Connect with us

ΕΛΛΑΔΑ

Δεν αρκούν από μόνοι τους οι κανονισμοί

Published

on

Ένας ακόμη κανονισμός ήρθε να συμπληρώσει το  υφιστάμενο σύστημα κανόνων που οφείλουν να τηρούν και να σέβονται όλοι, προκειμένου να διασφαλίζεται η αρμονική κοινωνική συνύπαρξη και η ποιότητα ζωής.

Πολυσέλιδοι κανονισμοί, που επιδιώκουν να προβλέψουν οποιαδήποτε περίπτωση παράβασης κανόνων, ώστε να υπάρχει και η αντίστοιχη ποινή για τον παραβάτη. Αναμφίβολα αναγκαία η ύπαρξή τους σε μια ευνομούμενη πολιτεία που οφείλει να επιβάλλει την τάξη και να διασφαλίζει τα δικαιώματα των πολιτών.

Ποιος για παράδειγμα θα αμφισβητήσει την αναγκαιότητα του άρθρου του πρόσφατα ψηφισμένου κανονισμού καθαριότητας  σύμφωνα με το οποίο «στην περίπτωση εναπόθεσης ξερών φύλλων, δέντρων, θάμνων ή απορριμμάτων κήπου χωρίς σακούλες, αλλά και εναπόθεσης κλαριών σε πεζοδρόμια ή κοινόχρηστους χώρους,     χωρίς υπόδειξη των Υπηρεσιών του Δήμου, το πρόστιμο μπορεί να ανέλθει σε 500 ευρώ, ποσό το οποίο διπλασιάζεται σε περίπτωση υποτροπής.

Ενώ, το πρόστιμο που αντιστοιχεί σε ρύπανση με αφίσες, φέιγβολάν και συνθήματα μπορεί να ανέλθει σε 1.500 ευρώ, ποσό που επίσης διπλασιάζεται σε περί- πτώση υποτροπής».

Κανένας. Πιθανότατα όμως αυτό είναι και το μοναδικό άρθρο που διάβασε ο πολίτης. Και αυτό γιατί αυτό το άρθρο επιλέχτηκε από το γραφείο τύπου του δήμου για τη δημοσιοποίηση της ψήφισης του κανονισμού καθαριότητας.

Ποιοι ωστόσο έχουν πλήρη γνώση των πολυσέλιδων κανονισμών;

Πέρα από αυτούς που συμβάλλουν στην κατάρτιση τους, λίγοι είναι, ακόμα κι από αυτούς που ψηφίζουν τους κανονισμούς, που τους  έχουν μελετήσει.

Πίσω λοιπόν από τις πολλές σελίδες, τα άρθρα, τις  ποινές και τα ψιλά γράμματα συνήθως χάνεται η    ουσία. Και η ουσία είναι ότι οι κανονισμοί στην πράξη ακυρώνονται, γιατί δεν εφαρμόζονται.

Δεν εφαρμόζονται όχι γιατί λείπουν οι ελεγκτικοί μηχανισμοί αλλά γιατί λείπει η πολιτική βούληση.

Κοινό μυστικό αποτελεί ότι με ένα τηλέφωνο στον αρμόδιο αντιδήμαρχο ή στο φίλο δημοτικό σύμβουλο τα θέματα «λύνονται» παρακάμπτοντας τους κανονισμούς. Αυτό θα πει εξυπηρέτηση του πολίτη, που τον υποχρεώνει να θυμηθεί την εξυπηρέτηση στην κάλπη.

Έτσι οι κανονισμοί σκονίζονται στα συρτάρια των αρμοδίων. Εναπόκειται στη συνείδηση του πολίτη, στην παιδεία και την αγωγή του.

Αλλά τι να σου κάνει και ο πολίτης, όταν για παράδειγμα αναγκάζεται να κατέβει στο δρόμο, γιατί το ήδη στενό πεζοδρόμιο έχει καταληφθεί από τραπεζοκαθίσματα!!!     Μα και στο δρόμο αναγκάζεται να βαδίσει σχεδόν στη μέση του οδοστρώματος, γιατί τα παρανόμως σταθμευμένα αυτοκίνητα έχουν καταλάβει και τις δυο πλευρές!!!

Και όλα αυτά συμβαίνουν ακόμα και έξω από τα παράθυρα των αρμοδίων…

Κατά τα άλλα όμως έχουμε Κανονισμό Κοινοχρήστων Χώρων, Νεκροταφείων, Καθαριότητας κ.λπ. και πλήθος νόμων και άρθρων που περιμένουν να εφαρμοστούν!!!

Πιθανότατα οι κανονισμοί να προκαλούν μεγαλύτερο κακό, όταν ψηφίζονται και δεν εφαρμόζονται, γιατί εδραιώνουν την ασυδοσία και την απουσία σεβασμού στους θεσμούς.

 

 

 

ΕΛΛΑΔΑ

Eurovision: Το μπούμερανγκ του no politica

Published

on

By

Η ουδετερότητα που παράγεται από τη στάση του no politica αποτελεί πολιτική θέση. Αν όμως δεν υπάρξει πολιτικός ακτιβισμός στην Τέχνη και στον αθλητισμό πού θα υπάρξει;

Κρύος ιδρώτας πρέπει να έλουσε τα στελέχη της EBU – διοργανώτριας του διαγωνισμού τραγουδιού της Eurovision – βλέποντας το βράδυ της Τρίτης τον Σουηδό τραγουδιστή Έρικ Σάαντε ν’ ανεβαίνει στη σκηνή έχοντας δεμένη στον καρπό του την καφίγια, την παραδοσιακή παλαιστινιακή μαντίλα.

Oμοίως κάτι αντίστοιχο πρέπει να αισθάνθηκαν και όταν βγήκε στη σκηνή η τραγουδίστρια του Ισραήλ το επόμενο βράδυ και τα γιουχαϊσματα από τον κόσμο ακούστηκαν λογικά ως την Παλαιστίνη.

Μετά ήρθε η δική μας Μαρίνα, η οποία λίγο βαριόταν, λίγο χασμουρήθηκε, λίγο έκανε ότι κοιμάται την ώρα που η τραγουδίστρια του Ισραήλ μιλούσε, με αποτέλεσμα τα ελληνικά μέσα κοινωνικής δικτύωσης να γίνουν αρένα, μεταξύ των υποστηρικτών και πολέμιών της.

Οι υπεύθυνοι της EBU, της διοργανώτριας της Eurovision σε κάθε ευκαιρία δηλώνουν ότι ο διαγωνισμός είναι μουσικός και δεν έχει σχέση με την πολιτική. Αυτό βέβαια δεν τους εμπόδισε να αποκλείσουν τη Ρωσία απ’ αυτόν, απ’ τη στιγμή που ξεκίνησε ο πόλεμος στην Ουκρανία, κάτι που δεν έπραξαν στην περίπτωση του Ισραήλ. Δύο μέτρα και δύο σταθμά.

Το στοίχημα βέβαια του no politica το έχουν χάσει, καθώς οι ειδήσεις από το Μάλμε της Σουηδίας περισσότερο αφορούν τις διαδηλώσεις που γίνονται για τη Γάζα παρά το μουσικό σκέλος του διαγωνισμού. Κι όλα αυτά την ώρα που μπροστά μας απομένει ένας τελικός, δίχως να γνωρίζουμε τι άλλο μπορεί να συμβεί.

Αν γυρίσουμε το χρόνο πίσω, στη δεύτερη συμμετοχή της Ελλάδας στον διαγωνισμό θα διαπιστώσουμε αρκετές ομοιότητες με το σήμερα. Ήταν το 1976 και ο διαγωνισμός διεξαγόταν στη Χάγη της Ολλανδίας. Την Ελλάδα εκπροσωπούσε η Μαρίζα Κωχ, με το τραγούδι «Παναγιά μου, Παναγιά μου», ένα μοιρολόι για την Κύπρο που δύο χρόνια πριν είχε δεχθεί την τουρκική εισβολή.

Η Κωχ δέχθηκε απίστευτες απειλές να μην τραγουδήσει, Τούρκοι διαδηλωτές βρέθηκαν στη Χάγη να διαμαρτύρονται ζητώντας τον αποκλεισμό της Ελλάδας, ενώ υπήρξαν και φωνές εντός των τειχών -παρόμοιες με αυτές που κατακρίνουν τώρα τη Μαρίνα Σάτι- τις οποίες είχε σχολιάσει δηκτικά τότε ο Μάνος Χατζιδάκις:

«Διάβασα πολλές επικρίσεις εναντίον της Ραδιοφωνίας, για το ότι δεν εναρμονίστηκε με το επίπεδο της Eurovision και για το ότι δεν έγινε «δημοκρατικότερα» η επιλογή, ώστε «να πετύχουμε». Πουθενά δεν διάβασα τη μόνη, τη μία και τη σωστή άποψη. Ότι δεν διαθέτουμε ηλίθιο τραγούδι και είμαστε μια χώρα που έχει τεράστια και αξιόλογη μουσική παράδοση. Λάβαμε μέρος, διότι έπρεπε να δηλώσουμε παρουσία. Διαλέξαμε ένα τραγούδι που μας ταιριάζει και δεν μας έκαμε εκ των υστέρων να ντραπούμε».

Πολιτική ορθότητα

Γενικά η στάση του no politica έχει απασχολήσει ουκ ολίγες φορές τον κόσμο της Τέχνης ή του αθλητισμού, με την «πολιτικά ορθή» δικαιολογία από τους διοργανωτές πως δεν είναι οι κατάλληλοι χώροι για να εκφραστούν πολιτικές αντιπαλότητες ή να ειπωθούν και να αναρτηθούν συνθήματα που μπορεί να ενοχλήσουν.

Μα αν δεν είναι αυτοί οι κατάλληλοι χώροι, τότε ποιοι είναι; Δεν ήταν κατάλληλος χώρος το Ολυμπιακό Στάδιο του Βερολίνου στους Ολυμπιακούς του 1936 όταν ο Τζέσι Όουενς ταπείνωνε τη ναζιστική προπαγάνδα των Αγώνων αναφορικά με την ανωτερότητα των Αρείων;

Δεν ήταν κατάλληλος χώρος το Ολυμπιακό Στάδιο της πόλης του Μεξικού στους αντίστοιχους Αγώνες του 1968 όταν δύο αφροαμερικανοί αθλητές – Τόμι Σμιθ και Τζον Κάλος – ύψωναν τη σφιγμένη γροθιά τους την ώρα που ακουγόταν ο εθνικός ύμνος των ΗΠΑ, στέλνοντας το αντιρατσιστικό μήνυμα σε όλα τα μήκη και πλάτη της γης, την ώρα που στη χώρα τους τα ρατσιστικά κρούσματα βρίσκονταν σε έξαρση;

Γιατί ενοχλεί;

Γιατί λοιπόν ενοχλεί τόσο η «καφίγια» στο χέρι ενός τραγουδιστή; Οι λάτρεις της πολιτικής ορθότητας και του no politica θα απαντήσουν ότι με αυτόν τον τρόπο δεν θα μπορούν να εμποδίσουν κι έναν τραγουδιστή που μπορεί να βγει στη σκηνή με τη σημαία των Ες Ες. Κατά συνέπεια, για να αποφύγουμε το δεύτερο, καταργούμε και το πρώτο ή αλλιώς η λογική του «πονάει κεφάλι, κόβει κεφάλι».

Βέβαια, για να επιστρέψουμε στο αρχικό μας παράδειγμα, τα δεδομένα λένε άλλα. Ουδείς πίστεψε την Άνοιξη του 2022 ότι η Ουκρανία κέρδισε τον διαγωνισμό της Γιουροβίζιον επειδή έτυχε να έχει το καλύτερο τραγούδι εκείνη τη χρονιά, όταν μάλιστα σχεδόν το 70% των ψήφων ήρθαν από το κοινό και όχι από τις μουσικές επιτροπές. Ήταν ένα ξεκάθαρο -πολιτικό- μήνυμα για την ρωσική εισβολή στη χώρα που είχε ξεκινήσει λίγους μήνες νωρίτερα.

Η στάση του no politica είναι μια βαθιά πολιτική πράξη: Aυτή της ουδετερότητας απέναντι σε όσα συμβαίνουν, τις περισσότερες φορές δε, είναι και βαθιά υποκριτική χωρίς να καταφέρει να πείσει κανέναν για τις «αγνές» προθέσεις της.

Ευτυχώς, υπάρχουν και οι φορές που γυρίζει μπούμερανγκ στους εμπνευστές της.

Του Δημήτρη Τερζή

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΕΛΛΑΔΑ

Σε αναμονή…

Published

on

By

Όμορφος δείχνει ο δρόμος , που έχει την δική του ιστορία.

Οδός Θέρμου, και όσο και αν έχουν κατά καιρούς δοθεί υποσχέσεις για πεζοδρόμια, διαζώματα, όλα τελικά αποδείχτηκαν προεκλογικές υποσχέσεις.

Κάθε που έρχονται εκλογές χορταίνουν οι περίοικοι από παχιά λόγια, με τα προβλήματα και τα ατυχήματα να είναι   καθημερινά.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΕΛΛΑΔΑ

Jobmatch: Ανοίγει η πλατφόρμα αναζήτησης εργασίας στον τουρισμό

Published

on

By

Την επόμενη βδομάδα ανοίγει η πλατφόρμα Jobmatch, που αφορά στη σύζευξη ανέργων και εργοδοτών των κλάδων εστίασης και τουρισμού.

Με τη νέα εφαρμογή της ΔΥΠΑ ενισχύεται η απασχόληση και ο κλάδος τουρισμού. Οι υποψήφιοι εργαζόμενοι και οι εργοδότες θα μπορούν να κατεβάσουν την εφαρμογή είτε μέσω playstore για κινητά android ή app store για κινητά τηλέφωνα της Αpple.

Αφού θα δημιουργεί το προφίλ του, θα μπορεί μέσω φίλτρων να κάνει ειδικές επιλογές που θα αφορούν την αμοιβή, τον τύπο απασχόλησης και τις περιοχές που επιθυμεί να εργαστεί.

Μέσω της εφαρμογής θα γίνεται η σύζευξη με πιθανούς εργοδότες που πληρούν τα κριτήρια που επιθυμεί ο υποψήφιος εργαζόμενος και θα κλείνεται ραντεβού για περαιτέρω διερεύνηση πιθανής συνεργασίας μεταξύ των δύο πλευρών.

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ