Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Χαμός στους δήμους για τον Κανονισμό Πυροπροστασίας Ακινήτων

Published

on

Αδυνατούν ακόμη και να προχωρήσουν σε μια απλή ενημέρωση των πολιτών σχετικά με τον Κανονισμό Πυροπροστασίας Ακινήτων οι υπηρεσίες των δήμων όλης της χώρας, με τον νόμο να υποχρεώνει πολίτες που έχουν κατοικίες σε απόσταση 300 μέτρων από δάσος, άλσος, περιαστικό πράσινο κλπ να μπουν σε μια διαδικασία υποβολής  φακέλων/ μελετών και λήψης  μέτρων προστασίας.

Στην περίπτωση του Δήμου  Ναυπακτίας, το θέμα αφορά κατοικίες που βρίσκονται στο κάστρο, στο λόφο της δεξαμενής, στον λόφο του Αγ. Γεωργίου, στον Πλατανίτη, την Σκάλα, την Δάφνη κλπ και βέβαια τους ορεινούς οικισμούς.

 Το Υπουργείο Περιβάλλοντος με σχετική ΚΥΑ στις 15 Μάρτιου είχε δώσει προθεσμία σύνταξης Εντύπου Αξιολόγησης Επικινδυνότητας και Τεχνικής Έκθεσης αρμόδιου τεχνικού επιστήμονα μέχρι 31.03.2024 και υποβολής δήλωσης εφαρμογής των μέτρων πυρασφάλειας μέχρι 30 Απριλίου 2024.

Οι δήμοι μα και οι πολίτες αιφνιδιάστηκαν και μετά από αυτό το Υπουργείο Περιβάλλοντος έδωσε νέα παράταση:

  1. για την εκπόνηση της αξιολόγησης της επικινδυνότητας και την υποβολή τεχνικής έκθεσης έως τις 26/04/2024 και
  2. για τη λήψη μέτρων και την υποβολή δήλωσης του ιδιοκτήτη έως τις 26/05/2024.

Παρ’ όλα αυτά κανένας δεν γνωρίζει ποιοι ακριβώς πολίτες υποχρεούνται να συντάξουν αυτή την αξιολόγηση, κανείς δεν μπορεί να τους ενημερώσει με ασφάλεια, κανένας δεν γνωρίζει ποιοι μπορούν να συντάξουν αυτές τις μελέτες, πόσο στοιχίζουν και το κυριότερο οι δήμοι αδυνατούν να ανταπεξέλθουν σε αυτή την υποχρέωση καθώς δεν έχουν ούτε προσωπικό, ούτε σαφή ενημέρωση.

Μετά από όλα αυτά άμεση θεωρείται η παρέμβαση της ΚΕΔΕ.

Ήδη έχει παρέμβει η ΠΟΜΙΔΑ η οποία με επιστολή της προς τον υπουργό Περιβάλλοντος κ. Σκυλακάκη χαρακτηρίζει ανεφάρμοστες τις νέες ρυθμίσεις για την πυροπροστασία και τον καθαρισμό οικοπέδων.

Σε ανακοίνωσή της και η ΠΟΕ ΟΤΑ  δηλώνει «προς τη κυβέρνηση πως χωρίς προσλήψεις προσωπικού και χωρίς πόρους στη Τοπική Αυτοδιοίκηση οι εργαζόμενοι στους Ο.Τ.Α. όλης της χώρας δεν θα γίνουν ούτε οι φοροεισπράκτορες, ούτε οι «ρουφιάνοι» της γειτονιάς».

Τι αναφέρουν οι Μηχανικοί:

«Ανεφάρμοστη η Εγκύκλιος για τον Κανονισμό Πυροπροστασίας Ακινήτων»

Η πλέον χαρακτηριστική αντίδραση είναι της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ενώσεων Μηχανικών Δημοσίων Υπαλλήλων Διπλωματούχων Ανωτάτων Σχολών (ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ).

Σε επιστολή της προς την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Περιβάλλοντος τονίζει:

«Η ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ αποτελεί την Ομοσπονδία που εκπροσωπεί το σύνολο των Διπλωματούχων Μηχανικών οι οποίοι υπηρετούν στη Δημόσια Διοίκηση (Υπουργεία, ΝΠΔΔ, ΟΤΑ Α’ και Β’ βαθμού) με συνδικαλιστικό αλλά και επιστημονικό χαρακτήρα.

Απευθυνόμαστε σε εσάς σχετικά με την πρόσφατη Εγκύκλιο για την Εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός και πλησίον δασικών εκτάσεων. Θεωρούμε πως η διαδικασία που περιγράφεται έχει πλήθος προβληματικών σημείων και είναι ανεφάρμοστη:

Α. Οι αναφερόμενες προθεσμίες είναι ανεφάρμοστες. Τόσο η σύνταξη Εντύπου Αξιολόγησης Επικινδυνότητας και Τεχνικής Έκθεσης αρμόδιου τεχνικού επιστήμονα μέχρι την 31η/03/2024, όσο και σε συνέχεια της Τεχνικής Έκθεσης, η Δήλωση Εφαρμογής των μέτρων πυρασφαλείας από τους ιδιοκτήτες των ακινήτων υποχρεούνται εντός ενός (1) μηνός από την παραπάνω ημερομηνία και, σε κάθε περίπτωση, μέχρι τις 30/4/2024. Είναι αδιανόητο με Εγκύκλιο της 15/3 να τίθενται όρια 15 ημερών εκ των οποίων μόνο οι 8 είναι εργάσιμες!!!

Β. Η λογική που διατρέχει την ΚΥΑ ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/55904/2019/19-05-2023 κινείται στην κατεύθυνση της «ατομικής ευθύνης» των ιδιοκτητών ακινήτων, φορτώνοντας τους με πρόσθετες επιβαρύνσεις, οικονομικές και διοικητικές. Αφορά όλα τα οικόπεδα ή γήπεδα στα οποία έχουν ανεγερθεί κτίρια και: «α. βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις και χορτολιβαδικές εκτάσεις και ειδικότερα: ü σε δάση ή δασικά οικοσυστήματα ή δασικές εκτάσεις των παρ.1, 2 και 3 του άρθρου 3 του ν.998/79. ü σε χορτολιβαδικές εκτάσεις που βρίσκονται επί ημιορεινών, ορεινών και ανώμαλων εδαφών της παρ. 1 του άρθρου 5 π.δ. 32/2016, είτε είναι δημόσιες, είτε είναι αναγνωρισμένες ως ιδιωτικές. ü σε πεδινές χορτολιβαδικές εκτάσεις (µη ορεινές ή ηµιορεινές και µη κείµενες επί ανώµαλων εδαφών) της παρ. 3 του του άρθρου 5 π.δ. 32/2016. β. βρίσκονται εν όλω ή εν μέρει εντός ακτίνας τριακοσίων (300) µέτρων από τα όρια των εκτάσεων της ανωτέρω περίπτωσης α. γ. βρίσκονται μέσα σε περιαστικό πράσινο και σε κηρυγμένες δασωτέες ή αναδασωτέες εκτάσεις, της παρ. 4 του άρθρου 3 του ν.998/79, όπως ισχύει. δ. βρίσκονται εντός ακτίνας τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων της ανωτέρω περίπτωσης γ. ε. βρίσκονται μέσα σε πάρκα και άλση πόλεων και οικιστικών περιοχών, της παρ. 4 του άρθρου 3 του ν.998/79.»

 

Γ. Οι εμπλεκόμενες Υπηρεσίες των Δήμων με την τεράστια υποστελέχωση ειδικά σε τεχνικό και επιστημονικό προσωπικό, επιφορτίζονται με πλήθος υποχρεώσεων που είναι αδύνατο να τις φέρουν εγκαίρως σε πέρας με το παρόν δυναμικό και μέσα:

– Να τα καταχωρίζουν σε Ειδικό Μητρώο, έτσι ώστε να είναι διαθέσιμα στις τριμελείς επιτροπές δειγματοληπτικού ελέγχου και να είναι δυνατή η μεταφορά τους στην ηλεκτρονική πλατφόρμα, όταν τεθεί σε λειτουργία.

– Να συγκροτήσουν τις τριμελείς επιτροπές, όπως προβλέπεται από τον Κανονισμό (οι οποίες απαρτίζονται από έναν δασολόγο ή γεωπόνο, έναν μηχανικό και έναν υπάλληλο του Τμήματος Πολιτικής προστασίας του δήμου) που θα διενεργήσουν κατά την αντιπυρική περίοδο τις αυτοψίες – δειγματοληπτικούς ελέγχους.

– Να ενημερώσουν τους δημότες για την ισχύ του Κανονισμού και τις υποχρεώσεις που απορρέουν από αυτόν. Βάσει των αναρτημένων δασικών χαρτών προτείνεται να εντοπίσουν τις περιοχές χωρικής τους αρμοδιότητας που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του Κανονισμού για να δοθούν ειδικότερες οδηγίες στους δημότες που διαμένουν σε κτίρια εντός αυτών.

– Να μεριμνήσουν, στην περίπτωση οικισμών που περικλείονται από δασική ή δασώδη έκταση για την έγκαιρη εκπόνηση Εντύπου Αξιολόγησης Επικινδυνότητας και Τεχνικής Έκθεσης και για τη διαμόρφωση των διαβαθμισμένων περιμετρικών ζωνών προστασίας πέριξ των ορίων του οικισμού σε συνδυασμό με τη λήψη των απαιτούμενων μέτρων, σε συνεννόηση και συνεργασία με τις αρμόδιες υπηρεσίες (Τοπική Αυτοδιοίκηση, Δασική Υπηρεσία) και σε εναρμόνιση με τυχόν ισχύοντα σχέδια Πολιτικής Προστασίας για την ασφαλή εκκένωση του οικισμού σε περίπτωση έκτακτου συμβάντος.

 

Επειδή τα παραπάνω ήδη προκαλούν μεγάλη αναστάτωση τόσο στις Υπηρεσίες, όσο και στους πολίτες, καλούμε σε επανεξέταση της ΚΥΑ και των προθεσμιών της Εγκυκλίου. Είμαστε στη διάθεση σας, για οποιαδήποτε διευκρίνιση στα παραπάνω και σας καλούμε να ανταποκριθείτε στο αίτημα μας για συνάντηση.»

 

 

 

 

 

 

 

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Μια μεγάλη διαφορά…

Published

on

By

(…) Σήμερα υπάρχει μια μεγάλη διαφορά σε σύγκρισή με το ιστορικό πλαίσιο το οποίο υπήρχε όταν έλαβε χώρα η εξέγερση του Πολυτεχνείου. Ποια είναι αυτή;

Με άλλα λόγια , όταν κάνουμε λόγο για κατάλυση ή αποδυνάμωση της Δημοκρατίας συνήθως σκεφτόμαστε αυτομάτως ή το τανκ που μπήκε στο Πολυτεχνείο ή την εικόνα της 11ης Σεπτεμβρίου του 1973 στη Χιλή.

Όταν οι βόμβες έπεφταν στο προεδρικό μέγαρο και ο δημοκρατικά εκλεγμένος Πρόεδρος Αλλιέντε αυτοκτονούσε μέσα στις φλόγες ύστερα από ένα τελευταίο διάγγελμα στο λαό.

Όμως , στους καιρούς μας οι δημοκρατίες υφίστανται περισσότερο πλήγματα από εκλεγμένες κυβερνήσεις παρά από το στρατό. Αυτό ακριβώς συνέβη στη Βενεζουέλα , την Ουγγαρία, την Πολωνία, τη Ρωσία και την Τουρκία.

Αυτή η «εκλογική οδός» προς το θάνατο της δημοκρατίας είναι εξαιρετικά αποτελεσματική, επειδή ακριβώς είναι παραπλανητική.

Τα πάντα φαίνονται «κανονικά». Δεν κυκλοφορούν τανκς στους δρόμους («Levitsky-Ziblatt, How Democracies Die»).

Παρόλα αυτά η διάβρωση της Δημοκρατίας συντελείται και είναι αδιόρατη. Τι εννοώ;

Όταν ένας Πρόεδρος , όπως ο Ντόναλντ Τραμπ στην Αμερική «ελέγχει» (με τους διορισμούς των δικαστών που έκανε) το Ανώτατο Δικαστήριο και εξασφαλίζει ασυλία για τα εγκλήματά του, τότε είναι προφανές ότι εκκολάπτεται ένας «σύγχρονος τύραννος», αφού ούτε η Δικαιοσύνη δεν θα μπορεί να ελέγχει την ενδεχόμενη ροπή του για τη διάπραξη και νέων εγκλημάτων (φορολογικών ή άλλων ).

Επίσης, όταν ένας Πρωθυπουργός στην Ευρώπη ακρωτηριάζει κάθε «αντίβαρο θεσμικού ελέγχου» της κυβερνητικής του εξουσίας , όπως λχ, τη δράση μιας Ανεξάρτητης Αρχής, τότε είναι επίσης προφανές ότι διαμορφώνεται ένας αυταρχικός «Ηγεμόνας» , σύμφωνα με το πρότυπο το οποίο είχε σκιαγραφήσει ο Μακιαβέλι στο ομώνυμο έργο του.

Επιπλέον, όταν καταλύονται βασικά συνταγματικά δικαιώματα , όπως το απόρρητο των επικοινωνιών (με αναιτιολόγητες και προσχηματικές επικλήσεις ενός μέγιστου εθνικού συμφέροντος), τότε είναι επίσης σαφές ότι η Δημοκρατία υφίσταται θανάσιμο πλήγμα.(…)

Απόσπασμα από άρθρο του  Γρηγόρη Καλφέλη, Καθηγητή της Νομικής Σχολής στο ΑΠΘ

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Δυο νέες παροχές από το Κοινωνικό Παντοπωλείο του Δήμου Ναυπακτίας (video)

Published

on

By

Την ανακοίνωση δυο ακόμα παροχών προς τους συνδημότες μας , από το Κοινωνικό Παντοπωλείο, ανακοίνωσε ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Κοινωνικών Υπηρεσιών Ντίνος Τσουκαλάς, σε συνέντευξη που παραχώρησε στον χώρο που στεγάζεται και λειτουργεί η δομή.

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Αναβάθμιση των αντλιοστασίων Γριμπόβου και Ρέππα –

Published

on

By

Υπεγράφη η σύμβαση για την κατασκευή του δίδυμου καταθλιπτικού αγωγού

Ο Δήμος Ναυπακτίας ενημερώνει ότι υπεγράφη σήμερα, Τρίτη, 11 Νοεμβρίου 2025, η σύμβαση για το έργο κατασκευής του δίδυμου καταθλιπτικού αγωγού στο Γρίμποβο και της αναβάθμισης των αντλιοστασίων Γριμπόβου και Ρέππα. Πρόκειται για έργο στρατηγικής σημασίας για την πόλη, που θέτει στο επίκεντρο την καθαρότητα των θαλασσών, την προστασία της δημόσιας υγείας και τη θωράκιση του περιβάλλοντος στο παραλιακό μέτωπο της Ναυπάκτου.

Η σύμβαση υπεγράφη, παρουσία του Δημάρχου Ναυπακτίας κ.Βασίλη Γκίζα, από την Πρόεδρο της ΔΕΥΑ Ναυπακτίας κ.Αγγελική Σμπούκη και τον ανάδοχο.  Παρόντες ήταν επίσης οι Αντιδήμαρχοι κ.Θωμάς Κοτρωνιάς και κ.Θανάσης Κούκουνας και ο Διευθυντής της ΔΕΥΑΝ κ.Δημήτρης Κότσαλος. Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 3,5 εκατομμύρια ευρώ περίπου και χρηματοδοτείται από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη 2014-2020», μέσω του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) και του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων.

Με την ολοκλήρωσή του θα επιλυθούν χρόνια ζητήματα υπερχειλίσεων και δυσλειτουργιών του αποχετευτικού δικτύου, θα ενισχυθεί σημαντικά η ικανότητα μεταφοράς των λυμάτων στη Μονάδα Βιολογικού Καθαρισμού και θα διασφαλιστεί η απρόσκοπτη λειτουργία των υποδομών, ακόμη και σε περιόδους έντονων καιρικών φαινομένων. Η Ναύπακτος θα αποκτήσει ένα σύγχρονο και ολοκληρωμένο σύστημα αποχέτευσης, ικανό να υποστηρίξει με ασφάλεια την ανάπτυξη της πόλης και να ενισχύσει την ανθεκτικότητά της απέναντι στις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής.

Αναλυτικότερα, το έργο περιλαμβάνει την ανακατασκευή του αντλιοστασίου λυμάτων στο Εργατικό Κέντρο με τοποθέτηση συστήματος απομάκρυνσης φερτών υλικών, αντικατάσταση αντλιών και ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού, καθώς και την αναβάθμιση του ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού του κεντρικού αντλιοστασίου στο Αλσύλλιο Γριμπόβου. Παράλληλα, προβλέπεται η κατασκευή δίδυμου καταθλιπτικού αγωγού από το αντλιοστάσιο του Γριμπόβου έως τη Μονάδα Βιολογικού Καθαρισμού, προκειμένου να εξασφαλιστεί η αποτελεσματική μεταφορά των λυμάτων προς επεξεργασία, η αποφυγή υπερχειλίσεων και η προστασία του παραλιακού μετώπου.

“Ένα έργο ορόσημο που ανοίγει το δρόμο για την επόμενη σημαντική παρέμβαση της ΔΕΥΑΝ”

Ο Δήμαρχος Ναυπακτίας κ.Βασίλης Γκίζας δήλωσε: «Με το έργο αυτό κάνουμε πράξη μία ακόμη δέσμευσή μας για τη βελτίωση των υποδομών και την προστασία της θάλασσας. Η Ναύπακτος περνά σε μια νέα εποχή, με ένα σύγχρονο και ανθεκτικό σύστημα αποχέτευσης που διασφαλίζει καθαρές θάλασσες και ποιότητα ζωής. Είναι ένα περιβαλλοντικό έργο, ίσως το σημαντικότερο των τελευταίων ετών, που αφήνει σημαντικό αποτύπωμα για τις επόμενες γενιές.  Παράλληλα, η ΔΕΥΑ Ναυπακτίας προχωρά δυναμικά στο επόμενο μεγάλο της βήμα, καθώς αναμένεται σύντομα και η υπογραφή της σύμβασης για την ενεργειακή αναβάθμιση των αντλιοστασίων ύδρευσης και αποχέτευσης στις Δημοτικές Ενότητες Ναυπάκτου, Αντιρρίου και Χάλκειας. Το έργο αυτό, σε συνδυασμό με την κατασκευή φωτοβολταϊκού πάρκου ισχύος 1MW, θα συμβάλει καθοριστικά στη μείωση του ενεργειακού κόστους, καθιστώντας τη ΔΕΥΑΝ πρωτοπόρα στην πράσινη μετάβαση και παράδειγμα βιώσιμης λειτουργίας».

«Επενδύουμε σε έργα ουσίας για την προστασία της περιβάλλοντος»

Η Πρόεδρος της ΔΕΥΑΝ κ.Αγγελική Σμπούκη υπογράμμισε: «Η ΔΕΥΑΝ επενδύει με συνέπεια σε έργα ουσίας, που κάνουν τη διαφορά στην καθημερινότητα των πολιτών και διασφαλίζουν ένα καθαρότερο και ασφαλέστερο περιβάλλον. Με την υπογραφή αυτής της σύμβασης υλοποιούμε μια παρέμβαση σταθμό για τη λειτουργία του αποχετευτικού μας δικτύου. Ταυτόχρονα, προχωρούμε και στα επόμενα βήματα, με έργα που ενισχύουν την ενεργειακή μας αυτονομία και μειώνουν το περιβαλλοντικό μας αποτύπωμα.

Η ΔΕΥΑΝ υπηρετεί στην πράξη τον στόχο μιας πόλης βιώσιμης, λειτουργικής και φιλικής προς το περιβάλλον».

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ