Connect with us

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Σε κάθε Δήμο συστήνεται «Δημοτική Επιτροπή Ισότητας»

Published

on

Οι νέες Δημοτικές Αρχές, στο πρώτο διάστημα της θητείας τους και ενώ ολοκληρώνουν τη συγκρότηση των διαφόρων Επιτροπών, Διοικήσεων του Δήμου και των Νομικών του Προσώπων, είναι σημαντικό να γνωρίζουν ότι πλέον έχει προστεθεί ένα νέο άρθρο στον Καλλικράτη, το οποίο προβλέπει τη σύσταση σε κάθε Δήμο «Δημοτικής Επιτροπής Ισότητας».

Πρόκειται για το νέο άρθρο 70A, που μόλις το Μάρτιο του 2019 προστέθηκε στο ν.3852/2010 με το άρθρο 6 του ν.4604/2019 (Φ.Ε.Κ. Α’ 50/26.3.2019).

Το νέο αυτό θεσμικό πλαίσιο αφορά τις Δημοτικές Επιτροπές Ισότητας, προσδιορίζει τον τρόπο συγκρότησής τους και οριοθετεί τις αρμοδιότητες που θα ασκούν.

Ο νομοθέτης όρισε πως «σε κάθε Δήμο» συνιστάται «Δημοτική Επιτροπή Ισότητας», η οποία είναι συμβουλευτικό προς το Δημοτικό Συμβούλιο όργανο.

 

Ειδικότερα για τον Δήμο Ναυπακτίας που είναι αισθητή απουσία εκπροσώπησης του γυναικείου φύλου στο ΔΣ  (μόνο μια η γυναίκα δημοτική σύμβουλος), θα πρέπει να ενεργοποιήσει το Δημοτικό συμβούλιο δίνοντας βαρύτητα σε επιτροπές που προωθούν και ενισχύουν το πνεύμα της ισοτιμίας.

 

Η Επιτροπή συγκροτείται με Απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου και αποτελείται από τα εξής μέλη:

« α. Έναν (1) Αντιδήμαρχο ή εντεταλμένο ή δημοτικό/  σύμβουλο ως Πρόεδρο.

β. Έναν (1) δημοτικό/ή σύμβουλο των λοιπών Παρατάξεων του Δημοτικού Συμβουλίου.

γ. Έναν (1) υπάλληλο της Κοινωνικής Υπηρεσίας ή της Υπηρεσιακής Μονάδας Κοινωνικής Πολιτικής και Πολιτικών Ισότητας των Φύλων του Δήμου.

δ. Έναν (1) εκπρόσωπο της Ένωσης Συλλόγων Γονέων του Δήμου.

ε. Έναν (1) εκπρόσωπο τοπικού επαγγελματικού/εμπορικού συλλόγου ή συνεταιριστικής οργάνωσης.

στ. Έναν (1) εκπρόσωπο τοπικού γυναικείου/φεμινιστικού συλλόγου/φεμινιστικής οργάνωσης ή μη κυβερνητικής οργάνωσης με δράση στα θέματα της ισότητας των φύλων.

ζ. Δύο (2) εμπειρογνώμονες δημότες με ισότιμη εκπροσώπηση των φύλων. »

 

Η Επιτροπή, βάσει του νόμου, έχει τις εξής αρμοδιότητες:

1) σε συνεργασία με την αρμόδια Υπηρεσία του Δήμου, συμμετέχει και υποστηρίζει την ένταξη της ισότητας των φύλων στις πολιτικές του Δήμου, εισηγείται και συμμετέχει στην εκπόνηση σχεδίων δράσης για την ισότητα των φύλων σε τοπικό επίπεδο,

2) διατυπώνει προτάσεις και εισηγείται προς τα αρμόδια όργανα του Δήμου, τη λήψη των αναγκαίων μέτρων για την προώθηση της ουσιαστικής ισότητας των φύλων σε όλους τους τομείς της οικονομικής, πολιτικής και κοινωνικής ζωής,

3) συνεργάζεται με την «Περιφερειακή Επιτροπή Ισότητας των Φύλων», τις αρμόδιες, κατά περίπτωση, υπηρεσιακές μονάδες του Δήμου και με δομές και συλλογικότητες που δραστηριοποιούνται στο πεδίο της προώθησης θεμάτων ισότητας των φύλων και δικαιωμάτων των γυναικών σε τοπικό επίπεδο,

4) συνεργάζεται με τις δομές «του Δικτύου της ΓΓΙΦ» για την πρόληψη και καταπολέμηση της βίας κατά των γυναικών, καθώς και με Φορείς της κοινωνίας των πολιτών.

 

Το αρ.70A του ν.3852/2010 ρητά αναφέρει πως τα μέλη της Επιτροπής δεν λαμβάνουν για τη συμμετοχή τους σε αυτή κανενός είδους αμοιβή ή αποζημίωση.

Επιπλέον, ορίζει ότι με Απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου καθορίζονται ο τρόπος επιλογής των μελών, η λειτουργία της και κάθε άλλο αναγκαίο θέμα για την οργάνωση της Επιτροπής.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Των φρονίμων τα παιδιά πριν την πάθουν προλαβαίνουν

Published

on

By

δήμος-ναυπακτίας-οικονομικά-σχόλια

Μακριά από εμάς η κινδυνολογίες και οι  καταστροφολογίες, όμως τα έντονα καιρικά φαινόμενα είναι πλέον όλο και πιο συχνά.

Η συνεχής εγρήγορση της πολιτικής προστασίας είναι αναγκαία  αλλά από μόνη της δεν φτάνει.

Ο δήμος πρέπει να θωρακιστεί με τα πιο αναγκαία τουλάχιστον αντιπλημμυρικά έργα.

Δύσκολη υπόθεση, αφού απαιτούνται μελέτες, χρήματα και χρόνος.

Και γι’ αυτό η κάθε δημοτική αρχή μεταθέτει το πρόβλημα στην επόμενη.

Τα πράγματα όμως ζορίζουν και γι’ αυτό η αντιπλημμυρική θωράκιση του δήμου πρέπει να μπει στις προτεραιότητες.

 

 

    

 

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Αθανάσιος Β. Νταουσάνης – Ένας Ναυπάκτιος ποιητής, μελετητής και κριτικός της Αφρικάνικης Λογοτεχνίας

Published

on

By

Αθανάσιος-Νταουσάνης-Αφρική-συγγραφέας- ποιητής=μεταφραστής-και-μελετητής

Αθανάσιος Β. Νταουσάνης (Ναύπακτος 1934 – Αθήνα 2019)

Ο Αθανάσιος Β. Νταουσάνης ήταν συγγραφέας, ποιητής, μεταφραστής και μελετητής της πνευματικής και πολιτιστικής παράδοσης της Μαύρης Αφρικής. Διακρίθηκε για την έρευνά του στην προφορική ποίηση φυλών της αφρικανικής ηπείρου.

Γεννήθηκε στις 29 Ιανουαρίου 1934 στο Ξηροπήγαδο Ναυπάκτου, όπου πέρασε τα παιδικά κι εφηβικά του χρόνια. Τελειώνοντας το τοπικό Γυμνάσιο, μετέβη σε ηλικία 17 ετών στην Αθήνα, όπου φοίτησε στη Μαράσλειο Παιδαγωγική Ακαδημία. Καταλυτική για τη μετέπειτα πορεία του υπήρξε εξάλλου η περίοδος που εργάστηκε κοντά στη «θεία Λένα» (Αντιγόνη Μεταξά-Κροντηρά), σημαντική Ελληνίδα παιδαγωγό, συγγραφέα παιδικών βιβλίων και δημιουργό του πρώτου παιδικού θεάτρου.

Εργάστηκε σε διάφορα σχολεία Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στην ελληνική επικράτεια, ακολούθησε σύντομη παραμονή του στο Λονδίνο προς τελειοποίηση της αγγλικής γλώσσας. Στη συνέχεια  έζησε μεγάλο μέρος της ζωής του στην Αφρική όπου εργάστηκε ως εκπαιδευτικός. Συγκεκριμένα έζησε στη Λιβύη, την Αιθιοπία και τη Νιγηρία.

Την πρώτη του επίσημη εμφάνιση στον ελληνόφωνο ποιητικό χώρο πραγματοποίησε με μεταφράσεις αξιόλογων ποιημάτων εξεχόντων Αφρικανών ποιητών στη «Νέα Εστία» και άλλα λογοτεχνικά περιοδικά, ενώ το 1977 κυκλοφόρησε η πρώτη συλλογή πρωτότυπων ποιημάτων του με τίτλο Ισημερινός και το φιλολογικό ψευδώνυμο Όμηρος Σανς. Ακολούθησαν κι άλλες, όλες εκδοθείσες στην Αθήνα κατά τη δεκαετία του 1980: Βαθύ του Έβενου, Στέππες, Βουβοί Τροπικοί, Γυμνό Παρόν, Χρώμα Μαύρο.

Η ποίησή του, έντονα επηρεασμένη από τη ζωή του στη Μαύρη Ήπειρο, χαρακτηρίστηκε ως ποίηση πρωτότυπη, βιωματική, εικονοπλαστική, χωρίς τεχνικές εκζητήσεις ή φραστικούς ακροβατισμούς αλλά με βαθύ λυρικό στοχασμό, υποβλητική, μα προπάντων πλημμυρισμένη από ανθρωπιά και θέρμη, ζεστασιά και αγάπη για την πυρακτωμένη Αφρική και τους μαρτυρικούς λαούς της.

Επέστρεψε οριστικά στην Ελλάδα το 1980 και εργάστηκε συστηματικά επί σειρά ετών με στόχο την ανάδειξη τόσο της γραπτής αφρικανικής ποίησης, όσο και της ανώνυμης, προφορικής ποιητικής παραγωγής των φυλών της Αφρικής (και του γενικότερου χώρου της, όπως της Μαδαγασκάρης, των Νησιών του Πράσινου Ακρωτηρίου, του Μαυρικίου, των Σεϋχελών, κ.λπ). Το 1992 βραβεύτηκε από την Ελληνική Εταιρεία Μεταφραστών Λογοτεχνίας για το βιβλίο του Η Ποίηση της Μαύρης Αφρικής: Νέγροι Ποιητές – Παραδοσιακή Ποίηση. Υπήρξε, εξάλλου, ο πρώτος που μύησε το ελληνικό αναγνωστικό κοινό στο έργο του Wole Soyinka, (Ουόλε Σογίνκα, Νιγηριανός δραματουργός, ποιητής, μυθιστοριογράφος και κριτικός) έχοντας διαγνώσει την αξία του έγχρωμου Αφρικανού ποιητή που τιμήθηκε με το Νόμπελ Λογοτεχνίας το 1986.

Ο Αθανάσιος Β. Νταουσάνης συνέχισε να εργάζεται πάνω στην παραδοσιακή ποίηση που είχε ηχογραφήσει ή καταγράψει απευθείας από τους ιθαγενείς (κατά καιρούς και σε ομάδες άλλων ερευνητών, ντόπιων και Ευρωπαίων) αλλά και στο επιπρόσθετο υλικό που συνέλεξε στη διάρκεια δεκαετιών από φίλους και γνωστούς, καθώς κι από διάφορα περιοδικά, βιβλία, εφημερίδες και λοιπά έντυπα της Αφρικής.

Μέρος του πλουσιότατου αυτού υλικού, χαρακτηριστικού κάθε χώρας, κάθε τόπου, κάθε φυλής (από τη Σομαλία, την Αιθιοπία και την Ερυθραία ως τη Σενεγάλη και τη Μαυριτανία, από τη Ρουάντα και τη Ζιμπάμπουε ίσαμε το Σουδάν και τη Σαχάρα, από τη Νιγηρία και τη Νότια Αφρική ως την Ουγκάντα, τη Μοζαμβίκη και τη Μαδαγασκάρη) κυκλοφόρησε σε δύο επιβλητικούς τόμους. Οι ανθολογίες αυτές με τίτλο Το Φεγγάρι και το Τύμπανο (1996) και Η Ποίηση της Μαύρης Αφρικής (β’ έκδοση, συμπληρωμένη και εμπλουτισμένη, 2003) συμπεριλαμβάνουν μεταφραστικές επεξηγήσεις, εισαγωγή, λαογραφικές, εργογραφικές και άλλες ερμηνευτικές σημειώσεις, ιστορικές πληροφορίες και κριτικά σχόλια που απορρέουν από βιβλιογραφική έρευνα αλλά και την προσωπική του εμπειρία.

Έχοντας περιπλανηθεί, όπως ο ίδιος αναφέρει, απ’ άκρου σ’ άκρον τη Μαύρη Ήπειρο, ο Α. Β. Ν. γνώρισε και αγάπησε πολύ τη γη αλλά και τους ανθρώπους της σε όλες τις εκδηλώσεις του βίου τους. Δηλαδή ό,τι παρουσιάζεται – ή εννοείται – στις ανθολογίες του «δεν είναι παρά λόγος, ποίηση, μουσική και χορός· απαγγελία, προσευχή, χειρονομία, κίνηση και ρυθμός από κάτι που έγινε σε κάποιες γιορτές ή τελετουργίες, σε συγκεντρώσεις ή παραστάσεις, σε κάποια ορισμένη ώρα στην ιστορία και στον χρόνο, σε χώρους υπαρκτούς στην Αφρική· και φυσικά σε γλώσσες πολλές και διάφορες» (Το Φεγγάρι και το Τύμπανο, σελ. 27).

Άφησε την τελευταία του πνοή στην Αθήνα στις 27 Οκτωβρίου 2019, σε ηλικία 85 ετών.

Το Nafsweek ευχαριστεί τον Δ/ντη της Παπαχαραλαμπείου δημόσιας βιβλιοθήκης Γιάννη Χαλάτση για το κείμενο που μας έστειλε, ως φόρο τιμής για τον εκλιπόντα ναυπάκτιο, βιβλία του οποίου βρίσκονται στην βιβλιοθήκη της πόλης μας.

 

 

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ετήσιο μνημόσυνο π. Αθανασίου Λαουρδέκη

Published

on

By

Μητρόπολη-ναυπάκτου-μνημόσυνο-λαουρδεκη-Ιερόθεος

Τήν Κυριακή 17 Νοεμβρίου ἐ.ἔ. στόν Ἱερό Μητροπολιτικό Ναό Ἁγίου Δημητρίου Ναυπάκτου τελέσθηκε Άρχιερατική θεία Λειτουργία καί τό ἐτήσιο μνημόσυνο τοῦ ἀειμνήστου Πρωτοπρεσβυτέρου π. Ἀθανασίου Λαουρδέκη, Ἐφημερίου καί κτήτορος τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ καί Γενικοῦ Ἀρχιερατικοῦ Ἐπιτρόπου τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεώς μας.

Ὁ Σεβ. Μητροπολίτης μας κ. Ἱερόθεος στό κήρυγμά του ἀναφέρθηκε στόν μεγάλο ἑορτάζοντα ἅγιο Γρηγόριο Νεοκαισαρείας τόν θαυματουργό, προπομπό τῶν μεγάλων Καππαδοκῶν Πατέρων, μεγάλο δάσκαλο, πού μέ τήν Χάρη τοῦ Θεοῦ ἔκανε μεγάλα θαύματα γιά νά στερεωθῆ ἡ πίστη τῶν ἀνθρώπων. Εἶπε ὅτι ἡ Ἐκκλησία μας ἔχει μεγάλη δόξα καί ἀμέτρητα φωτεινά ἀστέρια, ὅπως τόν ἅγιο Γρηγόριο. Καί ἀναφέρθηκε στόν π. Ἀθανάσιο καί στήν προσφορά του στήν Ἐνορία καί στήν Ἱερά Μητρόπολη γενικότερα, καί στά χαρίσματά του, τῆς εὐγένειας, τῆς σύνεσης, τοῦ ἐκκλησιαστικοῦ φρονήματος κλπ.

Ἐπίσης τελέσθηκε καί τό μνημόσυνο τῆς Παρασκευῆς Κούστα, μιᾶς εὐλαβοῦς κυρίας καί ἐνεργοῦ μέλους τῆς Ἐνορίας καί τῆς Μητροπόλεώς μας.

Ἀπό τό Γραφεῖο Τύπου τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως

Μητρόπολη-ναυπάκτου-μνημόσυνο-λαουρδεκη-Ιερόθεος Μητρόπολη-ναυπάκτου-μνημόσυνο-λαουρδεκη-Ιερόθεος

Continue Reading

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

δερματινεσ-τσαντεσ-musitsa

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ