Connect with us

ΕΛΛΑΔΑ

Μάντρα τέλος;

Published

on

Το θέμα της καθαίρεσης της μάνδρας του Αλσυλλίου Γριμπόβου ήρθε προς συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο της Δευτέρας 16ης Απριλίου. Στην εισήγησή του ο πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Ναυπάκτου (ΔΛΤ) Αντώνης Φράγκος  τόνισε την ανάγκη να καθαιρεθεί η μάντρα, μια και το  ΔΛΤ θα προχωρήσει σε παρεμβάσεις στον χώρο του Αλσυλλίου.  Ύστερα από συζήτηση του θέματος επί δίωρο και με τις δημοτικές παρατάξεις της αντιπολίτευσης να διαφωνούν με τον τρόπο που δρομολογείται το έργο, επήλθε η συναίνεση, με την καθαίρεση της μάντρας να ψηφίζεται ομόφωνα μεν, με «αστερίσκους» δε.

Όχι στο ξήλωμα είπε η Δημοτική  Κοινότητα Ναυπάκτου

 

Αρνητική ήταν η απόφαση του Συμβουλίου της Δημοτικής Κοινότητας Ναυπάκτου που συνεδρίασε στις  2 Απριλίου 2018 για το θέμα της αφαίρεσης ή μη της μάντρας του αλσυλλίου στο Γρίμποβο. Το μέλος του Συμβουλίου Γιώργος Τούμπανος διαφώνησε για  την καθαίρεση της μάντρας σημειώνοντας:  «…η απόφαση του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Ναυπάκτου δε συνάδει με τη μελέτη ανάπλασης της περιοχής των αρχιτεκτόνων, η οποία προβλέπει περίφραξη στο βόρειο τμήμα του αλσυλλίου, ακριβώς στο ίδιο σημείο με την ήδη υπάρχουσα.  Εδώ, θέλω να επισημάνω την υπόσχεση των αρμοδίων ότι η μελέτη θα τηρηθεί με ευλάβεια. Σε διαφορετική περίπτωση, το Δ.Σ. του Λιμενικού Ταμείου Ναυπάκτου  αυτοσχεδιάζει αντίθετα με τα σχέδια των ειδικών».

Κλείνοντας την ομιλία του ο κ. Τούμπανος τόνισε: «…Τη μη αφαίρεση της μεγάλης σε μήκος και καλαίσθητης -ως προς το σεβασμό του περιβάλλοντος χώρου- περίφραξη, η οποία επιπλέον είναι και αντοχής, καθότι είναι κατασκευασμένη κατά το ήμισυ του πάχους της από μπετόν, καθότι τ’ άλλο μισό από επένδυση πέτρας. Δια ταύτα, παρακαλώ το Συμβούλιο του Λιμενικού Ταμείου Ναυπάκτου όπως ασχοληθεί και πάλι με το συγκεκριμένο θέμα, λαμβάνοντας υπόψη τα επιχειρήματα της πρότασής μου, καθώς επίσης αυτά να ληφθούν υπόψη του Δ.Σ. Ναυπακτίας το οποίο θα αποφασίσει τελικά για το θέμα, όπως λέει και η πρόταση του Λιμενικού».  Στην ψηφοφορία που ακολούθησε κατά πλειοψηφία εγκρίθηκε η πρόταση του Γ. Τούμπανου και αποφασίστηκε η μη αφαίρεση της μεγάλης σε μήκος και καλαίσθητης περίφραξης δασυλλίου Ναυπάκτου.

 Μ. Ζιαμπάρα: «Λείπουν όραμα και πολιτικό θάρρος»

Η δημοτική σύμβουλος και μέλος του Δ.Σ του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Ναυπάκτου,            Μαρία Ζιαμπάρα, μιλά στο Nafsweek.gr για το θέμα της καθαίρεσης της μάντρας του Αλσυλλίου Γριμπόβου, καταγράφοντας την αντίθεσή της για τους χειρισμούς της δημοτικής αρχής, τόσο για το έργο αυτό, το όραμά της,  αλλά και τον τρόπο που αποσπασματικά λειτουργεί.  Μας είπε:

«Να ξεκαθαρίσουμε για άλλη μια φορά ότι είμαστε υπέρ των παρεμβάσεων, των έργων  και των υποδομών που προάγουν την ποιότητα της καθημερινότητας και επιπλέον συμβάλλουν στην ανάδειξη του φυσικού κάλλους και του πολιτιστικού πλούτου της Ναυπακτίας. Η ανάπλαση του αλσυλλίου του Γριμπόβου εντάσσεται σε αυτό το σκεπτικό. Γι’ αυτό ζητήσαμε  ο κ. Τσέλιος και εγώ ως μέλη του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου για το θέμα της καθαίρεσης της μάντρας του αλσυλλίου στο Γρίμποβο να πάρει απόφαση το δημοτικό συμβούλιο, το κορυφαίο όργανο του δήμου προκειμένου να ακουστούν και να εκφραστούν όλες οι απόψεις».

Η θέση σας, όπως εκφράστηκε και στο Δημοτικό Συμβούλιο, είναι να υπάρξει μια ολοκληρωμένη μελέτη.  Παρ’ όλα αυτά υπερψηφίσατε τελικά την πρόταση.

«Η δική μας θέση είναι ότι το συγκεκριμένο θέμα, όπως και πάρα πολλά άλλα, αντιμετωπίζεται με προχειρότητα και αποσπασματικότητα από τη δημοτική αρχή. Τι σημαίνει αυτό; Αντί να εκπονήσει και να ωριμάσει με όλες τις νόμιμες αδειοδοτήσεις  μια ολοκληρωμένη μελέτη που θα αποτυπώνει συνολικά και επιστημονικά τεκμηριωμένα όλες τις υποδομές, τις παρεμβάσεις και τις δράσεις που θα ενταχθούν στο συγκεκριμένο χώρο, προχωρά στην καθαίρεση της μάντρας, στη διαμόρφωση διαδρομών   και στον καθαρισμό του χώρου με κοπή δέντρων.                Να σημειωθεί ότι μια ολοκληρωμένη μελέτη πέραν του ότι περικλείει το όραμα τι πόλη θέλουμε, δίνει τη δυνατότητα στο δήμο να ενταχθεί σε προγράμματα και έτσι να εξασφαλιστεί χρηματοδότηση. Σε περίπτωση που δεν υπάρχει αντίστοιχο πρόγραμμα, η μελέτη πάλι αποτελεί σημαντικό εργαλείο, αφού  δίνει τη δυνατότητα στο δήμο να προχωρά τμηματικά στην υλοποίησή της χωρίς όμως να χάνεται ο ολοκληρωμένος σχεδιασμός».

Μια συνολική μελέτη έχει κάποιο κόστος. Γιατί διαφωνείτε στο να γίνουν σε πρώτη φάση κάποιες παρεμβάσεις στο Αλσύλλιο;

«Το επιχείρημα της δημοτικής αρχής ότι δεν έχει χρήματα είναι παντελώς αβάσιμο. Η συγκεκριμένη δημοτική αρχή  μέχρι σήμερα έχει πάρει περίπου 2,5 εκατομμύρια επιπρόσθετη χρηματοδότηση, η οποία έχει εξανεμιστεί σε λειτουργικές δαπάνες, προμήθειες  και μικροεργάκια. Τρανταχτή απόδειξη το γεγονός ότι στο ίδιο δημοτικό συμβούλιο στο 3ο θέμα για το αλσύλλιο η δημοτική αρχή υποστήριζε ότι δεν έχει χρήματα για να εκπονήσει μελέτη και στο 16ο  θέμα έκανε αποδοχή επιχορήγησης 422.000 ευρώ που όχι μόνο τα πέρασε εν κρυπτώ και τα σκόρπισε κατά το δοκούν αλλά πήρε και  30.000 ευρώ που προορίζονταν για μελέτες για να τα φτιάξει ένα ποσό 90.000 ευρώ για την προμήθεια οικοδομικών υλικών!!!  Που θα πάνε άραγε τα οικοδομικά υλικά αξίας 90.000 ευρώ; Χρήματα , λοιπόν, υπάρχουν , αυτό που λείπει είναι το όραμα και το πολιτικό θάρρος που απαιτείται για να απεγκλωβιστούν τα στελέχη της σημερινής δημοτικής αρχής από τη φιλοσοφία της παλαιοκομματικής αντίληψης των παρεμβάσεων που προκαλούν εντύπωση ή ικανοποιούν μικροεξυπηρετήσεις και ρουσφέτια. Ως παράταξη στο δημοτικό συμβούλιο δώσαμε τη θετική μας ψήφο στην καθαίρεση της μάντρας στο αλσύλλιο με τη δέσμευση ότι θα τηρηθούν όλες οι νόμιμες διαδικασίες. Καταγγέλλουμε όμως την τακτική που ακολουθεί η δημοτική αρχή στην υλοποίηση των έργων. Όπως επισημάναμε και στο δημοτικό συμβούλιο, η ανάπλαση του αλσυλλίου στο Γρίμποβο θυμίζει την ανάπλαση της οδού Αποκαύκου, δαπανήθηκαν χρήματα για μια αμφιβόλου ποιότητας πλακόστρωση χωρίς πρόβλεψη για υπόγειες υποδομές, για τη διευθέτηση των ομβρίων και φυσικά χωρίς πεζοδρόμια!!!».

Α. Φράγκος: «ότι προχωράμε δεν μένει στο συρτάρι»

Ο πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Ναυπάκτου (ΔΛΤ) Αντώνης Φράγκος σε δηλώσεις του στο Nafsweek.gr  τόνισε:

«Με την υπάρχουσα αποτύπωση που έχουν κάνει οι αρχιτέκτονες εμείς θα προχωρήσουμε σε κάποιες συγκεκριμένες παρεμβάσεις. Θα καθαρίσουμε το χώρο, θα φτιάξουμε 1250 τμ. πεζόδρομων με κυβόλιθους,  θα βάλουμε φωτισμό και θα ρίξουμε και την μάντρα, ώστε να γίνει επισκέψιμο το αλσύλλιο και να μην είναι ένα γκέτο που είναι σήμερα. Το κόστος όλης αυτής της παρέμβασης είναι 35 – 40.000 ευρώ  και θα χρησιμοποιηθεί το προσωπικό που έχει σήμερα ο δήμος. Σχετικά με το πάρκο ΒΜΧ  περιμένω μελέτη από την τεχνική υπηρεσία, η οποία είναι οριστική μελέτη, θα έχει στατικά τεχνικά, αρχιτεκτονικά, τα πάντα, καθώς το ΒΜΧ μόνο του έχει κόστος 300.000 ευρώ. Έτσι αυτή τη μελέτη αν υπάρξει πρόγραμμα θα την υποβάλουμε για χρηματοδότηση.

Όσον αφορά το εστιατόριο, δεν συμφωνώ με την μελέτη των αρχιτεκτόνων  γιατί προβλέπεται στα 150 μέτρα στο τουριστικό  καταφύγιο άλλο εστιατόριο. Δεν μπορεί να έχουμε δύο εστιατόρια μέσα σε μια τόσο μικρή απόσταση.  Ταυτόχρονα με το έργο για το αλσύλλιο θα γίνει και αποκατάσταση της παραλίας. Το δημοτικό λιμενικό ταμείο είναι έτοιμο να υλοποιήσει, και θα βγουν αυτά στο άμεσο μέλλον, έργα που αφορούν την πλωτή εξέδρα που ήδη προχωράμε στην προμήθεια της, που σημαίνει ότι αυτό το καλοκαίρι θα είναι στο λιμάνι.  Σχετικά με την αποκατάσταση στην προβλήτα του Αντιρρίου,  περνάμε στα τεύχη δημοπράτησης.  Στο έργο της συνένωσης των παραλιών υπολείπεται μόνο η έγκριση του ΚΑΣ.  Η μελέτη αυτή είναι οριστική και περιμένουμε στις 27 Απριλίου την επίσκεψη κλιμακίου του ΚΑΣ για την αυτοψία. Για τον καθαρισμό του λιμανιού έχουμε καταθέσει ήδη μελέτη στο υπουργείο Ναυτιλίας. Έχει εγκριθεί ήδη ο καθαρισμός από το Λιμεναρχείο και πιστεύω στο επόμενο δεκαπενθήμερο θα μπορέσουμε να κάνουμε αυτό τον καθαρισμό και από φερτά υλικά αλλά και μέσα στο λιμάνι.  Έχουμε επίσης καταθέσει μελέτη και για την αποκατάσταση των κλιμάκων στο λιμάνι της Ναυπάκτου. Προχωράμε επίσης στην ανάθεση για άκτο- μηχανική και περιβαλλοντική μελέτη για να για το τουριστικό καταφύγιο. Εμείς ότι προχωράμε δεν μένει στο συρτάρι.  Σκοπός μας είναι να φτάσουμε μέχρι τέλους και να παραδώσουμε έργα. Έργα που έχουν για πρώτη φορά πίσω τους μελέτες με αδειοδοτήσεις και εγκρίσεις».

 

ΕΛΛΑΔΑ

O N. Φαρμάκης για την ενεργειακή στρατηγική της Περιφέρειας

Published

on

By

«Συνεργασία με το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας για τη βέλτιστη λύση, διεκδικούμε το καλύτερο για τον τόπο»

Για τις ενέργειες της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας με στόχο τη μείωση του ενεργειακού κόστους μίλησε εκτενώς ο Περιφερειάρχης, Νεκτάριος Φαρμάκης στο Περιφερειακό Συμβούλιο που συνεδρίασε σήμερα, Τετάρτη 9 Οκτωβρίου 2024.

Ο κ. Φαρμάκης ενημέρωσε το Σώμα σχετικά με την πρόσφατη συνάντηση φορέων και ενημέρωση που είχαν από την Υφυπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Αλεξάνδρα Σδούκου για το πρόγραμμα «Απόλλων», καθώς επίσης και για το σχέδιο των Ενεργειακών Κοινοτήτων που έχει εκπονήσει η ΠΔΕ με τη συμμετοχή 66 τοπικών φορέων.

Όπως ανέφερε ο Περιφερειάρχης, το σχέδιο της ΠΔΕ προϋπήρξε του προγράμματος «Απόλλων» και υπήρξε μία πρωτοποριακή πρωτοβουλία που μάλιστα εντάχθηκε το 2023 στον κατάλογο της Γενικής Συνέλευσης του ΟΗΕ με τους φορείς που υιοθετούν τις καλύτερες πρακτικές βιώσιμης ανάπτυξης.

Ο κ. Φαρμάκης υπογράμμισε ότι έγκαιρα, η Περιφέρεια ολοκλήρωσε τις απαιτούμενες μελέτες για τη δημιουργία ενός μεγάλου συνεργατικού φωτοβολταϊκού πάρκου, (βάσει του νόμου 4513/2018) και από τον Απρίλιο του 2022 υπέβαλε αίτημα λήψης όρων σύνδεσης στον ΔΕΔΔΗΕ, ενώ τον Ιούλιο του 2022 και μετά από συνεννόηση με τον ΑΔΜΗΕ, το αίτημα μεταβιβάστηκε από τον ΔΕΔΔΗΕ προς τον ΑΔΜΗΕ.

«Δυστυχώς υπήρξε μεγάλη καθυστέρηση των εν λόγω κρατικών υπηρεσιών και ποτέ δεν λάβαμε τους όρους σύνδεσης που περιμέναμε» υπογράμμισε, προσθέτοντας ότι στη συνέχεια ήρθε η δημιουργία του εθνικού προγράμματος «Απόλλων», για το οποίο υπήρξε από την πρώτη στιγμή διερεύνηση, αξιολόγηση, αλλά και σύγκριση των δύο σχεδίων (της ΠΔΕ και του «Απόλλωνα»).

«Μέσα από τη μελέτη που εμείς κάναμε, διαμορφώσαμε την άποψη ότι η ωφέλεια του δικού μας σχεδίου είναι μεγαλύτερη και έτσι, με πολλούς τρόπους και πολλές διαπραγματεύσεις, ζητήσαμε ακόμα και την κατ’ εξαίρεση παραχώρηση όρων σύνδεσης στις ενεργειακές κοινότητες της Δυτικής Ελλάδας και την παράλληλη λειτουργία τους με τον «Απόλλωνα», ο οποίος με το νόμο 5106/2024 επιβάλει πλέον σε κάθε Περιφερειάρχη την ίδρυση ενεργειακής κοινότητας για το πρόγραμμα «Απόλλων» και την κλήση των υπολοίπων φορέων της περιφέρεις να ενταχθούν σε αυτή» παρατήρησε ο κ. Φαρμάκης τονίζοντας ότι οι σχετικές εκτιμήσεις, απόψεις και ενστάσεις κατατέθηκαν και στην πρόσφατη συνάντηση με την κ. Σδούκου.

Μάλιστα, ο Περιφερειάρχης παρουσίασε και τα αποτελέσματα της οικονομοτεχνικής μελέτης που εκπόνησε η Περιφέρεια, σύμφωνα με τα οποία, το ενεργειακό όφελος για τους 66 φορείς των Ενεργειακών Κοινοτήτων της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας θα έφτανε στο 72,47% ενώ το όφελος από τη συμμετοχή στο πρόγραμμα «Απόλλων» θα ήταν μόνο 24,09%

Στο σημείο αυτό, ωστόσο, επεσήμανε ότι η Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας διαβεβαίωσε πως το ενεργειακό όφελος για τους φορείς από το πρόγραμμα «Απόλλων» θα είναι της τάξης του 50% περίπου, ενώ επιπροσθέτως και μετά από τον αναλυτικό διάλογο που έγινε, η Υφυπουργός δήλωσε ότι το Υπουργείο θα παραχωρήσει κατά προτεραιότητα όρους σύνδεσης στις ενεργειακές κοινότητες της Περιφέρειας, υπό την προϋπόθεση αλλαγής της μεθοδολογίας συμψηφισμού (net-billing αντί για net-metering), ενώ επεσήμανε ότι οι ενεργειακές κοινότητες μπορούν να λειτουργήσουν παράλληλα και προσθετικά με το πρόγραμμα «Απόλλων». Επίσης, η Περιφέρεια ζήτησε χρονική παράταση για την ίδρυση της ενεργειακής κοινότητας του «Απόλλωνα» και αναμένει τη σχετική αποδοχή με την έκδοση υπουργικής απόφασης.  Κατόπιν τούτων, ο κ. Φαρμάκης υπογράμμισε ότι αποφασίστηκε η λειτουργία ενός τεχνικού συμβουλίου μεταξύ της ΠΔΕ και του Υπουργείου που θα εξετάσει όλες τις παραμέτρους και θα αναζητήσει τις βέλτιστες λύσεις.

Κλείνοντας, ο Περιφερειάρχης τόνισε: «Το σχέδιο “Απόλλων” δεν είναι ένα σχέδιο που κινείται σε κατεύθυνση αντίθετη από τη δική μας. Απεναντίας, είναι ένα εθνικό και ολιστικό σχέδιο που εμπίπτει ακριβώς στη λογική που διέπει και εμάς και το οποίο έρχεται να προσφέρει φθηνότερες τιμές ρεύματος στους ΟΤΑ, τους αρδευτικούς οργανισμούς και άλλους φορείς, μία ανάγκη που εμείς είχαμε διαγνώσει πολύ προτού εμφανιστεί το συγκεκριμένο πρόγραμμα.

Ωστόσο, επειδή εμείς ακόμα πιστεύουμε στο δικό μας σχέδιο και επειδή η κυρία Υφυπουργός ξεκαθάρισε πως δεν υφίσταται το “ή Απόλλων ή τίποτα”, αλλά μπορούμε να συνδυάσουμε και τις δύο μεθόδους, αυτή τη στιγμή διερευνούμε την καλύτερη δυνατή λύση και δεσμευόμαστε απέναντι στους φορείς που εντάχθηκαν στις ενεργειακές μας κοινότητες να κάνουμε το καλύτερο δυνατό και να καταβάλλουμε κάθε προσπάθεια για τη μέγιστη δυνατή ενεργειακή ωφέλεια.

Στόχος μας από την αρχή ήταν να χαλαρώσουμε την ενεργειακή “θηλιά” των τοπικών φορέων και σε αυτή την κατεύθυνση συνεχίζουμε, αναζητώντας την καλύτερη δυνατή λύση, που βέβαια θα παρουσιάσουμε ενώπιόν τους και ενώπιον του Περιφερειακού Συμβουλίου όταν ολοκληρωθούν οι τεχνικές συζητήσεις με το υπουργείο. Αυτή η Περιφερειακή Αρχή θα διεκδικήσει μέχρι τέλους και με κάθε νόμιμο τρόπο, το καλύτερο για τον τόπο. Αυτή είναι πάντα η δική μας κόκκινη γραμμή!».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΕΛΛΑΔΑ

Εμβολιασμός για τον ιό της ιλαράς από τον ΕΟΔΥ και το Κέντρο Κοινότητας Δ. Ναυπακτίας

Published

on

By

Ο Δήμος Ναυπακτίας ενημερώνει ότι, στο πλαίσιο δράσεων για την πρόληψη της έξαρσης της Ιλαράς, την Τρίτη, 8 Οκτωβρίου 2024, κλιμάκιο του Τμήματος Μετακινούμενων Πληθυσμών της Διεύθυνσης Ετοιμότητας και Απόκρισης του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ) του Υπουργείου Υγείας, σε συνεργασία με το Κέντρο Κοινότητας με παράρτημα Ρομά του Δήμου Ναυπακτίας και τον Παιδίατρο του Κέντρου Υγείας, πραγματοποίησαν εμβολιασμό σε παιδιά ηλικίας από 12 μηνών έως και 14 ετών σύμφωνα με τα τελευταία επιδημιολογικά δεδομένα.

Αναλυτικότερα, το κλιμάκιο του Τμήματος Μετακινούμενων Πληθυσμών, η Νοσηλεύτρια του Κέντρου Κοινότητας με Παράρτημα Ρομά,  ο Διαμεσολαβητής και η Κοινωνική Λειτουργός του τμήματος,  προκειμένου να προβούν στον εμβολιασμό κατέγραψαν τις εμβολιαστικές ανάγκες των παιδιών ελέγχοντας τα ατομικά βιβλιάρια υγείας τους.

Ο εμβολιασμός υλοποιήθηκε με τη συμβολή των Κινητών Μονάδων Υγείας του ΕΟΔΥ στους καταυλισμούς του Δήμου Ναυπακτίας και συγκεκριμένα στον Σκα, στον Πούντο και στο Αντίρριο (Αμπελόκηποι), τηρώντας όλα τα επιδημιολογικά πρωτόκολλα.

  • Ο Δήμος Ναυπακτίας λειτουργεί το Κέντρο Κοινότητας με Παράρτημα Ρομά αξιοποιώντας χρηματοδότηση μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος «ΔΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ 2021-2027», δράσεις του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Ταμείου, ΕΣΠΑ 2021-2027.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΕΛΛΑΔΑ

Κρατικός Προϋπολογισμός: Δυσοίωνες οι προβλέψεις για τους ΟΤΑ και το 2025

Published

on

By

Κατά 53 εκατομμύρια ευρώ θα αυξηθούν οι ΚΑΠ για τους ΟΤΑ το 2025 σύμφωνα με το προσχέδιο του Προϋπολογισμού που κατέθεσε το Υπουργείο Οικονομικών στην Βουλή, ενώ προβλέπεται το έλλειμμα να μειωθεί από 297 εκ ευρώ (στόχος 2024) στα 250 εκ ευρώ, αν και για το 2024 το μικρό έλλειμμα οφείλεται κυρίως στην αύξηση, κατά 636 εκατ. ευρώ, των εσόδων, ιδίως λόγω των τρεχουσών και λοιπών κεφαλαιακών μεταβιβάσεων (Ταμείο Ανάκαμψης, ΕΣΠΑ κλπ).

Στην ανάλυση του Προϋπολογισμού σημειώνεται ότι οι συνολικές μεταβιβάσεις προς τους ΟΤΑ αυξήθηκαν το 2024 κατά 108 εκ. ευρώ σε σχέση με τους στόχους του προϋπολογισμού.

Το ισοζύγιο, κατά ESA, των ΟΤΑ εκτιμάται ότι θα διαμορφωθεί σε έλλειμμα ύψους 250 εκατ. ευρώ έναντι προβλεπόμενου ελλείμματος 297 εκατ. ευρώ. Η εξέλιξη αυτή (μείωση του δημοσιονομικού ελλείμματος) οφείλεται κυρίως στην αύξηση, κατά 636 εκατ. ευρώ, των εσόδων (ιδίως λόγω των τρεχουσών και λοιπών κεφαλαιακών μεταβιβάσεων), η οποία υπερκαλύπτει την αύξηση, κατά 589 εκατ. ευρώ, των εξόδων (ιδίως λοιπών εξόδων και επενδυτικών δαπανών).

Εντός του 2024 οι ΟΤΑ ενισχύονται από τον τακτικό προϋπολογισμό κατά 18 εκατ. ευρώ μέσω των Κεντρικών Αυτοτελών Πόρων (ΚΑΠ) για λειτουργικές δαπάνες και για δαπάνες, αντιμετώπισης εκτάκτων αναγκών που προκλήθηκαν από την πυρκαγιά της 11ης Αυγούστου 2024 στην Αττική, ενώ οι Δήμοι επιχορηγούνται κατά 90 εκατ. ευρώ για την εξόφληση εκκρεμών και ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων.

Το έτος 2025 το ισοζύγιο, κατά ESA, των ΟΤΑ προβλέπεται να διαμορφωθεί σε έλλειμμα ύψους 267 εκατ. ευρώ, αυξημένο κατά 17 εκατ. ευρώ σε σχέση με τις εκτιμήσεις του 2024. Οι επενδυτικές δαπάνες προβλέπεται να διατηρηθούν στα ίδια υψηλά επίπεδα με το 2024, ενώ τα λοιπά έξοδα αναμένεται να παρουσιάσουν αύξηση λόγω πληθωριστικών πιέσεων. Ομοίως, και οι παροχές σε εργαζόμενους προβλέπεται να αυξηθούν κατά 30 εκατ. ευρώ σε σχέση με τις εκτιμήσεις του 2024, κυρίως λόγω των μισθολογικών ωριμάνσεων του προσωπικού των ΟΤΑ. Αντίστοιχα, στο σκέλος των εσόδων και ειδικότερα στην κατηγορία των τρεχουσών και λοιπών κεφαλαιακών μεταβιβάσεων ενσωματώνεται επιπλέον, πέραν των ήδη αυξημένων αποδόσεων, ενίσχυση των ΚΑΠ των ΟΤΑ κατά 53 εκατ. ευρώ σε μόνιμη βάση σε σχέση με τα προηγούμενα έτη.

Σημειώνουμε ότι στη διάρθρωση εσόδων και εξόδων αξιοσημείωτο είναι ότι προβλέπεται αύξηση εσόδων κατά 83 εκατομμύρια ευρώ και αύξηση εξόδων κατά 101 εκ ευρώ. Όμως τα 89 εκατομμύρια των εσόδων προβλέπονται από αύξηση φόρων και λοιπών εσόδων ενώ από τρέχουσες και λοιπές κεφαλαιακές μεταβιβάσεις η αύξηση είναι μόνο 5 εκατομμύρια ευρώ.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ