Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ερώτηση Γ. Βαρεμένου και Σ. Φάμελλου στη Βουλή για την Μονάδα Επεξεργασίας Απορριμμάτων Ναυπάκτου

Published

on

Στη Βουλή έφτασε το θέμα της κατασκευής του εργοστασίου απορριμμάτων στην Βλαχομάνδρα του Δήμου Ναυπακτίας, όπου ζητείται από τον αρμόδιο υπουργό να παρέμβει για να μην χαθούν τα ευρωπαϊκά κονδύλια.

Πιο συγκεκριμένα:

Την παρέμβαση του Υπουργείου Ενέργειας & Περιβάλλοντος ώστε να μην χαθεί η ευρωπαϊκή χρηματοδότηση του έργου της Μονάδας Επεξεργασίας Απορριμμάτων της Ναυπάκτου, ζητούν με Ερώτησή τους στην Βουλή ο βουλευτής Αιτωλοακαρνανίας Γιώργος Βαρεμένος και ο αρμόδιος Τομεάρχης του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Σωκράτης Φάμελλος, την οποία συνυπογράφουν και άλλοι 11 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ.

Στην Ερώτηση επισημαίνεται ότι ο σχετικός διαγωνισμός για την ανάδειξη αναδόχου του έργου έχει εμπλακεί σε έναν κυκεώνα δικαστικών προσφυγών από τους διαγωνιζόμενους χωρίς ευθύνη της Αναθέτουσας Αρχής, (δηλ. του Δήμου Ναυπακτίας), με άμεσο κίνδυνο να χαθούν οι προθεσμίες του ΕΣΠΑ και το έργο να απενταχθεί.

 

 

Αναφέρεται στο κείμενο της Ερώτησης που κατέθεσαν οι βουλευτές:

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον κ. υπουργό Περιβάλλοντος & Ενέργειας

Θέμα: «Επείγουσα ανάγκη για θεσμικές παρεμβάσεις ώστε να συμβασιοποιηθεί χωρίς άλλες καθυστερήσεις το έργο: “Κατασκευή Μονάδας Επεξεργασίας Απορριμμάτων και Μονάδας Κομποστοποίησης Προδιαλεγμένων Βιοαποβλήτων 1ης και 4ης ΓΕΝ Αιτωλοακαρνανίας” και να μην απωλεσθούν ευρωπαϊκοί πόροι»

Μεταξύ 2016 και 2018, σε υλοποίηση του ισχύοντος τότε Περιφερειακού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων Δυτικής Ελλάδας, ο Δήμος Ναυπάκτου  ολοκλήρωσε τον σχεδιασμό, την ωρίμανση των μελετών, την περιβαλλοντική αδειοδότηση, την κατάθεση πρότασης χρηματοδότησης και εν τέλει την ένταξη του έργου στο ΥΜΕΠΕΡΑΑ το 2018, με τίτλο «Μονάδα Επεξεργασίας Απορριμμάτων και Μονάδα Κομποστοποίησης Προδιαλεγμένων Βιοαποβλήτων 1ης και 4ης ΓΕΝ Αιτ/νίας», για την 25ετή κάλυψη των αναγκών των Δήμων Ι.Π. Μεσολογγίου, Ναυπάκτου και Θέρμου, ήτοι του μισού πληθυσμιακά Νομού Αιτωλοακαρνανίας.

Το έργο αφορά στην κατασκευή, μετά της προμήθειας του απαραίτητου εξοπλισμού, της Μονάδας Επεξεργασίας Σύμμεικτων Απορριμμάτων (ΜΕΑ) δυναμικότητας 16.852tn/y, στον χώρο του ΧΥΤΑ 1ης Γεωγραφικής Ενότητας Νομού Αιτωλοακαρνανίας στη θέση «Κοχλαστή» του Δ.Δ. Βλαχομάνδρας του Δήμου Ναυπακτίας, περιλαμβανομένης και διακριτής Μονάδας Κομποστοποίησης Προδιαλεγμένων Οργανικών 6.245tn/y. Επιπλέον, συμπεριλαμβάνεται και η κατασκευή του 3ου κυττάρου ΧΥΤΑ, το οποίο θα λειτουργεί ως ΧΥΤΥ μετά την ολοκλήρωση των προβλεπόμενων έργων.

Το έργο αυτό, προϋπολογιζόμενης αξίας €18.541.975 (χωρίς Φ.Π.Α.), δημοπρατήθηκε πρώτη φορά με την υπ’ αριθμ. 23857/27.12.2019 Διακήρυξη του Δήμου Ναυπακτίας. Στα πλαίσια της διαγωνιστικής διαδικασίας δεν ασκήθηκε καμία προδικαστική προσφυγή κατά των εγκεκριμένων τευχών διακήρυξης.

Ωστόσο, συγκεκριμένος οικονομικός φορέας κατέθεσε προδικαστική προσφυγή κατά της ΑΕΠΟ του έργου, που είχε εκδοθεί 2 χρόνια πριν τον εν λόγω διαγωνισμό, καθυστερώντας την διαγωνιστική διαδικασία κατά 3 και πλέον μήνες, για την οποία δεν δικαιώθηκε από την ΑΕΠΠ και δεν συνέχισε με περαιτέρω ένδικα μέσα στο ΣτΕ.

Μετά από αλλεπάλληλα αιτήματα για παρατάσεις από διαφορετικούς οικονομικούς φορείς, ο διαγωνισμός έκλεισε στις 27 Μαρτίου 2020 με την συμμετοχή δύο εν τέλει οικονομικών φορέων.

Στις 31 Μαρτίου 2020 κατατέθηκε προδικαστική προσφυγή ενός 3ου οικονομικού φορέα κατά της πράξης απόρριψης της προσφοράς του. Η Αρχή Εκδίκασης Προδικαστικών Προσφυγών απέρριψε τις αιτιάσεις του οικονομικού φορέα, τόσο κατά το σκέλος της ορθής παραμετροποίησης του ΕΣΗΔΗΣ που απαγορεύει τις αρνητικές εκπτώσεις, όσο και κατά το σκέλος της άρνησης της Αναθέτουσας Αρχής να παρατείνει τον εν θέματι διαγωνισμό, πέρα από τις 27 Μαρτίου 2020.

Ο οικονομικός φορέας προσέφυγε στο Συμβούλιο της Επικρατείας κατά της απόρριψης της προσφυγής του από την ΑΕΠΠ.

Το ΣτΕ  δικαίωσε εν μέρει την αίτηση αναστολής του οικονομικού φορέα, διακόπτοντας την εξέλιξη του διαγωνισμού. Στο πλαίσιο διερεύνησης της δυνατότητας συμμόρφωσης με τις παρατηρήσεις του ΣτΕ, ο Δήμος Ναυπακτίας υπέβαλε έγγραφο στο ΕΣΗΔΗΣ για να περισώσει την διαγωνιστική διαδικασία και στη βάση συμμόρφωσης της απόφασης του ΣτΕ, θέτοντας ερωτήματα επί των οποίων το ΕΣΗΔΗΣ  δεν έδωσε σαφείς απαντήσεις.

Από τα ανωτέρω, προέκυψε ότι, δυστυχώς, δεν υφίστατο περιθώριο συμμόρφωσης με την απόφαση της Επιτροπής Αναστολών του ΣτΕ, με αποτέλεσμα η Αναθέτουσα Αρχή να επιλέξει την ακύρωση της διαδικασίας, και την επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού.

Πράγματι ο Δήμος Ναυπακτίας, ως Αναθέτουσα Αρχή, προχώρησε στην εκ νέου δημοπράτηση του έργου στις 15 Δεκεμβρίου 2020, έχοντας ως μόνη αλλαγή την ρητή άρνηση οποιασδήποτε αρνητικής έκπτωσης στην προσφορά των επιμέρους τμημάτων ή συνόλου του έργου.

Στην εν λόγω ανοικτή διαδικασία, κατέθεσαν έγκυρη προσφορά τρεις (3) συμμετέχοντες, οι ίδιοι που είχαν υποβάλλει επιτυχώς ή ανεπιτυχώς και στην πρώτη διαγωνιστική διαδικασία, η οποία και ακυρώθηκε.

Η 7μελής επιτροπή Διαγωνισμού και Αξιολόγησης με ομόφωνη απόφασή της (4 δημόσιοι υπάλληλοι κληρωμένοι μέσω ΜΗΜΕΔ και 3 εκπρόσωποι φορέων, όπως επιτάσσει ο ν.4412/2016), γνωμοδότησε ότι οι 2 από τους 3 συμμετέχοντες δεν καλύπτουν σωρευτικά και επί ποινή αποκλεισμού τους όρους της διακήρυξης του έργου, του Κανονισμού Μελετών Έργου (ΚΜΕ), της Τεχνικής Συγγραφής Υποχρεώσεων (ΤΣΥ) και του Πίνακα Συμμόρφωσης, και ως εκ τούτου οι προσφορές τους τυγχάνουν απορριπτέες, ενώ έκρινε ότι μόνο μια τεχνική προσφορά είναι πλήρης, καλύπτει τις απαιτήσεις των τευχών δημοπράτησης και γίνεται αποδεκτή στο επόμενο στάδιο της βαθμολόγησης των τεχνικών  προσφορών.

Την γνωμοδότηση της Επιτροπής Διαγωνισμού επικύρωσε ομόφωνα και η προϊσταμένη αρχή του Διαγωνισμού, με την υπ’ αριθμ 331 / 2021 απόφαση της Ο.Ε. του Δήμου Ναυπάκτου, στις 7 Σεπτεμβρίου του 2021.

Ακολούθως ασκήθηκαν νομίμως προδικαστικές προσφυγές ενώπιον της ΑΕΠΠ (η οποία τις απέρριψε σιωπηρά, χωρίς εκδίκαση) και εν συνεχεία και οι 3 συμμετέχοντες οικονομικοί φορείς προσέφυγαν ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας,  από το οποίο αναμένεται και η οριστική απόφαση για την τύχη του έργου, το οποίο έχει ενταχθεί για χρηματοδότηση από το 2018 από το ΥΜΕΠΕΡΑΑ, ενώ έχει κηρυχθεί ήδη άγονος μια φορά ο διαγωνισμός και έχει επαναπροκηρυχθεί με την υφιστάμενη διακήρυξη.

Το ΣτΕ αναπέμπει το θέμα στην ΑΕΠΠ ώστε να ακολουθήσει η εκδίκαση της απόφασης, η αποστολή απόψεων εκ νέου των οικονομικών φορέων και του Δήμου, η εκ νέου πιθανή προσφυγή των συμμετεχόντων στο ΣτΕ με βάση τα νέα δεδομένα της απόφασης που θα κληθεί να πάρει η Αρχή Εκδίκασης Προδικαστικών Προσφυγών.

Επειδή από την ως άνω έκθεση του ιστορικού του εν λόγω διαγωνισμού, προκύπτει ότι το έργο έχει εισέλθει σε έναν κυκεώνα ένδικων προσφυγών, χωρίς την ευθύνη της Αναθέτουσας Αρχής, με ορατό κίνδυνο να χαθούν οι δεσμευτικές προθεσμίες της ευρωπαϊκής χρηματοδότησης,

Επειδή καθίσταται επείγον να καταβληθεί από το αρμόδιο υπουργείο κάθε προσπάθεια, στα πλαίσια των θεσμικών αρμοδιοτήτων του, ώστε το έργο να συμβασιοποιηθεί άμεσα και να έχει ολοκληρωθεί έως τις 31.12.2023, για να αποφευχθεί έτσι ο κίνδυνος δημοσιονομικής διόρθωσης με ανάκτηση εκ μέρους της αρμόδιας Διαχειριστικής Αρχής

Ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός:

  • Σε ποιές ενέργειες σκοπεύει να προβεί ώστε το έργο: “Κατασκευή Μονάδας Επεξεργασίας Απορριμμάτων και Μονάδας Κομποστοποίησης Προδιαλεγμένων Βιοαποβλήτων 1ης και 4ης ΓΕΝ Αιτωλοακαρνανίας” να συμβασιοποιηθεί άμεσα και να εκτελεσθεί εντός των τεθειμένων προθεσμιών, ώστε να μην απωλεσθεί η χρηματοδότησή του από ευρωπαϊκούς πόρους;

 

 

 

 

 

 

 

 

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Προειδοποίηση για Καθαρισμό Οικοπέδων και Ακάλυπτων Χώρων

Published

on

By

Ενόψει της αντιπυρικής περιόδου 2024 (από 1/5/2024 έως 31/10/2024) σύμφωνα με την Πυροσβεστική Διάταξη 20/2023 (Αριθμ. 18851 οικ. Φ.700.20/ ΦΕΚ 2549 Β’/19.4.2023) ιδιοκτήτες, νομείς και επικαρπωτές οικοπεδικών και λοιπών ακάλυπτων χώρων που βρίσκονται εντός πόλεων, κωμοπόλεων, οικισμών και σε απόσταση μέχρι 100 μ. από τα όριά αυτών καθώς και των εκτός σχεδίου οικοπέδων με κτίσμα, να προχωρήσουν πριν από την έναρξη της αντιπυρικής περιόδου και έως 30/4/2024 σε:
  • Υλοτομία και απομάκρυνση των ξερών και σπασμένων δέντρων και κλαδιών, καθώς και των κλαδιών που βρίσκονται σε άμεση επαφή με κτίσμα.
  • Απομάκρυνση της καύσιμης φυτικής ύλης που βρίσκεται στην επιφάνεια του εδάφους, όπως ενδεικτικά το φυλλόστρωμα, τα ξερά χόρτα και τα κατακείμενα ξερά κλαδιά.
  • Αποκλάδωση της βάσης της κόμης των δέντρων και αύξηση του ύψους έναρξής της από την επιφάνεια του εδάφους ανάλογα με την ηλικία και το είδος του δέντρου.
  • Αραίωση της θαμνώδους βλάστησης ως προς την κάλυψη του εδάφους.
  • Απομάκρυνση τυχόν άλλων εγκαταλελειμμένων καυστών, αναφλέξιμων, εκρήξιμων υλικών ή εύφλεκτων υλικών, αντικειμένων και απορριμμάτων.
  • Οι υπόχρεοι οφείλουν να μεριμνούν για την ασφαλή συλλογή και μεταφορά όλων των υπολειμμάτων καθαρισμού. Απαγορεύεται η εγκατάλειψη, η απόρριψη ή η ανεξέλεγκτη διαχείρισή τους.

Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης των υπόχρεων στην εκπλήρωση της υποχρέωσης καθαρισμού, καθώς και σε περίπτωση αυτεπάγγελτου καθαρισμού από τον Δήμο, θα επιβάλλεται στους υπόχρεους το διοικητικό πρόστιμο της περ. 26 της υποπαρ. β’ της παρ. Ι του άρθρου 75 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων (ν.3463/2006, Α’ 114), σύμφωνα και με την παρ.1 του αρ.94, περ. 26 εδάφ. Β΄ του Ν.3852/2010 (Α΄87) και του άρθρου 5 της υπ’ αριθμ. 20/2023 Πυροσβεστικής Διάταξης.

Κατόπιν των ανωτέρω, παρακαλούμε για τον άμεσο καθαρισμό των οικοπεδικών χώρων και την άμεση απομάκρυνση των υπολειμμάτων με ίδια μέσα.

Τέλος, σας ενημερώνουμε ότι ο καθαρισμός των οικοπεδικών και λοιπών ακάλυπτων χώρων καθώς και η συντήρηση αυτών, αποτελεί πάγια υποχρέωση των ιδιοκτητών, νομέων και επικαρπωτών βάσει του αρ. 94, παρ. 26 του Ν.3852/2010 και θα πρέπει να διατηρούνται καθαροί άνευ προηγούμενης ειδοποίησης από την υπηρεσία μας, ιδιαίτερα καθ’ όλη την διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου.

ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ από 1 Μάϊου έως 31 Οκτωβρίου κάθε έτους, κάθε εργασία που μπορεί να προκαλέσει πυρκαγιά, ιδιαίτερα σε ημέρες που ο δείκτης επικινδυνότητας σύμφωνα με τον Χάρτη Πρόβλεψης Κινδύνου Πυρκαγιάς της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας είναι 4 (πολύ υψηλός κίνδυνος) και 5 (κατάσταση συναγερμού), αλλά και όταν ο δείκτης είναι χαμηλότερος σε κρίσιμες περιοχές και ευαίσθητα δασικά οικοσυστήματα.

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Από 8:00 έως 20:00 το ωράριο λειτουργίας στο Κάστρο της Ναυπάκτου

Published

on

By

Ο Δήμος Ναυπακτίας ενημερώνει ότι, για 5η συνεχή χρονιά, ο αρχαιολογικός χώρος του Κάστρου της Ναυπάκτου λειτουργεί με το διευρυμένο θερινό ωράριο: 8:00′-20:00‘.

Το συγκεκριμένο ωράριο τέθηκε σε ισχύ για πρώτη φορά το 2020, έπειτα από κοινές προσπάθειες του Δήμου Ναυπακτίας και της Εφορείας Αρχαιοτήτων Αιτωλοακαρνανίας και Λευκάδος.

Σύμφωνα με το Υπουργείο Πολιτισμού, το διευρυμένο ωράριο λειτουργίας που ισχύει για επιλεγμένους αρχαιολογικούς χώρους εφαρμόζεται έως και την 31η Οκτωβρίου 2024.  Ενώ, λόγω της σταδιακής μείωσης της διάρκειας της ημέρας, το φθινόπωρο διαμορφώνεται ως εξής:

1-15 Σεπτεμβρίου: 8:00′-19:30′

16-30 Σεπτεμβρίου: 8:00′-19:00′

1-15 Οκτωβρίου: 8:00′-18:30′

16-31 Οκτωβρίου: 8:00′-18:00′

Σημειώνεται ότι, για το Κάστρο Αντιρρίου ισχύει το ωράριο λειτουργίας: 8:30′-15:30‘ και το Φετιχιέ Τζαμί (Λιμάνι Ναυπάκτου) είναι επισκέψιμο μετά από επικοινωνία με την Εφορεία Αρχαιοτήτων Αιτωλοακαρνανίας και Λευκάδος.

Η προσέλευση των επισκεπτών στους αρχαιολογικούς χώρους επιτρέπεται έως και 20′ λεπτά πριν τη λήξη του ωραρίου. Οι αρχαιολογικοί χώροι παραμένουν ανοικτοί καθημερινά πλην Τρίτης.

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

ΔΕΥΑΝ: Ανακοίνωση για ληξιπρόθεσμες οφειλές και λογαριασμούς θανόντων

Published

on

By

Με ανακοίνωσή της η Δ.Ε.Υ.Α.Ν. ενημερώνει τους καταναλωτές ότι οι ληξιπρόθεσμες οφειλές άνω των 150 ευρώ θα βεβαιώνονται στο εξής στις αρμόδιες Δ.Ο.Υ.

Επιπλέον, καλούνται οι πολίτες που έχουν λογαριασμούς με όνομα θανόντος να προβαίνουν σε ενημέρωση των σχετικών στοιχείων στα γραφεία της Δ.Ε.Υ.Α.Ν.

Οι οφειλέτες που δεν έχουν προβεί ακόμη σε ρύθμιση ή εξόφληση των λογαριασμών τους υπόκεινται, με βάση τον κανονισμό της ΔΕΥΑΝ, σε διακοπή των παροχών τους, διαδικασία που ήδη βρίσκεται σε εφαρμογή.

Οι ανωτέρω ενέργειες εντάσσονται στο πλαίσιο της ακολουθούμενης πολιτικής της Δ.Ε.Υ.Α.Ν. για τον περιορισμό των ληξιπρόθεσμων και συσσωρευμένων οφειλών.

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ