Connect with us

ΕΛΛΑΔΑ

Δημόσιο-ΟΤΑ: Πότε είναι υποχρεωτική η μάσκα

Published

on

Οδηγίες για τις περιπτώσεις υποχρεωτικότητας της μάσκας στις Υπηρεσίες Δημοσίου και Τοπικής Αυτοδιοίκησης εξέδωσε το Υπουργείο Εσωτερικών, με Εγκύκλιο που έχει μεταξύ άλλων ως αποδέκτες και τους ΟΤΑ Α’ και Β’ βαθμού.

Κατόπιν εισήγησης της Εθνικής Επιτροπής Προστασίας Δημόσιας Υγείας ενάντια στον κορωνοϊό και στο πλαίσιο της ανάγκης λήψης σχετικών μέτρων, λαμβανομένων υπόψη των επιδημιολογικών δεδομένων, εκδόθηκε η αριθ. Δ1α/ΓΠ.οικ.48002/28-7-2020 ΚΥΑ (Β’ 3131), σύμφωνα με την οποία σε εμπορικές επιχειρήσεις, επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών, χώρους γραφείων (Δημοσίων Υπηρεσιών ή ιδιωτικών επιχειρήσεων) και άλλους χώρους συνάθροισης κοινού επιβάλλεται η υποχρέωση χρήσης μη ιατρικής μάσκας.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τον Πίνακα της ΚΥΑ, η υποχρέωση χρήσης μη ιατρικής μάσκας αφορά χώρους γραφείων Δημοσίων Υπηρεσιών όταν υπάρχει επαφή με το κοινό και αφορά τόσο το προσωπικό όσο και το κοινό που προσέρχεται για εξυπηρέτηση.

Σημειώνεται ότι, επιπλέον των ανωτέρω νέων ρυθμίσεων, σύμφωνα με την παρ.2 του αρ.21 της αρ. Δ1α/ΓΠ.οικ.47421/ 25.7.2020 ΚΥΑ (Β’ 3099), «2. Οι Δημόσιες Υπηρεσίες τελούν σε πλήρη λειτουργία. Η εξυπηρέτηση του κοινού γίνεται κατά προτίμηση, αλλά όχι αποκλειστικά, κατόπιν προγραμματισμένου ραντεβού. Με ευθύνη του οικείου Προϊσταμένου τηρείται ελάχιστη απόσταση 1,5 μέτρου μεταξύ των Υπαλλήλων και μεταξύ των Υπαλλήλων και των πολιτών».

Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει τόσο εκ μέρους των αρμοδίων Υπηρεσιών όσο και εκ μέρους των ίδιων των Υπαλλήλων στο σύνολό τους να λαμβάνονται τα απαραίτητα μέτρα προστασίας στο πλαίσιο διασφάλισης της δημόσιας υγείας, όπως αυτά έχουν αναλυτικά καταγραφεί σε προηγούμενες σχετικές Εγκυκλίους του Υπουργείου.

Στο πλαίσιο αυτό συνιστάται στους Υπαλλήλους να κάνουν προαιρετικά χρήση μη ιατρικής μάσκας, ακόμη και σε περιπτώσεις όπου αυτή δεν προβλέπεται ως υποχρεωτική, για παράδειγμα σε περιπτώσεις όπου στο χώρο εργασίας παρατηρείται συγχρωτισμός και συνωστισμός ή δεν τηρείται η ως άνω προβλεπόμενη ελάχιστη απόσταση.

Ειδικές Οδηγίες παρέχει η Εγκύκλιος για τους Υπαλλήλους που ανήκουν σε ομάδες αυξημένου κινδύνου. Λαμβανομένης υπόψη της διακοπής χορήγησης της ειδικής άδειας απουσίας για Υπαλλήλους του Δημοσίου που ανήκουν σε ομάδες αυξημένου κινδύνου, αλλά και της υποχρεωτικής πλέον χρήσης μη ιατρικής μάσκας σε περιπτώσεις Υπαλλήλων που έρχονται σε επαφή με κοινό, επισημαίνεται ότι ειδικά για τους υπαλλήλους που ανήκουν στις ομάδες αυξημένου κινδύνου και έχουν ως αντικείμενο την εξυπηρέτηση κοινού, θα πρέπει να εξασφαλιστεί σε κάθε περίπτωση η απασχόλησή τους σε θέσεις εργασίας back office, ώστε να αποφεύγεται η απευθείας έκθεσή τους σε συναλλαγή με τους πολίτες.

Διευκρινίζεται, επίσης, ότι δεν κρίνεται σκόπιμη προς το παρόν η εξακολούθηση τήρησης του καταμερισμού προσέλευσης και αποχώρησης των υπαλλήλων σε 3 διακριτά ωράρια προσέλευσης (7.00 – 8.00 – 9.00 και 15.00 – 16.00 – 17.00 αντίστοιχα) και οι Υπάλληλοι θα πρέπει να επανέλθουν στο ωράριο εργασίας τους βάσει των οικείων παγίων διατάξεων.

 

 

ΕΛΛΑΔΑ

ΠΑΜΕ:  Εργατική Πρωτομαγιά  «Μόνη ελπίδα η πάλη των λαών»

Published

on

By

Με συγκέντρωση στην πλατεία Κεφαλόβρυσου τίμησε το ΠΑΜΕ την επέτειο της Πρωτομαγιάς.

Στους συγκεντρωμένους απεύθυνε χαιρετισμό ο Νίκος Μπίμπας, μέλος του Συνδικάτου οικοδόμων και του Εργατικού κέντρου με σύνθημα  «Απέναντι στην αντιλαϊκή πολιτική της Ε.Ε., των κυβερνήσεων και των επιχειρηματικών ομίλων, μόνη ελπίδα είναι η πάλη των λαών».

Ακολούθησε  απότιση τιμής στο μνημείο εθνικής αντίστασης.

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΕΛΛΑΔΑ

Ημέρα Υιοθεσίας στον Κήπο Ξενία

Published

on

By

Στις 11 Μαΐου μπορείς και εσύ να υιοθετήσεις ένα ζώο συντροφιάς!

Ο Δήμος Ναυπακτίας σε συνεργασία με το Σωματείο «Φιλοζωϊκή Δράση Ναυπάκτου» διοργανώνουν Ημέρα Υιοθεσίας Αδέσποτων Ζώων Συντροφιάς, το Σάββατο 11 Μαΐου, από τις 11:00 έως τις 14:00′, στον Κήπο Ξενία.

Η συγκεκριμένη ημέρα θα είναι μια ημέρα γιορτής και όσοι επιθυμούν να υιοθετήσουν ένα ζώο συντροφιάς θα έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά τα αδεσποτάκια του Δήμου Ναυπακτίας που αναζητούν τη δική τους οικογένεια!

Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνούν με το τηλέφωνο 2634 3 60417.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΕΛΛΑΔΑ

Οι έδρες των Σπαρτιατών και τα Συνταγματικά διλήμματα

Published

on

By

Οι υποστηρικτές της απαγόρευσης των πολιτικών κομμάτων και στην Ελλάδα αντέτειναν ότι η Δημοκρατία δεν μπορεί να αυτοκτονεί και πρέπει να αμύνεται απέναντι στους εχθρούς της.

Η συνέχεια όμως μάλλον τους διέψευσε: Μπορεί να απαγορεύθηκαν οι Έλληνες του Ηλία Κασιδιάρη, κατήλθαν όμως με την υποστήριξή του στις εκλογές οι Σπαρτιάτες και κατέλαβαν ένα όχι ευκαταφρόνητο εκλογικό ποσοστό.

Σαν να μην έφτανε αυτό, υποβλήθηκαν ενστάσεις στο ΑΕΔ (Ανώτατο Ειδικό Δικαστήριο) με αίτημα να εκπέσουν οι βουλευτές των Σπαρτιατών από τις έδρες τους.

Τι θα γίνει με τις έδρες των εκπεσόντων βουλευτών στις δώδεκα εκλογικές περιφέρειες όπου οι Σπαρτιάτες εξέλεξαν βουλευτή;

Μήπως οι έδρες αυτές να δοθούν στα κόμματα, τα οποία στις συγκεκριμένες εκλογικές περιφέρειες εμφανίζουν τον μεγαλύτερο αριθμό αδιάθετων ψήφων;

Αλλά κάτι τέτοιο δεν θα προσέκρουε στη λογική του εκλογικού νόμου, ο οποίος κατανέμει τις έδρες και με βάση τη δύναμη των κομμάτων στο σύνολο της Επικράτειας, προβλέποντας τη μεταφορά αδιάθετων υπολοίπων ανάμεσα στις διάφορες εκλογικές περιφέρειες;

Αφού κάτι τέτοιο δεν φαίνεται να είναι σωστό, μήπως να μοιραστούν οι έδρες των Σπαρτιατών αναλογικά στα άλλα κόμματα, τα οποία εκπροσωπούνται στη Βουλή;

Με ποιον νόμο όμως και με ποια κριτήρια θα γίνει αυτή η κατανομή των εδρών;

Τι θα γίνει με τη στρογγυλοποίηση των δεκαδικών που θα προκύψουν;

 

Ας ερευνήσουμε τότε μια τρίτη λύση: Οι Σπαρτιάτες να θεωρηθούν πλασματικά και εκ των υστέρων ότι δεν συγκέντρωσαν το απαραίτητο 3% για να εισέλθουν στην Βουλή και με το δεδομένο αυτό να εφαρμοστεί ο εκλογικός νόμος και να μοιραστούν οι έδρες τους στα άλλα κόμματα. Σε μια τέτοια περίπτωση, θα εφαρμόσουμε τον εκλογικό νόμο με βάση ένα δεδομένο, που ξέρουμε ότι δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα (αφού οι Σπαρτιάτες έλαβαν πάνω από 3%).

 

Τέταρτη λύση: Να θεωρήσουμε ότι οι ψήφοι στους Σπαρτιάτες δεν είναι έγκυρες και έτσι να γίνει ανακατανομή των εδρών. Αυτό όμως θα έχει πολλαπλές επιπτώσεις στην εκ νέου εφαρμογή του εκλογικού νόμου για την ανακατανομή των εδρών (π.χ. ως προς το εκλογικό μέτρο), αυξάνοντας τον κίνδυνο για πιθανές «καραμπόλες» στις διάφορες εκλογικές περιφέρειες. Εξάλλου, δεν μπορεί να είναι άκυρες οι ψήφοι υπέρ των Σπαρτιατών στις δώδεκα εκλογικές περιφέρειες όπου εξέλεξαν βουλευτή και έγκυρες σε όλες τις άλλες εκλογικές περιφέρειες.

 

Και τέλος: Την ανακατανομή των εδρών θα την αποφασίσει το ίδιο το ΑΕΔ ή μήπως θα παραπέμψει το ζήτημα στην Ανωτάτη Εφορευτική Επιτροπή, που θα πρέπει να συγκροτηθεί εκ νέου;

Το σημαντικό όμως είναι κάτι άλλο: Όπου και με όποιον τρόπο και να δοθούν οι έδρες των Σπαρτιατών (φανταστείτε τι διαφωνίες θα προκύψουν μεταξύ κομμάτων, εκλογολόγων, νομικών κ.λπ.), η στρέβλωση της δημοκρατικής αρχής θα είναι κάτι περισσότερο από προφανής. Γιατί συνιστά αλλοίωση της λαϊκής βούλησης, να ψηφίζει ένας πολίτης ένα κόμμα και η ψήφος του να αποβαίνει τελικά υπέρ άλλου κόμματος.

Εφόσον λοιπόν το ΑΕΔ αποφασίσει ότι παρανόμως συμμετείχε ένα κόμμα στις εκλογές, τότε θα πρέπει να επαναληφθούν οι εκλογές χωρίς τη συμμετοχή του. Γιατί δεν γνωρίζουμε ποιο θα ήταν το αποτέλεσμα των εκλογών, εάν δεν συμμετείχε το κόμμα αυτό. Η επανάληψη των εκλογών (είτε στις συγκεκριμένες εκλογικές περιφέρειες είτε σε ολόκληρη την επικράτεια) είναι η μόνη σύμφωνη με τη δημοκρατική αρχή λύση. Βέβαια, είναι εύλογο κανείς να μη θέλει την επανάληψη των εκλογών, ειδικά για τον συγκεκριμένο λόγο.

Μόνο που η υπεράσπιση της Δημοκρατίας, με τον εσφαλμένο τρόπο που επιλέχθηκε το 2023, έχει το τίμημά της. Δεν μπορείς δηλαδή να θεσπίζεις ρυθμίσεις προς υπεράσπιση της δημοκρατίας και, όταν έρθει η ώρα της εφαρμογής τους, να αρνείσαι την εφαρμογή της δημοκρατικής αρχής.

Οι καταστάσεις αυτές συμβάλλουν ακόμη περισσότερο στη μείωση της αξιοπιστίας των πολιτικών θεσμών και της σύγχρονης αντιπροσωπευτικής δημοκρατίας, αυξάνοντας κατ’ αποτέλεσμα και μακροπρόθεσμα τη δύναμη των ακραίων και αντιδημοκρατικών τάσεων.

Συνάγεται ένα συμπέρασμα από όλα αυτά; Νομίζω ναι.

Όταν η μαχόμενη δημοκρατία ξεφεύγει από τα σωστά όρια (που προκύπτουν από την εφαρμογή του ποινικού δικαίου, την αντιμετώπιση των πραγματικών προβλημάτων της κοινωνίας και την αξιοποίηση των άλλων μέσων που παρέχει η έννομη τάξη για την αντιμετώπιση των εχθρών της Δημοκρατίας), η Δημοκρατία μας οδηγείται σε συνταγματικά αδιέξοδα.

*Σπύρος Βλαχόπουλος – Καθηγητής Νομικής Σχολής ΕΚΠΑ

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ