Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Κινδυνεύουν τα πλατάνια της Ναυπάκτου;

Published

on

Το φθινόπωρο του 2003 χτύπησε και στην Ελλάδα η ασθένεια του «μεταχρωματικού έλκους του πλατάνου». Η ασθένεια έχει προκαλέσει τεράστιες καταστροφές στην Ιταλία και τη Γαλλία, όπου πιθανολογείται ότι εισήχθηκε από τις ΗΠΑ κατά τη διάρκεια του δευτέρου παγκοσμίου πολέμου. Νεαρά δένδρα συνήθως νεκρώνονται σε χρόνο μικρότερο των δύο ετών, ενώ τα μεγαλύτερα δένδρα μπορούν να επιβιώσουν για αρκετά χρόνια μετά την προσβολή τους από το παθογόνο, ωστόσο, ο θάνατος των προσβεβλημένων φυτών είναι αναπόφευκτος.

Ο συνηθέστερος τρόπος διάδοσης του μύκητα σε μικρές και μεγάλες αποστάσεις, είναι με μηχανήματα εκσκαφής και πάσης φύσεως εργαλεία, κυρίως κοπής και κλάδευσης των δένδρων, που είχαν χρησιμοποιηθεί σε περιοχές με προσβολές.  Στη διάδοσή του έχουν συμβάλλει πληθώρα έργων της τοπικής αυτοδιοίκησης και άλλων φορέων, τόσο αναπτυξιακών όσο και έργων συντήρησης.  Η μεταφορά μικρών ποσοτήτων χώματος ή προσβεβλημένου ξύλου από τα μηχανήματα μπορούν να διαδώσουν την ασθένεια σε νέες περιοχές. Μοναδικός τρόπος προστασίας είναι η ενημέρωση, κάτι που οφείλουν να κάνουν άμεσα Δήμος και Δασαρχείο . Φαντάζεται κανείς την Ναύπακτο χωρίς τα πλατάνια της!!!

Σημείο αναφοράς για την πόλη της Ναυπάκτου αποτελούν τα πλατάνια της. Τόσο στο παραλιακό μέτωπο όσο και σε διάφορα σημεία της πόλης συναντούμε πλατάνια, που προσδίδουν ιδιαίτερο τόνο στο περιαστικό πράσινο.           Τον Μάρτιο του 2016 παραδόθηκε από τον γεωπόνο Λάμπρο Αδάμη στο Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Ναυπάκτου το Μητρώο Πλατάνων του παραλιακού μετώπου Γριμπόβου και Ψανής. Το μητρώο αποτελείται από έναν τόμο 300 σελίδων με αντίστοιχη ψηφιακή έκδοση και περιέχει μόνιμα στοιχεία των πλατάνων Γριμπόβου και Ψανής, όπως είδος, θέση, διαθέσιμο αυξητικό χώρο και μεταβαλλόμενα στοιχεία, τα οποία εξαρτώνται από την αύξηση και κλάδευση τους, όπως ύψος, στηθιαία διάμετρο και εύρος κόμης.

Ακόμη περιλαμβάνει στοιχεία αξιολόγησης των δένδρων, όπως ζωτικότητα, υγεία, σταθερότητα, προβλήματα κορμού, κόμης και ριζών, και ασθένειες που προκύπτουν από μύκητες ή έντομα. Με βάση τα παραπάνω στοιχεία γίνεται εκτίμηση της κατάστασης κάθε δένδρου και προτείνονται τα απαραίτητα μέτρα, που πρέπει να ληφθούν.

Είναι υποχρέωση μας να τα προστατεύουμε και να τα διατηρήσουμε. Οφείλουμε να είμαστε σε εγρήγορση ιδιαίτερα τώρα που η ασθένεια του μεταχρωματικού έλκους του πλατάνου, η οποία επιφέρει νέκρωση τους, έχει πλέον επεκταθεί. Για το θέμα μιλά στο Nafsweek ο γεωπόνος Λάμπρος Αδάμης.

 

Κανένα πρόβλημα μέχρι σήμερα…

 «Δεν αντιμετωπίζουμε μέχρι σήμερα κανένα απολύτως πρόβλημα με την ασθένεια του μεταχρωματικού έλκους των πλατάνων, με την κατάσταση των πλατάνων στην χερσαία ζώνη να είναι πολύ καλή.

Γνωρίζουμε ότι η μετάδοση της ασθένειας γίνεται μέσω των εργαλείων, έτσι όσο λιγότερο ασχολούμαστε με τα πλατάνια τόσο καλύτερα είναι για τα ίδια τα δέντρα.  Λιγότερες παρεμβάσεις σημαίνει και μικρότερη πιθανότητα για να μεταδώσουμε το παθογόνο. Παρεμβάσεις μπορεί να γίνονται μόνο από ειδικούς και με συγκεκριμένο τρόπο, δηλαδή απολύμανση των εργαλείων και συστημική εργασία. Κάθε χρόνο γίνεται καταγραφή εάν υπάρχει κάτι ύποπτο, όπως σύμπτωμα με πλατάνι στον Σκα, όπου ελέγχθηκε και δεν υπάρχει κανένα απολύτως πρόβλημα.

Υπήρχαν πάλι ύποπτες ενδείξεις σε δύο-τρία σημεία στο Γρίμποβο που είχαμε ξηράνσεις, εκεί που είχαμε φυτέψει κάτω από τα μεγάλα πλατάνια νέα πλατάνια. Πήραμε δείγματα  τα οποία ήταν αρνητικά».

Ένα ερώτημα είναι γιατί δεν έχουν γίνει παρεμβάσεις μέχρι τώρα στα πλατάνια;

«Οι όποιες παρεμβάσεις γίνονται συνήθως χειμώνα. Οι παρεμβάσεις που έχουμε να κάνουμε είναι καθαρισμοί οι οποίοι και θα γίνουν τον Νοέμβριο μήνα.

Είναι καλύτερο να γίνονται χειμώνα οι παρεμβάσεις στα δέντρα όπου δεν έχουμε φύλλα επάνω σε αυτά. Να σημειώσουμε ότι είχαμε αρκετές βροχές στην διάρκεια του καλοκαιριού, οπότε για αυτό πήγαν τα πράγματα λίγο πιο πίσω και θα γίνουν το Νοέμβριο. Όπως πρέπει να γίνουν.

Από κει και πέρα γίνονται οι καθιερωμένοι ψεκασμοί. Έγινε ένας νωρίτερα για την πάστρα και θα γίνει ο επόμενος το Νοέμβριο, ενώ παράλληλα γίνεται διαφυλική λίπανση των πλατάνων, που βοηθάει να κρατήσουν το φύλλωμά τους όσο περισσότερο γίνεται.

Από κει και πέρα οτιδήποτε εντοπίζεται, για παράδειγμα ένα κλάδεμα από κάποιον τρίτον, καταγράφεται και παρακολουθείται στο μητρώο των πλατάνων».

Η κατάσταση των πλατάνων στην παραλιακή ζώνη μας λέτε ότι είναι πολύ καλή. Ωστόσο το πρόβλημα υπάρχει. Τι κάνουμε για αυτό;

«Δυστυχώς, όσο περνάει ο χρόνος το πρόβλημα πλησιάζει περισσότερο.

Έχω κάνει έμμεσα μία πρόταση ώστε να δημιουργηθούν τρεις ζώνες στην περιοχή της Ναυπάκτου.

Η πρώτη θα είναι ο κίτρινος συναγερμός, η δεύτερη ζώνη ο κόκκινος συναγερμός και η τρίτη ζώνη είναι αυτή που θα γίνεται… πανικός.

Ξεκινάμε με τις ζώνες αυτές πίσω από το κάστρο και όσο πλησιάζουμε προς το παραλιακό μέτωπο θα πρέπει να είμαστε σε εγρήγορση και να επαγρυπνούμε καθημερινά.

Ένα σημαντικό μέτρο ακόμα είναι η ενημέρωση.  Όχι τόσο του κόσμου αλλά του προσωπικού του Δήμου που ασχολείται με το πράσινο και με έργα.

Ξέρουμε ότι ο δήμος για τις όποιες εργασίες του προσλαμβάνει εποχικούς, οι οποίοι δεν είναι υποχρεωμένοι να γνωρίζουν τις απαγορεύσεις και τους τρόπους που θα πρέπει να προσεγγίζουν τα πλατάνια.

Σημαντικό ακόμα είναι ότι όπου υπάρχει πλατάνι πρέπει να επεμβαίνει η υπηρεσία του δήμου, σε ένα έργο, μία ανάπλαση ακόμα και όταν περνάνε κάποιες σωλήνες και είναι δίπλα πλατάνια,  θα πρέπει να υπάρχει γεωπόνος του δήμου.

Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει όλοι να είμαστε προσεκτικοί και να μην παρεμβαίνουμε επάνω στα δέντρα. Είναι κρίσιμη η κάθε παρέμβαση, με την ασθένεια του μεταχρωματικού  έλκους του πλατάνου να μην έχει θεραπεία.  Η προσοχή όλων μας έχει άμεσες επιπτώσεις για την γενική εικόνα της Ναυπάκτου.  Φαντάζεται κανείς την Ναύπακτο χωρίς τα πλατάνια της;»

 

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Πρωτοβουλία εργαζόμενων για τη μείωση των διοδίων της γέφυρας

Published

on

By

Εδώ και χρόνια, έχουν γίνει προτάσεις/παραινέσεις/προτροπές/πορείες/διαμαρτυρίες προς αρμοδίους και μη, με στόχο την μείωση της τιμής των διοδίων στην Γέφυρα «Χαρίλαος Τρικούπης» – Ρίου –Αντιρρίου. Πανό αναρτήθηκαν, δημοτικά συμβούλια έλαβαν αποφάσεις, δήμαρχοι συναντήθηκαν και… φωτογραφήθηκαν, διόδια αποκλείστηκαν, με αποτέλεσμα ΟΥΔΕΝ!

Κράτος, εταιρεία και ταγοί ..σφυρίζουν προκλητικά αδιάφορα με την τιμή της διέλευσης από την γέφυρα να κοστίζει  σήμερα μισό μεροκάματο!!!

Ως ουτοπία εμφανίζεται η πρωτοβουλία εκατοντάδων πολιτών ,  που κατοικούν στη μία πλευρά και εργάζονται στην άλλη της γέφυρας,  η συλλογή υπογραφών, ώστε να αποδειχθεί ότι πρόκειται για σημαντικό αίτημα που μέχρι σήμερα αρμόδιοι και μη δεν έχουν προσπαθήσει να δώσουν λύση.

Αναλυτικά σε ανακοίνωσή του το Κίνημα Πολιτών Δυτικής Ελλάδας αναφέρει:

«Με το «καλημέρα» της καινούριας χρονιάς, ανακοινώθηκαν οι αυξήσεις των διοδίων σε όλη τη χώρα και φυσικά και της γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου. Έτσι, από 14,70 ευρώ η διέλευση θα κοστίζει πλέον 15,40 ευρώ!! Θα πει κάποιος: «…70 λεπτά παραπάνω είναι αμελητέο ποσό…». Για εμάς που χρησιμοποιούμε τη γέφυρα καθημερινά για να πάμε στην εργασία μας είναι σχεδόν 30 ευρώ το μήνα επιπλέον!! (44 διελεύσεις το μήνα δηλ, 44χ0,7=30,8 ευρώ). Ήδη το μηνιαίο κόστος ήταν δυσβάσταχτο (240 ευρώ το μήνα με το ergasia pass) και ψάχναμε να βρούμε συνοδοιπόρους για να φτιάχνουμε «γκρουπάκια» με ό,τι δυσκολίες αυτό συνεπάγεται.

Πριν δυο χρόνια, ξεκινήσαμε μια προσπάθεια 4 εργαζόμενοι – ένας εκπαιδευτικός, μια νοσηλεύτρια, μια ιδιωτική υπάλληλος και ένας ελεύθερος επαγγελματίας – και αναδείξαμε το πρόβλημα αυτό στα τοπικά μέσα ενημέρωσης. Εκείνο το διάστημα – Γενάρης και Φλεβάρης του 2023 – πραγματοποιήσαμε συναντήσεις με τους Δημάρχους Πατρέων και Ναυπακτίας, το ΔΣ της Γέφυρας Α.Ε., την τότε υφυπουργό κα Αλεξοπούλου και τον Αντιπεριφερειάρχη Αχαΐας κο Μπονάνο!

Όλοι μας ακούσανε, όλοι αντιλήφθηκαν πως υπάρχει σοβαρό πρόβλημα για τους εργαζομένους, όμως όλοι επικαλούνταν τη «σκληρή σύμβαση». Εμείς το μόνο που ζητάγαμε και ζητάμε και σήμερα είναι να πηγαίνουμε στην εργασία μας και να μην δίνουμε το ¼ του μισθού μας στη γέφυρα. Ζητάμε την επιδότηση της κάθε διέλευσης από την Πολιτεία, ώστε η τελική μας  επιβάρυνση να είναι στα 3 ευρώ ανά διέλευση για τους εργαζόμενους που διαμένουν στους όμορους νομούς Αχαΐας και Αιτωλοακαρνανίας και τους όμορους δήμους Ναυπακτίας και Πάτρας. Δηλαδή αυτούς που μετακινούνται εντός της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας.

Για το λόγο αυτό, δημιουργήσαμε μια φόρμα στο google, ώστε οι άμεσα ενδιαφερόμενοι να δηλώσουν τα στοιχεία τους και να αποδείξουμε πως είμαστε πολλοί, εκατοντάδες, οι εργαζόμενοι που απαιτούμε πια την φθηνή και αξιοπρεπής μετακίνησή μας προς το χώρο εργασίας μας, χωρίς προϋποθέσεις και περιορισμούς!!!

Το όραμα του Χαρίλαου Τρικούπη ήταν να ενώσει τις δυο πλευρές, Πελοπόννησο και Στερεά Ελλάδα, προς όφελος των πολιτών. Δυστυχώς στις μέρες μας κάποιοι καπηλεύονται το όραμα του για όφελος ιδιωτών!”

ΣΥΜΜΕΤΕΧΩ ΚΑΙ ΔΙΕΚΔΙΚΩ

Συμπληρώστε τη φόρμα στο: https://forms.gle/vts2a6cwaT5Jxe1M7

***ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η συμπλήρωση της φόρμας γίνεται καθαρά για στατιστικούς λόγους, ώστε να γνωρίζουμε πόσοι είμαστε, ενώ τα στοιχεία επικοινωνίας τα ζητάμε για να σας ενημερώνουμε για οποιαδήποτε εξέλιξη ή συνάντηση προγραμματιστεί και εννοείται πως δεν πρόκειται να δημοσιευθούν”.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

«Πράσινο φως» για την 25η επαρχιακή οδό στην ορεινή Ναυπακτία

Published

on

By

Το θέμα της κακής κατάστασης του οδικού δικτύου στην Ορεινή Ναυπακτία έχει τεθεί επανειλημμένως προς κάθε αρμόδιο. Το οδικό δίκτυο λόγω της ορεινότητας της περιοχής αντιμετωπίζει κάθε χρόνο αρκετά προβλήματα, ωστόσο είναι γνωστό ότι επί πολλά χρόνια το επαρχιακό οδικό δίκτυο δεν συντηρούνταν όπως θα έπρεπε, ενώ ακόμη και σήμερα πολλοί οικισμοί της Ορεινής Ναυπακτίας εξυπηρετούνται από χωμάτινους δρόμους.

Η κατάσταση των δρόμων επιδεινώθηκε ακόμη περισσότερα από τα φυσικά φαινόμενα που έπληξαν την περιοχή το 2021.

Μετά από τόσα χρόνια, ξεπεράστηκαν «τυπικά»  προβλήματα στη διαγωνιστική διαδικασία

στο ελεγκτικό συνέδριο, με  αποτέλεσμα να δοθεί το «πράσινο φως» του οργάνου, για τη διαδικασία υπογραφής της σύμβασης με την ανάδοχο εταιρεία, για τη βελτίωση της 25ης επαρχιακής οδού στα ακόλουθα τμήματα:

Από Γραμμένη Οξυά έως όρια με ΠΕ Φθιώτιδας

Λεύκας-Μανδρινής

Καλλονής -Κυδωνιάς

Το έργο είναι προϋπολογισμού 2.419.354 ευρώ  και έχει ορίζοντα υλοποίησης τους 18 μήνες.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

«Στρίβειν» στις έξυπνες διαβάσεις δια «έξυπνων» απαντήσεων;

Published

on

By

Σε ανακοίνωση για το θέμα των “έξυπνων διαβάσεων” η Ανεξάρτητη Δημοτική Κίνηση Ναυπακτίας -ΑΔΚΝ αναφέρει :

“Πολλάκις, στα πέντε χρόνια της δημοτικής θητείας του, ο δήμαρχος κ. Γκίζας και η δημοτική αρχή αντιδρούν σε οποιαδήποτε κριτική τους γίνεται με συγκεκριμένο τρόπο, διαστρεβλώνοντας δηλαδή την πραγματικότητα επιλέγοντας  συνειδητά την απόκρυψη όλων των στοιχείων επικαλούμενοι κάθε φορά τις κατά τα άλλα νόμιμες διαδικασίες. Πίσω από το γνωστό ξύλινο δικολαβικό λόγο που στηρίζεται στις έννοιες του λαϊκισμού και της νομιμοφάνειας χάνεται η ουσία μετατρέποντας την πολιτική σε παιχνίδι εντυπωσιασμού.

  • Συγκεκριμένα στην τελευταία ανάρτηση για τις έξυπνες διαβάσεις η δημοτική αρχή κατηγορηματικά αναφέρει ότι «Εντύπωση ωστόσο προκαλεί το γεγονός ότι δύο χρόνια τώρα, που βρίσκεται σε εξέλιξη η όλη διαδικασία, δεν υπήρξε η παραμικρή ένσταση ή διαφωνία για το συγκεκριμένο έργο[…] Κανένα μέλος της αντιπολίτευσης, και της προηγούμενης και της παρούσης δημοτικής θητείας, δεν εκφράστηκε αρνητικά όλο αυτό το διάστημα» αποκρύπτοντας συνειδητά από την κοινή γνώμη τα εξής:
  1. Η εισήγηση για την έγκριση της μέλετης των έξυπνων διαβάσεων δόθηκε στους δημοτικούς συμβούλους τελευταία στιγμή με αποτέλεσμα να μην υπάρχει ο αναγκαίος χρόνος ουσιαστικής ενημέρωσης και προετοιμασίας των συμβούλων της αντιπολίτευσης, ειδικότερα εκείνων που δεν συμμετέχουν στη δημοτική επιτροπή. Παρόλα αυτά στο συμβούλιο της  30/1/2023 υπήρξε εμπεριστατωμένη κριτική από στελέχη της αντιπολίτευσης (Γιώργου Γούλα και Νίκου Δημητρόπουλου) για τον τρόπο που διαχειρίστηκε το συγκεκριμένο πρόγραμμα η δημοτική αρχή αναδεικνύοντας ταυτόχρονα την αδυναμία της να αξιοποιήσει μελέτες για την αντιμετώπιση των πραγματικά  σοβαρών προβλημάτων του δήμου με αποτέλεσμα να εξαναγκάζεται το δημοτικό συμβούλιο να ψηφίσει ομόφωνα τη συγκεκριμένη μελέτη για να μην χαθεί έστω κι αυτή χρηματοδότηση.
  2. Εμπεριστατωμένη κριτική ασκήθηκε κι από τον πρώην Δήμαρχο Ναυπακτίας Γιάννη Μπουλέ για το ίδιο θέμα στο δημοτικό συμβούλιο στις 11/12/2023 που συζητήθηκε το Τεχνικό Πρόγραμμα του δήμου Ναυπακτίας για το 2024. Επίσης δημόσια αναφορά και κριτική στο θέμα αυτό έκανε ο κ. Μπουλές  και στην ομιλία του κατά τη διάρκεια της τιμητικής εκδήλωσης που διοργάνωσε η παράταξή μας στις 15/12/2023. Και στις δυο περιπτώσεις ο κ. Μπουλές ανέδειξε ότι η αδυναμία της δημοτικής αρχής να εντάξει έργα σε προγράμματα την οδηγεί στο να αποδέχεται ό,τι της προτείνει η κεντρική διοίκηση χωρίς αυτό να εξυπηρετεί τα συμφέροντα και τις προτεραιότητες του δήμου μας.

Αυτό ακριβώς συνέβη με τις έξυπνες διαβάσεις για τις οποίες θα πληρωθεί ένα υπέρογκο ποσό (2,8εκατ.ευρώ) με το οποίο θα μπορούσε να αναπλασθεί η οδός Θέρμου, στην οποία έχουμε θρηνήσει πολλά θύματα μέχρι σήμερα, και για την οποία η δημοτική αρχή Μπουλέ έχει εκπονήσει μελέτη οδοποιίας από το 2014.

Ο δήμαρχος εγκαλεί την αντιπολίτευση ότι δεν άφησε έτοιμες μελέτες για να τις εντάξει σε προγράμματα με προφανή σκοπό να φορτώσει και στην αντιπολίτευση την ευθύνη για το έργο των έξυπνων διαβάσεων. Όμως ο δήμαρχος με δικολαβικές μεθόδους κάνει πως αγνοεί ότι όλοι οι προηγούμενοι δήμαρχοι είχαν μια τετραετή θητεία και άφησαν σημαντικά έργα και μελέτες, ενώ ο ίδιος διανύει το δεύτερο χρόνο της δεύτερης θητείας του και σε κάθε κριτική που ασκείται για πράξεις ή παραλείψεις του συνεχώς  εγκαλεί τους προηγούμενους.

Συνειδητά λοιπόν η δημοτική αρχή αποκρύπτει την αντίδραση της αντιπολίτευσης κατά την προηγούμενη δημοτική περίοδο και συνειδητά προσπαθεί να την παρουσιάσει ως «συνένοχη» επικαλούμενη την ομοφωνία κατά την ψηφοφορία. Η παρούσα δημοτική αρχή οικειοποιείται με μεγάλη ευκολία τα καλά των άλλων και μεταθέτει με εξίσου μεγάλη ευκολία σε άλλους εκείνες τις ευθύνες που της ανήκουν εξολοκλήρου.

  • Ο δήμαρχος αναφέρει επίσης στην ανακοίνωσή του ότι «τα Προγράμματα που χρηματοδοτούνται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και βρίσκονται στη διάθεση των Δήμων είναι πολύ συγκεκριμένα και αποφασίζονται κεντρικά. Ως εκ τούτου, ο κάθε Δήμος επιλέγει εάν θα συμμετέχει ή όχι»

Η αλήθεια είναι διαφορετική. Με τα προγράμματα αυτά μπορούσαν να χρηματοδοτηθούν διάφορα έργα ( χώροι στάθμευσης, βελτίωση δρόμων κλπ)  όπως έκαναν οι 225 δήμοι της χώρας που είχαν έτοιμες μελέτες. Βέβαια ο κ. Γκίζας αναφέρεται στους 107 δήμους οι οποίοι μαζί με άλλα έργα έκαναν και έξυπνες διαβάσεις. Η περίπτωση να χρησιμοποιηθεί το ποσό των 2,8 εκατ. ευρώ στο σύνολό του μόνο για έξυπνες διαβάσεις αφορά πολύ λίγους δήμους και μεταξύ αυτών τον δήμο Ναυπακτίας.

  • Ο δήμαρχος αναφέρει ακόμα στην ανακοίνωσή του ότι «τόσο η μελέτη και η πλήρης κοστολόγηση όσο και η εν γένει υλοποίηση του έργου σε όλα του τα στάδια φέρουν την έγκριση και την προσυπογραφή των στελεχών της αρμόδιας Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου Ναυπακτίας και της μέχρι πρότινος αναπληρώτριας Διευθύντριας»

Ο κ. δήμαρχος μας λέει κάτι που αφορά την τυπική διαδικασία έγκρισης μιας μελέτης. Αυτό που έχει αξία στην προκειμένη περίπτωση είναι αν η συγκεκριμένη μελέτη συντάχθηκε από την τεχνική υπηρεσία του δήμου Ναυπακτίας. Στο θέμα αυτό θέλουμε την ξεκάθαρη τοποθέτηση του δημάρχου για να μην υπάρχουν ερωτηματικά και   απορίες σχετικά με τους λόγους που δεν επέτρεψαν σε άλλους εργολάβους να λάβουν μέρος στη δημοπρασία, παρά το μέγεθος του έργου (2,8 εκατ ευρώ) με αποτέλεσμα να υπάρξει ένας μόνο εργολάβος με τόσο μικρό ποσοστό έκπτωσης (1,8%.)

Σημειώνουμε ότι για το ίδιο έργο (έξυπνες διαβάσεις) στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος ύψους 17,8 εκατ. ευρώ είχαμε το ίδιο αποτέλεσμα. Συμμετείχε μόνο η ίδια εταιρεία που υλοποιεί το έργο στη Ναύπακτο με μηδενικό ποσοστό έκπτωσης.

Το συγκεκριμένο έργο των έξυπνων διαβάσεων είναι καθαρά επιλογή της δημοτκής αρχής. Αντί λοιπόν να επιτίθεται ο δήμαρχος, ας απαντήσει γιατί η  «Μελέτη αστικής οδοποιίας για την ανάπλαση Οδού Θέρµου από διασταύρωση Αθ. Νόβα έως Κόµβο Περιµετρικής» που έγινε επί δημαρχίας Μπουλέ (2011-2014) παραμένει αναξιοποίητη μέχρι και σήμερα ενώ η Θέρμου εξακολουθεί να είναι ένας από τους πιο επικίνδυνους δρόμους στην πόλης μας.

Η δημοτική αρχή λοιπόν με την ανάρτηση που έκανε  επέλεξε να επιρρίψει ευθύνες στην αντιπολίτευση αγνοώντας βέβαια επιλεκτικά κι όλες τις αντιδράσεις της κοινωνίας για το παρόν έργο. Η αντίδραση της κοινωνίας είναι αυθόρμητη κι όχι υποκινούμενη. Η κοινή γνώμη βλέπει τον παραλογισμό αξιολογεί και αντιδρά.

Ναύπακτος 13/2/2025

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ