια έργα γίνονται πολύ ακριβά και η ποιότητά τους είναι πολύ κάτω των προδιαγραφών τους.

Η πρώτη αδυναμία αφορά την μη πληρότητα των μελετών χωρίς να υπάρχει ευθύνη για τους μελετητές. Οι όποιες ελλείψεις στις μελέτες εμφανίζονται κατά την υλοποίηση των έργων και οδηγούν σε συμπληρωματικά έργα με όχι πάντα ορθές λύσεις και μεγάλο κόστος.

Η δεύτερη αδυναμία αφορά τις μεγάλες εκπτώσεις που δίνονται και οι οποίες οδηγούν σε έργα χαμηλής ποιότητας. Αυτό είναι αναπόφευκτο δεδομένου ότι με τιμές αγοράς είναι αδύνατο να υλοποιηθούν έργα σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στη μελέτη.

Επομένως οι μεγάλες εκπτώσεις στηρίζονται στην ανομολόγητη παραδοχή εκ μέρους των εργοληπτών ότι η επίβλεψη θα είναι χαλαρή και κάποιες από τις εργασίες ή τα υλικά που προβλέπονται θα τα αποφύγουν, σε βάρος βέβαια της ποιότητας του έργου.

Η τρίτη αδυναμία αφορά την ελλιπή επίβλεψη η οποία είναι αποτέλεσμα της έλλειψης τεχνικού προσωπικού.

Ιδιαίτερα για μεγάλα έργα με αφανείς (υπόγειες) εργασίες η συνεχής παρουσία του επιβλέποντα μηχανικού είναι απόλυτα αναγκαία. Πώς όμως μπορεί να γίνει αυτό όταν ο ίδιος μηχανικός έχει όλη τη γραφειοκρατική δουλειά και ταυτόχρονα καλείται να επιβλέπει πολλά έργα από το Γαλατά μέχρι τη Γραμμένη Οξιά,  για να αναφερθούμε στο δήμο Ναυπακτίας;

Με αφορμή το τελευταίο δημοτικό συμβούλιο και τα πεζοδρόμια που κατασκευάσθηκαν ανατολικά από το Σκα προέκυψε ότι το έργο κατασκευάσθηκε χωρίς μελέτη για τη διευθέτησης των ομβρίων. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να ζητήσει ο δήμος τη συνδρομή του Τεχνικού Συμβουλίου της Περιφέρειας ενώ το έργο ήταν σε εξέλιξη, και να προστεθούν οι εργασίες απορροής των ομβρίων που οδήγησαν σε επιβάρυνση του έργου κατά 50%.

Επίσης δεν προβλέφθηκε ο αγωγός για την αποχέτευση παρά το γεγονός ότι υπήρχαν αιτήσεις δημοτών που θέλουν να συνδεθούν με το αποχετευτικό σύστημα. Αυτό  εντός ολίγου θα οδηγήσει σε ξήλωμα της ασφάλτου και επανάληψη του ράβε ξήλωνε.

Ας ελπίσουμε ότι οι νέες επεκτάσεις των πεζοδρομίων θα συνεχισθούν με πλήρη φάκελο μελετών ώστε να δούμε ολοκληρωμένα έργα που θα λειτουργούν σε βάθος χρόνου χωρίς το γνωστό ράβε ξήλωνε.

 

Continue Reading

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

δερματινεσ-τσαντεσ-musitsa

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ