Connect with us

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Σειρά εκδηλώσεων απο το #heylepanto! vol.2

Published

on

Για την τελευταία εβδομάδα της έκθεσης της #EtelAdnan, το #heylepanto! vol.2 έχει προγραμματίσει σειρά εκδηλώσεων, συμμετέχοντας παράλληλα στους εορτασμούς του Δήμου Ναυπακτίας για τη Ναυμαχία του Λέπαντο (#Lepanto1571).

Η πρόσβαση σε όλες τις εκδηλώσεις είναι ελεύθερη για το κοινό.

 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ

 

1/10 “Διαβάζοντας την Etel Adnan, II”.

Ανάγνωση κειμένων και συνάντηση με την μεταφράστρια των βιβλίων της Etel Adnan, Βασιλική Γκέτσιου.  Βιβλιοπωλείο Adagio II, 8.30μμ.

 

2/10 “Etel Adnan, Εξόριστες λέξεις”, 2007.

Προβολή του ντοκιμαντέρ και συζήτηση με την σκηνοθέτη, Βουβούλα Σκούρα.

Ίδρυμα Μπότσαρη, 8.30μμ.

Παραγωγή: Cinergon. Συμπαραγωγή: Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου / ΕΡΤ.

 

3/10 “Σμύρνη: μουσικός κοσμοπολιτισμός”.

Μουσική βραδιά με τους: Ελένη Αναγνωστοπούλου (τραγούδι, κρουστά), Φώτη Αναγνωστόπουλο (ούτι, λύρα, τραγούδι), Σπύρο Δελέγκο (μαντολίνο, λάφτα, τραγούδι), Γιάννη Παναγιωτόπουλο (ούτι, λύρα, τραγούδι). Επιμέλεια: Σπύρος Δελέγκος, εθνομουσικολόγος.  Ίδρυμα Μπότσαρη, 8.30μμ.

 

6/10 Κεντρική ξενάγηση στην έκθεση της Etel Adnan. Ίδρυμα Μπότσαρη, 6μμ.

+ ξεναγήσεις, ατελιέ

* 6/10 Αναβίωση της Ναυμαχίας του Λέπαντο από τον Δήμο Ναυπακτίας. Λιμάνι, 8.30μμ.

 

    1/10 Διαβάζοντας την Etel Adnan, II.

Για την πρώτη κατά σειρά εκδήλωση, η Βασιλική Γκέτσιου, μεταφράστρια των βιβλίων της Etel Adnan στα ελληνικά, συνομιλεί με την επιμελήτρια του heylepanto! vol. 2 για τη ζωή και το έργο της δημιουργού. Θα διαβάσει αποσπάσματα από μεταφράσεις της, παλαιότερων και μελλοντικών εκδόσεων των βιβλίων της Etel Adnan: Γράφοντας σε μια ξένη γλώσσα (ed. Galerie Lelong & Εκδόσεις Άγρα) – Σχετικά με το τέλος της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας (ed. Galerie Lelong & Εκδόσεις Άγρα) – Περί πόλεων και περί γυναικών (ed. Tamyras) – Χάινερ Μίλερ και Τιντορέττο, το τέλος του δέους (ed. L’Échoppe) – Ανεκτικότητα (ed. L’Échoppe) – Επιστρέφοντας στην Γιουρσενάρ και του βιβλίου της Simone Fattal: Etel Adnan, η ζωγραφική ως καθαρή ενέργεια (ed. L’Échoppe).

Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στο βιβλιοπωλείο, Adagio II, με την ευγενική υποστήριξη του Σπύρου Αθανασίου.

Λίγα λόγια για την Βασιλική Γκέτσιου

Η Βασιλική Γκουγκουλίτσα-Γκέτσιου γεννήθηκε στην Καστοριά. Παιδί της μετανάστευσης – από την πλευρά της μητέρας της – των Καστοριανών γουναράδων της δεκαετίας του 1920 στο Παρίσι, όπου και έμαθε τα πρώτα της γράμματα, τελείωσε την Μέση Εκπαίδευση στην Καστοριά και στη συνέχεια σπούδασε Γαλλική Φιλολογία (Lettres Modernes) στο Πανεπιστήμιο της Grenoble. Από το 1979 διδάσκει Γαλλική γλώσσα, λογοτεχνία και πολιτισμό στο ΚΞΓ που διατηρεί ως σήμερα στη γενέθλια πόλη της.

Με τη μετάφραση ασχολείται τα τελευταία χρόνια, με ενδιαφέρον και ερασιτεχνική αφοσίωση, με σαφή προτίμηση σε κείμενα που σχετίζονται με τη καλλιτεχνική ζωή. Έχει μεταφράσει πολλά από τα πεζά της Etel Adnan. Τα δύο βιβλία από τις Εκδόσεις Άγρα, είναι τα πρώτα που βρήκαν τον δρόμο της δημοσίευσης, δίνοντας σε ευρύτερο κοινό την ευκαιρία να γνωρίσει καλύτερα την δημιουργό.

 

          2/10 Etel Adnan, Εξόριστες λέξεις, 2007.

Για τη δεύτερη βραδιά, θα προβληθεί η ταινία ντοκιμαντέρ της Βουβούλας Σκούρα, Etel Adnan, Εξόριστες λέξεις. Θα ακολουθήσει συζήτηση ανάμεσα στην σκηνοθέτη και την επιμελήτρια.

Η ταινία βασίζεται στην αλληλογραφία της Etel Adnan με τον καθηγητή Ιστορίας, Fawwaz Traboulsi, όπως παρουσιάζεται στο βιβλίο της Περί πόλεων και γυναικών (1993) και στις συζητήσεις της με την Βουβούλα Σκούρα, που ηχογραφήθηκαν ανάμεσα στο Παρίσι και τη Σκόπελο, από το 2003 ως το 2006. Η σκηνοθέτης, προσπαθεί να συνθέσει το ξεχωριστό πορτρέτο της Etel Adnan, μέσα από μια σειρά εικόνων, ήχων, γλωσσών, λαών και ταυτοτήτων.

Απέναντι στη θάλασσα – τη Μεσόγειο, που λειτουργεί ως διαπολιτισμικός σύνδεσμος – η Etel χρησιμοποιεί τη δική της γεωγραφία περί πόλεων και γυναικών. Παρίσι, Βαρκελώνη, Μούρθια, Άμστερνταμ, Σκόπελος, Ρώμη και Βηρυτός είναι οι πόλεις σταθμοί από τις οποίες η Etel μιλάει για τις γυναίκες και για τη στάση τους απέναντι στον σύγχρονο κόσμο. Θέματα, όπως το κάλυμμα κεφαλιού, η πολυπολιτισμικότητα, αναπτύσσονται κατά της συζήτησή της με την κριτικό θεάτρου, Ελένη Βαροπούλου.

Για την Etel, ο κόσμος χαράζει στη Βηρυτό. Η πόλη επαναπροσδιορίζεται μέσα από την ταινία καθώς το ιδιότυπο σύμπαν της περικλείει την απεικόνιση κλειστών και ανοικτών χώρων, το διάλογο ανάμεσα στο φως και το σκοτάδι, τη βαρύτητα και την ασημαντότητα.

 

Λίγα λόγια για την Βουβούλα Σκούρα

Η Βουβούλα Σκούρα γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη. Σπούδασε Γραφικές Τέχνες στο Αθηναϊκό Τεχνολογικό Ινστιτούτο. Έζησε στο Λονδίνο κατά τη διάρκεια της ελληνικής δικτατορίας, όπου παρακολούθησε μαθήματα Ιστορίας της Τέχνης (1970) και σεμινάριο Computer Graphics για video στο Middlesex Polytechnic (1988). Ασχολήθηκε με πειραματικές μικτές τεχνικές πάνω στη φωτογραφία που τις εφάρμοσε τόσο στις εκτυπώσεις (βιβλία, αφίσες) όσο και στις ταινίες της. Τα έργα της, φιλμ και βίντεο, έχουν παρουσιαστεί σε διεθνή φεστιβάλ και πανεπιστήμια σε περισσότερες από πενήντα πόλεις. Οι ταινίες της Εσωτερική Μετανάστευση (1984) και Σκωρία Φωτός (1989) διακρίθηκαν με ειδικό έπαινο της Κριτικής Επιτροπής στο Φεστιβάλ Δράμας. Το βίντεο Μαύρο φεγγάρι πήρε το πρώτο βραβείο στο διαγωνισμό Βίντεο Τέχνης Αθηνών (1998). Η ταινία Etel Adnan: Εξόριστες λέξεις κέρδισε το Βραβείο Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου στο 10ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης (2008). Το 2009 τιμήθηκε με το ΕΒΓΕ Βραβείο Συνολικής Προσφοράς της Ένωσης Γραφιστών Ελλάδας.

Παραγωγή: ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ, ΕΡΤ Α.Ε.   CINERGON

 

          3/10 Σμύρνη: μουσικός κοσμοπολιτισμός.

Για την τρίτη βραδιά, θα πραγματοποιηθεί η μουσική εκδήλωση Σμύρνη: μουσικός κοσμοπολιτισμός με τετραμελές μουσικό σχήμα, σε επιμέλεια του εθνομουσικολόγου Σπύρου Δελέγκου. Ο πολυπολιτισμικός χαρακτήρας της Σμύρνης, προ μεσοπολέμου, επιβεβαιώνει την αξιοσήμαντη συνύπαρξη των διαφόρων εθνοτικών κοινοτήτων (ελληνική, μουσουλμανική κ.ά.), με τον κοσμοπολιτισμό και τον πολυστυλισμό να αποτελούν μεταξύ άλλων βασικά χαρακτηριστικά της εν λόγω μουσικής κουλτούρας. Το μουσικό εγχείρημα της εκδήλωσης με τίτλο Σμύρνη: μουσικός κοσμοπολιτισμός, έρχεται να αναδείξει τις παραπάνω πτυχές συμπυκνωμένα μέσα από ένα μουσικό πρόγραμμα που εμπνέεται από το πρότζεκτ heylepanto! vol.2, αποτίοντας με τη σειρά του φόρο τιμής στην κοσμοπολίτισσα διανοούμενη Etel Adnan. Οι μουσικοί σκοποί και τα τραγούδια -κυρίως στην ελληνική γλώσσα, αλλά και στην τουρκική- ανήκουν στον χώρο της ανώνυμης αστικής παράδοσης της Σμύρνης, αλλά και κάποια αποτελούν δημιουργίες επώνυμων Σμυρνιών συνθετών. Ωστόσο το ρεπερτόριο αυτό, ουσιαστικά, υπερβαίνει τα όρια του εν λόγω άστεως, αποδεικνύοντας το χωροχρονικό ταξίδι της μουσικής γενικότερα, η οποία ζυμώνεται, αρκετές φορές, μέσα σε ευρύτερα πολιτισμικά πλαίσια.

Συμμετέχουν: Ελένη Αναγνωστοπούλου (τραγούδι, κρουστά), Φώτης Αναγνωστόπουλος (ούτι, λύρα, τραγούδι), Σπύρος Δελέγκος (μαντολίνο, λάφτα, τραγούδι), Γιάννης Παναγιωτόπουλος (ούτι, λύρα, τραγούδι).

 

Λίγα λόγια για τον Σπύρο Δελέγκο

Ο Σπύρος Δελέγκος είναι πτυχιούχος του Μαθηματικού Τμήματος του Παν/μίου Πατρών και κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος στον τομέα της «Εθνομουσικολογίας και Πολιτισμικής Ανθρωπολογίας» του τμήματος Μουσικών Σπουδών του Ε.Κ.Π.Α.. Διδάχτηκε παραδοσιακή μουσική και λάφτα στο Δημοτικό Ωδείο Πατρών υπό τη διεύθυνση του Χρίστου Τσιαμούλη, θεωρητικά της Δυτικής Κλασικής Μουσικής (Ειδικό Αρμονίας) στη Φιλαρμονική Εταιρία Ωδείο Πατρών, Ανατολική μουσική και κλασικό μαντολίνο ιδιωτικώς. Γνωρίζει λαϊκή κιθάρα και τρίχορδο μπουζούκι. Επίσης, έχει εισαχθεί και στο τμήμα Φιλοσοφίας του Παν/μίου Πατρών.

Από το 1997 έως και σήμερα έχει εμφανιστεί σε μουσικές σκηνές, φεστιβάλ και έχει επιμεληθεί αφιερώματα: Ελληνική Απόλαυσις: Γιώργος Κατσαρός-Θεολογίτης (2009, 2013), Σπύρος Περιστέρης (2014), Μελοποιημένη ποίηση: Δ. Καρατζάς & Αντ. Φωστιέρης (2015), Απόηχος (2018). Έχει συνθέσει μουσική για το θέατρο: Αδέσποτον κ.ά. και έχει αποτελέσει ιδρυτικό μέλος της ομάδας τέχνης Σταλακτίτες με την οποία παρουσίασε το έργο Ελληνικά λαϊκά παραμύθια, όπως και αρκετών μουσικών σχημάτων: Μπάσο-Καντίνι, Τρίκυκλο.

Είναι καθηγητής μουσικής στη Φιλαρμονική Εταιρία Ωδείο Πατρών και έχει την ευθύνη-επιμέλεια της Ορχήστρας Αστικής Λαϊκής Μουσικής. Στο πλαίσιο της ερευνητικής του ιδιότητας έχει λάβει μέρος με εισηγήσεις σε διάφορα διεθνή επιστημονικά συνέδρια μουσικολογίας (Πανεπιστήμιο Κύπρου, ICTM Μαρόκο κ.ά.).

Λίγα λόγια για την Etel Adnan

Η Etel Adnan γεννήθηκε στη Βηρυτό το 1925 από Ελληνίδα Σμυρνιά μητέρα και Σύρο πατέρα. Έπειτα από σπουδές στη φιλοσοφία στα Πανεπιστήμια της Σορβόννης, του Μπέρκλεϊ και του Χάρβαρντ, δίδαξε τη φιλοσοφία από το 1958 ως το 1972 στο Σαν Ραφαέλ στην Καλιφόρνια. Υιοθέτησε την αμερικανική γλώσσα και άρχισε να γράφει κυρίως ποίηση συμμετέχοντας ενεργά στο κίνημα των ποιητών ενάντια στον πόλεμο του Βιετνάμ. Από το 1972 ως το 1977 εγκαταστάθηκε στη Βηρυτό και εργάστηκε ως πολιτιστική συντάκτρια. Αναγκάστηκε να επιστρέψει στο Σαουσαλίτο στην Καλιφόρνια λόγω του Λιβανικού εμφυλίου, όπου αφοσιώθηκε στα εικαστικά και τη γραφή. Μαζί με την ποίηση, τη λογοτεχνία και τα δοκίμια, συνέχισε να ζωγραφίζει, να σχεδιάζει, να βιντεοσκοπεί, αλλά και να υφαίνει ταπισερί. Έκτοτε ζει ανάμεσα στο Λίβανο, τις Η.Π.Α. και τη Γαλλία.

Συνεργάστηκε με διακεκριμένους δημιουργούς, ποιητές, συνθέτες, σκηνοθέτες, ενώ έργα της έχουν μελοποιηθεί, σκηνοθετηθεί και παρουσιαστεί σε διεθνή φεστιβάλ. Είχε μεγάλη απήχηση στο ευρύτερο κοινό με τη συμμετοχή της στη Documenta 13, το 2012. Ακολούθησαν σημαντικές μονογραφικές εκθέσεις στα Whitney Museum και New Museum της Νέας Υόρκης, στο Mathaf της Ντόχας, στο Museum der Moderne του Σάλτζμπουργκ, στη White Cube Gallery του Χονγκ Κονγκ, στο IMMA του Δουβλίνου, στη Serpentine Gallery του Λονδίνου, στο Moderna Museet του Μάλμο, στη Fundación Banco Santander της Μαδρίτης, στο Institut du Monde Arabe του Παρισιού και στο Zentrum Paul Klee της Βέρνης. Στην Ελλάδα έχει συμμετάσχει ως προσκεκλημένη του Θεόδωρου Τερζόπουλου σε διεθνείς συναντήσεις θεάτρου (Πολιτιστικό Κέντρο Δελφών και Σικυώνα).

Ανάμεσα στις συνεργασίες της και δύο φιλμ: Etel Adnan: Εξόριστες λέξεις της Βουβούλας Σκούρα (2007) & Ismyrne των Joana Hadjithomas/Khalil Joreige (2016). Παρουσιάζει την πρώτη της ατομική έκθεση στην Ελλάδα, στο Ίδρυμα Μπότσαρη, στη Ναύπακτο.

Επιμέλεια: Magda Cirillo / bonjourheyheyparis@gmail.com / +33 6 13042901, +30 6972 179798

Συμπαραγωγή: heyheyparis ! – ΑΜι – Χρυσός Όμιλος Αντισφαίρισης.

Με την οικονομική και ευγενική υποστήριξη των:

συνεργάτες & εθελοντές, Υπουργείο Πολιτισμού & Αθλητισμού, Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, Δήμος Ναυπακτίας, Πρεσβεία του Λιβάνου στην Ελλάδα, Ίδρυμα Ιωάννου Φ. Κωστοπούλου, Ελληνικά Πετρέλαια, Σύνδεσμος Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων 1ης ΓΕN Αιτ/νίας, Ολυμπία Οδός, Galerie Lelong & Co. Paris, Kalfayan Galleries Αθήνα-Θεσ/νίκη, Hotel Nafpaktos, Nafsweek.gr, Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου.

heylepanto! vol.2

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Ανακύκλωση εν μέσω πανδημίας- (video)

Published

on

By

Ο Δήμος Ναυπακτίας είναι από τους πρωτοπόρους σε θέματα ανακύκλωσης,  με τα ποσοστά ανακυκλούμενων υλικών να είναι πολύ πάνω από τον μέσο όρο πανελλαδικά.

Χρησιμοποιημένα υλικά, που ενώ πιστεύουμε ότι έχει χαθεί πια η αξία τους,  μέσα από την ανακύκλωση μπορούμε να τα  ξανά δημιουργήσουμε και να το επαναχρησιμοποιήσουμε.  Έτσι, αντί να τα απορρίψουμε στο περιβάλλον και να τα θεωρήσουμε άχρηστα, τους  ξανά δίνουμε «ζωή» και συνεχίζουν  να μας είναι χρήσιμα.  Μέσα από την διαδικασία της ανακύκλωσης είναι βέβαιο ότι βγαίνουμε όλοι κερδισμένοι.  Προστατεύουμε το περιβάλλον, αφού μειώνουμε τον όγκο των απορριμμάτων, με ότι αυτό  συνεπάγεται για λιγότερη ανάγκη χώρων  ΧΥΤΑ  και λιγότερα έξοδα των Δήμων για την διαχείριση των απορριμμάτων. Έτσι, ζούμε σε ένα καθαρότερο περιβάλλον, ενώ  εξοικονομείται ηλεκτρική ενέργεια και πρώτες ύλες.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που μας έδωσε ο Σύνδεσμος Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων , και ο πρόεδρός του Ντίνος Ζορμπάς, οι αριθμοί τεκμηριώνουν τα όσα πιο πάνω αναφέρουμε και μάλιστα στην διάρκεια της  πανδημίας, τους μήνες Μάρτιο και Απρίλιο.

 

 

Continue Reading

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Καρακώστας με… Αρκά κατά Κοτρωνιά

Published

on

By

Με ανακοίνωσή του ο πρώην αντιδήμαρχος τεχνικών υπηρεσιών Κώστας Καρακώστας, και με αφορμή ότι πλέον με τις απαντήσεις μέσω ανακοινώσεων, τα πράγματα πήραν  προσωπικό χαρακτήρα, απαντά μέσω του Αρκά στον αντιδήμαρχο περιβάλλοντος Θωμά ΚοτρωνιάΑναφέρει στην ανακοίνωσή του:

 

“Στην αυτοδιοικητική κουλτούρα της Ναυπάκτου, δεν είναι συνηθισμένο φαινόμενο οι προσωπικές επιθέσεις. Θεωρώ μάλιστα πως σε αυτό έχω συνεισφέρει και εγώ προσωπικά όπως και πολλοί άλλοι. Η πολιτική κριτική με προτάσεις, επιχειρήματα ακόμη και η πολιτική καταγγελία για λάθη, παραλείψεις και καθυστερήσεις  είναι συχνή και τολμώ να πω και χρήσιμη.

Δεν έχω λοιπόν κανένα λόγο να ακολουθήσω τον κ. Κοτρωνιά στην νέα πορεία που χάραξε. Θεωρώ μάλιστα ότι με την προσωπικού χαρακτήρα επίθεσή του θα έχει πολύ λίγα και πρόσκαιρα οφέλη.

Αντίθετα, τιμώντας τα τέσσερα χρόνια της συνεργασίας που είχα μαζί του, είμαι υποχρεωμένος να πω, πως υπό την καθοδήγηση του Τάκη Λουκόπουλου, η ομάδα που διοίκησε τον δήμο Ναυπακτίας στην προηγούμενη θητεία κατέγραψε πολλές θετικές παρεμβάσεις και σε αυτές είχε συμμετοχή και ο κ. Κοτρωνιάς.

Δεν μου επιτρέπεται να πω ότι δεν ήξερα τι ψήφιζα, όταν ψήφιζα τον κ. Κοτρωνιά για πρόεδρο της ΔΕΥΑΝ ή για πρόεδρο του δημοτικού συμβουλίου. Και δεν μετανοιώνω αφού η αποτίμηση της θητείας του Τάκη Λουκόπουλου είναι θετική για τον τόπο μας. Με την ψήφο του κ. Κοτρωνιά, την δική μου και πολλών άλλων πετύχαμε την χρηματοδότηση πολλών και σημαντικών έργων.

Ελπίζω και ο κ. Κοτρωνιάς να ήξερε τι ψήφιζε (μαζί με εμένα και πολλούς άλλους) όταν ενέκρινε την μελέτη της Ανάπλασης του Κέντρου. Ας του θυμίσω λοιπόν ότι για το υλικό της ανάπλασης, η εγκεκριμένη από το ΚΑΣ μελέτη μιλά σαφώς για λεία πέτρα. Αυτό ψήφισε ο κ. Κοτρωνιάς αλλά όταν ήρθε η ώρα της τοποθέτησης η επιλογή της διοίκησης Γκίζα ήταν η πιο φθηνή εκδοχή. Και αυτό δυστυχώς διευκολύνει μόνο τον εργολάβο του έργου και όχι την πόλη.

Για του λόγου το αληθές, ιδού και η φωτογραφία με τις δύο πέτρες.

Το ΚΑΣ και η εγκεκριμένη μελέτη παραπέμπει στην λείας επιφάνειας πέτρα. Αυτή όμως ατύχησε γιατί ήταν πιο ακριβή. Για να το κάνω πιο σαφές. Με Λουκόπουλο δήμαρχο θα βάζαμε την πέτρα στα αριστερά, γιατί αυτή προέβλεπε η μελέτη που ψήφισε ο κ. Κοτρωνιάς (μαζί με εμένα και πολλούς άλλους). Με δήμαρχο όμως τον κ. Γκίζα, που δικαιούται μα μην ξέρει αφού ο ίδιος δεν ήταν παρών όταν ψηφιζόταν η μελέτη, μπήκε η πιο φθηνή πέτρα στα δεξιά της εικόνας.

Θυμάστε κ. Κοτρωνιά ότι στην διάρκεια της συνεργασίας μας ο κ. Λουκόπουλος, ο κ. Φράγκος, ο κ. Σαλαμούρας και ο υπογραφόμενος παραβρεθήκαμε αρκετές φορές σε συνεδριάσεις του ΚΑΣ για να πετύχουμε την έγκριση και χρηματοδότηση σημαντικών έργων. Εύχομαι να βρεθείτε και εσείς σε αυτή την ευχάριστη θέση, στην διάρκεια της θητείας του κ. Γκίζα. Αν και οφείλω να ομολογήσω ότι δεν το βλέπω και πολύ πιθανό.

Επίσης κ. Κοτρωνιά, αφού θεωρώ ότι ξέρατε τι ψηφίζαμε μαζί, πρέπει να είναι σε γνώση σας ότι με το συγκεκριμένο έργο αλλάζουν οι αμιαντοσωλήνες στο δίκτυο ύδρευσης και αλλάζει το παντορροϊκό σύστημα της αποχέτευσης, στην Τζαβέλλα, από την πλατεία Φαρμάκη μέχρι την πλαζ. Θα το δουν εξ άλλου αυτό, όλοι οι συμπολίτες μας όταν ξεκινήσουν τα έργα και στην οδό Τζαβέλλα, αφού βέβαια ξεκολλήσουν από την περιοχή του Λιμανιού.  Αυτό σημαίνει ότι με την ολοκλήρωση των απαραίτητων έργων, ποσοστό πάνω από 99% των ομβρίων θα διοχετευτούν εκτός του αγωγού των λυμάτων, όπως είναι και το σωστό. Απορώ λοιπόν γιατί δεν ξαναδιαβάζετε την μελέτη που μαζί ψηφίσαμε, (χωρίς να εκφράσετε καμία αντίρρηση ή αμφιβολία), για να βεβαιωθείτε.

Και επειδή η καταφυγή στο χιούμορ, είναι μια καλή λύση, σε τέτοιου είδους επιθέσεις θα μου επιτρέψετε να συνοδέψω το κείμενο με ένα «πειραγμένο» σκίτσο του Αρκά και δύο χιουμοριστικά (ελπίζω) υστερόγραφα.

Υ.Γ. 1 Μια φιλική προτροπή προς τους συνεπιβάτες στο πολιτικό όχημα του κ. Κοτρωνιά. Ας είστε προσεκτικοί γιατί με τις απότομες πολιτικές στροφές του κ. Κοτρωνιά φοβάμαι ότι τα κεφάλια σας θα κάνουν «γκαπ – γκαπ», χτυπώντας στα παράθυρα του αυτοκινήτου. Σας μιλάω εκ πείρας. Κι αν δεν γίνομαι πιστευτός μπορείτε να ρωτήσετε, όλους τους πρώην δημάρχους με τους οποίους έχει συνεργαστεί στο παρελθόν ο κ. Κοτρωνιάς. Αυτοί ξέρουν.

Υ.Γ. 2 Σε μερικές από τις παρέες που σχολιάζουν τα δημοτικά δρώμενα, κυκλοφορεί τις τελευταίες ημέρες, μια φράση, ως το πιο σύντομο ανέκδοτο. Και αυτή η φράση που προσφέρει ευφορία στις παρέες είναι η παρακάτω:

«Ο Κοτρωνιάς κατηγορεί τον Καρακώστα για διγλωσσία».

Βλέπετε, η Ναύπακτος είναι μικρός τόπος και όλοι γνωριζόμαστε μεταξύ μας.

Ο αναλαμβάνων απολύτως την ευθύνη για ό,τι έχει προτείνει ή έχει ψηφίσει μέχρι πρότινος στο δημοτικό συμβούλιο.

Κώστας Καρακώστας, μέλος της Ενωτικής Πρωτοβουλίας.

Continue Reading

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Ανοίγουν 1η Ιουνίου δημοτικά,νηπιαγωγεία,παιδικοί – Πως θα λειτουργούν

Published

on

By

Δημοτικά-σχολεία-ανοίγουν-Ναύπακτος

Επαναλειτουργούν τη Δευτέρα 1η Ιουνίου 2020 τα δημοτικά σχολεία και τα νηπιαγωγεία, οι εκπαιδευτικές μονάδες ειδικής αγωγής όλων των βαθμίδων καθώς και οι παιδικοί σταθμοί.

Λεπτομέρειες για τον τρόπο λειτουργίας έδωσαν η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως και ο υπουργός Εσωτερικών, Τάκης Θεοδωρικάκος.

Ο τρόπος  επαναλειτουργίας των εκπαιδευτικών  δομών:

  • Σχετικά με τα δημοτικά και τα νηπιαγωγεία, θα επαναλειτουργήσουν τη Δευτέρα 1η Ιουνίου. Τα μαθήματα θα παραταθούν έως και την Παρασκευή 26 Ιουνίου (αντί για τη 15η Ιουνίου), ενώ συνολικά για τους εκπαιδευτικούς η λήξη του διδακτικού έτους θα είναι η 30η Ιουνίου. Για τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, οι συμβάσεις τους θα παραταθούν έως τις 30 Ιουνίου.
  • Τα τμήματα σχολείων και νηπιαγωγείων θα λειτουργούν με έως 15 μαθητές τη φορά και με 1.5 μέτρο απόσταση στα θρανία, τα οποία θα έχουν τον ίδιο προσανατολισμό. Αν οι μαθητές υπερβαίνουν τους 15, τότε το τμήμα θα διαιρείται σε 2 υπο-τμήματα, και θα λειτουργούν εκ περιτροπής, Δευτέρα-Τετάρτη-Παρασκευή το ένα, Τρίτη-Πέμπτη το άλλο, και την επόμενη εβδομάδα το αντίθετο. Αν οι μαθητές δεν υπερβαίνουν τους 15, τότε το τμήμα θα λειτουργεί καθημερινά.
  • Στις αίθουσες θα υπάρχουν αντισηπτικά, προβλέπεται καθαρισμός δύο φορές την ημέρα, και κατά τη διάρκεια λειτουργίας του σχολείου και μετά το πέρας αυτού. Έχει προβλεφθεί ειδική νομοθετική ρύθμιση και επιπλέον κονδύλια για την τροποποίηση των συμβάσεων του προσωπικού καθαριότητας, καθώς επίσης υπάρχει η δυνατότητα για πρόσληψη επιπλέον προσωπικού καθαριότητας.
  • Προβλέπονται διαλείμματα σε διαφορετικές ώρες για τη μείωση του συγχρωτισμού, και προβλέπεται απαγόρευση λειτουργίας των κυλικείων.
  • Προβλέπεται φυσικός αερισμός των αιθουσών, η χρήση της μάσκας είναι προαιρετική για εκπαιδευτικούς και μαθητές (και στο σχολείο και στα σχολικά λεωφορεία), ειδικές οδηγίες ΕΟΔΥ θα αποσταλούν τις επόμενες ημέρες σε όλες τις δομές πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, και σημαντικό μέρος της πρώτης ημέρας θα αφιερωθεί στην επεξήγηση των οδηγιών αυτών. Υπάρχει ιδιαίτερη μέριμνα για εκπαιδευτικούς που εμπίπτουν στην κατηγορία ειδικών αδειών απουσίας όπως αυτές έχουν οριστεί από το Υπουργείο Εσωτερικών. Υπάρχει επίσης η δυνατότητα απουσίας μαθητή, στη βάση απλής υπεύθυνης δήλωσης γονέα ή κηδεμόνα περί ύπαρξης ατόμου στο σπίτι που ανήκει σε ομάδα αυξημένου κινδύνου ή που νοσεί.
  • Υπάρχει η δυνατότητα για σύγχρονη εξ αποστάσεως διδασκαλία από εκπαιδευτικούς για όσους μαθητές εμπίπτουν σε κατηγορίες που δικαιολογούν την απουσία τους.
  • Για την ώρα τα ολοήμερα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν.
  • Για τα ειδικά σχολεία: θα επαναλειτουργήσουν την 1η Ιουνίου μέχρι τις 12 Ιουνίου για την δευτεροβάθμια και μέχρι την 26η Ιουνίου για τα πρωτοβάθμια.  Θα υπάρχουν αυστηρά μέτρα προστασίας.

  • Οι κανόνες λειτουργίας για τους παιδικούς σταθμούς

    Ίδιοι κανόνες λειτουργίας με τα δημοτικά σχολεία της χώρας ισχύουν για τους παιδικούς σταθμούς, ανακοίνωσε ο υπουργός Εσωτερικών Τάκης Θεοδωρικάκος,  για την επαναλειτουργία δημοτικών, νηπιαγωγείων και βρεφονηπιακών σταθμών από 1η Ιουνίου.

    Παράλληλα, όπως διευκρίνισε ο υπουργός, οι παιδικοί σταθμοί θα λειτουργήσουν έως τις 31 Ιουλίου.

    Όσον αφορά τις άδειες ειδικού σκοπού ο υπουργός τόνισε ότι από την επόμενη Δευτέρα επιστρέφουν λειτουργούν κανονικά οι υπηρεσίες του Δημοσίου, με τους υπάλληλους σε αυτές να επιστρέφουν κανονικά στις θέσεις εργασίας, με εξαίρεση όσους έχουν λάβει άδειες ειδικού σκοπού καθώς υπάγονται σε ομάδες υψηλού κινδύνου, οι οποίοι και θα εργάζονται με τηλεργασία.

    Τέλος σε ο, τι αφορά την άδεια ειδικού σκοπού γονέων που εργάζονται στο δημόσιο και έχουν παιδιά έως 15 ετών, αυτή θα συνεχίσει να χορηγείται εφόσον τα τέκνα τους τους βάσει του προγράμματος λειτουργίας της τάξης τους δεν υποχρεούνται σε καθημερινή παρακολούθηση μαθημάτων στο σχολείο, αυστηρά και μόνο για αυτές τις μέρες.

    Όπως εξήγησε ο υπουργός, καθώς έχει δοθεί η δυνατότητα η άδεια ειδικού σκοπού να εξαντλείται διακεκομμένα, ο κάθε γονιός μπορεί να κάνει χρήση της τις ημέρες εκείνες.

  • Γίνε συνδρομητής στην εφημερίδα μας ΕΔΩ,  με 20 ευρώ τον χρόνο.

    Κάθε Παρασκευή φτάνει στα email των συνδρομητών μας

     

Continue Reading

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

δερματινεσ-τσαντεσ-musitsa

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ