Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Επιστημονικό ή επικοινωνιακό εργαλείο οι δημοσκοπήσεις;

Published

on

Σε προεκλογική περίοδο οι δημοσκοπήσεις ανέκαθεν έχουν την τιμητική τους, σε κεντρικό κυρίως επίπεδο. Αυτή τη φορά όμως και σε τοπικό επίπεδο δημοσκόπηση που έγινε στα μέσα του φθινοπώρου έχει δώσει λαβή για συζητήσεις και αναλύσεις, βάσει υποθετικών πάντα σεναρίων, καθώς δεν έχουν πιστοποιηθεί επίσημα ούτε η πατρότητα ούτε και τα ακριβή αποτελέσματα. Φαίνεται, λοιπόν, ότι οι δημοσκοπήσεις γίνονται αντικείμενο συζήτησης και αποτελούν αναμφισβήτητα εργαλείο. Το ερώτημα που προκύπτει είναι τι είδους εργαλείο αποτελούν.

Το βέβαιο είναι ότι οι δημοσκοπήσεις είναι επιστημονικά εργαλεία μέτρησης και αποτύπωσης στοιχείων, τα οποία μπορούν να αξιοποιήσουν οι δημοσιογράφοι, τα πολιτικά επιτελεία, οι πολιτικοί επιστήμονες, οι κοινωνιολόγοι. 

Επειδή ως εργαλεία μέτρησης οι δημοσκοπήσεις «μετρούν», «ζυγίζουν» και καταγράφουν αποτελέσματα και επειδή άλλη δουλειά κάνει η μεζούρα, άλλη η ζυγαριά, άλλη το χρονόμετρο και άλλη το μανόμετρο, χρειάζεται μεγάλη προσοχή και έλεγχος. Χρειάζεται δηλαδή να ελεγχθούν η εγκυρότητα και η αξιοπιστία πολλών και διαφορετικών παραμέτρων.

Πρώτη βασική παράμετρος, που πρέπει να ελεγχθεί είναι ποια εταιρεία διενεργεί τη δημοσκόπηση, αν διαθέτει δηλαδή αξιόπιστα και έγκριτα πιστοποιητικά επιστημονικής επάρκειας, που αποδεικνύουν ότι στηρίζεται σε καθαρά επιστημονικές μεθόδους και κριτήρια (ξεκινώντας από τα πολύ απλά όπως το δείγμα, τη μορφή των ερωτήσεων ακόμα και τον τρόπο ή την ώρα που διενεργείται η έρευνα). 

Ένας έγκριτος και αξιόπιστος φορέας πιο δύσκολα διακινδυνεύει την επαγγελματική του φήμη και καταξίωση μπροστά και κάτω από την πίεση που του ασκεί αυτός που παραγγέλλει  τη δημοσκόπηση. Γιατί  δεν

πρέπει να διαφεύγει της προσοχής κανενός το γεγονός ότι οι δημοσκοπήσεις, και δη οι προεκλογικές, γίνονται επί παραγγελίας και επομένως είναι λογικό να λαμβάνονται υπόψη οι ανάγκες και οι επιθυμίες του πελάτη. Όταν μάλιστα ο πελάτης είναι κάποιο μέσο ενημέρωσης ή κάποια πολιτική δύναμη το στοιχείο της κατεύθυνσης δύσκολα αποφεύγεται, ξεκινώντας από την κατεύθυνση που δίνουν οι ίδιες οι ερωτήσεις. Σημασία έχει μέχρι πού μπορεί να φτάσει η κατεύθυνση. Όσο πιο αξιόπιστος είναι ο φορέας που διενεργεί τη δημοσκόπηση, οι κίνδυνοι, οι παρενέργειες και οι αστοχίες είναι πιο ελεγχόμενες.

Δεύτερη βασική παράμετρος είναι η διαφάνεια στον τρόπο που σχεδιάζονται  και στον τρόπο που παρουσιάζονται τα στοιχεία. Οι διαφορετικές εκδοχές, τα πιθανά σενάρια και οι εκτιμήσεις που προκύπτουν από πιθανά και υποθετικά στοιχεία προκαλούν ασάφεια και συσκοτίζουν. 

Σε αυτή την περίπτωση, όμως, οι δημοσκοπήσεις δεν αποτυπώνουν αλλά αποσκοπούν στο να διαμορφώνουν ή ακόμα και να χειραγωγούν την κοινή γνώμη. Επομένως όποια πολιτική δύναμη μπαίνει στη διαδικασία να παραγγείλει μια δημοσκόπηση καλό θα ήταν να δημοσιοποιεί με επωνυμία και υπογραφή όλα τα στοιχεία, για να μπορεί να ελεγχθεί τόσο η εγκυρότητα, όσο και η αξιοπιστία.

Η ασάφεια που υπάρχει, ως προς τις δυνατότητες ελέγχου και αξιολόγησης μίας δημοσκόπησης, αλλά και οι συνεχείς αστοχίες τους τα τελευταία χρόνια δικαίως τροφοδοτούν   τη δυσπιστία και την  καχυποψία και μετατρέπουν τις δημοσκοπήσεις από επιστημονικό εργαλείο σε επικοινωνιακά τεχνάσματα που εξυπηρετούν πολιτικές σκοπιμότητες.  

Και βέβαια η κάλπη είναι αυτή που μιλάει τελευταία και κανείς δεν μπορεί να την αμφισβητήσει.

# Δημοσιεύθηκε στην ηλεκτρονική συνδρομητική εφημερίδα Nafsweek, που κάθε Παρασκευή φτάνει στα e-mail των συνδρομητών μας

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Προειδοποίηση για Καθαρισμό Οικοπέδων και Ακάλυπτων Χώρων

Published

on

By

Ενόψει της αντιπυρικής περιόδου 2024 (από 1/5/2024 έως 31/10/2024) σύμφωνα με την Πυροσβεστική Διάταξη 20/2023 (Αριθμ. 18851 οικ. Φ.700.20/ ΦΕΚ 2549 Β’/19.4.2023) ιδιοκτήτες, νομείς και επικαρπωτές οικοπεδικών και λοιπών ακάλυπτων χώρων που βρίσκονται εντός πόλεων, κωμοπόλεων, οικισμών και σε απόσταση μέχρι 100 μ. από τα όριά αυτών καθώς και των εκτός σχεδίου οικοπέδων με κτίσμα, να προχωρήσουν πριν από την έναρξη της αντιπυρικής περιόδου και έως 30/4/2024 σε:
  • Υλοτομία και απομάκρυνση των ξερών και σπασμένων δέντρων και κλαδιών, καθώς και των κλαδιών που βρίσκονται σε άμεση επαφή με κτίσμα.
  • Απομάκρυνση της καύσιμης φυτικής ύλης που βρίσκεται στην επιφάνεια του εδάφους, όπως ενδεικτικά το φυλλόστρωμα, τα ξερά χόρτα και τα κατακείμενα ξερά κλαδιά.
  • Αποκλάδωση της βάσης της κόμης των δέντρων και αύξηση του ύψους έναρξής της από την επιφάνεια του εδάφους ανάλογα με την ηλικία και το είδος του δέντρου.
  • Αραίωση της θαμνώδους βλάστησης ως προς την κάλυψη του εδάφους.
  • Απομάκρυνση τυχόν άλλων εγκαταλελειμμένων καυστών, αναφλέξιμων, εκρήξιμων υλικών ή εύφλεκτων υλικών, αντικειμένων και απορριμμάτων.
  • Οι υπόχρεοι οφείλουν να μεριμνούν για την ασφαλή συλλογή και μεταφορά όλων των υπολειμμάτων καθαρισμού. Απαγορεύεται η εγκατάλειψη, η απόρριψη ή η ανεξέλεγκτη διαχείρισή τους.

Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης των υπόχρεων στην εκπλήρωση της υποχρέωσης καθαρισμού, καθώς και σε περίπτωση αυτεπάγγελτου καθαρισμού από τον Δήμο, θα επιβάλλεται στους υπόχρεους το διοικητικό πρόστιμο της περ. 26 της υποπαρ. β’ της παρ. Ι του άρθρου 75 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων (ν.3463/2006, Α’ 114), σύμφωνα και με την παρ.1 του αρ.94, περ. 26 εδάφ. Β΄ του Ν.3852/2010 (Α΄87) και του άρθρου 5 της υπ’ αριθμ. 20/2023 Πυροσβεστικής Διάταξης.

Κατόπιν των ανωτέρω, παρακαλούμε για τον άμεσο καθαρισμό των οικοπεδικών χώρων και την άμεση απομάκρυνση των υπολειμμάτων με ίδια μέσα.

Τέλος, σας ενημερώνουμε ότι ο καθαρισμός των οικοπεδικών και λοιπών ακάλυπτων χώρων καθώς και η συντήρηση αυτών, αποτελεί πάγια υποχρέωση των ιδιοκτητών, νομέων και επικαρπωτών βάσει του αρ. 94, παρ. 26 του Ν.3852/2010 και θα πρέπει να διατηρούνται καθαροί άνευ προηγούμενης ειδοποίησης από την υπηρεσία μας, ιδιαίτερα καθ’ όλη την διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου.

ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ από 1 Μάϊου έως 31 Οκτωβρίου κάθε έτους, κάθε εργασία που μπορεί να προκαλέσει πυρκαγιά, ιδιαίτερα σε ημέρες που ο δείκτης επικινδυνότητας σύμφωνα με τον Χάρτη Πρόβλεψης Κινδύνου Πυρκαγιάς της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας είναι 4 (πολύ υψηλός κίνδυνος) και 5 (κατάσταση συναγερμού), αλλά και όταν ο δείκτης είναι χαμηλότερος σε κρίσιμες περιοχές και ευαίσθητα δασικά οικοσυστήματα.

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Από 8:00 έως 20:00 το ωράριο λειτουργίας στο Κάστρο της Ναυπάκτου

Published

on

By

Ο Δήμος Ναυπακτίας ενημερώνει ότι, για 5η συνεχή χρονιά, ο αρχαιολογικός χώρος του Κάστρου της Ναυπάκτου λειτουργεί με το διευρυμένο θερινό ωράριο: 8:00′-20:00‘.

Το συγκεκριμένο ωράριο τέθηκε σε ισχύ για πρώτη φορά το 2020, έπειτα από κοινές προσπάθειες του Δήμου Ναυπακτίας και της Εφορείας Αρχαιοτήτων Αιτωλοακαρνανίας και Λευκάδος.

Σύμφωνα με το Υπουργείο Πολιτισμού, το διευρυμένο ωράριο λειτουργίας που ισχύει για επιλεγμένους αρχαιολογικούς χώρους εφαρμόζεται έως και την 31η Οκτωβρίου 2024.  Ενώ, λόγω της σταδιακής μείωσης της διάρκειας της ημέρας, το φθινόπωρο διαμορφώνεται ως εξής:

1-15 Σεπτεμβρίου: 8:00′-19:30′

16-30 Σεπτεμβρίου: 8:00′-19:00′

1-15 Οκτωβρίου: 8:00′-18:30′

16-31 Οκτωβρίου: 8:00′-18:00′

Σημειώνεται ότι, για το Κάστρο Αντιρρίου ισχύει το ωράριο λειτουργίας: 8:30′-15:30‘ και το Φετιχιέ Τζαμί (Λιμάνι Ναυπάκτου) είναι επισκέψιμο μετά από επικοινωνία με την Εφορεία Αρχαιοτήτων Αιτωλοακαρνανίας και Λευκάδος.

Η προσέλευση των επισκεπτών στους αρχαιολογικούς χώρους επιτρέπεται έως και 20′ λεπτά πριν τη λήξη του ωραρίου. Οι αρχαιολογικοί χώροι παραμένουν ανοικτοί καθημερινά πλην Τρίτης.

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

ΔΕΥΑΝ: Ανακοίνωση για ληξιπρόθεσμες οφειλές και λογαριασμούς θανόντων

Published

on

By

Με ανακοίνωσή της η Δ.Ε.Υ.Α.Ν. ενημερώνει τους καταναλωτές ότι οι ληξιπρόθεσμες οφειλές άνω των 150 ευρώ θα βεβαιώνονται στο εξής στις αρμόδιες Δ.Ο.Υ.

Επιπλέον, καλούνται οι πολίτες που έχουν λογαριασμούς με όνομα θανόντος να προβαίνουν σε ενημέρωση των σχετικών στοιχείων στα γραφεία της Δ.Ε.Υ.Α.Ν.

Οι οφειλέτες που δεν έχουν προβεί ακόμη σε ρύθμιση ή εξόφληση των λογαριασμών τους υπόκεινται, με βάση τον κανονισμό της ΔΕΥΑΝ, σε διακοπή των παροχών τους, διαδικασία που ήδη βρίσκεται σε εφαρμογή.

Οι ανωτέρω ενέργειες εντάσσονται στο πλαίσιο της ακολουθούμενης πολιτικής της Δ.Ε.Υ.Α.Ν. για τον περιορισμό των ληξιπρόθεσμων και συσσωρευμένων οφειλών.

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ