Connect with us

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Επιστολή 11 Δημάρχων σε Καραμανλή για τα διόδια της Γέφυρας

Published

on

Πραγματοποιήθηκε σήμερα  Πέμπτη, 9 Φεβρουαρίου, στις 10:00 π.μ., στο Δημαρχείο της Πάτρας, συνάντηση Δημάρχων των όμορων Δήμων με την Γέφυρα, με θέμα την μείωση του κόστους των διοδίων της.

Στη συνάντηση συμμετείχαν :

Ο Πρόεδρος της ΠΕΔ Δυτικής Ελλάδας και Δήμαρχος Καλαβρύτων, Θανάσης Παπαδόπουλος,   οι  Δήμαρχοι Πατρέων, Κώστας Πελετίδης,  Ναυπακτίας, Βασίλης Γκίζας, Μεσολογγίου, Κώστας  Λύρος, Θέρμου,  Σπύρος Κωνσταντάρας, Δωρίδας, Γιώργος Καπεντζώνης, Αγρινίου Γιώργος Παπαναστασίου, Ξηρομέρου  Ιωάννης Τριανταφυλλάκης,  Ακτίου – Βόνιτσας, Γεώργιος Αποστολάκης, Αμφιλοχίας Γιώργος Κατσούλας και Αιγιάλειας Δημήτρης Καλογερόπουλος.

Μετά την συνάντηση υπογράφτηκε ψήφισμα που συναποφάσισαν και στάλθηκε Επιστολή προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Κ. Καραμανλή, όπου και ζητούν συνάντηση με τον Υπουργό για το θέμα.

Στην επιστολή αναφέρουν:

Αιτούμαστε τον άμεσο προγραμματισμό μίας συνάντησης μαζί σας, προκειμένου να σας εκθέσουμε τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι δημότες μας, καθώς και οι εργαζόμενοι που αναγκάζονται να χρησιμοποιούν σε σταθερή βάση τη Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου, λόγω των υπέρογκων τιμών των διοδίων της Γέφυρας Α.Ε.

Θεωρούμε ότι από πλευράς σας, πρέπει να παρέμβετε, ώστε να δοθεί λύση και να υπάρξει σοβαρή μείωση του κόστους διέλευσης.

Παραθέτουμε το κοινό ψήφισμα των Δημάρχων Αγρινίου, Αιγιάλειας, Ακτίου – Βόνιτσας, Αμφιλοχίας, Δωρίδος, Θέρμου, Καλαβρύτων, Μεσολογγίου, Ναυπάκτου, Ξηρομέρου και Πατρέων:

Παρά τις πρόσφατες ανακοινώσεις του Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Γιώργου Καραγιάννη, ότι η εταιρεία θα προβεί σε ακύρωση της αύξησης κατά 22% του κόστους διέλευσης για τους συνδρομητές e-pass, στην ουσία, ο τρόπος με τον οποίο η Γέφυρα θα προβαίνει στις χρεώσεις του νέου προγράμματος ανά διέλευση, όχι μόνο δεν το καθιστά φθηνότερο από το αντίστοιχο e-pass του 2022, αλλά επί της ουσίας θα είναι ακριβότερο. Επιπλέον, η εταιρεία αναγκάζει τους εργαζόμενους να προκαταβάλλουν ένα μεγάλο μέρος του μηνιαίου κόστους του προγράμματος, ασχέτως εάν θα πραγματοποιήσουν ή όχι όλες τις διελεύσεις.

Συνεπώς, επιβάλλεται να υπάρξει ουσιαστική μείωση του κόστους για τους εργαζόμενους και όσους χρησιμοποιούν τη Γέφυρα σε σταθερή βάση, χωρίς τους περιορισμούς των διάφορων e-pass, καθώς επίσης επιβάλλεται να υπάρξει περαιτέρω ελάφρυνση των κάθε είδους διερχομένων από την εν λόγω γέφυρα, καθώς το κόστος διέλευσης είναι κατά κοινή ομολογία υπέρογκο.

Αυτό συνάδει αφενός με την αναγκαιότητα προσαρμογής στη δύσκολη οικονομική πραγματικότητα που αντιμετωπίζει η πλειοψηφία του ελληνικού λαού και των εργαζομένων, λόγω της ενεργειακής κρίσης και της γενικευμένης ακρίβειας, ιδίως στα βασικά είδη διαβίωσης. Αφετέρου, η τιμολογιακή πολιτική αναφορικά με το κόστος διέλευσης απ’ τη Γέφυρα, θα πρέπει να αναπροσαρμοστεί και σε κάθε περίπτωση να βαίνει μειούμενο και όχι σταδιακά αυξανόμενο, πράγμα που συμβαίνει όλη αυτή την περίοδο, από την κατασκευή της ως σήμερα.

Η γέφυρα «Χαρίλαος Τρικούπης» – αυτό το μεγαλεπήβολο έργο – δημιουργήθηκε για να ενώνει τις κοινωνίες εκατέρωθεν αυτής και όχι να τις χωρίζει. Γι’ αυτό επιβάλλεται να είναι δυνατή η χρήση της από το σύνολο της κοινωνίας και όχι να αποτελεί ένα ακόμη δυσβάσταχτο φορτίο ανάμεσα σε τόσα άλλα, που επιβαρύνουν την κοινωνία και ειδικά τους πιο αδύναμους οικονομικά πολίτες.

Η αναγκαιότητα μάλιστα των συχνών μετακινήσεων για ποικίλους λόγους εξυπηρέτησης, καθιστά αδήριτη αναγκαιότητα τη λήψη μέριμνας ώστε η γέφυρα «Χαρίλαος Τρικούπης» να είναι προσβάσιμη εύκολα από όλους.

Για τους παραπάνω λόγους, καλούμε την Κυβέρνηση και ειδικά το αρμόδιο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, να προχωρήσουν στη λήψη όλων των μέτρων που είναι απαραίτητα, ώστε το κόστος διέλευσης από τη γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου «Χαρίλαος Τρικούπης» να μειωθεί για το σύνολο των διερχόμενων από αυτή και ειδικά γι’ αυτούς που είναι αναγκασμένοι να κάνουν συνεχή χρήση της γέφυρας για κάλυψη βασικών καθημερινών αναγκών τους, να διαμορφωθεί στα τρία (3) ευρώ ανά διέλευση».

 

 

 

 

 

 

 

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Απροσπέλαστη!!!

Published

on

By

Στην φωτογραφία πρέπει να αποτυπώνονται πάνω από δέκα παραβάσεις του ΚΟΚ.

Μηχανάκια πάνω στα πεζοδρόμια, αυτοκίνητα σταθμευμένα πάνω στη γωνία, στην πλατεία και στα πεζοδρόμια, στις διαβάσεις των πεζών, διπλή στάθμευση και πάει  λέγοντας…

Δύσκολες καταστάσεις  για τον πεζό, που θα πρέπει να  κινδυνέψει για να πάει στη δουλειά του.

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Χριστίνα Σταρακά για τη στελέχωση του Κ.Υ. Άνω Χώρας Ναυπακτίας

Published

on

By

Το Υπουργείο Υγείας τα βρίσκει όλα καλώς καμωμένα την ίδια στιγμή που οι πολίτες βγάζουν κραυγή αγωνίας για τις ελλείψεις

Σε αναφορά που είχε καταθέσει η βουλευτής Αιτωλοακαρνανίας του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής Χριστίνα Σταρακά για άμεση ανάγκη στελέχωσης του Κέντρου Υγείας Άνω Χώρας του Δήμου Ναυπακτίας απάντησε χθες το Υπουργείο Υγείας.

Πιο συγκεκριμένα, η Χριστίνα Σταρακά είχε διαβιβάσει το αίτημα των Προέδρων Κοινοτήτων Δήμου Ναυπακτίας και Φορέων της ορεινής Ναυπακτίας για την επιστροφή του επιβατικού οχήματος 4Χ4 – Δωρεάς ΟΠΑΠ- πίσω στο Κ.Υ. Άνω Χώρας στην προγενέστερη κατάσταση που ήταν πριν τη μετακίνησή του στο Κ.Υ. Ναυπάκτου και την επάνδρωσή του με οδηγό, τη διάθεση νέου ασθενοφόρου 4Χ4 στο Κ.Υ. Άνω Χώρας Ορεινής Ναυπακτίας και την υγειονομική κάλυψη των κοινοτήτων της Δυτικής Ορεινής Ναυπακτίας με τη λειτουργία Σταθμού Α’ Βοηθειών και με ιατρό στην Κοινότητα Πλατάνου Ναυπακτίας.

Σύμφωνα με την αναπληρώτρια Υπουργό Υγείας κα. Αγαπηδάκη που υπογράφει την απάντηση, στο Κ.Υ. Άνω Χώρας όλα είναι καλώς καμωμένα. Αγνοώντας τις ανησυχίες και τα αιτηματα των αρμόδιων φορέων της περιοχής αναφέρει ότι στο σήμερα το Κ.Υ. είναι επαρκώς στελεχωμένο, τόσο με προσωπικό όσο και με ασθενοφόρα. «Το Κ.Υ. λειτουργεί σε πρωινό ωράριο και για πέντε ημέρες την εβδομάδα, από Δευτέρα έως και Παρασκευή και με πλήρη εφημεριακή κάλυψη όλες τις ημέρες του μήνα (ενεργείς εφημερίες), παρέχοντας αδιάλειπτα όλες τις υπηρεσίες πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας», υπογραμμίζει σχετικά με την κάλυψη του Κ.Υ σε προσωπικό και παροχή υπηρεσιών.  Όσον αφορά τα ασθενοφόρα των πρωτοβάθμιων δομών κυριότητας 6ης ΥΠΕ που συνεπικουρούν το έργο του ΕΚΑΒ στην περιοχή της Ναυπακτίας,  όπως ενημερώνει πλέον στην περιοχή επιχειρούν δύο πλήρως επισκευασμένα πλέον οχήματα. Ενώ σύμφωνα πάντα με την ίδια τη διετία 2021-2023, παρά τις βλάβες των ανωτέρω οχημάτων «δεν παρατηρήθηκε καμία δυσλειτουργία υποστήριξης στη διαδικασία και έργο των πρωτογενών διακομιδών, χάρις προφανώς και στην υποστήριξη του τοπικού κέντρου του ΕΚΑΒ στην Πάτρα, το οποίο διέθετε επί μονίμου βάσεως επιπλέον ασθενοφόρο και πληρώματα, στην περιοχή».

 

Σχετικά με το επίμαχο επιβατικό όχημα η Αναπληρωτής Υπουργός δηλώνει ότι «η κυριότητά του ανήκει στο Γ.Ν. Μεσολογγίου και έχει παραχωρηθεί από δεκαετίας στο Κ.Υ. Άνω Χώρας, κατόπιν απόφασης του Δ.Σ. του νοσοκομείου. Τον Αύγουστο του 2023, το εν λόγω όχημα από το Κ.Υ. Άνω Χώρας παραχωρήθηκε στο Κ.Υ. Ναυπάκτου, ικανοποιώντας το Δ.Σ. του Γ.Ν. Μεσολογγίου σχετικό αίτημα του Κ.Υ. Ναυπάκτου για την κάλυψη αυξημένων υπηρεσιακών αναγκών και κυρίως για την εξυπηρέτηση του ιατρικού προσωπικού της Άνω Χώρας στις μετακινήσεις τους».

 

Σχολιάζοντας τα παραπάνω, η βουλευτής του ΠΑΣΟΚ δήλωσε: «Για την Αναπληρώτρια Υπουργό Υγείας φαίνεται πως οι κάτοικοι της περιοχής του Κ.Υ. Άνω Χώρας Ναυπακτίας τυγχάνουν της καλύτερης δυνατής υγειονομικής φροντίδας.

Είναι να απορεί κανείς πως γίνεται στις αναφορές τους οι αρμόδιοι φορείς να είναι σε εκ διαμέτρου αντίθετη κατεύθυνση από την κ. Αγαπηδάκη, στέλνοντας κραυγή αγωνίας για τη γενικότερη εικόνα του ΕΣΥ.

Σε κάθε περίπτωση, η κατάσταση στα Νοσοκομεία και Κέντρα Υγείας της περιοχής είναι απογοητευτική, με τις ελλείψεις σε ανθρώπινο δυναμικό και υλικοτεχνικές υποδομές να είναι τεράστιες.

Το Υπουργείο είτε θα προχωρήσει σε σοβαρή ενίσχυση του ΕΣΥ είτε θα συνεχίσει να διαχειρίζεται επικοινωνιακά τον πόνο και τις αγωνίες των ανθρώπων».

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

195 χρόνια από την απελευθέρωση της Ναυπάκτου

Published

on

By

Μόνο με στενή πολιορκία και αποκοπή του ανεφοδιασμού ήταν δυνατόν να πέσει το κάστρο του Έπαχτου.

Για τον καλύτερο συντονισμό ο κυβερνήτης (Δ/γμα 23 .01. 1829) διορίζει πληρεξούσιο τοποτηρητή Στερεάς Ελλάδας και του Στρατοπέδου τον αδερφό του Αυγουστίνο Καποδίστρια, ο οποίος στις 10 Μαρτίου 1829  αφικνείται και ο ίδιος στη Ναύπακτο.

Τα ελληνικά στρατεύματα με εντολή του Αυγουστίνου Καποδίστρια καταφτάνουν από τις 8 Μαρτίου 1829 και πολιορκούν τα κάστρα Αντιρρίου και Ναυπάκτου από την ξηρά, ενώ ο στόλος υπό τον Ανδρέα Μιαούλη   αποκλείει και τις θαλάσσιες διόδους.

Στις 13 Μαρτίου παραδίδεται το Αντίρριο ύστερα από ψευτοπόλεμο.

Στις 16 Μαρτίου ο κλοιός περί το κάστρο της Ναυπάκτου γίνεται στενότερος.

Η Α’ Χιλιαρχία, με Χιλίαρχό τον Κίτσο Τζαβέλα, η 500αρχία του Νικόλα Τζαβέλα και τα Σώματα του Β. Μαστραπά, Γιάννη Μακρυγιάννη – Κραβαρίτη καταλαμβάνουν τις θέσεις από τον Αϊ-Γιώργη, τη μεγάλη Βάρναράχη μέχρι απέναντι από την Ακρόπολη του  Ίτς Καλέ.

Ο Χατζηχρήστος με ιππικό και πεζικό και το σώμα του Βέρη κλείνει την δυτική πλευρά από τη θάλασσα μέχρι το Ιτς Καλέ και ο συνταγματάρχης Πιερρής, αρχηγός του τακτικού στρατού, καταλαμβάνει τους λόφους   πίσω από το κάστρο με το πυροβολικό.

Η τανάλια είχε πλέον σφίξει.  Οι τούρκοι που ήταν στην μικρή Βάρναράχη υποχωρούν και εισέρχονται στο κάστρο.  Ο λόφος αυτός περιέρχεται στο στα ελληνικά χέρια.

Οι  αλλεπάλληλες επιθέσεις των ελληνικών στρατευμάτων δεν έφεραν αποτέλεσμα.

Οι Τούρκοι δεν μπορούν να ανεφοδιαστούν και αναγκάζονται να συνθηκολογήσουν.

Στις 8 Απριλίου ο κυβερνήτης Ιωάννης Καποδίστριας φτάνει στη Ναύπακτο.

Στις  11 Απριλίου 1829 υπογράφεται η συνθήκη και σταματούν οι εχθροπραξίες.

Στις 12 Απριλίου αποχωρεί ο κυβερνήτης.

Στις 17 προς 18 Απριλίου ο τακτικός στρατός υπό τον συνταγματάρχη Πιερρή εισέρχεται στην Ακρόπολη.

Στις 22 Απριλίου αποχωρεί ολόκληρη η τουρκική φρουρά και τα ελληνικά στρατεύματα      εισέρχονται σε όλο το  κάστρο.

Στις  28 Απριλίου 1829 ο Αυγουστίνος Καποδίστριας διοικητής διακηρύσσει:

«Κυματίζει τέλος πάντων η ελληνική σημαία εις την Ακρόπολιν της Ναυπάκτου και το σεμνόν του Σταυρού σημείον,  μετά παρέλευση ήδη 140 ετών ανυψώθει πάλιν εις τα υψηλά ταύτα τείχη».

Τον Ιανουάριο του 1830 έγινε στην πόλη ο πρώτος εορτασμός της απελευθέρωσής της και το  πρωί της ημέρας εκείνης εσήμαναν «ο ήχος των κωδώνων και ο βόμβος των πυροβόλων», με την ελληνική σημαία να κυματίζει στην Ακρόπολη της Ναυπάκτου.

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ