Κάθε χρόνο τέτοια εποχή καταδεικνύεται όλο και περισσότερο το κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης της Ναυπάκτου, καθώς λόγω της έλευσης επισκεπτών αυξάνεται και ο αριθμός των οχημάτων που κυκλοφορούν ή διέρχονται μέσα από τους οδικούς άξονες της πόλης.
Διαχρονικά το κυκλοφοριακό πλαίσιο πάνω στο οποίο αναπτύσσεται μέχρι σήμερα το πολεοδομικό συγκρότημα της Ναυπάκτου αποτελεί «σταυρόλεξο για δυνατούς λύτες» για να το οργανώσει ο όποιος συγκοινωνιολόγος ή όποια αρμόδια αρχή.
Και όλα αυτά σε συνδυασμό με τις υπάρχουσες νοοτροπίες πεζών και εποχούμενων…
Ένα από τα ελλείμματα είναι ξεκάθαρα η μη ύπαρξη Δημοτικής Αστυνομίας – που να λειτουργεί σωστά, σε ένα πλαίσιο δράσης και συνεργασίας με την Τροχαία και το Λιμενικό, γεγονός που ακυρώνει σε μεγάλο βαθμό την αποτελεσματικότητα όποιων ενεργειών και πρωτοβουλιών για την άμβλυνση τουλάχιστον του προβλήματος.
Δυστυχώς η όποια διαχρονική συνεργασία με τους επιστημονικούς Φορείς της πόλης για άμεσους, μεσοπρόθεσμους και μακροπρόθεσμους στόχους και ενέργειες γύρω από την προσβασιμότητα και το κυκλοφοριακό, έχουν παραπεμφθεί στις καλένδες.
Μην ξεχάσουμε πως υπάρχει και ένα Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας – ΣΒΑΚ που ενώ έχει παραληφθεί ως μελέτη, παραμένει στα συρτάρια και κανείς δεν ασχολείται με αυτό.
Μέσα από ένα εργαλείο ΣΒΑΚ, σωστά δομημένου, τουλάχιστον θα μπορούσαμε να κάνουμε κάποια αυτονόητα, όπως τοπικές βελτιώσεις σε διασταυρώσεις και κόμβους, οργάνωση των κανόνων φορτοεκφορτώσεων, μονοδρομήσεις σε συνοικίες κλπ.
Έχουμε αναφερθεί πολλές κατά το παρελθόν πως το κυκλοφοριακό συνδέεται άμεσα και με τους χώρους στάθμευσης, οι οποίοι ανέκαθεν βρίσκονταν σε έλλειψη συμβάλλοντας στην υποβάθμιση της ποιότητας ζωής και λειτουργώντας ως τροχοπέδη για τον όποιο σχεδιασμό για την αναβάθμιση του αστικού ιστού και αναζωογόνησης της τοπικής αγοράς.
Πρόσκαιρες λύσεις έχουν δοθεί, καθώς προστέθηκαν μισθωμένοι χώροι στάθμευσης στην ανατολική πλευρά της πόλης, στην περιοχή που καλύπτει από την πλατεία Πια ως την πλατεία Κεφαλόβρυσου. Επίσης αξιοποιήθηκε ως χώρος στάθμευσης και η περιοχή στο ΕΠΑΛ, κάτι που είχε προταθεί και σε κυκλοφοριακή μελέτη που είχε εκπονηθεί από το δήμο τα προηγούμενα χρόνια, δίνοντας μια σημαντική ανάσα.
Στη σημερινή δημοτική περίοδο διαμορφώθηκε πρόχειρα ο χώρος κοντά στην Οικονομική Υπηρεσία προκειμένου να μπορούν να σταθμεύουν αυτοκίνητα.
Ωστόσο, οι λύσεις αυτές είναι και θα πρέπει να είναι προσωρινές – με το φόβο βέβαια ότι στη χώρα μας σε μεγάλο βαθμό ισχύει το «ουδέν μονιμότερον του προσωρινού».
Στο πλαίσιο αυτό των προσωρινών λύσεων θα μπορούσαν αντίστοιχα να διαμορφωθούν ως προσωρινοί χώροι στάθμευσης ο χώρος των Παζαριών και ο δημοτικός χώρος κοντά στις νεροτσουλήθρες.
Σε κάθε περίπτωση, ο δήμος και οι δημότες δεν θα πρέπει να επαναπαύονται σε τέτοιες λύσεις αλλά να προχωρούν στο σχεδιασμό και στην εκπόνηση μελετών που θα δώσουν οριστική λύση στο πρόβλημα.
Εξάλλου στα προεκλογικά προγράμματα όλων σχεδόν των παρατάξεων συναντάμε τη δημιουργία χώρων στάθμευσης με προτεραιότητα έναν στα ανατολικά και έναν στα δυτικά της πόλης.
Ιδέες, προτάσεις και λύσεις για το θέμα υπάρχουν πολλές, αρκεί να υπάρξει πολιτική βούληση.