Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Πολιτιστικό Μονοπάτι: περπατώντας την ιστορία της Ναυπάκτου

Published

on

Στην τελική ευθεία μπήκε το έργο για το Πολιτιστικό Μονοπάτι της Ναυπάκτου, μετά την ένταξή του και την εξασφάλιση χρηματοδότησης από το πρόγραμμα Leader. Ένα σημαντικό αναπτυξιακό έργο, με διαδρομές που διατρέχουν τα γραφικότερα μέρη της πόλης, την περιοχή του Κάστρου, διασχίζοντας ιστορικά την πόλη της Ναυπάκτου.

Σύμφωνα με την μελέτη:

Για την διαμόρφωση – υποστήριξη της διαδροµής του πολιτιστικού µονοπατιού της Ναυπάκτου, όπως αυτό περιγράφεται, θα εκτελεστούν κατά ενότητες οι εργασίες που αναφέρονται στην συνέχεια, µε χρήση κυρίως φυσικών υλικών, µε ιδιαίτερη επιµέλεια και σεβασµό στην κλίµακα του χώρου.

Αναλυτικά θα εκτελεστούν οι εξής εργασίες:

  1. ΕΝΟΤΗΤΑ 1 : Οδός Μπότσαρη από δυτική πύλη Κάστρου (οδός Μεσολογγίου) έως πλατεία Θ. Παπαναγιώτου.

– Επισκευή, τµηµατική ανακατασκευή, µε τα ίδια υλικά, υπάρχουσας επίστρωσης µε

καλντερίµι.

– Συµπληρωµατικές επιστρώσεις οδού Νταλιάνη και επέκτασης οδού ∆ηµοσθένους µε

φυσικά υλικά.

 

  1. ΕΝΟΤΗΤΑ 2 : Στην θέση πλατείας Ρολογιού – Ωραίας Ντάπιας µε την οδό Κ. Τζαβέλλα µέσω της οδού Μάντεως Κάρνου.

– Καθαρισµός τµηµατική διαµόρφωση πλατείας Ρολογιού.

– Αποκατάσταση-επισκευή εξωτερικής κλίµακας σύνδεσης πλατείας Ρολογιού και Ωραίας

Ντάπιας µε τα ίδια υλικά και τοποθέτηση προστατευτικού κιγκλιδώµατος.

– Επισκευή – καθαρισµός εξωτερικής κλίµακας και οδού Μάντεως Κάρνου, από την Ωραία

Ντάπια.

 

  1. ΕΝΟΤΗΤΑ 3 : Μονοπάτι από Τσαούς Ντάπια προς Προφήτη Ηλία.

– Αποπεράτωση επιστρώσεων µε φυσική πέτρα

– Ανακατασκευή υπάρχουσας ξηρολιθοδοµής (µε τα ίδια υλικά)

 

  1. ΕΝΟΤΗΤΑ 4 : Σύνδεση Βεζύρ Τζαµιού-Χαµάµ µε την οδό Κοµνηνού, µέσω της οδού Πελοπίδα Φράγκου.

– Καθαρισµός-τµηµατική διαµόρφωση χώρου πλατώµατος Βεζύρ Τζαµιού – Οθωµανικής

κρήνης – Χαµάµ

– Αποκατάσταση-επισκευή εξωτερικής κλίµακας σύνδεσης πλατώµατος Βεζύρ Τζαµιού µε

οδό Πελοπίδα  Φράγκου.

– Καθαρισµός-τµηµατική διαµόρφωση, µε διατήρηση του φυσικού υλικού της οδού Π.

Φράγκου και δυνατότητα σύνδεσης µε την Μεγαλοµάτα.

 

  1. ΕΝΟΤΗΤΑ 5 : Σύνδεση οδού Πελοπίδα Φράγκου µε υπό διαµόρφωση πλατεία Παπαχαραλάµπους.

– ∆ιαµόρφωση-επίστρωση πεζοδροµίου οδού Κοµνηνού-Κοζώνη, από οδό Πελ.Φράγκου,

ως οδό Κοσµά του Αιτωλού.

– Επισκευή-συντήρηση Βατόβρυσης στο πεζοδρόµιο της οδού Κοµνηνού.

– ∆ιαµόρφωση-επίστρωση (µε ενιαίο υλικό) οδού Κοσµά του Αιτωλού, ως οδού ήπιας

κυκλοφορίας και στάθµευσης.

Επιπλέον:

Σε όλη τη διαδροµή και στις θέσεις όπου υπάρχουν πλατώµατα, διαµορφώνονται χώροι στάσης και καθιστικών, οι οποίοι εξοπλίζονται µε ενηµερωτικούς πίνακες και χάρτες για την παροχή της απαραίτητης πληροφόρησης στον επισκέπτη για την συγκεκριµένη θέση και την περιοχή.

Στις θέσεις θέας διαμορφώνονται επίσης χώροι καθιστικών.

Σε όλη τη διαδροµή τοποθετούνται πινακίδες ένδειξης κατευθύνσεων και λοιπής σήµανσης, ώστε να µπορούν οι επισκέπτες να ακολουθούν και άλλες διαδροµές µέσα στην πόλη µε σαφήνεια στον προσανατολισµό τους και µε δυνατότητα εύκολης επιστροφής στο κεντρικό µονοπάτι. Ο συνολικός χώρος της διαδροµής εξοπλίζεται µε τον απαραίτητο λοιπό αστικό εξοπλισµό, καλάθια αχρήστων, καθιστικούς πάγκους, πεζούλια, φυτεύσεις κλπ.,  Ο χώρος φωτίζεται µε διακριτικό, χαµηλό κυρίως, φωτισµό.

 

Η ενδεικτική µορφή των ενηµερωτικών πινάκων και πινακίδων και γενικότερα της προβλεπόµενης σήµανσης, αλλά και του λοιπού εξοπλισµού και η θέση τοποθέτησής τους φαίνεται στα σχέδια της µελέτης. Το περιεχόµενο, η απεικόνιση, η µορφή και το χρώµα των πληροφοριακών στοιχείων που θα αποτυπώνονται στους ενηµερωτικούς πίνακες και πινακίδες θα διαµορφωθούν µε την υπόδειξη της αρµόδιας Εφορείας Αρχαιοτήτων και θα έχουν ενιαία µορφή.

 

Σε όλους τους νέους χώρους που επιστρώνονται, σε όλη την διαδροµή του µονοπατιού κατά κανόνα, χρησιµοποιούνται φυσικά υλικά ίδιου χρώµατος σε διαφορετικά µεγέθη και συνδυασµούς και συγκεκριµένα : – Όπου υπάρχουν τσιµεντοστρωµένα τµήµατα, αυτά επιστρώνονται µε φυσικά υλικά.

– Όπου επισκευάζονται ή επεκτείνονται επιστρωµένα τµήµατα του µονοπατιού, επιστρώνονται µε το ίδιο φυσικό υλικό µε την ίδια µορφή ή και αναλογία και µε

εναλλαγές, σύµφωνα µε την διαµορφωµένη κατάσταση.

– Σε όλες τις περιπτώσεις επιστρώσεων λαµβάνονται ως πρότυπο τα παλαιότερα διαµορφωµένα πλακόστρωτα µε ορθογωνική ή και ακανόνιστη πέτρα, µε την µορφή

καλντεριµιού.

– Στην µετάβαση σε διαφορετική µορφής επίστρωση σχηµατίζεται διαχωριστική λωρίδα µε ορθογωνικού σχήµατος πέτρες.

– Όπου υπάρχουν ξηρολιθοδοµές, επισκευάζονται ή ανακατασκευάζονται ή και επεκτείνονται µε ίδια µορφή µε την αρχική και µε χρησιµοποίηση, τουλάχιστον κατά το εµφανές µέρος των ίδιων υλικών.

 

– Όπου επισκευάζονται τα πέτρινα συµπαγή σκαλοπάτια, χρησιµοποιούνται τα ίδια υλικά µε επιµεληµένη επανατοποθέτηση, αφού προηγουµένως έχει προετοιµαστεί η βάση τους. Σε περίπτωση συµπλήρωσης τµηµάτων των σκαλοπατιών αυτά θα είναι ίδιας ακριβώς µορφής και χρώµατος µε τα υπάρχοντα.

Σε καµία περίπτωση δεν γίνεται επένδυση των σκαλοπατιών.

– Όπου υπάρχουν παλαιές κλίµακες σκυροδέµατος, επισκευάζονται, καθαρίζονται µε υδροβολή και γίνεται επεξεργασία της επιφάνειάς τους µε χρήση τριβείου.

– Κατά περίπτωση και για την διαµόρφωση µικρών διαδροµών, µε εξοµάλυνση του φυσικού εδάφους (λόφος ∆εξαµενής) χρησιµοποιούνται κορµοδέµατα µε αφανή χρήση ξηρολιθοδοµής, για την διαµόρφωση και συγκράτηση του επιπέδου της διαδροµής.

 

Και επειδή θα πρέπει να αποδίδονται τα εύσημα στην όποια Δημοτική αρχή εμπνέεται, προγραμματίζει και υλοποιεί υποδομές και έργα ανάδειξης και ανάπτυξης για τον τόπο, να σημειώσουμε ότι η αρχική μελέτη για το Πολιτιστικό Μονοπάτι έγινε το 2011 από την τότε Δημοτική Αρχής Γ. Μπουλέ και τον Σύλλογο Αρχιτεκτόνων Ναυπακτίας.

Την ομάδα εργασίας συγκροτούσαν οι: Πατούχας Κων/νος (Πολιτικός Μηχανικός), Υφαντής Ιωάννης (Πολεοδόμος), Υφαντής Αθανάσιος (Αρχιτέκτονας Μηχανικός), Σούκος Αλέξανδρος ( Αρχιτέκτονας Μηχανικός) και  Σταμάτη Μαρία (Αρχιτέκτονας Μηχανικός).

 

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Παγκόσμιος πόλεμος  μεταξύ δημοκρατίας και αυταρχισμού

Published

on

By

Το παγκόσμιο πολιτικό και στρατιωτικό τοπίο αλλάζει, με ορισμένους ειδικούς να υποστηρίζουν ότι ο Γ’ Παγκόσμιος Πόλεμος έχει ήδη ξεκινήσει. Σε αντίθεση με τις παραδοσιακές έννοιες του παγκόσμιου πολέμου, δεν υπάρχουν μάχες μεγάλης κλίμακας, ωστόσο, τα στοιχεία δείχνουν ότι ο κόσμος έχει ήδη εμπλακεί σε μια μορφή πολέμου που είναι ανεπαίσθητη, διάχυτη και εξελίσσεται σε πολλούς τομείς.

Μια νέα μορφή σύγκρουσης

Η έννοια του υβριδικού πολέμου βρίσκεται στο επίκεντρο του ισχυρισμού ότι ο Γ’ Παγκόσμιος Πόλεμος βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη. Στις σημερινές συγκρούσεις, οι μάχες δεν διεξάγονται μόνο με φυσικά όπλα, αλλά με ένα μείγμα κυβερνοεπιθέσεων, παραπληροφόρησης και οικονομικής χειραγώγησης.

Η  χρήση  της παραπληροφόρησης, συμπεριλαμβανομένων των τρολ και των μέσω τεχνητής νοημοσύνης παραγόμενων deepfakes που εξαπλώνονται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, για να χειραγωγήσει την κοινή γνώμη και να σπείρει τη διχόνοια στις δυτικές δημοκρατίες, περιπλέκουν περαιτέρω το τοπίο αυτού του νέου πολέμου.

Τα φυσικά μέτωπα μάχης

Ενώ οι υβριδικές τακτικές κυριαρχούν στην παγκόσμια σκηνή, ορισμένες περιοχές εξακολουθούν να βιώνουν έντονες φυσικές πολεμικές συγκρούσεις.

Αυτό είναι εμφανές στην Ουκρανία, όπου ο πόλεμος συνεχίζει να κλιμακώνεται και ο απολογισμός τόσο για τους πολίτες όσο και για τους στρατιώτες είναι καταστροφικός.

Η εισβολή στην Ουκρανία, σημειώνουν ειδικοί, σηματοδότησε το τέλος της μεταπολεμικής τάξης πραγμάτων. Η εισβολή του Πούτιν στην Ουκρανία ήταν το εναρκτήριο στάδιο του Γ’ Παγκόσμιου Πολέμου. Ήταν το σημάδι του προς την παγκόσμια κοινότητα ότι η παγκόσμια τάξη, όπως υπήρχε μετά το τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, δεν υφίσταται πλέον.

Παράλληλα, στη Μέση Ανατολή οι εντάσεις αυξάνονται μετά τις επιθέσεις της Χαμάς τον Οκτώβριο του 2023 στο Ισραήλ, με κλιμάκωση της βίας στη Γάζα και τον Λίβανο, ενώ οι πρόσφατες δραματικές εξελίξεις στην Συρία μετά την ανατροπή Άσαντ, έχουν περιπλέξει ακόμη περισσότερο τις κινήσεις των «παιχτών» στην παγκόσμια γεωπολιτική σκακιέρα.

Μπορεί να αποφευχθεί η παγκόσμια κρίση;

Παρά τις αυξανόμενες εντάσεις, ορισμένοι αναλυτές παραμένουν επιφυλακτικοί. Ωστόσο, παραμένουν στην άποψη ότι ο κόσμος βιώνει ήδη τα πρώτα στάδια του Γ’ Παγκόσμιου Πολέμου, έστω και αν προς το παρόν περιορίζεται σε μεγάλο βαθμό στην Ουκρανία.

Καθώς η γεωπολιτική κατάσταση συνεχίζει να εξελίσσεται, το ερώτημα δεν είναι αν έχει αρχίσει ο Γ’ Παγκόσμιος Πόλεμος, αλλά πώς θα εξελιχθεί.

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Με Φωτεινή Δάρρα “άνοιξε” το 11ο Διεθνές Χορωδιακό Φεστιβάλ Ναυπάκτου «Μίκης Θεοδωράκης»

Published

on

By

Με μια ξεχωριστή μουσική βραδιά ξεκίνησε το 11ο Διεθνές Χορωδιακό Φεστιβάλ Ναυπάκτου «Μίκης Θεοδωράκης», στην κατάμεστη Παπαχαραλάμπειο αίθουσα εκδηλώσεων!
Η Φωτεινή Δάρρα, με την ιδιαίτερη φωνή και τη βαθιά ερμηνευτική της δύναμη, τίμησε το έργο του κορυφαίου Έλληνα δημιουργού και όχι μόνο.
Στη σκηνή τη συνόδευσαν οι εξαιρετικοί μουσικοί Γιώργος Παπαχριστούδης στο πιάνο και Μιχάλης Πορφύρης στο τσέλο.
Η Μικτή Χορωδία Ναυπάκτου, υπό τη διεύθυνση της μαέστρου Ελένης Παπαδοπούλου Αραβαντινού, απέδωσε αγαπημένα έργα συμπράττοντας μοναδικά με την καλλιτέχνιδα. Στο πιάνο συνόδευσε η Ζιζή Κορκοντζέλου.

Το Φεστιβάλ ολοκληρώνεται το Σάββατο, 17 Μαΐου

Με χορωδιακές παρουσιάσεις και το διαγωνιστικό μέρος, παρουσία κορυφαίων προσωπικοτήτων του χώρου, το Φεστιβάλ κορυφώνεται το Σάββατο 17 Μαΐου.

Η Κριτική Επιτροπή απαρτίζεται από τους διακεκριμένους Ηλία Ανδριόπουλο – συνθέτη, Αγαθάγγελο Γεωργακάτο – Διευθυντή Χορωδίας Εθνικής Λυρικής Σκηνής και Σταύρο Μπερή – Διευθυντή Χορωδίας Δήμου Αθηναίων.

Συμμετέχουσες Χορωδίες:

  1. Η Φωνή των Μακεδόνων
  2. Μικτή Χορωδία Συλλόγου Γυναικών Στρατωνίου
  3. Μικτή Χορωδία Δήμου Νέας Φιλαδέλφειας – Νέας Χαλκηδόνας
  4. Μουσικός Δίαυλος Καρύστου
  5. Δημοτική Χορωδία Μελίκης Δήμου Αλεξάνδρειας
  6. Χορωδία Ηχοχρώματα Πρέβεζας
  7. Πολυφωνική Χορωδία Ανατολικής Αιγιαλείας
  8. Χορωδία 5ου Δημοτικού Σχολείου Μεγάρων
  9. Χορωδία Δωματίου Philharmoni’a
  10. Χορωδία Υπαλλήλων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Γ’ Αθήνας
  11. Γυναικεία Χορωδία Κέρκυρας
  12. VOCÁL Φωνητικό Σύνολο Πάτρας
  13. Χορωδία Ambitus Λεοντείου Σχολής Νέας Σμύρνης
  14. Χορωδία Amabile
  15. La Familia Choir

Αναλυτικά το πρόγραμμα του Σαββάτου, 17 Μαΐου:

  • Α’ Μέρος | 15:00 – 18:00
    Ελεύθερη συμμετοχή χορωδιών
  • Β’ Μέρος | 18:00 – 20:00
    Χορωδιακός διαγωνισμός
  • Γ’ Μέρος | 20:00 – 20:40
    Ελεύθερη συμμετοχή
  • Μουσικό Διάλειμμα | 20:40 – 21:00
    Πιάνο για 4 χέρια: Ζιζή Κορκοντζέλου – Κωνσταντίνα Παπαγεωργίου
  • Ανακοίνωση Αποτελεσμάτων | Ώρα 21:00

Παρουσιάζει η Ελένη Κίτσιου. Η είσοδος είναι ελεύθερη για το κοινό.

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ανακοινώθηκαν οι «Γαλάζιες Σημαίες» για το 2025

Published

on

By

Σε εκδήλωση που έγινε την Πέμπτη 15 Μαΐου ανακοινώθηκαν οι παραλίες που βραβεύονται με «Γαλάζια Σημαία» για το 2025.

Η «Γαλάζια Σημαία» είναι το πλέον αναγνωρίσιμο και αξιόπιστο οικολογικό σύμβολο ποιότητας στον κόσμο για ακτές, μαρίνες και τουριστικά σκάφη που πληρούν τις αυστηρές προϋποθέσεις βράβευσης.

Τα κριτήρια για να βραβευτεί μια ακτή με «Γαλάζια Σημαία» ομαδοποιούνται σε τέσσερις  κατηγορίες  ως εξής :

#  Περιβαλλοντική εκπαίδευση και πληροφόρηση

#  Ποιότητα νερών κολύμβησης

#  Περιβαλλοντική διαχείριση

#  Ασφάλεια, ναυαγοσωστικά, πρώτες βοήθειες, υπηρεσίες και εγκαταστάσεις

Η Ελλάδα διατηρεί και το 2025 τη δεύτερη θέση παγκοσμίως στις βραβεύσεις με τη Γαλάζια Σημαία, συγκεντρώνοντας 623 ακτές, 18 μαρίνες και 17 τουριστικά σκάφη που πληρούν τα αυστηρά περιβαλλοντικά κριτήρια του διεθνούς προγράμματος.

«Γαλάζια Σημαία» το 2025 έλαβαν:

Στον  Δήμο Ναυπακτίας οι ακτές :  Κάτω Βασιλική και Κρυονέρι.

Στον Δήμο Δωρίδας οι ακτές:  Αγ. Νικόλαος, Βάθη, Γλυφάδα, Ερατεινή, Μαραθιάς, Μοναστηράκι, Σεργούλα, Σκάλωμα, Χιλιαδού.

 

 

 

 

 

Continue Reading
musitsa-leatherbags-new

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ