Αρχίσαμε με βαρύγδουπες ανακοινώσεις για το έργο της ανάπλασης του κεντρικού πυρήνα της πόλης και όλοι πιστέψαμε ότι θα μπαίναμε σε μια προσωρινή περιπέτεια αλλά θα λύναμε οριστικά προβλήματα που μας βασανίζουν και μας κρατάνε καθηλωμένους εδώ και πολλά χρόνια.
Βέβαια για το σχεδιασμό του έργου ελάχιστοι γνώριζαν. Επί δημοτικής αρχής Λουκόπουλου το έργο ψηφίστηκε χωρίς να έχουν οι δημοτικοί σύμβουλοι την εικόνα του.
Η τότε αντιπολίτευση ζήτησε αναβολή της συζήτησης ώστε να διαμορφώσει άποψη για το θέμα και τα πιθανά προβλήματα που έπρεπε να προβλεφθούν και για να λάβουν γνώση οι επαγγελματίες της πόλης που θα έχουν και τη μεγαλύτερη επιβάρυνση.
Σήμερα που βρισκόμαστε στη έναρξη της υλοποίησης του έργου διαπιστώνουμε ότι:
Η οδός Τζαβέλα στενεύει και στο μέλλον δεν θα μπορεί να λειτουργήσει με διπλή κατεύθυνση
Στην οδό Μπότσαρη από το κτήριο της μητρόπολη μέχρι την οδό Αγελάου θα γίνει μόνο αντικατάσταση του ασφαλτοτάπητα με πέτρες. Όλα τα προβλήματα που σχετίζονται με το λιμάνι και την αποχέτευση θα ξανασκεπαστούν και θα παραμείνουν ως έχουν.
Μελέτη εφαρμογής για το έργο φαίνεται ότι δεν υπάρχει ή αν υπάρχει δεν πρόβλεψε την υφιστάμενη κατάσταση. Για το λόγο αυτό ακόμα και η απλή πλακόστρωση είναι προβληματική αφού κάτω από την σημερινή άσφαλτο υπάρχει τσιμεντόστρωση που δεν προβλέπεται η αποξήλωσή της.
Έτσι οι πέτρες που προβλέπονται μαζί με το ανάλογο μπετό που θα χρειασθεί για τη στερέωσή τους ξεπερνάνε το αναλογούν ύψος και δημιουργούν άλλες παρενέργειες σε σχέση με τα πεζοδρόμια.
Με αυτά ως δεδομένα είναι εύλογη η ανησυχία των πολιτών και ιδίως των επαγγελματιών που καλούνται για 7 μήνες, όπως ειπώθηκε, να υποστούν τη δραματική μείωση των εργασιών τους, σε μια περίοδο που ακόμα και οι πληρωμή των παγίων υποχρεώσεων είναι για πολλούς ανέφικτη.
Με τον τρόπο που σχεδιάστηκε και υλοποιείται το έργο κάποια ερωτήματα παραμένουν αναπάντητα.
α) Γιατί στο λιμάνι δεν μελετήθηκε η αποκατάσταση των σπηλαιώσεων και η αντικατάσταση του παντοροϊκού συστήματος αποχέτευσης ; Τα προβλήματα αυτά δεν είναι πιο σοβαρά από την αντικατάσταση του ασφαλτοτάπητα;
β) Με την απλή λογική δεν πρέπει να προηγούνται τα υπόγεια έργα και να ακολουθούν τα επιφανειακά που είναι πολύ πιο εύκολα στην κατασκευή τους ;
γ) Αν στο μέλλον αποφασίσουμε να αλλάξουμε το παντοροϊκό σύστημα αποχέτευσης θα ξαναχαλάσουμε το πλακόστρωτο που τώρα φτιάχνουμε πετώντας μερικές εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ.
δ) Τι θα κάνουμε όμως και με την κυκλοφορία των οχημάτων αφού η Τζαβέλα δεν θα μπορεί να γίνει διπλής κατεύθυνσης ;
Υποτίθεται ότι τα ερωτήματα αυτά θα εύρισκαν απαντήσεις στο δημοτικό συμβούλιο που έγινε πριν λίγες ημέρες με μοναδικό θέμα την ανάπλαση.
Αυτό που εισέπραξαν οι δημότες και ιδίως οι επαγγελματίες που παραβρέθηκαν ήταν η πλήρης απογοήτευση.
Τέσσερις ώρες συζήτηση και αντεγκλήσεις χωρίς καμία ουσία. Κανένα από τα ερωτήματα δεν απαντήθηκε. Καμία απόφαση δεν πάρθηκε που να λαμβάνει υπόψη όσα προαναφέραμε. Σε ένα τόσο σημαντικό και κρίσιμο έργο για τη Ναύπακτο οι επαγγελματίες έφυγαν με πλήρη απογοήτευση για το παρόν και το μέλλον της πόλης το ίδιο ισχύει και για εκείνους που παρακολούθησαν τη συζήτηση από το διαδίκτυο.
Τολμάμε να θέσουμε το ερώτημα. Είναι σήμερα δυνατόν από το έργο της ανάπλασης να εξαιρεθεί το τμήμα της οδού Μπότσαρη ;
Αν η απάντηση είναι θετική ας το τολμήσουμε.
Σε ένα ή δύο χρόνια θα μπορέσουμε να αναπλάσουμε πλήρως το τμήμα αυτό μετά από πλήρη μελέτη για το σύνολο των απαιτήσεων του έργου και της περιοχής του αρχαίου λιμένα και όχι μόνο για την αλλαγή του ασφαλτοτάπητα.