Connect with us

ΕΛΛΑΔΑ

Τα μεγάλα «αγκάθια» της νέας πολιτικής ηγεσίας

Published

on

3+1 είναι τα μεγάλα «αγκάθια» που πρέπει να αντιμετωπίσει η νέα πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εσωτερικών και κυρίως, ο υπουργός Τάκης Θεοδωρικάκος που, εκτός από το Δημόσιο, έχει και τη συνολική ευθύνη της πολιτικής του υπουργείου και ο υφυπουργός Θοδωρής Λιβάνιος, ο οποίος έχει στις αρμοδιότητές του την Αυτοδιοίκηση και το νέο εκλογικό νόμο.

Το πρώτο «αγκάθι» αφορά τις αλλαγές στον «Κλεισθένη», με την προσπάθεια, άμβλυνσης των προβλημάτων που δημιουργεί στην κυβερνησιμότητα των ΟΤΑ η απλή αναλογική. Ήδη, η ΝΔ έχει κάνει την πρότασή της μέσω ΚΕΔΕ.

Ωστόσο, καθώς πολλές από τις προτάσεις είναι ιδιαιτέρως προωθημένες με την έννοια ότι παρακάμπτεται, στην ουσία, δημοτικό συμβούλιο, με αποτέλεσμα διατάξεις του σχετικού νόμου να κινδυνεύουν να κριθούν αντισυνταγματικές. Αυτό πραγματικά σημαίνει ότι Θεοδωρικάκος και Λιβάνιος θα πρέπει να ισορροπήσουν ανάμεσα στις πιέσεις, ιδιαίτερα των «σκληρών» αιρετών της ΝΔ που ζητούν στην ουσία κατάργηση της απλής αναλογικής και στον κίνδυνο της αντισυνταγματικότητας.

Το δεύτερο «αγκάθι» αφορά το Δημόσιο, καθώς είναι εκπεφρασμένος ο στόχος για μείωση, τουλάχιστον, του κόστους λειτουργίας του, με επίκεντρο, τι άλλο, τους μισθούς των δημοσίων υπαλλήλων και, βεβαίως, των συμβασιούχων.

Δεν είναι τυχαίο ότι τα στελέχη της ΝΔ μιλούν για αύξηση κατά 2 δισ. ευρώ του μισθολογικού κόστους του Δημοσίου την περίοδο 2015-2019, λόγω των μισθολογικών ωριμάνσεων και την αύξηση των προσλήψεων, κυρίως, συμβασιούχων, που σύμφωνα με τη ΝΔ, από 62.000 το 2015 έχουν ξεπεράσει τους 100.000.

Το τρίτο «αγκάθι» που είναι συνέχεια του δεύτερου αφορά τις προσδοκίες που είχαν δημιουργηθεί επί ΣΥΡΙΖΑ για προσλήψεις στο Δημόσιο. Με δεδομένο ότι το σημερινό 1 προς 1 (μία πρόσληψη για μία αποχώρηση) θα γίνει 1 προς 5, πολλοί από τους ανέργους που περίμεναν να συμμετάσχουν σε έναν διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, προκειμένου να προσληφθούν στο Δημόσιο, θα πρέπει είτε, στην καλύτερη περίπτωση, να αποφασίσουν ότι θα περιμένουν αρκετά είτε, στη χειρότερη, να το ξεχάσουν.

Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της «ουράς» της 3Κ για τις 757 προσλήψεις στις ανταποδοτικές υπηρεσίες των δήμων, η οποία, στην καλύτερη περίπτωση, με δεδομένη και την επιθυμία της ΝΔ για ιδιώτες στην καθαριότητα των δήμων, να καθυστερήσει. Υπενθυμίζεται ότι πρόκειται για προκήρυξη, για την οποία περιμένουν περί τους 120.000 άνεργους, όσοι δηλαδή, απορρίφθηκαν από την μεγάλη προκήρυξη, την 3Κ/2018. Τέλος, δεν φαίνεται, επίσης, να χωρούν ακόμη 3 προκηρύξεις για 506 θέσεις (Λιμενικό, Ανοιχτό Πανεπιστήμιο και υπουργείο Οικονομικών)

Όσον αφορά τα τελευταίο «αγκάθι» ακούει στο όνομα κατάργηση της απλής αναλογικής, αυτή τη φορά, στις εθνικές εκλογές. Η ΝΔ θα ήθελε ένα σύστημα σαν αυτό που ισχύει σήμερα, με 50 έδρες μπόνους στο πρώτο κόμμα. Ωστόσο, εφόσον το ψηφίσει μόνη της θα ισχύσει για τις μεθεπόμενες εκλογές. Ο στόχος, λοιπόν, είναι να βρεθεί μία χρυσή τομή με το ΚΙΝΑΛ, που ζητάει μπόνους για το πρώτο κόμμα, το πολύ έως 35 έδρες.

Αν υπάρξει σχετική συμφωνία, η οποία είναι δύσκολη, καθώς το κόμμα της Φώφης Γεννηματά, που είδε να κερδίζει με την αποπομπή, στην ουσία, Βενιζέλου, κινδυνεύει να κατηγορηθεί από τον ΣΥΡΙΖΑ για σύμπραξη με την δεξιά, θα πρέπει τα δύο κόμματα να αλλάξουν την (αναθεωρητέα) συνταγματική διάταξη του άρθρου 54, η οποία προβλέπει ότι: «Το εκλογικό σύστημα και οι εκλογικές περιφέρειες ορίζονται με νόμο που ισχύει από τις μεθεπόμενες εκλογές, εκτός και αν προβλέπεται η ισχύς του άμεσα από τις επόμενες εκλογές με ρητή διάταξη που ψηφίζεται με την πλειοψηφία των δύο τρίτων του όλου αριθμού των βουλευτών» (δηλαδή 200 βουλευτές), ώστε κάτι τέτοιο να γίνεται με 180 (σ.σ. ΝΔ 158 και ΚΙΝΑΛ 22, διαθέτουν τέτοια πλειοψηφία στην παρούσα Βουλή). Πρόκειται για ασκήσεις ισορροπίας, που χρειάζονται μαεστρία για να μην φάει κανείς τα μούτρα του…

Πηγή: aftodioikisi.gr

ΕΛΛΑΔΑ

Φωτοδιαβάσεις…

Published

on

By

Όχι, δεν είναι μέρος του Χριστουγεννιάτικου διακόσμου  τα φωτάκια που αναβοσβήνουν στις διαβάσεις πεζών, που τοποθέτησε ο δήμος σε διάφορα σημεία της  πόλης.

Υπενθυμίζουν και εφιστούν την προσοχή των οδηγών, ιδιαίτερα τις βραδινές ώρες  που οι πεζοί     μπορεί να μην διακρίνονται  και τόσο εύκολα.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΕΛΛΑΔΑ

Ομόφωνα αντίθετη στην εκτροπή του Αχελώου η Επιτροπή Περιβάλλοντος της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας

Published

on

By

Την ομόφωνη αντίθεσή της σε οποιαδήποτε προσπάθεια εκτροπής του Αχελώου εξέφρασε στην τελευταία της συνεδρίαση η Επιτροπή Περιβάλλοντος και Φυσικών Πόρων της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, αποδεχόμενη την εισήγηση του Αντιπεριφερειάρχη Βιώσιμης Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος, Λάμπρου Δημητρογιάννη.

Με αφορμή τη συζήτηση για τη γνωμοδότηση επί της Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) για την 2η Αναθεώρηση του Σχεδίου Διαχείρισης Λεκανών Απορροής Ποταμών Υδατικού Διαμερίσματος Δυτικής Στερεάς Ελλάδας, ο Αντιπεριφερειάρχης παρουσίασε όλα τα αδιαμφισβήτητα στοιχεία που αιτιολογούν την άρνηση όλων των τοπικών φορέων για τα υπό διαβούλευση σχέδια υδάτων, και πώς αυτά συνδέονται με επιχειρούμενη εκτροπή του ποταμού Αχελώου.

Ειδικότερα, στις σχετικές μελέτες γίνεται αναφορά για μερική εκτροπή του Αχελώου 250 εκ.κυβικών ανά έτος προς επαναπλημμυρισμό της λεκάνης του Πηνειού, κάτι το οποίο είναι άτοπο πλέον μετά τις καταστροφές στη Θεσσαλία, δεν λαμβάνονται υπόψιν σχετιζόμενα σχέδια όπως αυτά των Περιφερειακών Σχεδίων για την Προσαρμογή στην Κλιματική Αλλαγή, οι περιβαλλοντικές μελέτες βρίθουν ελλείψεων τεκμηριωμένων επιστημονικών στοιχείων και επίσης, αποδεικνύεται το μεγάλο οικονομικό, κοινωνικό και περιβαλλοντικό κόστος και για τις δύο περιοχές, Αιτωλοακαρνανία και Θεσσαλία.

Όλα τα μέλη της Επιτροπής συμφώνησαν με την εισήγηση του κ. Δημητρογιάννη και την επιχειρηματολογία του, τονίζοντας και αυτά με τη σειρά τους την αντίθεσή τους σε οποιαδήποτε προσπάθεια μερικής ή ολικής εκτροπής του Αχελώου, και ιδίως όταν η Δικαιοσύνη έχει αποφανθεί πολλές φορές κατά των έργων της εκτροπής.

Η συγκεκριμένη συνεδρίαση της Επιτροπής, την οποία απασχόλησαν ακόμη ζητήματα ανάπτυξης και υποδομών, ήταν η τελευταία για την αυτοδιοικητική περίοδο 2019-2023.

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΕΛΛΑΔΑ

 Αυξάνονται τα Διόδια κατά 7,6% από το 2024

Published

on

By

Αύξηση των διοδίων κατά 7,6% από το νέο έτος συμφώνησαν το υπουργείο Υποδομών και οι παραχωρησιούχοι των αυτοκινητοδρόμων, ύστερα από μακρά περίοδο διαπραγματεύσεων.

Πριν από λίγες ημέρες οι δύο πλευρές οδηγήθηκαν σε συμφωνία και έτσι οι παραχωρησιούχοι πρόκειται μέσα στις επόμενες ημέρες να ενημερώσουν και τυπικά το υπουργείο Υποδομών (όπως οφείλουν από τις συμβάσεις παραχώρησης) για το ύψος της αύξησης που θα επιβληθεί από την 1η Ιανουαρίου 2024.

Η αύξηση 7,63%, σημαίνει ότι η διαδρομή ενός Ι.Χ. από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη θα κοστίζει 33,75 ευρώ (έναντι 31,35 ευρώ), η διαδρομή Αθήνα – Ιωάννινα (μέσω γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου) διαμορφώνεται στα 41,15 ευρώ (έναντι 38,25 ευρώ), η διαδρομή Αθήνα – Πάτρα στα 12,70 ευρώ (έναντι 11,80 ευρώ) και η διαδρομή Αθήνα – Καλαμάτα στα 15 ευρώ (έναντι 13,95 ευρώ σήμερα).

Οι τιμές αυτές είναι ενδεικτικές, καθώς το ύψος του διοδίου σε κάθε σταθμό στρογγυλοποιείται (συνήθως προς τα κάτω). Σε κάθε περίπτωση, οι νέες τιμές ανά κατηγορία οχήματος θα ανακοινωθούν στα μέσα Δεκεμβρίου από τους παραχωρησιούχους (Ολυμπία Οδό, Νέα Οδό, Κεντρική Οδό, Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου, Μορέα, Γέφυρα Α.Ε.).

Οι ετήσιες αυξήσεις υπολογίζονται με βάση την αύξηση στον δείκτη τιμών καταναλωτή κάθε Σεπτέμβριο. Ο δείκτης αυξήθηκε το 2023 κατά 1,65% σε σχέση με το 2022. Σε αυτή την αύξηση θα προστεθεί το ήμισυ της αύξησης από το 2021 στο 2022 –που ήταν 12%–, δηλαδή 6%. Επομένως, η συνολική αύξηση που θα ισχύσει από την 1η Ιανουαρίου θα είναι 7,63% (απομένει να φανεί εάν το ποσό θα στρογγυλοποιηθεί).

Όσο για το υπόλοιπο 6%, οι παραχωρησιούχοι συμφώνησαν να «απορροφήσουν» ένα μικρό μέρος (το 2%) και το υπόλοιπο να επιβαρύνει τα διόδια του 2025 και του 2026 (θα προστίθεται 2% κάθε έτος στην αύξηση του δείκτη τιμών καταναλωτή).

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ