Connect with us

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Σειρά εκδηλώσεων απο το #heylepanto! vol.2

Published

on

Για την τελευταία εβδομάδα της έκθεσης της #EtelAdnan, το #heylepanto! vol.2 έχει προγραμματίσει σειρά εκδηλώσεων, συμμετέχοντας παράλληλα στους εορτασμούς του Δήμου Ναυπακτίας για τη Ναυμαχία του Λέπαντο (#Lepanto1571).

Η πρόσβαση σε όλες τις εκδηλώσεις είναι ελεύθερη για το κοινό.

 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ

 

1/10 “Διαβάζοντας την Etel Adnan, II”.

Ανάγνωση κειμένων και συνάντηση με την μεταφράστρια των βιβλίων της Etel Adnan, Βασιλική Γκέτσιου.  Βιβλιοπωλείο Adagio II, 8.30μμ.

 

2/10 “Etel Adnan, Εξόριστες λέξεις”, 2007.

Προβολή του ντοκιμαντέρ και συζήτηση με την σκηνοθέτη, Βουβούλα Σκούρα.

Ίδρυμα Μπότσαρη, 8.30μμ.

Παραγωγή: Cinergon. Συμπαραγωγή: Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου / ΕΡΤ.

 

3/10 “Σμύρνη: μουσικός κοσμοπολιτισμός”.

Μουσική βραδιά με τους: Ελένη Αναγνωστοπούλου (τραγούδι, κρουστά), Φώτη Αναγνωστόπουλο (ούτι, λύρα, τραγούδι), Σπύρο Δελέγκο (μαντολίνο, λάφτα, τραγούδι), Γιάννη Παναγιωτόπουλο (ούτι, λύρα, τραγούδι). Επιμέλεια: Σπύρος Δελέγκος, εθνομουσικολόγος.  Ίδρυμα Μπότσαρη, 8.30μμ.

 

6/10 Κεντρική ξενάγηση στην έκθεση της Etel Adnan. Ίδρυμα Μπότσαρη, 6μμ.

+ ξεναγήσεις, ατελιέ

* 6/10 Αναβίωση της Ναυμαχίας του Λέπαντο από τον Δήμο Ναυπακτίας. Λιμάνι, 8.30μμ.

 

    1/10 Διαβάζοντας την Etel Adnan, II.

Για την πρώτη κατά σειρά εκδήλωση, η Βασιλική Γκέτσιου, μεταφράστρια των βιβλίων της Etel Adnan στα ελληνικά, συνομιλεί με την επιμελήτρια του heylepanto! vol. 2 για τη ζωή και το έργο της δημιουργού. Θα διαβάσει αποσπάσματα από μεταφράσεις της, παλαιότερων και μελλοντικών εκδόσεων των βιβλίων της Etel Adnan: Γράφοντας σε μια ξένη γλώσσα (ed. Galerie Lelong & Εκδόσεις Άγρα) – Σχετικά με το τέλος της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας (ed. Galerie Lelong & Εκδόσεις Άγρα) – Περί πόλεων και περί γυναικών (ed. Tamyras) – Χάινερ Μίλερ και Τιντορέττο, το τέλος του δέους (ed. L’Échoppe) – Ανεκτικότητα (ed. L’Échoppe) – Επιστρέφοντας στην Γιουρσενάρ και του βιβλίου της Simone Fattal: Etel Adnan, η ζωγραφική ως καθαρή ενέργεια (ed. L’Échoppe).

Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στο βιβλιοπωλείο, Adagio II, με την ευγενική υποστήριξη του Σπύρου Αθανασίου.

Λίγα λόγια για την Βασιλική Γκέτσιου

Η Βασιλική Γκουγκουλίτσα-Γκέτσιου γεννήθηκε στην Καστοριά. Παιδί της μετανάστευσης – από την πλευρά της μητέρας της – των Καστοριανών γουναράδων της δεκαετίας του 1920 στο Παρίσι, όπου και έμαθε τα πρώτα της γράμματα, τελείωσε την Μέση Εκπαίδευση στην Καστοριά και στη συνέχεια σπούδασε Γαλλική Φιλολογία (Lettres Modernes) στο Πανεπιστήμιο της Grenoble. Από το 1979 διδάσκει Γαλλική γλώσσα, λογοτεχνία και πολιτισμό στο ΚΞΓ που διατηρεί ως σήμερα στη γενέθλια πόλη της.

Με τη μετάφραση ασχολείται τα τελευταία χρόνια, με ενδιαφέρον και ερασιτεχνική αφοσίωση, με σαφή προτίμηση σε κείμενα που σχετίζονται με τη καλλιτεχνική ζωή. Έχει μεταφράσει πολλά από τα πεζά της Etel Adnan. Τα δύο βιβλία από τις Εκδόσεις Άγρα, είναι τα πρώτα που βρήκαν τον δρόμο της δημοσίευσης, δίνοντας σε ευρύτερο κοινό την ευκαιρία να γνωρίσει καλύτερα την δημιουργό.

 

          2/10 Etel Adnan, Εξόριστες λέξεις, 2007.

Για τη δεύτερη βραδιά, θα προβληθεί η ταινία ντοκιμαντέρ της Βουβούλας Σκούρα, Etel Adnan, Εξόριστες λέξεις. Θα ακολουθήσει συζήτηση ανάμεσα στην σκηνοθέτη και την επιμελήτρια.

Η ταινία βασίζεται στην αλληλογραφία της Etel Adnan με τον καθηγητή Ιστορίας, Fawwaz Traboulsi, όπως παρουσιάζεται στο βιβλίο της Περί πόλεων και γυναικών (1993) και στις συζητήσεις της με την Βουβούλα Σκούρα, που ηχογραφήθηκαν ανάμεσα στο Παρίσι και τη Σκόπελο, από το 2003 ως το 2006. Η σκηνοθέτης, προσπαθεί να συνθέσει το ξεχωριστό πορτρέτο της Etel Adnan, μέσα από μια σειρά εικόνων, ήχων, γλωσσών, λαών και ταυτοτήτων.

Απέναντι στη θάλασσα – τη Μεσόγειο, που λειτουργεί ως διαπολιτισμικός σύνδεσμος – η Etel χρησιμοποιεί τη δική της γεωγραφία περί πόλεων και γυναικών. Παρίσι, Βαρκελώνη, Μούρθια, Άμστερνταμ, Σκόπελος, Ρώμη και Βηρυτός είναι οι πόλεις σταθμοί από τις οποίες η Etel μιλάει για τις γυναίκες και για τη στάση τους απέναντι στον σύγχρονο κόσμο. Θέματα, όπως το κάλυμμα κεφαλιού, η πολυπολιτισμικότητα, αναπτύσσονται κατά της συζήτησή της με την κριτικό θεάτρου, Ελένη Βαροπούλου.

Για την Etel, ο κόσμος χαράζει στη Βηρυτό. Η πόλη επαναπροσδιορίζεται μέσα από την ταινία καθώς το ιδιότυπο σύμπαν της περικλείει την απεικόνιση κλειστών και ανοικτών χώρων, το διάλογο ανάμεσα στο φως και το σκοτάδι, τη βαρύτητα και την ασημαντότητα.

 

Λίγα λόγια για την Βουβούλα Σκούρα

Η Βουβούλα Σκούρα γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη. Σπούδασε Γραφικές Τέχνες στο Αθηναϊκό Τεχνολογικό Ινστιτούτο. Έζησε στο Λονδίνο κατά τη διάρκεια της ελληνικής δικτατορίας, όπου παρακολούθησε μαθήματα Ιστορίας της Τέχνης (1970) και σεμινάριο Computer Graphics για video στο Middlesex Polytechnic (1988). Ασχολήθηκε με πειραματικές μικτές τεχνικές πάνω στη φωτογραφία που τις εφάρμοσε τόσο στις εκτυπώσεις (βιβλία, αφίσες) όσο και στις ταινίες της. Τα έργα της, φιλμ και βίντεο, έχουν παρουσιαστεί σε διεθνή φεστιβάλ και πανεπιστήμια σε περισσότερες από πενήντα πόλεις. Οι ταινίες της Εσωτερική Μετανάστευση (1984) και Σκωρία Φωτός (1989) διακρίθηκαν με ειδικό έπαινο της Κριτικής Επιτροπής στο Φεστιβάλ Δράμας. Το βίντεο Μαύρο φεγγάρι πήρε το πρώτο βραβείο στο διαγωνισμό Βίντεο Τέχνης Αθηνών (1998). Η ταινία Etel Adnan: Εξόριστες λέξεις κέρδισε το Βραβείο Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου στο 10ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης (2008). Το 2009 τιμήθηκε με το ΕΒΓΕ Βραβείο Συνολικής Προσφοράς της Ένωσης Γραφιστών Ελλάδας.

Παραγωγή: ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ, ΕΡΤ Α.Ε.   CINERGON

 

          3/10 Σμύρνη: μουσικός κοσμοπολιτισμός.

Για την τρίτη βραδιά, θα πραγματοποιηθεί η μουσική εκδήλωση Σμύρνη: μουσικός κοσμοπολιτισμός με τετραμελές μουσικό σχήμα, σε επιμέλεια του εθνομουσικολόγου Σπύρου Δελέγκου. Ο πολυπολιτισμικός χαρακτήρας της Σμύρνης, προ μεσοπολέμου, επιβεβαιώνει την αξιοσήμαντη συνύπαρξη των διαφόρων εθνοτικών κοινοτήτων (ελληνική, μουσουλμανική κ.ά.), με τον κοσμοπολιτισμό και τον πολυστυλισμό να αποτελούν μεταξύ άλλων βασικά χαρακτηριστικά της εν λόγω μουσικής κουλτούρας. Το μουσικό εγχείρημα της εκδήλωσης με τίτλο Σμύρνη: μουσικός κοσμοπολιτισμός, έρχεται να αναδείξει τις παραπάνω πτυχές συμπυκνωμένα μέσα από ένα μουσικό πρόγραμμα που εμπνέεται από το πρότζεκτ heylepanto! vol.2, αποτίοντας με τη σειρά του φόρο τιμής στην κοσμοπολίτισσα διανοούμενη Etel Adnan. Οι μουσικοί σκοποί και τα τραγούδια -κυρίως στην ελληνική γλώσσα, αλλά και στην τουρκική- ανήκουν στον χώρο της ανώνυμης αστικής παράδοσης της Σμύρνης, αλλά και κάποια αποτελούν δημιουργίες επώνυμων Σμυρνιών συνθετών. Ωστόσο το ρεπερτόριο αυτό, ουσιαστικά, υπερβαίνει τα όρια του εν λόγω άστεως, αποδεικνύοντας το χωροχρονικό ταξίδι της μουσικής γενικότερα, η οποία ζυμώνεται, αρκετές φορές, μέσα σε ευρύτερα πολιτισμικά πλαίσια.

Συμμετέχουν: Ελένη Αναγνωστοπούλου (τραγούδι, κρουστά), Φώτης Αναγνωστόπουλος (ούτι, λύρα, τραγούδι), Σπύρος Δελέγκος (μαντολίνο, λάφτα, τραγούδι), Γιάννης Παναγιωτόπουλος (ούτι, λύρα, τραγούδι).

 

Λίγα λόγια για τον Σπύρο Δελέγκο

Ο Σπύρος Δελέγκος είναι πτυχιούχος του Μαθηματικού Τμήματος του Παν/μίου Πατρών και κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος στον τομέα της «Εθνομουσικολογίας και Πολιτισμικής Ανθρωπολογίας» του τμήματος Μουσικών Σπουδών του Ε.Κ.Π.Α.. Διδάχτηκε παραδοσιακή μουσική και λάφτα στο Δημοτικό Ωδείο Πατρών υπό τη διεύθυνση του Χρίστου Τσιαμούλη, θεωρητικά της Δυτικής Κλασικής Μουσικής (Ειδικό Αρμονίας) στη Φιλαρμονική Εταιρία Ωδείο Πατρών, Ανατολική μουσική και κλασικό μαντολίνο ιδιωτικώς. Γνωρίζει λαϊκή κιθάρα και τρίχορδο μπουζούκι. Επίσης, έχει εισαχθεί και στο τμήμα Φιλοσοφίας του Παν/μίου Πατρών.

Από το 1997 έως και σήμερα έχει εμφανιστεί σε μουσικές σκηνές, φεστιβάλ και έχει επιμεληθεί αφιερώματα: Ελληνική Απόλαυσις: Γιώργος Κατσαρός-Θεολογίτης (2009, 2013), Σπύρος Περιστέρης (2014), Μελοποιημένη ποίηση: Δ. Καρατζάς & Αντ. Φωστιέρης (2015), Απόηχος (2018). Έχει συνθέσει μουσική για το θέατρο: Αδέσποτον κ.ά. και έχει αποτελέσει ιδρυτικό μέλος της ομάδας τέχνης Σταλακτίτες με την οποία παρουσίασε το έργο Ελληνικά λαϊκά παραμύθια, όπως και αρκετών μουσικών σχημάτων: Μπάσο-Καντίνι, Τρίκυκλο.

Είναι καθηγητής μουσικής στη Φιλαρμονική Εταιρία Ωδείο Πατρών και έχει την ευθύνη-επιμέλεια της Ορχήστρας Αστικής Λαϊκής Μουσικής. Στο πλαίσιο της ερευνητικής του ιδιότητας έχει λάβει μέρος με εισηγήσεις σε διάφορα διεθνή επιστημονικά συνέδρια μουσικολογίας (Πανεπιστήμιο Κύπρου, ICTM Μαρόκο κ.ά.).

Λίγα λόγια για την Etel Adnan

Η Etel Adnan γεννήθηκε στη Βηρυτό το 1925 από Ελληνίδα Σμυρνιά μητέρα και Σύρο πατέρα. Έπειτα από σπουδές στη φιλοσοφία στα Πανεπιστήμια της Σορβόννης, του Μπέρκλεϊ και του Χάρβαρντ, δίδαξε τη φιλοσοφία από το 1958 ως το 1972 στο Σαν Ραφαέλ στην Καλιφόρνια. Υιοθέτησε την αμερικανική γλώσσα και άρχισε να γράφει κυρίως ποίηση συμμετέχοντας ενεργά στο κίνημα των ποιητών ενάντια στον πόλεμο του Βιετνάμ. Από το 1972 ως το 1977 εγκαταστάθηκε στη Βηρυτό και εργάστηκε ως πολιτιστική συντάκτρια. Αναγκάστηκε να επιστρέψει στο Σαουσαλίτο στην Καλιφόρνια λόγω του Λιβανικού εμφυλίου, όπου αφοσιώθηκε στα εικαστικά και τη γραφή. Μαζί με την ποίηση, τη λογοτεχνία και τα δοκίμια, συνέχισε να ζωγραφίζει, να σχεδιάζει, να βιντεοσκοπεί, αλλά και να υφαίνει ταπισερί. Έκτοτε ζει ανάμεσα στο Λίβανο, τις Η.Π.Α. και τη Γαλλία.

Συνεργάστηκε με διακεκριμένους δημιουργούς, ποιητές, συνθέτες, σκηνοθέτες, ενώ έργα της έχουν μελοποιηθεί, σκηνοθετηθεί και παρουσιαστεί σε διεθνή φεστιβάλ. Είχε μεγάλη απήχηση στο ευρύτερο κοινό με τη συμμετοχή της στη Documenta 13, το 2012. Ακολούθησαν σημαντικές μονογραφικές εκθέσεις στα Whitney Museum και New Museum της Νέας Υόρκης, στο Mathaf της Ντόχας, στο Museum der Moderne του Σάλτζμπουργκ, στη White Cube Gallery του Χονγκ Κονγκ, στο IMMA του Δουβλίνου, στη Serpentine Gallery του Λονδίνου, στο Moderna Museet του Μάλμο, στη Fundación Banco Santander της Μαδρίτης, στο Institut du Monde Arabe του Παρισιού και στο Zentrum Paul Klee της Βέρνης. Στην Ελλάδα έχει συμμετάσχει ως προσκεκλημένη του Θεόδωρου Τερζόπουλου σε διεθνείς συναντήσεις θεάτρου (Πολιτιστικό Κέντρο Δελφών και Σικυώνα).

Ανάμεσα στις συνεργασίες της και δύο φιλμ: Etel Adnan: Εξόριστες λέξεις της Βουβούλας Σκούρα (2007) & Ismyrne των Joana Hadjithomas/Khalil Joreige (2016). Παρουσιάζει την πρώτη της ατομική έκθεση στην Ελλάδα, στο Ίδρυμα Μπότσαρη, στη Ναύπακτο.

Επιμέλεια: Magda Cirillo / bonjourheyheyparis@gmail.com / +33 6 13042901, +30 6972 179798

Συμπαραγωγή: heyheyparis ! – ΑΜι – Χρυσός Όμιλος Αντισφαίρισης.

Με την οικονομική και ευγενική υποστήριξη των:

συνεργάτες & εθελοντές, Υπουργείο Πολιτισμού & Αθλητισμού, Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, Δήμος Ναυπακτίας, Πρεσβεία του Λιβάνου στην Ελλάδα, Ίδρυμα Ιωάννου Φ. Κωστοπούλου, Ελληνικά Πετρέλαια, Σύνδεσμος Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων 1ης ΓΕN Αιτ/νίας, Ολυμπία Οδός, Galerie Lelong & Co. Paris, Kalfayan Galleries Αθήνα-Θεσ/νίκη, Hotel Nafpaktos, Nafsweek.gr, Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου.

heylepanto! vol.2

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Μάθε που ψηφίζεις

Published

on

By

Κάνοντας κλικ στην παρακάτω εικόνα, δείτε που ψηφίζετε μέσα από την εφαρμογή

Continue Reading

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Η… Γυμνή αλήθεια των Αιολικών

Published

on

By

Τις επόμενες ημέρες η Κίνηση Πολιτών για την Προστασία των Βουνών της Αιτωλοακαρνανίας θα διανέμει ενημερωτικά φυλλάδια στον νομό, σχετικά με το θέμα εγκατάστασης ανεμογεννητριών στην περιοχή μας.

………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 

ΠΟΤΕ & ΠΟΥΘΕΝΑ δεν μείωσαν την χρήση λιγνίτη και δεν αντικατέστησαν συμβατικές μονάδες παραγωγής ενέργειας.

Οι ανεμογεννήτριες όλο και πληθαίνουν, όμως καμία λιγνιτική μονάδα όλα αυτά τα χρόνια δεν σταμάτησε την λειτουργία της εξαιτίας τους.
Τρανταχτό παράδειγμα η Γερμανία, η οποία παρότι διαθέτει  μεγάλο ποσοστό Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (περίπου το 60% της εγκατεστημένης ισχύος της είναι αιολικά & φωτοβολταϊκά) εξακολουθεί να ηλεκτροδοτείται από πυρηνικά, λιγνίτη, λιθάνθρακα, φυσικό αέριο και υδροηλεκτρικά.

ΠΑΝΤΑ & ΠΑΝΤΟΥ αλλοιώνουν και υποβαθμίζουν μη αναστρέψιμα και σε μεγάλο βαθμό το φυσικό τοπίο.

Το ότι τα αιολικά παράγουν ενέργεια (απρόβλεπτα & μόνο ΌΤΑΝ φυσά άνεμος) χωρίς να εκπέμπουν άμεσα ρύπους, δεν αναιρεί την μη  αναστρέψιμη περιβαλλοντική καταστροφή που προκαλείται από την εγκατάστασή τους, η οποία απαιτεί διάνοιξη νέων δρόμων, νέα υπόγεια & εναέρια δίκτυα μεταφοράς ενέργειας, νέους υποσταθμούς, ισοπέδωση τεράστιων εκτάσεων, κτλ. μέσα σε παρθένες, δασικές και ορεινές (κυρίως) περιοχές. Τρανταχτά παραδείγματα στον νομό μας, τα Όρη Βάλτου, ο Πεταλάς, τα Ακαρνανικά, τα Όρη Ναυπακτίας…

ΥΠΟΧΡΕΩΝΟΥΝ τον πολίτη να πληρώνει επιπρόσθετο φόρο (Ε.Τ.Μ.Ε.Α.Ρ.) αυξάνοντας υπερβολικά την τιμή του ρεύματος.

Πολλοί νομίζουν ότι τα αιολικά παράγουν δωρεάν (ή φτηνό) ρεύμα. Στην πραγματικότητα, όχι μόνο δεν παράγουν δωρεάν ρεύμα, αλλά το ακριβαίνουν! Οι τιμές της ηλεκτρικής ενέργειας στην χώρα μας την περίοδο 2005-2016 αυξήθηκαν κατά περίπου 150% (εφημερίδα «ΤΟ ΒΗΜΑ», 7/8/2018), όσο αυξάνονταν και η διείσδυση των Α.Π.Ε. στην ηλεκτροδότηση. Ο φόρος υπέρ των Α.Π.Ε. ονομάζεται «Ειδικό Τέλος Μείωσης Εκπομπών Αέριων Ρύπων», και συμπεριλαμβάνεται υποχρεωτικά στον λογαριασμό της ΔΕΗ. Δεν είναι καθόλου τυχαίο το γεγονός ότι χώρες με πολλά αιολικά (π.χ. Γερμανία, Δανία, Αυστρία, Ολλανδία, Ισπανία), έχουν και το ακριβότερο ρεύμα παγκοσμίως.

ΠΛΗΤΤΟΥΝ τον τουρισμό. Προσφέρουν ελάχιστες θέσεις εργασίας στην χώρα μας, ενώ αυξάνουν την ζήτηση εργασίας στο εξωτερικό.

Ως επακόλουθο της ανεπανόρθωτης περιβαλλοντικής καταστροφής & αλλοίωσης του φυσικού τοπίου, έχει αποδειχθεί παγκοσμίως ότι τα αιολικά πλήττουν σοβαρά τον τουρισμό, ενώ οι θέσεις εργασίας σε έναν αιολικό σταθμό κατά την λειτουργία του, είναι ΤΟ ΠΟΛΥ μία-δύο. Αντίθετα, ευνοούνται υπερβολικά & ποικιλοτρόπως, οι χώρες που κατασκευάζουν και εξάγουν ανεμογεννήτριες (π.χ. Ισπανία, Γερμανία, Δανία, Κίνα). Επίσης ευνοούνται οι εργολάβοι και οι βιομηχανίες σκυροδέματος, όμως μόνο κατά την διάρκεια των έργων κατασκευής αιολικών σταθμών.

ΚΑΝΟΥΝ ΠΛΟΥΣΙΕΣ τις εταιρίες που τα εγκαθιστούν…

…μέσω των υπέρογκων κρατικών & ευρωπαϊκών χρηματοδοτήσεων που λαμβάνουν βάσει νόμου, τόσο για την κατασκευή των αιολικών σταθμών, όσο και κατά την λειτουργία αυτών, επειδή υποτίθεται πως «σώζουν το περιβάλλον» με «καθαρή» ενέργεια. Επίσης, οι ενεργειακές εταιρίες μέσω των αιολικών σταθμών τους, έχουν την ευκαιρία να δραστηριοποιούνται σε ένα πανάκριβο εμπόριο ηλεκτρικού ρεύματος, το οποίο φυσικά πληρώνουμε όλοι εμείς υποχρεωτικά, χωρίς κάποιο όφελος. Στο εμπόριο αυτό επιτρέπεται πλέον να συμμετέχουν και μικροί συνεταιρισμοί, όπως για παράδειγμα η «Ένωση Αγρινίου» στον νομό μας. Έτσι, το ηλεκτρικό ρεύμα, από ένα δημόσιο αγαθό μετατρέπεται σε πανάκριβο εμπόρευμα, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τον πολίτη.

ΥΠΟΘΗΚΕΥΟΥΝ δημόσια γη, εξυπηρετούν ξένα συμφέροντα & στην ουσία δεν λύνουν κανένα πρόβλημα.

Όλες οι περιοχές και τα βουνά που παραχωρούνται για την τοποθέτηση αιολικών σταθμών, δεσμεύονται μια για πάντα από ιδιώτες και πολυεθνικές εταιρίες. Τα αιολικά αποτελούν βιτρίνα για χώρες που εξάγουν ανεμογεννήτριες, και εξυπηρετούν συμφέροντα (εγχώρια ή μη) με μόνο σκοπό το χρήμα. Υπάρχουν μόνο με & για επιδοτήσεις. Δεν σώζουν τον πλανήτη, δεν ωφελούν τον πολίτη και  προστίθενται (κοστοβόρα & προβληματικά) στο σύστημα ηλεκτροδότησης χωρίς να υποκαθιστούν λιγνίτη, πετρέλαιο, φυσικό αέριο ή οποιοδήποτε άλλο ορυκτό καύσιμο και επομένως δεν μειώνουν ούτε ρύπους.

 

Continue Reading

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Ανακοίνωση του Γιάννη Νταουσάνη για την αντιμισθία του Δημάρχου Ναυπακτίας Τάκη Λουκόπουλου

Published

on

By

Σε ανακοίνωση του υποψήφιου δημάρχου Ναυπακτίας με τον συνδυασμό «Νέα Πορεία» Γιάννη Νταουσάνη σχετικά με την αντιμισθία του Δημάρχου Ναυπακτίας Τάκη Λουκόπουλου, αναφέρονται τα ακόλουθα:

«Χρησιμοποιώντας τη μέθοδο της προπαγάνδας, ο δήμαρχος Λουκόπουλος Τάκης, κατασκευάζοντας «ειδήσεις», λίγες μέρες πριν τις εκλογές,  προσπαθεί να παραπλανήσει τους συνδημότες μας, με στόχο την υφαρπαγή της ψήφους τους και την διατήρηση της θέσης του στην εξουσία.

Επειδή φοβάται, ότι σε λίγες μέρες θα είναι ο απερχόμενος δήμαρχος, προσπαθεί με νύχια και με δόντια να κρατηθεί σ’ αυτήν.

Ενημερώνουμε τους συνδημότες μας, ότι σύμφωνα με το Ν. 3852/2010, οι δήμαρχοι, εφόσον έχουν την ιδιότητα του συνταξιούχου, έχουν το δικαίωμα να επιλέξουν,  είτε την αντιμισθία που προβλέπεται για τη θέση αυτή και καταβάλλεται από το δήμο, είτε να παραιτηθούν αυτής.

Και εσείς κ. δήμαρχε, είστε συνταξιούχος. Μην  υποτιμάτε λοιπόν την νοημοσύνη των συμπολιτών μας.

Ο επικεφαλής της παράταξής μας,  Γιάννης Νταουσάνης,  από  το 1983 που ασχολείται  με την τοπική αυτοδιοίκηση, είτε από την θέση του προέδρου της κοινότητας, είτε από τη θέση του δημάρχου,  έχει διαθέσει τις περισσότερες αντιμισθίες ,  πληρώνοντας εργάτες για να κάνουν διάφορες εργασίες στην τότε κοινότητα Σκάλας και στο δήμο. Έχει προσφέρει προσωπική εργασία.   Έχει φυτέψει δεκάδες πλατάνια, έχει τοποθετήσει μόνος του το δίκτυο άρδευσης,   τα φροντίζει μόνος του εδώ και χρόνια. Έχει… έχει… έχει.  Δεν βγήκε όμως  να το βροντοφωνάξει. Το έκανε απλά και ταπεινά. Και όλα αυτά τα έκανε επί σειρά ετών. Μόνο 5 χρόνια ασχολείστε κ. δήμαρχε με τα κοινά, τα προηγούμενα χρόνια ήσασταν σπίτι σας.

Λυπούμαστε  κ. δήμαρχε, για τις μεθόδους που χρησιμοποιείτε για την χειραγώγηση των συμπολιτών μας.

Οι συμπολίτες μας όμως δεν καθοδηγούνται, δεν είναι άβολα πλάσματα. Είμαστε αισιόδοξοι ότι  στις 26 Μάη θα αποφασίσουν μια ΝΕΑ ΠΟΡΕΙΑ για το δήμο Ναυπακτίας.

Η κοινωνία πλέον γνωρίζει, μπορεί να κρίνει , να συγκρίνει και να αποφασίσει.»

 

 

Continue Reading

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

musitsa-rouxa-axesouar-kosmimata

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ