Connect with us

ΕΛΛΑΔΑ

Μάντρα τέλος;

Published

on

Το θέμα της καθαίρεσης της μάνδρας του Αλσυλλίου Γριμπόβου ήρθε προς συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο της Δευτέρας 16ης Απριλίου. Στην εισήγησή του ο πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Ναυπάκτου (ΔΛΤ) Αντώνης Φράγκος  τόνισε την ανάγκη να καθαιρεθεί η μάντρα, μια και το  ΔΛΤ θα προχωρήσει σε παρεμβάσεις στον χώρο του Αλσυλλίου.  Ύστερα από συζήτηση του θέματος επί δίωρο και με τις δημοτικές παρατάξεις της αντιπολίτευσης να διαφωνούν με τον τρόπο που δρομολογείται το έργο, επήλθε η συναίνεση, με την καθαίρεση της μάντρας να ψηφίζεται ομόφωνα μεν, με «αστερίσκους» δε.

Όχι στο ξήλωμα είπε η Δημοτική  Κοινότητα Ναυπάκτου

 

Αρνητική ήταν η απόφαση του Συμβουλίου της Δημοτικής Κοινότητας Ναυπάκτου που συνεδρίασε στις  2 Απριλίου 2018 για το θέμα της αφαίρεσης ή μη της μάντρας του αλσυλλίου στο Γρίμποβο. Το μέλος του Συμβουλίου Γιώργος Τούμπανος διαφώνησε για  την καθαίρεση της μάντρας σημειώνοντας:  «…η απόφαση του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Ναυπάκτου δε συνάδει με τη μελέτη ανάπλασης της περιοχής των αρχιτεκτόνων, η οποία προβλέπει περίφραξη στο βόρειο τμήμα του αλσυλλίου, ακριβώς στο ίδιο σημείο με την ήδη υπάρχουσα.  Εδώ, θέλω να επισημάνω την υπόσχεση των αρμοδίων ότι η μελέτη θα τηρηθεί με ευλάβεια. Σε διαφορετική περίπτωση, το Δ.Σ. του Λιμενικού Ταμείου Ναυπάκτου  αυτοσχεδιάζει αντίθετα με τα σχέδια των ειδικών».

Κλείνοντας την ομιλία του ο κ. Τούμπανος τόνισε: «…Τη μη αφαίρεση της μεγάλης σε μήκος και καλαίσθητης -ως προς το σεβασμό του περιβάλλοντος χώρου- περίφραξη, η οποία επιπλέον είναι και αντοχής, καθότι είναι κατασκευασμένη κατά το ήμισυ του πάχους της από μπετόν, καθότι τ’ άλλο μισό από επένδυση πέτρας. Δια ταύτα, παρακαλώ το Συμβούλιο του Λιμενικού Ταμείου Ναυπάκτου όπως ασχοληθεί και πάλι με το συγκεκριμένο θέμα, λαμβάνοντας υπόψη τα επιχειρήματα της πρότασής μου, καθώς επίσης αυτά να ληφθούν υπόψη του Δ.Σ. Ναυπακτίας το οποίο θα αποφασίσει τελικά για το θέμα, όπως λέει και η πρόταση του Λιμενικού».  Στην ψηφοφορία που ακολούθησε κατά πλειοψηφία εγκρίθηκε η πρόταση του Γ. Τούμπανου και αποφασίστηκε η μη αφαίρεση της μεγάλης σε μήκος και καλαίσθητης περίφραξης δασυλλίου Ναυπάκτου.

 Μ. Ζιαμπάρα: «Λείπουν όραμα και πολιτικό θάρρος»

Η δημοτική σύμβουλος και μέλος του Δ.Σ του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Ναυπάκτου,            Μαρία Ζιαμπάρα, μιλά στο Nafsweek.gr για το θέμα της καθαίρεσης της μάντρας του Αλσυλλίου Γριμπόβου, καταγράφοντας την αντίθεσή της για τους χειρισμούς της δημοτικής αρχής, τόσο για το έργο αυτό, το όραμά της,  αλλά και τον τρόπο που αποσπασματικά λειτουργεί.  Μας είπε:

«Να ξεκαθαρίσουμε για άλλη μια φορά ότι είμαστε υπέρ των παρεμβάσεων, των έργων  και των υποδομών που προάγουν την ποιότητα της καθημερινότητας και επιπλέον συμβάλλουν στην ανάδειξη του φυσικού κάλλους και του πολιτιστικού πλούτου της Ναυπακτίας. Η ανάπλαση του αλσυλλίου του Γριμπόβου εντάσσεται σε αυτό το σκεπτικό. Γι’ αυτό ζητήσαμε  ο κ. Τσέλιος και εγώ ως μέλη του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου για το θέμα της καθαίρεσης της μάντρας του αλσυλλίου στο Γρίμποβο να πάρει απόφαση το δημοτικό συμβούλιο, το κορυφαίο όργανο του δήμου προκειμένου να ακουστούν και να εκφραστούν όλες οι απόψεις».

Η θέση σας, όπως εκφράστηκε και στο Δημοτικό Συμβούλιο, είναι να υπάρξει μια ολοκληρωμένη μελέτη.  Παρ’ όλα αυτά υπερψηφίσατε τελικά την πρόταση.

«Η δική μας θέση είναι ότι το συγκεκριμένο θέμα, όπως και πάρα πολλά άλλα, αντιμετωπίζεται με προχειρότητα και αποσπασματικότητα από τη δημοτική αρχή. Τι σημαίνει αυτό; Αντί να εκπονήσει και να ωριμάσει με όλες τις νόμιμες αδειοδοτήσεις  μια ολοκληρωμένη μελέτη που θα αποτυπώνει συνολικά και επιστημονικά τεκμηριωμένα όλες τις υποδομές, τις παρεμβάσεις και τις δράσεις που θα ενταχθούν στο συγκεκριμένο χώρο, προχωρά στην καθαίρεση της μάντρας, στη διαμόρφωση διαδρομών   και στον καθαρισμό του χώρου με κοπή δέντρων.                Να σημειωθεί ότι μια ολοκληρωμένη μελέτη πέραν του ότι περικλείει το όραμα τι πόλη θέλουμε, δίνει τη δυνατότητα στο δήμο να ενταχθεί σε προγράμματα και έτσι να εξασφαλιστεί χρηματοδότηση. Σε περίπτωση που δεν υπάρχει αντίστοιχο πρόγραμμα, η μελέτη πάλι αποτελεί σημαντικό εργαλείο, αφού  δίνει τη δυνατότητα στο δήμο να προχωρά τμηματικά στην υλοποίησή της χωρίς όμως να χάνεται ο ολοκληρωμένος σχεδιασμός».

Μια συνολική μελέτη έχει κάποιο κόστος. Γιατί διαφωνείτε στο να γίνουν σε πρώτη φάση κάποιες παρεμβάσεις στο Αλσύλλιο;

«Το επιχείρημα της δημοτικής αρχής ότι δεν έχει χρήματα είναι παντελώς αβάσιμο. Η συγκεκριμένη δημοτική αρχή  μέχρι σήμερα έχει πάρει περίπου 2,5 εκατομμύρια επιπρόσθετη χρηματοδότηση, η οποία έχει εξανεμιστεί σε λειτουργικές δαπάνες, προμήθειες  και μικροεργάκια. Τρανταχτή απόδειξη το γεγονός ότι στο ίδιο δημοτικό συμβούλιο στο 3ο θέμα για το αλσύλλιο η δημοτική αρχή υποστήριζε ότι δεν έχει χρήματα για να εκπονήσει μελέτη και στο 16ο  θέμα έκανε αποδοχή επιχορήγησης 422.000 ευρώ που όχι μόνο τα πέρασε εν κρυπτώ και τα σκόρπισε κατά το δοκούν αλλά πήρε και  30.000 ευρώ που προορίζονταν για μελέτες για να τα φτιάξει ένα ποσό 90.000 ευρώ για την προμήθεια οικοδομικών υλικών!!!  Που θα πάνε άραγε τα οικοδομικά υλικά αξίας 90.000 ευρώ; Χρήματα , λοιπόν, υπάρχουν , αυτό που λείπει είναι το όραμα και το πολιτικό θάρρος που απαιτείται για να απεγκλωβιστούν τα στελέχη της σημερινής δημοτικής αρχής από τη φιλοσοφία της παλαιοκομματικής αντίληψης των παρεμβάσεων που προκαλούν εντύπωση ή ικανοποιούν μικροεξυπηρετήσεις και ρουσφέτια. Ως παράταξη στο δημοτικό συμβούλιο δώσαμε τη θετική μας ψήφο στην καθαίρεση της μάντρας στο αλσύλλιο με τη δέσμευση ότι θα τηρηθούν όλες οι νόμιμες διαδικασίες. Καταγγέλλουμε όμως την τακτική που ακολουθεί η δημοτική αρχή στην υλοποίηση των έργων. Όπως επισημάναμε και στο δημοτικό συμβούλιο, η ανάπλαση του αλσυλλίου στο Γρίμποβο θυμίζει την ανάπλαση της οδού Αποκαύκου, δαπανήθηκαν χρήματα για μια αμφιβόλου ποιότητας πλακόστρωση χωρίς πρόβλεψη για υπόγειες υποδομές, για τη διευθέτηση των ομβρίων και φυσικά χωρίς πεζοδρόμια!!!».

Α. Φράγκος: «ότι προχωράμε δεν μένει στο συρτάρι»

Ο πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Ναυπάκτου (ΔΛΤ) Αντώνης Φράγκος σε δηλώσεις του στο Nafsweek.gr  τόνισε:

«Με την υπάρχουσα αποτύπωση που έχουν κάνει οι αρχιτέκτονες εμείς θα προχωρήσουμε σε κάποιες συγκεκριμένες παρεμβάσεις. Θα καθαρίσουμε το χώρο, θα φτιάξουμε 1250 τμ. πεζόδρομων με κυβόλιθους,  θα βάλουμε φωτισμό και θα ρίξουμε και την μάντρα, ώστε να γίνει επισκέψιμο το αλσύλλιο και να μην είναι ένα γκέτο που είναι σήμερα. Το κόστος όλης αυτής της παρέμβασης είναι 35 – 40.000 ευρώ  και θα χρησιμοποιηθεί το προσωπικό που έχει σήμερα ο δήμος. Σχετικά με το πάρκο ΒΜΧ  περιμένω μελέτη από την τεχνική υπηρεσία, η οποία είναι οριστική μελέτη, θα έχει στατικά τεχνικά, αρχιτεκτονικά, τα πάντα, καθώς το ΒΜΧ μόνο του έχει κόστος 300.000 ευρώ. Έτσι αυτή τη μελέτη αν υπάρξει πρόγραμμα θα την υποβάλουμε για χρηματοδότηση.

Όσον αφορά το εστιατόριο, δεν συμφωνώ με την μελέτη των αρχιτεκτόνων  γιατί προβλέπεται στα 150 μέτρα στο τουριστικό  καταφύγιο άλλο εστιατόριο. Δεν μπορεί να έχουμε δύο εστιατόρια μέσα σε μια τόσο μικρή απόσταση.  Ταυτόχρονα με το έργο για το αλσύλλιο θα γίνει και αποκατάσταση της παραλίας. Το δημοτικό λιμενικό ταμείο είναι έτοιμο να υλοποιήσει, και θα βγουν αυτά στο άμεσο μέλλον, έργα που αφορούν την πλωτή εξέδρα που ήδη προχωράμε στην προμήθεια της, που σημαίνει ότι αυτό το καλοκαίρι θα είναι στο λιμάνι.  Σχετικά με την αποκατάσταση στην προβλήτα του Αντιρρίου,  περνάμε στα τεύχη δημοπράτησης.  Στο έργο της συνένωσης των παραλιών υπολείπεται μόνο η έγκριση του ΚΑΣ.  Η μελέτη αυτή είναι οριστική και περιμένουμε στις 27 Απριλίου την επίσκεψη κλιμακίου του ΚΑΣ για την αυτοψία. Για τον καθαρισμό του λιμανιού έχουμε καταθέσει ήδη μελέτη στο υπουργείο Ναυτιλίας. Έχει εγκριθεί ήδη ο καθαρισμός από το Λιμεναρχείο και πιστεύω στο επόμενο δεκαπενθήμερο θα μπορέσουμε να κάνουμε αυτό τον καθαρισμό και από φερτά υλικά αλλά και μέσα στο λιμάνι.  Έχουμε επίσης καταθέσει μελέτη και για την αποκατάσταση των κλιμάκων στο λιμάνι της Ναυπάκτου. Προχωράμε επίσης στην ανάθεση για άκτο- μηχανική και περιβαλλοντική μελέτη για να για το τουριστικό καταφύγιο. Εμείς ότι προχωράμε δεν μένει στο συρτάρι.  Σκοπός μας είναι να φτάσουμε μέχρι τέλους και να παραδώσουμε έργα. Έργα που έχουν για πρώτη φορά πίσω τους μελέτες με αδειοδοτήσεις και εγκρίσεις».

 

ΕΛΛΑΔΑ

Μήπως ήρθε η ώρα;

Published

on

By

Είχε ξεκινήσει να κατασκευάζεται στο πλαίσιο των έργων που γίνονταν στη χώρα ενόψει των Ολυμπιακών αγώνων 2004. Στο έργο τοποθετήθηκε ο απαραίτητος μηχανολογικός εξοπλισμός, κατασκευάστηκε η κολυμβητική δεξαμενή, όμως παρέμεινε ημιτελές. Στα επόμενα χρόνια, με ανασταλτικούς παράγοντες το κόστος αποπεράτωσής του (περίπου 800.000 ευρώ) αλλά και τα υπέρογκα κόστη για την λειτουργία του και την συντήρησή του οδήγησαν το κολυμβητήριο της Ναυπάκτου να γίνει ένα ακόμα αθλητικό  κουφάρι.

Μετά από 14 χρόνια ο πρώην δήμαρχος Ναυπακτίας Τάκης Λουκόπουλος, με απόφαση του δημοτικού συμβουλίου υπογράφει μνημόνιο συνεργασίας με την Γ.Γ.Α για την παραχώρηση όλου του  εξοπλισμού, που οδηγείται στην ανά την       Ελλάδα  κολυμβητήρια.  Αντιστάθμισμα της  παραχώρησης, η κατασκευή του προαυλίου του 3ου Γυμνασίου Ναυπάκτου, η οποία και ολοκληρώθηκε και η κατασκευή του ελαστικού τάπητα(ταρτάν) στο εθνικό Παπαχαραλάμπειο Στάδιο, έργο που και αυτό βρίσκεται στο στάδιο της εκτέλεσης.

… λίγη ιστορία…

Το πολυδιαφημισμένο και δαπανηρό πρόγραμμα «Ελλάδα 2004» την περίοδο των παχιών αγελάδων στη χώρα μας άφησε πίσω του δεκάδες αθλητικά κουφάρια. Το πρόγραμμα, δηλαδή τα έργα, οι δράσεις και οι παρεμβάσεις με προϋπολογισμό 1,27 δισ. ευρώ (432 δισ. δρχ.) συνδέονταν με την ολυμπιακή προετοιμασία.     Αποτελούνταν από 12 υποπρογράμματα που αφορούν, μεταξύ άλλων, τα έργα υποδομής στις ολυμπιακές  πόλεις, την ανάπλαση των πυλών εισόδου της χώρας, το δίκτυο των νέων αθλητικών υποδομών, τα προολυμπιακά προπονητήρια και την Πολιτιστική Ολυμπιάδα στην περιφέρεια.

Σε αυτό το πρόγραμμα η ΓΓΑ είχε εντάξει και την κατασκευή ανοιχτού κολυμβητηρίου στην    περιοχή του ΣΚΑ στη Ναύπακτο, προϋπολογισμού  1,3 εκατ. ευρώ. Το κολυμβητήριο ξεκίνησε να κατασκευάζεται το 2003, ωστόσο δεν ολοκληρώθηκε ποτέ.

Στο σήμερα…

Το θέμα του κολυμβητηρίου επανήλθε με την δημοτική αρχή του δημάρχου Ναυπακτίας Βασίλη Γκίζα να συντάσσεται με την απόφαση της προηγούμενης δημοτικής αρχής. Μάλιστα τις προηγούμενες ημέρες παραδόθηκε από τις Τεχνικές υπηρεσίες του Δήμου ο εξοπλισμός του κολυμβητηρίου, (καυστήρες, αντλίες, φίλτρα, κολεκτέρ κ.α. ) που με κόστος του ΕΑΚΚ οδηγήθηκε στο   Εθνικό Αθλητικό Κέντρο Κέρκυρας.

Με την χρήση του χώρου σήμερα από τον Δήμο Ναυπακτίας, μετά από αίτημα που υπήρξε τα προηγούμενα χρόνια προς την πρώην Κτηματική του Δημοσίου, αλλά και την μεταφορά του εξοπλισμού του κολυμβητηρίου, που για αρκετό διάστημα η σημερινή δημοτική αρχή βρισκόταν σε συνεννοήσεις με τους παραλήπτες του στο ΕΑΚ Κέρκυρας και με τα πρωτόκολλα παράδοσης να έχουν αποσταλεί στην ΓΓΑ, έχουν πλέον αλλάξει οι προοπτικές και το τοπίο.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Nafsweek, στις προθέσεις και στους στόχους της δημοτικής αρχής του Βασίλη Γκίζα είναι να περιέλθει ο χώρος στον Δήμο  Ναυπακτίας. Αυτό προϋποθέτει να γίνουν συγκεκριμένα βήματα, που δεν έγιναν όλα τα προηγούμενα χρόνια.

Αρχικά θα πρέπει να ξεκαθαρίσει το ιδιοκτησιακό καθεστώς ώστε νομίμως το ακίνητο να περιέλθει ως δημοτικό ακίνητο στον Δήμο.  Στην συνέχεια να ακολουθήσει η σύνταξη μελέτης για την κατασκευή – επέκταση —αξιοποίηση και εκμετάλλευση των χώρων και των υπαρχουσών εγκαταστάσεων ώστε να αποκτήσει ο Δήμος ένα χρηστικό κτήριο που θα μπορέσει να χρησιμοποιήσει ως διοικητήριο ή να στεγάσει τις διάσπαρτες υπηρεσίες του. Τέλος, αφού ολοκληρωθούν τα δυο πρώτα βήματα να αναζητηθεί χρηματοδοτικό πρόγραμμα που θα ενταχθεί το έργο.

Μπορεί όλα τα παραπάνω να φαντάζουν χρονοβόρα και μακρινά, όμως αν ακολουθήσουμε αυτό το σκεπτικό θα αναρωτιόμαστε και πάλι γιατί καμία απολύτως δημοτική αρχή δεν κατάφερε να σχεδιάσει, να κατασκευάσει  και να παραδώσει στην Ναύπακτο ένα δημοτικό κτήριο εδώ και μισό  αιώνα.

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΕΛΛΑΔΑ

Κουρά νέου Μοναχοῦ στήν Ἱερά Μονή Ἀμπελακιωτίσσης Ναυπακτίας

Published

on

By

Τήν Δευτέρα 21 Σεπτεμβρίου στόν ἑσπερινό ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ναυπάκτου καί Ἁγίου Βλασίου κ. Ἱερόθεος τέλεσε τήν κουρά νέου Μοναχοῦ γιά τήν Ἱερά Μονή Κοιμήσεως Θεοτόκου Ἀμπελακιωτίσσης.

Ὁ νέος Μοναχός, μέ τό κοσμικό ὄνομα Παναγιώτης Τζιωτάκης, διετέλεσε δόκιμος στήν Ἱερά Μονή ἐπί τρία ἔτη, καί σήμερα ἔλαβε τό μοναχικό ὄνομα Ἰάκωβος, πρός τιμήν τοῦ νέου Ἁγίου τῆς Ἐκκλησίας μας, Ἰακώβου Τσαλίκη, τόν ὁποῖο καί ὁ ἴδιος τιμᾶ καί ἀγαπᾶ ὅπως καί ὁ Ἡγούμενος τῆς Μονῆς π. Πολύκαρπος, ὁ ὁποῖος μάλιστα συνέθεσε ὡς λαϊκός ἀκόμη τήν πρώτη Ἀκολουθία πού ἐγράφη γιά τόν ἅγιο Ἰάκωβο ἤδη ἀπό τό ἔτος 1992-93.

Ὁ Σεβασμιώτατος κ. Ἱερόθεος στήν προσφώνησή του στόν νέο Μοναχό Ἰάκωβο, τόνισε τρία σημεῖα.

Μίλησε γιά τό θαυμαστό γεγονός τῆς ἀνάπτυξης τῆς Ἱερᾶς Μονῆς Ἀμπελακιωτίσσης μέσα σέ πολύ δύσκολες συνθῆκες. Ἡ Ἱερά Μονή, ἐκτός τοῦ ἀνακαινίσθηκε κτηριακά τά τελευταῖα 25 χρόνια, τό κυριότερο εἶναι ὅτι ἔχει ἤδη ἐγεγγραμμένους 14 μοναχούς, ἐκ τῶν ὁποίων οἱ 5 ἐγκαταβιοῦν μονίμως σέ αὐτήν, προσευχόμενοι ὑπέρ τῆς Ἐπαρχίας καί ὅλου τοῦ κόσμου, καί οἱ 9 διακονοῦν μέ τήν εὐλογία τοῦ Μητροπολίτου σέ διάφορες θέσεις τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως.

Ἔπειτα ἀναφέρθηκε στήν ἀκολουθία τῆς ρασοφορίας καί στό ὅτι σύμφωνα μέ τήν παράδοσή μας ὁ ρασοφόρος εἶναι μοναχός καί ἀναμένει νά λάβη στόν κατάλληλο καιρό τό μεγάλο σχῆμα.

Τέλος προέτρεψε τόν νέο μοναχό νά τηρήση τίς τρεῖς μοναχικές ἀρετές, τῆς παρθενίας-σωφροσύνης, τῆς ἀκτημοσύνης καί τῆς ὑπακοῆς, μέ τήν δύναμη τῆς ἀδιάλειπτης προσευχῆς, τήν ὁποία πρέπει νά καλλιεργήση.

Ὁ Σεβασμιώτατος συνεχάρη τόν νέο μοναχό, καί, κυρίως, συνεχάρη καί εὐχαρίστησε τόν Ἡγούμενο τῆς Μονῆς π. Πολύκαρπο, γιά τόν ἀγώνα του γιά τήν Ἱερά Μονή καί τήν πιστότητά του στήν μοναστική παράδοση.

 

Στήν Ἀκολουθία τοῦ Ἑσπερινοῦ καί τῆς Ρασοευχῆς παρέστησαν, ἐκτός ἀπό τόν Ἡγούμενο τῆς Μονῆς π. Πολύκαρπο Παστρωμᾶ καί τούς ἐγκαταβιοῦντες σέ αὐτή μοναχούς, ὁ Πρωτοσύγκελλος π. Καλλίνικος Γεωργᾶτος, ὁ Ἱεροκήρυκας π. Εἰρηναῖος Κουτσογιάννης, οἱ Ἀρχιμανδρίτες π. Πολύκαρπος Θεοφάνης καί π. Γαβριήλ Πλάκας μέλη τοῦ Ἠγουμενοσυμβουλίου, ὁ Πρεσβύτερος π. Ἰωάννης Πολύζος, ὁ Ἱεροδιάκονος π. Παΐσιος Παρασκευᾶς. Ἔψαλε ὁ καθηγητής Βυζαντινῆς Μουσικῆς κ. Γιάννης Ἀθανασίου μέ μαθητές του καί μέ ἀδελφούς τῆς Μονῆς.

Μετά τό πέρας τῆς κουρᾶς τοῦ μοναχοῦ Ἰακώβου, προσφέρθηκε κέρασμα στό ἀρχονταρίκι τῆς Ἱερᾶς Μονῆς, ὅπου μεταξύ τῶν ἄλλων οἱ παριστάμενοι εἶχαν τήν εὐκαιρία νά ἀκούσουν ἀπό ἠχογραφημένο ἀρχεῖο τήν μοναχική κουρά τοῦ Σεβασμιωτάτου κ. Ἱεροθέου (τό ἔτος 1971), ἀπό τόν Γέροντά του ἅγιο Καλλίνικο Μητροπολίτη Ἐδέσσης, καί τήν προσφώνηση τοῦ Ἁγίου.

Ἀπό τό Γραφεῖο Τύπου τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως

 

Continue Reading

ΕΛΛΑΔΑ

Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας στηρίζει τις μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις, καθώς και τους επαγγελματίες που επλήγησαν από την κρίση

Published

on

By

ΕΝΤΟΣ ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ ΟΙ ΑΙΤΗΣΕΙΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΧΟΡΗΓΗΣΗΣ ΚΕΦΑΛΑΙΩΝ ΚΙΝΗΣΗΣ

Εντός Οκτωβρίου θα μπορούν να υποβάλλουν αιτήσεις συμμετοχής στο πρόγραμμα «Στήριξη Επιχειρήσεων που επλήγησαν από την Covid-19 στην Δυτική Ελλάδα» οι ενδιαφερόμενοι επιχειρηματίες και ελεύθεροι επαγγελματίες.

Η δράση αφορά σε ενίσχυση των μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων που επλήγησαν από την πανδημία με τη μορφή μη επιστρεπτέας επιχορήγησης (κεφάλαιο κίνησης), με συνολικό προϋπολογισμό 30 εκατομμύρια ευρώ, εντασσόμενη στο Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Δυτική Ελλάδα 2014-2020». Στόχος είναι η στήριξη των επιχειρήσεων που αντιμετωπίζουν ανεπάρκεια ρευστότητας και υφίστανται σημαντικές ζημίες λόγω των επιπτώσεων από τα μέτρα για τον περιορισμό της έξαρσης της νόσου COVID-19. Ο εξαιρετικός χαρακτήρας της έξαρσης της νόσου COVID-19 σημαίνει ότι οι εν λόγω ζημίες δεν θα μπορούσαν να είχαν προβλεφθεί, είναι σημαντικής κλίμακας και ως εκ τούτου, δημιουργούν για τις επιχειρήσεις συνθήκες που διαφέρουν σημαντικά από τις συνθήκες της αγοράς στις οποίες λειτουργούν κανονικά. Ακόμη και υγιείς επιχειρήσεις, οι οποίες είναι καλά προετοιμασμένες για τους εγγενείς κινδύνους της συνήθους επιχειρηματικής δραστηριότητας, αντιμετωπίζουν δυσκολίες οι οποίες θέτουν σε κίνδυνο την  βιωσιμότητά τους. Πρωταρχικός στόχος της παρούσας δράσης είναι να παρασχεθεί στοχευμένα, δημόσια στήριξη προκειμένου να διασφαλιστεί ότι στην αγορά θα υπάρξει επαρκής ρευστότητα για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της νόσου COVID-19.

ΟΙ ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ

Δικαιούχοι της δράσης, μπορούν να είναι υφιστάμενες, μικρές και πολύ μικρές Επιχειρήσεις που νομίμως λειτουργούν στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, με την μορφή Ανώνυμης Εταιρίας, Εταιρίας Περιορισμένης Ευθύνης, Ομόρρυθμης Εταιρίας, Ετερόρρυθμης Εταιρίας, Ι.Κ.Ε, Ατομικής Επιχείρησης, Ν.Ε.Π.Α., Κοινωνικής Συνεταιριστικής Επιχείρησης του Ν. 4430/2016 ως ισχύει, Συνεταιρισμού, Δικηγορικής Εταιρίας του άρθρου 49 επ. του Ν. 4194/2013 και Κοινωνίας Αστικού Δικαίου.

Οι βασικές προϋποθέσεις συμμετοχής επιχειρήσεων και ελεύθερων επαγγελματιών, είναι οι εξής:

  • Να δραστηριοποιούνται στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας.
  • Να έχουν κάνει έναρξη πριν την 1/1/2019.
  • Να έχουν ως κύριο κωδικό δραστηριότητας ή δραστηριότητα με τα μεγαλύτερα έσοδα έναν από τους επιλέξιμους ΚΑΔ του Παραρτήματος Ι και στον οποίο να δραστηριοποιούνται αδιαλείπτως τουλάχιστον από 31/1/2020 και έως την ημέρα υποβολής της πρότασης.
  • Κατά το 2019 να απασχολούσαν λιγότερους από 50 εργαζομένους.
  • Το άθροισμα των εξόδων που προκύπτουν από τις κάτωθι κατηγορίες να ισούται ή να είναι μεγαλύτερο των 10.000 ευρώ. Οι κατηγορίες είναι:

1.Αγορές Εμπορευμάτων Χρήσης

2.Αγορές Α’ Υλών και Υλικών Χρήσης

3.Το σύνολο των Δαπανών για Παροχή Υπηρεσιών

4.Το σύνολο των Ενοικίων που καταβλήθηκαν στην χρήση από την επιχείρηση

  1. Το σύνολο των Παροχών σε εργαζομένους (πλην αυτών που απασχολήθηκαν σε Αγροτικές-Βιολογικές δραστηριότητες)
  2. Διάφορα Λειτουργικά Έξοδα

Επίσης, οι επιχειρήσεις πρέπει να τηρούν απλογραφικά ή διπλογραφικά βιβλία του ν.4308/2014, να μην συντρέχουν λόγοι αποκλεισμού της παραγράφου 1 του άρθρου 40 του ν. 4488/2017 (Α΄137) και να μην ήταν προβληματικές την 31η Δεκεμβρίου 2019ή εφόσον ήταν προβληματικές 31/12/2019 να έχουν κάνει τις απαραίτητες ενέργειες ώστε να μην είναι προβληματικές κατά την υποβολή της σχετικής αίτησης χρηματοδότησης.

Σημειώνεται ότι κατά παρέκκλιση μπορούν να χορηγηθούν ενισχύσεις σε πολύ μικρές ή μικρές επιχειρήσεις (κατά την έννοια του παραρτήματος I του Καν. ΕΕ 651/2014) που ήταν ήδη προβληματικές στις 31 Δεκεμβρίου 2019 υπό την προϋπόθεση να μην υπάγονται σε συλλογική διαδικασία αφερεγγυότητας βάσει του εθνικού δικαίου και να μην έχουν λάβει ενίσχυση διάσωσης  (ή εφόσον έχουν λάβει ενίσχυση διάσωσης να έχουν αποπληρώσει το δάνειο ή λύσει τη σύμβαση εγγύησης κατά τη χορήγηση της ενίσχυσης βάσει της παρούσας πρόσκλησης) ή ενίσχυση αναδιάρθρωσης (ή έχουν λάβει ενίσχυση αναδιάρθρωσης αλλά δεν υπόκεινται πλέον σε σχέδιο αναδιάρθρωσης κατά τη χορήγηση της ενίσχυσης βάσει της παρούσας πρόσκλησης).

Ακόμα, επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στη μεταποίηση και την εμπορία γεωργικών προϊόντων, να δεσμευτούν για τη μη μετακύλιση της λαμβανόμενης ενίσχυσης εν μέρει ή εξ ολοκλήρου σε πρωτογενείς παραγωγούς και για την υποχρέωση ότι η εν λόγω ενίσχυση δεν μπορεί να καθορίζεται με βάση την τιμή ή την ποσότητα των προϊόντων που αγοράζονται από τους πρωτογενείς παραγωγούς ή που διατίθενται στην αγορά από τις ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις.

Τέλος, δεν πρέπει να εκκρεμεί σε βάρος τους εντολή ανάκτησης  προηγούμενης παράνομης και ασύμβατης κρατικής ενίσχυσης βάση απόφασης ΕΕ ή ΔΕΕ ενώ το συνολικό ποσό της δημόσιας χρηματοδότησης που θα λάβει η δικαιούχος επιχείρηση (σε επίπεδο “δεδομένης επιχείρησης” όπως αυτή ορίζεται από την Κοινοτική νομοθεσία και νομολογία) από τη συγκεκριμένη δράση, συναθροιζόμενη με κάθε άλλη ενίσχυση που θα έχει λάβει δυνάμει της  με αρ. 19.3.2020/C(2020) 1863Ανακοίνωσης, και η οποία μπορεί να έχει χορηγηθεί με τη μορφή άμεσων επιχορηγήσεων, φορολογικών πλεονεκτημάτων και πλεονεκτημάτων πληρωμών ή άλλες μορφές όπως επιστρεπτέες προκαταβολές, εγγυήσεις, δάνεια και ίδια κεφάλαια, με την προϋπόθεση ότι δεν δύναται σε συνολική ονομαστική αξία να υπερβαίνει το συνολικό ανώτατο όριο των 800.000 ευρώ. Όλα τα αριθμητικά στοιχεία που χρησιμοποιούνται είναι ακαθάριστα, δηλαδή προ της αφαίρεσης φόρων ή άλλης επιβάρυνσης.

Υπογραμμίζεται πως δεν έχουν δικαίωμα υποβολής αίτησης χρηματοδότησης οι χρηματοπιστωτικοί οργανισμοί, οι εξωχώριες εταιρείες, τα Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου οι δημόσιες επιχειρήσεις, οι δημόσιοι φορείς ή δημόσιοι οργανισμοί ή/και οι θυγατρικές τους, καθώς και επιχειρήσεις που εξομοιώνονται με αυτές.

Κάθε επιχείρηση (ΑΦΜ) έχει δικαίωμα υποβολής μιας και μόνο πρότασης χρηματοδότησης στο πρόγραμμα «Στήριξη Επιχειρήσεων που επλήγησαν από την Covid-19 στην Δυτική Ελλάδα». Σε περίπτωση που διαπιστωθεί ότι έχουν υποβληθεί περισσότερες από μία (1) αιτήσεις χρηματοδότησης απορρίπτονται όλες οι αιτήσεις.

ΟΙ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΔΙΚΑΙΟΥΧΩΝ ΚΑΙ ΤΑ ΠΟΣΑ ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣΗΣ

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει τρεις μεγάλες κατηγορίες ωφελούμενων: α) εμπόριο και υπηρεσίες, β) μεταποίηση και γ) εστίαση και τουρισμός. Ο συνολικός προϋπολογισμός της δράσης χωρίζεται σύμφωνα με τις οριζόμενες κατηγορίες δικαιούχων και στο Παράρτημα Ι της παρούσας ως εξής:

  • Δικαιούχοι κατηγορίας Α: 30% του συνολικού προϋπολογισμού δημόσια δαπάνης
  • Δικαιούχοι κατηγορίας Β: 30% του συνολικού προϋπολογισμού δημόσια δαπάνης
  • Δικαιούχοι κατηγορίας Γ: 40% του συνολικού προϋπολογισμού δημόσια δαπάνης

Εφόσον για μία κατηγορία δικαιούχων δεν εξαντληθεί ο διαθέσιμος προϋπολογισμός, το υπόλοιπο θα κατανεμηθεί αναλογικά στις υπόλοιπες κατηγορίες δικαιούχων.

Το ύψος της επιχορήγησης που θα καταβληθεί, ισούται με το 50% των εξόδων της επιχείρησης κατά το έτος 2019, με ελάχιστο ποσό επιχορήγησης τα 5.000 ευρώ και μέγιστο τα 50.000 ευρώ.

Σημειώνεται πως το καταβληθέν κεφάλαιο κίνησης θα πρέπει να έχει αναλωθεί εντός του 2021. Τούτο θα αποδεικνύεται από το έντυπο Ε3 του έτους 2021 στο οποίο θα πρέπει να έχουν δηλωθεί στα αντίστοιχα πεδία, βάσει των οποίων έγινε ο υπολογισμός του καταβληθέντος κεφαλαίου κίνησης, ποσά τα οποία αθροιστικά δεν θα υπολείπονται του καταβληθέντος κεφαλαίου κίνησης. Σε περίπτωση που κατά τον έλεγχο που θα διενεργηθεί το 2022 και αφού έχουν υποβληθεί οι φορολογικές δηλώσεις των επιχειρήσεων, διαπιστωθεί το αντίθετο,  η διαφορά μεταξύ καταβληθέντος ποσού και αθροίσματος δηλωθέντων ποσών, θα αναζητείται ως αχρεωστήτως καταβληθέν ποσό. Ωστόσο το συνολικό αίτημα ελέγχου υποβάλλεται κατ’ επιλογή των δικαιούχων στο διάστημα από 01/01/2021 έως 31/03/2021.

ΤΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ

Τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, είναι τα εξής:

  • Έντυπο υποβολής. (Αρκεί μόνο η ηλεκτρονική υποβολή της αίτησης στο ΠΣΚΕ. ΠΡΟΣΟΧΗ θα πρέπει να έχει γίνει οριστικοποίηση)
  • Εκτύπωση Προσωποποιημένης Πληροφόρησης από το TaxisNet (μέσω της ιστοσελίδας gsis.gr) στην οποία θα εμφανίζεται η Ημερομηνία Έναρξης, οι Δραστηριότητες της Επιχείρησης (ΚΑΔ) καθώς και τα Αναλυτικά Στοιχεία Εγκαταστάσεων Εσωτερικού για έδρα/υποκαταστήματα εντός ΠΔΕ (με εμφανή την ημερομηνία εκτύπωσης η οποία θα είναι μεταγενέστερη από την ημ/νία δημοσίευσης της πρόσκλησης).
  • Υπεύθυνη Δήλωση ΜΜΕ
  • Υπεύθυνες δηλώσεις Ν. 1599/86 σύμφωνα με τα υποδείγματα στο ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ V της Αναλυτικής Πρόσκλησης.
  • 1. Πιστοποιητικό περί μη κήρυξης σε πτώχευση ή περί μη θέσης σε αναγκαστική διαχείριση ή σε εξυγίανση ή σε άλλη διαδικασία συλλογικής διαδικασίας ικανοποίησης των πιστωτών
  1. Πιστοποιητικό περί μη κατάθεσης αίτησης για κήρυξη σε πτώχευση, ή θέση σε αναγκαστική διαχείριση, ή θέση σε εξυγίανση ή σε παύση πληρωμών ή σε άλλη διαδικασία συλλογικής ικανοποίησης των πιστωτών.

Η χορήγηση των ανωτέρω εγγράφων μπορεί να γίνεται, κατά περίπτωση, είτε από το Γ.Ε.ΜΗ. είτε από τα κατά τόπον αρμόδια πρωτοδικεία.

  • Συγκεντρωτική Κατάσταση Μισθοδοσίας έτους, σφραγισμένη και υπογεγραμμένη από τον νόμιμο εκπρόσωπο ή/και τον λογιστή της επιχείρησης, στην οποία θα αποτυπώνεται αναλυτικά ο κάθε εργαζόμενος με τον αριθμό των ημερών που απασχολήθηκε για την διαχειριστική χρήση του έτους 2019) .
  • Οικονομικά στοιχεία – Έντυπο Ε3με αριθμό Δήλωσης (ηλεκτρονική υποβολή) για την διαχειριστική χρήση του έτους 2019 που προηγείται του έτους υποβολής της αίτησης χρηματοδότησης.
  • Περιοδική Δήλωση Φ.Π.Α.(τόσο του 2019, όσο και του 2020και συγκεκριμένα τα αναγραφόμενα στο πεδίο 312)

Α. Επιχειρήσεις με τήρηση απλογραφικών βιβλίων: Το έντυπο της δήλωσης για το τρίμηνο Απρίλιου-Μαΐου-Ιουνίου με αριθμό Δήλωσης (ηλεκτρονική υποβολή)

Β. Επιχειρήσεις με τήρηση διπλογραφικών βιβλίων: Τα έντυπα των δηλώσεων για τους μήνες Απρίλιο, Μάιο, Ιούνιο με αριθμό Δήλωσης (ηλεκτρονική υποβολή)

Για επιχειρήσεις οι οποίες δεν υποβάλλουν δηλώσεις ΦΠΑ (απαλλάσσονται), ο κύκλος εργασιών του τριμήνου Απρίλιου-Μαΐου-Ιουνίου (τόσο του 2019, όσο και του 2020) θα δηλώνεται σε Υπ. Δήλωση.

  • Φορολογική Ενημερότητα ή Βεβαίωση Οφειλών της επιχείρησης από την οποία να προκύπτει ότι δεν είναι υπόχρεη σε ανάκτηση παράνομης κρατικής ενίσχυσης κατόπιν προηγούμενης αποφάσεως της Επιτροπής

ΠΟΥ ΥΠΟΒΑΛΛΟΝΤΑΙ ΟΙ ΑΙΤΗΣΕΙΣ

Η αίτηση χρηματοδότησης υποβάλλεται ηλεκτρονικά στο Πληροφοριακό Σύστημα Κρατικών Ενισχύσεων (ΠΣΚΕ) που παρέχει το Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων στην διεύθυνση www.ependyseis.gr με την ένδειξη: «Ενίσχυση μικρών και πολύ μικρών Επιχειρήσεων που επλήγησαν από την Covid-19 στην Δυτική Ελλάδα».

Η Προδημοσίευση και η Πρόσκληση του Προγράμματος (με το σύνολο των εγγράφων που την συνοδεύουν), έχουν αναρτηθεί στις ιστοσελίδες της ΕΥΔΕΠ Δυτικής Ελλάδας www.dytikiellada.gr, της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας www.pde.gov.gr/ependyseis,της Διαχειριστικής Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων Δυτικής Ελλάδος – Πελοποννήσου – Ηπείρου & Ιονίων Νήσων www.diaxeiristiki.grκαι του ΕΣΠΑ www.espa.gr.

Περισσότερες πληροφορίες από τη Διαχειριστική Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων Δυτικής Ελλάδος – Πελοποννήσου – Ηπείρου & Ιονίων Νήσων (Μαιζώνος 122 & Γούναρη 26222 Πάτρα,  Τηλέφωνο: 2610622711), E-mail επικοινωνίας: efd@diaxeiristiki.gr

Continue Reading

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

www.musitsa.com

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ