Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ποιμαντορική εγκύκλιος Χριστουγέννων του Μητροπολίτη κ. Ιερόθεου

Published

on

“Πρός τούς Κλη­ρι­κούς, Μοναχούς καί λα­ϊ­κούς  τῆς καθ᾿ ἡ­μᾶς Ἱ­ε­ρᾶς Μη­τρο­πό­λε­ως

Εἶναι λαμπρά ἡ σημερινή ἑορτή. Ἡ Ἐκκλησία μᾶς προετοίμασε μέ ὅλη τήν ζωή της κατά τήν περίοδο τῶν σαράντα ἡμερῶν γιά νά ἑορτάσουμε τό γεγονός αὐτό μέ νηστεία, προσευχή καί μέ τήν θεολογία της. Ὅλα τά τροπάρια πού ψάλαμε ἀναφέρονται στήν ἑορτή καί αὐτά πού ψάλλουμε σήμερα παρουσιάζουν τήν θεολογία τῆς ἑορτῆς τῶν Χριστουγέννων.

Παράλληλα, ὅμως, ὅλον αὐτόν τόν καιρό δεχόμασταν καται­γι­στικά μιά ἄλλη ἑρμηνεία τῆς ἑορτῆς τῶν Χρι­στου­γέννων, πού ἀπέχει πολύ ἀπό τό ἀληθινό θεολογικό νόημά της. Συμπλέκονταν τά δένδρα τῶν Χριστου­γέννων μέ τούς δυτικόφερτους «ἀϊβασίληδες», οἱ διακοπές μέ τούς κωμικούς τύπους τῆς παντομίμας ἤ τοῦ τσίρκου, τά ταξίδια μέ τίς διασκεδάσεις, δηλαδή συμπλέκονταν ἡ παράδοση τῆς Ἐκκλησίας μέ τήν κοσμική νοοτροπία τῶν ἀνθρώπων.

Καί διερωτᾶται κανείς: Τί σχέση ἔχουν ὅλα αὐτά μέ τόν Χριστό τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας; Τί σχέση ἔχει ὁ Χριστός κάθε χριστια­νικῆς ἰδεολογίας μέ τήν θεολογία τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας; Τί σχέση ἔχει ὁ συναισθηματικός Χριστός τῶν ἐκκοσμικευμένων Χριστια­νῶν μέ τόν Χριστό τῆς Ὀρθοδόξου λατρείας; Τί σχέση ἔχει ὁ Χριστός τῆς δεϊστικῆς νοοτροπίας μέ τόν Θεάνθρωπο Χριστό, ὅπως τόν ὁμολογοῦν οἱ Πατέρες τῶν Οἰκουμενικῶν Συνόδων;

Δυστυχῶς, ἡ δυτική καί ἀνατολική παράδοση ἐπη­ρεάζουν σέ μερικά σημεῖα καί τήν δική μας Ὀρθόδοξη παράδοση. Καί παρατηρεῖται τό γεγονός ὅτι ἄλλο νόημα δίνουμε στόν Θεάνθρωπο Χριστό πού πανηγυρίζουμε μέσα στούς Ὀρθο­δό­ξους Ναούς καί ἄλλο νόημα δίνουμε στόν Χριστό τῶν ἑορταστικῶν ἐκδηλώσεων στά καταστήματα, τίς ἀγορές, τίς πλατεῖες, τά σπίτια μας. Ὁπότε, παρατηρεῖται μιά σύγχυση, πού συνιστᾶ μιά ἀλλοτριωμένη ζωή.

Δυστυχῶς, ὁ πλουραλισμός, ὁ συγκρητισμός, ἡ ἐκκο­σμίκευση, ἡ ἀλλοτρίωση, πού κυριαρχοῦν σέ ὅλη τήν σύγχρονη ζωή ἐπηρεάζουν καί τούς Ὀρθοδόξους Χριστια­νούς.

Ὅλα ὅσα ἀνέφερα μέχρι τώρα δέν πρόκειται γιά κά­ποιες μελαγχολικές σκέψεις, ἀλλά γιά μιά καταγραφή τῆς πραγ­μα­τικότητας πού ζοῦμε ὅλοι μας στήν καθημερινή ζωή.

Ὅμως, ὁ Χριστός τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας, ὁ Χρι­στός τῆς Ὀρθοδόξου ὑμνογραφίας, ὁ Χριστός τῶν Πατέρων τῶν Οἰκουμενικῶν Συνόδων εἶναι ὁ Θεάνθρωπος Χριστός, ὁ τέλειος Θεός καί τέλειος ἄνθρωπος. Ὁ Υἱός καί Λόγος τοῦ Θεοῦ προσέλαβε τήν ἀνθρώπινη φύση, τήν θέωσε ἀμέσως μετά τήν πρόσ­ληψή της, «ἐξ ἄκρας συλλήψεως», γιά νά δώση στόν ἄνθρωπο τό ἀληθινό φάρμακο τῆς ἀθανασίας, τό ἀντίδοτον «τοῦ μή ἀποθανεῖν», γιά νά νικήση τόν διάβολο, τήν ἁμαρτία καί τόν θάνατο καί νά θεώση τόν ἄνθρωπο.

Στήν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία ἑορτάζουμε τά Χριστού­γεν­να μέ ἄλλη προοπτική, ἐντάσσουμε τήν ἑορτή μέσα στήν κατάβαση τοῦ Θεοῦ καί τήν ἀνάβαση τοῦ ἀνθρώπου, μέσα στήν προοπτική τῆς ἐναν­θρωπήσεως τοῦ Υἱοῦ καί Λό­γου τοῦ Θεοῦ καί τήν θέωση τοῦ ἀνθρώ­που. Καί αὐτό εἶναι μιά ἀντίδραση στό πνεῦμα τῆς ἐκκο­σμικεύσεως τῆς ἑορτῆς τῶν Χριστουγέννων πού δυστυχῶς ἐπικρατεῖ σήμερα στόν Χριστιανικό κόσμο.

Ὁ ἅγιος Εἰρηναῖος Ἐπίσκοπος Λυῶνος, τοῦ 3ου αἰῶνος μ.Χ., σέ ἕνα χωρίο του δίνει τό νόημα τοῦ μυστηρίου τῆς θεώσεως τοῦ ἀν­θρώπου. Γράφει: «Δόξα Θεοῦ ζῶν ἄνθρω­πος, ζωή δέ ἀνθρώπου ὅρασις Θεοῦ». Δηλαδή, ἡ δόξα, τό Φῶς τοῦ Θεοῦ φαίνεται στόν ζωντανό κατά Θεόν ἄνθρωπο, καί ἡ πραγματική ζωή τοῦ ἀνθρώπου ὁρίζεται ὡς ὅραση Θεοῦ. Αὐτό σημαίνει ὅτι οἱ ἅγιοι γνωρίζουν ἐκ πείρας τήν δόξα τοῦ Θεοῦ καί οἱ ἅγιοι ἔχουν μιά ζωή πού συνίσταται ἀπό τήν ὅραση τῆς Χάριτος τοῦ Θεοῦ καί αὐτοί εἶναι οἱ φυσικοί ἄνθρωποι.

Αὐτή ἡ γλώσσα τῆς Ἐκκλησίας γιά τά Χριστούγεννα, εἶναι μιά διαφο­ρετική γλώσσα ἀπό αὐτήν πού χρησιμοποιεῖ ἡ ἀλλοτριωμένη γλώσσα τῆς δυτικῆς νοοτροπίας καί τῆς ἐμπορευματικῆς ἐκμετάλ­λευσης. Ἀλλά εἶναι ἡ πραγματική γλώσσα πού ἀναπαύει τήν ψυχή τοῦ ἀνθρώπου. Ἔτσι, ἐμεῖς οἱ Ὀρθόδοξοι θά ἐξακολουθοῦμε νά θεολο­γοῦμε γιά τήν ἑορτή τῶν Χριστουγέννων, σύμφωνα μέ τήν ὅλη παράδοση τῆς Ἐκκλησίας μας, χρησιμοποιώντας τήν μητρική θεολο­γική μας γλώσσα πού ἀνταποκρίνεται στό μυστήριο τῆς ἑορτῆς τῶν Χριστουγέννων, γιατί κάθε ψεύτικο εἶναι ἀνυπόφορο, ἐνῶ κάθε ἀληθινό εἶναι αἰώνιο.

Εὔχομαι ἔτη πολλά μέσα στόν θεολογικό πλοῦτο τῆς Ἐκκλησίας μας.

Μέ θερμές εὐχές

Ο Μητροπολίτης

+ Ο Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου ΙΕΡΟΘΕΟΣ”

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

«Τοξικότητα» και «Ομηρίες» στο δήμο Ναυπακτίας

Published

on

By

Διαβάζοντας προσεκτικά την ανακοίνωση παραίτησης του Ανδρέα Κοτσανά  από τη θέση του αντιδημάρχου και της ανεξαρτητοποίησής του από τη δημοτική παράταξη της Ενωτικής Πρωτοβουλίας αξιοπρόσεκτες είναι  δύο διατυπώσεις – διαπιστώσεις  του ίδιου.

Η πρώτη αφορά την τοξικότητα που χαρακτηρίζει το πολιτικό περιβάλλον της Ενωτικής Πρωτοβουλίας. Η δεύτερη αφορά την ομηρία στην οποία βρίσκεται ο δήμαρχος και η παράταξη του. Βαριές εκφράσεις και οι δύο και εξίσου επικίνδυνες για τη θεσμική εκπροσώπηση και  λειτουργία του δήμου. Το ερώτημα όμως που προκύπτει και προκαλεί έντονο προβληματισμό είναι γιατί όλα αυτά αναδεικνύονται δύο μήνες πριν τις εκλογές και παρουσιάζονται ως την αιτία που οδήγησε τα πρωτοκλασάτα στελέχη της Ενωτικής Πρωτοβουλίας να περάσουν την πόρτα εξόδου.

Και ας μην γελιόμαστε ο πρώην αντιδήμαρχος  πολλές φορές  σε αυτά τα πέντε χρόνια, με τρόπο ακραίο και παρορμητικό τις περισσότερες φορές, είχε εκδηλώσει τη δυσαρέσκειά του για συμπεριφορές, στάσεις και θέσεις που υποδήλωναν -όπως τουλάχιστον ο ίδιος εκλαμβάνει τους όρους- «τοξικότητα» και «ομηρία». Όλοι θυμούνται τη δημόσια αναφορά του «δήμαρχε, μιλάς με λαμόγια» καθώς και «φραστικές επιθέσεις» στο δημοτικό συμβούλιο σε αιρετούς, υπαλλήλους και εκπροσώπους φορέων.

 Και όλοι θυμούνται ότι ο ίδιος ο δήμαρχος ουδέποτε αντέδρασε επιλέγοντας την τακτική και την πολιτική του «προσπερνάμε και συνεχίζουμε». Πιθανότατα ο ίδιος ο δήμαρχος να θεωρούσε ότι η τακτική του «προσπερνάμε και συνεχίζουμε» θα λειτουργούσε ως συγκολλητική κόλλα, για να συγκρατήσει την ένωση ετερόκλητων στοιχείων από τη σύμπραξη των οποίων πρόεκυψε το σχήμα που κέρδισε τις προηγούμενες εκλογές και έφερε την Ενωτική Πρωτοβουλία στη διοίκηση του δήμου.

Και ενώ αυτού του είδους «τοξικότητες» και «ομηρίες» χαρακτήριζαν όλη αυτή την περίοδο, ο πρώην αντιδήμαρχος πριν από ένα μήνα πολύ βροντερά –όπως ο ίδιος ξέρει πολύ καλά να κάνει- εξέφρασε στο δήμαρχο πίστη και αφοσίωση. Δήλωσε στον ίδιο το δήμαρχο και έγινε δημόσια γνωστό  «μαζί το φτιάξαμε, μαζί θα πάμε μέχρι τέλους και μαζί θα πέσουμε». Και «πριν αλέκτωρ λαλήσει τρις» και λίγο πριν τη συγκρότηση των ψηφοδελτίων ήρθε και η έξοδος του πρώην αντιδημάρχου ακολουθώντας το δρόμο που είχε ήδη χαραχθεί.

Και μπορεί ο ίδιος και όλοι οι υπόλοιποι που ανεξαρτητοποιήθηκαν το τελευταίο διάστημα να «απελευθερώθηκαν» οι ίδιοι από «τοξικότητες» και «ομηρίες», δεν απελευθέρωσαν όμως τις έδρες τους στο δημοτικό συμβούλιο, τις οποίες καλά κρατούν.  Με αυτό τον τρόπο όμως υπάρχει ο κίνδυνος το δημοτικό συμβούλιο και η λειτουργία και πορεία του δήμου να εγκλωβιστεί σε προεκλογικούς τακτικισμούς.

Γιατί είναι αντιφατικό να στηρίζουν εισηγήσεις του δημάρχου και της δημοτικής αρχής οι σύμβουλοι που αποχώρησαν δηλώνοντας ότι δεν μπορούσαν να συμφωνήσουν με την πολιτική της παράταξης στην οποία ανήκαν και οι οποίοι σύμφωνα με όλα τα σενάρια έχουν προσχωρήσει και στελεχώσει άλλες παρατάξεις που θα κατέβουν στον εκλογικό στίβο. (Άλλη μια «ομηρία» που προέρχεται από προεκλογικούς τακτικισμούς ότι δεν ανακοινώνονται επίσημα μέχρι σήμερα οι προσχωρήσεις).

Είναι γεγονός ότι χρειάζεται εξυγίανση, για να καθαριστεί η «τοξικότητα» και να απελευθερωθεί ο δήμος από «ομηρίες». Η εξυγίανση μπορεί να έρθει μόνο μέσα από καθαρές, διαφανείς, «πάνω στο τραπέζι» προεκλογικές συγκλίσεις και συνεργασίες βάσει προγραμματικών δηλώσεων.

Εξάλλου είναι γνωστό σε όλους ότι προεκλογικά και λόγω του Κλεισθένη όλοι μιλάνε με όλους. Γιατί να μην γνωρίζει ξεκάθαρα και η κοινωνία τι συζητάνε και ποιοι είναι οι στόχοι των συμμετεχόντων στις συζητήσεις, έτσι ώστε η ίδια να πάρει ορθές αποφάσεις;

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Με συνέπεια χωρίς τυμπανοκρουσίες και επικοινωνιακά τεχνάσματα

Published

on

By

Ανακοίνωση εξέδωσε η Ανεξάρτητη Δημοτική Κίνηση Ναυπακτίας του Γιάννη Μπουλέ, μετά και από την συνάντηση των στελεχών και φίλων της χθες βράδυ στο Ξενία.  Αναφέρει σε αυτή:   

«Πραγματοποιήθηκε χθες στο ΞΕΝΙΑ συνάντηση εργασίας στελεχών της Ανεξάρτητης Δημοτικής Κίνησης Ναυπακτίας με θέμα τις προσεχείς δημοτικές  εκλογές.

Ο  αριθμός των συμμετεχόντων, το επίπεδο του διαλόγου που έγινε, οι αποφάσεις που πάρθηκαν και το ενδιαφέρον όλων να συμμετάσχουν έμπρακτα μέσα από επιτροπές και ομάδες εργασίας  στην υλοποίηση των στόχων της παράταξης αποδεικνύει  με τον πλέον εμφατικό τρόπο ότι η ΑΔΚΝ  όλα αυτά τα χρόνια με συνέπεια υπηρετεί, είτε από θέση δημοτικής αρχής είτε από θέση αντιπολίτευσης, αρχές και αξίες που αναγνωρίζει η κοινωνία.

Στη συνάντηση έγινε ανταλλαγή απόψεων για την πορεία του δήμου, τις  επιπτώσεις  που έχουν στη λειτουργία του οι  τελευταίες εξελίξεις και αναφορά στις πολιτικές που πρέπει να ασκηθούν, ώστε να ελαχιστοποιηθούν οι αρνητικές συνέπειες στο εξάμηνο που απομένει μέχρι την παράδοση της δημοτικής αρχής τον προσεχή Σεπτέμβριο.

Η ΑΔΚΝ σε όλη την αυτοδιοικητική πορεία της συνδυάζοντας την εμπειρία με την ανανέωση αποδεικνύει  ότι είναι μία συμπαγής αυτοδιοικητική παράταξη έτοιμη να ανταποκριθεί και αυτή τη φορά  στις αλλαγές που φέρνει ο «Κλεισθένης» στην αυτοδιοίκηση.

Η αρραγής ενότητα και η ετοιμότητα της ΑΔΚΝ είναι η αιτία που τελευταία κυκλοφορούν  ευφάνταστα  σενάρια με επίκεντρο τον επικεφαλής της παράταξης με μοναδικό στόχο αυτών που τα επινοούν  να ανακόψουν τη δυναμική πορεία της παράταξης αποπροσανατολίζοντας την κοινή γνώμη.

Η ΑΔΚΝ χωρίς τυμπανοκρουσίες και επικοινωνιακά τεχνάσματα αρχίζει τον αγώνα για τη διεκδίκηση του δήμου δύο μήνες πριν τις εκλογές με σεβασμό στους θεσμούς που υπηρετεί με συνέπεια».

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Γ. Νταουσάνης: «Κακοί χειρισμοί, ανικανότητα και αδιαφορία των Δημοτικών Αρχών, με άσχημες εξελίξεις για το ΤΕΙ»

Published

on

By

Από τους πρωτεργάτες της λειτουργίας του Τμήματος ΤΕΙ της Ναυπάκτου, ο Γιάννης Νταουσάνης αναφέρει στον προσωπικό του λογαριασμό στο f/b για τις σημερινές  αρνητικές εξελίξεις, κάνοντας ταυτόχρονα μια αναδρομή στην πορεία του τμήματος από το 2004. Ωστόσο το γεγονός είναι ότι το τμήμα της Ναυπάκτου μας χαιρετά…

Αναφέρει ο Γ. Νταουσάνης:  

«Το 2004, επί Δημαρχίας μου, λειτούργησε στην πόλη μας, το ΤΕΙ, σε προσωρινές μεν, αλλά πολύ καλές εγκαταστάσεις, για τις οποίες ο δήμος είχε αναλάβει να πληρώνει το ενοίκιο. Πολύς λόγος γινόταν τα προηγούμενα χρόνια για την δημιουργία ΤΕΙ στην πόλη μας, όμως όλοι μένανε στα λόγια και όχι στην πράξη. Παράλληλα ξεκίνησε η διαδικασία για την παραχώρηση χώρου από το δήμο στο ΤΕΙ για τις οριστικές εγκαταστάσεις. Στόχος ήταν να λειτουργήσουν στην πορεία και άλλα τμήματα σε έναν χώρο όπου θα τηρούσε όλες τις προδιαγραφές.

Και ενώ όλα ήταν έτοιμα να παραχωρηθεί χώρος 52 στρεμμάτων στο ΤΕΙ, στο Σκα, απέναντι από τα ΚΤΕΛ, δημοτικός σύμβουλος της αντιπολίτευσης τότε, έκανε καταγγελία στη κτηματική υπηρεσία, φρενάροντας έτσι την διαδικασία παραχώρησης από το δήμο, με αποτέλεσμα ο χώρος αυτός να έπρεπε να καταγραφεί στην κτηματική υπηρεσία και ο δήμος να αναγκαστεί να ξεκινήσει εκ νέου τις διαδικασίες για να παραχωρηθεί ο χώρος αυτός από το Υπουργείο Παιδείας πλέον στο ΤΕΙ.

Τελειώνοντας την θητεία μου είχε σχεδόν ολοκληρωθεί η νέα διαδικασία, σε συνεργασία πάντα με το Υπουργείο Παιδείας, για την παραχώρηση του χώρου στο ΤΕΙ.

Στη πόλη μας φτάσαμε να έχουμε αρκετούς φοιτητές, οι οποίοι ενίσχυαν οικονομικά την τοπική κοινωνία και την αναβάθμιζαν πολιτισμικά. Σήμερα ελάχιστους φοιτητές έχουμε στην πόλη.

Από τότε έως σήμερα, καμία δημοτική αρχή δεν ενδιαφέρθηκε να ολοκληρώσει την παραχώρηση του χώρου στο ΤΕΙ για τις μόνιμες κτιριακές του εγκαταστάσεις.

Αντίθετα αναλώνονταν σε συζητήσεις επί των συζητήσεων. Με τα γνωστά αποτελέσματα.

ΟΙ κακοί χειρισμοί, η ανικανότητα αλλά και η μεγάλη αδιαφορία των τελευταίων Δημοτικών Αρχών, είχαν σαν αποτέλεσμα την άσχημη εξέλιξη του ΤΕΙ , το οποίο κινδυνεύει να φύγει τελείως.

Επειδή όμως αυτές τις μέρες, φαίνεται ότι θα παρθούν αποφάσεις για την τύχη των Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων της Δυτικής Ελλάδας, προτείνω, έστω και τώρα, στο και πέντε, να συγκληθεί εκτάκτως το Δημοτικό Συμβούλιο Ναυπακτίας για συζήτηση και λήψη απόφασης, για το πώς πρέπει να κινηθούμε ώστε να μην φύγει το ΤΕΙ τελείως και από το Αντίρριο».

Continue Reading

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

musitsa-rouxa-axesouar-kosmimata

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ