Το θέμα της καθαίρεσης της μάνδρας του Αλσυλλίου Γριμπόβου ήρθε προς συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο της Δευτέρας 16ης Απριλίου. Στην εισήγησή του ο πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Ναυπάκτου (ΔΛΤ) Αντώνης Φράγκος τόνισε την ανάγκη να καθαιρεθεί η μάντρα, μια και το ΔΛΤ θα προχωρήσει σε παρεμβάσεις στον χώρο του Αλσυλλίου. Ύστερα από συζήτηση του θέματος επί δίωρο και με τις δημοτικές παρατάξεις της αντιπολίτευσης να διαφωνούν με τον τρόπο που δρομολογείται το έργο, επήλθε η συναίνεση, με την καθαίρεση της μάντρας να ψηφίζεται ομόφωνα μεν, με «αστερίσκους» δε.
Όχι στο ξήλωμα είπε η Δημοτική Κοινότητα Ναυπάκτου
Αρνητική ήταν η απόφαση του Συμβουλίου της Δημοτικής Κοινότητας Ναυπάκτου που συνεδρίασε στις 2 Απριλίου 2018 για το θέμα της αφαίρεσης ή μη της μάντρας του αλσυλλίου στο Γρίμποβο. Το μέλος του Συμβουλίου Γιώργος Τούμπανος διαφώνησε για την καθαίρεση της μάντρας σημειώνοντας: «…η απόφαση του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Ναυπάκτου δε συνάδει με τη μελέτη ανάπλασης της περιοχής των αρχιτεκτόνων, η οποία προβλέπει περίφραξη στο βόρειο τμήμα του αλσυλλίου, ακριβώς στο ίδιο σημείο με την ήδη υπάρχουσα. Εδώ, θέλω να επισημάνω την υπόσχεση των αρμοδίων ότι η μελέτη θα τηρηθεί με ευλάβεια. Σε διαφορετική περίπτωση, το Δ.Σ. του Λιμενικού Ταμείου Ναυπάκτου αυτοσχεδιάζει αντίθετα με τα σχέδια των ειδικών».
Κλείνοντας την ομιλία του ο κ. Τούμπανος τόνισε: «…Τη μη αφαίρεση της μεγάλης σε μήκος και καλαίσθητης -ως προς το σεβασμό του περιβάλλοντος χώρου- περίφραξη, η οποία επιπλέον είναι και αντοχής, καθότι είναι κατασκευασμένη κατά το ήμισυ του πάχους της από μπετόν, καθότι τ’ άλλο μισό από επένδυση πέτρας. Δια ταύτα, παρακαλώ το Συμβούλιο του Λιμενικού Ταμείου Ναυπάκτου όπως ασχοληθεί και πάλι με το συγκεκριμένο θέμα, λαμβάνοντας υπόψη τα επιχειρήματα της πρότασής μου, καθώς επίσης αυτά να ληφθούν υπόψη του Δ.Σ. Ναυπακτίας το οποίο θα αποφασίσει τελικά για το θέμα, όπως λέει και η πρόταση του Λιμενικού». Στην ψηφοφορία που ακολούθησε κατά πλειοψηφία εγκρίθηκε η πρόταση του Γ. Τούμπανου και αποφασίστηκε η μη αφαίρεση της μεγάλης σε μήκος και καλαίσθητης περίφραξης δασυλλίου Ναυπάκτου.
Μ. Ζιαμπάρα: «Λείπουν όραμα και πολιτικό θάρρος»
Η δημοτική σύμβουλος και μέλος του Δ.Σ του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Ναυπάκτου, Μαρία Ζιαμπάρα, μιλά στο Nafsweek.gr για το θέμα της καθαίρεσης της μάντρας του Αλσυλλίου Γριμπόβου, καταγράφοντας την αντίθεσή της για τους χειρισμούς της δημοτικής αρχής, τόσο για το έργο αυτό, το όραμά της, αλλά και τον τρόπο που αποσπασματικά λειτουργεί. Μας είπε:
«Να ξεκαθαρίσουμε για άλλη μια φορά ότι είμαστε υπέρ των παρεμβάσεων, των έργων και των υποδομών που προάγουν την ποιότητα της καθημερινότητας και επιπλέον συμβάλλουν στην ανάδειξη του φυσικού κάλλους και του πολιτιστικού πλούτου της Ναυπακτίας. Η ανάπλαση του αλσυλλίου του Γριμπόβου εντάσσεται σε αυτό το σκεπτικό. Γι’ αυτό ζητήσαμε ο κ. Τσέλιος και εγώ ως μέλη του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου για το θέμα της καθαίρεσης της μάντρας του αλσυλλίου στο Γρίμποβο να πάρει απόφαση το δημοτικό συμβούλιο, το κορυφαίο όργανο του δήμου προκειμένου να ακουστούν και να εκφραστούν όλες οι απόψεις».
Η θέση σας, όπως εκφράστηκε και στο Δημοτικό Συμβούλιο, είναι να υπάρξει μια ολοκληρωμένη μελέτη. Παρ’ όλα αυτά υπερψηφίσατε τελικά την πρόταση.
«Η δική μας θέση είναι ότι το συγκεκριμένο θέμα, όπως και πάρα πολλά άλλα, αντιμετωπίζεται με προχειρότητα και αποσπασματικότητα από τη δημοτική αρχή. Τι σημαίνει αυτό; Αντί να εκπονήσει και να ωριμάσει με όλες τις νόμιμες αδειοδοτήσεις μια ολοκληρωμένη μελέτη που θα αποτυπώνει συνολικά και επιστημονικά τεκμηριωμένα όλες τις υποδομές, τις παρεμβάσεις και τις δράσεις που θα ενταχθούν στο συγκεκριμένο χώρο, προχωρά στην καθαίρεση της μάντρας, στη διαμόρφωση διαδρομών και στον καθαρισμό του χώρου με κοπή δέντρων. Να σημειωθεί ότι μια ολοκληρωμένη μελέτη πέραν του ότι περικλείει το όραμα τι πόλη θέλουμε, δίνει τη δυνατότητα στο δήμο να ενταχθεί σε προγράμματα και έτσι να εξασφαλιστεί χρηματοδότηση. Σε περίπτωση που δεν υπάρχει αντίστοιχο πρόγραμμα, η μελέτη πάλι αποτελεί σημαντικό εργαλείο, αφού δίνει τη δυνατότητα στο δήμο να προχωρά τμηματικά στην υλοποίησή της χωρίς όμως να χάνεται ο ολοκληρωμένος σχεδιασμός».
Μια συνολική μελέτη έχει κάποιο κόστος. Γιατί διαφωνείτε στο να γίνουν σε πρώτη φάση κάποιες παρεμβάσεις στο Αλσύλλιο;
«Το επιχείρημα της δημοτικής αρχής ότι δεν έχει χρήματα είναι παντελώς αβάσιμο. Η συγκεκριμένη δημοτική αρχή μέχρι σήμερα έχει πάρει περίπου 2,5 εκατομμύρια επιπρόσθετη χρηματοδότηση, η οποία έχει εξανεμιστεί σε λειτουργικές δαπάνες, προμήθειες και μικροεργάκια. Τρανταχτή απόδειξη το γεγονός ότι στο ίδιο δημοτικό συμβούλιο στο 3ο θέμα για το αλσύλλιο η δημοτική αρχή υποστήριζε ότι δεν έχει χρήματα για να εκπονήσει μελέτη και στο 16ο θέμα έκανε αποδοχή επιχορήγησης 422.000 ευρώ που όχι μόνο τα πέρασε εν κρυπτώ και τα σκόρπισε κατά το δοκούν αλλά πήρε και 30.000 ευρώ που προορίζονταν για μελέτες για να τα φτιάξει ένα ποσό 90.000 ευρώ για την προμήθεια οικοδομικών υλικών!!! Που θα πάνε άραγε τα οικοδομικά υλικά αξίας 90.000 ευρώ; Χρήματα , λοιπόν, υπάρχουν , αυτό που λείπει είναι το όραμα και το πολιτικό θάρρος που απαιτείται για να απεγκλωβιστούν τα στελέχη της σημερινής δημοτικής αρχής από τη φιλοσοφία της παλαιοκομματικής αντίληψης των παρεμβάσεων που προκαλούν εντύπωση ή ικανοποιούν μικροεξυπηρετήσεις και ρουσφέτια. Ως παράταξη στο δημοτικό συμβούλιο δώσαμε τη θετική μας ψήφο στην καθαίρεση της μάντρας στο αλσύλλιο με τη δέσμευση ότι θα τηρηθούν όλες οι νόμιμες διαδικασίες. Καταγγέλλουμε όμως την τακτική που ακολουθεί η δημοτική αρχή στην υλοποίηση των έργων. Όπως επισημάναμε και στο δημοτικό συμβούλιο, η ανάπλαση του αλσυλλίου στο Γρίμποβο θυμίζει την ανάπλαση της οδού Αποκαύκου, δαπανήθηκαν χρήματα για μια αμφιβόλου ποιότητας πλακόστρωση χωρίς πρόβλεψη για υπόγειες υποδομές, για τη διευθέτηση των ομβρίων και φυσικά χωρίς πεζοδρόμια!!!».
Α. Φράγκος: «ότι προχωράμε δεν μένει στο συρτάρι»
Ο πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Ναυπάκτου (ΔΛΤ) Αντώνης Φράγκος σε δηλώσεις του στο Nafsweek.gr τόνισε:
«Με την υπάρχουσα αποτύπωση που έχουν κάνει οι αρχιτέκτονες εμείς θα προχωρήσουμε σε κάποιες συγκεκριμένες παρεμβάσεις. Θα καθαρίσουμε το χώρο, θα φτιάξουμε 1250 τμ. πεζόδρομων με κυβόλιθους, θα βάλουμε φωτισμό και θα ρίξουμε και την μάντρα, ώστε να γίνει επισκέψιμο το αλσύλλιο και να μην είναι ένα γκέτο που είναι σήμερα. Το κόστος όλης αυτής της παρέμβασης είναι 35 – 40.000 ευρώ και θα χρησιμοποιηθεί το προσωπικό που έχει σήμερα ο δήμος. Σχετικά με το πάρκο ΒΜΧ περιμένω μελέτη από την τεχνική υπηρεσία, η οποία είναι οριστική μελέτη, θα έχει στατικά τεχνικά, αρχιτεκτονικά, τα πάντα, καθώς το ΒΜΧ μόνο του έχει κόστος 300.000 ευρώ. Έτσι αυτή τη μελέτη αν υπάρξει πρόγραμμα θα την υποβάλουμε για χρηματοδότηση.
Όσον αφορά το εστιατόριο, δεν συμφωνώ με την μελέτη των αρχιτεκτόνων γιατί προβλέπεται στα 150 μέτρα στο τουριστικό καταφύγιο άλλο εστιατόριο. Δεν μπορεί να έχουμε δύο εστιατόρια μέσα σε μια τόσο μικρή απόσταση. Ταυτόχρονα με το έργο για το αλσύλλιο θα γίνει και αποκατάσταση της παραλίας. Το δημοτικό λιμενικό ταμείο είναι έτοιμο να υλοποιήσει, και θα βγουν αυτά στο άμεσο μέλλον, έργα που αφορούν την πλωτή εξέδρα που ήδη προχωράμε στην προμήθεια της, που σημαίνει ότι αυτό το καλοκαίρι θα είναι στο λιμάνι. Σχετικά με την αποκατάσταση στην προβλήτα του Αντιρρίου, περνάμε στα τεύχη δημοπράτησης. Στο έργο της συνένωσης των παραλιών υπολείπεται μόνο η έγκριση του ΚΑΣ. Η μελέτη αυτή είναι οριστική και περιμένουμε στις 27 Απριλίου την επίσκεψη κλιμακίου του ΚΑΣ για την αυτοψία. Για τον καθαρισμό του λιμανιού έχουμε καταθέσει ήδη μελέτη στο υπουργείο Ναυτιλίας. Έχει εγκριθεί ήδη ο καθαρισμός από το Λιμεναρχείο και πιστεύω στο επόμενο δεκαπενθήμερο θα μπορέσουμε να κάνουμε αυτό τον καθαρισμό και από φερτά υλικά αλλά και μέσα στο λιμάνι. Έχουμε επίσης καταθέσει μελέτη και για την αποκατάσταση των κλιμάκων στο λιμάνι της Ναυπάκτου. Προχωράμε επίσης στην ανάθεση για άκτο- μηχανική και περιβαλλοντική μελέτη για να για το τουριστικό καταφύγιο. Εμείς ότι προχωράμε δεν μένει στο συρτάρι. Σκοπός μας είναι να φτάσουμε μέχρι τέλους και να παραδώσουμε έργα. Έργα που έχουν για πρώτη φορά πίσω τους μελέτες με αδειοδοτήσεις και εγκρίσεις».